Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Arvan proobleemi olevat selles, et kõik arvavad et neil on õigus ja ajavad mingeid totakaid seadusi taga. Juba ammu unistan, et linnast korjataks enamus liiklusmärke kokku...
Autoga maanteel sõitjad arvavad, et kui sõidavad 90-ga siis ei tohi neist keegi mööda sõita. Kui keegi süidab 70-ga, siis ta on automaatselt "jobu". Kui rattaga sõidad jalakäiate teel, siis ilmselt rahva olemasolul pole seal mõtet kiirusi arndada ja napikadi 30 km/h teha. jalakäia arvab, et jalakäiate tee on neile ehitatud ja nad võivad jalutada, kus tahavad/juhtub. Olen arvamusel, et me mahuksime kõik ära, kui me ei ajaks taga oma õigusi, oleksime kannatlikumad ja mõtleks, kui ma liiklen, kuidas ma võimalikult vähe segaks teisi liiklejaid.
Aga jah, meil on kõik nii kõvad LE teadjad .... nö olen korralikud liikleja, aga politsei, loll, tegi mulle kiiruse ülatmise eest trahvi....
Rohkem respekti.
Kuna ise sõidan rattaga, nii palju kui võimalik, on mul küsimus, et kui suunaga Türisalu poole on korralik kergliiklustee, mis enamus ajast on pigem tühi, siis miks peaksin ratturina sõitma mööda maanteed?
Mõistan, kui sõidetakse suurema grupiga, aga üksikud üritajad sellel kitsal ja Eesti koormatuimal teel.... ei mõista
Autoga maanteel sõitjad arvavad, et kui sõidavad 90-ga siis ei tohi neist keegi mööda sõita. Kui keegi süidab 70-ga, siis ta on automaatselt "jobu". Kui rattaga sõidad jalakäiate teel, siis ilmselt rahva olemasolul pole seal mõtet kiirusi arndada ja napikadi 30 km/h teha. jalakäia arvab, et jalakäiate tee on neile ehitatud ja nad võivad jalutada, kus tahavad/juhtub. Olen arvamusel, et me mahuksime kõik ära, kui me ei ajaks taga oma õigusi, oleksime kannatlikumad ja mõtleks, kui ma liiklen, kuidas ma võimalikult vähe segaks teisi liiklejaid.
Aga jah, meil on kõik nii kõvad LE teadjad .... nö olen korralikud liikleja, aga politsei, loll, tegi mulle kiiruse ülatmise eest trahvi....
Rohkem respekti.
Kuna ise sõidan rattaga, nii palju kui võimalik, on mul küsimus, et kui suunaga Türisalu poole on korralik kergliiklustee, mis enamus ajast on pigem tühi, siis miks peaksin ratturina sõitma mööda maanteed?
Mõistan, kui sõidetakse suurema grupiga, aga üksikud üritajad sellel kitsal ja Eesti koormatuimal teel.... ei mõista
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Näiteks sellepärast, et asulate vahel on iga mõne aja tagant kõrvalteelt peateele sõidud, sealt võib auto hooga üle kergliiklustee maantee servani sõita, osade nurkade nähtavus on pmst olematu. Tegelikult ei ole ma isegi uuest liiklusseadusest aru saanud, kumb peaks teed andma, kas peateega paralleelselt kulgeval rattateel sõitja või kõrvalteelt peateele sõitja? Siis ongi lihtsam peateel sõita ja sarnased segadused jäävad olemata (nagu eelpool mainitud Klooga mnt või veel hullem variant - Vabaduse pst).Patarei kirjutas:on mul küsimus, et kui suunaga Türisalu poole on korralik kergliiklustee, mis enamus ajast on pigem tühi, siis miks peaksin ratturina sõitma mööda maanteed?
Mõistan, kui sõidetakse suurema grupiga, aga üksikud üritajad sellel kitsal ja Eesti koormatuimal teel.... ei mõista
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Mõistmine algab mõistmisest, õige!
Türisalu poole läheb ise-enesest suures osas piiratud maksimaalse liikumiskiirusega trass, kus minu mälu järgi leidub (paari erandiga, nt kiriku juures olev jalakäiate ülekäigurada on tehtud kitsaks a la uus Tehnika tn) sõiduradadel + teeservas küllaldaselt ohutut ruumi isegi veoki ja kergliikleja kombole. Liiklustihedus enamikel momentidel peamagistraalili mõõtu välja ei võta (sama kehtib muidugi ka kergliiklustee kohta). Mõistmiseks ruumi jätkub. Ja kui Türisallu välja jõuad, peab nagunii vältimatult üksteisega läbi saama hakkama ja sama tee osa jagama hakkama - miks siis mitte juba näiteks Tabasalust/Murastest alates või ka varem üksteisest aru saada.
Põhjamaa rahvas, kaamoselembeline, no ei taha mitte kontakti! Maanteel on teised inimesed vähemalt sõidumasinate plekk-keredega eristatud ja kiiruste vahe välistab suures osas suhtluse, kergliiklusteel vaata aga pidevalt silma ja püüa teiste käike ette mõistatada. No ja et kõiki maanteel liikuvaid üksikuid hunte mõista, peaksid kindlasti tutvuma veel selle 1% grupiga: Appi! keegi liikus minuga samas suunas ja üritas minu aega ja minu ruumi tungida (liialdan pealkirjaga, ei ole lubatud isiklikult võtta)Patarei kirjutas:kui sõidetakse suurema grupiga, aga üksikud üritajad sellel kitsal ja Eesti koormatuimal teel...
Türisalu poole läheb ise-enesest suures osas piiratud maksimaalse liikumiskiirusega trass, kus minu mälu järgi leidub (paari erandiga, nt kiriku juures olev jalakäiate ülekäigurada on tehtud kitsaks a la uus Tehnika tn) sõiduradadel + teeservas küllaldaselt ohutut ruumi isegi veoki ja kergliikleja kombole. Liiklustihedus enamikel momentidel peamagistraalili mõõtu välja ei võta (sama kehtib muidugi ka kergliiklustee kohta). Mõistmiseks ruumi jätkub. Ja kui Türisallu välja jõuad, peab nagunii vältimatult üksteisega läbi saama hakkama ja sama tee osa jagama hakkama - miks siis mitte juba näiteks Tabasalust/Murastest alates või ka varem üksteisest aru saada.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Rahulikul veeremisel eelistan ka kõnniteed, kuid kui teha tempokam trenn, siiis näiteks antud lõigul on ristmikud tõesti ohtlikud ja ristmikute äärekivid on maantekale üsnagi ebameeldivad. Olen antud äärekivides ühe kodara lõhkunud.Patarei kirjutas:, on mul küsimus, et kui suunaga Türisalu poole on korralik kergliiklustee, mis enamus ajast on pigem tühi, siis miks peaksin ratturina sõitma mööda maanteed?
