XT vs XO
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Re: XT vs XO
Parima osas XTR, aga XT vs. X0 vahel valides kindlasti XT.
Re: XT vs XO
Rivo, ehk põhjendad? Kuigi noh, karta on, et see teema läheb usuteemaks kätte ära ja sõna võtavad inimesed, kes on koguaeg ainult ühe või teisega sõitnud.
Re: XT vs XO
X0 ülalpidamine võrreldes XT'ga kujuneb kordades kallimaks - lihtne matemaatiline võrdlus (ilma igasuguste emotsioonideta) Õnneks mul Sram/Avid piduritega endal kogemust pole. Niiapalju olen saanud näppida, kui kellegi ratast proovinud. Ütleme nii, et parem, kui üldse ilma piduriteta, aga XT'ga pole siin võrrelda midagi. Usuga pole samuti mingit pistmist - puhtalt kvaliteedi, toimivuse ja vastupidavuse küsimus.
PS. Kasutasin kunagi aastaid X0 süsteemi...uskudes usukuulutajaid. Täna usun ennast ja enda kogemusi!
PS. Kasutasin kunagi aastaid X0 süsteemi...uskudes usukuulutajaid. Täna usun ennast ja enda kogemusi!
Re: XT vs XO
Ükski sõit pole jäänud XO pärast sõitmata
Süsteem koosneb komponentidest, üldistamine ei ole korrektne . Mina olen loobunud SRAM kettide ja kassettide kasutamisest (Shima kasuks) ja ka pidurid on olnud teised (mitte-Shima), kuid muu toimib laitmatult ja jooksvat suuremat rahakulu ei ole täheldanud.
Jah, AVID/SRAM'i pidurid on olnud "probleemsed", kuid nt uus (2015) seeria on saanud arvustajatelt kiita.
Personaalselt olen lisaks gripshift'i usku, mis on üle aastate töötanud laitmatult ja mida Shima kahjuks ei paku. Ehk nt selle aspekti võtmes pole "õun-õunaga kontekstis" midagi võrrelda, ega vaielda.
Süsteem koosneb komponentidest, üldistamine ei ole korrektne . Mina olen loobunud SRAM kettide ja kassettide kasutamisest (Shima kasuks) ja ka pidurid on olnud teised (mitte-Shima), kuid muu toimib laitmatult ja jooksvat suuremat rahakulu ei ole täheldanud.
Jah, AVID/SRAM'i pidurid on olnud "probleemsed", kuid nt uus (2015) seeria on saanud arvustajatelt kiita.
Personaalselt olen lisaks gripshift'i usku, mis on üle aastate töötanud laitmatult ja mida Shima kahjuks ei paku. Ehk nt selle aspekti võtmes pole "õun-õunaga kontekstis" midagi võrrelda, ega vaielda.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: XT vs XO
Mul on üsna sarnane kogemus Matiga. Lisaks veel on vana ratas varustatud x9-ga, mis täidab talveratta ülesandeid. Mõlemad on käigus ja töös ning selle aja jooksul pole isegi käikareid regullima pidanud.
X0 on nunnum!
X0 on nunnum!
Re: XT vs XO
Mina soovitaks samuti XT gruppi, eriti kui see sisaldab ka pidureid.
Re: XT vs XO
X.0 on minu jaoks juba ainuüksi gripshifti tõttu parem.
Ja Formula pidurid.
Ja Formula pidurid.
Re: XT vs XO
XT ja X0 võrdlus on veidi ebakohane - X0 on pigem võrdväärne vastane XTRile oma hinna ja kaalu poolest. X9 ja XT on omavahel võrreldavad.
Teema algataja muidugi ei maininud, mida ta komplekti all silmas pidas - kas ainult tagakäikarit-shifterit või ka kõike muud kuni rummudeni välja. Ma ei tea, kuidas teistele tundub, aga minuarust on MTB puhul grupp juba üsna iganenud mõiste. Haruharva on komplektsel rattal täisring mingit sarja peal, pigem ikka kombineeritakse üht ja teist.
Rivo tõi välja ülalpidamise kulu. Ma küll ei tea, mida täpsemalt ta selle all mõtles, aga minu srami kogemuse põhjal on kuluosadeks kett ja kassett. Korra kolme aasta jooksul ehk ka litrid. Kett ja kassett on sellised asjad, mida ei pea võtma sama grupi ega isegi sama tootja oma - olen ise sõitnud srami käikari, shimano kasseti ja KMC ketiga - väga okei kombinatsioon.
Lõppkokkuvõttes taandub asi peamiselt (taga)käikarile ja shifteritele. See on aga juba peamiselt maitse asi - mõlemad on väga töökindlad ja vahetavad käike laitmatult. Ise olen tähendanud järgnevaid erinevusi kui olen sõitnud X9 ja XT käiguvahetusega. X9 ja X0 erinevus on peamiselt materjalides, tehnoloogia ja tunnetus väga sarnane.
