Raami geomeetria muutmine kodusel teel

Komplektsed jalgrattad. MTB, Road, Trekk, CC, BMX. ...
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Kasutaja avatar
KHS
Rattur
Postitusi: 59
Liitunud: 18. 01. 2004. 22:11

Raami geomeetria muutmine kodusel teel

Postitus Postitas KHS » 20. 02. 2004. 13:19

Mul selline probleem et ma tahaks oma vana ratta raami ümber ehitada Triali raamiks ja sellega sõitma hakata.Kuna ma käin veel kooli sis pole mul sellist raha,et ratas poest osta,kuigi see ala huvitab mind väga.
Äkki on siin inimesi kes oskavad nõu anda sellisele tööle ja kas tasub üldse teha.
Keevitus ja kõik vajalikud asjad olemas.
Soovi teha ainult tagumist osa madalamaks ja siis ongi triali raami moodi.
Alustama ju peab kuskilt otsast.Kui raha pole proovin enda kätega hakkama saada(Ise tehtud hästi tehtud). :?:
:lol:

pealkirja muutis UrmasL
I promised I`m going to take care of my bike

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2048
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Re: Raami geomeetria muutmine kodusel teel

Postitus Postitas UrmasL » 20. 02. 2004. 13:33

Aluraami keevitamisega sa vaevalt hakkama saad. Terasraamiga võiks juba katsetada.

Kasutaja avatar
KHS
Rattur
Postitusi: 59
Liitunud: 18. 01. 2004. 22:11

Postitus Postitas KHS » 20. 02. 2004. 13:35

Selle unustasin täitsa ära.Vana ratas ikka TERAS raamiga
I promised I`m going to take care of my bike

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 20. 02. 2004. 13:51

loodetavasti pole see raam õhendatud torudega. sest muutes oluliselt geomeetriat on oht sattuda õhendatud tsooni kus seinapaksus enam keevitamist ei luba. või kui oled peen mees ja õhukest toru läbi ei kõrveta siis tugevust asjale ikkagi ei jää.
loodan, et jutt ei ole räbusti-elektroodiga keevitamisest vaid ikka mingist korralikust variandist traadiga ja kaitsegaasi keskkonnas.
aga mis kõige tähtsam - selline pealehakkamine oma kätega midagi ära teha on kiiduväärt.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
KHS
Rattur
Postitusi: 59
Liitunud: 18. 01. 2004. 22:11

Postitus Postitas KHS » 20. 02. 2004. 14:35

No kui valmis saan kunagi sis proovin pilte ka üles panna.
Kui kellelgi on mingeid näidisei sis tahaks neid ka näha :D
I promised I`m going to take care of my bike

Ruve
Rattur
Postitusi: 844
Liitunud: 04. 04. 2003. 18:33

Postitus Postitas Ruve » 20. 02. 2004. 16:37

KHS kirjutas:No kui valmis saan kunagi sis proovin pilte ka üles panna.
pilte oleks huvitav näha küll. nagu erikr juba ütles, siis tehnika peab sul hea olema, elektroodiga pole mõtet üritama hakata. soovitaks sul jupid valmis teha ja lasta parem spetsialistil kokku keevitada. kui sa ise spetsialist ei ole :idea:

Mr. PureTrials
Rattur
Postitusi: 20
Liitunud: 28. 12. 2003. 21:22

Postitus Postitas Mr. PureTrials » 20. 02. 2004. 19:59

Tervist!

Ise pole mõtet triali raami teha! Terasest võid ju midagi kokku käkerdada (raami geomeetria jääb ikka kaugele triali raamist - iga "madal raam" ei ole kohe triali geomeetriaga) aga sõita sa sellega ei saa! Parem külasta foorumit http://www.biketrials.ee ja küsi, võibolla kellegil on kasutatud raami müügiks!

