Talveking/saabas?
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Talveking/saabas?
Sõidan vahetevahel talvel ka ja enamasti ikka teid mööda, senimaani olen läbi ajanud peamiselt vist 33 EUR maksnud suvalise töömehe kingaga just seepärast et ta kuram peab hoolimata soojustuse puudumisest sooja sees selgelt paremini kui näiteks minu Timberlandi Thinsulate soojustusega saabas, vist tänu paksule tallale ja ninatugevdusele (olen ka -20C nendega sõitnud 2 paari sokkidega ja 2 tunniga varvastel otseselt külm ei hakanud). Kui sopaseks saab lihtne puhastada ka. Samas tahaks nüüd lõpuks miskit natuke profimat lahendust. Suveking mistahes kattega ei tundu variant olema, kuna külm tungib sisse talla kaudu ikkagi.
Taaskord tuleb tõdeda meie kaubanduse nõrku külgi. Igati võimalik et peaksin oma ootused ses suhtes alla suruma, sest et kui mitu persooni EV-s talveks klipitavat saabast hangib?
Minul õnnestus leida kohapealt (Tartu) proovimiseks vaid 1 variant, AT-s olev Mavic Drift. See on suhteliselt hea hinnaga hetkel saada(-30%), kuid paraku toovad mitmed arvustused välja et vesi voolab saapasse pahkluu neopreeni ääre alt sisse:
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q= ... 3115,d.Yms
http://www.mtbr.com/cat/mtb-apparel-and ... 44crx.aspx
Talvesaapa puhul on piisav suurus ka ülioluline ja paraku pole paljalt numeratsiooni alusel võimalik otsuseid teha, nii et netikaubandus jääb vist ära:
http://www.bike-discount.de/shop/k2796/ ... html?od=2d
Eelpool oleval lingil hinna-kvaliteedi suhtelt tundub mulle parin valik Vaude Termatic mudel (100raha), sellel aga numbrivalik paistab et on seal otsakorral rääkimata numeratsiooni vastavusest mis alles proovimisel selgub.
Evin laia,kõrget maatõugu jalalaba ja kannan kinga/tosse 43,5-44 kuid rattaking sobis 45 ning see Mavici saabas hakkas istuma alates 46 ja ega seal midagi väga üle seejuures ruumi ei jäänud. Tõsi, iseenesest väga veemassiividest läbi sõita ei kavas ei ole, siiski 130€ loovutades ootaks täiuslikumat lahendust…..
Siin foorumis mitmel korral kiidetud Shimano MW81 kipub juba eelarvest välja jääma, siinmaal alates 175 raha tuleks loovutada ja ka proovida ilmselt pole varianti.
Kas keegi oskab kohapealset valikut täiendada/täpsustada/viidata, millise saapaga rahul ollakse või soovitatakse ?
Taaskord tuleb tõdeda meie kaubanduse nõrku külgi. Igati võimalik et peaksin oma ootused ses suhtes alla suruma, sest et kui mitu persooni EV-s talveks klipitavat saabast hangib?
Minul õnnestus leida kohapealt (Tartu) proovimiseks vaid 1 variant, AT-s olev Mavic Drift. See on suhteliselt hea hinnaga hetkel saada(-30%), kuid paraku toovad mitmed arvustused välja et vesi voolab saapasse pahkluu neopreeni ääre alt sisse:
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q= ... 3115,d.Yms
http://www.mtbr.com/cat/mtb-apparel-and ... 44crx.aspx
Talvesaapa puhul on piisav suurus ka ülioluline ja paraku pole paljalt numeratsiooni alusel võimalik otsuseid teha, nii et netikaubandus jääb vist ära:
http://www.bike-discount.de/shop/k2796/ ... html?od=2d
Eelpool oleval lingil hinna-kvaliteedi suhtelt tundub mulle parin valik Vaude Termatic mudel (100raha), sellel aga numbrivalik paistab et on seal otsakorral rääkimata numeratsiooni vastavusest mis alles proovimisel selgub.
Evin laia,kõrget maatõugu jalalaba ja kannan kinga/tosse 43,5-44 kuid rattaking sobis 45 ning see Mavici saabas hakkas istuma alates 46 ja ega seal midagi väga üle seejuures ruumi ei jäänud. Tõsi, iseenesest väga veemassiividest läbi sõita ei kavas ei ole, siiski 130€ loovutades ootaks täiuslikumat lahendust…..
