Igapäeva/hübriid/matka ratta valik

Komplektsed jalgrattad. MTB, Road, Trekk, CC, BMX. ...
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
janekp
Rattur
Postitusi: 3
Liitunud: 04. 04. 2014. 18:17

Igapäeva/hübriid/matka ratta valik

Postitus Postitas janekp » 04. 04. 2014. 18:52

Hetkel käsil omale ratta ost, ent kuna nende valik on absurdselt suur ja mul endal väga suurt kogemust erinevate rataste ja nende komponentidega pole, siis pöörduks siia, velomaanide poole.

Ratta kasutusotstarve on 100% transport ja lõbu, mingit võistlust ega eesmärgistatud sporti pole plaanis. Möödunud aasta läbisõit oli ca 1500km, tõenäoliselt jääb ka edaspidi samasse suurusjärku.

Pinnase osas on valdavalt linnatingimustes asfalt (tööl ja poes käimised näiteks), samas on plaanis ka mõned rattamatkad, kus kipub olema ohtralt väga halva kattega kruusateid. Igavuse peletuseks satun vahel ka metsa juurikate vahele ukerdama. Sõidan ka talvel, kui just päris kiilakat maas pole. Seega oletatavasti võiks olla mingi hübriid, kuhu porilauad ja pakiraam ka külge keerata ning kus ei peaks väga kõhuli istuma. Samas ma ei tea, milline ratta geomeetria selleks olema peab.

Ülemine hinnapiir oleks ilma lisavarustuseta (mainitud porikad ja pakiraam) orienteeruvalt 700€

Igatahes, esitasin umbes sama küsimuse ka kohalikele rattapoodidele, milledest mõned vaevusid ka vastama. Tulemuseks väikeste korrektuuridega selline nimekiri: Küsiks nüüd teie arvamust.
  1. Kas see list on mõistlik ja rattad sobivad minu kirjeldatud nõudmistele?
  2. On kohalikes poodides müüdavast midagi, mis võiks paremini sobida? (Kui peaks välismaalt tellides märgatavalt kokku hoidma, võib ka seal olevat soovitada - ei ole eesti rattapoodide juurdehindlusega kursis.)
  3. Millele võiksin ratta andmetes tähelepanu pöörata, et ise paremini pakutust sobivat leida?

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Igapäeva/hübriid/matka ratta valik

Postitus Postitas erikr » 04. 04. 2014. 19:37

Võta fitnessbike. Umbes nagu sirge lenksuga cyclokas. Hübriidide vedrupulgad on mõttetud pommid.
Mitte et ma tingimata teaks, et see oleks tohutu hea ratas, aga iseloomulikud isendid oleks Trek FX seeriast http://www.rademar.ee/?id=1628&category_id=63
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

janekp
Rattur
Postitusi: 3
Liitunud: 04. 04. 2014. 18:17

Re: Igapäeva/hübriid/matka ratta valik

Postitus Postitas janekp » 04. 04. 2014. 19:50

Tänud soovituse eest.
Võtaks siis konkreetse võrdluse, et paremini aru saada, mis parameetrid need on, mille poolest need erinevad Praktiliselt kõik komponendid erinevad. Visuaalselt jääb silma vaid see, et ühel on amort ja teisel mitte.

EDIT: Selle threadi alusel saan siis aru, et soovitad sisuliselt amordita hübriidi? viewtopic.php?f=5&t=44845

serxx
Rattur
Postitusi: 628
Liitunud: 21. 06. 2011. 22:16

Re: Igapäeva/hübriid/matka ratta valik

Postitus Postitas serxx » 04. 04. 2014. 20:59

FX on gramm paremate juppidega ja kaalu on vähem.
Vedrupulk on paras pomm. Selle arvelt võib vabalt võita kilo või nii, mis on ubmes 10% kandis.

Meridal on Speeder seeria sarnane:
http://www.veloplus.ee/et/otsing/?produ ... earch=Otsi

janekp
Rattur
Postitusi: 3
Liitunud: 04. 04. 2014. 18:17

Re: Igapäeva/hübriid/matka ratta valik

Postitus Postitas janekp » 04. 04. 2014. 21:17

Eelnevate märkuste alusel muudetud list võimalikest valikutest: On ehk täiendavaid kommentaare nende mudelite kohta? Üleüldiseid soovitusi?

