Rattaga autobussi
Rattaga autobussi
6. Sõitja õigused ja kohustused
(1) Sõitjal on õigus:
1) saada veoteenust tasutud ulatuses;
4) vedada pagasit vastavalt kehtivale korrale;
5) vedada koera. Koer peab olema lõastatud ja suukorviga, v.a pimeda juhtkoer;
(3) Sõitjal on keelatud:
5) vigastada, risustada ja määrida ühissõidukit ja selle sisustust;
6) seada ohtu kaassõitjaid, viibida sõidukis rulluiskudel, rulal vms;
§ 8. Pagasi ja käsipakkide vedu ja hoidmine
(1) Linna-, valla- ja maakonnaliinil on sõitjal õigus ühissõiduki salongis tasuta vedada käsipakke ja esemeid, mille ühiku mõõtmete summa ei ületa 200 cm ja kogukaal 40 kg, samuti ümbrises suuski, kokkupandud ja ümbrises jalgrattaid, kelke, lapsevankreid ja -kärusid, muusikariistu, ümbrises tulirelvi, puurides või kastides väikeloomi ja linde. Need ei tohi takistada sõitjate sisenemist, väljumist ja liikumist ühissõiduki salongis.
(3) Käsipakid, suusad ja muud käesoleva paragrahvi lõigetes 1 ja 2 loetletud esemed ei tohi segada teisi reisijaid ega rikkuda nende riideid ja ühissõiduki sisemust.
Pakkimata jalgrattaga ei saa kuidagi bussi?
(1) Sõitjal on õigus:
1) saada veoteenust tasutud ulatuses;
4) vedada pagasit vastavalt kehtivale korrale;
5) vedada koera. Koer peab olema lõastatud ja suukorviga, v.a pimeda juhtkoer;
(3) Sõitjal on keelatud:
5) vigastada, risustada ja määrida ühissõidukit ja selle sisustust;
6) seada ohtu kaassõitjaid, viibida sõidukis rulluiskudel, rulal vms;
§ 8. Pagasi ja käsipakkide vedu ja hoidmine
(1) Linna-, valla- ja maakonnaliinil on sõitjal õigus ühissõiduki salongis tasuta vedada käsipakke ja esemeid, mille ühiku mõõtmete summa ei ületa 200 cm ja kogukaal 40 kg, samuti ümbrises suuski, kokkupandud ja ümbrises jalgrattaid, kelke, lapsevankreid ja -kärusid, muusikariistu, ümbrises tulirelvi, puurides või kastides väikeloomi ja linde. Need ei tohi takistada sõitjate sisenemist, väljumist ja liikumist ühissõiduki salongis.
(3) Käsipakid, suusad ja muud käesoleva paragrahvi lõigetes 1 ja 2 loetletud esemed ei tohi segada teisi reisijaid ega rikkuda nende riideid ja ühissõiduki sisemust.
Pakkimata jalgrattaga ei saa kuidagi bussi?
On olnud juhust kui nt pirta metsas, hilis6htul on kumm katki l2ind ja pole tagavarakummi kaasas old, siis muidugi hea lootuses lippasin bussi peale, et linna s6ita, sealt kupatait mind s6imuga v2lja, mis sest, et buss tyhi oli.
Noh v2ike jooksuots linna kylma ilmaga oli m6nus alternatiiv. Oleks pidanud teoreetiliselt rattad alt 2ra v6tma ja sisse pakkima
Noh v2ike jooksuots linna kylma ilmaga oli m6nus alternatiiv. Oleks pidanud teoreetiliselt rattad alt 2ra v6tma ja sisse pakkima
No Pain No Gain
Linnadevahelisel liinil olen korra oma ratast transanud, siis pakkus bussijuht lahkelt abi ja pärast ütles, et oleks võinud sees ka ratast hoida, mitte all loksutada.
