ratta ehk hübriidide? valik

Komplektsed jalgrattad. MTB, Road, Trekk, CC, BMX. ...
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
MeelisV
Rattur
Postitusi: 32
Liitunud: 27. 03. 2015. 17:19

ratta ehk hübriidide? valik

Postitus Postitas MeelisV » 27. 03. 2015. 18:16

vana ratas otsas seda ei saa enam ka rattaks nimetada rohkem piinapink oli
vana panther tagumise amordi ja muu halvaga
kunagi kasutasin ka metsas sõitmiseks isuga ja siis oli mtb nagu asja eest

nüüd vaatan uut ja .... no ei ole seda metsa mõtet
ainult maanteele kõht vastu raami ei kipu kah seega mnt jääb välja
siis hübriid oleks see valik ?

hakkasin uurima mida pakutakse ja pilt lõi kirjuks silme eest
mida siis üldse vaadata ?
kas kehtib reegel mida rohkem maksad seda rohkem saad ?
või siiski saab mõne mudeli puhul ka vähema eest parema asja ja teisel maksab nimi rohkem kui vaja ?

mõte siis harrastada natuke rohkem, et vormi tagasi saada kui mitte arvestada ümarat ka vormiks
ja perega niisama ringi kruisida

seega pole ratta mõte pelgalt 5km nädalas poodi õlle järgi mille puhul ma valiks esimese ja odavaima
aga ilusa lillelise unistusena ikka 100...200+km nädalas ja seda võiks teha mõnuga mitte piineldes

mida vaadata nt. kuni 700.- piires ratasetel mis võiks sellises hinnas olla peal ja kasutuses
ma mõtlen siis jooksud ja vahetid
mis vahe on ehk mida määrvad tihti välja toodud lenksud ja postid ja ratta suurused....
piduritest ei aja ma taga kettaid
samuti ei ole määrav raamil ilutsev nimi
kas 18...21...24...27 käikude arvuna on vaid eputamiseks või
mis oleks mõistlik ratta kaal
kas hübriidile saab alla panna ka laiema ja karvasema rehvi kui tuleb tahtmine mingist metsavahelisest "võistlusest" osa võtta vms.

kas uus või kasutatud ?
jne.

MeelisV
Rattur
Postitusi: 32
Liitunud: 27. 03. 2015. 17:19

Re: ratta ehk hübriidide? valik

Postitus Postitas MeelisV » 27. 03. 2015. 19:33

hakkan siis võrdlema ja eelvaliku tegema
võtsin ette siis esimesena veloplussi ja küsiks mis on vahet merida ratastel

speeder 100 ja 200

http://www.veloplus.ee/et/toode/ratas-m ... lane-34286

http://www.veloplus.ee/et/toode/ratas-m ... nane-34268

mis asi on crossway ?
mudeleid on veloplussis erinevaid
on 20 on 40 on 100 on 300


http://www.veloplus.ee/et/toode/ratas-m ... lime-33911

http://www.veloplus.ee/et/toode/ratas-m ... lver-34540

http://www.veloplus.ee/et/toode/ratas-m ... must-33512

http://www.veloplus.ee/et/toode/ratas-m ... lime-33506

citybike
Rattur
Postitusi: 519
Liitunud: 21. 04. 2008. 22:05

Re: ratta ehk hübriidide? valik

Postitus Postitas citybike » 28. 03. 2015. 20:19

Merida puhul on suurenevad mudelinumbrid järjest paremad, paremate juppidega ja sellevõrra ka kallimad.

Crossway on nende valikus hübriid, 20 näiteks acera tagumise vahetajaga ja esimene enam vähem sõidetav, on kahekordse seinaga veljed ja peab vastu, kasutame neid ka City bike Tallinn rendis, lisame varustuse ja vahetame rehvid torkekindlate rehvide vastu ja sõidab hästi

Kasutaja avatar
Prommar
Rattur
Postitusi: 1141
Liitunud: 14. 06. 2010. 22:25

Re: ratta ehk hübriidide? valik

Postitus Postitas Prommar » 28. 03. 2015. 21:40

Hoolimata sellest, et sa mainid metsavahelisi võistlusi, soovitaks hoiduda amordiga hübriididest. Need amordid on reeglina jube rasked ja suht kasutud.
Ostsin kunagi amordiga hübriidi aga vahetasin amordi üsna varsti karbonhargi vastu ja sain ratta mingi 1,5 kilo kergemaks. Karbonhark summutab hästi vibratsiooni ja paksema kummi ja õige rehvirõhuga kannatab ka kruusal ja maastikul sõita.

