Alu Vs Carbon
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Alu Vs Carbon
Kas keegi targem räägib lahti alu ja carboni plussidest ja miinustest, sh kui suur on kaalu vahe ?
Re: Alu Vs Carbon
Sellisele küsimusele pole võimalik mõistlikult vastata.
Aga tutvu taustsüsteemiga ja konkretiseeri seejärel küsimust.
https://www.google.ee/search?num=100&ne ... ZZFjb15TuM
Aga tutvu taustsüsteemiga ja konkretiseeri seejärel küsimust.
https://www.google.ee/search?num=100&ne ... ZZFjb15TuM
Re: Alu Vs Carbon
On küll:erikr kirjutas:Sellisele küsimusele pole võimalik mõistlikult vastata.
Hea carbon raam on üldiselt parem(sh kergem) kui Al-raam
Hea Al-raam on parem (sh tihti kergem) kui vilets carbonraam
Kui finantsiga kitsas, osta hea CroMo (double v parem triple butted), parem kui viletsad Al või carbonraamid. Kõige vastupidavamad ja paremad päris kerged ka.
Paraku vist tänane turg, marketing ja trendid ei soosi eriti kvaliteet-CroMo raamide tegemist. Millest järeldub, et masstoodangust kipuvad need minema väiketootjate ja käsitöötoodeteks ja hinnad omakorda "liiga" kalliks ja olemegi alguses tagasi
Re: Alu Vs Carbon
Maantee või maastik? Kaalu mõttes on mõlemal juhul väga normaalseid aluraame ka. Specialized Allez smartweld raam on ca 1200-1300g. S-works Allez veelgi kergem. Sama tootja Stumpjumper HT maastikuraam ca 1500g. Raskema jala/keha puhul on carboni jäikusel kindlasti eelis, aga normaalkaalus tavasõitja jaoks on täitsa mõistlik valida pigem paremate juppidega aluraamil ratas kui kehvema jupiga carbonratas. Ise tegin ka nii, et panin aluraamile alla kerged carbonjooksud ja no ikka väga mõnus on sõita. Ei tunne kuidagi, et paarsada lisagrammi raami küljes mind tagasi hoiaks. Kahju ainult, et tõeliselt häid/kergeid aluraame tänapäeval vähe tehakse ja pigem kesktaseme või madalama otsa juppidega müüakse.
Re: Alu Vs Carbon
See oli nüüd mõistlik vastus?phoenix kirjutas:On küll:erikr kirjutas:Sellisele küsimusele pole võimalik mõistlikult vastata.
Hea carbon raam on üldiselt parem(sh kergem) kui Al-raam
Hea Al-raam on parem (sh tihti kergem) kui vilets carbonraam
Kui finantsiga kitsas, osta hea CroMo (double v parem triple butted), parem kui viletsad Al või carbonraamid. Kõige vastupidavamad ja paremad päris kerged ka.
Paraku vist tänane turg, marketing ja trendid ei soosi eriti kvaliteet-CroMo raamide tegemist. Millest järeldub, et masstoodangust kipuvad need minema väiketootjate ja käsitöötoodeteks ja hinnad omakorda "liiga" kalliks ja olemegi alguses tagasi
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Alu Vs Carbon
Carbon on kiuline ja korralikude raamide tootjad kasutavad seda omadust ära, et raam annaks mõnest kohast kergelt järgi ja samas teisest kohast oleks jälle jäik.
Last but not least - crbon raame saab oluliselt odavamalt parandada, kui peaks midagi juhtuma
Last but not least - crbon raame saab oluliselt odavamalt parandada, kui peaks midagi juhtuma
Re: Alu Vs Carbon
Minu tagasihoidlikul arvamusel maanteel on see materjal olulisem kui maastikul - süsiniku jäikus või vibratsiooni summutav elastsus, kaalueelis jne. Maastikul selline peentuuning elastsuse-jäikuse osas pole nii oluline (enamus mitteproffe ei tunneta seda). Sama raha eest saab hea aluraamiga ratta paremate juppidega (kahvel, pidurid jne) mis sõidutunnetust mõjutavad ilmselt rohkem kui kui raami materjal. Väite kinnituseks kaks cube mudelit mis on sama hinna ja kaaluga - Cube Reaction GTC Race 29 vs Cube Reaction SL 29. Teisel neist on kahvel SID vs esimese Reba, samuti erinevad jooksud ja pidurilingid (XT vs SLX). Muud jupid samad. Kõhutunde pealt pakuks et raamide kaaluvahe on ehk 300-400g mille teevad tagasi aluratta paremad jupid.
Süsinikraami üks eelis ilmselt on ta upgrademise potentsiaal (sellest saab paremaid juppe külge keerates lõpuks ikka kergema ratta teha kui aluraamiga) ja parem hinna hoidmine - kuna süsinikraami saadab mõningane kultus, siis ilmselt saab selle edasi müüa kallimalt kui hea aluraami.
Süsinikraami üks eelis ilmselt on ta upgrademise potentsiaal (sellest saab paremaid juppe külge keerates lõpuks ikka kergema ratta teha kui aluraamiga) ja parem hinna hoidmine - kuna süsinikraami saadab mõningane kultus, siis ilmselt saab selle edasi müüa kallimalt kui hea aluraami.
Re: Alu Vs Carbon
Sõitsin hooaja teise poole alu raamiga 29 tollise Silverback Sola 1-a. Enne seda umbes 8 aastat ainult süsinik raamidega.
Ütlen ausalt, et mul ei ole vist seda hr kirsa "perse tunnetust" aga ma tõesti ei saanud aru, et see kuidagi kehvemini toiminud oleks. Kaalu oli velol 11,4 kg.
Hammustas hästi.