Linnaliiniga on ainult üks kogemus eelmisest talvest, kus oli väljas selline kiilakas, et ma otsustasin enda ja autojuhtide füüsilise ja vaimse tervise huvides bussiga tagasi sõita. Keegi mind välja ei ajanud, hoopis mingid poisikesed hakkasid mul seljapealt poritriipe lugema, mis sinna viimastest lumeelsetest ilmadest veel jäänud olid
Linnaliiniga on ainult üks kogemus eelmisest talvest, kus oli väljas selline kiilakas, et ma otsustasin enda ja autojuhtide füüsilise ja vaimse tervise huvides bussiga tagasi sõita. Keegi mind välja ei ajanud, hoopis mingid poisikesed hakkasid mul seljapealt poritriipe lugema, mis sinna viimastest lumeelsetest ilmadest veel jäänud olid
Mul on TÜ ajast selles suhtes palju kogemusi. Tõsi ta on et nad ei taha võtta aga leebuvad kohe kui vähe cashi pakkuda. Vbla on nüüd nii euro et midagi ei saa aga mingi 5 või enam aastat tagasi oli küll nii, et poole pileti hinna eest sai ratas kohe koha all pakiruumis. Raha rändas vennikese tasku pobina saatel et 'ega ma ei tohi rataid vedada, võin vahele jääda aga nuh teeme ära'.charlie kirjutas:mul oli ükskord vaja tuua ratas tallinast tartusse (tulin rootsist rattamatkalt), ootasin ära 5 bussi ehk 2,5 tundi ja ükski neist ei võtnud peale
pidin siis öö veel tallinnas olema ja hommikul rongiga tulema.
ajas vihale küll.
Tartus Tallinnasse või vastupidi ei ole mul küll bussiga mingeid probleeme olnud, alati on peale võetud. Vahetevahel küll natuke vingutud, aga maha ei ole kunagi jäetud. Kord Elvast Tartusse ka liinibussis sees veetud. Taisto firmasse sai kord helistatud ja küsitud, et kas võtavad peale, vastati, et alati ja lisatasu ei küsita.
Aga kui on mingid pikemad otsad, näiteks Tallinnast Võrru, siis olen ka enne bussijuhtidega rääkinud.
Aga kui on mingid pikemad otsad, näiteks Tallinnast Võrru, siis olen ka enne bussijuhtidega rääkinud.
kui rattaga soome minekut sai eelmine suvi planeeritud, kirjutasin sebesse ja taistosse. sebest öeldi, et ratast saab vedada küll, võibolla vajalik esiratas ära võtta. taistost vastati, et jalgratas vaja kusagile kile-karbi sisse pakkida. sai siis sebega sõidetud ja probleeme polnud, tagasisõidul oli lausa 3 ratast bussis (all pakiruumis). eesti bussijuhtidelt abi oodata küll ei olnud, soomes oli lausa tore vaadata, kui bussijuht ise ratta haaras ja pakikasse pani seal taheti küll mingid eurod rattaveo eest. samas oled kuulnud, et osad bussijuhid peale ei võta ja lausa mitmeid tunde on oodatud et bussi peale saada... arvan, et sellisel juhul ei oska rattur seda nõuda, tuleb bussijuhile vastu vinguda ja kõrgemate ülemustega ähvarada... linnaliinide kohta ei tea, maakonnaliinidel tuleb ilmselt bussijuhti kõvasti seebata...!?
rattaga bussi
Mu naine pidas bussijuhiga tõsise lahingu maha, samal ajal kui mina külje uksel sisselaskmist ootasin. Lihtsalt oli vaja rattaga linna saada, et rongiga edasi liikuda, tibutas ja ei tahtnud higiseks ajada enne rongisõitu. Põhjendus oli lihtne: ratas määrib ja häirib kaasreisijaid. Mu naine pold ka suupeale kukkunud ja küsis kõva häälega üle bussi,: "keda häirib, et üks ratas peale tõstetakse?" Ja kuidas saab üks ratas rohkem määrida kui kaks porist saabast.
Olen Tallinnasse ja tagasi korduvalt bussiga ratast vedanud. Enamasti võtavad peale küll. Kui olen jooksud alt ära võtnud ja sadula alla lasknud, siis pole ükski bussijuht vastu vaielnud. Mõnikord olen 15-20 krooni pidanud maksma selle eest, aga enamasti mitte.
