70datest linnaratta viisakaks tegemine - näpunäiteid?
70datest linnaratta viisakaks tegemine - näpunäiteid?
Tervist!
Nimelt olen otsustanud ette võtta sel kevadel garaažis seisva nõukaaegse linnaratta kordategemise. Tegelikult täitsa sõidukorras ja vahva singlespeed isend 1970datest, kuid vajab kerget kõpitsemist siit ja sealt. Tahaksin kõik enda kätega teha, et töö käigus ka midagi rataste hingeelust õpiksin.
Olen teinud kõvasti kodutööd, vaadanud videosid ja lugenud õpetusi nii värvitööde kui ka ratta puhastamise roostest jne kohta. Lõppude-lõpuks taandub asi ikkagi kogemuste läbi õpitud näpunäidetele, seega on nüüd teil võimalus mind aidata
Lisan siia alla pilte ratta seisukorrast ning ootan ettepanekuid, kuidas allkirjeldatud probleeme lahendada. Kui märkate veel midagi, mis vajaks kõpitsemist (kui üldse on mõtet seda korda üritada teha? Ehk on targem uus ratas üldse osta ), siis olen avatud soovitustele. P.S. Parandage mind julgelt, kui midagi valesti nimetan, annan oma parima seletamisel.
Üldvaade rattast (vabandan väga keldri seisukorra pärast )
Probleem nr 1 ja kõige suurem - tagumiselt rattalt on väliskumm osaliselt välja tulnud, mis tingis ka selle seismajäämise. Tõenäoliselt seetõttu, et lasin katkist sisekummi vahetada sõbral, kes tõmbas sealt seest välja traadi, mis kummi kinni hoidis, ma oletan. Mida teha - kas osta uus tagajooks või üritada kuidagi parandada..? Samuti on tagumine jooks jäänud roostele hambu, ehk oleks tõesti mõtekam uus osta?
Siin näha lisaks suurusele ka velje (rummu?) seisukord. Üsna õudne.
Probleem nr 2 - raam. Raam on olnud kunagi ammu ilus erksinine, kuid värvitud üle ning tahan raami värvida üleni mustaks. Loodetavasti on mitmekordne värvikiht kaitsnud teda suurema rooste eest, kuid nii mõnedki kohad tahavad roostest puhastamist. Millega seda oleks kõige parem teha?
Siin veel pilte ratta üleüldisest olukorrast. Kraapisin ta alles hiljuti garaažist välja, niiet ta on üsna must ja vajab põhjalikku puhastuskuuri.
Esijooks:
Mu budget kogu ratta peale (värvimistööd + tagajooksuga midagi ette võtta) on ca 120 eurot, max 150. Arvestanud olen, et uus tagajooks hawaii expressist maksaks koos kummide jnega u 50-60 eurot, seega värvimine 60-70 eurot otsa peaks olema üsna mõistlik? Millega soovitaksite värvida? Mõtlesin ise kasutada spreivärve, sest tahan ise disainida ja mind ei häiri, kui viimistlus võib-olla pisut konarlik jääb. Värvin ka veljed üle. Mida spreivärvi alla panna ning mida peale, on teil soovitusi?
Nimelt olen otsustanud ette võtta sel kevadel garaažis seisva nõukaaegse linnaratta kordategemise. Tegelikult täitsa sõidukorras ja vahva singlespeed isend 1970datest, kuid vajab kerget kõpitsemist siit ja sealt. Tahaksin kõik enda kätega teha, et töö käigus ka midagi rataste hingeelust õpiksin.
Olen teinud kõvasti kodutööd, vaadanud videosid ja lugenud õpetusi nii värvitööde kui ka ratta puhastamise roostest jne kohta. Lõppude-lõpuks taandub asi ikkagi kogemuste läbi õpitud näpunäidetele, seega on nüüd teil võimalus mind aidata
Lisan siia alla pilte ratta seisukorrast ning ootan ettepanekuid, kuidas allkirjeldatud probleeme lahendada. Kui märkate veel midagi, mis vajaks kõpitsemist (kui üldse on mõtet seda korda üritada teha? Ehk on targem uus ratas üldse osta ), siis olen avatud soovitustele. P.S. Parandage mind julgelt, kui midagi valesti nimetan, annan oma parima seletamisel.
