Alu Vs Carbon

Komplektsed jalgrattad. MTB, Road, Trekk, CC, BMX. ...
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
kaspar19
Rattur
Postitusi: 166
Liitunud: 07. 05. 2014. 15:46

Alu Vs Carbon

Postitus Postitas kaspar19 » 15. 09. 2014. 16:23

Kas keegi targem räägib lahti alu ja carboni plussidest ja miinustest, sh kui suur on kaalu vahe ?

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Alu Vs Carbon

Postitus Postitas erikr » 15. 09. 2014. 18:54

Sellisele küsimusele pole võimalik mõistlikult vastata.

Aga tutvu taustsüsteemiga ja konkretiseeri seejärel küsimust.

https://www.google.ee/search?num=100&ne ... ZZFjb15TuM
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

phoenix
Rattur
Postitusi: 136
Liitunud: 08. 09. 2013. 12:09

Re: Alu Vs Carbon

Postitus Postitas phoenix » 15. 09. 2014. 19:42

erikr kirjutas:Sellisele küsimusele pole võimalik mõistlikult vastata.
On küll:
Hea carbon raam on üldiselt parem(sh kergem) kui Al-raam
Hea Al-raam on parem (sh tihti kergem) kui vilets carbonraam
Kui finantsiga kitsas, osta hea CroMo (double v parem triple butted), parem kui viletsad Al või carbonraamid. Kõige vastupidavamad ja paremad päris kerged ka.
Paraku vist tänane turg, marketing ja trendid ei soosi eriti kvaliteet-CroMo raamide tegemist. Millest järeldub, et masstoodangust kipuvad need minema väiketootjate ja käsitöötoodeteks ja hinnad omakorda "liiga" kalliks ja olemegi alguses tagasi :D

Kasutaja avatar
siim_s
Rattur
Postitusi: 1119
Liitunud: 03. 04. 2006. 07:58

Re: Alu Vs Carbon

Postitus Postitas siim_s » 15. 09. 2014. 19:51

Maantee või maastik? Kaalu mõttes on mõlemal juhul väga normaalseid aluraame ka. Specialized Allez smartweld raam on ca 1200-1300g. S-works Allez veelgi kergem. Sama tootja Stumpjumper HT maastikuraam ca 1500g. Raskema jala/keha puhul on carboni jäikusel kindlasti eelis, aga normaalkaalus tavasõitja jaoks on täitsa mõistlik valida pigem paremate juppidega aluraamil ratas kui kehvema jupiga carbonratas. Ise tegin ka nii, et panin aluraamile alla kerged carbonjooksud ja no ikka väga mõnus on sõita. Ei tunne kuidagi, et paarsada lisagrammi raami küljes mind tagasi hoiaks. Kahju ainult, et tõeliselt häid/kergeid aluraame tänapäeval vähe tehakse ja pigem kesktaseme või madalama otsa juppidega müüakse.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: Alu Vs Carbon

Postitus Postitas Mati » 15. 09. 2014. 20:00

phoenix kirjutas:
erikr kirjutas:Sellisele küsimusele pole võimalik mõistlikult vastata.
On küll:
Hea carbon raam on üldiselt parem(sh kergem) kui Al-raam
Hea Al-raam on parem (sh tihti kergem) kui vilets carbonraam
Kui finantsiga kitsas, osta hea CroMo (double v parem triple butted), parem kui viletsad Al või carbonraamid. Kõige vastupidavamad ja paremad päris kerged ka.
Paraku vist tänane turg, marketing ja trendid ei soosi eriti kvaliteet-CroMo raamide tegemist. Millest järeldub, et masstoodangust kipuvad need minema väiketootjate ja käsitöötoodeteks ja hinnad omakorda "liiga" kalliks ja olemegi alguses tagasi :D
See oli nüüd mõistlik vastus?
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2845
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Re: Alu Vs Carbon

