Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
Foorumi reeglid
Võistluste osaluste müügifoorum asub: viewforum.php?f=152
Võistluste osaluste müügifoorum asub: viewforum.php?f=152
-
- Rattur
- Postitusi: 16
- Liitunud: 03. 04. 2014. 13:08
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
~750 grupp väsis enne lõppu ära ja vajus tee peale niimoodi laiali, et viimased 3-4km oli paks padrik ees ja spurtida, kasvõi vedama minna, ei saanud. Algaja ka, esimene võistlus... 10km enne finišit ei julgenud veel ette trügida, kuna ei tea oma võimeid. Pärast oli mäsu sees finišisse kruisimine. 2:25:06, pulss olematu, higi kuivanud, kerge põiekas.
Praktiliselt viimaste seas startinuna nägin igasugu seltskondasid teepeal. Üheski rotatsiooni ei olnud, kõik olid kummipaelad ja amorfsed. Päris mitu korda oli, et kui vedaja väsis, siis tuli kas proovida üksi järgmist punti taga ajama minna või hoog maha lasta. Kuna oli pidev hirm surma saada, siis hoidsin pigem turvaliselt taha või servadele. Aga ühtegi avariid ei näinud ega kuulnud. Ise pidin vaid Elva kandis mäest alla tulles korra järsult pea nulli pidurdama kuna keset tühja teed võtsid inimesed kurvis hoo alla 20km/h. Võttis õõnsaks. Aga väga äge kogemus oli! Kindlalt midagi muud kui senine üksi 1-2 korda nädalas teede nühkimine. Järgmine kord jälle targem
Edit: sõitsin 70km
Praktiliselt viimaste seas startinuna nägin igasugu seltskondasid teepeal. Üheski rotatsiooni ei olnud, kõik olid kummipaelad ja amorfsed. Päris mitu korda oli, et kui vedaja väsis, siis tuli kas proovida üksi järgmist punti taga ajama minna või hoog maha lasta. Kuna oli pidev hirm surma saada, siis hoidsin pigem turvaliselt taha või servadele. Aga ühtegi avariid ei näinud ega kuulnud. Ise pidin vaid Elva kandis mäest alla tulles korra järsult pea nulli pidurdama kuna keset tühja teed võtsid inimesed kurvis hoo alla 20km/h. Võttis õõnsaks. Aga väga äge kogemus oli! Kindlalt midagi muud kui senine üksi 1-2 korda nädalas teede nühkimine. Järgmine kord jälle targem
Edit: sõitsin 70km
- Spordihai.ee
- Rattur
- Postitusi: 27
- Liitunud: 18. 05. 2011. 11:47
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
Mõnel "geeniusel" vaja ikka eraldistardilenksuga sõitma tulla .Samas kui teistelt piltidelt vaadata,siis selliseid inimesi on veel...
-
- Rattur
- Postitusi: 16
- Liitunud: 03. 04. 2014. 13:08
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
See nägi päris koomiline välja kui sellest mööda venitasin. Pakiraam Pakiraam, maastikuratas, eraldistardi sang. Ise küsimus kas ta seda kasutas.
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
Kunagi saatsin TM klubisse kirja küsimusega, millal lõpeb ära juhendile mittevastavate rataste, st eraldistardilenksudega stardikoridori lubamine. Imelik, kui oleks vastatud. Ka sel korral oli mitmeid, kes pundis lenksul pikutasid.
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
Need pildil ju lühikese distantsi numbrid - seal on igasugu karvaseid ja sulelisi rajal, paljud liikurid ei ole isegi jalgratta moodi eriti. Arvestades et tegu on rahvasõiduga, siis absoluutne keeld ilmselt pole põhjendatud (sel aastal juhendis oli ka soovitusena mainitud) aga põhidistantsile peaks tegema tingimuse et lisavarustusega ratastega pääseb rajale ainult viimasest stardigrupist.
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
No kui nüüd konkreetselt seda pilti vaadata ja üritada olukorda hinnata, siis keerati supilauast "eraldistardi" mehele tuimalt ette.Kert1800 kirjutas:Mõnel "geeniusel" vaja ikka eraldistardilenksuga sõitma tulla .Samas kui teistelt piltidelt vaadata,siis selliseid inimesi on veel...