Kasutaja avatar
huko
Rattur
Postitusi: 556
Liitunud: 24. 02. 2003. 00:46

Postitus Postitas huko » 20. 02. 2004. 20:23

No aga kui vana raam täiesti torudeks lahti lõhkuda, siis kuskilt saagida ja puurida :lol: , saab triali raami küll kokku keevitatud.... :lol:
Signature sucks! Pilt

Kasutaja avatar
veiko
Kolimisspetsialist
Postitusi: 1859
Liitunud: 21. 05. 2003. 23:17

Postitus Postitas veiko » 20. 02. 2004. 21:45

Mr. PureTrials kirjutas:ise pole mõtet triali raami teha! Terasest võid ju midagi kokku käkerdada...
Sa mõistad hukka loomata teose & võtad ära teiselt loomisrõõmu. Eks iga raam ole ju kunagi kellegipoolt kusagil kokku käkerdatud :P & lotovõit saadakse ju ikkagi tänu õnnele mitte teadmistele :) kui ei mängi ei võida. Seega on iga katsetus seda väärt ja kui tulemus pole eliidi kohane siis loomisrõõm on ikka mehine. Edu.

Mr. PureTrials kirjutas:võibolla kellegil on kasutatud raami müügiks!
...võibolla laenad talle selleks raha ;)

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2845
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Postitus Postitas Rivo » 20. 02. 2004. 22:31

Sügavalt kahtlen selles isetegevuses. Suurim muutus see, et tahad tagumise otsa madalamaks viia...selleks peaksid aga ühte oluliseimat toru pikendama (see, mis sadula alt stemmi alla jookseb) - kuidas seda teed, ei kujuta hästi ette. Keevitamistega olen piisavalt kokku puutunud ja võin Sulle üsna kindlalt väita, et plaani seda kas terasraami või alumiiniumiga, raske ja vaevaline saab see Sul olema. Hää küll, keevitad kokku, kuid, kui kauaks...Parem müü praegune raam mingi papi eest maha, ja osta korralik triali raam.

vaikija
Rattur
Postitusi: 384
Liitunud: 22. 02. 2003. 17:29

Postitus Postitas vaikija » 20. 02. 2004. 22:50

Arvan(võibolla eksin),et mingi tasemeni saab trial-i algõpetust ala harrastamiseks omandada ka tavalise rattaga.Seal on mõned põhiharjutused-liigutused,ilma milledetta ei ole edasine võimalik.
Millegipärast arvan ka,et ise triali raami tegemine on kahtlane värk.Ühesõnaga kui peesse läheb,pole sul üldse ratast.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 20. 02. 2004. 23:02