Samas ühelt tegelaselt nõuti Tartust Tallinnasse sõites ratta vedamise eest täispileti hinda ja kästi pagasiruumi panna. Selle peale võttis ta ratta bussi sisse kaasa, sest maksnud ta ju selle eest oli. Enamasti saab siiski ilma lahinguta
Samas ühelt tegelaselt nõuti Tartust Tallinnasse sõites ratta vedamise eest täispileti hinda ja kästi pagasiruumi panna. Selle peale võttis ta ratta bussi sisse kaasa, sest maksnud ta ju selle eest oli. Enamasti saab siiski ilma lahinguta
Kas te mõtlete siin enamasti mingi pikkade s6itude bussi või linnasiseseid liine? ise olen p2ris edukalt plaza eest laagrisse saand talvel rattaga =) =) need pikad l66tsaga bussid, yritad tagant poolt peale minna, kui ei lasta siis ka alternatiiv, keerad esiratta alt maha ja lähed eestuksest v6ites et kumm sodiks.
Muuseas suvel plaan v2ike trip s6pradega ette v6tta kuhugi kytiorgu ja väiksele munakale, kas saab vabalt rattad mingi bussi peale (3-4tk)
Ja veel sellinu kysimus et kas Kytiorus on kusagi mingi m6nus ööbimiskoht kaa ve ? 2kki oskab keegi aidata
Muuseas suvel plaan v2ike trip s6pradega ette v6tta kuhugi kytiorgu ja väiksele munakale, kas saab vabalt rattad mingi bussi peale (3-4tk)
Ja veel sellinu kysimus et kas Kytiorus on kusagi mingi m6nus ööbimiskoht kaa ve ? 2kki oskab keegi aidata
There is so much adrenaline,
running through my venes,
and it feels so good...
running through my venes,
and it feels so good...
Mul oli näiteks vanasti ratta jaoks kott. Jooksud alt ära, katted peale ja sidusin raami külge kinni. Pedaalid ja käiguvahetajad keerasin maha sidusin ka kinni. Ratas kotti, kott pealt kinni ja üle õla. Jäi nii väike et iialgi polnud ütlemist. Ja puhas. Muidugi, nüüd on inimeste suhtumine ja ajad teised.
Loomulikult on "hädasõit" midagi muud. Aga pigem olen kogenud abivalmidust. Või on lihtsalt vedanud.
Loomulikult on "hädasõit" midagi muud. Aga pigem olen kogenud abivalmidust. Või on lihtsalt vedanud.
Endalgi on halbu kogemusi bussiga.
Läks siis Kakumäel kumm katki, oli külm ja endal muidugi lisakummi kaasas polnud. Läksis siis bussi peale (pilet tänu ühele heale onule oli olemas), kuid kohe tuli närviline bussijuht ning käsutas mind välja. Minu kurva näoga öeldud "aga mul on ju kumm tühi.." lausest ei tehtud väljagi.
Ehk siis bussijuhid võiksid veidike sõbralikumad ja toredamad olla.
aga noh, ega Al Mare Expressi jooksime ka väga väga karm kogemus polnud, sain hakkama küll
Läks siis Kakumäel kumm katki, oli külm ja endal muidugi lisakummi kaasas polnud. Läksis siis bussi peale (pilet tänu ühele heale onule oli olemas), kuid kohe tuli närviline bussijuht ning käsutas mind välja. Minu kurva näoga öeldud "aga mul on ju kumm tühi.." lausest ei tehtud väljagi.
Ehk siis bussijuhid võiksid veidike sõbralikumad ja toredamad olla.
aga noh, ega Al Mare Expressi jooksime ka väga väga karm kogemus polnud, sain hakkama küll
Ratta vedu
Omast kogemusest tean, et näiteks Floridas on bussidel EES rataste vedamise raam, kuhu saab 3-4 ratast risti seisma panna. Küljes vastavad rihmad ja klambrid ning mingit lisaraha ei taheta.
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
sel iidsel aal, kui ma veel varukummi, pumpa ja heebleid kaasas ei tassinud, juhtus kord peale Tabasalu laskumist kah kumm minema. Mis muud, kui käsi püsti ja hääletama. Esimene kaubik viskas Mustakale äraTõnis M kirjutas: Läks siis Kakumäel kumm katki, oli külm ja endal muidugi lisakummi kaasas polnud. Läksis siis bussi peale (pilet tänu ühele heale onule oli olemas), kuid kohe tuli närviline bussijuht ning käsutas mind välja
Nii et hädas olles pigem ikka hääletage. Julgen arvata, et te saate rattaga paremini peale kui ilma, sest pätti on jalgratturist (sportlikkust) küll raske kahtlustada.
