Milline ketaspidur ?

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Milline ketaspidur ?

Postitus Postitas Ermo » 02. 09. 2003. 08:23

.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 19:08, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Ruve
Rattur
Postitusi: 844
Liitunud: 04. 04. 2003. 18:33

Re: Milline ketaspidur ?

Postitus Postitas Ruve » 02. 09. 2003. 09:50

Ermo kirjutas:1. Magura Marta http://www.magura.com/english/frameset/default.htm
tundub hea, kuid klotsid pidid kiiresti kuluma ja lisaks olema kallid.
need ju Merida Magnesium Race'il küljes.Mine proovi poes kas ikka tahad neid kettaid...mina küll ei kujuta ette,et peaks selliste pidurutega sõrmi piinama :roll: võibolla tõesti,et kuskil mägedes kui pidevalt peab pidurdama ja V klotsid kuluks lihtsalt ühe trenniga ära,aga eestis küll ketas mingit eelist ei anna.

Caarel
Rattur
Postitusi: 147
Liitunud: 31. 03. 2003. 03:19

Re: Milline ketaspidur ?

Postitus Postitas Caarel » 02. 09. 2003. 11:12

Ruve kirjutas:võibolla tõesti,et kuskil mägedes kui pidevalt peab pidurdama ja V klotsid kuluks lihtsalt ühe trenniga ära,aga eestis küll ketas mingit eelist ei anna.
No Rakvere etappi oli küll tore kraavikaldalt vaadelda kuidas üks suur ja kole V pidurite vilin ja ragin ainult käis ja ükski pidur ei toiminud kellegil.
Sõidan küll suvaliste Deore mehhaanilistega aga V juurde ei astu enam kunagi. Pigem piilun kevadeks midagi hüdraulilist.
Jooksudes kaaluliselt vahet ka ju ei teki. Õlid on juba kergemad kui V-d ning ainus mis kaalub rohkem on rumm (kui kaalub).

Kasutaja avatar
5TH ELEMENT
Rattur
Postitusi: 250
Liitunud: 07. 04. 2003. 01:22

Postitus Postitas 5TH ELEMENT » 02. 09. 2003. 12:08

endal kogemused järgnevate ketaspiduritega:
Avid mehaaniline esimene
Deore meh. tagumine
Magura Louise 02' õli esim.
Magura Clara õli
Magura Gustav M õli DH 02'/03'
Hayes õli DH

ma arvan, et küsimus polegi enam niivõrd selles, kas Eestis xc vallas neile rakendust leiab, vaid tunnetuses ja ajaga kaasaskäimises. sest tunnetus, eriti kõige kallimatel DH õli omadel on lausa fantast! sa lihtsalt mängid nende sujuvuse ja pehmusega;)

ja kuna ketas on tõesti juba maailmas läbi löönud, siis varsti on juba igal rattal mingid kettad, nii et varem või hiljem tulevad nad niikuinii.

mehaanilisest jättis Deore üsnagi sümpaatse mulje, kuigi hüdrauliliste vastu nad ei saa, viimased lihtsalt on sujuvamad/võimsamad.

ja üks asi tõesti veel, et keegi juba mainis varem, et kui V-dega kipub ratas ikka plokki minema, siis ketastega saab mängida, st kui plokki ei lase, siis on ka juhitavus parem ja rohkem kontrolli all, eriti libedaga.

aga noh, ega mingi 1-2a a'la XTR V-dega saab ikka vabalt xc vallas veel hakkama ma arvan.

aga ise võtaks neist vist Martad ikkagi, sest Magura on ikka juba pika ajalooga Saksa label.