Mõistan, kui sõidetakse suurema grupiga, aga üksikud üritajad sellel kitsal ja Eesti koormatuimal teel.... ei mõista
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Ja nii ongi, ratturid ise päris täpselt ei tea, kuidas sõita, aga sõidavad. Sama on autojuhtidega. Ega nemadki täpselt ei tea, kuidas sõita, aga sõidavad. Ja vähe kasu on sellest, kui autojuhil oli õigus. Sind pole enam ja vaevalt ta tahtis sind surnuks sõita. Mis sest, et seaduse järgi oli tal õigus.marion kirjutas:Näiteks sellepärast, et asulate vahel on iga mõne aja tagant kõrvalteelt peateele sõidud, sealt võib auto hooga üle kergliiklustee maantee servani sõita, osade nurkade nähtavus on pmst olematu. Tegelikult ei ole ma isegi uuest liiklusseadusest aru saanud, kumb peaks teed andma, kas peateega paralleelselt kulgeval rattateel sõitja või kõrvalteelt peateele sõitja? Siis ongi lihtsam peateel sõita ja sarnased segadused jäävad olemata (nagu eelpool mainitud Klooga mnt või veel hullem variant - Vabaduse pst).Patarei kirjutas:on mul küsimus, et kui suunaga Türisalu poole on korralik kergliiklustee, mis enamus ajast on pigem tühi, siis miks peaksin ratturina sõitma mööda maanteed?
Mõistan, kui sõidetakse suurema grupiga, aga üksikud üritajad sellel kitsal ja Eesti koormatuimal teel.... ei mõista
Minu point on selles, et me ei pea ajama järge kellel seaduse järgi õigus või mitte, vaid et suudaksime mõista, mida teine liikleja mõtleb ja kas ta üldse suudab mõista mida mina teel teen.
Türisalu teemat kommenteerides.... tervad ääred ja ristmikud....No kui te ei viitsi 4 korda sellel lõigul kiirust vähendada ja ristmiku ületada, siis miks peaks auto vähendama 4 korda kiirust, et ratturist mööduda.....
Sobilki jutuke. "Äss" kihutab mööda linna ja pnaeb 100-ga punase foori alt läbi. Küsitakse, et miks nii? A vot ma olen Äss. Järgmises fooritaga jääb "Äss" seisma, mis sest et fooris on roheline tuli. Küsitakse, miks nüüd siis seisad siin? Mnjaa, aga äkki on siin liikumas teisiga ässasid....
Lõpetuseks, ma olen autojuht, sõidan ratast, jooksen, uisutan, matkan jne jne ja üritan selgitada oma mõtteid, mida liikluses tekivad... Ei taotlegi 100% poolehoidu ja võimalik, et mu mõttelaad on tänapäevamõistes täiesti väärastunud, sest ainult tugevamad ja kiiremad jäävad ju ellu....
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Patarei kirjutas:No kui te ei viitsi 4 korda sellel lõigul kiirust vähendada ja ristmiku ületada, siis miks peaks auto vähendama 4 korda kiirust, et ratturist mööduda.....
http://goo.gl/maps/zBmnY - selles kohas jalgratta- ja jalgteel sõitev maanteerattur peab igal juhul kiirust vähendama, sest tuleb sõita üle äärekividega ohutussaare ja silmas pidama ka võimalike tagant tulevaid parempöörde sooritajaid jne., autojuht aga ei pea kiirust vähendama sõiduteel liikuvast maanteeratturist möödumiseks kui viimane liigub tee äärejoone taga
http://goo.gl/maps/TlpP0 - selles kohas jalgratta- ja jalgteel sõitev maanteerattur peab igal juhul kiirust vähendama, sest tuleb sõita üle äärekividega ohutussaare ja ja silmas pidama ka võimalike tagant tulevaid parempöörde sooritajaid jne, autojuht aga ei pea kiirust vähendama sõiduteel liikuvast maanteeratturist möödumiseks kui viimane liigub tee äärejoone taga
maanteerattur vähendas kiirust 2 korda - autojuht vähendas kiirust 0 korda
Jalgratturid omavahel: kuidas Cube käratab?
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Patarei kirjutas:marion kirjutas:[
Ja nii ongi, ratturid ise päris täpselt ei tea, kuidas sõita, aga sõidavad. Sama on autojuhtidega. Ega nemadki täpselt ei tea, kuidas sõita, aga sõidavad. Ja vähe kasu on sellest, kui autojuhil oli õigus. Sind pole enam ja vaevalt ta tahtis sind surnuks sõita. Mis sest, et seaduse järgi oli tal õigus.
Minu point on selles, et me ei pea ajama järge kellel seaduse järgi õigus või mitte, vaid et suudaksime mõista, mida teine liikleja mõtleb ja kas ta üldse suudab mõista mida mina teel teen.
Türisalu teemat kommenteerides.... tervad ääred ja ristmikud....No kui te ei viitsi 4 korda sellel lõigul kiirust vähendada ja ristmiku ületada, siis miks peaks auto vähendama 4 korda kiirust, et ratturist mööduda.....
Sobilki jutuke. "Äss" kihutab mööda linna ja pnaeb 100-ga punase foori alt läbi. Küsitakse, et miks nii? A vot ma olen Äss. Järgmises fooritaga jääb "Äss" seisma, mis sest et fooris on roheline tuli. Küsitakse, miks nüüd siis seisad siin? Mnjaa, aga äkki on siin liikumas teisiga ässasid....
Lõpetuseks, ma olen autojuht, sõidan ratast, jooksen, uisutan, matkan jne jne ja üritan selgitada oma mõtteid, mida liikluses tekivad... Ei taotlegi 100% poolehoidu ja võimalik, et mu mõttelaad on tänapäevamõistes täiesti väärastunud, sest ainult tugevamad ja kiiremad jäävad ju ellu....