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
Mul on hoopis järgmine küsimus - millal hakatakse rajal numbrita kaasasõitjad maha võtma? Ka seekordne sõit polnud erandiks - oma 50km sõitis kaasa meeskodanik, kes oli sõidumaneerilt ohtlikuim mees grupis ja loopis ka prügi. Kuna alates 2013 on number ka lenksul, siis polnud tegu osalejaga, kel seljanumber jaki all peidus ajutiselt.erikr kirjutas:Kunagi saatsin TM klubisse kirja küsimusega, millal lõpeb ära juhendile mittevastavate rataste, st eraldistardilenksudega stardikoridori lubamine. Imelik, kui oleks vastatud. Ka sel korral oli mitmeid, kes pundis lenksul pikutasid.
Jalgratturid omavahel: kuidas Cube käratab?
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
Juhend ei keela, soovitab hoopis.erikr kirjutas:millal lõpeb ära juhendile mittevastavate rataste, st eraldistardilenksudega stardikoridori lubamine.
Jalgrataste klass on vaba./———/
Ohutuse huvides soovitame tungivalt ratastelt Rattaralliks eemaldada kõik tüüpmõõtmetest väljaulatuvad lisad, nt. peeglid, pakiraamid, tugijalad, eraldistardi või triatlon tüüpi juhtrauad jne, et vältida grupis sõites üksteise külge haakumist ja võimalikul kukkumisel täiendavaid vigastusi.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
Kui juba sirgel teel suudetakse koguaeg end või teisi pikali sõita.Seda enam,milleks neid naljamehi oma lenksudega üldse starti vaja.Kohustuslik oleks panna stardigrupidesse kontroll,kes sellised naljamehed stardist eemaldab.
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
Mõni vend eraldistardirattaga suudab tunduvalt viisakamalt ja rahulikumalt sõita, kui mõni teine vend tavalise maanteerattaga korduvalt keset punti pidurdades ja muid trikke tehes.Kert1800 kirjutas:Kui juba sirgel teel suudetakse koguaeg end või teisi pikali sõita.Seda enam,milleks neid naljamehi oma lenksudega üldse starti vaja.Kohustuslik oleks panna stardigrupidesse kontroll,kes sellised naljamehed stardist eemaldab.
Ontopic: Endal kulges võistlus esituhande tagumises pooles ebasoodsa stardikoridori tõttu ning ettepoole paraku oli võimatu sõita. Natukene kurb oli, et 60-70 pealises pundis tegid samad inimesed tööd, ise sain seetõttu korraliku lõigutrenni tehtud. Nõustun kapuutsiga, et mehed, võtke jalad kõhu alt välja.. see ei anna mingit emotsiooni, kui töllerdad keset punti 130km jalatäis tööd tegemata ning viimasel 5km on vaja finishit panna, et ainult laibad järel on..
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
Hea idee aga kuidas sa seda ette kujutad? Korraldaja sõidab kõrvale ja annab ruuporiga käsklusi stiilis "Sina seal grupi keskel, kohe paremasse teeserva ja rattalt maha. Edasi võid liikuda kui ralli läbi!" Või ehk peaks hoopis proovima teepeenralt sauaga peatumismärguannet anda?Henno kirjutas:Mul on hoopis järgmine küsimus - millal hakatakse rajal numbrita kaasasõitjad maha võtma?
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
Minu poolt müts maha ratturite ees, kes käeproteesiga ratast sõidavad! Norida, kuidas ühekäemees rattast kinni hoiab, on ikka väga õnnetu koht norimiseks. Eriti, kui tal ei ole väga palju variante rattast kinni hoidmiseks ja ka tingimustes, kus "RATTAKLASS ON VABA".Kert1800 kirjutas:Mõnel "geeniusel" ...[/img]
Olen kuulnud, et ühekäemehi on ka "elionil" tegusid tegemas. Seda enam on nad oodatud ja teretulnud Rattarallil. Paluks siis üksteisega rohkem arvestada ja pilti tähelepanelikumalt uurida enne nurisemist.
Olin ka 200-400 grupis. Üritasin sealt lõpust ette minna appi, aga kui oled üksi sajameetrist vahet vastu tuult ees gruppi vedavate härgadega võrreldes veel kiiremas tempos üritanud tasa teha, siis ei mängi välja. Seal peaks olema ikka megakarusell, et tagant ette jõuda ja siis veel jõuda gruppi vedada. Tavaliselt on profisõitudel 10-20 koha peal seenior, kes üldse lubab rahvast vedama. 10-20 tugevat suudavad karusellis vedada ükskõik kui suurt gruppi, kui nad kordamööda tööd teevad.