Kasutaja avatar
sileem
Rattur
Postitusi: 94
Liitunud: 31. 03. 2003. 09:02

Postitus Postitas sileem » 02. 09. 2003. 12:40

... ja siis tuleb varsti ABS...


meelis

Kasutaja avatar
Konflict
Rattur
Postitusi: 311
Liitunud: 16. 04. 2003. 20:21

:)

Postitus Postitas Konflict » 02. 09. 2003. 13:46

mina sõidan xt-ketastega väga hiad V-ga ei anna ikka võrreldagi:) Iga ilmastikuga töötab olgu soppa palju tahes ikka võtavad

Kasutaja avatar
Arbo
Rattur
Postitusi: 602
Liitunud: 02. 05. 2003. 08:41

Postitus Postitas Arbo » 02. 09. 2003. 15:14

Kasutan tavaklotside (mitte keraamiliste) XTR V-pidureid keraamiliste velgedega ja Rakveres küll kordagi ei tundnud, et pidur poleks võtnud. Ka lingid on XTR. Pigem oli nii, et vändata ei julgenud - diagonaalis juurikad viltu üle raja :?, seal polnud piduritega nagunii miskit teha enam, tuli veereda või jalg maha panna.

Ketas annab kindlasti eelise siis, kui Tahkol ei-tea-mitmendat korda 2kmsel laskumisel oled - just siis väsimuse foonil. Modulatsiooni ja tunnetust saab ka korralike ja reguleeritud V-dega. Eestis tundsin pidurdamisest tingitud käsivarrelihaste väsimust viimati vist Otepää EMV-l, kuid siis olin üldse ratast sõitnud mõned kuud.

Ketta veel üheks miinuseks, mida sageli jäetakse tähele panemata on see, et tuleb kasutada ka erijookse, mis reeglina on raskemad, kui V-piduritele mõeldud.

Aga kui mu rattal muutuksid olemasolevad pidurid rahaks, et osta kettad, siis ma seda ilmselt siiski teeksin :wink:

mart2
Rattur
Postitusi: 839
Liitunud: 30. 06. 2003. 01:00

kettad

Postitus Postitas mart2 » 02. 09. 2003. 17:20

Endal rattal tehasest mehaanilised:
album_page.php?pic_id=328

album_page.php?pic_id=327

Olen sõitnud v-dega, kuid ketastega on tunne parem. Maastikul sai proovitud ainult Elvas, kuid paaris kohas peale porist läbisõitu oli 'naabrimehega' pidurdamisel korralik vahe sees.

Ei tea, kas nii on õige, kuid reguleerisin tagumise piduri õrnalt libisevaks ja esimene on 'kui kännu taga'. Peale seda on kurvidega laskumistel ratas palju 'kuulekam'.
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...

Kasutaja avatar
alar
Rattur
Postitusi: 507
Liitunud: 03. 01. 2004. 21:48

Postitus Postitas alar » 10. 01. 2004. 12:04

Enda eelmisel rattal olid siin juba ära mainitud hayes-i hüdraulilised: paremat pidurdamisetehnoloogiat pole küll kuskil tunda saanud. Need olid peaaegu et liiga head. Neid vabatahtlikult küll poleks ära andnud.

Ruuno
Rattur
Postitusi: 144
Liitunud: 24. 07. 2003. 14:28

Postitus Postitas Ruuno » 21. 01. 2004. 16:48

Tekkis asjatundmatu küsimus, kas tubeless + ketas jooksud on ka olemas :?: :oops:
Spordin oma lõbuks!!!

Ruve
Rattur
Postitusi: 844
Liitunud: 04. 04. 2003. 18:33

Postitus Postitas Ruve » 21. 01. 2004. 17:14

Ruuno kirjutas:Tekkis asjatundmatu küsimus, kas tubeless + ketas jooksud on ka olemas :?: :oops:
no ikka on. see tubless ei muuda jooksul ju midagi.

maxspeed
Rattur
Postitusi: 397
Liitunud: 24. 12. 2003. 09:03

Postitus Postitas maxspeed » 21. 01. 2004. 17:27

Uhh, vaatasin huvi pärast netis just Magura Martat. Pole miskit öelda, tunduvad ilusad ja head. Hakkasin mõtlema, et kui kasvõi ühe piduri ostaks, et ei tea kas hind ületaks minu Author mtb kunagist ostuhinda kõvasti või ainult natuke??? :lol:

Kasutaja avatar
SL
Rattur
Postitusi: 1023
Liitunud: 31. 07. 2003. 09:12

Postitus Postitas SL » 15. 09. 2004. 15:23

Korjan pea-aegu aastavanuse teema üles. MM-i külastades veendi mind ümber varem või hiljem discidele üle minema. Kas kellelgi on selle hooaja jooksul lisandunud kogemusi, et milline mudel võiks olla tip-top. Kas peale Magura Marta SL-i ja XTR-i kõlbaks ka odavamatega sõita :) Sest üsna kallid on kuradid. Ons kellelgi soovitusi jagada?

