Top Tube kaitse
- tõeline siga
- Rattur
- Postitusi: 272
- Liitunud: 02. 06. 2004. 08:51
Top Tube kaitse
Küsimus siis selline, et kuna rattal lenksu asend sellisel kõrguse, et kui kukkudes peaks leks risti minema siis põrutab hirmsa hooga ülemisele raami torule sisse. Kuna raam on GT kinesium, siis sellist tugevat hoopi ta ilmselt väga ei taluks. Kas mingeid kaitseid sellisesse kohta ka on või on keegi midagi ise aretanud?
Trekimaailmas on selline asi täiesti olemas --> http://www.businesscycles.com/frameprotect.htm
Iseasi on muidugi saadavus. Eurost pole kahjuks suutnud midagi leida..
Iseasi on muidugi saadavus. Eurost pole kahjuks suutnud midagi leida..
isoleerpael võib vähendada kriimu tekkimise võimalust kui ei hoia ära korraliku mõlgi teket kui lenksu ja toru ülekate on üle paari mm. olen näinud mitut raami millel räme mõlk lenksust toptubesse tulnud.Kirsa kirjutas:Ma olen kasutanud isoleerpaela. Võid valida raami värviga sobiva kui välimus morjendab.
rõngaid lenksu alla saab ka panna kuid see muudab sõiduasendi püstisemaks.
Jap, täiesti vajalik asi. Olen ise selle koha pealt silma lahti hoidnud.
Igasugused topeltõhendatud jms. aluraamid on eriti tundlikud selliste mõlkide suhtes. Endalgi silma riivav mölk top tube'il. Ja kui võistlustel ringi vaadata, siis enamus Scotti kallima otsa alu raamid on ära mölgitud.
Olen ise mõelnud arendada mingi kaitsevärk svammist käepidemetest, millele teip üle tõmmatud. Aga tegudeni pole veel jõudnud.
Igasugused topeltõhendatud jms. aluraamid on eriti tundlikud selliste mõlkide suhtes. Endalgi silma riivav mölk top tube'il. Ja kui võistlustel ringi vaadata, siis enamus Scotti kallima otsa alu raamid on ära mölgitud.
Olen ise mõelnud arendada mingi kaitsevärk svammist käepidemetest, millele teip üle tõmmatud. Aga tegudeni pole veel jõudnud.
Svamm kaitseb ilmselt tõesti ainult kriimude eest, mõlki ta ära ei hoia. Reinforcement'i annab ikka mingi tihke materjal, mingi plastik (nagu ka eelkirjutajad on pakkunud välja). See materjal peab olema samal ajal piisavalt elastne, et ümber toru panna, samas piisavalt jäik, et löök suurele pinnale laiali summutada ja seeläbi mõlki vältida. Hoia silmad lahti, selline "ideaalmaterjal" võib peituda väga üllatavates kohtades. Endal näiteks tuli mõttesse, et näiteks toiduainete säilitamise karbid peaks olema sellisest pehmemast plastikust, seda paar tiiru ümber ja teibiga tihkelt kinni. Ega ta ilus ei jää
Oleks mul vaid kallim ratas, küll siis sõidaks!
mul ka 8500 ja lenks käib täpselt vastu raami, vaatan iga kord, kui mingi käna panen, hirmuga raamiprofit4 kirjutas:Specialized Epicul seda probleemi ei ole, lenks ka kõige madalamas asendis läheb üle toptube`i, varem sõitsin TREK 8500, viimasel juhtus nii et lenks tekitas sellise mõlgi et olin sunnitud raami vahetama.
peab midagi sinn välja mõtlema
Sakslased on raami lõhkumise vastu sellise vidina teinud: http://www.trickstuff.de/eng/prod_trick.htm
Re: Top Tube kaitse
Mida üheksa aastat hiljem selle probleemiga praktikas peale hakatakse?