Sellega olen nõus, et tuleks vastastiku arvestada. Kuid küsimusele miks peaks auto kiirust vähendama, küsin siis vastu.
Kui teepeal sõidab traktor, siis krimpsutad nina ja tiksud selle taga niikaua kuni saad teha möödasõidu, aga miks arvad et kui on rattur, siis tema pärast küll ei pea kiirust vähendama
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Peamine probleem on selles, et enamiku jaoks on kahe valge joone vaheline ala "autotee", kus keskmine autojuht mõttemalliga "mina ja minu auto" arvab, et tema peab seal saama segamatult sõita punktist A punkti B vähemalt 90kmh. Ehk igasugused aeglasemalt liiklevad masinad või ratturid on nende jaoks hälve.
Müüa Veloflex MNT rehvid: viewtopic.php?f=144&t=84505&p=387357#p387357
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Marion kirjutas:
Tegelikult ei ole ma isegi uuest liiklusseadusest aru saanud, kumb peaks teed andma, kas peateega paralleelselt kulgeval rattateel sõitja või kõrvalteelt peateele sõitja?
Pmst jalgratta- ja jalgteel liikudes peab rattur andma teed ristuval teel liikuvale autole, k.a. paralleelselt mnt-ga kulgeval nn. kergteel, kui liikluskorraldusvahenditega ei ole reguleeritud teisiti. (Täpset punkti seaduses ei hakka kaevama) Pöördel olev või pööret lõpetav auto peab andma ratturile ja teistele tee (millele auto pöörab) ületajatele. Klooga mnt-l on päris mitu ristumist, kus peateele lähenevale autole on 'anna teed' või 'Stopp' märk enne kergteed.
Patarei kirjutas:
Kuna ise sõidan rattaga, nii palju kui võimalik, on mul küsimus, et kui suunaga Türisalu poole on korralik kergliiklustee, mis enamus ajast on pigem tühi, siis miks peaksin ratturina sõitma mööda maanteed?
Näiteks seepärast, et tegelikult tohib jalgrattaga nn. kergteel sõites sõiduteed ületada jalakäia tavakiirusel. Et kui tühja kergtee korral lased allatuult mõnuga 45-ga siis iga teeületuse kohal pidurdad 7-e km/h-ni? Kas autoga tahaks iga paarisaja meetri järel hoo neli või rohkem korda aeglasemaks pidurdada?
Teiseks ei ole meil mitte autoteed vaid sõiduteed ning, muide, jalgratas on sõiduk - vt. jalgratta definitsiooni LS-s. Kus siis ikkagi peaks rattaga sõitma?
Jalakäijate tee (kõnnitee) ongi jalakäijatele tehtud, nad võivadki seal jalutada suht suvalises suunas; üle õla vaadata oleks muidugi viisakas. Kui rattaga sinna liiklema minna, on ratturi asi hakkama saada; tõsi, ratturit otseselt takistada ei tohi. Jalgratta- ja jalgtee ei ole kõnnitee. Paraku sellest viimasest aru saamisega on märkimisväärsel osal jalgsi liikujatest probleeme.
Jalgrattaga sõidutee servas sõitmine ei ole iseenesest ohtlik. Ohtlikuks teevad selle piiratud maailmavaatega autojuhid, kes ei suuda end kuidagi auto rooli tagant välja mõelda. Probleemiks on juhtide mugavus, ei viitsita hoogu maha võtta, see ei ole ju tegelikult keeruline ega raske. Ja hoog tuleb supsti tagasi paremat pöida painutades. Millest seejuures probleem tehakse, ei saa aru.
Seadused seadusteks, asi võiks alata inimlikkusest; kõik mahuvad teele ära, kui ainult pisut tahtmist leiaks...
Väntamisrõõmu!
Tegelikult ei ole ma isegi uuest liiklusseadusest aru saanud, kumb peaks teed andma, kas peateega paralleelselt kulgeval rattateel sõitja või kõrvalteelt peateele sõitja?
Pmst jalgratta- ja jalgteel liikudes peab rattur andma teed ristuval teel liikuvale autole, k.a. paralleelselt mnt-ga kulgeval nn. kergteel, kui liikluskorraldusvahenditega ei ole reguleeritud teisiti. (Täpset punkti seaduses ei hakka kaevama) Pöördel olev või pööret lõpetav auto peab andma ratturile ja teistele tee (millele auto pöörab) ületajatele. Klooga mnt-l on päris mitu ristumist, kus peateele lähenevale autole on 'anna teed' või 'Stopp' märk enne kergteed.
Patarei kirjutas:
Kuna ise sõidan rattaga, nii palju kui võimalik, on mul küsimus, et kui suunaga Türisalu poole on korralik kergliiklustee, mis enamus ajast on pigem tühi, siis miks peaksin ratturina sõitma mööda maanteed?
Näiteks seepärast, et tegelikult tohib jalgrattaga nn. kergteel sõites sõiduteed ületada jalakäia tavakiirusel. Et kui tühja kergtee korral lased allatuult mõnuga 45-ga siis iga teeületuse kohal pidurdad 7-e km/h-ni? Kas autoga tahaks iga paarisaja meetri järel hoo neli või rohkem korda aeglasemaks pidurdada?
Teiseks ei ole meil mitte autoteed vaid sõiduteed ning, muide, jalgratas on sõiduk - vt. jalgratta definitsiooni LS-s. Kus siis ikkagi peaks rattaga sõitma?
Jalakäijate tee (kõnnitee) ongi jalakäijatele tehtud, nad võivadki seal jalutada suht suvalises suunas; üle õla vaadata oleks muidugi viisakas. Kui rattaga sinna liiklema minna, on ratturi asi hakkama saada; tõsi, ratturit otseselt takistada ei tohi. Jalgratta- ja jalgtee ei ole kõnnitee. Paraku sellest viimasest aru saamisega on märkimisväärsel osal jalgsi liikujatest probleeme.