Üldvaade rattast (vabandan väga keldri seisukorra pärast )
Probleem nr 1 ja kõige suurem - tagumiselt rattalt on väliskumm osaliselt välja tulnud, mis tingis ka selle seismajäämise. Tõenäoliselt seetõttu, et lasin katkist sisekummi vahetada sõbral, kes tõmbas sealt seest välja traadi, mis kummi kinni hoidis, ma oletan. Mida teha - kas osta uus tagajooks või üritada kuidagi parandada..? Samuti on tagumine jooks jäänud roostele hambu, ehk oleks tõesti mõtekam uus osta?
Siin näha lisaks suurusele ka velje (rummu?) seisukord. Üsna õudne.
Probleem nr 2 - raam. Raam on olnud kunagi ammu ilus erksinine, kuid värvitud üle ning tahan raami värvida üleni mustaks. Loodetavasti on mitmekordne värvikiht kaitsnud teda suurema rooste eest, kuid nii mõnedki kohad tahavad roostest puhastamist. Millega seda oleks kõige parem teha?
Siin veel pilte ratta üleüldisest olukorrast. Kraapisin ta alles hiljuti garaažist välja, niiet ta on üsna must ja vajab põhjalikku puhastuskuuri.
Esijooks:
Mu budget kogu ratta peale (värvimistööd + tagajooksuga midagi ette võtta) on ca 120 eurot, max 150. Arvestanud olen, et uus tagajooks hawaii expressist maksaks koos kummide jnega u 50-60 eurot, seega värvimine 60-70 eurot otsa peaks olema üsna mõistlik? Millega soovitaksite värvida? Mõtlesin ise kasutada spreivärve, sest tahan ise disainida ja mind ei häiri, kui viimistlus võib-olla pisut konarlik jääb. Värvin ka veljed üle. Mida spreivärvi alla panna ning mida peale, on teil soovitusi?
Re: 70datest linnaratta viisakaks tegemine - näpunäiteid?
Lase raam puhastada liivapritsiga ja värvida pulbervärviga.
Re: 70datest linnaratta viisakaks tegemine - näpunäiteid?
Ma soovitaks raami paljaks võtta ja liivaspreiga paljaks lasta. Alles siis viia kuhugi värvimisse.
Re: 70datest linnaratta viisakaks tegemine - näpunäiteid?
Roostega tegelikult olulist probleemi nende piltide järgi üldse ei ole, pöiale (ehk veljele) on tekkinud ainult pindmine roostekirme, mis nõrgemaks vast ei ole metalli muutnud. Omal oli sarnases olukorras nikeldatud nõukaaegne pöid, selle sai päris lihtsalt terasvillaga hõõrudes ilusti läikima (aga niklikiht oli vist ka natuke paremas seisukorras kui sinu piltidel). Odav ja lihtne
Kogu tagajooksu ma igatahes vahetama ei hakkaks, pöid on tänapäevases standardmõõdus, mingi max 10€ eest saab 622x40 uue rehvi ja korras. Kaalu samas ka eesmise vahetust koos sisekummidega, vanad sisekummide ventiilid ei pea väga hästi õhku sageli.
Raami värvimise osas ei anna spreivärv selles mõttes head lahendust, et ei püsi väga tugevalt peal ja värvikiht on õrn, seega mitte väga vastupidav. Samas on odavam ja saab ise teha vastavalt soovile. Liivaprits+pulbervärvimiseks tuleb raamilt kõik jupid maha võtta ja töökotta kohale viia, samas tulemus on päris kena ja vastupidav, spreiga saab siis disainielemente peale lisada.