Siin foorumis mitmel korral kiidetud Shimano MW81 kipub juba eelarvest välja jääma, siinmaal alates 175 raha tuleks loovutada ja ka proovida ilmselt pole varianti.
Kas keegi oskab kohapealset valikut täiendada/täpsustada/viidata, millise saapaga rahul ollakse või soovitatakse ?
Re: Talveking/saabas?
Pead ikka pealinna mõnipäev tulemaivoSKP kirjutas:Siin foorumis mitmel korral kiidetud Shimano MW81 kipub juba eelarvest välja jääma, siinmaal alates 175 raha tuleks loovutada ja ka proovida ilmselt pole varianti.
Shimano MW81 saab kohalike kauplejate käest juba vägagi mõistliku hinnaga kätte.
Re: Talveking/saabas?
Mul on MW80, mis ilmselt on MW81 eelkäia.
Väga mõnus on. Kui temperatuur on üle nulli, pole isegi paksema soki vajadust. Pigem on lausa oht, et hakkab liiga soe.
-20 juures pikka sõitu pole teinud, aga nii umbes 20km-ga külm ei hakka, kui jalas vähe soojem sokk.
Topeltsokke pole kasutanud. Mingit lisasoojendust pole ka kasutanud.
Töötab iga ilmaga, nii kuiva kui märjaga. Jalad alati kuivad ja soojad.
Iga kell parem variant kui tavalised kingad+soojad sokid+katted+võibolla veel midagi.
Suuruse võtsin 1 number suurema kui suvistel kingadel.
Väga mõnus on. Kui temperatuur on üle nulli, pole isegi paksema soki vajadust. Pigem on lausa oht, et hakkab liiga soe.
-20 juures pikka sõitu pole teinud, aga nii umbes 20km-ga külm ei hakka, kui jalas vähe soojem sokk.
Topeltsokke pole kasutanud. Mingit lisasoojendust pole ka kasutanud.
Töötab iga ilmaga, nii kuiva kui märjaga. Jalad alati kuivad ja soojad.
Iga kell parem variant kui tavalised kingad+soojad sokid+katted+võibolla veel midagi.
Suuruse võtsin 1 number suurema kui suvistel kingadel.
Re: Talveking/saabas?
Tartu (ja ka Tallinna) Specializedi poes olemas Defroster talvekingad. Mine ja proovi.ivoSKP kirjutas: Minul õnnestus leida kohapealt (Tartu) proovimiseks vaid 1 variant, AT-s olev Mavic Drift. See on suhteliselt hea hinnaga hetkel saada(-30%), kuid paraku toovad mitmed arvustused välja et vesi voolab saapasse pahkluu neopreeni ääre alt sisse:
Re: Talveking/saabas?
Muretsesin endale sellised vahwad papud:
http://www.bike24.com/1.php?content=8;s ... duct=19721
Külma ilma on hetkel ainult näinud Haanja 100 miili stardis ja tavalise rattasokiga isegi hakkas alguses palav. Papu käis ilusasti ka vee all ära täies mahus
ning kuskilt vett sisse ei tulnud - jalg püsis kuivana.... rohkem tagasisidet ei oska ise anda, samas netist reviewsi leiab küll.
Jalanõu valisin number suurema võrreldes igapäeva jalanõudega.
Siim
http://www.bike24.com/1.php?content=8;s ... duct=19721
Külma ilma on hetkel ainult näinud Haanja 100 miili stardis ja tavalise rattasokiga isegi hakkas alguses palav. Papu käis ilusasti ka vee all ära täies mahus
ning kuskilt vett sisse ei tulnud - jalg püsis kuivana.... rohkem tagasisidet ei oska ise anda, samas netist reviewsi leiab küll.
Jalanõu valisin number suurema võrreldes igapäeva jalanõudega.
Siim
Re: Talveking/saabas?
Mul on need mainitud Vaude Termatic talvekingad. Numbri poolest ütleks enda kogemusel, et pigem on nad õige suurusega. Võtsin tavalisest number suurema igaksjuhuks ja õhukese sokiga jääb isegi liiga suureks. Paksu talvesokiga ei olnud eelmisel talvel probleemi sõita poolteist tundi ka -10C ilmaga.ivoSKP kirjutas:Eelpool oleval lingil hinna-kvaliteedi suhtelt tundub mulle parin valik Vaude Termatic mudel (100raha), sellel aga numbrivalik paistab et on seal otsakorral rääkimata numeratsiooni vastavusest mis alles proovimisel selgub.