veikole 12 punkti!
siiski veel asju mida peaksin oluliseks.
1. kuidas raam laiali lammutada nii, et võimalikult vähe materjali kaotsi läheks, st et torude pikkuses kaotaks minimaalselt. loomulikult on igasuguseid peeni tehnoloogiaid kuid neile pole ilmselt juurdepääsu. käepärastest vahenditest näen puurimist, 8) max 3mm puuriga kõige tõenäolisemana, samas on raskendatud juurdepääs teatud kohtades. arvesta välja palju on torude lühenemine.
2. kasuks tuleb käia läbi kujutavast geomeetriast silindrite lõikumise teema. see aitab mõista lõikejoonte kujunemsit ja hiljem töödelda torusid sobitamsieks.
3. järgmiseks joonesta üles endale sobiva suurusega trialiraam ja veendu, et su vanast rattast saadavate torupikkustega on võimalik sellest geomeetriast kinni pidada. samuti saad teada milliseid liiteid ei pea lahti lammutama. eriti oluline on juhitavuse seisukohalt esikahvli pöörlemsitelje nurk. kui tundub, et ei tule välja siis peab asja katki jätma.
4. kui projekteerimine läheb õnneks siis tööta rahulikult ja kannatlikult. 9x mõõda ja 1x lõika. :P teatud torud tuleb lühemaks lõigata. seda tuleb teha varuga sest kujutav geomeetria võib pakkuda ebameeldivaid üllatusi kodutöö mittetegijatele. erilist vaeva nõuab kõigi liidete uuesti kokkusobitamine. kurnav töö käia ja viiliga kui just horisontaal- või universaalfreespinki ja sobiva läbimõõduga freese ei saa kasutada. sobituse headusest sõltub oluliselt pärastine keevisliite tugevus.
5. keevitamiseks vajad rakiseid mis tagavad torude õiged asendid üksteise suhtes. see tuleb ilmselt teha ntx puitalusele. sättimist on kõvasti, et tagada raami õige tasapind. millimeeter on juba väga suur viga. kui asi paigas ja liikumatu siis lased kõik liited punktidega kokku. kui on kindel,e t asi laiali ei lagune siis võib alles rakiselt maha võtta ja raami kokku keevitada. siin konsulteeri spetsialistiga traadi, voolu ja gaasi osas. samuti peab andma raamile aega jahtuda kui mõne liite tegemisel juba liiga soojaks läheb. lastes kusagilt korralikult punaseks/siniseks on asi jama. keevitamisega tõmbab niikuinii kusagilt kõveraks ja siis on vaja rihtida.
ka selleks on vaja mingeid töökojavahendeid, pressi ntx.
Paras vene rulett see muidugi on. samas olen ka elu jooksul palju asju teinud mida teise on maha laitnud või ise ka pole kindel olnud õnnestumises. on läinud nii ja naapidi. küll tasub meeles pidada, et ka negatiivne tulemus on tulemus ja selelst on voimalik õppida. see on kogemus mida raha eest ei osta.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
KHS
Rattur
Postitusi: 59
Liitunud: 18. 01. 2004. 22:11

Postitus Postitas KHS » 20. 02. 2004. 23:43

No eks ma proovin midagi teha teie soovituste abiga. :lol:
MA noor mul aega õppimiseks küll.Ega siis midagi ei juhtu kui untsu läheb see vana raam garaasis vedeleb,võttan ta ette.
I promised I`m going to take care of my bike

Road
Rattur
Postitusi: 219
Liitunud: 21. 05. 2003. 13:34

Postitus Postitas Road » 21. 02. 2004. 07:37

Olen ka kunagi ise raame kokku keevitanud. Ja kõlbasid veel pärast sõita ja maha müüa ka. Pole sugugi võimatu. Ja väga hea "tunne" oli.
Soovitan ainult, netis on mitmeid kohti kus on raamide keevitusest juttu. Saaksid mitmed head nipid. Näit. torude vahelise pilu laius, rakise ehitus jne. jne. Muidugi, võib-olla oled juba lugenud.
Ja arvesta et see puhas keevitamine on selle juures kõige väiksem asi. Jõudu ja edu.

Mr. PureTrials
Rattur
Postitusi: 20
Liitunud: 28. 12. 2003. 21:22

Postitus Postitas Mr. PureTrials » 21. 02. 2004. 18:09

Algoskused saab omadada ka madalama (14,5-16'') mtb raamiga! Igaüks meist on sõitnud alguses tavalise raamiga!

mis teeb triali raamist triali raami? -
1) Geomeetria! (kodus ei suuda sa midagi sellist kokku nikerdada, ma arvan - nurgad, BB langused, CS pikkused jne on suht standartsed kõikidel comp raamidel)
2) Kaal! (võid küll midagi terasest kokku sulatada aga mingil juhul ei saa sa raami alla 3kg - spec raamid on <2,0kg)
3) Vastupidavus! (triali raam pole päris mtb raam - keevitamine ja keevituskohtade töötlus peab olema tipptasemel, muidu on su raam kuu ajaga torudeks tagasi. Samuti peab teadma, kuhu mis jõud mõjuvad.)

Kui juba tehases toodetud spec raamid tavaliselt üle aasta ühes tükis ei püsi, siis isetehtud raami puhul on asi täiesti lootusetu! Otsi parem omal tavaline 16'' mtb raam ja hakka harjutama! NB: üks eesti parimaid trialiste vahetas alles pärast 2 aastat asjaga tegelemist mtb raami spec raami vastu!