Kogu tagajooksu ma igatahes vahetama ei hakkaks, pöid on tänapäevases standardmõõdus, mingi max 10€ eest saab 622x40 uue rehvi ja korras. Kaalu samas ka eesmise vahetust koos sisekummidega, vanad sisekummide ventiilid ei pea väga hästi õhku sageli.
Raami värvimise osas ei anna spreivärv selles mõttes head lahendust, et ei püsi väga tugevalt peal ja värvikiht on õrn, seega mitte väga vastupidav. Samas on odavam ja saab ise teha vastavalt soovile. Liivaprits+pulbervärvimiseks tuleb raamilt kõik jupid maha võtta ja töökotta kohale viia, samas tulemus on päris kena ja vastupidav, spreiga saab siis disainielemente peale lisada.
Zero the Hero
Re: 70datest linnaratta viisakaks tegemine - näpunäiteid?
Kas eemaldatud traat osutub probleemiks? Mida odavamalt ratta sõidukorda saan, seda rõõmsam ma olen.urmo kirjutas:Roostega tegelikult olulist probleemi nende piltide järgi üldse ei ole, pöiale (ehk veljele) on tekkinud ainult pindmine roostekirme, mis nõrgemaks vast ei ole metalli muutnud. Omal oli sarnases olukorras nikeldatud nõukaaegne pöid, selle sai päris lihtsalt terasvillaga hõõrudes ilusti läikima (aga niklikiht oli vist ka natuke paremas seisukorras kui sinu piltidel). Odav ja lihtne
Kogu tagajooksu ma igatahes vahetama ei hakkaks, pöid on tänapäevases standardmõõdus, mingi max 10€ eest saab 622x40 uue rehvi ja korras. Kaalu samas ka eesmise vahetust koos sisekummidega, vanad sisekummide ventiilid ei pea väga hästi õhku sageli.
Raami värvimise osas ei anna spreivärv selles mõttes head lahendust, et ei püsi väga tugevalt peal ja värvikiht on õrn, seega mitte väga vastupidav. Samas on odavam ja saab ise teha vastavalt soovile. Liivaprits+pulbervärvimiseks tuleb raamilt kõik jupid maha võtta ja töökotta kohale viia, samas tulemus on päris kena ja vastupidav, spreiga saab siis disainielemente peale lisada.
Olen täiesti nõus, et uued kummid on ilmselt vajalik kulutus, arvestan sellega.
Pean ratta kindlasti nagunii lahti võtma puhastamiseks jne. Raami plaanisin värvida koos mingi aluslaki vm rooste eest kaitsva spreiga, millele peale kanda vähemalt 2-3 kihti värvi ning siis mingi pealislakk - oskate ehk mingit konkreetset tüüpi spreisid soovitada? Olen kuulnud, et alumine kiht ja värvikiht jne võiksid ühe firma poolt toodetud olla, sest erineva firma omad ei pruugi omavahel sobida vms. On üldse mingi aluskiht värvile vajalik?
Re: 70datest linnaratta viisakaks tegemine - näpunäiteid?
Mul liivapritsiti ja pulbervärviti raam 25euri eest, ei tea kas spreidega möllamine on seda väärt?rosiiin kirjutas:Kas eemaldatud traat osutub probleemiks? Mida odavamalt ratta sõidukorda saan, seda rõõmsam ma olen.urmo kirjutas:Roostega tegelikult olulist probleemi nende piltide järgi üldse ei ole, pöiale (ehk veljele) on tekkinud ainult pindmine roostekirme, mis nõrgemaks vast ei ole metalli muutnud. Omal oli sarnases olukorras nikeldatud nõukaaegne pöid, selle sai päris lihtsalt terasvillaga hõõrudes ilusti läikima (aga niklikiht oli vist ka natuke paremas seisukorras kui sinu piltidel). Odav ja lihtne
Kogu tagajooksu ma igatahes vahetama ei hakkaks, pöid on tänapäevases standardmõõdus, mingi max 10€ eest saab 622x40 uue rehvi ja korras. Kaalu samas ka eesmise vahetust koos sisekummidega, vanad sisekummide ventiilid ei pea väga hästi õhku sageli.
