FULLSUSPENSION MTB amortide seadistamine
FULLSUSPENSION MTB amortide seadistamine
Rattaks siis Scott Spark 910 ja probleem järmgine, nimelt kui hooga vändat näiteks järsust lohust läbi kust järsku amordid põhja viskab siis loobib tagaotsa häirivalt üles, kuna mul praegu kasutada ka üks Specialized Epic siis sellega seal seda probleemi pole , on tunda,et amort võtab lohu ära ning tagaratas püsib maas, sama kehtib ka kui mõnes järsus kurvis amordid alla lähevad siis üles tulles vahest viskab häirivalt ratta õhku natuke. Esialgne mõte oli kohe reboundi aeglasemaks keerata tagaotsal, see ainult vähendas probleemi.
Enne kui hakkan rõhkudega mässama ( äkki jäigemaks panema,et amort põhja ei läheks ) mõtlesin küsin mis teised arvavad :
https://www.youtube.com/watch?v=9yW8j2AbaqI
Enne kui hakkan rõhkudega mässama ( äkki jäigemaks panema,et amort põhja ei läheks ) mõtlesin küsin mis teised arvavad :
https://www.youtube.com/watch?v=9yW8j2AbaqI
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com
Re: FULLSUSPENSION MTB amortide seadistamine
rebound, ega muu seda ülessetoomise kiirust ei muuda.
Kiirelt ja suurelt.
Re: FULLSUSPENSION MTB amortide seadistamine
Tagasilööki tuleb aeglasemaks keerata jah.
Aga kui sul on sellel Sparkil Foxi amort, siis ega seda heaks ei saagi. Scott on otsustanud, et jäik lukustus on olulisem kui muu ja pannud sellele rattale sellise amordi millele on ainult üks tagasivoolu tee. Pmst on tegu vana Foxi Triadi amordiga. Suuremate lohkude puhul (nagu videos) tahaks sellel tagasilööki aeglasemaks keerata, aga pisikeste juurikate peal kiiremaks. Head lahendust polegi.
Normaalsetel amortidel on kaks tagasivoolu teed - üks toimib käigu alguses ja on nupust reguleeritav. Teine toimib amordi suurema käigu puhul ja selle ümberhäälestamiseks peab amordi lahti võtma. Aga vähemalt saab seda teha.
Aga kui sul on sellel Sparkil Foxi amort, siis ega seda heaks ei saagi. Scott on otsustanud, et jäik lukustus on olulisem kui muu ja pannud sellele rattale sellise amordi millele on ainult üks tagasivoolu tee. Pmst on tegu vana Foxi Triadi amordiga. Suuremate lohkude puhul (nagu videos) tahaks sellel tagasilööki aeglasemaks keerata, aga pisikeste juurikate peal kiiremaks. Head lahendust polegi.
Normaalsetel amortidel on kaks tagasivoolu teed - üks toimib käigu alguses ja on nupust reguleeritav. Teine toimib amordi suurema käigu puhul ja selle ümberhäälestamiseks peab amordi lahti võtma. Aga vähemalt saab seda teha.
Re: FULLSUSPENSION MTB amortide seadistamine
Amordiks on jap Fox Nude. Muidu nagu pole midagi halba öelda amordi kohta, toimib suurepäraselt just nagu jah selliste mainitud olukordade korral on häiriv. Seda kindlasti mõjutab ka mu suhteliselt agressiivne sõiduasend ( sadul ees ja lenks madalal ) kuid Epicuga sõites asend umbes sama Proovin homme ka rõhuga natuke mängida, nõks jäigemaks äkki läheb vähe paremaks.
Kas esiamordi töö ei mõjuta kuidagi seda tagaotsa loopimist ?
Kas esiamordi töö ei mõjuta kuidagi seda tagaotsa loopimist ?
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com
Re: FULLSUSPENSION MTB amortide seadistamine
Räägitakse, et esiamort peaks olema kiirem sellise sabaloopimise vältimiseks. Aga kui ma üritasin ette kujutada, et kuidas kiirem esiamort aitaks, siis ei osanud seda seletada. Igal juhul läheb esiamort vastikuks, kui sa ta kiiremaks keerad kui peaks.