Tempo ei olnud ka tegelt nii nõrk esimese 50 km jooksul, sest 10 ja 20 kaupa jäädi ikkagi maha ja liituti järgmiste gruppetodega. Samas hoiti grupi sees ka korralikke vahesid, mis andis nii koormust kui ka ohutust.
200-400 grupis oli vist Jeesus ise kohal, et suudeti vältida kõikvõimalikke kukkumisvõimalusi. Vahel pani mu ees mitu meest tagarattaga loha, aga ikka jäid kõik püsti. Korduvalt sai üksteise vastu toetatud, et püsti jääda. See ei ole juhus - mehed olid tasemel. Üks kukkumine u 15-20 km enne lõppu tuli nagu ei kusagilt. Torbikuralli oli nagu arvutimäng, lähim möödasõit oli 5 cm ja pidi pedaali ka ülessepoole sättima, et puhas möödumine kirja saada. Õnneks organiseeruti ja hüüti palju.
Seega kiidan vedureid, õnne ja jahedat ilma, mis kõigil silmanägemise selge hoidis. Kuulsin, et me grupis oli küll erinevaid taidlejaid olnud noorte tüdrukute ja lätlaste näol, aga trend on õiges suunas.
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
Vabandan - ei kontrollinud seekordset juhendit. Mingitel varasematel aastatel olid eraldistardilenksud ühemõtteliselt keelatud.KaupoR kirjutas:Juhend ei keela, soovitab hoopis.erikr kirjutas:millal lõpeb ära juhendile mittevastavate rataste, st eraldistardilenksudega stardikoridori lubamine.Jalgrataste klass on vaba./———/
Ohutuse huvides soovitame tungivalt ratastelt Rattaralliks eemaldada kõik tüüpmõõtmetest väljaulatuvad lisad, nt. peeglid, pakiraamid, tugijalad, eraldistardi või triatlon tüüpi juhtrauad jne, et vältida grupis sõites üksteise külge haakumist ja võimalikul kukkumisel täiendavaid vigastusi.
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
Minu 19. rattaralli möödus kuidagi kahtlaselt kergelt, isegi ei näinud ühtegi kukkumist. Muidugi teen ma viimased aastad ise ka kõik selleks, et ohte vältida - sõidan võimalusel üksinda ja kui vaja, siis lasen grupi mööda. Nii saigi seekord ehk 5-10km ainult kellegi seljataga oldud, ülejäänud aeg aga üksi ees ja 0 kuni mitukümmend matsi seljataga. 3 isikut vist käis ainult minu ees vedamas mõned korrad. Paar tükki sõitis ka kõrvale ja pakkus end vedama aga kuna kinnitasin, et ei soovi seljataga olla, siis loobusid. 2km enne finishit tuli isegi üks tänama, et olin tänuväärset tööd teinud pikalt See tõstis veel enesetunnet, ei mäleta et kunagi varem ralli nii kerge oleks olnud, väsimust isegi ei tekkinud ja haamrit sai ilmaasjata kardetud. Elvasse jõudes küll tekkis tunne, et jalad pole enam nii teravad kui seni. Aeg 4:33 on kusjuures minu 3. tulemus, 2007 ja 2008 veel kitsaste kummidega MTB-ga gruppides sõites olin 4:12 ja 4:17 saanud. Kuna spidomeeter jäi koos joogipudeliga koju ja GPS kella aku polnud end mingil põhjusel ära laadinud, siis oli kogu sõit ainult enesetunde järgi kiirust ja aega teadmata. Joogipudeli õnneks ikka sain enne starti sõbralt.
-
- Rattur
- Postitusi: 180
- Liitunud: 08. 05. 2013. 09:12
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
Väike kokkuvõte rajal nähtust:
https://www.youtube.com/watch?v=s0TYdK9 ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=s0TYdK9 ... e=youtu.be
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
keegi kursis, kas Myttajatelt tuleb 70km sõidu kohta ka infot. Jube hea lehekülg
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
Minu poolt müts maha ratturite ees, kes käeproteesiga ratast sõidavad! Norida, kuidas ühekäemees rattast kinni hoiab, on ikka väga õnnetu koht norimiseks. Eriti, kui tal ei ole väga palju variante rattast kinni hoidmiseks ja ka tingimustes, kus "RATTAKLASS ON VABA".andre170 kirjutas:Kert1800 kirjutas:Mõnel "geeniusel" ...[/img]
Olen kuulnud, et ühekäemehi on ka "elionil" tegusid tegemas. Seda enam on nad oodatud ja teretulnud Rattarallil. Paluks siis üksteisega rohkem arvestada ja pilti tähelepanelikumalt uurida enne nurisemist.
