jalgratas -> elektrijalgratas?
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
See thread on üsna necrotud ja kraavi sõidetud originaalteemast, künnan ka natukene kraavis aga hõikan midagi ka õigesse teemasse.
Logimise teemal on lisaks sellele speedictile ka eagletree logger,
http://www.eagletreesystems.com/MicroPower/micro.htm
Normaalsema hinnaga saab seda hobbykingist.
Tollele saab igasugu asju külge pookida ja võib osta need jupid mis vaid ennast huvitavad.
(mina võtsin loggeri, paneli ja 2 temperatuurisensorit, üks akupakki, teine välja)
GPS moodul on ja igast muud kraami on ka võtta nagu sealt lehelt näha võib.
USB kaudu ühendad arvutiga ja saad igasugu ilusaid informatiivseid graafikuid teha.
Teemasse juhtuvatele elektriratta juppide otsijatele võiks infoks panna ka paar aadressi,
Goldenmotorsi kitte on eestis hetkel müüma hakanud keegi http://www.kadakas.ee - päris mõistlike hindadega, kuid seal on vaid directdrive mootorid. (oskavad taastuvpidurdust mootoriga kuid omavad kerget veeretakistust ilma elektrita)
Suurem valik juppe saab näiteks http://www.bmsbattery.com lehelt (geared mootorid, mõõdult väiksemad, miinus: kuluvad jupid, taastuvpidurudst ei ole. plussid: veeretakistuse puudumine, väiksem diameeter)
Logimise teemal on lisaks sellele speedictile ka eagletree logger,
http://www.eagletreesystems.com/MicroPower/micro.htm
Normaalsema hinnaga saab seda hobbykingist.
Tollele saab igasugu asju külge pookida ja võib osta need jupid mis vaid ennast huvitavad.
(mina võtsin loggeri, paneli ja 2 temperatuurisensorit, üks akupakki, teine välja)
GPS moodul on ja igast muud kraami on ka võtta nagu sealt lehelt näha võib.
USB kaudu ühendad arvutiga ja saad igasugu ilusaid informatiivseid graafikuid teha.
Teemasse juhtuvatele elektriratta juppide otsijatele võiks infoks panna ka paar aadressi,
Goldenmotorsi kitte on eestis hetkel müüma hakanud keegi http://www.kadakas.ee - päris mõistlike hindadega, kuid seal on vaid directdrive mootorid. (oskavad taastuvpidurdust mootoriga kuid omavad kerget veeretakistust ilma elektrita)
Suurem valik juppe saab näiteks http://www.bmsbattery.com lehelt (geared mootorid, mõõdult väiksemad, miinus: kuluvad jupid, taastuvpidurudst ei ole. plussid: veeretakistuse puudumine, väiksem diameeter)
-
- Rattur
- Postitusi: 14
- Liitunud: 15. 08. 2012. 02:32
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
EDIT:
Panen ka siia mõned lingid, kust saab tellida komponente elektriliste rataste/mopeedide/tsiklite tarbeks:
Info
E-teooria
Endless-Sphere foorumid
Ebike
Kit'id (ehk ehita ise)
E-bike Kit
BMS battery
Goldenmotor
Cyclone
Eclipsebikes
Akud
Ping akud
EV-Power akud (EU)
Batteryspace
A123, Headway (müüakse ka BMS Battery's)
Hobbyking LiFePO4 pakk
ev-assemble
Controllerid
Ecrazyman
Kelly
Nanjing Lishui (LSW80A)
Magic Controller
CityZenith
BMS battery
Curtis
Lyen - Infineon, Mini Monster - kasutab sama doonorkontrollerit, mida Ecrazyman kasutab (Wuxi)
Mootorid
Crystalyte (EU)
MagicPie III
Kelly
Turnigy RotoMax 1.20
Electricscooterparts
Uumotor
Leafmotor
Agni
Mars mootorid
Monsterscooterparts
Transcooters
EnerTrac mootorid
Mõõtjad
Hobbyking - mõõteriistad (data loggerid, etc
Cycle analyst
Speedict (Bluetooth, Android ühendus)
GT-power 130A
Minu käest saab Ecrazyman'i, Lyen'i (mini-monsteri) 6-9 fet kontrollerite kohta infi, kel huvi,
ka programmeerimiskaablit..