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!
ratta vedu
Eespool mainisin busside raame. Need olid kõikidel sealsetel liinibussidel. Nüüd siis pilt juurde:
http://www.mind.net/dlmark/greenway/98clR26.jpg
http://www.mind.net/dlmark/greenway/98clR26.jpg
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
Re: Ratta vedu
See on seal ilmselt sama elementaarne, mis Alpides bussidel ja taksodel suuskade vedamiseks mõeldud kohad.mart2 kirjutas:Omast kogemusest tean, et näiteks Floridas on bussidel EES rataste vedamise raam, kuhu saab 3-4 ratast risti seisma panna. Küljes vastavad rihmad ja klambrid ning mingit lisaraha ei taheta.
Soovitan ronge kasutada. Rongis on küll rattavedu 20% reisija piletist, aga vähemalt nendega ei pea sõdima. Tartust Väike-Munamäele lähed jusa rattaga sõitespaf kirjutas: Muuseas suvel plaan v2ike trip s6pradega ette v6tta kuhugi kytiorgu ja väiksele munakale, kas saab vabalt rattad mingi bussi peale (3-4tk)
Re: ratta vedu
Seda pilti vaadates tekkis kohe küsimus, kuidas pimedas näeb bussijuht sõita kui rattad esilaternad ära varjavad. Ja teine asi, et Eestis selliseid raame kyll ei saaks ju kasutada. Pollarid löövad kohe mättasse.mart2 kirjutas:Eespool mainisin busside raame. Need olid kõikidel sealsetel liinibussidel. Nüüd siis pilt juurde:
http://www.mind.net/dlmark/greenway/98clR26.jpg
Jalgratast liigitatakse bussifirmade poolt pagasiks, millest tulenevalt jalgratast veetakse bussis üldjuhul kokkupakitult ja pagasiruumis. Jalgrattaid võib vedada ka linna-, valla- ja maakonnaliinidel bussi salongis tasuta kokkupandult ja ümbrises.....
http://visitestonia.com/index.php?page=535
http://visitestonia.com/index.php?page=535
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
-
- Rattur
- Postitusi: 10
- Liitunud: 19. 12. 2004. 23:10
Mul on nii häid kui halbu kogemusi. Tallinna linnaliinibussist on küll kõva sõimu saatel välja kamandatud, aga Pärnu maaliinibussijuht oli väga abivalmis (3 ratast pakiruumi ja ülejäänud kaks salongi - veidi nihu läinud rattamatk).
Linnavaheliinidega on ka õnneks läinud. Natuke puksivad vastu, aga kui kurba kutsikanägu teen (see vist küll naiste eelis ), ruumi pakikas põhimõtteliselt on ja luban ise vastutada, kui midagi rattaga juhtuma peaks, olen peale saanud.
Natuke teemaga seostuv küsimus ka. On keegi elektrirongis ratast vedanud? Osades on kusagil keskmises vagunis rattahoidik, aga mina küll sinna oma ratast mitte mingit pidi sisse ei saanud. Või on tõesti probleem ainult selles, et mina/ mu ratas liiga väike?
Linnavaheliinidega on ka õnneks läinud. Natuke puksivad vastu, aga kui kurba kutsikanägu teen (see vist küll naiste eelis ), ruumi pakikas põhimõtteliselt on ja luban ise vastutada, kui midagi rattaga juhtuma peaks, olen peale saanud.
Natuke teemaga seostuv küsimus ka. On keegi elektrirongis ratast vedanud? Osades on kusagil keskmises vagunis rattahoidik, aga mina küll sinna oma ratast mitte mingit pidi sisse ei saanud. Või on tõesti probleem ainult selles, et mina/ mu ratas liiga väike?
-
- Rattur
- Postitusi: 10
- Liitunud: 19. 12. 2004. 23:10
Viimati muutis tydrukbussis, 29. 12. 2004. 02:48, muudetud 1 kord.