velo clubbers
"sadakilomeheilu on tugev eelis allamäge"
"sadakilomeheilu on tugev eelis allamäge"
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
käeproteesiga sõitjad on tublid aga miski ei anna kellelegi õigust poogeldada või ohtlikke manöövreid teha. Sellega ei taha ma öelda, et too konkreetne isik midagi tegi, ma räägin üldisest põhimõttest.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
Ma ei saa aru. Kui kõik 60-70 meest oleks ka vedamisega tegelenud siis sa poleks ju mingit emotsiooni saanud või kui siis ikka väga üürikeseks ajaks. Enamus aega oleksid siis ju ise töllerdanud keset punti. Nii, et ära ole natuke kurb, said emotsiooni. Kõik ei jaksagi vedada ega nad siis sellepärast pea koju jääma või grupist lahkuma.mrtnkschn kirjutas: Natukene kurb oli, et 60-70 pealises pundis tegid samad inimesed tööd, ise sain seetõttu korraliku lõigutrenni tehtud. Nõustun kapuutsiga, et mehed, võtke jalad kõhu alt välja.. see ei anna mingit emotsiooni, kui töllerdad keset punti 130km jalatäis tööd tegemata ning viimasel 5km on vaja finishit panna, et ainult laibad järel on..
-
- Rattur
- Postitusi: 16
- Liitunud: 03. 04. 2014. 13:08
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
Ma usun, et kõik jaksavad vedada. Ise küsimus kui kaua ja kui ohutu on vahetus. Mina ei julgenud sellele mõeldagi mis siis juhtub kui ma ees ära väsin. Pidevalt oli totaalne korralagedus
- JerryBlake
- Rattur
- Postitusi: 160
- Liitunud: 31. 01. 2012. 21:45
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
kui kedagi peaks huvitama siisJerryBlake kirjutas:0-32km. https://www.youtube.com/watch?v=cfc5CHSQvI4
32-64km. https://www.youtube.com/watch?v=NovnvQiU0B0
64-93km. https://www.youtube.com/watch?v=hmjD0zkdD2A
93-122km. https://www.youtube.com/watch?v=S0A8CFfMPrI
Ise jõudsin lõpuni, mälukaart ei jõudnud. Ehk siis viimast 10km pole.
3h50min+ seltskond enamasti.
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
mis vahenditega need viimased videod tehtud on? päris huvitav, kui pilt ja andmed niimoodi kokku on pandud
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
peaks olema Garmini kaamera - http://www.garmin.ee/kaamerad/virb-eliteragnarp kirjutas:mis vahenditega need viimased videod tehtud on? päris huvitav, kui pilt ja andmed niimoodi kokku on pandud
Jalgratturid omavahel: kuidas Cube käratab?
- JerryBlake
- Rattur
- Postitusi: 160
- Liitunud: 31. 01. 2012. 21:45
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
Suvaliselt kaameralt pilt, GPSiga rattakompuutrilt andmed ja DashWare-ga töötlen. Natuke nikerdamist on.Henno kirjutas:peaks olema Garmini kaamera - http://www.garmin.ee/kaamerad/virb-eliteragnarp kirjutas:mis vahenditega need viimased videod tehtud on? päris huvitav, kui pilt ja andmed niimoodi kokku on pandud
Andmed saab kätte ka suvalise nutitelefoniga treeningut salvestades aga täpsus jätab nii natuke soovida.
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
Vaadanud nüüd ka veidi pilte, videosid ja meenutades 3:53 grupis läbitehtut, veidi algaja järeldusi (kogenud grupisõitjate jaoks elementaarne):
1. Tõusud ja potentsiaalsed kurvid-pudelikaelad tuleb ennem meelde jätta, vajadusel märkmepaber teibiga lenksu külge. Puhanuna ja õiges positsioonis mäele jõudmine aitab palju vaeva kokku hoida. See kes oma vedamisvahetuse lõpus väsinuna mäe alla jõuab, on ise loll (nagu ma iseendale demonstreerisin).