Panen ka siia mõned lingid, kust saab tellida komponente elektriliste rataste/mopeedide/tsiklite tarbeks:
Info
E-teooria
Endless-Sphere foorumid
Ebike
Kit'id (ehk ehita ise)
E-bike Kit
BMS battery
Goldenmotor
Cyclone
Eclipsebikes
Akud
Ping akud
EV-Power akud (EU)
Batteryspace
A123, Headway (müüakse ka BMS Battery's)
Hobbyking LiFePO4 pakk
ev-assemble
Controllerid
Ecrazyman
Kelly
Nanjing Lishui (LSW80A)
Magic Controller
CityZenith
BMS battery
Curtis
Lyen - Infineon, Mini Monster - kasutab sama doonorkontrollerit, mida Ecrazyman kasutab (Wuxi)
Mootorid
Crystalyte (EU)
MagicPie III
Kelly
Turnigy RotoMax 1.20
Electricscooterparts
Uumotor
Leafmotor
Agni
Mars mootorid
Monsterscooterparts
Transcooters
EnerTrac mootorid
Mõõtjad
Hobbyking - mõõteriistad (data loggerid, etc
Cycle analyst
Speedict (Bluetooth, Android ühendus)
GT-power 130A
Minu käest saab Ecrazyman'i, Lyen'i (mini-monsteri) 6-9 fet kontrollerite kohta infi, kel huvi,
ka programmeerimiskaablit..
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Kas kellegil on sellist displayd: http://bmsbattery.com/417-642-thickbox/ ... ke-kit.jpg
Või on kursis selle toimimise põhimõtetega. On/off nupu sain funakama, kuid tahaks kiiruseid ka reguleerida.
Või on kursis selle toimimise põhimõtetega. On/off nupu sain funakama, kuid tahaks kiiruseid ka reguleerida.
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Olen tükk aega otsinud ka mingit lahendust, mille abil salvestada läbitud
teekonda (V, A, GPS, kiirus) ning leidsin Speedict'i mis siis ühendab ratta kontrolleri üle Bluetoothi
Android telefoniga ja toimib data-loggerina.
http://www.youtube.com/watch?v=FgArOE9H_tU&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=zeCp7mZWaHQ[/quote]
Otsin sama lahendust oma rattale mõistliku hinnaga. Paraku midagi head pole leidnud. Võiks sobida androidiga.
teekonda (V, A, GPS, kiirus) ning leidsin Speedict'i mis siis ühendab ratta kontrolleri üle Bluetoothi
Android telefoniga ja toimib data-loggerina.
http://www.youtube.com/watch?v=FgArOE9H_tU&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=zeCp7mZWaHQ[/quote]
Otsin sama lahendust oma rattale mõistliku hinnaga. Paraku midagi head pole leidnud. Võiks sobida androidiga.
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Arvan sellest 100 kmh sõitvast isendist sama, nagu üks kommenteerija:Jats36 kirjutas:Vot ratas http://www.youtube.com/watch?v=EgXGgcSRGyA
if you want to go at this speed, get a motorcycle, riding a bike at this speed is just stupid and reckless. Prime specimen for next Darwin Award video.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Aliexpressist ei julge mina küll tellida. Pealegi see hind seal pole odav ka.
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
a) miks ei julge? (mul siiani kõik positiivsed kogemused u 10 tellimusega)Maidor kirjutas: Aliexpressist ei julge mina küll tellida. Pealegi see hind seal pole odav ka.
Need kohapeal müüdavad kitid on kõik ju sealt pärit.
b) asja hind on soodne, kuid 1 asja transa on kallis. Summaline võit pole jah suur, kuid see eest on valikut, mida kohapeal pole.
Telliks 10 kitti, oleks hind per ühik juba kõvasti odavam. Aliexpressi vahendust välja jättes (otse tootjaga suheldes) veel odavam....
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Milles probleem, sina ja sinu Huffy vajab elektrivedu. Huffy maksab ca 150$, mida vääristad 324$ väärtuse elektriveoga. Müüja on hea reputatsiooniga:phoenix kirjutas:a) miks ei julge? (mul siiani kõik positiivsed kogemused u 10 tellimusega)Maidor kirjutas: Aliexpressist ei julge mina küll tellida. Pealegi see hind seal pole odav ka.