Rõhu suurendamine minu meelest ei aita - amordi õhkvedru avaldab sama jõudu lihtsalt lühema kokkusurumise peale.
Rõhu suurendamine minu meelest ei aita - amordi õhkvedru avaldab sama jõudu lihtsalt lühema kokkusurumise peale.
Re: FULLSUSPENSION MTB amortide seadistamine
Suured ja targad insenerid on ratta valmis ehitand korraliku geomeetriaga.Kui nüüd üks tark mees sadula võimalikult ette lükkab ja leista võimalikult madalale ajab siis on ju midagi viltu.Otsustage ise mis. Ma võiks pikalt kirjutada kuidas spargil amordid seadistada nii nagu tehases mulle räägiti aga see toimib siiski tehase poolt ettenähtud geomeetriaga.
Re: FULLSUSPENSION MTB amortide seadistamine
Sadul on ikkagi lubatud piirides ees ,ehk reelingute peal kuni MAX piirini ja lenks on tegelt nii nagu ta originaalis oli, aga ta originaalis juba üsna madalal. Ole hea ja jaga kogemusi saab midagi kasulikku teada äkki
Täna sai testitud kõvasti muidu, taga amordi kinnituse panin HIGH asendisse, tagaamorti väheke jäigemaks ja reboundi aeglasemaks ning esiamorti väheke reboundi kiiremaks, pirita rajal käib nüüd korra või kaks tagaamort põhjas, enne käis ikka liiga palju.Ratas muutus totaalselt , väga agresiivne ja täpne juhitavus on nüüd , kurve ja laskumisi kordades parem võtta ja kurvides enam ei loobi ka ratast , aga sirge tee peal olevad lohud on ikka probleemiks, natuke kanni sadulast tõsta siis ok Korra proovima sadulat ka taha poole panema siis äkki läheb paremaks
Täna sai testitud kõvasti muidu, taga amordi kinnituse panin HIGH asendisse, tagaamorti väheke jäigemaks ja reboundi aeglasemaks ning esiamorti väheke reboundi kiiremaks, pirita rajal käib nüüd korra või kaks tagaamort põhjas, enne käis ikka liiga palju.Ratas muutus totaalselt , väga agresiivne ja täpne juhitavus on nüüd , kurve ja laskumisi kordades parem võtta ja kurvides enam ei loobi ka ratast , aga sirge tee peal olevad lohud on ikka probleemiks, natuke kanni sadulast tõsta siis ok Korra proovima sadulat ka taha poole panema siis äkki läheb paremaks
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com
Re: FULLSUSPENSION MTB amortide seadistamine
Ma ise veeren täpselt sama rattaga ja olen täheldanud, et pele pikemat sõitu ala 1,5h juurikaid ja metsa muutuvad amordid jäigemaks. Seda siis juba mitmel korral, nüüd siis olen sellises olukorras kus kaalun need foxi amordid millegi muu vastu vahetada, samas olen ratta ja amortide tööga rahul, just kiiresti sõidul nt. Saku radadel, aga parajalt olen proovinud erinevaid rõhke ja rebondiga mängida. Algseade olen teinud nii nagu fox ise soovitab oma kodulehel, ja see pole üldse paha. High asendisse asetasin kohe peale esimest sõitu, kuna pedaalid ikka tahtsid metsa jääda.
Kui siin nüüd meil keegi Foxi ja Scotti spetsialist on siis, mis tagaamorti keegi soovitaks, või mingi Upgrade olemas olevale teha.
Kui siin nüüd meil keegi Foxi ja Scotti spetsialist on siis, mis tagaamorti keegi soovitaks, või mingi Upgrade olemas olevale teha.
Tööstusautomaatika lahendused www.minitec.de
Re: FULLSUSPENSION MTB amortide seadistamine
Remote lockoutiga asenduse valikud palju pole 29" Sparkile, räägitakse, et läheb paremaks Fox Float CTD-ga. 29" puhul siis 165x38mm
http://www.bike-discount.de/en/buy/fox- ... /wg_id-824
Selle raha juures oleks siis ilmselt mõistlik tellida see Fox UK-s TFTuned nimeliselt firmalt, kus võetakse enne amort lahti, ja tehakse custom tune vastavalt sinu kehakaalule ja soovile.