Ütlen ausalt, et mul ei ole vist seda hr kirsa "perse tunnetust" aga ma tõesti ei saanud aru, et see kuidagi kehvemini toiminud oleks. Kaalu oli velol 11,4 kg.
Hammustas hästi.
Re: Alu Vs Carbon
Nüüd ma tean, miks ma sust Jõulumäel 2km ennem lõppu mööda sain
"Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride"
Re: Alu Vs Carbon
Vastab tõele. Mees oli pasa lihtsalt, alu oli ok.rainerhq kirjutas:Nüüd ma tean, miks ma sust Jõulumäel 2km ennem lõppu mööda sain
Re: Alu Vs Carbon
Aga oluliselt lihtsamalt ja tihedamalt juhtub. Peale kukkumisi on poolikuid carbon raame alati vedelemas. Alu raamiga ratta tõstad püsti ja sõidad edasi.Rivo kirjutas:crbon raame saab oluliselt odavamalt parandada, kui peaks midagi juhtuma
Ja tegelikult ei ole carbonit lihtne parandada, just seetõttu, et see koosneb kiududest ja see annabki talle tugevuse. Kiude uuesti enan kokku ei sõlmi ja mingigi tugevuse katkisele kohale saab vaid oluliselt materjali lisades.
Pole kahtlustki, et igapäevaseks kasutamiseks on metallist raamiga rattal selge eelis. Enamasti ei suuda sellele suuremat kahju teha, kui värvi kriimustamine.
Re: Alu Vs Carbon
Pmst võib vaidlema ju ka jääda. Mõni võtab asja tõsisemalt - http://www.pinkbike.com/video/243228/
Parandamise osas - kuidas parandada paindunud aluraami?
Parandamise osas - kuidas parandada paindunud aluraami?
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Alu Vs Carbon
Mind ka see teema huvitab! Endal on maanteerattal 1400 gr. aluraam+ 390 gr süsinikust esihark. Samas olen näinud-kuulnud, peale kukkumist purunenud carbonraami. Võibolla on see minu viga aga pole näinud kukkudes purunenud aluraami. Või siis on võimalus ,et võistlustel ei kasuta enam keegi aluraami .
-
- Rattur
- Postitusi: 36
- Liitunud: 24. 05. 2010. 08:41
Re: Alu Vs Carbon
Sai omale esimene maanteeratas hangitud. Siiani vaid MTBga sõidetud ja karbonist asjadega kogemust pole
MNT on alumiiniumraamiga ja ees karbonkahvel. Vanust võib rattal olla 3-5 aastat.
Kuna kaalu on endal üle 90 kg, siis on tekkinud kahtlusi karbon kahvliga seoses. Ma küll olen teadlik, et karbon kahvel peaks olema tugevam ja jäigem kui teras või alumiinium, kuid siit sealt olen kuulnud ja lugenud karbonist komponentide purunemisest. Ka sellistest juhtumitest, kus sõidetakse rahulikult mööda teed ja järsku murdub kahvel alt ära, seda nüüd mitte rahuliku sõidu pärast, vaid eelnevalt saadud vigastuste tõttu, mis on mikropragusid tekitanud.
Kuna alati ei sõida peegelsiledatel teedel ja mingeid löökauke on ka juba saadud, siis tekibki küsimus, et on see vana karbon kahvel ikka turvaline?
Lisan ka ühe temaatilise lingi -> http://bikeretrogrouch.blogspot.com/201 ... o-way.html
MNT on alumiiniumraamiga ja ees karbonkahvel. Vanust võib rattal olla 3-5 aastat.
Kuna kaalu on endal üle 90 kg, siis on tekkinud kahtlusi karbon kahvliga seoses. Ma küll olen teadlik, et karbon kahvel peaks olema tugevam ja jäigem kui teras või alumiinium, kuid siit sealt olen kuulnud ja lugenud karbonist komponentide purunemisest. Ka sellistest juhtumitest, kus sõidetakse rahulikult mööda teed ja järsku murdub kahvel alt ära, seda nüüd mitte rahuliku sõidu pärast, vaid eelnevalt saadud vigastuste tõttu, mis on mikropragusid tekitanud.
Kuna alati ei sõida peegelsiledatel teedel ja mingeid löökauke on ka juba saadud, siis tekibki küsimus, et on see vana karbon kahvel ikka turvaline?
Lisan ka ühe temaatilise lingi -> http://bikeretrogrouch.blogspot.com/201 ... o-way.html
Re: Alu Vs Carbon
Ma oma vana trekiga aastast vist 2007 sõitsin veel mullu mööda munakivi, hüppasin äärekividest üles ja alla ja kaalu isegi rohkem kui sul. Lühidalt - ei läinud puruks. Samas keegi ei garanteeri et kui sa sellega vastu seina sõidad või peale saltot valesti maandud kahvel terveks jääb Ja kui läheb puruks siis läheb, paned uue ja sõidad edasi.
-
- Rattur
- Postitusi: 36
- Liitunud: 24. 05. 2010. 08:41
Re: Alu Vs Carbon
Saltosid ei kavatse teha..versus kirjutas:Ma oma vana trekiga aastast vist 2007 sõitsin veel mullu mööda munakivi, hüppasin äärekividest üles ja alla ja kaalu isegi rohkem kui sul. Lühidalt - ei läinud puruks. Samas keegi ei garanteeri et kui sa sellega vastu seina sõidad või peale saltot valesti maandud kahvel terveks jääb Ja kui läheb puruks siis läheb, paned uue ja sõidad edasi.
Ega rattast polegi kahju, kui peaks puruks minema, pigem endast, sest siis on asi päris hapu kui kiirusel 50 km/h peaks midagi alt ära lendama.