Re: Talveking/saabas?
Omalgi nüüd see saapaotsimistee läbitud. Varasemalt sai suvekingaga sõidetud kuid ca -10 juures hakkasid jalad külmetama vaatamata 2 sokipaarile ning ning 2x paksudele kingakatetele. Peale erinevate reviewde läbikammimist ning juhuste kokkulangevust ostsin omale Gaerne G.Artixid. Algselt plaanisin Northwave Celciuse ostu, aga kuna XB3 olid Gaerne mudelid kohapeal, ning tänu soodukatele oli hind isegi odavam kui kuskil Saksa netipoes, siis otsin ära. Hinnavahe tuli lõpuks Northwave saapaga ligi 2x.
Paar sõitu on 0 lähedase temperatuuriga tehtud, ning tavalise õhukese coolmax sokiga oli väga soe. Saapad võtsin 2 numbrit suuremad kuna need on suhteliselt kitsa liistuga. Proovisin ka õhema soojustusega Gaernet, sel oli liist jällegi tavapärase laiusega, ning number suuremasse oleks paksem sokk vabalt mahtunud.
Saabastele tegin väikse tuuningu ka: klotsi ja saapa vahele panin õhukse plastikaardist valmistatud tüki, et klotsiava sodi koguma ning lume/veega jäätuma ei hakkaks.
Paar sõitu on 0 lähedase temperatuuriga tehtud, ning tavalise õhukese coolmax sokiga oli väga soe. Saapad võtsin 2 numbrit suuremad kuna need on suhteliselt kitsa liistuga. Proovisin ka õhema soojustusega Gaernet, sel oli liist jällegi tavapärase laiusega, ning number suuremasse oleks paksem sokk vabalt mahtunud.
Saabastele tegin väikse tuuningu ka: klotsi ja saapa vahele panin õhukse plastikaardist valmistatud tüki, et klotsiava sodi koguma ning lume/veega jäätuma ei hakkaks.
Re: Talveking/saabas?
Tänan kõiki oma kogemuste jagamise ja vihjete eest.
Eks oligi arvata, et pealinnas on mudeleid rohkem. Näis kas lähinädalatel viitsib pika sõidu ette võtta või piirdun olemasolevate valikutega. Kriitiline pilk ka rahakotti + kui mitu sõitu talihooajale planeerin ning siis saab saapa sõidukorra maksumuse välja arvestada Püüan siis jõudumööda hiljem ka tagasisidet ka anda, mis saabas sai ja kuidas toimis.
Proovisin ühtlasi ka lähedalasuva Spezi Defrosteri ära. Neil on suuruse mõõtkava tänuväärselt harjumuspärane, ei ole vaja 1-2 nr. suuremat. 44 saaksin juba hakkama, proovisin 2 paari sokkidega ja oma tallaga. 45 tundus juba suurevõitu.
Eks oligi arvata, et pealinnas on mudeleid rohkem. Näis kas lähinädalatel viitsib pika sõidu ette võtta või piirdun olemasolevate valikutega. Kriitiline pilk ka rahakotti + kui mitu sõitu talihooajale planeerin ning siis saab saapa sõidukorra maksumuse välja arvestada Püüan siis jõudumööda hiljem ka tagasisidet ka anda, mis saabas sai ja kuidas toimis.
Proovisin ühtlasi ka lähedalasuva Spezi Defrosteri ära. Neil on suuruse mõõtkava tänuväärselt harjumuspärane, ei ole vaja 1-2 nr. suuremat. 44 saaksin juba hakkama, proovisin 2 paari sokkidega ja oma tallaga. 45 tundus juba suurevõitu.
Re: Talveking/saabas?
Põlise taliratturina kasutan talvekingi juba aastaid. Siin artiklis on mõned soovitused riietumise kohta, sh ka jalalabade kaitsmisest külma eest.
Ja siin üks vana soojade varvaste teema
Ja siin üks vana soojade varvaste teema
Re: Talveking/saabas?