Lähemalt kirjas siin: http://www.tftuned.com/tech-help/72-push
http://www.tftuned.com/pushed-fox-2015- ... elet/p3055
http://www.bike-discount.de/en/buy/fox- ... /wg_id-824
Selle raha juures oleks siis ilmselt mõistlik tellida see Fox UK-s TFTuned nimeliselt firmalt, kus võetakse enne amort lahti, ja tehakse custom tune vastavalt sinu kehakaalule ja soovile.
Lähemalt kirjas siin: http://www.tftuned.com/tech-help/72-push
http://www.tftuned.com/pushed-fox-2015- ... elet/p3055
Re: FULLSUSPENSION MTB amortide seadistamine
Mis amort sellel rattal ees on? Kas Foxi Evolution seeria oma või mingi Fit amordiga kahvel? Sõidu käigus jäigemaks minekut saaks seletada õli aereerumisega, aga Fit korral on see välistatud. Tagaamordi puhul on õhk ja õli algusest peale eraldatud ja seal sellist seletust pole. Külma ilmaga (alla kümne kraadi) sõites hakkavad amordiõlid oluliselt halvemini voolama. Aga see seletaks vaid seda miks ratas toas pehmem tundub kui õues.
See Foxi Nude on kahjuks natuke alaväärtusliku sisuga ja selle tuunimine palju juurde ei anna.
See Foxi Nude on kahjuks natuke alaväärtusliku sisuga ja selle tuunimine palju juurde ei anna.
Re: FULLSUSPENSION MTB amortide seadistamine
Mul on 26" 2012a spark Dt Swiss Nude2 amordiga ja toimib normaalselt - selliseid tagaotsa viskamisi kindlasti ei tee. Treppis kruusateel või kergelt krobelisel maastikul võiks paremini toimida, aga mulle on öeldud, et see dt swiss ongi veidi lahja, kõik uuemad FOX-ga mudelid on paremad. Kas siis pole nii? Mis oleks siis parim upgrade sellele 26" isendile?
Ja häid nippe kuidas FS ratast seadistada võib kah jagada, samas ega seal ju palju variante ei ole, õhu paned kaalu järele paika ja reboundi saab ka käigu pealt keerata.
Ja häid nippe kuidas FS ratast seadistada võib kah jagada, samas ega seal ju palju variante ei ole, õhu paned kaalu järele paika ja reboundi saab ka käigu pealt keerata.
Re: FULLSUSPENSION MTB amortide seadistamine
Videos paris ekstreem variant ka tavaliselt niipalju ikka ei loobi, aga avastasin, et sadul ka noks madalamal kui olema peaks, sai kōrgemale tōstetud ja tänu sellele läks raskuskese ka tahapoole ja asi juba päris hea, proovin veel nōksa pehmemaks panna amorti. Jama see, et amordipump paneb villast ehk ōhku panen sisse ainult sag-i järgi mitte rōhu järgi, hetkel umbes 18% peal.
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com
Re: FULLSUSPENSION MTB amortide seadistamine
18% on nagu maru vähe minu meelest. Miski 25% võiks olla hea lähtekoht timmimiseks. Kuidas see amordipump sul valetab?
Re: FULLSUSPENSION MTB amortide seadistamine
Spargil on raami peal tabel kui palju õhku sisse peab lööma.Kui rahulikult sadulas istud peaks mingi pool senti sisse vajuma.Rebaundi sätid ni:sadulas istudes vajutad järsult sadulale.Amort vajub sisse tõuseb ülesse ja vajub jälle tagasi.Kui tagasi ei vaju on rebaund liiga peal,kui kiikuma jään siis on liiga maas.Peale esi amordi seadistamist tõused ratta peale püsti ja hüppad koha peal.Üritad taga ja esiotsa koos lendu saada.Ratas peaks alla kukkudes ilusti horisontaali jääma mitte et esi või tagaosa vajub rohkem alla.
Muidugi spark on mõeldud xs rattaks ja mingeid ulme auke ei peagi ta vastu võtma.Tasuks ka suuremate jõnksude ajal perset tõsta.
