Kuna eelmine ratas on oma aja ära elanud, tuleb mul hakata uut vaatama. Selleks pidasin paremaks veidi targematel nõu küsida. Sõidan valdavalt maanteel (teede seisukord rahuldav ja hea), veidi ka linnas. Ratas leiab arvatavasti kasutust mõnda aega igapäeva tegemistes (tööle ja koju umbes 15 km ots) ning nädalavahetusel treening/vormi parandamine/Eestimaa looduse vaatlemine. Armastan rattaga tööl käimisest hoolimata võimallikult kaua magada, millest tulenevalt oleks tore, kui rattaga võimalikult kiiresti sihtpunkti jõuaks. Kuna mõned korrused tuleb teda ka trepist üles ja alla tassida oleks on ka ratta kaal tähtis kriteerium. Neid tingimusi arvestades tundus mulle sobivamad kas fitness või maanteeratas.
Hetkel on mul sellised valikuvariandid:
Fuji Absolute 1.3: Fixus müüb, kuid andmeid ratta kohta seal lehel pole, koduleht kirjeldab nõnda
http://www.fujibikes.com/bike/details/absolute-13-disc
Trek 7.4fx disc:
http://www.rademar.ee/?id=1628&category ... uct_id=851
Scott speedster 30:
http://www.hawaii.ee/tooted/suvi/jalgra ... er-30-cd20
Eelarveliselt oleksid kaks esimest meeldivamad. Nende erinevusest aga küsimus: ühel on maantee käiguvahetus, teisel MTB, kumba eelistada. Speedster oleks veel ehk hinnaklass, mida suudaksin lubada, kuid kas investeering oleks mõttekas.
Küsimusi ennetades olen ka kasutatud ratastele mõelnud, kuid:
1) ei ela ega käi tihti Tallinnas ega Tartus, selle tõttu on valikut nähtavasti järelturul vähe ning väga tüütu oleks mittesobivate rataste tõttu edasi-tagasi sõita
2)olen võrdlemisi lühike (167cm, inseam 76cm)-kardetavalt on ka õiges suuruses rattaid vähe saadaval
3)esimest punkti arvestades oleks mul mugavam korra Tallinnasse sõites astuda poodi sisse, proovida sõita ning meelepärasega koju minna
4)on veidi küsimärgiga punkt (paljudel kasutatud ratastel antakse ka paberid kaasa)-eelistaksin, kui rattal oleksid paberid olemas-kord varastati mul eelmine ratas ning politseist dokumentideta kätte saada oli vaeva nõudev
Jutt läks pikaks, kuid põhimõtteliselt sooviks arvamust eelpool väljatoodud rataste kohta. Olen siiski ka sobivate kasutatud rataste pakkumistele avatud.
Ette tänades
Sooviks abi rattaostul
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Re: Sooviks abi rattaostul
Pead oma eesmärgid ikkagi paika panema, mida rohkem sõidad. Kui võtad maanteeratta "näiteks see Scott", siis pole see ikkagi mõeldud kruusal sõitmiseks, et kui tahad pärast ikkagi vahel ka mingeid metsavahe lõike sõita või kruusateid proovida, siis võib need põhimõtteliselt unustada selle rehviga, mis seal all on. Kuigi olen näinud ka mnt rattaid müügil, millel on all täiesti arvestatav rehv, millega kannataks metsavahel sõita. Raame pead ka võrdlema. Mulle tundub niisama kruisimiseks MTB sarnane rohkem sobivat kui MNT raam. Samas kui ikkagi üsna palju hakkad MNT-d sõitma, siis ilmselt see Scott on parim.
Muide kui lähed poodi vaatama, siis küsi enne ikka üle, kas ratas reaalselt ka olemas on. Kunagi läksin mingit kinga proovima, siis nenditi, et krt kodulehel näitab küll, et on olemas, aga päriselt oli ära müüdud ja ilmselt mõnes teises poes olemas.
Las prod avaldavad ka arvamust.