1) Shimano on pehmem, Sram annab käiguvahetusest kuidagi rohkem märku. Üks ega teine ei ole halb, lihtsalt erinev.
2) Shifterite ergonoomika. Sram istub pöidla alla nagu valatult. Shimanol on küll ka pöidla kasutamise võimalus, aga eriti see alla vahetamise nupuke on imeliku kujuga - minu pöidla alla jääb täpselt mingi nukk või serv, mitte laba lame osa. Eks igaüks peab proovima ja vaatama, mis paremini sobib.
3) Kui võrrelda siduriga variante (ja muid mõtlev inimene enda rattale ei taha), siis Shimano puhul on natuke nagu tunda seda siduri "vastutöötamist" käiguvahetusel. Sramil ei tunne ja nad on eriti elegantselt lahendatud jooksu alt ära võtmise küsimuse (cage lock).
Mõelda tasub ka sellele, et kui on plaanis 1x10 üleminek teha, siis juhul kui kasutusse läheb ka 40t või 42t laiendushammakas, töötab Sram paremini - seda olen korduvalt ise näinud.
Teema algataja muidugi ei maininud, mida ta komplekti all silmas pidas - kas ainult tagakäikarit-shifterit või ka kõike muud kuni rummudeni välja. Ma ei tea, kuidas teistele tundub, aga minuarust on MTB puhul grupp juba üsna iganenud mõiste. Haruharva on komplektsel rattal täisring mingit sarja peal, pigem ikka kombineeritakse üht ja teist.
Rivo tõi välja ülalpidamise kulu. Ma küll ei tea, mida täpsemalt ta selle all mõtles, aga minu srami kogemuse põhjal on kuluosadeks kett ja kassett. Korra kolme aasta jooksul ehk ka litrid. Kett ja kassett on sellised asjad, mida ei pea võtma sama grupi ega isegi sama tootja oma - olen ise sõitnud srami käikari, shimano kasseti ja KMC ketiga - väga okei kombinatsioon.
Lõppkokkuvõttes taandub asi peamiselt (taga)käikarile ja shifteritele. See on aga juba peamiselt maitse asi - mõlemad on väga töökindlad ja vahetavad käike laitmatult. Ise olen tähendanud järgnevaid erinevusi kui olen sõitnud X9 ja XT käiguvahetusega. X9 ja X0 erinevus on peamiselt materjalides, tehnoloogia ja tunnetus väga sarnane.
1) Shimano on pehmem, Sram annab käiguvahetusest kuidagi rohkem märku. Üks ega teine ei ole halb, lihtsalt erinev.
2) Shifterite ergonoomika. Sram istub pöidla alla nagu valatult. Shimanol on küll ka pöidla kasutamise võimalus, aga eriti see alla vahetamise nupuke on imeliku kujuga - minu pöidla alla jääb täpselt mingi nukk või serv, mitte laba lame osa. Eks igaüks peab proovima ja vaatama, mis paremini sobib.
3) Kui võrrelda siduriga variante (ja muid mõtlev inimene enda rattale ei taha), siis Shimano puhul on natuke nagu tunda seda siduri "vastutöötamist" käiguvahetusel. Sramil ei tunne ja nad on eriti elegantselt lahendatud jooksu alt ära võtmise küsimuse (cage lock).
Mõelda tasub ka sellele, et kui on plaanis 1x10 üleminek teha, siis juhul kui kasutusse läheb ka 40t või 42t laiendushammakas, töötab Sram paremini - seda olen korduvalt ise näinud.
Re: XT vs XO
Ma enda kogemusest lisan niipalju, et X.9 tagakäikar muutus hooajaga päris vedelaks ka käiguvahetus tahtis taolises olukorras pidevalt järeleaitamist ja ghostshiftinguga võitlemist. X.0 on samal rattal sama mehe all nüüd kestnud 3 hooaega ja lõpp veel ei paista. Jutt siis 10 speed variantidest.
-
- Rattur
- Postitusi: 446
- Liitunud: 11. 01. 2008. 20:19
Re: XT vs XO
Esihammakad on ka siisku kuluosad, mis sõitmise korral vahetust tahavad...
Re: XT vs XO
Heh ma mõtlesin et ma üksi imelik Lugesin kokku, mul on rattal "grupis" juppe nii Shimanolt (XTR, XT ja SLX sarjadest) kui Sramilt (nii Sram enda kui Truvative nime alt). Kõik töötab. Ainus mida ma Srami riiulilt väldin on Avid'i pidurid (XTga võrreldes vahe suur), muus osas saab kõigega hakkama.siim_s kirjutas:Ma ei tea, kuidas teistele tundub, aga minuarust on MTB puhul grupp juba üsna iganenud mõiste. Haruharva on komplektsel rattal täisring mingit sarja peal, pigem ikka kombineeritakse üht ja teist.