Muidugi spark on mõeldud xs rattaks ja mingeid ulme auke ei peagi ta vastu võtma.Tasuks ka suuremate jõnksude ajal perset tõsta.
Re: FULLSUSPENSION MTB amortide seadistamine
Käisin kangutasin eile Saku100 rajal ja proovisin erinevaid seadeid, nii rõhu kui ka reboundiga. Kaks eri seadet on ikkagi vaja, need siis on: Kui tahad seal rajal täiega kangutada siis peab nõks madalama rõhu ja kiire reboundi kasuks otsustama, aga kui nüüd sellises seades aeglast sõitu nautida, siis hakkab täiega õõtsutama ja kaob igasugune mõnu. Kui nüüd reboundi peale keerata +, siis saab hakkama, aga amordid lähevad pea maksimumi ära, ca 5psi juurde ja asi jälle norm. Sellist head lahendust, vahepealset ma ei saanudki. Samas paned selle pehme seadega Triali peale lukku ja kannatab ka täiega anda juurikatel, kui jalas powerit on, rohkem vaja sel juhul ennast sadulast tõsta.
Eilne tulemus siis kaks korda üle nipli ja kolmas kord kännu taha, mõned sinikad saab kehale ikka kätte seal.
Esiamort on Factory series Fit CTD, ja endiselt teisel ringil olles tundsin kuidas amordid lähevad jäigemaks. Väljas oli vist mingi 14+ kraadi.
http://www.vitalmtb.com/product/guide/B ... duct-specs
Eilne tulemus siis kaks korda üle nipli ja kolmas kord kännu taha, mõned sinikad saab kehale ikka kätte seal.
Esiamort on Factory series Fit CTD, ja endiselt teisel ringil olles tundsin kuidas amordid lähevad jäigemaks. Väljas oli vist mingi 14+ kraadi.
http://www.vitalmtb.com/product/guide/B ... duct-specs
Viimati muutis snakey, 06. 05. 2015. 10:10, muudetud 1 kord.
Tööstusautomaatika lahendused www.minitec.de
Re: FULLSUSPENSION MTB amortide seadistamine
Esiamordi jäigaks muutumist ei oska seletada. S.t. lihtne seletus oleks, et õhk on sisse sattunud, aga kui muidu normaalselt toimib ja imelikke hääli ei tee, siis pigem pole selles häda. Googeldada?
Tagaamordi osas - nii ongi. Kahe tagasivoolukanaliga amordi korral sellist dilemmat pole. Saku rada toob selle probleemi eriti hästi välja. Eelmisel aastal Saku 100-l tegelesin ka korduvalt tagaamordi (Fox, ilma Boostvalveta Factory Series ehk vana Triad) timmimisega, aga ikka oli vastik. Laupäeval lähen Monarch RT3-ga peale. See oli üks väga väärt upgrade. Hetkel on veel peenhäälestus pooleli, aga Foxiga ei kannata ikkagi võrrelda.
Selle upgrade soovitamisel on see nüanss, et väga palju sõltub tagavedrustuse lahendusest. Scottil on pmst kõige lihtsam lahendus, kus kompromissid kõige suuremad. Mul on selline eraldi tagakolmnurgaga kahe lühikese lingiga lahendus, mis mehhaaniliselt palju parem on. Ehk, et amordi lukustamine on vähetähtis teema, kuna vedrustus on nii tehtud, et hoolega vändates ratas õõtsuma ei lähe. Pmst sõidan kogu aeg lahtise amordiga. Scottil võib aga lenksulukk abiks olla. RT3-l vist seda optionit pole ja Monarch XX, millel on, on jälle kehva lahendusega.
Tagaamordi osas - nii ongi. Kahe tagasivoolukanaliga amordi korral sellist dilemmat pole. Saku rada toob selle probleemi eriti hästi välja. Eelmisel aastal Saku 100-l tegelesin ka korduvalt tagaamordi (Fox, ilma Boostvalveta Factory Series ehk vana Triad) timmimisega, aga ikka oli vastik. Laupäeval lähen Monarch RT3-ga peale. See oli üks väga väärt upgrade. Hetkel on veel peenhäälestus pooleli, aga Foxiga ei kannata ikkagi võrrelda.