Kui vana mtb raami kuhugi panna pole, siis vii parem kohe emexisse :!:

Edu!
Viimati muutis Mr. PureTrials, 21. 02. 2004. 18:29, muudetud 1 kord.

Mr. PureTrials
Rattur
Postitusi: 20
Liitunud: 28. 12. 2003. 21:22

Postitus Postitas Mr. PureTrials » 21. 02. 2004. 18:14

huko kirjutas:No aga kui vana raam täiesti torudeks lahti lõhkuda, siis kuskilt saagida ja puurida :lol: , saab triali raami küll kokku keevitatud.... :lol:
Sa võid võibolla XC raame niimoodi põlve peal teha (geomeetria ei ole nii määrav kui trialis) - triali raami kodustes tingimustes kokku käkerdada ei soovita!

Kasutaja avatar
veiko
Kolimisspetsialist
Postitusi: 1859
Liitunud: 21. 05. 2003. 23:17

Postitus Postitas veiko » 21. 02. 2004. 18:23

Mr. PureTrials kirjutas: NB: üks eesti parimaid trialiste vahetas alles pärast 2h asjaga tegelemist mtb raami spec raami vastu!
:shock: nii kaua ... :wink:

Mr. PureTrials
Rattur
Postitusi: 20
Liitunud: 28. 12. 2003. 21:22

Postitus Postitas Mr. PureTrials » 21. 02. 2004. 18:29

2 aastat...

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 21. 02. 2004. 20:11

Mr. PureTrials kirjutas:Sa võid võibolla XC raame niimoodi põlve peal teha (geomeetria ei ole nii määrav kui trialis) - triali raami kodustes tingimustes kokku käkerdada ei soovita!
riskin uue tulise vaidluse tekitamisega kuid see triali raami erilisuse jutt mind ei veena. ja et XC raam on sellega võrreldes suht pretensioonitu, vaat et low end asi.
on nähtud hooaja keskel juba pooleks sõidetud XC tippraame. kahvlitoru ja sadulatoru nurkadega mängitakse tootja poolt kellassepa täpsusega, et ratta stabiilsust ja juhitavust tagada. geomeetria on mõlemil väga oluline sest sellest sõltub stabiilsus ja juhitavus. tule 40-50-se laksuga mööda muda ja juurikaid 2 km mäest alla või roni üles ja räägi siis ka , et geomeetria pole oluline
vene ajal tegime ise rulakronsasid USA patentidest või üksikutelt lääne juppidelt võetud jooniste järgi (DT-6-st ja titaanist) ja rattaid (segasime ise kahekomponendilist polüuretaani kokku ja valasime terasvormi ja küpsetasime elektripliidil. nende juppidega võideti tol ajal enamus eesti võistlusi.

lõpetasin TPI mehaanikainsenerina siis kui osa tänaseid tarku polnud sündinudki veel või imesid alles tissi või lutti ja teatan pidulikult, et hr. KHS plaan on teostatav. tulemus oleneb paljustki ja seepärast proovin ka konstruktiivselt suunata ja aidata.
ta ei saa mingit tippasja kuid ikka parema kui paljas vesi :!:

http://www.ifbikes.com/how2/welding.html
googles otsi bike frame welding sõnade järgi
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
KHS
Rattur
Postitusi: 59
Liitunud: 18. 01. 2004. 22:11

Postitus Postitas KHS » 21. 02. 2004. 22:17

"erikr" aitähh soovituste eest,need on mulle palju teadmisi selle kahe päevaga juurde andnud... :D
Ja teistele ka natuke:Saage aru ma ei ehita seda raami müügiks ma hakkan sellega ise sõitma.
Ja kui te pole aru saanud siis ma keevitan raamil ainult mõned torud ümber ma ei tee seda raami ise(olen saanud nii aru teie sõnumitest) :idea:
I promised I`m going to take care of my bike