Natuke tagasisidet ja arvustust: soet sai ikka need Mavic Driftid, hind pani paika, 60€ soodsam lähimast alternatiivist. Sobima sai 2 nr. suurem mu jalanumbrist.
Kaal 527 g/tk koos oma talla ja klipiga. Mis on vaid sadakond g raskem suvekingast.
Nüüd mõned kuud sõidetud ka ning kesk kuuma kestvat rattahooaega (?!?) on paras hetk ost üle hinnata. Tegu siiski väga subjektiivse looga mis baseerub paljuski siinkirjutaja vereringesüsteemil. Seni on kogetud temperatuure +10 kuni -10.
Õhema sokiga on +5 väga OK, üle selle juba tiba palav. Seda üllatavam et 0 kraadi on piir kustmaalt on mõistlik juba õhem kate peale tõmmata, muidu kusagil 1,5 h sõidu järel hakkab düskomfort peale tungima.
Null on ühtlasi ka piir kust mina teise sokikihi lisan. Samas sõita veel laseb , ka 4 h sõit selliselt tehtud.
Sai installitud ka foolium/kautshuk/vill vahetallad, minu arust need erilist efekti juurde ei anna. Lasin ka vahupüssist klipialuse õhuvahed kinni.
Min. temp. ilma katteta millega proovisin oli -6-7 ja see on selgelt juba piinav, sõites umbes tunni pean hakkama juba sörkima või muul moel üles soojenema.
EIle sõidetud -7 -8 piires mingi õhema tuulekattega (mida oli paras varasügisel kasutada suvekinga peal, kiri PRO peal) ja see on ehk ekvivalentne 0 kraadi juures ilma katteta sõitmisele. EHk sõita saab kuid varbaid tuleb pärast tunni möödumist juba liigutada aegajalt.
Mind tabanud vesisemad sõidud olid küll väga pealesunnitud ja põgusad kuid märjaks ega külmaks jalad seejuures ei saanud.
Imelikult hakkas üks hetk vasaku jala siseküljel pahkluu alt üks survepunkt häirima, kohas kus saapa serv kohtub Goretexi säärega - aga sellest sain lahti kui talla kontsa alla paar milli paksendust lisasin (tea kas vasak jalg lühem?)
Kokkuvõtvalt annaks 7 palli 10st, eeskätt põhjusel et algne lootus ja ootus oli et kuni -10 saaks ilma igasuguse katteta hakkama. Aga noh, puht kaalu vaadates ei saagi mingit erilist soojustuslikku efekti tal olla.
Pigem on tegu mitte niivõrd talvesaapa kuivõrd sügissaapaga. Kusjuures selge on ka, et H100 sõiduks on ta ikka parem valik kui suveking+kate.
Paksem korralikum kate tuleks ikka ka veel varuda, pääsu pole kui selline antitalv jätkub. Vastasel korral saavad klassikasuusraudtee tõmbejõud olema naguniigi tugevamad…..
Kaal 527 g/tk koos oma talla ja klipiga. Mis on vaid sadakond g raskem suvekingast.
Nüüd mõned kuud sõidetud ka ning kesk kuuma kestvat rattahooaega (?!?) on paras hetk ost üle hinnata. Tegu siiski väga subjektiivse looga mis baseerub paljuski siinkirjutaja vereringesüsteemil. Seni on kogetud temperatuure +10 kuni -10.
Õhema sokiga on +5 väga OK, üle selle juba tiba palav. Seda üllatavam et 0 kraadi on piir kustmaalt on mõistlik juba õhem kate peale tõmmata, muidu kusagil 1,5 h sõidu järel hakkab düskomfort peale tungima.
Null on ühtlasi ka piir kust mina teise sokikihi lisan. Samas sõita veel laseb , ka 4 h sõit selliselt tehtud.
Sai installitud ka foolium/kautshuk/vill vahetallad, minu arust need erilist efekti juurde ei anna. Lasin ka vahupüssist klipialuse õhuvahed kinni.
Min. temp. ilma katteta millega proovisin oli -6-7 ja see on selgelt juba piinav, sõites umbes tunni pean hakkama juba sörkima või muul moel üles soojenema.
EIle sõidetud -7 -8 piires mingi õhema tuulekattega (mida oli paras varasügisel kasutada suvekinga peal, kiri PRO peal) ja see on ehk ekvivalentne 0 kraadi juures ilma katteta sõitmisele. EHk sõita saab kuid varbaid tuleb pärast tunni möödumist juba liigutada aegajalt.