Need kohapeal müüdavad kitid on kõik ju sealt pärit.
b) asja hind on soodne, kuid 1 asja transa on kallis. Summaline võit pole jah suur, kuid see eest on valikut, mida kohapeal pole.
Telliks 10 kitti, oleks hind per ühik juba kõvasti odavam. Aliexpressi vahendust välja jättes (otse tootjaga suheldes) veel odavam....
Changzhou City Zhonghaizhi Electronic Cable Factory
China (Mainland) (Jiangsu)
347
100.0% положительных
Osta ära ja pärast kirjelda lõhna ja tunnet.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Soodne komplekt siin- https://www.facebook.com/47567707250911 ... hoto_reply
Müüakse ka siin- http://www.akukeskus.ee/elektriratas/12 ... komplektid
Siit ostes saab ka garantii.
Müüakse ka siin- http://www.akukeskus.ee/elektriratas/12 ... komplektid
Siit ostes saab ka garantii.
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Needsamad odava otsa aliekspressi vidinad....Maidor kirjutas:
Müüakse ka siin- http://www.akukeskus.ee/elektriratas/12 ... komplektid
Siit ostes saab ka garantii.
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Soovitan võtta 1000w mootor ära, siis rahu majas. Mina sõidan Magic Pie3 mootoriga 2 aastat ja on tore. Soovi korral saab seda veel võimsamaks tuunida, mille vajadust mina endal praegu ei näe. See 250W tüütab sind ilmselt esimene suvi ära. Suurest mäest see ise ülesse ei sõida.
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
1000w mootori kaal?Golden Motor-6+kg,akku eluiga?36-72v 15-20ah akku-kaal?Hea asi kui elad 4al. korrusel.sell juhul parim variant on keskmootor,temal on käikude ülekanne,ja kui viskad välja selle sodom ja gomorra elektoonik mis on seal sees ja paned eraldi controlleri(ainult sell juhul) siis saad öige riista.250-350w mootor käikudega piisab apsolüütselt vöimsuse poolest..Parem on osta juppid EV-POWER keegi meenutas seda firmat enne,1-hinnad korralikud 2-garantii 3-asub Tsehis 4-saatmine on odav ja tolli ei ole vaja maksta 5-köik vajaliku saab sealt kätte.Akkud on 100.-eur odavamad kui eesti poodides ja ratta komplekt ilma akkuta 36v 500w maksab 175-eur.Keskmootor 372.-eur. Aku-48v9ah-262.- 36v13ah-236.- 36v8,8ah-219.- 36v10ah pakiraamil-288.-ja soovikorral (kui möistust jagub)saab akud ise kokku lappida, sealt saab köik vajaliku osta.
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Lihtsalt huvi pärast küsin viimaselt postitajalt karlsonilt, et mis keeles kirjutad?
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Tugevalt vigases Eesti keeles.ToomasL kirjutas:Lihtsalt huvi pärast küsin viimaselt postitajalt karlsonilt, et mis keeles kirjutad?
-
- Rattur
- Postitusi: 63
- Liitunud: 02. 12. 2012. 21:11
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Juuli keskel lendas mul katus minema ja hakkasin eriti tahtma chopperi stiilis jalgratast mida plaanisin täielikult elektri peale ehitada. Mõeldud tehtud. Hakkasin netist uurima... midagi oli aga mitte päris see. Hiljem komistasin saksa lehe otsa ja nägin raami mida tahtsin. Suurus sobis õnneks ja tehti ainult ühes suuruses. Pikalt ei mõelnud. Paar päeva lehel kolades ja uurides mõõte, et kõik omavahel kokku sobiks sai tellitud... sest enamus asju oli low stock ja suvel tahtsin veel sõita. Pakke saabus iga paari päeva tagant erinevatest kohtadest
Järgmiseks oli vaja valida elektroonika. Nu see valik on täitsa lai. Tootajte rohkusest ei hakka isegi rääkima. Päris kreisiks ei tahtnud minna... nii 1KW täiesti piisav. Kuigi valikus oli ka 5, 10 ja 15KW mootoreid hakkas mul rahast kahju... lisaks.. kas mul seda tegelikult ka vaja on Juhuslikult tuli meelde, et hea tuttav ''leiutas ratta'' ehk siis chop-e.ee ja uurisin kas mootoreid saab? Saab, ok tahan
Ehitamisel oli lihtne loogika: ainult head jupid ja vastupidavad... hinna ja kvaliteedi suhtega. Rahapuu oli selleks ajaks juba tühjaks raputatud Sõitmiseks max distants mõistliku kiirusega ala 30km/h, ehk rohke mahuga akusid ja väiksema mõõtmelisi. Ideaalis 100km läbisõiduga ühe laadimiskorraga !