Selle upgrade soovitamisel on see nüanss, et väga palju sõltub tagavedrustuse lahendusest. Scottil on pmst kõige lihtsam lahendus, kus kompromissid kõige suuremad. Mul on selline eraldi tagakolmnurgaga kahe lühikese lingiga lahendus, mis mehhaaniliselt palju parem on. Ehk, et amordi lukustamine on vähetähtis teema, kuna vedrustus on nii tehtud, et hoolega vändates ratas õõtsuma ei lähe. Pmst sõidan kogu aeg lahtise amordiga. Scottil võib aga lenksulukk abiks olla. RT3-l vist seda optionit pole ja Monarch XX, millel on, on jälle kehva lahendusega.
Re: FULLSUSPENSION MTB amortide seadistamine
Rahulikult istudes ja 0.5cm sisse vajumist tähendab ju 12.5% sagi ainult ? Sest amordi käik 4cm ju Raami peal mingit tabelit küll pole muidu. Pump valetab nii,et näitab mingeid ulme numbreid mis pole loogilised ( suuremaid )
Metslase antud näpunäiteid lähen proovin ka täna järgi kuidas mul hetkel toimib, kuid üldiselt tundub ikkagi jah, et kui saad juba seade omaarust heaks siis teise tempoga sõites tundub jällegi nagu vale Ehk sellist kuldset keskteed on raske leida, ise kaldun rohkem kangutamise setupile ilmselt siis .
Metslase antud näpunäiteid lähen proovin ka täna järgi kuidas mul hetkel toimib, kuid üldiselt tundub ikkagi jah, et kui saad juba seade omaarust heaks siis teise tempoga sõites tundub jällegi nagu vale Ehk sellist kuldset keskteed on raske leida, ise kaldun rohkem kangutamise setupile ilmselt siis .
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com
Re: FULLSUSPENSION MTB amortide seadistamine
Tagumisele amordile, et peal istudes oleks seal ala 6mm sag'i pean sisse panema rõhuks 195 psi'd oma kaalu juures, esimeses amordis ca 95-100 psi'd.
Tööstusautomaatika lahendused www.minitec.de
Re: FULLSUSPENSION MTB amortide seadistamine
Sa kasutad 6mm sagi ? Ehk 15% ?
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com
Re: FULLSUSPENSION MTB amortide seadistamine
Ma ei ole täpselt mõõtnud aga silma järele on mul umbes 1,5cm sag'i.
Keskmises lenksuluku asendis on amort piisavalt jäik ja sag ka väiksem et läbivajumist ei toimu, kui ei taha. Lukus asendis on tagaamort põhimõtteliselt täiesti jäik.
Keskmises lenksuluku asendis on amort piisavalt jäik ja sag ka väiksem et läbivajumist ei toimu, kui ei taha. Lukus asendis on tagaamort põhimõtteliselt täiesti jäik.
Re: FULLSUSPENSION MTB amortide seadistamine
Ärge nüüd päris kohe näkku lööge, aga ma olen FSiga sõitnud juba sellest ajast, kui mulle Elioni stardis ratast vaadati ja öeldi, et ega ma Alpides pole.
Mina teen nii:
Paned esi ja taga amordi täiesti lahtisesse asendisse.
Seadistad rõhu nii ees, kui taga koos nende kodinatega (tagavarakummid, pudelid, multitoolid jne) millega sa tavaliselt sõidad SAGi järgi ~ 20% peale. Tagasilöögi kiiruse esimesel amordil regullid selle järgi, et kui oled ise ratta pealt maas vajutad amordi kompressioonasendisse ja lased järsku lahti. Tagasilöögi klappi keeratse leiad asendi, kus esiratas enam ei viska maast lahti (hakkad siis kiirema poolt aeglasema poole tulema).
Taga amordiga teed nii, et jalad pedaalidel hüppad ahtriga sadulasse imiteerides maksimaalset kompressiooni ja kui amort ennast algpikkusesse tagasi lükkab, et tohi sa tsükli lõpus lainetama jääda vaid pead tulema ühe korraga üles ja liikumine peab peatuma (hakkad sama moodi kiirema pealt aeglasema poole tulema).
Mul on hetel ees Fox 32 Float Remote CTD FIT Factory Kashima 100mm ja taga Fox Float Remote CTD Factory Kashima.
