Hageri-Sutlema rannamoodustised
Hageri-Sutlema rannamoodustised
http://loodus.keskkonnainfo.ee/eelis/de ... bj_id=1333
Seal on link Maaameti kaardiserverile kah. Singel algab selle kaitseala põhjanurgast viie tee ristis olevalt lagendikult (algust on natuke raske rohu seest leida). Väga lahe kiire singel, mis tõuseb selle vana rannavalli peale ja tuleb sealt jälle alla. Pikkust ligi poolteist kilomeetrit. Kõrval on ka metsatee, mis lubaks sinna ringi joonistada. Saku/Kohila entusiastidele kiviviske kaugusel. Soovitan.
Seal on link Maaameti kaardiserverile kah. Singel algab selle kaitseala põhjanurgast viie tee ristis olevalt lagendikult (algust on natuke raske rohu seest leida). Väga lahe kiire singel, mis tõuseb selle vana rannavalli peale ja tuleb sealt jälle alla. Pikkust ligi poolteist kilomeetrit. Kõrval on ka metsatee, mis lubaks sinna ringi joonistada. Saku/Kohila entusiastidele kiviviske kaugusel. Soovitan.
Re: Hageri-Sutlema rannamoodustised
Proovib siis ära.
Re: Hageri-Sutlema rannamoodustised
80ndatel peeti seal veel suusavõistlusi ja oli korralik ring olemas, küll ühes kohas läks rada risti, 90ndatel oli see rada veel üsna hästi nähtav ja sõidetav, praegust olukorda ei tea, tõenäoliselt on "ring" võssa kasvanud, ringi pikkus oli u. 3-4-5km, rattaga sõites väga hea kiire ja mõnes kohas natuke tehniline, sarnaneb Keava radadega, kes teab. Kohila inimesed peaksid seda suusatamise kohana hästi mäletama.
Ride Bikes!
Re: Hageri-Sutlema rannamoodustised
Suusatamise jaoks on vist jah kitsaks jäänud see rada, aga ratta jaoks on ruumi küll ja rada heas korras ja tundub, et ka rattasõiduks kasutusel. Suusarajana oleks see ka täitsa lahe - parajalt kiired laskumised ja parajalt rasked tõusud.
Re: Hageri-Sutlema rannamoodustised
Lõigake mõni singel sinna juurde ja siis saame järgmiseks hooajaks KoMo karikasarja ühe etapi juurde
Re: Hageri-Sutlema rannamoodustised
Tegemist on kaitsealaga. Ja üsna ilusaga muideks. Viimasel korral kui käisin seal, olid põhirajad üsna kinni kasvanud. See on piirkond, kus ma käin võib-olla korra kahe jooksul, sest see ala ei jää otseselt ühegi huvitavama mtb ringi sisse, vaid tuleb spetsiaalselt kohale minna. Sinna saamine ja teiselt poolt tagasiminek eeldab korralikku kruusa ja asfaldirallit.Lapeteus kirjutas:Lõigake mõni singel sinna juurde ja siis saame järgmiseks hooajaks KoMo karikasarja ühe etapi juurde
Re: Hageri-Sutlema rannamoodustised
Eks tõsi on, et kõiki ilusaid kohti ei pea rattaradadega ära rikkuma. Samas vaatasin maaametist, et Keava mäed on ka sarnase kaitseala märgiga tähistatud. Eks rattaradade ja looduskaitse vahel tuleb tasakaal leida. Keava mägedes käivad mitmed inimesed just sellepärast jalutamas, et seal on head hooldatud rajad olemas ja ei pea vööni pikas rohus kõndima.tarmo kirjutas:Tegemist on kaitsealaga. Ja üsna ilusaga muideks. Viimasel korral kui käisin seal, olid põhirajad üsna kinni kasvanud.Lapeteus kirjutas:Lõigake mõni singel sinna juurde ja siis saame järgmiseks hooajaks KoMo karikasarja ühe etapi juurde
Sügisel peaks minema ka selle koha üle vaatama.
Re: Hageri-Sutlema rannamoodustised
Sai ka siis täna rada ära proovitud. Ülilahe singel. Ei teadnudki, et nii kodu lähedal võimalus ka natukene mäge sõita.
Re: Hageri-Sutlema rannamoodustised
Korjan üles vana teema, sest kõnealune rada (praegu tuntud ka kui Vilivere XCO rada) on saanud veidi rajapikendust ja loodan, et mõni huviline tuleb ja aitab ka uuele rajaosale veidi sõidukoormust tekitada, et see varsti taas kinni ei kasvaks.
Nimelt kui rannamoodustised ise (sihtkaitsevööndi osa) paiknevad Kohila-Kiisa maantee ja Sutlema ringtee vahelisel alal, siis nüüd tasub sõita ka üle Sutlema ringtee, kus sai üles korjatud jupp vana ja väga lahedat singlit, mis viib reljeefi kadumise suunas metsasihile, ja tehtud juurde üks päris uus lõik, et moodustuks n-ö paun, mis toob tagasi vanale rajaosale.
Ise kahjuks ei saanud seekordsel KoMo sarja Vilivere etapil osaleda, aga uus lõik oli võistlusel sees, mille üle mul on väga hea meel, sest võistlusjärgselt näeb rada välja nagu üks korralik sissesõidetud singel! Tänase seisuga olid kruusakatagusel paunal veel nooled alles.
Jagan võistluse seekordse stardipaiga linki, sest tegu on täpselt selle kohaga, kus võistlusrada ületab Sutlema ringtee: https://www.google.com/maps/place/59%C2 ... ?entry=ttu
Viimastel aastatel (võibolla ka alati, mul puuduvad andmed) on stardipaik olnud rannamoodustiste reljeefses otsas Kohila-Kiisa maantee lähedal ja siin kruusaka juures pöördus rada stardi suunas tagasi. Lisapaunal saab veidi pulssi alla ja nautida rajatüüpi, mida reljeefsel osal niiväga ei olnud. Mina olen väga rahul ja tänud kõigile, kes Vilivere rada korras hoiavad ja sõidavad!
Nimelt kui rannamoodustised ise (sihtkaitsevööndi osa) paiknevad Kohila-Kiisa maantee ja Sutlema ringtee vahelisel alal, siis nüüd tasub sõita ka üle Sutlema ringtee, kus sai üles korjatud jupp vana ja väga lahedat singlit, mis viib reljeefi kadumise suunas metsasihile, ja tehtud juurde üks päris uus lõik, et moodustuks n-ö paun, mis toob tagasi vanale rajaosale.
Ise kahjuks ei saanud seekordsel KoMo sarja Vilivere etapil osaleda, aga uus lõik oli võistlusel sees, mille üle mul on väga hea meel, sest võistlusjärgselt näeb rada välja nagu üks korralik sissesõidetud singel! Tänase seisuga olid kruusakatagusel paunal veel nooled alles.
Jagan võistluse seekordse stardipaiga linki, sest tegu on täpselt selle kohaga, kus võistlusrada ületab Sutlema ringtee: https://www.google.com/maps/place/59%C2 ... ?entry=ttu
Viimastel aastatel (võibolla ka alati, mul puuduvad andmed) on stardipaik olnud rannamoodustiste reljeefses otsas Kohila-Kiisa maantee lähedal ja siin kruusaka juures pöördus rada stardi suunas tagasi. Lisapaunal saab veidi pulssi alla ja nautida rajatüüpi, mida reljeefsel osal niiväga ei olnud. Mina olen väga rahul ja tänud kõigile, kes Vilivere rada korras hoiavad ja sõidavad!