Postitus Postitas Rivo » 15. 09. 2014. 20:46

Carbon on kiuline ja korralikude raamide tootjad kasutavad seda omadust ära, et raam annaks mõnest kohast kergelt järgi ja samas teisest kohast oleks jälle jäik.
Last but not least - crbon raame saab oluliselt odavamalt parandada, kui peaks midagi juhtuma :!:
....._0
....\<,
(-)/ (-) ProKLUBI - ProShop - Estonian Cup

Indreq
Rattur
Postitusi: 419
Liitunud: 08. 09. 2012. 13:59

Re: Alu Vs Carbon

Postitus Postitas Indreq » 16. 09. 2014. 11:01

Minu tagasihoidlikul arvamusel maanteel on see materjal olulisem kui maastikul - süsiniku jäikus või vibratsiooni summutav elastsus, kaalueelis jne. Maastikul selline peentuuning elastsuse-jäikuse osas pole nii oluline (enamus mitteproffe ei tunneta seda). Sama raha eest saab hea aluraamiga ratta paremate juppidega (kahvel, pidurid jne) mis sõidutunnetust mõjutavad ilmselt rohkem kui kui raami materjal. Väite kinnituseks kaks cube mudelit mis on sama hinna ja kaaluga - Cube Reaction GTC Race 29 vs Cube Reaction SL 29. Teisel neist on kahvel SID vs esimese Reba, samuti erinevad jooksud ja pidurilingid (XT vs SLX). Muud jupid samad. Kõhutunde pealt pakuks et raamide kaaluvahe on ehk 300-400g mille teevad tagasi aluratta paremad jupid.

Süsinikraami üks eelis ilmselt on ta upgrademise potentsiaal (sellest saab paremaid juppe külge keerates lõpuks ikka kergema ratta teha kui aluraamiga) ja parem hinna hoidmine - kuna süsinikraami saadab mõningane kultus, siis ilmselt saab selle edasi müüa kallimalt kui hea aluraami.

Kasutaja avatar
AndreK
hobisportlane
Postitusi: 2498
Liitunud: 07. 03. 2003. 12:06

Re: Alu Vs Carbon

Postitus Postitas AndreK » 16. 09. 2014. 12:24

Sõitsin hooaja teise poole alu raamiga 29 tollise Silverback Sola 1-a. Enne seda umbes 8 aastat ainult süsinik raamidega.
Ütlen ausalt, et mul ei ole vist seda hr kirsa "perse tunnetust" aga ma tõesti ei saanud aru, et see kuidagi kehvemini toiminud oleks. Kaalu oli velol 11,4 kg.
Hammustas hästi.

rainerhq
Rattur
Postitusi: 769
Liitunud: 16. 08. 2009. 19:27

Re: Alu Vs Carbon

Postitus Postitas rainerhq » 16. 09. 2014. 12:38

Nüüd ma tean, miks ma sust Jõulumäel 2km ennem lõppu mööda sain :wink:
"Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride"

Kasutaja avatar
AndreK
hobisportlane
Postitusi: 2498
Liitunud: 07. 03. 2003. 12:06

Re: Alu Vs Carbon

Postitus Postitas AndreK » 16. 09. 2014. 15:00

rainerhq kirjutas:Nüüd ma tean, miks ma sust Jõulumäel 2km ennem lõppu mööda sain :wink:
Vastab tõele. Mees oli pasa lihtsalt, alu oli ok.

serxx
Rattur
Postitusi: 628
Liitunud: 21. 06. 2011. 22:16

Re: Alu Vs Carbon

Postitus Postitas serxx » 16. 09. 2014. 15:21

Rivo kirjutas:crbon raame saab oluliselt odavamalt parandada, kui peaks midagi juhtuma :!:
Aga oluliselt lihtsamalt ja tihedamalt juhtub. Peale kukkumisi on poolikuid carbon raame alati vedelemas. Alu raamiga ratta tõstad püsti ja sõidad edasi.
Ja tegelikult ei ole carbonit lihtne parandada, just seetõttu, et see koosneb kiududest ja see annabki talle tugevuse. Kiude uuesti enan kokku ei sõlmi ja mingigi tugevuse katkisele kohale saab vaid oluliselt materjali lisades.

