Kodarate jämedus v. arv?
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kodarate jämedus v. arv?
Jäin hetkeks mõttesse teemal kodarate arv ja jämedus. Ehk teisisõnu, kui rumm ja pöid oleks sama, siis kumb variant oleks jäigem- kas rohkem kodaraid ja peenem läbimõõt (nt. 36tk ja 1,8mm) või vähem kodaraid ja suurem läbimõõt (nt. 28tk ja 2,0mm)...? Kahjuks endal pole selliste võrdlustega kogemusi, kui kellelgi on, siis oleks täitsa huvitav teada? Tegelikult mõtlen sellest, kas tasuks oma 1,8mm kodarad (32tk) vaheteda 2,0mm vastu samal pöial ja palju kasu/kahju võiks sellest olla??? Tegu oleks mnt. variandiga ja jalg on mul üsna tugev ?
Tahtsin lisada, et mind ajab veel vihale see, kui küsid kuskilt kohalikest rattapoodidest head kodarat, siis hakatakse pakkuma mingeid 2 krooniseid mõttetusi! (ei oma tutvusi rattapoodides ka) Tahaks kaupmeestele veelkord südamele panna, et TEHKE KÕIGEPEALT KINDLAKS KLIENDI VAJADUSED, seejärel hakake kaupa pakkuma. Mind isiklikult solvab see kohutavalt, et pood kus on müügil ka korralikke kodaraid (DT SWISS nt.), pakub mulle kõigepealt mingit sodi, justnagu oleksin mingi võhik+pühapäevasõitja!!!
Aga mine sõida oma läikiva Colnago ja tuttuue Castelli kostüümiga pirita hawaii, ette ning küsi Oliveri käest "mingeid" kodaraid ja "mingit" sisekummi. Ma panen sampuse vahele, kui ta sulle esimese asjana ei paku kõige kallimaid variante küsitud asjadestmaxspeed kirjutas: Mind isiklikult solvab see kohutavalt, et pood kus on müügil ka korralikke kodaraid (DT SWISS nt.), pakub mulle kõigepealt mingit sodi, justnagu oleksin mingi võhik+pühapäevasõitja!!!
Aga jah, reeglina püüab müüja välimuse järgi hinnata mis masti mehega tegu on, ning siis pakub sobivat asja. Kui välimus midagi ei reeda siis oleks abiks uurida, et kas vaja asju võistlemiseks vms.
Kuigi olen Pirita HE ainult mõned korrad käinud, siis ei tea kindlalt kas tegu sama Oliveriga või on neid seal mitu, aga paar aastat tagasi oli just üks Oliver see, kes päästis mind mõttetute rattakingade ostmisest. Ta pakkus mulle kohe kvaliteetsemat ja ka kallimat kinga, mis osutus väga heaks, tegi hinnast ~25% alla ilma küsimata ja jättis väga asjatundliku müüja mulje. Tagantjärele võiks palju tänu talle öelda.UrmasL kirjutas:Aga mine sõida oma läikiva Colnago ja tuttuue Castelli kostüümiga pirita hawaii, ette ning küsi Oliveri käest "mingeid" kodaraid ja "mingit" sisekummi. Ma panen sampuse vahele, kui ta sulle esimese asjana ei paku kõige kallimaid variante küsitud asjadestmaxspeed kirjutas: Mind isiklikult solvab see kohutavalt, et pood kus on müügil ka korralikke kodaraid (DT SWISS nt.), pakub mulle kõigepealt mingit sodi, justnagu oleksin mingi võhik+pühapäevasõitja!!!
Aga jah, reeglina püüab müüja välimuse järgi hinnata mis masti mehega tegu on, ning siis pakub sobivat asja. Kui välimus midagi ei reeda siis oleks abiks uurida, et kas vaja asju võistlemiseks vms.
Aga kui algse teema juurde tagasi tulla, siis kodarate arv ning paigutus on puhtalt disaini küsimus. Tulemus peab olema kerge ning jäik. Kuidas mingi tootja sinnani jõuab, on tema inseneride (ja ka marketingi meeste) teha. Ilus või huvitav välimus on väga kõva müügiargument. Ntx Mavicu kallimal otsal on nii välimus kui omadused väga paigas. See lubab ka head hinda küsida....
Üldiselt on nii, et raskem sõitja peab valima ikka jämedama kodara, et saada sobiv jäikus.
Üldiselt on nii, et raskem sõitja peab valima ikka jämedama kodara, et saada sobiv jäikus.
Kõige lihtsam oleks mitte oma pead vaevata tagajooksu jäigemaks nuputamisega, ostes miskit uut ja paremat, aga paistab et finantsiga pole praegu kiita. Seepärast arvasingi, et kodarate vahetamine võiks osutuda kõige efektiivsemaks ja odavamaks mooduseks olemasolevate juppide/vahenditega. Tundus see Trek1400 orig. tagaratas lihtsalt pehme, nii kiirendustel ja mäkketõusul. Tagarumm 105 oleks mulle ok, pöia suhtes on veidi kõhklusi (Aurora matrix peale kirjutatud, ilmselt Bontrageri leiutis-mille kohta pole infot/võrdlust kuskilt võtta, krt. paistab päris hea olevat). Aga need kodarad tunduvad väga viletsad olema-liiga peened ja tundmatust ainest, tundmatu tootja poolt valmistatud? Tegelt unistaks ikka ka Mavicu CXP-33 pöiast, kuid... Teema juurde naastes-kuna on ammu teada, et rohkem ja tugevamaid kodaraid on jäigem, siis ikkagi, kas ma kaotaks aerodünaamikas rohkem, kui asendaks 1,8se 2,0se kodaraga või võidaksin jäikuses ja ka kokkuvõttes rohkem???
PS - olen seda kirjutades täitsa kaine, muide!
PS - olen seda kirjutades täitsa kaine, muide!
Ma ei pretendeeri täielikule tõele, aga võiksid lasta 2mm kodaratega üle laduda küll.maxspeed kirjutas:Teema juurde naastes-kuna on ammu teada, et rohkem ja tugevamaid kodaraid on jäigem, siis ikkagi, kas ma kaotaks aerodünaamikas rohkem, kui asendaks 1,8se 2,0se kodaraga või võidaksin jäikuses ja ka kokkuvõttes rohkem???