Mind tabanud vesisemad sõidud olid küll väga pealesunnitud ja põgusad kuid märjaks ega külmaks jalad seejuures ei saanud.
Imelikult hakkas üks hetk vasaku jala siseküljel pahkluu alt üks survepunkt häirima, kohas kus saapa serv kohtub Goretexi säärega - aga sellest sain lahti kui talla kontsa alla paar milli paksendust lisasin (tea kas vasak jalg lühem?)
Kokkuvõtvalt annaks 7 palli 10st, eeskätt põhjusel et algne lootus ja ootus oli et kuni -10 saaks ilma igasuguse katteta hakkama. Aga noh, puht kaalu vaadates ei saagi mingit erilist soojustuslikku efekti tal olla.
Pigem on tegu mitte niivõrd talvesaapa kuivõrd sügissaapaga. Kusjuures selge on ka, et H100 sõiduks on ta ikka parem valik kui suveking+kate.
Paksem korralikum kate tuleks ikka ka veel varuda, pääsu pole kui selline antitalv jätkub. Vastasel korral saavad klassikasuusraudtee tõmbejõud olema naguniigi tugevamad…..
Re: Talveking/saabas?
Mulle tundub, et siinkohal olid ootused põhjendamatult kõrged. Alates miinuskraadidest katted ikka ka peale. Plussiga olen katteid kasutanud seetõttu, et pori kingi ei määriks.ivoSKP kirjutas: Kokkuvõtvalt annaks 7 palli 10st, eeskätt põhjusel et algne lootus ja ootus oli et kuni -10 saaks ilma igasuguse katteta hakkama.
Minu kogemus ütleb, et tavalise kingaga ladudes sinna lugematu hulga sokke ning bahillasid saad teha trenni talutava külmatundega. Talvekingale paned sooja soki sisse, korraliku bahilla peale ja nt eile õhtul sõitsin 1,5h -9C-ga. Trenni lõpetasin nii, et külmatunnet ei tekkinud.
Re: Talveking/saabas?
Kõiki neid ratta talveasju ostes peab arvestama, et üldjuhul on need mõeldud lõuna-euroopa "talve" jaoks.
Ma mingi hetk vaatasin ja imestasin, et talvekinnas on mõeldud kuni +10 (või isegi +15) ja arctic vist kuhugi kuni 0 või +5 kanti (alumine piir).
Meie arusaama järgi peaks talvine olema vähemalt -10 ja arctic -30
Aga samas on lõuna-eurooplased parajad külmavaresed ja meie võime nende soovituslikest kraadidest vähemalt 10 kraadi maha arvata.
Ma mingi hetk vaatasin ja imestasin, et talvekinnas on mõeldud kuni +10 (või isegi +15) ja arctic vist kuhugi kuni 0 või +5 kanti (alumine piir).
Meie arusaama järgi peaks talvine olema vähemalt -10 ja arctic -30
Aga samas on lõuna-eurooplased parajad külmavaresed ja meie võime nende soovituslikest kraadidest vähemalt 10 kraadi maha arvata.
Re: Talveking/saabas?
Enamvähem samade järeldusteni hakkasingi jõudma jah. Nüüd vähemalt tean, et ilmselt vara vereringe probleemidega perearsti tüütama hakata.
Tegelt mõnevõrra aktuaalsem on hetkel sõrmede kaitsmine külma eest. Kui varbad hakkavad ikka tasapisi enne suuremat külmavalu tunnet märku andma (oma pooltundi kindlasti), siis sõrmedega
näikse olevat sedasi et justkui keegi tarkmees taskus otsustab mingid kraanid keerata ja see juhtub loetud minutitega, lihtsalt järsku on põrgukülm….
See juhtub igati vabalt ja kõrge prognoositavusega alates -5; u tund sõidetud; aluskinda + Roeckli labakuga peal.
Suusatamise tarkusest/varustusest on suht vähe abi, sest kui kinnas millega suuska -10 on probleemivaba, on rattaga kuri karjas juba 0 juures. Paksud ja kohmakad mootorratturikindad?
Homne isiklik ülesanne teha jälle üks testisõit.