Raami värvimise osas ei anna spreivärv selles mõttes head lahendust, et ei püsi väga tugevalt peal ja värvikiht on õrn, seega mitte väga vastupidav. Samas on odavam ja saab ise teha vastavalt soovile. Liivaprits+pulbervärvimiseks tuleb raamilt kõik jupid maha võtta ja töökotta kohale viia, samas tulemus on päris kena ja vastupidav, spreiga saab siis disainielemente peale lisada.
Olen täiesti nõus, et uued kummid on ilmselt vajalik kulutus, arvestan sellega.
Pean ratta kindlasti nagunii lahti võtma puhastamiseks jne. Raami plaanisin värvida koos mingi aluslaki vm rooste eest kaitsva spreiga, millele peale kanda vähemalt 2-3 kihti värvi ning siis mingi pealislakk - oskate ehk mingit konkreetset tüüpi spreisid soovitada? Olen kuulnud, et alumine kiht ja värvikiht jne võiksid ühe firma poolt toodetud olla, sest erineva firma omad ei pruugi omavahel sobida vms. On üldse mingi aluskiht värvile vajalik?
Re: 70datest linnaratta viisakaks tegemine - näpunäiteid?
Vaatasin erinevaid hindu, raami liivapritsiga töötlemine läks ainuüksi 20€. Kui oskad kohta soovitada, oleksin küll käpp!fo1l kirjutas:Mul liivapritsiti ja pulbervärviti raam 25euri eest, ei tea kas spreidega möllamine on seda väärt?rosiiin kirjutas:Kas eemaldatud traat osutub probleemiks? Mida odavamalt ratta sõidukorda saan, seda rõõmsam ma olen.urmo kirjutas:Roostega tegelikult olulist probleemi nende piltide järgi üldse ei ole, pöiale (ehk veljele) on tekkinud ainult pindmine roostekirme, mis nõrgemaks vast ei ole metalli muutnud. Omal oli sarnases olukorras nikeldatud nõukaaegne pöid, selle sai päris lihtsalt terasvillaga hõõrudes ilusti läikima (aga niklikiht oli vist ka natuke paremas seisukorras kui sinu piltidel). Odav ja lihtne
Kogu tagajooksu ma igatahes vahetama ei hakkaks, pöid on tänapäevases standardmõõdus, mingi max 10€ eest saab 622x40 uue rehvi ja korras. Kaalu samas ka eesmise vahetust koos sisekummidega, vanad sisekummide ventiilid ei pea väga hästi õhku sageli.
Raami värvimise osas ei anna spreivärv selles mõttes head lahendust, et ei püsi väga tugevalt peal ja värvikiht on õrn, seega mitte väga vastupidav. Samas on odavam ja saab ise teha vastavalt soovile. Liivaprits+pulbervärvimiseks tuleb raamilt kõik jupid maha võtta ja töökotta kohale viia, samas tulemus on päris kena ja vastupidav, spreiga saab siis disainielemente peale lisada.
Olen täiesti nõus, et uued kummid on ilmselt vajalik kulutus, arvestan sellega.
Pean ratta kindlasti nagunii lahti võtma puhastamiseks jne. Raami plaanisin värvida koos mingi aluslaki vm rooste eest kaitsva spreiga, millele peale kanda vähemalt 2-3 kihti värvi ning siis mingi pealislakk - oskate ehk mingit konkreetset tüüpi spreisid soovitada? Olen kuulnud, et alumine kiht ja värvikiht jne võiksid ühe firma poolt toodetud olla, sest erineva firma omad ei pruugi omavahel sobida vms. On üldse mingi aluskiht värvile vajalik?
Re: 70datest linnaratta viisakaks tegemine - näpunäiteid?
https://www.google.ee/webhp?sourceid=ch ... lubbers.ee uuri, kust midagi võiks saada.