2. Eriti keskelt või tagantpoolt startides tuleb alguses anda hagu nagu jaksad ja vähegi sobivate puntidega üritada kaasa minna, mitte jääda passima (erand - väldi noorte ja vihaste 55kmh madallennugrupetosid - pole lootustki...). Peale Pangodit on tõenäosus kiirelt tõusva pundi sisse sattuda juba olematu. Tahapoole vajuda jõuab alati. Korraks kinni sõidetud jalg taastub grupis ehk ära, aga olgu jalg nii värske kui tahes, käestlastud gruppi püüda on juba pea võimatu. (ei teinud päris selle tarkuse järgi, järgmine kord proovin).
3. Kui midagi täie hoo pealt maha kukub, siis mõtle ennem kas ikka on vaja peatuda ja tagasi jalutada. Aga ära liiga kaua mõtle, seda pikem tee on jalutada. Grupp on kah siis läinud. Ja järgmine grupp. (check)
4. Grupi vasakus küljes on rohkem ruumi kui paremas. Aga tunne kaarti ja võistluspäeval valitsevat tuulesuunda - mõnel suunal on grupi vasak külg tuulevarjus, mõnel suunal on tuule käes. Eriti loll on eest taha või tagant ette liikuda tuule käes kui on võimalik seda vältida.
5. Kasuta ohutut võimalust joomiseks isegi kui pole janu - mine tea millal tihedas grupis jälle võimalus tuleb...
6. Kui sa üksi jaksad ühest grupist teise sõita, siis on ka see teine grupp kaugeltki liiga aeglane - siis oled sa midagi alguses valesti teinud et üldse nii taga oled. Kui oled omale jõukohases seltskonnas, siis see avantüür on suht võimatu. (8km eraldistart tehtud, tulemus null)
7. Vea kui jaksad aga kui jõudu pole siis pole mõtet grupi peas segadust tekitada. Kui 20kmh enne lõppu avastad üleliigsed jõuvarud või muidu igav hakkab ja grupi tempot tõstma lähed, siis võta seda kui ühiskondlikku kasulikku tööd, ega midagi saavutada enam ei ole ja tagumised lähevad lõpus mööda niikuinii (kah ära tehtud)(PS tervitused neile kes kaasa mängisid tempo tõstmisega, saime alla 4h kohale vähemalt ).
PS see oli mu elu teine pikk TRR ja sellega mu maantee grupisõidukogemus ka piirdub. Sellest ka mu "avastused"
1. Tõusud ja potentsiaalsed kurvid-pudelikaelad tuleb ennem meelde jätta, vajadusel märkmepaber teibiga lenksu külge. Puhanuna ja õiges positsioonis mäele jõudmine aitab palju vaeva kokku hoida. See kes oma vedamisvahetuse lõpus väsinuna mäe alla jõuab, on ise loll (nagu ma iseendale demonstreerisin).
2. Eriti keskelt või tagantpoolt startides tuleb alguses anda hagu nagu jaksad ja vähegi sobivate puntidega üritada kaasa minna, mitte jääda passima (erand - väldi noorte ja vihaste 55kmh madallennugrupetosid - pole lootustki...). Peale Pangodit on tõenäosus kiirelt tõusva pundi sisse sattuda juba olematu. Tahapoole vajuda jõuab alati. Korraks kinni sõidetud jalg taastub grupis ehk ära, aga olgu jalg nii värske kui tahes, käestlastud gruppi püüda on juba pea võimatu. (ei teinud päris selle tarkuse järgi, järgmine kord proovin).
3. Kui midagi täie hoo pealt maha kukub, siis mõtle ennem kas ikka on vaja peatuda ja tagasi jalutada. Aga ära liiga kaua mõtle, seda pikem tee on jalutada. Grupp on kah siis läinud. Ja järgmine grupp. (check)
4. Grupi vasakus küljes on rohkem ruumi kui paremas. Aga tunne kaarti ja võistluspäeval valitsevat tuulesuunda - mõnel suunal on grupi vasak külg tuulevarjus, mõnel suunal on tuule käes. Eriti loll on eest taha või tagant ette liikuda tuule käes kui on võimalik seda vältida.