Pole kahtlustki, et igapäevaseks kasutamiseks on metallist raamiga rattal selge eelis. Enamasti ei suuda sellele suuremat kahju teha, kui värvi kriimustamine.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: Alu Vs Carbon

Postitus Postitas Mati » 16. 09. 2014. 16:07

Pmst võib vaidlema ju ka jääda. Mõni võtab asja tõsisemalt - http://www.pinkbike.com/video/243228/

Parandamise osas - kuidas parandada paindunud aluraami?
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
rootsrai
Rattur
Postitusi: 54
Liitunud: 25. 06. 2013. 17:11

Re: Alu Vs Carbon

Postitus Postitas rootsrai » 16. 09. 2014. 20:04

Mind ka see teema huvitab! Endal on maanteerattal 1400 gr. aluraam+ 390 gr süsinikust esihark. Samas olen näinud-kuulnud, peale kukkumist purunenud carbonraami. Võibolla on see minu viga aga pole näinud kukkudes purunenud aluraami. Või siis on võimalus ,et võistlustel ei kasuta enam keegi aluraami :) .

Kristjankk
Rattur
Postitusi: 36
Liitunud: 24. 05. 2010. 08:41

Re: Alu Vs Carbon

Postitus Postitas Kristjankk » 12. 05. 2015. 09:57

Sai omale esimene maanteeratas hangitud. Siiani vaid MTBga sõidetud ja karbonist asjadega kogemust pole

MNT on alumiiniumraamiga ja ees karbonkahvel. Vanust võib rattal olla 3-5 aastat.
Kuna kaalu on endal üle 90 kg, siis on tekkinud kahtlusi karbon kahvliga seoses. Ma küll olen teadlik, et karbon kahvel peaks olema tugevam ja jäigem kui teras või alumiinium, kuid siit sealt olen kuulnud ja lugenud karbonist komponentide purunemisest. Ka sellistest juhtumitest, kus sõidetakse rahulikult mööda teed ja järsku murdub kahvel alt ära, seda nüüd mitte rahuliku sõidu pärast, vaid eelnevalt saadud vigastuste tõttu, mis on mikropragusid tekitanud.

Kuna alati ei sõida peegelsiledatel teedel ja mingeid löökauke on ka juba saadud, siis tekibki küsimus, et on see vana karbon kahvel ikka turvaline?

Lisan ka ühe temaatilise lingi -> http://bikeretrogrouch.blogspot.com/201 ... o-way.html

versus
Rattur
Postitusi: 71
Liitunud: 15. 08. 2009. 00:21

Re: Alu Vs Carbon

Postitus Postitas versus » 12. 05. 2015. 10:09

Ma oma vana trekiga aastast vist 2007 sõitsin veel mullu mööda munakivi, hüppasin äärekividest üles ja alla ja kaalu isegi rohkem kui sul. Lühidalt - ei läinud puruks. Samas keegi ei garanteeri et kui sa sellega vastu seina sõidad või peale saltot valesti maandud kahvel terveks jääb ;) Ja kui läheb puruks siis läheb, paned uue ja sõidad edasi.

Kristjankk
Rattur
Postitusi: 36
Liitunud: 24. 05. 2010. 08:41

Re: Alu Vs Carbon

Postitus Postitas Kristjankk » 12. 05. 2015. 10:14

versus kirjutas:Ma oma vana trekiga aastast vist 2007 sõitsin veel mullu mööda munakivi, hüppasin äärekividest üles ja alla ja kaalu isegi rohkem kui sul. Lühidalt - ei läinud puruks. Samas keegi ei garanteeri et kui sa sellega vastu seina sõidad või peale saltot valesti maandud kahvel terveks jääb ;) Ja kui läheb puruks siis läheb, paned uue ja sõidad edasi.
Saltosid ei kavatse teha..
Ega rattast polegi kahju, kui peaks puruks minema, pigem endast, sest siis on asi päris hapu kui kiirusel 50 km/h peaks midagi alt ära lendama.

Vasta

Mine “Jalgrattad”