Nägemus ilu suhtes... kõik võimalikud asjad ära peita sinna kuhu saad ja kuidas saab, et kui tekib vajadus lahti võtta ei pea lõikama midagi.
Hetkel kõik toores sest, märkamatult oli saanud suvest külm oktoober ja esimesed 50km on ikka täielik nauding olnud
Kui asi lõplikult valmis saab siis lisan uue pildi. Värvilahendust ei ütle praegu. Hinda tahtsin hoida alla 1500eur... aga noh see on juba ületatud natukene
Järgmiseks oli vaja valida elektroonika. Nu see valik on täitsa lai. Tootajte rohkusest ei hakka isegi rääkima. Päris kreisiks ei tahtnud minna... nii 1KW täiesti piisav. Kuigi valikus oli ka 5, 10 ja 15KW mootoreid hakkas mul rahast kahju... lisaks.. kas mul seda tegelikult ka vaja on Juhuslikult tuli meelde, et hea tuttav ''leiutas ratta'' ehk siis chop-e.ee ja uurisin kas mootoreid saab? Saab, ok tahan
Ehitamisel oli lihtne loogika: ainult head jupid ja vastupidavad... hinna ja kvaliteedi suhtega. Rahapuu oli selleks ajaks juba tühjaks raputatud Sõitmiseks max distants mõistliku kiirusega ala 30km/h, ehk rohke mahuga akusid ja väiksema mõõtmelisi. Ideaalis 100km läbisõiduga ühe laadimiskorraga !
Nägemus ilu suhtes... kõik võimalikud asjad ära peita sinna kuhu saad ja kuidas saab, et kui tekib vajadus lahti võtta ei pea lõikama midagi.
Hetkel kõik toores sest, märkamatult oli saanud suvest külm oktoober ja esimesed 50km on ikka täielik nauding olnud
Kui asi lõplikult valmis saab siis lisan uue pildi. Värvilahendust ei ütle praegu. Hinda tahtsin hoida alla 1500eur... aga noh see on juba ületatud natukene
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Igati kiiduväärt ettevõtmine. Unistan ise ka nüüd sarnasest raamist, kuhu mahuks mu akupank ära. 30kg taga pakikal pole just mugav sõita, aga harjub. Kus lehelt tellida saab selliseid raame ja mis hinnaga?
-
- Rattur
- Postitusi: 63
- Liitunud: 02. 12. 2012. 21:11
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Raami sain siit, kuigi valikus on veel.
Kasutan ise LiPo akusid, tavaliste LiFePo4'de asemel. Väiksem kaal ja rohkem mahtu. Kasti mahub täpselt 40AH ja kaalub ~12kg kanti. Kui kedagi peaksid jupid huvitama siis saan ka listi panna.
Kasutan ise LiPo akusid, tavaliste LiFePo4'de asemel. Väiksem kaal ja rohkem mahtu. Kasti mahub täpselt 40AH ja kaalub ~12kg kanti. Kui kedagi peaksid jupid huvitama siis saan ka listi panna.
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Kõiki neid seal nähtavaid lowrideri ja cruiseri raame + veel ka paljusid teisi on võimalik saada ka Eestis, nii Rattarätsepa kui ka Vanajalgratta Värkstoa kaudu. Hinnad samas kategoorias, mis Saksa netipoes aga ilma transpordikuluta... antud konkreetset raami näitab laoseis küll kahjuks praegu nulli.
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Jah,kena asi küll, aga kust otsast ta jalgratas on? Primaarne tunnus oleks vändad.
-
- Rattur
- Postitusi: 63
- Liitunud: 02. 12. 2012. 21:11
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Väntasid hetkel polegi aga mõlemad hakkavad ettepoole vaatama (2 vasakpoolset käppa), et täita oma kohust kui jalatugedena.