lauri77
Rattur
Postitusi: 4
Liitunud: 29. 03. 2015. 09:22

Re: ratta ehk hübriidide? valik

Postitus Postitas lauri77 » 29. 03. 2015. 10:01

Tere.
Kuna olen ise analoogse valiku ees (hübriid) nagu eelkirjutaja, ja ka valikukriteeriumid enamvähem samad et paarsada kilomeetrit kuus sõita vahelduval pinnasel. siis ei hakkaks uut teemat tegema.
Mind huvitaks see, et kas tavainimene tunnetab olulist vahet kui ostab näiteks merida crossway 20 asemel hoopis merida 40. ehk siis kas on mõtekas kulutada mõned eurod enam. loogiline et mõnedsajad eurod rohkem makstes (crossway 100-300) saan parema ratta. Millegipärast olen täheldanud, et kui poes lähen küsima, siis müüja hakkab kohe rääkima käiguvahetajatest , kas on oluline vahe kas on alivio või acera või mõni muu. Saan aru et võisteldes jah on vahet.
Ja muidugi kui palju on ratta hinnas tähtsust nimes. Sest enamus rattaid mis meil liigub kokku pandud vist shimano juppidest. Et kas tasub ikkagi valida tuntum ratas ja maksta natuke rohkem võrreldes analoogses varustuses tundmatuma rattaga. Ise käisin Rock Machine rattaid vaatamas. Müüja muidugi kiitis ja ütles hea hinna kvaliteediga ratas,
Päris keeruline jah see valik ja alati tahaks ju võimalikult vähese raha eest võimalikult head asja saada.

MeelisV
Rattur
Postitusi: 32
Liitunud: 27. 03. 2015. 17:19

Re: ratta ehk hübriidide? valik

Postitus Postitas MeelisV » 29. 03. 2015. 12:21

täpselt minu küsimused :mrgreen:
juurdlen samade asjade üle

Miki-Hiir
Rattur
Postitusi: 264
Liitunud: 12. 04. 2005. 09:41

Re: ratta ehk hübriidide? valik

Postitus Postitas Miki-Hiir » 29. 03. 2015. 12:56

Mul on olnud peres kolm hübriidi, endal algul Merida Crossway 500D (varastati ära), nüüd Cube Cross Lite CLS, naisel Merida Crossway 100D.
Kõik kolm on olnud hüdrauliliste ketaspidurite ja amordiga, minu omad lenksult lukustatavad, naise oma amordilt lukustatav.
Enamuse ajast asfalt, metsateed, kruusateed. Igal suvel oleme pakiraamid külge ladunud ja ette võtnud mingi nädalase rattamatka. Kevadeti olen sõitnud TRR-i, sügisel TRM-i, eelmise hooaja sõitsin kaasa ka Estonian Cup-i lühikesi distantse. Naine on sõitnud Tallinna Rattamaratoni lühikest etappi. Kõige sellega saab kenasti hakkama. Sellel talvel läksid hübriidile naastud alla ja oli kasutusel talverattana.

Kruusal ja kõval metsateel väga kiire, asfaldil loomulikult ka. Hübriidile omaselt käike jagub. Ainus häda on olnud liiv ja pehme lumi - kitsas rehv lihtsalt ei kanna selle peal ja sõit ei ole vaimselt kõige meeldivam.

Amort pole suurem asi aga ilma ka ei tahaks - tänu kitsale rehvile on rehvirõhk kõrge ja juurikate/kivide peal raputaks ilma ikka korralikult.

Selleks hooajaks ostsin võistlemiseks siiski 29-se, minu hübriidile läheb ilmselt nüüd kõvakahvel alla, et maanteel trenni teha, naise oma jääb ilmselt nii nagu on.

Juppidest ... minu rattad on mõlemad olnud LX/XT, naise oma Altus/Alivio ... mõlemaga on olnud täpselt 0 probleemi. Jah, naise ratas on oluliselt raskem aga 0 probleemi on 0 probleemi.