EDIT: Nimekirja Lisatud Cube
Viimati muutis janekp, 04. 04. 2014. 21:39, kokku muudetud 2 korda .

Kasutaja avatar
Kert1800
Rattur
Postitusi: 207
Liitunud: 24. 10. 2010. 12:25

Re: Igapäeva/hübriid/matka ratta valik

Postitus Postitas Kert1800 » 04. 04. 2014. 21:19

Soovitan ka jäiga esihargiga fittnessbike-t.Väike ot ,kuid tekkis endalgi küsimus,et kui lai rehv näiteks sellisele rattale alla minna võib,et kas 29x2.0 rehv võiks mahtuda?
http://www.veloplus.ee/pictures/product ... ce8f_o.jpg
Viimati muutis Kert1800, 04. 04. 2014. 22:12, muudetud 1 kord.


serxx
Rattur
Postitusi: 628
Liitunud: 21. 06. 2011. 22:16

Re: Igapäeva/hübriid/matka ratta valik

Postitus Postitas serxx » 04. 04. 2014. 22:57

Kert1800 kirjutas:Soovitan ka jäiga esihargiga fittnessbike-t.Väike ot ,kuid tekkis endalgi küsimus,et kui lai rehv näiteks sellisele rattale alla minna võib,et kas 29x2.0 rehv võiks mahtuda?
http://www.veloplus.ee/pictures/product ... ce8f_o.jpg
2.0 kumm võib väga napilt isegi mahtuda, aga kui mõtled karvast mastikukummi ja maastikusõitu, siis see on halb mõte.
Maastikule tasub vaadata cycloka kumme, mis on max 40mm (1.6")

Velosiped
Rattur
Postitusi: 9
Liitunud: 16. 05. 2014. 10:06

Re: Igapäeva/hübriid/matka ratta valik

Postitus Postitas Velosiped » 16. 05. 2014. 12:41

Otsin enamvähem sarnaste nõudmiste (ka hinnaklassi) ratast, kui teemaalgataja.
Seega otsustasin uut teemat mitte teha. Miks soovitate ilma esiamordita hübriidi?
Kas eelis on ainult kaalu poolest, sest seni olen arvanud kui maastikule (metsa, kivisele teele vms) sõita, on esiamordiga palju mugavam?

Ise vaatasin selle Merida poole http://www.rattad.ee/?main=17&productCa ... uctID=6875

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Igapäeva/hübriid/matka ratta valik

Postitus Postitas erikr » 16. 05. 2014. 13:03

Sellepärast, et sellises hinnaklassis on hübriidide amordid väga rasked ja viletsate summutusomadustega.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

phoenix
Rattur
Postitusi: 136
Liitunud: 08. 09. 2013. 12:09

Re: Igapäeva/hübriid/matka ratta valik

Postitus Postitas phoenix » 16. 05. 2014. 13:31

Velosiped kirjutas:Miks soovitate ilma esiamordita hübriidi?
Kas eelis on ainult kaalu poolest, sest seni olen arvanud kui maastikule (metsa, kivisele teele vms) sõita, on esiamordiga palju mugavam?
Sul on õigus!
erikr kirjutas:Sellepärast, et sellises hinnaklassis on hübriidide amordid väga rasked ja viletsate summutusomadustega.
Sul on ka õigus!

Tegelikult on see kaaluvahe paarsada grammi ja "viletsad summutusomadused" on üsna subjektiivne mõiste. Mis aktiivse sportlase jaoks on kõlbmatu, on luftipumbale mugav ja hea. Ega brändi nimest hoolivad amorditootjad kah päris põhku ei tee.
Nii, et proovi sõita ja otsusta ise. Mina lepin selle "väga raske ja viletsa" odavamat sorti RST esiamordiga oma hübriidil ja olen väga rahul :D
Maxima 200-rublane hiina full-susp-mega-bike on muidugi tõesti pask, selles ei maksa kahelda :D

Velosiped
Rattur
Postitusi: 9
Liitunud: 16. 05. 2014. 10:06

Re: Igapäeva/hübriid/matka ratta valik

Postitus Postitas Velosiped » 16. 05. 2014. 13:49

Aga kui valida Merida ja sellise Scott vahel. Mis oleks mõistlikum (kvaliteetsem).