5. Kasuta ohutut võimalust joomiseks isegi kui pole janu - mine tea millal tihedas grupis jälle võimalus tuleb...
6. Kui sa üksi jaksad ühest grupist teise sõita, siis on ka see teine grupp kaugeltki liiga aeglane - siis oled sa midagi alguses valesti teinud et üldse nii taga oled. Kui oled omale jõukohases seltskonnas, siis see avantüür on suht võimatu. (8km eraldistart tehtud, tulemus null)
7. Vea kui jaksad aga kui jõudu pole siis pole mõtet grupi peas segadust tekitada. Kui 20kmh enne lõppu avastad üleliigsed jõuvarud või muidu igav hakkab ja grupi tempot tõstma lähed, siis võta seda kui ühiskondlikku kasulikku tööd, ega midagi saavutada enam ei ole ja tagumised lähevad lõpus mööda niikuinii (kah ära tehtud)(PS tervitused neile kes kaasa mängisid tempo tõstmisega, saime alla 4h kohale vähemalt ).
PS see oli mu elu teine pikk TRR ja sellega mu maantee grupisõidukogemus ka piirdub. Sellest ka mu "avastused"
Viimati muutis Indreq, 03. 06. 2014. 19:32, muudetud 1 kord.
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
3.53Indreq kirjutas: 4:53 grupis
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
7. Vea kui jaksad aga kui jõudu pole siis pole mõtet grupi peas segadust tekitada. Kui 20kmh enne lõppu avastad üleliigsed jõuvarud või muidu igav hakkab ja grupi tempot tõstma lähed, siis võta seda kui ühiskondlikku kasulikku tööd, ega midagi saavutada enam ei ole ja tagumised lähevad lõpus mööda niikuinii (kah ära tehtud)(PS tervitused neile kes kaasa mängisid tempo tõstmisega, saime alla 4h kohale vähemalt ).
Ma arvan, et meil oli normaalne seltskond ja olemine suht rahumeelne. Sellise pundiga ja praktiliselt ühtegi kukkumist. (u 1 km enne lõppu vist ikka midagi toimus
Aga tänud hea ja meelidva seltskonna ja päeva eest
Ma arvan, et meil oli normaalne seltskond ja olemine suht rahumeelne. Sellise pundiga ja praktiliselt ühtegi kukkumist. (u 1 km enne lõppu vist ikka midagi toimus
Aga tänud hea ja meelidva seltskonna ja päeva eest
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
3.45 pundis olid kaks kollast dahli venda, ühel oli gopro ees ja teisel taga. Kas keegi teab midagi sellest?
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
minu soovitus ka viimase RR isikliku kogemuse pealt
8. kui sõidad tugevas grupis ja vedada ei jõua, siis väldi ka päris grupi taga sõitmist, vaid ürita end ikka grupi keskele seada ja kui peakski vahetustega Sinu vedamise kord kätte jõudma, siis võta lihtsalt lühike vahetus
minu plaan oli end alguses võimalikult tugevasse gruppi sõita ja siis lõpuni tuules ära istuda (finishit ma sellisel juhul panema ei roniks kui pole ise tööd teinud)
plaan toimis alguses hästi, Pangodisse jõudsin ca 39km/h keskmisega nn. 3:28 grupi sabas (minu eelmise RR läbimise kiirus oli 32 km/h, aga siledatel Filtri sõitudel 38km/h keskmist sõidan distantsid läbi küll)
paraku, kui grupi pea liigubki ühtlase kiirusega, siis suure ja pikaks veninud grupi puhul toimib kummipaela efekt, st. ratturid grupis pidurdavad kogu aeg ja siis jälle kiirendavad vahe tagasi sõitmiseks, see olukord võimendub järjest ja kui loodad grupi taga tuules puhata, siis reaalsuses koosneb sõit pidevatest 10-15m vahe kinni tõmbamise spurtidest, kui grupp läheb ca 40km/h, siis pead miski 45-50km/h peale spurtima ja kaua niimoodi vastu ei pea, minu jaoks plaksatas kummipael katki peale Otepää tõusu, kust sain veel grupi sabas üles, aga takerdusin veel toitlustuspunkti sagimise taha ja peale seda alanud allamäge lõigul ei olnud mingit võimalust vahet tagasi spurtida
kusjuures, teoorias teadsin seda kummipaela efekti värki väga hästi, aga varasema sõitude kogemuse pealt see ei olnud mind kottinud, sest liikusin lihtsalt nõrgema grupi taga