Tegelt mõnevõrra aktuaalsem on hetkel sõrmede kaitsmine külma eest. Kui varbad hakkavad ikka tasapisi enne suuremat külmavalu tunnet märku andma (oma pooltundi kindlasti), siis sõrmedega
näikse olevat sedasi et justkui keegi tarkmees taskus otsustab mingid kraanid keerata ja see juhtub loetud minutitega, lihtsalt järsku on põrgukülm….
See juhtub igati vabalt ja kõrge prognoositavusega alates -5; u tund sõidetud; aluskinda + Roeckli labakuga peal.
Suusatamise tarkusest/varustusest on suht vähe abi, sest kui kinnas millega suuska -10 on probleemivaba, on rattaga kuri karjas juba 0 juures. Paksud ja kohmakad mootorratturikindad?
Homne isiklik ülesanne teha jälle üks testisõit.
-
- Rattur
- Postitusi: 233
- Liitunud: 14. 12. 2010. 10:00
Re: Talveking/saabas?
Mul õnnestus eelmine talv osta Prismast (Tartus) mingid tundmatu firma windtex materjalist paksud sõrmikud, millega pole miinuskraadidega ratast sõites külm hakanud. Tõsi, üle 2h sõite vist ei teinud ka. Maksid vist mingi 15 või 20 eurot. Mul olid muidu ka korralikud ja soojad suusakindad, aga miiinuskraadidega nendega rattaga sõita ei saanud, puhus konkreetselt läbi. Rattakinda juures on oluline just tuulekindlus.
Aga et OT-ks (kui teema pealkirja vaadata) ei läheks, siis mina olen talvekinga otsingutega jõudnud Northvawe Artic Celsius-teni. Iseasi, millal ma nende ostmise ja proovimiseni jõuan . Aga juttude järgi võiks nagu meie kliimasse suht pädev jalats olla. Siin teemas ka talvejalatsitest juttu: viewtopic.php?f=7&t=42433
Aga et OT-ks (kui teema pealkirja vaadata) ei läheks, siis mina olen talvekinga otsingutega jõudnud Northvawe Artic Celsius-teni. Iseasi, millal ma nende ostmise ja proovimiseni jõuan . Aga juttude järgi võiks nagu meie kliimasse suht pädev jalats olla. Siin teemas ka talvejalatsitest juttu: viewtopic.php?f=7&t=42433
Re: Talveking/saabas?
Nii, testsõite tasub ikka teha. Antud juhtumil said natuke selgemaks sõrmede külmetamise mured. Loodan see eriti OT polegi kuna varbad ja sõrmed on ühe probleemi 2 erinevat otsa ju. Järgnevalt seega paiskan ratturite eetrisse ühe teadaande:
Gravitatsioon on vahetevahel ka sinu sõber. Tundes esimesi külmamärke sõrmedes, võta käsi lenksu küljest lahti ja raputa seda paar korda. Mõte selles, et veri pääseks paremini liikuma (ekvivalent varvaste puhul on aegajalt sörkimine ratas käekõrval). Turvakaalutustel 1 käsi korraga ja keskmiselt 5 minuti tagant mõned raputused.
Tundus et minu puhul see toimis, tegin täna 2,5 h sõidu -10 olustikus ning sain soojalt koju.
Hakkab vaikselt paika loksuma see talvesõidu setup, bahilla veel vajab lihvi….
Neile kes veel mõtlevad, soovitan kindlasti panustada. Täna sain kinnitust, et minu nii umbes 3 aasta jooksul kokku kogutud talvevarustus on ÄSS DIIL igaljuhul. Ei jää see rattasõit talvel sugugi suusatamisele alla, kui riietus peab + leiad üles vaiksed teed ja päikesepaiste.
Gravitatsioon on vahetevahel ka sinu sõber. Tundes esimesi külmamärke sõrmedes, võta käsi lenksu küljest lahti ja raputa seda paar korda. Mõte selles, et veri pääseks paremini liikuma (ekvivalent varvaste puhul on aegajalt sörkimine ratas käekõrval). Turvakaalutustel 1 käsi korraga ja keskmiselt 5 minuti tagant mõned raputused.
Tundus et minu puhul see toimis, tegin täna 2,5 h sõidu -10 olustikus ning sain soojalt koju.
Hakkab vaikselt paika loksuma see talvesõidu setup, bahilla veel vajab lihvi….