Jalgrattaga sõidutee servas sõitmine ei ole iseenesest ohtlik. Ohtlikuks teevad selle piiratud maailmavaatega autojuhid, kes ei suuda end kuidagi auto rooli tagant välja mõelda. Probleemiks on juhtide mugavus, ei viitsita hoogu maha võtta, see ei ole ju tegelikult keeruline ega raske. Ja hoog tuleb supsti tagasi paremat pöida painutades. Millest seejuures probleem tehakse, ei saa aru.
Seadused seadusteks, asi võiks alata inimlikkusest; kõik mahuvad teele ära, kui ainult pisut tahtmist leiaks...
Väntamisrõõmu!
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Kas sulle meeldiks, et Eesti maanteeolud oleks siis sarnased India omadega? Kus 150km lõigu peale läheb 3 tundi. Turistina kõrvalistmel (läheks uuesti kui saaks) on muidugi tore kõike seda melu jälgida, aga kui peaks ise autojuhina seoses tööülesannetega läbima Kochi-Varkala lõiku 3-4 korda päevas, siis saaks üsna pahaseks nende peale, kelle meelest on sõidutee nii autodele (sõltumata kiirusest), elevantidele ja lehmadele, rikshadele jms ning lihtsalt niisama hängijatele.AndresO kirjutas:Seadused seadusteks, asi võiks alata inimlikkusest; kõik mahuvad teele ära, kui ainult pisut tahtmist leiaks...
Väntamisrõõmu!
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Täna pealelõunal ajas rekka Harkus kalapoe fooriga ristmiku juures ratturi pikali. Ise olin Paliveres kihutamas, aga loomaaiast tulnud pere oli näinud.
Rekka välismaa (vist) numbriga. Rattur halli ja mustaga vormis. Olnud liikumatult maas. Kiirabi oli kohal, politsei veel mitte.
Rekka välismaa (vist) numbriga. Rattur halli ja mustaga vormis. Olnud liikumatult maas. Kiirabi oli kohal, politsei veel mitte.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Tulin Paliverest Keila kaudu. Harkus ei olnud pilt hea, kiirabi oli juba lahkunud, 2 politseibussi õnnetuspaigal, maanteerattast olid tee kõrval vaid räbalad maas...
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Postimehe uudise järgi oli süüdi teine rattur kes esimesele sisse sõitis ja mille tagajärjel too auto ette kukkus.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Ma kuulsin ühe kõrvaga, et ratturid üritasid sõiduautost mõõduda paremalt poolt (rekka ja äärekivi vaheline ala). Viimasel hetkel sai esimene aru, et ruumi on selleks vähe ja pidurdas. Tagumine aga nii ruttu ei jõudnud...
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Et siis rekka seisis foori taga (seal saared fooride juures ainult vist)? Või mis sõiduauto? Ja siis jäi alla kui rekka hakkas liikuma? Jube segane juhtum tundub.MK777 kirjutas:Ma kuulsin ühe kõrvaga, et ratturid üritasid sõiduautost mõõduda paremalt poolt (rekka ja äärekivi vaheline ala). Viimasel hetkel sai esimene aru, et ruumi on selleks vähe ja pidurdas. Tagumine aga nii ruttu ei jõudnud...
PS! Ise sõitsin mööda kui rattavärk oli koristatud, ainult poll ja rekka seisid veel. Rekka oli aetud edasi bussipeatusesse.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
See Harku ristmik on üldse üks õnnetu koht. Sai ju foorgi pandud seetõttu, et väga ohtralt oli õnnetusi?
Praegu vast tuleks loota, et viga saanud hing ei saanud pöördumatuid vigastusi.
Muide - minu alla ajanud veokijuht ütles, et ta lihtsalt ei näinud mind. Äkki oli seal midagi analoogset?
Praegu vast tuleks loota, et viga saanud hing ei saanud pöördumatuid vigastusi.
Muide - minu alla ajanud veokijuht ütles, et ta lihtsalt ei näinud mind. Äkki oli seal midagi analoogset?
Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride. --John F. Kennedy
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Mina sain aru nii, et rattur sõitis teisele ratturile tagant sisse ja selle tulemusena lendas vastu rekkat.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Ei näe ilma lisainfot samuti autojuhtide suhtumisega otsest tugevat seost (kui kommentaare lugema läheks, leiaks kindlasti mingeid huupi väiteid rattakasutajate maine kohta, ent kommentaariumitest leiab nagunii vaid moraalituid musti toone), aga vigastatule loodan kõige paremat.
Politsei- ja piirivalveameti korrapidaja teatel juhtus õnnetus kell 14.06 Tallinna-Paldiski maantee 12,1. kilomeetril, kus 41-aastane jalgrattur tagant otsa ees pidurdanud 39-aastasele jalgratturile.
Kokkupõrke tõttu kukkus tagant otsa sõitnud jalgrattur sõiduteele, kus talle sõitis otsa järelhaagisega veoauto Volvo FH, mida roolis 45-aastane. Viga saanud jalgrattur toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
§ 33. Juhi üldkohustusedveloson kirjutas:Ei näe ilma lisainfot samuti autojuhtide suhtumisega otsest tugevat seost (kui kommentaare lugema läheks, leiaks kindlasti mingeid huupi väiteid rattakasutajate maine kohta, ent kommentaariumitest leiab nagunii vaid moraalituid musti toone), aga vigastatule loodan kõige paremat.Politsei- ja piirivalveameti korrapidaja teatel juhtus õnnetus kell 14.06 Tallinna-Paldiski maantee 12,1. kilomeetril, kus 41-aastane jalgrattur tagant otsa ees pidurdanud 39-aastasele jalgratturile.
Kokkupõrke tõttu kukkus tagant otsa sõitnud jalgrattur sõiduteele, kus talle sõitis otsa järelhaagisega veoauto Volvo FH, mida roolis 45-aastane. Viga saanud jalgrattur toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.
(1) Juht peab olema tähelepanelik teel ja teeservas seisva või liikuva vähekaitstud liikleja (jalakäija, jalgrattur ja muu selline) suhtes ning vältima tema ohustamist ja talle kahju tekitamist.
Lisaks räägib Liiklusseadus ohutu pikivahe ja külgvahe hoidmise kohustusest. Minu arusaamist mööda ratturist möödasõitu alustatakse ohutu pikivahe kauguselt ja möödumise hetkel on ohutu külgvahe see, mis välistab ratturi kukkumise auto ette.