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Valmistad või ostad kuskilt mingi sinna sobiva keskjooksuadapteri? - Tootja poolt peaks see raam olema OPC'le mõeldud ja nende puhul see "mõlemadettepoolevaatama" ei ole kuidagi võimalik
-
- Rattur
- Postitusi: 63
- Liitunud: 02. 12. 2012. 21:11
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Samamoodi oli ka tagumise ketaspiduriga. Tootja ütles, et ei saa, kuigi külge ta panime Võimatu pole miski. eks midagi leiutame külge.
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Aga ikkagi - miks emopeed ja mitte jalgratas?
-
- Rattur
- Postitusi: 63
- Liitunud: 02. 12. 2012. 21:11
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Ratas olemas. Miks ? Miks mitte ? Tahtsin midagi teistsugust ja selline on algne tulemus
Pigem hommikune laiskus.
Pigem hommikune laiskus.
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Niisiis....mart kirjutas: Milles probleem, sina ja sinu Huffy vajab elektrivedu. Huffy maksab ca 150$, mida vääristad 324$ väärtuse elektriveoga.
.....
Osta ära ja pärast kirjelda lõhna ja tunnet.
Huffy otsustasin jätta siiski selliseks nagu ta algselt mõeldud on, vaestele ja vaevatutele Põhiliselt viletsate pidurite pärast.
Elektrikitt läks peale Scotti 15+ aasta vanusele maasturile:
500W otseveomootor, 2x torque arm, pakiraam ja pakiraamiaku 12Ah 36V LED tagatulega, kontroller ja ja LCD display->5 abistusastet, cruise control, trip computer+hulk lisainfot nagu tarbitav hetkevõimsus jms. Paigalduseks kulus pool päeva ja sixpack.
(edit: uued pildid)
Kirjeldan siis küsitud lõhna ja tunnet:
Permanentne irve ei lahku näolt, silmist jookseb tuulepisaraid. Elektrijõul sõidab ühe laadimisega ca 20 km, ise kaasa aidates ca 50km. keskmise kiirusega 25-30km/h. Higiseks ei lähe sealjuures. Max kiirus puhtalt elektri jõul 35km/h.
Kui külm hakkab, väntab kiirust juurde ja saab sooja ka
Fun factor on 110%
Massa, mi laiki!
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
tere, ootan ideid ja soovitusi ratta komplekteerimisel. (mootori valik, aku valik, kui vajalikuks pead lcd´d) Eelnevalt kiidetud mootor on vist sama?
RATAS http://www.stalhasten.ee/female_black.html
+
AKU http://www.aliexpress.com/item/free-TNT ... 74963.html
+
MOOTOR http://www.aliexpress.com/store/product ... 53628.html
=
???
Materjal on plaanis panna pakiraamile, puust korpusesse.
Kas akud ja kontrollerid lenksuküljes viivad juhitavuse ?
Mis vahe on esimesel / tagumisel veol?
m.
RATAS http://www.stalhasten.ee/female_black.html
+
AKU http://www.aliexpress.com/item/free-TNT ... 74963.html
+
MOOTOR http://www.aliexpress.com/store/product ... 53628.html
=
???
Materjal on plaanis panna pakiraamile, puust korpusesse.
Kas akud ja kontrollerid lenksuküljes viivad juhitavuse ?
Mis vahe on esimesel / tagumisel veol?
m.
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Päris nii ei saa asjale läheneda, liiga palju vastuolusid:tomberg kirjutas:tere, ootan ideid ja soovitusi ratta komplekteerimisel. (mootori valik, aku valik, kui vajalikuks pead lcd´d) Eelnevalt kiidetud mootor on vist sama?
RATAS http://www.stalhasten.ee/female_black.html
+
AKU http://www.aliexpress.com/item/free-TNT ... 74963.html
+
MOOTOR http://www.aliexpress.com/store/product ... 53628.html
=
???
Materjal on plaanis panna pakiraamile, puust korpusesse.
Kas akud ja kontrollerid lenksuküljes viivad juhitavuse ?
Mis vahe on esimesel / tagumisel veol?
m.
1. Ratas on singlespeed, jalgpiduriga, tagamootor hammakapakiga ja ilma pidurita, st ei sobi mingi valemiga raamivahele ja piduri puudumine lisaks. Tagumise V-piduri "trossijooksu" kinnitusi pole ju ilmselt?
2. Juhtmestik erinevate tootjate aku-kontroller-mootor-LCD/LED toimimisahelas ei ole plug n play, vaid vaja TÄPSET infot, mis värvi juhe ja mitmes PINN pistikus mida teeb!