Muide kui lähed poodi vaatama, siis küsi enne ikka üle, kas ratas reaalselt ka olemas on. Kunagi läksin mingit kinga proovima, siis nenditi, et krt kodulehel näitab küll, et on olemas, aga päriselt oli ära müüdud ja ilmselt mõnes teises poes olemas.
Las prod avaldavad ka arvamust.
Re: Sooviks abi rattaostul
Kui üks eesmärk on "Eestimaa looduse vaatamine" ja see ei ole naljaks kirjutatud, siis MNT ei ole hea valik. Sa tahad panna pakiraamile koti jope, võileiva ja priimusega. Sa tahad sõita kruusa- või metsateel, sõbra metsajärve äärde sauna, lapsega koos väikestel teedel. S.t. mina MNT-d ei võtaks.
Mul on "üldotstarbeliseks" rattaks jäiga kahvli ja sileda rehviga maastikuratas, see saab igalt pool läbi ja ei karda löökauke ega äärekive, ja on samas suht kerge ja efektiivne.
Mul on "üldotstarbeliseks" rattaks jäiga kahvli ja sileda rehviga maastikuratas, see saab igalt pool läbi ja ei karda löökauke ega äärekive, ja on samas suht kerge ja efektiivne.
Re: Sooviks abi rattaostul
Alustuseks tänan loomulikult vaeva eest.
Tundub, et olen ennast veidi valesti väljendanud, aga eks igaühe looduse nautimine on oma moodi. Minu kodukoha ümbruses on suhteliselt palju veidi kehvema katte maanteid, kuid ümbritsev vaatepilt on ilus. Kõiki neid teid pole veel jõudnud läbi sõitnud. Päris matkamiseks väga palju aega kahjuks pole, praegu tuleb kõrvalt vaatamisega leppida. Maanteeka peale hakkasin mõtlema just sellel põhjusel, et pikka aega on küll maastikurattaga sõidetud, kõrvade vahel mõeldes, et ehk satun metsa või lähen maale vanemate juurde, kui tõsiasi oli, et nädalavahetusel sõitmas käies sattusin vaid kogemata valesti pöörates kruusale, läheduses olevad metsateed mingil põhjusel unarusse jäetud ning vanemate juures tuli ikkagi autoga käia, kuna kandamit oli palju. Vaene maastikuratas oli linnas õppides transpordivahend ja kui aega üle jäi tutvusin maaakonna suuremate keskustega, milleni valdavalt viisid maanteed. Nüüdseks olen veidi linnast välja kolinud, nii et tööle viiks samuti maantee.
Ehk annab see nüüd minu ratta tarbimisest paremat aimu. Kõiksugused arvamused on loomulikult teretulnud. Kui on veel küsimusi, vastan hea meelega.
Tundub, et olen ennast veidi valesti väljendanud, aga eks igaühe looduse nautimine on oma moodi. Minu kodukoha ümbruses on suhteliselt palju veidi kehvema katte maanteid, kuid ümbritsev vaatepilt on ilus. Kõiki neid teid pole veel jõudnud läbi sõitnud. Päris matkamiseks väga palju aega kahjuks pole, praegu tuleb kõrvalt vaatamisega leppida. Maanteeka peale hakkasin mõtlema just sellel põhjusel, et pikka aega on küll maastikurattaga sõidetud, kõrvade vahel mõeldes, et ehk satun metsa või lähen maale vanemate juurde, kui tõsiasi oli, et nädalavahetusel sõitmas käies sattusin vaid kogemata valesti pöörates kruusale, läheduses olevad metsateed mingil põhjusel unarusse jäetud ning vanemate juures tuli ikkagi autoga käia, kuna kandamit oli palju. Vaene maastikuratas oli linnas õppides transpordivahend ja kui aega üle jäi tutvusin maaakonna suuremate keskustega, milleni valdavalt viisid maanteed. Nüüdseks olen veidi linnast välja kolinud, nii et tööle viiks samuti maantee.
Ehk annab see nüüd minu ratta tarbimisest paremat aimu. Kõiksugused arvamused on loomulikult teretulnud. Kui on veel küsimusi, vastan hea meelega.