Peamiselt sõidan nii ees, kui taga 100% avatud setingus, arva panen TRAILi peale.
Sellise süsteemiga olen senini kõik FS-d, mis mul on olnud (kokku 3) toimina saanud.
Mina teen nii:
Paned esi ja taga amordi täiesti lahtisesse asendisse.
Seadistad rõhu nii ees, kui taga koos nende kodinatega (tagavarakummid, pudelid, multitoolid jne) millega sa tavaliselt sõidad SAGi järgi ~ 20% peale. Tagasilöögi kiiruse esimesel amordil regullid selle järgi, et kui oled ise ratta pealt maas vajutad amordi kompressioonasendisse ja lased järsku lahti. Tagasilöögi klappi keeratse leiad asendi, kus esiratas enam ei viska maast lahti (hakkad siis kiirema poolt aeglasema poole tulema).
Taga amordiga teed nii, et jalad pedaalidel hüppad ahtriga sadulasse imiteerides maksimaalset kompressiooni ja kui amort ennast algpikkusesse tagasi lükkab, et tohi sa tsükli lõpus lainetama jääda vaid pead tulema ühe korraga üles ja liikumine peab peatuma (hakkad sama moodi kiirema pealt aeglasema poole tulema).
Mul on hetel ees Fox 32 Float Remote CTD FIT Factory Kashima 100mm ja taga Fox Float Remote CTD Factory Kashima.
Peamiselt sõidan nii ees, kui taga 100% avatud setingus, arva panen TRAILi peale.
Sellise süsteemiga olen senini kõik FS-d, mis mul on olnud (kokku 3) toimina saanud.
Re: FULLSUSPENSION MTB amortide seadistamine
Sekundeerin samuti Andre variandile. Ma küll jätan SAG ca. 15% peale, ehk siis, panen mõlemisse veidi rohkem rõhku. Tagasilöök siis sarnaselt, katseeksitus meetodil. Kui väga peeneks minna, siis saaks ilmselt õli viskoossusega ühtteist veel muute, aga kui vajalik see on, on juba iseküsimus.
Re: FULLSUSPENSION MTB amortide seadistamine
Hetkel sai siis jah paika pandud nii ,et esiotsal ca 18% sag ja nii ,et esiots ei põrkaks ja tagaotsal ca 16% sag ( ehk esiots sai nõksa pehmem ) ja rebound nii,et üleliigset õõtsumist ei teeks peale ülestulemist kohapeal hüpates ( rebound jäi - poolt vaadatuna 4-5 astmesse ) ning sadulat sai tõstetud 0.5cm tänu millele läks sadul ka tahapoole umbes samapalju ning kerge tiir sellise kehva ilmaga ütleb,et tundub,et sai päris hea, eks ole nüüd kiiremal sõidul näha Huvipärast mõõtsin ära ja nüüd on sadula kõrgus keskjooksust ja lenksu kaugus sadulast Epicuga võrreldes pmst 1:1
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com
Re: FULLSUSPENSION MTB amortide seadistamine
Palju sul pikkust ja kaalu on? ja mis raami suurus see spark on?raikzz kirjutas:Hetkel sai siis jah paika pandud nii ,et esiotsal ca 18% sag ja nii ,et esiots ei põrkaks ja tagaotsal ca 16% sag ( ehk esiots sai nõksa pehmem ) ja rebound nii,et üleliigset õõtsumist ei teeks peale ülestulemist kohapeal hüpates ( rebound jäi - poolt vaadatuna 4-5 astmesse ) ning sadulat sai tõstetud 0.5cm tänu millele läks sadul ka tahapoole umbes samapalju ning kerge tiir sellise kehva ilmaga ütleb,et tundub,et sai päris hea, eks ole nüüd kiiremal sõidul näha Huvipärast mõõtsin ära ja nüüd on sadula kõrgus keskjooksust ja lenksu kaugus sadulast Epicuga võrreldes pmst 1:1
Tööstusautomaatika lahendused www.minitec.de
Re: FULLSUSPENSION MTB amortide seadistamine
170cm kaal koos täisvarustuses ca 68-69kg ja raam on M
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com