Näiteks sündmuspaigast mitte kaugel Harku-Rannamõisa teel (Filter Tabasalu temposõidu rada) on tee nii kitsas, et servas sõitvast ratturist ei õnnestu ohutust kauguselt mööduda oma suunavööndist väljumata, ma pidurdan kas või ratturi kiirusele alla ja lasen vastutulevad sõidukid mööda vastassuunavööndist möödasõidu sooritamiseks, mitte ei trügi ratturile külje alla.
Jalgratturid omavahel: kuidas Cube käratab?
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Täpset case'i ei tea ja spekuleerin aga nagu eelpool juba pakuti, et rattur(id) alustasid seisvate või aeglaselt liikuvate autode rivist paremalt mööda trügimist, mingil hetkel aga sai eessõitev rattur aru, et see ei ole hea idee (liiga vähe ruumi?), pidurdas järsult ja tagant lendas teine rattur selga? Sellisel juhul ei ole rekkajuhul palju süüd - kui ratturid paremalt mööda üritavad pressida ei saa lugeda rekkajuhi kohuseks oma trajektoori koordineerida, juhul kui ta sellist möödumiskatset üldse tähele paneb (pime nurk!) ja reageerida jõuab.Henno kirjutas:
(1) Juht peab olema tähelepanelik teel ja teeservas seisva või liikuva vähekaitstud liikleja (jalakäija, jalgrattur ja muu selline) suhtes ning vältima tema ohustamist ja talle kahju tekitamist.[/i]
Lisaks räägib Liiklusseadus ohutu pikivahe ja külgvahe hoidmise kohustusest. Minu arusaamist mööda ratturist möödasõitu alustatakse ohutu pikivahe kauguselt ja möödumise hetkel on ohutu külgvahe see, mis välistab ratturi kukkumise auto ette.
Pisut häirima jääb küsimus, miks vahemik sõiduauto(?) ja äärekivi vahel äkki nii kitsaks muutus, et äkkipidurdamise vajadus tekkis? Ei saa välistada mõne teise sõidukijuhi tahtlikku sigatsemist ja ette keeramist, vaevalt et rattur vaba ala oma manöövrit alustades nii valesti hindas tihedas liikluses (äkki mahun läbi, äkki ei mahu)?
Igatahes soovin asjaosalistele kiiret ja täielikku taastumist.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Mnajh, jälle juhtum, kus keegi toob mingeid seaduseid välja ja ajab õigust tada, hoolimata faktist, et antud olukorras keegi ei tahtnud kedagi alla ajada. Fakt on ka see, et oli õnnelik õnnetus ja kõik see oleks võinud lõppeda fataalsemalt.
Kuid mida saab kindlasti väita, et kõik liiklejad ei saanud suheltud antud olukorras/-ajas/-kohas ja tagajärjeks oli ühe inimese haiglasse sattumine.
Eeldan, kui rattur oleks lähenenud ristmikule näiteks 5-10 km/h ja autojuht oleks kasutanud peegleid ja tajunud, mis ümbruses toimub, oleks õnnetus juhtumata jäänud. Aga nagu ikka, pärast on kõik targad....
Kuid mida saab kindlasti väita, et kõik liiklejad ei saanud suheltud antud olukorras/-ajas/-kohas ja tagajärjeks oli ühe inimese haiglasse sattumine.
Eeldan, kui rattur oleks lähenenud ristmikule näiteks 5-10 km/h ja autojuht oleks kasutanud peegleid ja tajunud, mis ümbruses toimub, oleks õnnetus juhtumata jäänud. Aga nagu ikka, pärast on kõik targad....
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Panen oma avaldusest Politseisse koopia:
Avaldus!
Sõitsin eile 17.juulil 2014 Peterburi teega paralleelselt asuval teelõigul Maardu järv - Saha-Loo tee ringtee. Suunaga linna poole. Kuskil 30-50 m enne ringteed surus ennast mööda buss reg. numbriga 408BKX. Minu kiirus oli hetkel ca 40. Arusaadav , et buss sellise kiirusega ei suuda ringi läbida. Nii kui ta nina minust mööda sai, hakkas ta mind paremale suruma ja pidurdama. Pidurdasin ja suutsin bussi ja teeäärse posti vahelt läbi laveerida. Peale ringteed sõitis ta suht lähedalt mööda. Bussipeatuses sain ta kätte ja sõitsin kõrvale. Aken oli tal lahti. Kui kõrvale jõudsin, hakkas buss liikuma. Hüüdsin talle, et kas tahtsid mind ära tappa? Selle kinnituseks, et see ikka nii oli, kostis venekeelset sõimu ja juht keeras rooli järsult vasakule, nii et bussi nina hõivas üle poole vastassuunast. Pidurdasin järsult. Sõitsin tee äärde ja võtsin kõne 112, kus teatasin sellest. Kõne toimus kell 15:06. Lihtsalt öeldes rammis ta mind 2 korda. Mina nimetaksin seda tahtlikuks tapmiskatseks. Aga nagu sellistel kombeks on, siis bussi roolis on kõva mees ,aga pärast pole ta rooliski olnud. Buss sõitis ise ja tema pole ratturit näinudki. Ja antud teelõigul liikus samal ajal vaid üks auto peale bussi. Liiklus on seal praktiliselt olematu.
Kusjuures see intsident selle firma bussidega oli aasta jooksul juba kolmas. Neil on kombeks,sõita külge ja siis suruda. Eelmine aasta surus augustis üks juhiukse kohaga bussitaskusse. Uksest oli hea nautida. Kevadel surus Pirita teel üks enne selverit olevasse takistusse. Ja nüüd eile.
Sellel firmal tuleks litsents ära võtta ja firma kinni panna. Ja omanikud koos bussijuhtidega tuleks Eestist välja saata. Huvitav, mille alusel nad Eestis viibivad.
Avaldus!