3. Mis mõttes aku ja kontroller lenksu külge???? Loomulikult viivad juhitavuse metsa, kui lenksule kilode kaupa kama külge riputada. Ise kirjutad, et pakiraamile?
4. Esi- ja tagaveol on suur vahe, nii koormuse, paigalduse lihtsuse/keerukuse kui juhitavuse osas.
5. LCD on lisavõimalusi andev lisa- trip computer, cruise control, wattmeter jne. Lihtsam variant on LED-> aku laetus ja assistance level.
6. Minu rattal ei ole mitte midagi sama sellest valikust
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Oi, ongi nii, et panin vale lingi, pidasin silmas ikka esiratast. Tõsi, kaabeldusega läheb selle mudeliga keeruliseks. Tundub ka jalgpiduri varjant mitte kõige parem olevat... ja need v-pidurid. Lenksu juures ei väljendanud ennast päris õigesti.
Selline varjant on pisut loogilisem kuid tasakaal oleks ikkagi päris vussis kui kogu krempel sinna.
Tergelikult lähen nüüd magama ja homme vaatab juba uue pilguga asja.
aitäh phoenix
Selline varjant on pisut loogilisem kuid tasakaal oleks ikkagi päris vussis kui kogu krempel sinna.
Tergelikult lähen nüüd magama ja homme vaatab juba uue pilguga asja.
aitäh phoenix
-
- Rattur
- Postitusi: 4
- Liitunud: 15. 01. 2015. 15:36
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Tere.
Olen selles asjas võhik aga kas selline asi on olemas nagu aku mis väntamise ajal laeb? On plaan minna 2016 aastal Itaaliasse rattaga ja hiljem teisele poole Ookeani laevaga sealt rattaga edasi. Plaan oleks panna elektri mootor rattale. Ratta suurus 29" aga kas jh väntamise ajal oleks võimalik akut laadida. Teepeal olles ei ole võimalust seda laadida eriti kuskil, ja kogu tee vändates ka ära ei vea. Seega pöördun siia targemate meeste poole.
Lugupidamisega
Krueger
Olen selles asjas võhik aga kas selline asi on olemas nagu aku mis väntamise ajal laeb? On plaan minna 2016 aastal Itaaliasse rattaga ja hiljem teisele poole Ookeani laevaga sealt rattaga edasi. Plaan oleks panna elektri mootor rattale. Ratta suurus 29" aga kas jh väntamise ajal oleks võimalik akut laadida. Teepeal olles ei ole võimalust seda laadida eriti kuskil, ja kogu tee vändates ka ära ei vea. Seega pöördun siia targemate meeste poole.
Lugupidamisega
Krueger
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Kui minu ratas on laadimisel väntamise ajal, siis ma suudan vändata 10km/h ja mitte kaua.
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Miks laadida väntamisega akut, mille ainuke funktsioon on väntamist lihtsamaks muuta? Energia jäävuse seadus + igasugused kasutegurid jms. muudavad selle tegevuse mõttetuks.
-
- Rattur
- Postitusi: 4
- Liitunud: 15. 01. 2015. 15:36
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Sellepärast, et lülitad välja kui aku saab tühjaks ja siis kasutad kondimootorit et seda akut laadida. Kuna reisil ei kavatse kasutada hotelle jne. Vaid telkides ööbida siis kus kohas või mis moodi saaks akusid laadida?
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Hea küll, ma üritan veelkord seletada.
Sinu ratas, mootor, akud ja kondimootor moodustavad ühtse süsteemi, millesse sinu pakutud variandi puhul tuleb energiat sisse ainult toidu kaudu.
Vändates akut laadides ei teki energiat juurde, sa ainult muundad lihaste energiavaru elektriks, sealjuures osa energiat läheb soojusena kaduma. Energiakulu suurendab ka see, et ratas on mootori ja aku võrra raskem.
Või kui see jutt ikka liiga segaseks jäi:
Akut laadides kulutad rohkem jõudu, kui pärast mootoriga sõites kokku hoiad.
Sinu ratas, mootor, akud ja kondimootor moodustavad ühtse süsteemi, millesse sinu pakutud variandi puhul tuleb energiat sisse ainult toidu kaudu.