http://www.scott-sports.com/gb/en/produ ... 2BE1D904BA

Velosiped
Rattur
Postitusi: 9
Liitunud: 16. 05. 2014. 10:06

Re: Igapäeva/hübriid/matka ratta valik

Postitus Postitas Velosiped » 16. 05. 2014. 18:13

Igatahes sai Merida Crossway 300D ära ostetud. Eks näe kuidas sõidab :D

tsuky
Rattur
Postitusi: 104
Liitunud: 14. 06. 2005. 21:28

Re: Igapäeva/hübriid/matka ratta valik

Postitus Postitas tsuky » 30. 05. 2014. 13:47

Teemaalgatajale soovitaks mina sellist http://www.hawaii.ee/tooted/suvi/jalgra ... eam-2x10-1
Kevadel otsisime elukaaslalsele ratast ja sai sõidetud ja katsutud igasuguseid erinevaid rattaid(ka tunduvalt kallimaid) ja meie silmis konkurentsitult parimaks valikuks tundus olevat just see. Ainsateks miinusteks on minusilmis kaal ja ketaspiduri puudumine.

Kasutaja avatar
j6ukur
Rattur
Postitusi: 660
Liitunud: 28. 04. 2009. 16:29

Re: Igapäeva/hübriid/matka ratta valik

Postitus Postitas j6ukur » 30. 05. 2014. 14:15

Viidatud ratas ei vasta kindlasti transport / lõbu kriteeriumitele. Kui omanik ei ela metsas / maal treppi sõidetud kruusateede kandis, siis jätaksin maastikurattad igapäevarataste teemast kõrvale.

Kasutaja avatar
Prommar
Rattur
Postitusi: 1141
Liitunud: 14. 06. 2010. 22:25

Re: Igapäeva/hübriid/matka ratta valik

Postitus Postitas Prommar » 30. 05. 2014. 14:58

phoenix kirjutas:Tegelikult on see kaaluvahe paarsada grammi
See on nüüd küll pahatahtlik desinformatsioon. Hübriidide amordid on suurusjärgus 2,5-3kg, samas jäik kahvel jääb kuskile 0,5-1kg vahele.
Ma vahetasin hübriidi amordi karbonkahvli vastu ja olen väga rahul. Summutab väga hästi vibratsiooni ja palju kergem on nokka üle äärekivide tõsta, muudest eelistest rääkimata.

tripp
Rattur
Postitusi: 527
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:13

Re: Igapäeva/hübriid/matka ratta valik

Postitus Postitas tripp » 30. 05. 2014. 16:12

tsuky kirjutas: Ainsateks miinusteks on minusilmis kaal ja ketaspiduri puudumine.
Lõbusõidurattale ketaspidur?
Milleks ometi???

Amort ja kaal. Kaalu võit on selgelt tuntav. Kas sest ka sõites aru saab - vaevalt. Aga ratast trepist üles tassides või autosse vinnates saad küll aru :)

phoenix
Rattur
Postitusi: 136
Liitunud: 08. 09. 2013. 12:09

Re: Igapäeva/hübriid/matka ratta valik

Postitus Postitas phoenix » 30. 05. 2014. 16:25

Prommar kirjutas:
phoenix kirjutas:Tegelikult on see kaaluvahe paarsada grammi
See on nüüd küll pahatahtlik desinformatsioon. Hübriidide amordid on suurusjärgus 2,5-3kg, samas jäik kahvel jääb kuskile 0,5-1kg vahele.
See on nüüd pahatahtlik mittemõistmine. Sõrme ja .... pole vaja võrrelda.
Paarsada grammi kuni pool kilo on "tavalise" ja "tipp" amordi kaaluvahe. Titaanist, süsinik-kiust ja muudest kosmosematerjalidest tehtud käsitöö-$$$$-üksikeksemplarid kõrvale jättes.

PS. Minu rattal ilutsev RST Vita kaalub 2,2 kg..... mitte 2,5-3 kg

PPS
tripp kirjutas: Aga ratast trepist üles tassides või autosse vinnates saad küll aru :)
Kas tõesti 1-2 kg, st 13 või 15 kilo on täiskasvanud inimesele eluliselt tappev vahe autosse tõstmisel? Või trepist kandmisel?

Vasta

Mine “Jalgrattad”