Re: 70datest linnaratta viisakaks tegemine - näpunäiteid?
kasutajate rataste all on minu soss 88a. esialgu ka mõtlesin värvida ... lõpuks pesin raami puhtaks ja käisin kergelt karukeelega üle ning lakkisin vaid.
Igasugu vanade risude teele aitamisel on rattad minu silmis esmatähtsad.
*kodarad ei tohi niplitest lohvi lõhkuma turritada,
*pöid tuleb korralikult seest puhastada lahtisest kroomist ja roostest ning vajadusel olen neid ka seest värvinud rooste tõkkeks,
*uued paelad pöiale (saab ise lohvist teha!),
*võimalusel kindlasti uued lohvid,
*pensinäride ratastele olen sobitanud igas hinnaklassis siledamaid rehve...krt sõidetakse ju tavaliselt kõvema kattega teel ja oleksin õel niigi jõuetule väntajale roomikuid soovitades.
kuni rattad terved püsivad pole purunev kett, vänt jne probleem - lükkad ratast kõrval ja laskud mäest sadulas istudes alla...katsu tühja rehviga ratast mõni kilomeeter tõugata.
edu nokitsemisel.
Igasugu vanade risude teele aitamisel on rattad minu silmis esmatähtsad.
*kodarad ei tohi niplitest lohvi lõhkuma turritada,
*pöid tuleb korralikult seest puhastada lahtisest kroomist ja roostest ning vajadusel olen neid ka seest värvinud rooste tõkkeks,
*uued paelad pöiale (saab ise lohvist teha!),
*võimalusel kindlasti uued lohvid,
*pensinäride ratastele olen sobitanud igas hinnaklassis siledamaid rehve...krt sõidetakse ju tavaliselt kõvema kattega teel ja oleksin õel niigi jõuetule väntajale roomikuid soovitades.
kuni rattad terved püsivad pole purunev kett, vänt jne probleem - lükkad ratast kõrval ja laskud mäest sadulas istudes alla...katsu tühja rehviga ratast mõni kilomeeter tõugata.
edu nokitsemisel.
fixed sosse, fät mongoose beast, fixed vintage pofabor, üksratas 20", monster 36".
Re: 70datest linnaratta viisakaks tegemine - näpunäiteid?
Ei ole päris kindel, millisest traadist jutt käib, aga kui sellest, mis väliskummi ääre sees on, siis on see rehv kasutu ja on uut vaja. Teisi traate ei peaks kuskil eriti olema. Suslik83 kirjutas lisaks ka olulised asjad rataste enda seisukorra kohta.rosiiin kirjutas: Kas eemaldatud traat osutub probleemiks? Mida odavamalt ratta sõidukorda saan, seda rõõmsam ma olen.
Olen täiesti nõus, et uued kummid on ilmselt vajalik kulutus, arvestan sellega.
Pean ratta kindlasti nagunii lahti võtma puhastamiseks jne. Raami plaanisin värvida koos mingi aluslaki vm rooste eest kaitsva spreiga, millele peale kanda vähemalt 2-3 kihti värvi ning siis mingi pealislakk - oskate ehk mingit konkreetset tüüpi spreisid soovitada? Olen kuulnud, et alumine kiht ja värvikiht jne võiksid ühe firma poolt toodetud olla, sest erineva firma omad ei pruugi omavahel sobida vms. On üldse mingi aluskiht värvile vajalik?
Ei tea, palju sa spreivärvidega tegelenud oled, aga ise spreivärviga kogu raam üks kord üle teha on juba märkimisväärne ajakulu, rääkimata 3-4 kihist. Ise värvisin hiljuti ainult ühte pöida dekoratiivsel eesmärgil, juba see oli päris tüütu. Hinnast niipalju, et üks purk värvi on kuskil 5-6 euri, kui võtta krunt+2 purki värvi+lakk, siis see on juba ligi 25-30€. Pulbervärv tundub siiski mõttekam.
Zero the Hero