esiamordi vahetusest võhikule
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
esiamordi vahetusest võhikule
Soov vahetada vanal Trek 820 (aastast 2007) rattal esiamort pisut asisema vastu. Vaatasin sellised:
http://www.bike-discount.de/en/buy/rock ... /wg_id-820
http://www.bike-discount.de/en/buy/rock ... /wg_id-820
Hetkel on V-pidurid, st esimese variandi puhul tuleks vahetada ka esimene jooks ja esimesed pidurid.
Küsimus on, kas aastate jooksul on seal mõni läbimõõt, keere, laagri mõõt muutunud? Või võib rahulikult tellida?
Ratast kasutan Eesti MTB sõitudel. Eelmine aasta sai Estonian Cup sellega läbi sõidetud.
Hetkel eelarve seoses kooliga tervet ratast vahetada ei luba.
http://www.bike-discount.de/en/buy/rock ... /wg_id-820
http://www.bike-discount.de/en/buy/rock ... /wg_id-820
Hetkel on V-pidurid, st esimese variandi puhul tuleks vahetada ka esimene jooks ja esimesed pidurid.
Küsimus on, kas aastate jooksul on seal mõni läbimõõt, keere, laagri mõõt muutunud? Või võib rahulikult tellida?
Ratast kasutan Eesti MTB sõitudel. Eelmine aasta sai Estonian Cup sellega läbi sõidetud.
Hetkel eelarve seoses kooliga tervet ratast vahetada ei luba.
Re: esiamordi vahetusest võhikule
Kui kokkuhoidlikumalt, siis võta v-piduri kinnitusega. Steereri tüüp kindlasti 1 1/8.
Pead vaid vanalt amordilt kaela seibi maha võtma ja uuele panema. Toru samuti parajaks saagima ja käbi sisse lööma. Kui ise ei oska siis vii parem mingisse töökotta.
Ketaspiduri variandi võtaks ette vaid siis, kui paigaldada ka taha ketas.
See projekt oleks aga kulukam, sest pead vahetama jooksud ja pidurid.
Pead vaid vanalt amordilt kaela seibi maha võtma ja uuele panema. Toru samuti parajaks saagima ja käbi sisse lööma. Kui ise ei oska siis vii parem mingisse töökotta.
Ketaspiduri variandi võtaks ette vaid siis, kui paigaldada ka taha ketas.
See projekt oleks aga kulukam, sest pead vahetama jooksud ja pidurid.
Re: esiamordi vahetusest võhikule
Tänud vastuse eest.
Sellel raamil pole ketta kinnitusi, seega taha praegu ei saa. Soov on hiljem vahetada ka praegune terasraam kergema ja parema geomeetriaga alumiiniumi vastu. Tagumisel jooksul on ketta kinnitus ka juba olemas.
Sellel raamil pole ketta kinnitusi, seega taha praegu ei saa. Soov on hiljem vahetada ka praegune terasraam kergema ja parema geomeetriaga alumiiniumi vastu. Tagumisel jooksul on ketta kinnitus ka juba olemas.
Re: esiamordi vahetusest võhikule
Ma soovitaks ikkagi terve ratta välja vahetada, sest raami, amordi ja pidurite vahetus võib moodustada umbes 2/3 uue ratta hinnast.
Re: esiamordi vahetusest võhikule
Kui pika käiguga amort sul hetkel kasutuses on? Trek 820-le pandi mingi aeg alla 63mm amorte, 100mm-ga asendamine pole sellisel juhul eriti "tervislik". Kammi ka kasutatud kraami turg läbi, on võimalus, et leiad sobiva isendi tunduvalt odavamalt.
Re: esiamordi vahetusest võhikule
Parim "kehv amort" on kõvakahvel(kasvõi alumiiniumist). Saad vähemalt hiljem oma vana ratta matkarattaks või talverattaks jätta. Odavad vedrukahvlid tapavad randmed ikka ära, aga annavad esiratta kohale 1,5 kg lisamassi ja kehvema juhitavuse. Lihtsalt minu soe soovitus läbi enda õppetundide. Hiljem kogud raha ja ostad uue ratta juba koos normaalse õhkamordiga.kalaaju kirjutas:Soov vahetada vanal Trek 820 (aastast 2007) rattal esiamort pisut asisema vastu.
Re: esiamordi vahetusest võhikule
Hetkel pole ratast käepärast, et mõõta. Internet räägib jah 63mm käigust. Rumal küsimus jälle, miks see "tervislik" pole? Muudab see ratta kuidagi ebastabiilsemaks või mis see põhjus on? Sellest ma saan aru, et nina tõuseb üles poole. Kasutatud rattaid olen vaadanud aga minu pikkusele liigub harva midagi.Swissflam kirjutas:Kui pika käiguga amort sul hetkel kasutuses on? Trek 820-le pandi mingi aeg alla 63mm amorte, 100mm-ga asendamine pole sellisel juhul eriti "tervislik". Kammi ka kasutatud kraami turg läbi, on võimalus, et leiad sobiva isendi tunduvalt odavamalt.
Re: esiamordi vahetusest võhikule
(Minust) Targemad inimesed on seadnud kahtluse alla raami vastupidavuse kui kasutatakse soovitatust pikema käiguga esiharki. Ise ei oma kogemust, kui reaalne see oht on. Aga sul on võimalus endale "visualiseerida", milline tulemus jääb, kui 40mm esiosa tõsta. Pane midagi samaväärset esi jooksu alla (mina kasutasin lapse lego duplo klotse) ja näed ära, palju keskjooks kerkib ja sadulatoru kaldenurk muutub jne. Pikema käiguga amort ei tõsta vaid esiosa vaid kogu raami geomeetri muutub kuni tagumise jooksu kinnituspunktini.
Sobiva isendi all mõtlesin amorti, mitte ratast. Aeg-ajalt ikka liigub v-piduri kinnitusega korralikke tükke.
Sobiva isendi all mõtlesin amorti, mitte ratast. Aeg-ajalt ikka liigub v-piduri kinnitusega korralikke tükke.
Re: esiamordi vahetusest võhikule
Sama teema edasiarenduseks.. Kui vahetada välja esiamort mille käik on 120 mm 100 mm käiguga amordi vastu? Ratas algselt tehasest välja veerend 120 mm amordiga. Kas hakkan eesmiste hammakatega mööda juurikaid äestama peale seda? Või kui mõistlik see lüke oleks üldse?