Sõitsin eile 17.juulil 2014 Peterburi teega paralleelselt asuval teelõigul Maardu järv - Saha-Loo tee ringtee. Suunaga linna poole. Kuskil 30-50 m enne ringteed surus ennast mööda buss reg. numbriga 408BKX. Minu kiirus oli hetkel ca 40. Arusaadav , et buss sellise kiirusega ei suuda ringi läbida. Nii kui ta nina minust mööda sai, hakkas ta mind paremale suruma ja pidurdama. Pidurdasin ja suutsin bussi ja teeäärse posti vahelt läbi laveerida. Peale ringteed sõitis ta suht lähedalt mööda. Bussipeatuses sain ta kätte ja sõitsin kõrvale. Aken oli tal lahti. Kui kõrvale jõudsin, hakkas buss liikuma. Hüüdsin talle, et kas tahtsid mind ära tappa? Selle kinnituseks, et see ikka nii oli, kostis venekeelset sõimu ja juht keeras rooli järsult vasakule, nii et bussi nina hõivas üle poole vastassuunast. Pidurdasin järsult. Sõitsin tee äärde ja võtsin kõne 112, kus teatasin sellest. Kõne toimus kell 15:06. Lihtsalt öeldes rammis ta mind 2 korda. Mina nimetaksin seda tahtlikuks tapmiskatseks. Aga nagu sellistel kombeks on, siis bussi roolis on kõva mees ,aga pärast pole ta rooliski olnud. Buss sõitis ise ja tema pole ratturit näinudki. Ja antud teelõigul liikus samal ajal vaid üks auto peale bussi. Liiklus on seal praktiliselt olematu.
Kusjuures see intsident selle firma bussidega oli aasta jooksul juba kolmas. Neil on kombeks,sõita külge ja siis suruda. Eelmine aasta surus augustis üks juhiukse kohaga bussitaskusse. Uksest oli hea nautida. Kevadel surus Pirita teel üks enne selverit olevasse takistusse. Ja nüüd eile.
Sellel firmal tuleks litsents ära võtta ja firma kinni panna. Ja omanikud koos bussijuhtidega tuleks Eestist välja saata. Huvitav, mille alusel nad Eestis viibivad.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Mis bussifirma see on selline?
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Temptransarnea kirjutas:Mis bussifirma see on selline?
JUHATUS
Aleksander Denistšev
Juri Jegorov
Andrei Zelentsov
Margarita Gerasõmiva
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
pagan, hakka või ka kaamera peale mõtlema. neid isehakanud liiklusekorraldajaid ikka jagub. aga köhida sellist raha igasugu tõbraste peale ei tundu ka jälle ok...
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Tundub, et ainuke võimalus ongi lihtsalt avaldusi kirjutama hakata- et lõpuks midagigi muutuma hakkaks siin riigis! Ohtlikke momente on absoluutselt iga kord, kui olen sõitmas käinud. Politseile saab avaldust ka digiallkirjastatult saata.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Palju need GoPro/vms kaamerad maksavad? 200-300 €? Kaamera kiivri või raamikülge ja kindel tõend olemas juhtunust.
Avalduse tegemine politseile on vist suhteliselt mõttetu, kuni pole plaanis statistikat mõjutada.
Teiseks, kui peakski juhtuma miskit hullemat peale ehmatuse, ka siis oleks hea vaadata põhjustajaga koos klippi ja arutada kes kui palju valesti sõitis.
Jagades kulu km kohta või siis võtta seda kulu kui "kindlustust", peaks tulema suhteliselt odav pakett kokku.
Avalduse tegemine politseile on vist suhteliselt mõttetu, kuni pole plaanis statistikat mõjutada.
Teiseks, kui peakski juhtuma miskit hullemat peale ehmatuse, ka siis oleks hea vaadata põhjustajaga koos klippi ja arutada kes kui palju valesti sõitis.
Jagades kulu km kohta või siis võtta seda kulu kui "kindlustust", peaks tulema suhteliselt odav pakett kokku.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Shimano ja Garmin teevaid "spordikaameraid".
http://www.shimano-sportcamera.com/en/movie.php
Tekkis küsimus, kuidas kvalifitseerida olukorda, kus jalgrattur on sunnitud sõitma teepeenrale olukorras, kus üheaegselt ollakse kõrvuti nii vastassuunavööndist läheneva kui ka sellest sõidukist mööödasõitu tegeva sõidukiga. Kusjuures möödasõitu alustatakse olukorras, kus jalgratturit on ilmselgelt vastu tulemas näha.
Kui kaamera oleks ratta küljes, siis kuu aja jooksul saaks sellistest A4 pikkuse lehekülje kindlasti.
See on ka ainuke asi mille üle viimasel ajal võiks kurta, muidu juhid täitsa viisakad.
http://www.shimano-sportcamera.com/en/movie.php
Tekkis küsimus, kuidas kvalifitseerida olukorda, kus jalgrattur on sunnitud sõitma teepeenrale olukorras, kus üheaegselt ollakse kõrvuti nii vastassuunavööndist läheneva kui ka sellest sõidukist mööödasõitu tegeva sõidukiga. Kusjuures möödasõitu alustatakse olukorras, kus jalgratturit on ilmselgelt vastu tulemas näha.
Kui kaamera oleks ratta küljes, siis kuu aja jooksul saaks sellistest A4 pikkuse lehekülje kindlasti.
See on ka ainuke asi mille üle viimasel ajal võiks kurta, muidu juhid täitsa viisakad.
Müüa Veloflex MNT rehvid: viewtopic.php?f=144&t=84505&p=387357#p387357
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Tartu autokool Kiirenduse sõiduõpetajad põlised rattavihkajad, varem ei pööranud erilist tähelepanu, kuid kui nüüd tekkis liikluses ohtlik olukord veendusin selles täielikult. Sõitsin siis eile Tartus Roosi tänava mäest üles ja kui olin jõudnud teeääres seisva sõiduõppe auto kõrvale hakkas see minuga samas tempos liikuma ja sõitis minu paremal käel oma 50-70m ning siis üritas enne teist autot risti minu eest läbi lipsata, kahjuks auto number täielikult meelde ei jäänud, numbrikombinatsioon oli igatahes 412 ja võimalik, et esimene täht oli B. Olen täielikult veendunud, et õpilane käitus niimoodi sõiduõpetaja käsul. Lisan ka selgitava joonise.
Üldiselt on rattaseljas autojuhtidega head suhted - võtan end ka kui täieõigusliku liikluses liiklejat, kellele kehtivad samasugused reeglid ja kohustused nagu autojuhtidele (paremakäe reegel, millest pole kuulnud paljud autojuhid ega ka ratturid). Ainuke asi, mis häirib - enam ei viitsi autojuhid suunatuld näidata ja tekitab vahest ärevaid olukordi. Kõik saab siiski alguse mõlemapoolsest lugupidamisest. Jalakäijate seas on troppe üsna palju enam kui autojuhtide seas.