Caarel
Rattur
Postitusi: 147
Liitunud: 31. 03. 2003. 03:19

Postitus Postitas Caarel » 15. 09. 2004. 16:36

No kui kaal 430g + 430g on sobiv ning hinda kokku ca 200 EURi siis soovitan soojalt HAYES HFX9 XC pidureid. Töötavad kui loomad ning ei tea kas neid XC-s ära ka kasutatakse kuna nendega kimatakse ka DH/FR radadel (küll mitte kõigil ja kõikjal). Saksast saadaval vabalt tellides.

vaikija
Rattur
Postitusi: 384
Liitunud: 22. 02. 2003. 17:29

Postitus Postitas vaikija » 15. 09. 2004. 18:37

On kuulda jutte,et XT disc on õnnestunum kui XTRdisc.

Nero
Rattur
Postitusi: 85
Liitunud: 13. 03. 2004. 19:55

Postitus Postitas Nero » 15. 09. 2004. 20:05

Omal üle aastane kogemus xtr ketastest. Hea ja mõnus on sõita, aga ükskord poris hakkasid klotsid lihtsalt peale jooksma ja lõpuks ei jaksanud enam vändatagi. Puhastasin, surusin kruvikaga klotsid laiali ja sõit jätkus... õhtuks viskasin klotsid minema, ära olivad kulunud. Veidi takistavad ka vabajooksu, sest klotsid ei lähe ju päris tagasi, vaid jäävad väga täpselt ketta lähedale, puutudes vahel kergelt ketast. Iga kord kui ratta alt võtad ja tagasi paned, jääb kinnitus mitme sajandiku võrra erinev ja klotsid peavad jälle ennast paikka töötama. Häda pole suur, aga mind paneb mõtlema, kas ratta autosse toppimisel enne võistlust kiskuda ratas alt või mitte. Just täna trennist tulles mõtlesin, et kurat :evil: panen v-pidurid tagasi. Kui nendega mingi jama on lased trossist lahti ja sõit jätkub... ka loppis rattaga :wink:

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 15. 09. 2004. 20:12

.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 12:54, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Kasutaja avatar
veiko
Kolimisspetsialist
Postitusi: 1859
Liitunud: 21. 05. 2003. 23:17

Postitus Postitas veiko » 15. 09. 2004. 20:16

Selle hooaja olen sõitnud XT04 disc piduriteg. Ma pole küll õige inimene neid hindama, kuid minujaoks on nad väga head. Sellist pealejäämise probleemi pole täheldanud (nagu eelpool mainiti) ja ratta alt võtmine/tagasipanemine pole kunagi muret valmstanud. v.a siis, kui ratas alt pidurit vajutada. Sel juhul lähevad klotsid kokku ja ise nad enam tagasi ei lähe (tuleb kruvikaga kergelt aidata). Värska liivases mudas said muidugi klotsid jube kiirelt otsa. Väidetavalt olla XTR klotsid paremad. Praegu siis need testimisel. Näis kaua kestavad.
Muidu toimib pidur täiesti eeskujulikult. Mõnusalt kerge on vajutada, tunnetus on hea ja mingit äkilist kinnikakkumist lõpupoole ka pole (nagu võis eelmistel meh. discil täheldada). Kõige suuremaks plussiks pean muidugi trossi/kõri puudumist :) ...teeks keegi käiguvahetuse ka hüdrauliliseks.

