Vanakooli maanteka projekti mõtisklustel

Komplektsed jalgrattad. MTB, Road, Trekk, CC, BMX. ...
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Oliver Tender
Rattur
Postitusi: 44
Liitunud: 14. 06. 2014. 22:43

Vanakooli maanteka projekti mõtisklustel

Postitus Postitas Oliver Tender » 18. 08. 2014. 00:17

Tere! Sain tehniliselt toimima oma Rekordi raamile (lausa originaal värvkatte all) ehitatud fixi. Nüüd ihkan aga talveks mõnd sigalahedat projekti ning jõudsin järeldusele, et mul on puudu justnimelt üks kurja kuid samas hipsteri väljanägemisega vanakooli maanteeratas. Soovides mõnti jääda truuks Krakowi jalgrattatehase toodangule, olen jõudnud tupikusse. Ma ei suuda otsustada meie turul enimlevinud huviorbiiti jäävate rataste - Sputniku ja Start Sošše vahel.

Algne soov oleks, et ratas võiks toimida originaalkonditsioonis võimalikult hästi ning seejärel hakata vaikselt ratast parandama, arvatavasti ka uuendama. Tahaks võtta rattaga ette igapäevase linnaliikumise ja fiksitamise asemel kõvasti pikemaid vahemaid, võibolla ka mitmepäevaseid sõite (on ju igasuguseid huvitavaid pakiraame ja jubinaid kuhu oma varustus asetada). Võibolla ka vajadusel alla kerida laia profiiliga maastikurehvid ning käia veidi ekstreemsemates oludes (seda muidugi peale korralikku uuenduskuuri). Üldkokkuvõttes, teha endale korralik vokk, mis oleks universaalsem, mugavam ja praktilisem fiksist, kuid see-eest näeks siiski kena ja sale välja.

Kas ma olen õigesti aru saanud, et sossil tuleks vist esimese asjana veljed vahetada mitteliimitavatele, sisekummidega, rehvidele sobivate vastu, et tagada kindlam sihtkohta jõudmine? Kas Sputnik on ka liimitavate rehvidega ja käiguvahetaja võib lõpetada omadega kodarates? Kui talumatud on nende rataste käiguvahetused? Ma pole oma lühikese elu jooksul jõudnud veel kumbagi proovida. :roll:

Arvestades mu tagasihoidlike soove, siis kas Soss, Sputnik või midagi kolmandat? :mrgreen:

meelisp976
Rattur
Postitusi: 24
Liitunud: 23. 09. 2013. 08:05

Re: Vanakooli maanteka projekti mõtisklustel

Postitus Postitas meelisp976 » 18. 08. 2014. 08:10

Sputnik on Turisti klassi ratas, millel on raskem ja pehmem raam. seega sossi raam on kindlasti parem ja vastupidavam, ka saledam - isegis siis kui sa selle peale Sputniku juppidest ratta ehitad. mis puutub sisekummita tubular kummidesse (need, mis sossil originaalis käivad), siis tänapäevased kallima hinnaklassi tubularid pidid pidama kenasti vastu (ainult rõhk peab olema kummis normis ja alarõhku tuleb kindlasti vältida). veerevus pidi tubular kummil olema kindlalt parim. Kui tahta aga hiljem panna alla laiem kumm, siis on mõistlik vahetada pöiad sisekummiga rehvide omade vastu. kui otsida, siis on võimalik leida vanakooli väljanägemisega uusi madala profiiliga alu sisekummiga kummide pöidasid, mis paistavad sossi all välja originaallähedased.

ma panin sarnase sossi kokku kevadel ja alla panin juba vene aeg Turisti pöidadele ümber lapatud sossi jooksud. poest leidsin kaasaegsed 28 laiusega kollase küljega linnasõidu ratta rehvid ja eemalt vaadates oleks nagu originaalkummidega soss.

kui vanatehnika huvi pakub, siis on sossiga sõitmine täiesti talutav, käiguvahetus on loomulikult palju ebamugavam, kuid sellega harjub kiiresti ära - pealegi kui fixi pealt tuled, siis niisama käikudega klõbistamise soovi nagunii pole.

mul endal sellel aastal sossiga üle mitmekümne aasta sõidukogemust üle 1000 km ja üllatavalt sõidetav ratas. Kui sissesõidu järel reguleerisin natuke taga-, kesk- ja esijooksu koonuseid, siis rohkem ma ratta juures midagi näppinud ei ole. sõitnud omajagu ka kruusal ja palju jämedalt pinnatud teedel. ka metsateedel ja kergetel krossiradadel Nõmme kandis. 1000 km järel vahetasin keti ära, et tiba veninud kett ei hakkaks hammakaid sööma ning pesin hammasrattad ja käiguvahetaja kettad puhtaks. keerasin korra ka tirri lahti ja vaatasin kas mõlemad konnad haagivad ennast taha. kõik oli ok ja tõenäoliselt jõuan sellel hooajal 2000 km probleemivabalt peale sõidetud. mis kiirusesse puutub, siis jääb see minu vormi juures keskmiselt 30 km/h kanti. eile tegin ühe 34 km ringi ümbruskonna kergliiklusteedel ja keskmine kiirus oli 30,15 km/h. kui sõidaks ainult maanteel, kus ei pea tegema tagasipöördeid ja muid mahapidurdusi, siis saaks keskmise ka tiba kõrgemale. aga nagu mainisin, on mul all tavalised linnaratta rehvid (maks rõhk 6 bar). päris originaalseades tubularidega sossiga jõuaks ehk natuke kiiremini edasi. jõudu ehitamisel.

vt ka teemat viewtopic.php?f=5&t=46898

andresle
Rattur
Postitusi: 760
Liitunud: 03. 11. 2009. 09:30

Re: Vanakooli maanteka projekti mõtisklustel

Postitus Postitas andresle » 18. 08. 2014. 09:19

Kõigepealt parandus - Krakow on Poola linn, Harkov (Harkiv) aga Ukraina. Sealt tuli ka see sodi.
Igale Start-Šosse raamile ja kahvlile ei mahu üle 30mm kummid alla, seega seab ta teatud piiranguid. Soovitan võimalusel soetada nimetatud rattaid sünniaastaga enne 1984 (Käikari juures on Stardil raamil 2 numbrit, alumine näitab aastat, Turistidel on kirillitsa "g" täht lisaks)
Käikarid lähevad kodarasse reguleerimata ja seadistamata-tuunimata ratastel. Niisama ei lähe. Tubulari (liimitava kummi) teema on rikastele. Ikkagi iga torge maksab min.25 eurot, sisekummiga 5.
Kellele meeldib, see sõitku. Ise ütlen, et vaeva nähes saab 500 euro piires väga häid välismaa raudrattaid ning mu kunagine plaan Stardikat ja Tšempionit putitada saab ellu viidud võõraste rataste peal või muuseumiks. Sõita ei taha.

Vasta

Mine “Jalgrattad”