Ja kallid ratturid: tihti näen tipptunnil "kaskadööre" Narva mäest allasõites autodest mööda vohamas, võtkem ikka mõistus pähe, kui enda elust ei hooli, siis säästkem autojuhti võimalikust psühholoogivajadusest.
Üldiselt on rattaseljas autojuhtidega head suhted - võtan end ka kui täieõigusliku liikluses liiklejat, kellele kehtivad samasugused reeglid ja kohustused nagu autojuhtidele (paremakäe reegel, millest pole kuulnud paljud autojuhid ega ka ratturid). Ainuke asi, mis häirib - enam ei viitsi autojuhid suunatuld näidata ja tekitab vahest ärevaid olukordi. Kõik saab siiski alguse mõlemapoolsest lugupidamisest. Jalakäijate seas on troppe üsna palju enam kui autojuhtide seas.
Ja kallid ratturid: tihti näen tipptunnil "kaskadööre" Narva mäest allasõites autodest mööda vohamas, võtkem ikka mõistus pähe, kui enda elust ei hooli, siis säästkem autojuhti võimalikust psühholoogivajadusest.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Minu poolt tervitused oinas-ratturile, kes liikus täna õhtul ca 22.20 Endla tänaval suunaga Mustaka poole. Rattur MTB seljas muidu kenasti sportlikult (tume)riietatud ja kiiver peas, aga ILMA ÜHEGI valgusallikata või helkurita. Usu, mees, sind oli väga raske märgata ja kui sulle keegi signaali andis oli see 110% õigustatud! Seekord valasid törtsu õli "autojuhid-vs-ratturid" tulle.
Teinekord palun sõida kõrval kõnniteel või hangi omale korralik valgustus külge
Teinekord palun sõida kõrval kõnniteel või hangi omale korralik valgustus külge
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Pealkirjast (a la "Sõda tee pärast") hoolimata austraallastelt hästi tasakaalus videolugu teede jagamisest.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Pean samuti tõdema, et seni proffi käitumisega roolikeerajad, st bussi ja veokijuhid on seda üha vähem. Täna õhtul rammis (vähemalt oli tegevus teadlik, pigem tahtlik) Ilmatsalu tänaval teelt aukilusse perve mingi kirju buss, numbrist mäletan vaid osa MNN, mis on selle juhiga hästi harmoneeruv. Kunagi ühe looga seoses pidin politseis tunnistusi andma ja uurija tõdes, et inimeste mälu detailides on hämmastavalt lühike, kui kohe ei küsita, siis pärast polda enam kindel. Nii seekordki, sest bussil olid suured kirjad "live for love" või mis iganes sarnast. mis täpselt, rsk ei meenu... Kirjad olid nii külgedel kui taga. On kellegi aimu mis slogan see tegelikult võiks olla, teaks kuhu otsinguga suunduda. eesmärk MNNga kontakti võtta.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
MK autobussil on mingi Live for Life (mingi Cola) külje peal. Anna aeg ja koht, saaks täpsustada, kas oli see buss.indrek56 kirjutas:Pean samuti tõdema, et seni proffi käitumisega roolikeerajad, st bussi ja veokijuhid on seda üha vähem. Täna õhtul rammis (vähemalt oli tegevus teadlik, pigem tahtlik) Ilmatsalu tänaval teelt aukilusse perve mingi kirju buss, numbrist mäletan vaid osa MNN, mis on selle juhiga hästi harmoneeruv. Kunagi ühe looga seoses pidin politseis tunnistusi andma ja uurija tõdes, et inimeste mälu detailides on hämmastavalt lühike, kui kohe ei küsita, siis pärast polda enam kindel. Nii seekordki, sest bussil olid suured kirjad "live for love" või mis iganes sarnast. mis täpselt, rsk ei meenu... Kirjad olid nii külgedel kui taga. On kellegi aimu mis slogan see tegelikult võiks olla, teaks kuhu otsinguga suunduda. eesmärk MNNga kontakti võtta.
Sõidab Tallin-Tartu-Põlva-Võru 9:10-13:00 ja tagasi 15:10-19:00
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
MK? Veidi vanad galeriid aga MKl tundub olevat käigus mitu MNNi: http://galerii.ytra.eu/thumbnails.php?album=36 Aga sõidugraafikud ei klapi.dr Holden kirjutas:MK autobussil on mingi Live for Life (mingi Cola) külje peal. Anna aeg ja koht, saaks täpsustada, kas oli see buss.
Sõidab Tallin-Tartu-Põlva-Võru 9:10-13:00 ja tagasi 15:10-19:00
Tundub, et see oli paar minutit enne 19:00 ja suund oli tallinna peale. asukoht tartu, ilmatsalu-ravila ristist 100m ringtee poole
Update: TNX Ivar! 18:50 väljub tartust siiski! Niiet klapib. Katsun homme ühendust võtta, kuidas soovitate läheneda et teemat põnevaks teha?
Viimati muutis indrek56, 10. 09. 2014. 21:24, muudetud 1 kord.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Teine MK läheb mingi 17:30 Võrust ja 19:00 Tartust, et olla 21:30 Tallinnas?indrek56 kirjutas:MK? Veidi vanad galeriid aga MKl tundub olevat käigus mitu MNNi: http://galerii.ytra.eu/thumbnails.php?album=36 Aga sõidugraafikud ei klapi.dr Holden kirjutas:MK autobussil on mingi Live for Life (mingi Cola) külje peal. Anna aeg ja koht, saaks täpsustada, kas oli see buss.
Sõidab Tallin-Tartu-Põlva-Võru 9:10-13:00 ja tagasi 15:10-19:00
Tundub, et see oli paar minutit enne 19:00 ja suund oli tallinna peale. asukoht tartu, ilmatsalu-ravila ristist 100m ringtee poole
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
mkm, üks ja see-sama buss on see Pepsi kampaania kleepsud pealdr Holden kirjutas:Teine MK läheb mingi 17:30 Võrust ja 19:00 Tartust, et olla 21:30 Tallinnas?indrek56 kirjutas:MK? Veidi vanad galeriid aga MKl tundub olevat käigus mitu MNNi: http://galerii.ytra.eu/thumbnails.php?album=36 Aga sõidugraafikud ei klapi.dr Holden kirjutas:MK autobussil on mingi Live for Life (mingi Cola) külje peal. Anna aeg ja koht, saaks täpsustada, kas oli see buss.