matts
Rattur
Postitusi: 199
Liitunud: 25. 04. 2004. 10:50

Postitus Postitas matts » 15. 09. 2004. 20:56

Ise olen nüüd tuhatkond kilomeetrit Magura Louisedega kulgenud ja olen ülirahul. Absoluutselt probleemitu siiamaani, mitte mingeid kinnikiilumisi ei ole täheldanud, eeskujulik performance igasugustes tingimustes ja iga ilmaga. Eriliselt rõõmsaks teeb just tundlikkus. V-piduri puhul ei raatsinud ikka erilise hooga kunagi esipidurit laskumistel peale tõmmata, disciga kanguta nagu jõuab ilma et peaks kartma et asi hapuks läheb. Laskumiste kiirusele tuleb see ikka päris kõvasti kasuks kui ei pea "ette pidurdama"

Weightweenidel soovitan ära kaaluda palju kaaluvad sellised mullakamakad V-pidurite ümber mudase ilmaga ja teha vastavad kalkulatsioonid 8)

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 15. 09. 2004. 21:32

.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 12:53, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

matts
Rattur
Postitusi: 199
Liitunud: 25. 04. 2004. 10:50

Postitus Postitas matts » 15. 09. 2004. 21:45

Ermo kirjutas:Asi on nii, et ketaspidur on hea, kuid hoolt vajab ta sama palju kui V.
Enda ketaste manual räägib nii:

Louise or Clara are maintenance free if correctly installed. A regular change of the used MAGURA Blood oil is not necessary because this does not absorb water like the brake liquid used in cars and on motorcycles. The only regular maintenance work is therefore the brake pad wear adjustment and pad change.

Õli või piirituse järele pole veel vajadust tundud :roll:

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 15. 09. 2004. 22:44

Ermo kirjutas: 1. Mis puutub valikusse ketas või V, siis mina enam V peale tagasi ei taha minna. Nii mõnedki "värsked" ketta omanikud jagavad minu arvamust !
2. Mis puutub XTR vs. XT - praktika puudub. Siiski - nii palju kui meedias kirjas ( net, ajakirjad ja foorumid ), peetakse XTR-i parimaks XC piduriks.
1. Jep, kvaliteetV on väga hea, õlipöiapidur (Magura HS 11, 33) on tiba parem, õliketas on vedelates/sopastes oludes tuntavalt parem.
2. Neil mõlemal ja 05 LX-l saab olema üks "puudus" - lenksuvahetajad on integreeritud. Paned nipli/puuse ja lenks heeblitest lage - pole käike ega pidureid. Pärast vaheta kogu lenksuvahetus välja.
Viimati muutis mart, 15. 09. 2004. 23:30, muudetud 1 kord.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

vaikija
Rattur
Postitusi: 384
Liitunud: 22. 02. 2003. 17:29

Postitus Postitas vaikija » 15. 09. 2004. 22:45

Ateenas OM-il sõitsid mõned nii,et taga ketas ja ees v-pidur.2005a peaks shimano XT-l tulema eraldi ketaspidurilink,et saaks kas siis Sramiga või rapidfire(XT hakkab ka rapidit uuesti tootma) vahetajatega kasutada XTR ja XT kettaid.Siiani oli sobiv ainult Deore disc link(vana XT link ei sobi)
Et lingid peale matsu terveks jääksid,tuleks nad kinnitada lenksule piisavalt nõrgalt.

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Postitus Postitas Villem T » 16. 09. 2004. 00:04

Inglaste Clarks teeb XC ketaspidureid, mis on suht soodsa hinna juures (vt wiggle.co.uk) 6 (!) silindriga. Armeeritud voolikud ka jne...

Kasutaja avatar
Alvaro
Rattur
Postitusi: 1251
Liitunud: 11. 02. 2003. 08:39

Postitus Postitas Alvaro » 16. 09. 2004. 06:54

konakona kirjutas:Inglaste Clarks teeb XC ketaspidureid, mis on suht soodsa hinna juures (vt wiggle.co.uk) 6 (!) silindriga. Armeeritud voolikud ka jne...
Mida sa teed KUUE silindriga Eesti vabariigis, kus suurim mägi on kõrguste vahega 70m???

