esiamordi vahetusest võhikule

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
kalaaju
Rattur
Postitusi: 4
Liitunud: 18. 09. 2012. 14:05

esiamordi vahetusest võhikule

Postitus Postitas kalaaju » 16. 02. 2015. 09:49

Soov vahetada vanal Trek 820 (aastast 2007) rattal esiamort pisut asisema vastu. Vaatasin sellised:
http://www.bike-discount.de/en/buy/rock ... /wg_id-820
http://www.bike-discount.de/en/buy/rock ... /wg_id-820
Hetkel on V-pidurid, st esimese variandi puhul tuleks vahetada ka esimene jooks ja esimesed pidurid.

Küsimus on, kas aastate jooksul on seal mõni läbimõõt, keere, laagri mõõt muutunud? Või võib rahulikult tellida?

Ratast kasutan Eesti MTB sõitudel. Eelmine aasta sai Estonian Cup sellega läbi sõidetud.
Hetkel eelarve seoses kooliga tervet ratast vahetada ei luba.

Kasutaja avatar
MK777
Rattur
Postitusi: 2388
Liitunud: 24. 06. 2004. 22:56

Re: esiamordi vahetusest võhikule

Postitus Postitas MK777 » 16. 02. 2015. 10:04

Kui kokkuhoidlikumalt, siis võta v-piduri kinnitusega. Steereri tüüp kindlasti 1 1/8.
Pead vaid vanalt amordilt kaela seibi maha võtma ja uuele panema. Toru samuti parajaks saagima ja käbi sisse lööma. Kui ise ei oska siis vii parem mingisse töökotta.
Ketaspiduri variandi võtaks ette vaid siis, kui paigaldada ka taha ketas.
See projekt oleks aga kulukam, sest pead vahetama jooksud ja pidurid.

kalaaju
Rattur
Postitusi: 4
Liitunud: 18. 09. 2012. 14:05

Re: esiamordi vahetusest võhikule

Postitus Postitas kalaaju » 16. 02. 2015. 12:26

Tänud vastuse eest.

Sellel raamil pole ketta kinnitusi, seega taha praegu ei saa. Soov on hiljem vahetada ka praegune terasraam kergema ja parema geomeetriaga alumiiniumi vastu. Tagumisel jooksul on ketta kinnitus ka juba olemas.

Kasutaja avatar
MK777
Rattur
Postitusi: 2388
Liitunud: 24. 06. 2004. 22:56

Re: esiamordi vahetusest võhikule

Postitus Postitas MK777 » 16. 02. 2015. 16:02

Ma soovitaks ikkagi terve ratta välja vahetada, sest raami, amordi ja pidurite vahetus võib moodustada umbes 2/3 uue ratta hinnast.

Swissflam
Rattur
Postitusi: 66
Liitunud: 03. 08. 2013. 17:51

Re: esiamordi vahetusest võhikule

Postitus Postitas Swissflam » 16. 02. 2015. 18:10

Kui pika käiguga amort sul hetkel kasutuses on? Trek 820-le pandi mingi aeg alla 63mm amorte, 100mm-ga asendamine pole sellisel juhul eriti "tervislik". Kammi ka kasutatud kraami turg läbi, on võimalus, et leiad sobiva isendi tunduvalt odavamalt.

Kasutaja avatar
SK
Rattur
Postitusi: 1193
Liitunud: 11. 07. 2004. 16:49

Re: esiamordi vahetusest võhikule

Postitus Postitas SK » 16. 02. 2015. 22:49

kalaaju kirjutas:Soov vahetada vanal Trek 820 (aastast 2007) rattal esiamort pisut asisema vastu.
Parim "kehv amort" on kõvakahvel(kasvõi alumiiniumist). Saad vähemalt hiljem oma vana ratta matkarattaks või talverattaks jätta. Odavad vedrukahvlid tapavad randmed ikka ära, aga annavad esiratta kohale 1,5 kg lisamassi ja kehvema juhitavuse. Lihtsalt minu soe soovitus läbi enda õppetundide. Hiljem kogud raha ja ostad uue ratta juba koos normaalse õhkamordiga.

kalaaju
Rattur
Postitusi: 4
Liitunud: 18. 09. 2012. 14:05

Re: esiamordi vahetusest võhikule

Postitus Postitas kalaaju » 18. 02. 2015. 15:30

Swissflam kirjutas:Kui pika käiguga amort sul hetkel kasutuses on? Trek 820-le pandi mingi aeg alla 63mm amorte, 100mm-ga asendamine pole sellisel juhul eriti "tervislik". Kammi ka kasutatud kraami turg läbi, on võimalus, et leiad sobiva isendi tunduvalt odavamalt.
Hetkel pole ratast käepärast, et mõõta. Internet räägib jah 63mm käigust. Rumal küsimus jälle, miks see "tervislik" pole? Muudab see ratta kuidagi ebastabiilsemaks või mis see põhjus on? Sellest ma saan aru, et nina tõuseb üles poole. Kasutatud rattaid olen vaadanud aga minu pikkusele liigub harva midagi.

Swissflam
Rattur
Postitusi: 66
Liitunud: 03. 08. 2013. 17:51

Re: esiamordi vahetusest võhikule

Postitus Postitas Swissflam » 20. 02. 2015. 19:45

(Minust) Targemad inimesed on seadnud kahtluse alla raami vastupidavuse kui kasutatakse soovitatust pikema käiguga esiharki. Ise ei oma kogemust, kui reaalne see oht on. Aga sul on võimalus endale "visualiseerida", milline tulemus jääb, kui 40mm esiosa tõsta. Pane midagi samaväärset esi jooksu alla (mina kasutasin lapse lego duplo klotse) ja näed ära, palju keskjooks kerkib ja sadulatoru kaldenurk muutub jne. Pikema käiguga amort ei tõsta vaid esiosa vaid kogu raami geomeetri muutub kuni tagumise jooksu kinnituspunktini.
Sobiva isendi all mõtlesin amorti, mitte ratast. Aeg-ajalt ikka liigub v-piduri kinnitusega korralikke tükke.

lehto
Rattur
Postitusi: 1
Liitunud: 10. 04. 2012. 21:49

Re: esiamordi vahetusest võhikule

Postitus Postitas lehto » 07. 05. 2015. 15:38

Sama teema edasiarenduseks.. Kui vahetada välja esiamort mille käik on 120 mm 100 mm käiguga amordi vastu? Ratas algselt tehasest välja veerend 120 mm amordiga. Kas hakkan eesmiste hammakatega mööda juurikaid äestama peale seda? Või kui mõistlik see lüke oleks üldse?

Vasta

Mine “Jupid”