Vändates akut laadides ei teki energiat juurde, sa ainult muundad lihaste energiavaru elektriks, sealjuures osa energiat läheb soojusena kaduma. Energiakulu suurendab ka see, et ratas on mootori ja aku võrra raskem.
Või kui see jutt ikka liiga segaseks jäi:
Akut laadides kulutad rohkem jõudu, kui pärast mootoriga sõites kokku hoiad.
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Itaalias saad igas kämpingus oma väikse voolutarbega seadmed tõenäoliselt tasuta täis laadida. Hinnakirjades olev elektri hind on mõeldud eelkõige neile, kellel on ka elektripliit, külmik ja telekas kaasas.across1991 kirjutas:Sellepärast, et lülitad välja kui aku saab tühjaks ja siis kasutad kondimootorit et seda akut laadida. Kuna reisil ei kavatse kasutada hotelle jne. Vaid telkides ööbida siis kus kohas või mis moodi saaks akusid laadida?
Metsikult ööbimist ma alates Poolast ei soovitaks.
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Eestis saab ka laadida igas söögikohas või tanklas, kui suu lahti teed. See 2-3 tundi laadimist on paras puhkuseks. Reisimiseks on elektriratas hea mõte. Ise sõidan vaid mööda kodumaad ja üksi.
-
- Rattur
- Postitusi: 4
- Liitunud: 15. 01. 2015. 15:36
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Ma esimeses postituses kirjutasin, et väldiks kämpinguid ja muud säärast raha kokkuhoui mõttes. Aga vist ei jää muud üle kui neid külastada.
Aga tänud abi eest.
Aga tänud abi eest.
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Ei taha olla mingi Debbie Downer, aga:across1991 kirjutas:Ma esimeses postituses kirjutasin, et väldiks kämpinguid ja muud säärast raha kokkuhoui mõttes. Aga vist ei jää muud üle kui neid külastada.
Aga tänud abi eest.
1. Kui Itaalia kämpingud ei ole taskukohased, siis sa kaugele ei jõua. Kui sul ei ole muidugi selline põhimõte, et Parma sink hinnaga 40 EUR kilo on liiga kehv ja ostad midagi kallimat ning Chianti regiooni veinidest kõik alla 20 euro on crap ning selle tõttu enam ööbimisele raha ei jätku ja pead põõsas magama .
2. Kui lugeda näiteks Rebaseonu ja Tarmo Tammingu reisikirju, siis on inimesi, kes käivad ka Sardaga Euroopast Tulemaale, aga IMHO elektrijalgratas ei ole see, millega minna rattamatkale kuhugi lääne Euroopasse. Kui ei ole sportlane, siis isegi ainult hea ratta, veepudeli ning krediitkaardiga oleks näiteks marsruut Siena - Greve in Chianti - Firenze keskmisest raskem. Ei kujuta ette, kuidas seda nautivalt läbida, kui on elektrijalgratas ja 10-20 kg pagasit.
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
-
- Rattur
- Postitusi: 4
- Liitunud: 15. 01. 2015. 15:36
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Reis siis Eesti - Holland - Itaalia. Kogu reis rattal. Kämpinguid ei kasutaks. Kogu reisi vältel telklas. Itaalias koht olemas sõbra juures. Kuid loodetavasti normaalseid soogikohti teel leidub kus saab puhata ja laadida.
Re: jalgratas -> elektrijalgratas?
Osta roller. 50 kuubikut. Ja naudi reisi.across1991 kirjutas:Tere.
On plaan minna 2016 aastal Itaaliasse rattaga ....Plaan oleks panna elektri mootor rattale. Ratta suurus 29" .... ja kogu tee vändates ka ära ei vea.
Lugupidamisega
Krueger
Sul on kõik valesti
Maastikuratas (äkki veel fullsusser)? Teekond tuhandeid kilomeetreid ja vändata ei jaksa. Pane tähele, et Euroopas on siledad ja sirged kiirteed rattavabad! Rattaga saad liigelda mööda serpentiine kiirtee kõrval. Mägises osas veel eriti hull...
(Tee on alati mäkke ja tuul vastu)
Muidugi, kui on aega ja tahtmist, saab igasugu asjadega lõppeks hakkama, aga elektri(fitseeritud)ratas on mõistlikul hinna/soorituse/kaalu tasemel tänasel kujul selliseks ettevõtmiseks vale asi. IMHO.