8. kui sõidad tugevas grupis ja vedada ei jõua, siis väldi ka päris grupi taga sõitmist, vaid ürita end ikka grupi keskele seada ja kui peakski vahetustega Sinu vedamise kord kätte jõudma, siis võta lihtsalt lühike vahetus
minu plaan oli end alguses võimalikult tugevasse gruppi sõita ja siis lõpuni tuules ära istuda (finishit ma sellisel juhul panema ei roniks kui pole ise tööd teinud)
plaan toimis alguses hästi, Pangodisse jõudsin ca 39km/h keskmisega nn. 3:28 grupi sabas (minu eelmise RR läbimise kiirus oli 32 km/h, aga siledatel Filtri sõitudel 38km/h keskmist sõidan distantsid läbi küll)
paraku, kui grupi pea liigubki ühtlase kiirusega, siis suure ja pikaks veninud grupi puhul toimib kummipaela efekt, st. ratturid grupis pidurdavad kogu aeg ja siis jälle kiirendavad vahe tagasi sõitmiseks, see olukord võimendub järjest ja kui loodad grupi taga tuules puhata, siis reaalsuses koosneb sõit pidevatest 10-15m vahe kinni tõmbamise spurtidest, kui grupp läheb ca 40km/h, siis pead miski 45-50km/h peale spurtima ja kaua niimoodi vastu ei pea, minu jaoks plaksatas kummipael katki peale Otepää tõusu, kust sain veel grupi sabas üles, aga takerdusin veel toitlustuspunkti sagimise taha ja peale seda alanud allamäge lõigul ei olnud mingit võimalust vahet tagasi spurtida
kusjuures, teoorias teadsin seda kummipaela efekti värki väga hästi, aga varasema sõitude kogemuse pealt see ei olnud mind kottinud, sest liikusin lihtsalt nõrgema grupi taga
Jalgratturid omavahel: kuidas Cube käratab?
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
Enda mnt sõitudel olen tähele pannud, et võetaksegi liiga pikki vedamiskordi. Kes jõuab, kätt ette ei pane, aga heaks tempo säilitamiseks peaks ikka tihedamini vahetama. Minusuguse karvajala vedamiskiirus hakkab raugema umbes minutiga. Siis võiks juba vahetada. Või tegelikult veel varemgi. Kogenumad võiksid kommenteerida.
Henno kirjutas:...ja kui peakski vahetustega Sinu vedamise kord kätte jõudma, siis võta lihtsalt lühike vahetus
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
On hea, kui tekib töötegijate grupp ja mingisugune süsteem grupi peas vedamiseks ja puhkamiseks. Minu sektoris enamasti aga ripuvad kõik lihtsalt selle lolli taga, kes ees veab. Keegi niisama heast tahtest vedajast mööda ei lähe esimeseks.Prii kirjutas:Enda mnt sõitudel olen tähele pannud, et võetaksegi liiga pikki vedamiskordi. Kes jõuab, kätt ette ei pane, aga heaks tempo säilitamiseks peaks ikka tihedamini vahetama. Minusuguse karvajala vedamiskiirus hakkab raugema umbes minutiga. Siis võiks juba vahetada. Või tegelikult veel varemgi. Kogenumad võiksid kommenteerida.
Sellisel juhul vedaja peab ise ära tulema ja äärmiselt konkreetselt. Vaatan vasakule, et minu tagant oleks puhas ja kiirendan vastassuunavööndisse. Sirutan hetkeks selga, nuuskan nina tühjaks ja küll ma endale pundis ohutul viisil koha leian.
Ahjaa, et selge oleks - minu jutt käib puhtalt võistlusolukorrast.
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
Sai siis midagi sellist võistluse siseelust kokku tehtud:)germo123 kirjutas:3.45 pundis olid kaks kollast dahli venda, ühel oli gopro ees ja teisel taga. Kas keegi teab midagi sellest?
https://www.youtube.com/watch?v=GMPdslW ... e=youtu.be
3. juuni 2014 23:39 kirjutas
>
> Küsitakse Teie salvestiste järele. Ka endal oleks huvitav kusagil
> juutuubist näha.
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
väga ok kaameranurk. kummipurunemise koht on suht epic!
-
- Rattur
- Postitusi: 16
- Liitunud: 03. 04. 2014. 13:08
Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014
kas see ratas on siiamaani seal kraavis või lõpetas mees siiski pärast remonti sõidu ära?