Huvituja
Rattur
Postitusi: 15
Liitunud: 21. 03. 2013. 23:31

Re: ratta ehk hübriidide? valik

Postitus Postitas Huvituja » 29. 03. 2015. 16:44

Mina ostsin esimeseks hübriidiks Scott Sub 30ne (allumiinium raamiga,jäik kahvel): sellel hüdraulilised pidurid, Acera käiguvaheti ning probleeme ei ole esinenud. Minu jaoks piisavalt kerge, jäik ja vastupidav (tallinnas ja seda ümbritsevatel kõvade metsateede jaoks täitsa hea). Linnasõiduks mõnus, sõitsin sellega 2014 suvi keskmiselt 250-350km kuus. Kahjuks ei oska võrdlusmomenti tuua käiguvahetite juures, aga juba Acera'ga peaks tavasõitja küll rahule jääma.

MeelisV
Rattur
Postitusi: 32
Liitunud: 27. 03. 2015. 17:19

Re: ratta ehk hübriidide? valik

Postitus Postitas MeelisV » 29. 03. 2015. 18:59

võhiku vaheküsimus

kas ja mis vahe on hübriidi ja mägiratta raamil :roll:
seda siis üldiselt nn. geomeetrias

Kasutaja avatar
SL
Rattur
Postitusi: 1023
Liitunud: 31. 07. 2003. 09:12

Re: ratta ehk hübriidide? valik

Postitus Postitas SL » 29. 03. 2015. 19:07

MeelisV kirjutas:võhiku vaheküsimus

kas ja mis vahe on hübriidi ja mägiratta raamil :roll:
seda siis üldiselt nn. geomeetrias
Just. Meelis, vahe on seal sees ja vahe on suur. Vahe on raamide geomeetriates ja materjalides nii hübriidide klassi sees, kui hübriid vs muud rattad kaasa arvatud MTB segment. Jupid on kõige viimane asi, mida vaadata.

Aga see on natuke pikem jutt. Soovitan minna poodi ja lasta need detailid endale selgeks teha. Siis Sa ei vaevaks end enam nende küsimustega, vaid teaksid üsna täpselt, mida Sulle vaja on.

MeelisV
Rattur
Postitusi: 32
Liitunud: 27. 03. 2015. 17:19

Re: ratta ehk hübriidide? valik

Postitus Postitas MeelisV » 29. 03. 2015. 19:32

ei jõua poodi s.t. tööajal mitte
ja kui ma oma lollide küsimustega müüja olen ära tüüdanud siis lõpuks müüb ta mulle mida iganes, et must lahti saada :mrgreen:

see küsimus tuli sellest mõttest, et mis saab kui üldse saab kui laduda mägiratta raamile kitsad ja siledad rattad alla ja võib-olla teine iste ja mida veel aja
siis kas oleks see mõte teostamist võimaldav ja väärt

hübriide kasutatuna ei liigu eriti
aga mtb raame küll ja muid detaile kah

seda, et rattal ja rattal on vahe sellest olen juba aru saanud s.t. näiteks hübriide olen leidnud rohkelt 11 kg ja 15 kg kaalus
võimalik, et oli ka kergemaid ja raskemaid veel.

Kasutaja avatar
SL
Rattur
Postitusi: 1023
Liitunud: 31. 07. 2003. 09:12

Re: ratta ehk hübriidide? valik

Postitus Postitas SL » 29. 03. 2015. 20:21

MeelisV kirjutas:ei jõua poodi s.t. tööajal mitte
ja kui ma oma lollide küsimustega müüja olen ära tüüdanud siis lõpuks müüb ta mulle mida iganes, et must lahti saada :mrgreen:

see küsimus tuli sellest mõttest, et mis saab kui üldse saab kui laduda mägiratta raamile kitsad ja siledad rattad alla ja võib-olla teine iste ja mida veel aja
siis kas oleks see mõte teostamist võimaldav ja väärt

hübriide kasutatuna ei liigu eriti
aga mtb raame küll ja muid detaile kah

seda, et rattal ja rattal on vahe sellest olen juba aru saanud s.t. näiteks hübriide olen leidnud rohkelt 11 kg ja 15 kg kaalus
võimalik, et oli ka kergemaid ja raskemaid veel.
Lugedes Sinu juttu, siis see ongi põhiküsimus, et Sa püüad neid ühte patta panna. MTB-d ja hübriidi. Aga vahe pole pelgalt selles, et hübriidil on "teine iste" ja peenemad kummid.