Korra olen linnabussipealt välja tõrjutud. See oli selline erandlik juhus, kus ma sõitsin jalgrattaga ning tassisin mootorsaagi seljas kuni mul suure kalamehekoti rihm katki läks ning ma bussipeatusesse ootama pidin jääma. Buss tuli, hakkasin just ennast uksest sisse tarima, kui mul uks nina eest kinni põrutati. Ma ei tea, võibolla bussijuht nägi, et mul kotist ka bensiini välja tilkus või tundis juba kaugelt lõhna. Igatahes unustasin enne minekut paagi bensiinist tühjendada(vaat milline hajameelne doktor,eh eh hee). Ning pidin siis kuidagi kott mootorsaega ühes ja ratta lenkstang teises käes need 7km vändates koju ukerdama. Vaat aga mida kõike siin ilmas ka ei toimu.
Elektrirongides olen korra kasutanud seda uut moodi stendi. Tõstad esiratta üles ja sokutad ratta vertikaalselt sinna konksude vahele.
Üldiselt kui sõidan nüüd, siis edelaraudteega ja seal saab ratta ainult kuidagi vaguni otstes olevate pinkkide ja uste vahele sokutada ja ise kuhugi kõrvale pingile potsatada. Või kui rong täis, jään etteruumi ja toetun ratta raamile.
Elektrirongides olen korra kasutanud seda uut moodi stendi. Tõstad esiratta üles ja sokutad ratta vertikaalselt sinna konksude vahele.
Üldiselt kui sõidan nüüd, siis edelaraudteega ja seal saab ratta ainult kuidagi vaguni otstes olevate pinkkide ja uste vahele sokutada ja ise kuhugi kõrvale pingile potsatada. Või kui rong täis, jään etteruumi ja toetun ratta raamile.
ma ei ole bussi, trolli ega trammi teenuseid rattaga kasutanud.kyll aga rongis ratast transportinud. pidev probleem on selles et ei suuda meeles pidada kas ratta jaoks möeldud vagun asub rongi ees vöi tagaotsas. seega juhtun alati sellesse vagunisse mis on ainult reisijatele, sest rongijuhionu ei oota kuni ma rattaga perrooni peal yhest rongi otsast teise jooksen vöi söidan. söidu ajal näeb ka veits kurjustavaid nägusid. tavareisija jaoks ongi ratas ja rattur yks porine ja tylikas reisija. samas piletikontrolörid suhtuvad väga viisakalt.
Praeguseks peaks k?igi diiselrongide mootorvagunites olema rattanagid. Vist ka ilma mootorita juhtvagunites, aga pead ei julge anda. Järelikult tuleb koguneda rongi selle otsa juurde, kus podiseb mootor. Asja ainus absurdne külg on see, et rattanagide juures oleval uksel on k?rge trepp, mis m?eldud tallinna kandi metrooplatvormide tarbeks. sestap on viljandis matkarataste pealevedimine t?sine ettev?tmine.
Kumme on muidu lennanud küll ja Trammis - bussis ratastki veetud. üks türünühvel s?idab talnas 5.liini, kellega tekkis korra probleeme - pidin järgmist bussi ootama.
Kumme on muidu lennanud küll ja Trammis - bussis ratastki veetud. üks türünühvel s?idab talnas 5.liini, kellega tekkis korra probleeme - pidin järgmist bussi ootama.
mustal taustal helendab must vari
Kui bussijuht nägi peatuses ratturit sõitis ta peatumata mööda, niimoodi kahel korral. Väntasin pritsivate autode kõrval poris trammipeatuseni - kobisin tahaotsa, kus toole pole, ja ei ühtgi probleemi: lõpp-peatusest teise otsa välja. Võibolla trammijuht ei viitsi/julge õiendama tulla. Igatahes trammid on igatpidi paremad kui bussid.
-
- Rattur
- Postitusi: 25
- Liitunud: 30. 07. 2004. 19:54
Sai ka eelmine suvi tihti bussiga rattast maalt Tartu veetud, algul oli kõik hästi, kuid ühel ilusal päeval hakkas buss minust pidevalt mööda sõitma, esimesed korrad oleks ka sellepärast tööle hiljaks jäänud, kuid tänu tugevale tahtejõule pressisin end ikke õigeks ajaks Tartu. Järgmised korrad olin kavalam ja panin bussi oodates ratta kraavi pikali, et bussijuhil ei oleks jälle põhjust mööda sõita
Alles alustasin, kuid sõtkun, nagu jaksan. Vott nii!!!