Neile kes veel mõtlevad, soovitan kindlasti panustada. Täna sain kinnitust, et minu nii umbes 3 aasta jooksul kokku kogutud talvevarustus on ÄSS DIIL igaljuhul. Ei jää see rattasõit talvel sugugi suusatamisele alla, kui riietus peab + leiad üles vaiksed teed ja päikesepaiste.
Re: Talveking/saabas?
Täna hommikune külmatest -19c juures sooritatud. Saapaks Gaerne G. Artix ning jalas paksem tavasokk (ei hakanud termosokki panema, lihtsalt huvitaski kuidas lühema sõidu jooksul hakkama saab väga basic setupiga). Sõiduaeg 40min.
Poole tunni möödudes hakkas ikkagi varvastel jahe. Muidu varasematel -10c juures tehtud 1-2h sõitude juures ei tekkinud kordagi külmatunnet. Arvan, et kui praegu oleks 1h+ sõitnud, oleks jalgade seisund võinud ikkagi päris hulluks minna. Varvasteliigutamine aitas pisut, kuid sõidu lõpuks olid varbad päris külmad.
Üks asi, mida täheldasin, et külmatunne hiilis ligi just altpoolt- varvastest kuni päkani. Kuna neil Gaernedel on sees suht tavaline perforeeritud sisetald, siis olukord võiks paraneda korraliku termotalla sisse panekul. Jalapealne oli see-eest täiesti ok, sest saapas ümberringi thinsulate vooderdus.
Vähemalt nüüd on teada, et nende saabaste mugavustsooni lõpp asub kuskil -10c juures, sealt edasi peab hakkama juba mõtlema kuidas jalgu soojas hoida
Kinnasteks oli Answeri lobsterid, mis kirjade järgi peaks toimima kuni -7c. Hommikuse sõidu juures ei olnud mingit probleemi nendega, ei saa öelda, et isegi jahe oleks olnud. Aga eks sõit oli ka lühike
Poole tunni möödudes hakkas ikkagi varvastel jahe. Muidu varasematel -10c juures tehtud 1-2h sõitude juures ei tekkinud kordagi külmatunnet. Arvan, et kui praegu oleks 1h+ sõitnud, oleks jalgade seisund võinud ikkagi päris hulluks minna. Varvasteliigutamine aitas pisut, kuid sõidu lõpuks olid varbad päris külmad.
Üks asi, mida täheldasin, et külmatunne hiilis ligi just altpoolt- varvastest kuni päkani. Kuna neil Gaernedel on sees suht tavaline perforeeritud sisetald, siis olukord võiks paraneda korraliku termotalla sisse panekul. Jalapealne oli see-eest täiesti ok, sest saapas ümberringi thinsulate vooderdus.
Vähemalt nüüd on teada, et nende saabaste mugavustsooni lõpp asub kuskil -10c juures, sealt edasi peab hakkama juba mõtlema kuidas jalgu soojas hoida
Kinnasteks oli Answeri lobsterid, mis kirjade järgi peaks toimima kuni -7c. Hommikuse sõidu juures ei olnud mingit probleemi nendega, ei saa öelda, et isegi jahe oleks olnud. Aga eks sõit oli ka lühike
Re: Talveking/saabas?
Siis paistab et see saabas ikka rohkem talvesaapa moodi on, ehkki 40 min muidugi ei juhtu veel eriti miskit, seal edasi võib olukord ka kiiremalt tekkida.külmatest -19c juures sooritatud. Saapaks Gaerne G. Artix ning jalas paksem tavasokk
Termotallad saab Prismast 2+ € ja nee olid paremad mu arust kui 2x kallimad spetskingapoe omad. Soovitan võtta isegi paar nr. suurema, sest efekti lisab kui saapa esiosas tald üles keerata, et see ka eest kataks, ruumi peaks seal jaguma kui kitsama liistuga saabas on.
Re: Talveking/saabas?
Täna on bikediscoundis MW81 sooduspakkumisena:
http://www.bike-discount.de/shop/a54239 ... shoes.html
Kui kellegagi koos tellida ja võtta kaks paari, on transa ka tasuta. Muidu on €5.95
http://www.bike-discount.de/shop/a54239 ... shoes.html
Kui kellegagi koos tellida ja võtta kaks paari, on transa ka tasuta. Muidu on €5.95