Aga ära pane neid ühte patta. Sest nad on erinevad asjad. Mõeldud erinevaks asjaks. Ühendav asjaolu on see, et mõlemaid nimetatakse jalgratasteks. Raami materjalid ja geomeetria on erinev neil.

Kasutatud hübriide ei liigu eriti sellepärast, et see ratas ostetakse tavasõiduks. Ta ei kulu, ei vanane moraalselt ja temaga võid sõita vabalt ka kümne aasta pärast, kui korralikult oled hooldanud. MTB-d uuenevad, tuleb peale uus tehnoloogia, väsitakse neist moraalselt ja tehniliseks muutuvad nad "vanaks".

Aga ka kordan, et neid võrrelda on suhteliselt mõttetu, sest sõiduasend ja sõidutunne on nii erinev.

MeelisV
Rattur
Postitusi: 32
Liitunud: 27. 03. 2015. 17:19

Re: ratta ehk hübriidide? valik

Postitus Postitas MeelisV » 29. 03. 2015. 20:46

Ok sain ammendava vastuse selle teemaga punkt.
tänan

MeelisV
Rattur
Postitusi: 32
Liitunud: 27. 03. 2015. 17:19

Re: ratta ehk hübriidide? valik

Postitus Postitas MeelisV » 29. 03. 2015. 22:04

hinnaklassist väljas
aga kuidas hinnatakse sellist asja

Fuji absolute 1.1 Tiagra

http://fixus24.ee/?st=5;info=;toode=01- ... ra_ML.html

MeelisV
Rattur
Postitusi: 32
Liitunud: 27. 03. 2015. 17:19

Re: ratta ehk hübriidide? valik

Postitus Postitas MeelisV » 29. 03. 2015. 22:18

MeelisV kirjutas:hinnaklassist väljas
aga kuidas hinnatakse sellist asja

Fuji absolute 1.1 Tiagra

http://fixus24.ee/?st=5;info=;toode=01- ... ra_ML.html
tundub et see on vist vana mudel vms.
mujal on see ratas hüdrauliliste piduritega fixuses on tavalistega

siin mingi võrdlus 1.1. ja 1.3 vahel

http://road-bikes.gearsuite.com/compare ... solute-1-1

MeelisV
Rattur
Postitusi: 32
Liitunud: 27. 03. 2015. 17:19

Re: ratta ehk hübriidide? valik

Postitus Postitas MeelisV » 29. 03. 2015. 22:30

fuji oma lehe andmed siis
kaalud on erinevad võrreldes selle võrdluslehega :?:

http://www.fujibikes.com/eu/bike/detail ... te-11-disc

ja

http://www.fujibikes.com/eu/bike/detail ... te-13-disc

phoenix
Rattur
Postitusi: 136
Liitunud: 08. 09. 2013. 12:09

Re: ratta ehk hübriidide? valik

Postitus Postitas phoenix » 31. 03. 2015. 16:50

Mulle on viimasel ajal sümpatiseerima hakanud hoopis selle firma toodang:
http://www.helkamavelox.fi/tuote-osasto/miesten/

Paarikümne aasta tagused mälestused räägivad kaalult ehk raskepoolsetest, kuid väga mugava sõiduasendi ja kerge jooksuga ratastest.... hoog sees, sõitis nagu ise :D Kas trenniks ja vahel rahvaspordipäeval osalemiseks just parim valik, aga rahulikuks commuteriks vist küll päris head endiselt ja näevad stiilselt "old-timer" välja kah.
Mõnda aega on juba kummitanud mõte üks 3 või 7-nexus-käiguline kohale tuua ja ära elektriseerida...

lauri77
Rattur
Postitusi: 4
Liitunud: 29. 03. 2015. 09:22

Re: ratta ehk hübriidide? valik

Postitus Postitas lauri77 » 02. 04. 2015. 20:52

Kas saan õigesti aru, et selles hinnaklassis (-700euri) ja situatsioonis kus sõit on pigem asfaltil ja kruusal, kõvemal metsateel, siis võiks pigem valida ilma amordita, jäiga kahvliga ratta. nt. merida speeder, fuji absolute vms.) Et nii odavalt rattalt pole ka kvaliteetset toimivat amorti võimalik leida.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: ratta ehk hübriidide? valik