Otsingute tulemusel pakuti umbes nelja varianti:
1) mitte midagi teha, lappida raami kui katki läheb
2) lingid lõdvaks jätta
3) lenksu niipalju kõrgemaks tõsta järsema stemmi või riseriga, et ei käiks vastu
4) mingi kaitse toru ümber aretada. Midagi sellist näiteks:
http://www.charliethebikemonger.com/ske ... 1839-p.asp
või
http://www.cantitoeroad.com/shelter
Otsingute tulemusel pakuti umbes nelja varianti:
1) mitte midagi teha, lappida raami kui katki läheb
2) lingid lõdvaks jätta
3) lenksu niipalju kõrgemaks tõsta järsema stemmi või riseriga, et ei käiks vastu
4) mingi kaitse toru ümber aretada. Midagi sellist näiteks:
http://www.charliethebikemonger.com/ske ... 1839-p.asp
või
http://www.cantitoeroad.com/shelter
Re: Top Tube kaitse
Pidavat olemas olema piirajaga kaelakausid. ise pole näinud.arnea kirjutas:Mida üheksa aastat hiljem selle probleemiga praktikas peale hakatakse?
Re: Top Tube kaitse
on olemas aga mu rattal olnud mudel eeldas ka spets stemi. Nimelt käis üks vaherõngas kahvlitoru ümber ja kinnitus stemi ja kahvlitoru vahele, seega pidi stemi klamber selles osas olema tavalisest suurema läbimõõduga.
EDIT: tundub, et tänapäeval saab hakkama ka tavalise stemiga, küll aga tuleb klambri tõttu stem paratamatult ka kõrgemale tõsta. LINK
EDIT: tundub, et tänapäeval saab hakkama ka tavalise stemiga, küll aga tuleb klambri tõttu stem paratamatult ka kõrgemale tõsta. LINK
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Top Tube kaitse
Seda Acrose kaelakaussi olen ka ise vaadanud. Süsinikraami puhul kipub probleemiks olema see, et kaelkausid ei ole mitte pressfit vaid on integreeritud tüüpi ja käivad vabalt ringi.
Viimati muutis arnea, 03. 02. 2014. 13:33, muudetud 1 kord.
Re: Top Tube kaitse
Canyon ratastel olen täheldanud midagi sellist - kutsuvad seda IPU ehk Impact Protection Unit, mis on pildina siin http://www.bikeradar.com/mtb/gallery/ar ... k-37713/5/indrek56 kirjutas:Pidavat olemas olema piirajaga kaelakausid. ise pole näinud.arnea kirjutas:Mida üheksa aastat hiljem selle probleemiga praktikas peale hakatakse?
Re: Top Tube kaitse
Mul oligi Canyon.
Aga uuel rattal tõmbasin esmalt mõned ringid vana sisekummi ümber toptube'i ja siis valget teipi peale. Polnud küll kena aga töötas. Paar korda on pauk olnud nii kõva, et kahest kummikihist läbi aga raam siiamaani terve. Low budget and it really works!
Aga uuel rattal tõmbasin esmalt mõned ringid vana sisekummi ümber toptube'i ja siis valget teipi peale. Polnud küll kena aga töötas. Paar korda on pauk olnud nii kõva, et kahest kummikihist läbi aga raam siiamaani terve. Low budget and it really works!
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Top Tube kaitse
Kas selles vallas on mingeid arenguid või on kodukootud lahendus endiselt parim mida võimalik teha? 2022 Spark RC-l sõidavad lingid täpselt kümpi. Eelmisel Sparkil juhtus üks õnnetu crash mille tulemusel sai top tube kahjustada rohkem kui lihtsalt kriimustus, üritaks uuel kuidagi ennetada.
Re: Top Tube kaitse
See on ümartorule, Spark 2022 on pigeb lapik ja õhuke.
Seda peab lähemalt uurima, isegi võiks enam-vähem viisakas jääda.