Kasutaja avatar
huko
Rattur
Postitusi: 556
Liitunud: 24. 02. 2003. 00:46

Postitus Postitas huko » 21. 02. 2004. 22:34

Triali foorumist sellel teemal: järjekordne mõttetu teema, aga eks peab võhikutele asjad rahulikult selgeks tegema! clubbersid teevad vist iga päev omal põlve peal mtb raame - saagu aru, et XC ei ole TRIAL

Ja ise muudkui puurivad ja viilivad... :lol:
Signature sucks! Pilt

Kasutaja avatar
Ereliukas
Testisõitja
Postitusi: 788
Liitunud: 18. 02. 2003. 12:26

Postitus Postitas Ereliukas » 21. 02. 2004. 22:38

Mr. PureTrials kirjutas:Sa võid võibolla XC raame niimoodi põlve peal teha (geomeetria ei ole nii määrav kui trialis) - triali raami kodustes tingimustes kokku käkerdada ei soovita!
Miks see trial siis ikkagi nii eriline on?
Kui Gary Fisher või Tom Ritchey poleks "kodustes" tingimustes raame kokku teinud, siis ilmselt ei tuntaks tänapäeval mtb-d.
Eestis on olemas täiesti arvestatavad raamide ehitamise kogemused, mis on kahjuks tänapäevaks enamikus kõige kaduva teed läinud: Oled midagi kuulnud Vihuri nim väikesest tehasest, kus valmisid motoringraja raamid, millega 70-80 ndatel hulganisti sotsmaade medaleid võeti?
Oled midagi kuulnud Kavori nim vormeli- ja karditehasest?
Ümber ehitati enamik soolo krossitsiklite raame ja kiigesid ning tegijamad mehed keevitasid külgvankrite raamid ise kokku (ka minu kunagised klubikaaslased). Tolleaegsed krossitsiklite raamid olid küll õhendamata terastorust(kiiged alust) ja tänapäevases mõistes ülirasked, kuid juhitavus oli siis täpselt samaoluline, Kaurit aga sõidab tänapäevani ise tehtud raamidega, ning toodab neid isegi müügiks.

Mr. PureTrials
Rattur
Postitusi: 20
Liitunud: 28. 12. 2003. 21:22

Postitus Postitas Mr. PureTrials » 22. 02. 2004. 10:27

vaadake üks asi on raamide tootmine - tootmine toimub professionaalselt, teine asi on raami garaa?inurgas kokku nikerdamine...

KHS: saan aru, et teed seda enda jaoks, mitte müügiks, kuid lihtsalt soovitan sellega üldse mitte alustada - lõhud mõttetult mtb raamid ära...

Kasutaja avatar
KHS
Rattur
Postitusi: 59
Liitunud: 18. 01. 2004. 22:11

Postitus Postitas KHS » 22. 02. 2004. 10:57

Lõhun ta ära või lasen tal ära roostetada ja pole mõtet maha ka müüja 100-kr saab heal juhul..
I promised I`m going to take care of my bike

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 22. 02. 2004. 11:07

ok, rohkem ei vaidle teemal kas ei või ja.
kui kellelgi on midagi head nõu öelda, mis hr KHS tema ürituses aitab siis palun.
ka näiteks selline firma nagu Orange sai alguse garaazinurgast.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: Raami geomeetria muutmine kodusel teel

Postitus Postitas mart » 27. 02. 2004. 13:43

KHS kirjutas:Mul selline probleem et ma tahaks oma vana ratta raami ümber ehitada Triali raamiks
Soovin teha ainult tagumist osa madalamaks ja siis ongi triali raami moodi.
Alustama ju peab kuskilt otsast.
Tagumise osa saad kõige lihtsamalt madalamaks, asendades ülemised sidevardad esihargiga.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kristiano
Rattur
Postitusi: 292
Liitunud: 15. 10. 2004. 17:59

Postitus Postitas Kristiano » 08. 12. 2005. 14:46

ja tulemus?

Vasta

Mine “Jalgrattad”