Postitus Postitas erikr » 02. 04. 2015. 21:29

Jah.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Miki-Hiir
Rattur
Postitusi: 264
Liitunud: 12. 04. 2005. 09:41

Re: ratta ehk hübriidide? valik

Postitus Postitas Miki-Hiir » 03. 04. 2015. 07:55

lauri77 kirjutas:Et nii odavalt rattalt pole ka kvaliteetset toimivat amorti võimalik leida.
Oleneb millega võrrelda - korraliku MTB amordiga võrreldavat amorti pole hübriididel võimalik leida olenemata hinnaklassist. Hübriid pole lihtsalt mõeldud tingimustesse, kus sellist amorti vaja läheks.
Aga 50-63mm käiguga lenksult lukustatavaid amorte neile ikka pannakse ja näiteks trepis kruusatee peal ma ei kujutaks ilma ette. Kõik oleneb sellest milline on see kruusa-metsatee, kuhu ronida.

tommike
Rattur
Postitusi: 151
Liitunud: 26. 04. 2009. 20:40

Re: ratta ehk hübriidide? valik

Postitus Postitas tommike » 03. 04. 2015. 12:26

lauri77 kirjutas:Kas saan õigesti aru, et selles hinnaklassis (-700euri) ja situatsioonis kus sõit on pigem asfaltil ja kruusal, kõvemal metsateel, siis võiks pigem valida ilma amordita, jäiga kahvliga ratta. nt. merida speeder, fuji absolute vms.) Et nii odavalt rattalt pole ka kvaliteetset toimivat amorti võimalik leida.
´Meie kruusateede kvaliteet on kahjuks selline, et mina isiklikust kogemusest lähtudes soovitaks siiski amordiga versiooni.
Hübriide leidub ka seal :
http://www.author.ee/kross.htm

ErikEst
Rattur
Postitusi: 9
Liitunud: 26. 03. 2015. 15:48

Re: ratta ehk hübriidide? valik

Postitus Postitas ErikEst » 03. 04. 2015. 14:32

Prommar kirjutas:Hoolimata sellest, et sa mainid metsavahelisi võistlusi, soovitaks hoiduda amordiga hübriididest. Need amordid on reeglina jube rasked ja suht kasutud.
Karbonhark summutab hästi vibratsiooni ja paksema kummi ja õige rehvirõhuga kannatab ka kruusal ja maastikul sõita.
Jäi see postitus silma ja helistasin Veloplussi ,et uurida nendepoolset arvamust,ütleme nii ,et ei tahetud nõusse jääda. Karbonhark ei pidavat siiski imehark olema(ikkagi maanteele ja tänavale) ja tavakasutajad selliseid vahetusi väga praktiseerima ei pidavat.(kuigi nad ju võiksid raha teenida ja neid müüa)
Vabandan teemaalgataja ees ,kuid kuna olen ka ise hübriidiotsinguil siis seepärast kolan siin mööda teemasid.

Kasutaja avatar
Prommar
Rattur
Postitusi: 1141
Liitunud: 14. 06. 2010. 22:25

Re: ratta ehk hübriidide? valik

Postitus Postitas Prommar » 03. 04. 2015. 18:05

Ausalt öeldes ei saa ma ise ka aru, kuidas mõned sõidavad maastikul võistlusi jäiga hargiga (keegi neid siiski müüb), aga inimesed on erinevad.
Enamus rattureid arendavad ratast pigem kergemaks, kui mugavamaks (võimalik on saavutada ka mõlemat korraga). Esihargi näol on võimaik üks kulukas etapp vahele jätta.

Loogiline, et poodidel selline skeem eriti läbi ei läheks, et müüvad amordiga rattaid ja üritavad kohe ka karbonhargi pähe määrida.
Kui vähegi võimalik, tuleks enne ostmist muidugi pikem proovisõit teha mõlema variandiga.