Täna õhtul kobis bussi neidis rattaga, juht ei olnud sugugi vastu, isegi ootas ära kuni tegelane kohmitses seal. Tüdruk aga rahmeldas niivõrd, et sisenedes määris teiste riided, takistas liikumist ning üldiselt segas kaasreisijaid. Selliseid rattureid ei tohiks küll ühistransporti lasta. Kui ma olen sunnitud rattaga bussi ronima, siis olen alati hoolega jälginud, et kedagi ei määriks ja võimalikult vähe segaks, kuid mind rattuririietega bussipeale üldse ei võeta.
- kristjan07
- Rattur
- Postitusi: 856
- Liitunud: 03. 04. 2004. 18:25
äkki oleneb asi juhtidestOverkilla kirjutas:Täna õhtul kobis bussi neidis rattaga, juht ei olnud sugugi vastu, isegi ootas ära kuni tegelane kohmitses seal. Tüdruk aga rahmeldas niivõrd, et sisenedes määris teiste riided, takistas liikumist ning üldiselt segas kaasreisijaid. Selliseid rattureid ei tohiks küll ühistransporti lasta. Kui ma olen sunnitud rattaga bussi ronima, siis olen alati hoolega jälginud, et kedagi ei määriks ja võimalikult vähe segaks, kuid mind rattuririietega bussipeale üldse ei võeta.
Mul oli tore juhus jõgeval. Tarvis ruttu tallinnasse saada ja padavai rongijaama. Matk jäi kahjuks pooleli Rong jõuab ette, uksed tehakse lahti, rahvas maha-peale. Hakkan ratast ees rongi tõstma, kui järsku tamburist mingi vagunisaatja tädi, käsi pikkas, 'net net, velosipeedom nelzja' Mina oma jultumusest vastu, et sto znatsit nelzja ja lükkasin ratta rongi, tädi käsa vehkides ja tagumik ees taganemas. Kui rong uksed kinni pani ja vilet andis, sättisin ratta ära, vahetasin vagunisaatjaga paar sõna ja läksime sõpradena lahku.
Üldiselt on ikka nii, et räägi inimesega, kui asjast aru saab on lootust heaks lahenduseks. Mitmel korral on tarvis olnud kuskilt poest läbi astuda ja kuidagi ei julge ratast poe ette hoidlasse jätta. Olen astunud sisse koos rattaga, öelnud turvale, et võistlusratas. Küsin kus saaks turvaliselt hoida, mis peale on juhatatud kuhugi turvaruumi, kust peale ostude sooritamist ratta ilusasti kätte saanud. Sama lugu kesklinna uute ilusate büroomajadega, kuhu vahel asja.
Eks 'meeldivaid' erandeid on ikka olnud. Näiteks Nõmme ujula, kus keelduti kategooriliselt ratast fuajees hoidmast.
Tõsi ta on, et ratas on mul alati puhas ja kuiv olnud, porise ja tilkuvaga oleks asi vist keerulisem
Üldiselt on ikka nii, et räägi inimesega, kui asjast aru saab on lootust heaks lahenduseks. Mitmel korral on tarvis olnud kuskilt poest läbi astuda ja kuidagi ei julge ratast poe ette hoidlasse jätta. Olen astunud sisse koos rattaga, öelnud turvale, et võistlusratas. Küsin kus saaks turvaliselt hoida, mis peale on juhatatud kuhugi turvaruumi, kust peale ostude sooritamist ratta ilusasti kätte saanud. Sama lugu kesklinna uute ilusate büroomajadega, kuhu vahel asja.
Eks 'meeldivaid' erandeid on ikka olnud. Näiteks Nõmme ujula, kus keelduti kategooriliselt ratast fuajees hoidmast.
Tõsi ta on, et ratas on mul alati puhas ja kuiv olnud, porise ja tilkuvaga oleks asi vist keerulisem