Sõidab Tallin-Tartu-Põlva-Võru 9:10-13:00 ja tagasi 15:10-19:00
Tundub, et see oli paar minutit enne 19:00 ja suund oli tallinna peale. asukoht tartu, ilmatsalu-ravila ristist 100m ringtee poole
Viimati muutis TairKibal, 10. 09. 2014. 21:58, muudetud 1 kord.
..............
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
just see tema on! live for now ja pepsi siis hoopis. aga soovitusi homseks vestluseks?
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Paukuma pole mõtet minna, räägid oma loo viisakalt ära, edasi võib minna kas sinna või tänna..... Kasti Pepsit võid ikka küsidaindrek56 kirjutas:just see tema on! live for now ja pepsi siis hoopis. aga soovitusi homseks vestluseks?
..............
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Tervitaksin täna Tartus Jaama tänaval huvitava manöövriga hakkama saanud hõbedase Škoda Octavia juhti - kõrvalteelt Jaama tänavale kesklinna suunas vasakpööret tehes jäi talle igatahes kahest sõidusuunast väheks. Mõistliku pöörderaadiuse ja sisemise sõidurea kasutamise asemel valis rekkale omase kaare (hõivas sellega mõlemad sõiduread) ja ainult see, et näpud olid ilusasti pidurilinkidel valmis päästis 48 km/h rattaga vastu autot lendamast. Manööver igatahes nii veider, et hakka või arvama, et tegi seda meelega. Aru pärida küll ei õnnestunud, kuna kiirustas minema ja ka järgmise foori all ei õnnestunud teda enam kätte saada.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Tervitan Volvo C30 numbriga 301BJL juhti. Pühapäeva ennelõuna, üks rattur ja kedagi rohkem pole. Ecolandi lähedal. Vaataks, kas suudan riivates mööda sõita. Peaaegu pihtas. Ja kohe on nii hea olla. Mida elult veel tahta.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Erinevalt sealsetest kommijatest leian:
1) et auto sõitis liiga lähedalt ratturitest mööda
2)sellepärast tulebki sõita teel, et ei oleks kukkumist ja autol puudks võimalus lähedalt mööduda, kui keegi tuleb vastu.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
selliste teeolude puhul võiks oma sõidu teha kas kergliiklusteel või siis valida mingi muu ala..
sõidan ka ise talvel, kuid ainult kergliiklusteedel või metsas, sest puht lollus oleks taoliste teeolude puhul ronida autoteele, eriti maanteele.. +(eriti kui sõiduoskuseid ja tasakaalu vm napib)
sõidan ka ise talvel, kuid ainult kergliiklusteedel või metsas, sest puht lollus oleks taoliste teeolude puhul ronida autoteele, eriti maanteele.. +(eriti kui sõiduoskuseid ja tasakaalu vm napib)
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Sul kevin on ühest küljest õigus. Ka mina ei tee talvel trenni maanteel. Aga vahest liigun ka talvel punktist A punkti B rattaga. Sama lugu on SUVEL, et osa mööduvad liiga lähedalt. Parempoolne rattur oleks pidanud teise taga sõitma tee peal. Ja vaata, kui lähedalt oleks auto neist möödunud. Kas raske oli natuke pidurdada ja oodata vastutulev auto ära ja mööduda vastassuunast. Ta oleks möödunud 30-50 cm kauguselt tee ääres sõitvast ratturist. Ja antud juhul vasakpoolne rattur LS ei rikkunud. Mina näen suuremat probleemi selles, kui lähedalt TAHETI vasakpoolsest ratturist mööduda.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Rattaga võib kukkuda iga ilmaga. LS ei keela rattaga talvel sõita (nagu ei keela ta ka auto või hobuveokiga sõita). Siiski ütleb LS, et sõidukiirus ja -võtted tuleb valida vastavalt tee- ja ilmastikuoludele. Siin videos oli õnnetu juhus, et üks rattur kukkus. Seda võib juhtuda ka suvel, talvel on tõenäosus suurem aga selle pärast ei pea rattaga sõitmist keelama (ka auto libisemisse sattumise tõenäosus on suurem aga ma ei kuule kuskilt, et autosõit tuleks talvel keelata ja jõusaali minna vms).
Videost paistab ka selgelt, et juht üritas alguses napikalt mööda sõita ja teise sõiduritta reastus alles peale seda kui oli näha, et rattur maoli paneb. Õnneks päästis kiire reaktsioon. Oleks möödasõit olnud algusest peale korrektne, poleks ohuolukorda üldse tekkinud.
Videost paistab ka selgelt, et juht üritas alguses napikalt mööda sõita ja teise sõiduritta reastus alles peale seda kui oli näha, et rattur maoli paneb. Õnneks päästis kiire reaktsioon. Oleks möödasõit olnud algusest peale korrektne, poleks ohuolukorda üldse tekkinud.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
No ei saa aru nendest troppidest kel on vaja talvel kusagil autoteedel sõita , milleks oma ja teiste tervisega riskida , tõesti ostke pukk ja sõitke kodus , kannatage see 1-2kuud eesti talve ära
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Videost ei saa aru, kas tegu mingite suvatoivodega, kel puki olemasolust õrna aimugi pole või tõsiste lycravendadega, kes trenni tegemise eesmärgil sõidavad.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Eestis on sõiduteed, mitte autoteed. Selline pealtnäha ebaoluline erinevus paraku paljastab ja mõjutab hoiakuid.raikzz kirjutas:autoteedel
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Nõustun, et selles videos ei olnud autojuhi tegutsumine algusest peale õige, aga ka ratturid ise käitusid suht debiilselt, mul ei tuleks mõttesegi ebatasase äärega maanteeservas paksu lumesopa sees edasi rassida, veel vähem lasta kellelegi teisel seda enda kõrval teha, kui autod pidevalt mööda sõidavad. Niiet on mõlemalt poolt veel arenguruumi...
Zero the Hero