ErikEst
Rattur
Postitusi: 9
Liitunud: 26. 03. 2015. 15:48

Re: ratta ehk hübriidide? valik

Postitus Postitas ErikEst » 03. 04. 2015. 18:36

Jah aga seekord nad ei teadnud kas mul juba ratas olemas või mitte. Helistasin,teavitasin teadmisvajadusest :) , ma ei maininud sõnagagi ,et mul ratast veel pole.... (poes kolasin ennem ,ila rippus nagu uurikett)

lauri77
Rattur
Postitusi: 4
Liitunud: 29. 03. 2015. 09:22

Re: ratta ehk hübriidide? valik

Postitus Postitas lauri77 » 22. 04. 2015. 21:12

Ostsin siis endale TREK 8.3 DS ratta. Leian et selle hinna eest on minu jaoks ratast küll. Proovisin Veloplusis ka Merida hübriide, kuid nende lühikeste proovisõitudega erilist vahet küll pole. Kuna Veloplusis rabati rattaid nagu hulludel päevadel, siis ei tahetud väga allahindlusi teha, või ei osanud ma korralikult küsida. nii valisingi treki.
Kuid nüüd tundub, et olen ületamatu probleemi ees. Nimelt tahan panna rattale pikki porilaudu, kuid sellel rattal pole esihargil nn kõrvu kuhu neid kinnitada. Vaid on augud otse amordi sees Amort ise Suntour nex. Mitte üheski poes pole ma sobiva kinnitusega porilaudu leidnud. Rademari mehed ka laiautavad käsi, et uued hübriidid ongi selliste kinnitustega ja nemad paigaldavad neile porilauad ehitusmeeste plastik krõpsuga. Tundub nagu suht porno. Lihtsalt paneb imestama, et kui selline amort on välja mõeldud, siis oleks loogiline, et sinna oleks võimalik ka lisavarustust saada, seda enam, et kohad kuhu paigaldada on amordil olemas.
Või pole eestisse selliseid asju toodud. samas youtubes vaatasin, et ühele samasugusele rattale olid pikad porikad paigaldatud https://www.youtube.com/watch?v=HAtpVOG2tvY
Äkki oskab keegi nõu anda, et ehk on kusagil saada sellisele rattale porilaudu või on mingisugune adapter mis vahele käib, esialgu selle ehitusmeeste krõpsu välistaks

Kasutaja avatar
Prommar
Rattur
Postitusi: 1141
Liitunud: 14. 06. 2010. 22:25

Re: ratta ehk hübriidide? valik

Postitus Postitas Prommar » 22. 04. 2015. 21:54

1. Ürita mõnest netipoest leida need samad mis videos.
2. Osta Eestist suvalised regullitavad porikad ja painuta/lõika kinnitusvardad parajaks.

haigo
Rattur
Postitusi: 166
Liitunud: 21. 04. 2005. 12:44

Re: ratta ehk hübriidide? valik

Postitus Postitas haigo » 23. 04. 2015. 08:34

http://hawaii.ee/700c-kmpl-216000-1401
Nendel peaks vist analoogne kinnitus olema.

lauri77
Rattur
Postitusi: 4
Liitunud: 29. 03. 2015. 09:22

Re: ratta ehk hübriidide? valik

Postitus Postitas lauri77 » 23. 04. 2015. 09:07

Jah käisin ka neid vaatamas, müüja ütles, et esimene isegi pidi sobima, aga tagumise kinnitus ei pidavat sobima. Aga ilusat hinda ikka oskavad ka küsida. Arvan jah et peab kuidagi painutamise teed vist minema.

MeelisV
Rattur
Postitusi: 32
Liitunud: 27. 03. 2015. 17:19

Re: ratta ehk hübriidide? valik

Postitus Postitas MeelisV » 30. 04. 2015. 20:54

mina siis lõpuks valisin endale ühe Merida
täpsemalt siis Speeder T2
http://www.veloplus.ee/et/toode/ratas-m ... nane-29755
väidetaval eelmise aasta mudel aga minu eelmise nn. jalgrattalaadse toote asendamiseks piisavalt hea
hind polnud üldse paha ja seepärast saigi see võetud
Fuji Absolute oli kah plaanis aga fixuses oli tühjus ja tarne laekumine oli teadmata.

nüüd vaja ratast veel varustada lisadega - porilauad, tuled, pudeli hoidja jne.
kui ratas käes ja valmis siis lisan reaalse pildi.

Vasta

Mine “Jalgrattad”