Lahja ratta järeleaitamine

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
gf99
Rattur
Postitusi: 8
Liitunud: 26. 05. 2004. 21:00

Lahja ratta järeleaitamine

Postitus Postitas gf99 » 07. 08. 2013. 14:39

Naise ratas miski üsna kehva raua peal, raam tundub sobivat jms. ka, aga võrreldes teiste ratastega, paremini võiks edasi liikuda, käigud ka tuimad ja teevad mis ise tahavad, seega plaan väheke miskit välja vahetada, aga mis kui palju juurde annab ja mis omavahel kokku sobivad (Sram lingid, Shimano käiguvahetajaga, või pigem juba kõik käiguvahetus Sram panna?) ?

Esialgu plaan jooksud, käiguvahetajad (nii heeblid kui vahetajad, sest 3x7 suht jama, paremad vahetajad mõeldud vähemalt 3x8 või 3x9-le vähemalt). Lenksule jääks Sram.
Võibolla ka keskjooks (kui palju sellest loeb?)

Või mida soovitate, teema pigem mitte võistlemine, vaid lihtsalt terviseks liigutamine, aga nii, et ratta tõttu teistest maha ei jääks, teised rattad ikka pigem LX kanti ja eks see võiks ka sinna kanti olla.
Tänud ette.

http://www.bikepedia.com/QuickBike/Bike ... gI7cW2xuZQ

Frame & Fork
Frame Construction TIG-welded
Frame Tubing Material 7005 Aluminum
Fork Brand & Model Jamis
Fork Material Hi-tensile steel, unicrown crown

Components
Component Group Comfort Mix
Brakeset Forged alloy direct pull brakes, Tektro Tenera levers
Shift Levers SRAM Grip Shift MRX-204
Front Derailleur Shimano C051, 31.8mm clamp
Rear Derailleur Shimano Altus (on Tourney tegelikult miski)
Crankset Alloy, 28/38/48 teeth
Pedals Comfort platform
Bottom Bracket VP sealed, 119mm spindle
BB Shell Width 68mm
Rear Cogs 7-speed, 13 - 34 teeth
Chain KMC UG-50
Seatpost Suspension, 27.2mm diameter
Saddle Jamis Comfort
Handlebar Hi-rise comfort
Headset 1 1/8" threaded ATB sealed

Wheels
Hubs Formula alloy sealed QR
Rims Alloy, 36-hole
Tires 26 x 1.90" Jamis Sport Comfort
Spoke Brand Stainless steel, 14ga. (2.0mm) straight gauge

tripp
Rattur
Postitusi: 527
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:13

Re: Lahja ratta järeleaitamine

Postitus Postitas tripp » 07. 08. 2013. 15:09

Uus käiguvahetus ei pane ratast sõitma, ja kui teemaks on "terviseks liigutamine", siis seda vähem. Nii et tundub üsna umbluu ettevõtmine olema.

Pigem paar kontroll-küsimust:
- Kas rehv ja selle rõhk on valitud maastikule sobivad?
- Kas raami suurus ja sõiduasend on õiged?
- Kas korraline hooldus on tehtud?

Kui mõni vastus on "ei", siis alusta sellest.
Kui jah, jah ja jah, siis ei pane sind liikuma mistahes grupivahetus, vaid uus ratas.

raikzz
Rattur
Postitusi: 629
Liitunud: 30. 05. 2010. 20:14

Re: Lahja ratta järeleaitamine

Postitus Postitas raikzz » 07. 08. 2013. 15:12

Sellist ratast tõesti ei tasu tuunima hakata , pigem korralik hooldus ära teha ja kui siis ka ei sobi siis mõistlikum on miski 400 euri eest uus ratas osta ,kus juba päris mõistlikud jupid küljes tervisespordi jaoks
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com

gf99
Rattur
Postitusi: 8
Liitunud: 26. 05. 2004. 21:00

Re: Lahja ratta järeleaitamine

Postitus Postitas gf99 » 08. 08. 2013. 12:59

Jep, eks õige ole. Kui siis ehk miskit kergelt :wink:
Aga kõigepealt hooldusesse.

KaidoV
Rattur
Postitusi: 33
Liitunud: 20. 05. 2011. 08:38

Re: Lahja ratta järeleaitamine

Postitus Postitas KaidoV » 08. 08. 2013. 13:40

Khm, naljaga pooleks - kindel, et ratas on see pudelikael? Proua füüsiline vorm ei või olla see, mille tõttu "ei veere" ja teistest maha jääb?
Ei midagi isiklikku aga poleks esimene kord kus selline pisidetail nagu enda võimekus tähelepanuta jääb :wink:

gf99
Rattur
Postitusi: 8
Liitunud: 26. 05. 2004. 21:00

Re: Lahja ratta järeleaitamine

Postitus Postitas gf99 » 09. 08. 2013. 09:26

Ah ei. Eks ise ka tolle rattaga sõitnud. Ja üsna "tuim" on. Aga eks $$$ vahe enda rattaga ka suur on.
Ja juba käeotsas on tunda, et väikse raami kohta suht raske on. Proua ei kurda suurt midagi, või ei oska kurta. Aga koos sõita on endal igav.
Peaks ehk hoopis tollele rattale ehk 250w mootori esirattasse panema, vat siis oleks endal rabelemist, et järel püsida :D
Ainult jah, kuhu tal siis see spordi tegemine jääb.

Kasutaja avatar
napo1eon
Rattur
Postitusi: 34
Liitunud: 17. 07. 2013. 13:08

Re: Lahja ratta järeleaitamine

Postitus Postitas napo1eon » 11. 08. 2013. 20:59

Käe otsas katsudes raske pole tervisespordi jaoks oluline. Proovi ise, pole olulist vahet kas sõidad mõnekilose seljakotiga või ilma. Rohkem võib mõjutada liikuvate detailide kaal, võib ju jooksud alt ära võtta ja kaaluda. Kui vingem ratas võtta on, siis võib ju proovida juppe teise rattaga vahetada, ehk saad jälile, mis pudelikaelaks on.

Aga kui jutt juba füüsilisele võimekusele läks, siis võib proovida ka varianti, et anna prouale see $$$ ratas ja sõida ise tema rattaga, kui sinu ja proua füüsiline võimekus sarnane on, siis ei tohiks niipidi igav hakata ;)

gf99
Rattur
Postitusi: 8
Liitunud: 26. 05. 2004. 21:00

Re: Lahja ratta järeleaitamine

Postitus Postitas gf99 » 12. 08. 2013. 18:56

Seda swappimist mõtlesin ise ka, aga käikude arvus on väga suur vahe ja raami suuruses ka :D
Aga tänud mõtete eest, plaan on täiesti olemas.

Kasutaja avatar
marion
Rattur
Postitusi: 698
Liitunud: 15. 04. 2003. 07:40

Re: Lahja ratta järeleaitamine

Postitus Postitas marion » 14. 08. 2013. 11:03

napo1eon kirjutas:Aga kui jutt juba füüsilisele võimekusele läks, siis võib proovida ka varianti, et anna prouale see $$$ ratas ja sõida ise tema rattaga, kui sinu ja proua füüsiline võimekus sarnane on, siis ei tohiks niipidi igav hakata ;)
Toimib eriti hästi siis, kui proua on 160cm ja härra 190cm :wink:

Vasta

Mine “Jupid”