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 16. 09. 2004. 07:02

.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 12:53, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Kasutaja avatar
SL
Rattur
Postitusi: 1023
Liitunud: 31. 07. 2003. 09:12

Postitus Postitas SL » 16. 09. 2004. 08:42

Et siis ikkagi XT link + XTR pidurid sobivad. See on vajalik info, sest tahaks ka SRAM X.O peale tagasi minna. Ega pole kuulda olnud, et XTR eraldi ainult linke tegema hakkaks?

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 16. 09. 2004. 08:54

.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 12:52, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Kasutaja avatar
SL
Rattur
Postitusi: 1023
Liitunud: 31. 07. 2003. 09:12

Postitus Postitas SL » 16. 09. 2004. 09:22

Ermo kirjutas: :D :D :D et mis sul XT lingile ette on heita ??? Või on see rohkem nagu enesetunde küsimus, kõik peab olema XTR ( XT hakkab lihtsalt kiiret sõitu takistama )??? :D :D :D
Ei no mis sa ikka irvitad :) Meiesugused vennikesed võiks ju täislaks LX-iga sõita ja poleks ka vahet tulemustes. Pigem on siin ikka sama teema, et kui autole lisada OZ Wheels kleepekas, siis +50 hobust on garateeritud.
Kuid ärgem siis seda "ratta-pedendust" pahaks pangem! See annab elule vürtsi!

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 16. 09. 2004. 09:29

SL kirjutas:Kuid ärgem siis seda "ratta-pedendust" pahaks pangem! See annab elule vürtsi!
jeb, me millalgi tarmoga arutades jõudsime juba ammu järeldusele, et see on haigus mida me enamus põeme.
keegi teine nimetas seda "ego-tripiks" mis on ka suht tabav.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

vaikija
Rattur
Postitusi: 384
Liitunud: 22. 02. 2003. 17:29

Postitus Postitas vaikija » 16. 09. 2004. 09:29

Jah,puterdasin ja ajasin ise lingi segamini.Tegu olla olnud crimeca lingiga(mis peaks olema küll XT koopia)aga paistab,et vana ja uus shimano disc ikkagi sobib kokku küll.
Niipalju veel(äraproovitud asi),et kui tagumise pidurisüsteemis vahetada Shimano originaal mineraalõli asemele(mida shimano poolt keelatakse teha)tavaline dot4 mineraalõli,siis lingi käik muutub kergemaks ja konkreetsemaks.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 16. 09. 2004. 09:47

Ermo kirjutas: SM-RT75 kettad ( XT )
Kas vees/vihmas/udus hakkavad häält tegema. Küsin, kuna omal on kettad SM-RT60 (deore ) ja nood karjuvad nagu siga aiavahel. Esialgu lepin sellega, kuna erinevad allikad on selgeks teinud, et märjas kisamine olevat deorele iseloomulik. :roll:

Siin igaks puhuks juttu XT ja Deore ketaspiduritest:
http://www.selle-italia.com/nl/2002/NL_1_02.PDF
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 16. 09. 2004. 09:49

.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 12:43, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 16. 09. 2004. 09:51

.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 12:43, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Kasutaja avatar
SL
Rattur
Postitusi: 1023
Liitunud: 31. 07. 2003. 09:12

Postitus Postitas SL » 16. 09. 2004. 09:54

Ermo kirjutas:
SL kirjutas: Meiesugused vennikesed võiks ju täislaks LX
Siin vaidlen sulle vastu ! LX vahetajaid küll ei taha !!! LX ja XTR vahetajad, kett ning pidurilingid erinevad küll kui öö ja päev. Neil on ikka tuntav vahe.
OK, ok, mul pole tegelikult LX-iga kogemusi.

mart2
Rattur
Postitusi: 839
Liitunud: 30. 06. 2003. 01:00

Postitus Postitas mart2 » 16. 09. 2004. 12:12

Ermo kirjutas: ... Nagu juba ütlesin, klotse tuleb ikka aeg-ajalt viinaga puhastada.
Soovitan kasutada 'Koduekstras' (mujal pole näinud) müüdavat spetsiaalset ketaspidurite puhastuseaerosooli. Ostsin, tarvitan ja sai parem! :D
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...

Vasta

Mine “Jupid”