2ne või 3ne chainring mnt rattal?
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
2ne või 3ne chainring mnt rattal?
Olen tükk aega arvutusi teinud, milline kassett oleks parim ja rahuldaks kõik minu vajadused kohalikes oludes? Kui tegu 9se süsteemiga, ja tahta et nn. üleminek oleks sujuv, siis kui ees on 53/39, võib ennast halliks mõelda... sellises olukorras oleks tahtnud tagahammakaid 11-23, aga 9sese puhul üleminekud liiga järsud mnt. jaoks. Veel hiljaaegu arvasin, et ainuke lahendus oleks 10sele süst. üle minna. Praegu äkki taipasin, et äkki oleks mõtekam hoopis ees 3sele süst. üle minna? Nt 52/42/30 ja 11-21kassett. Huvitav on mõelda, et enamik kohalikke spetsialiste on pidanud 3st süst. täiesti mõttetuks eesti oludes?? Ometi on ju mtb`l 3ne süst. millest tavaliselt väiksemat ringi ei kasutata? Avastasin, et mnt. rattal võiks isegi asi mõtekam olla, saaks sobiva diapasooni ja kassetti oleks võimalik ühtlasemalt kulutada? Mida teie arvate (eelkõige need, kes mnt.l ees 3est kasutanud)?? Jätaks aga kõrvale minimaalse kaaluvahe 2se ja 3se vahel.
tahax teada kus kohas sa plaanid seda 30 hammakat kasutama hakata.eestis ple tõesti sellega midagi peale hakata sest need väiksed tõusud võtab ilusti ära 42/52 sega.mina kasutan isegi seda 42 väga harva.enamus sõidud teen ike suurega.aga kymnese süsteemi peale soovitan sul küll minna.sel juhul eeldan et võtad campa sest shimi DA on vist liialt kallis.endalgi plaan suve hakul campa centaur/veloce peale mnt ehitada.
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Mõtlesin asja sedapidi, et kui ees 30ne olemas, siis poleks kassetti vaja üle 21 hamba, mis tagaks sujuvama ülemineku. Mina arvan, et äkki oleks ka hea, kui oleks ka mingi 3,40 m ülekanne olemas..??veloman32 kirjutas:tahax teada kus kohas sa plaanid seda 30 hammakat kasutama hakata.eestis ple tõesti sellega midagi peale hakata sest need väiksed tõusud võtab ilusti ära 42/52 sega.mina kasutan isegi seda 42 väga harva.enamus sõidud teen ike suurega.aga kymnese süsteemi peale soovitan sul küll minna.sel juhul eeldan et võtad campa sest shimi DA on vist liialt kallis.endalgi plaan suve hakul campa centaur/veloce peale mnt ehitada.
tänapäeval on käiguvaheuts ka ntx 12-25 kassetil väga sujuv.endal on 42/54 (just 54 mitte 53) 12-23 (8 speed,campa)ülekanne ja juba seal on vahetus väga sujuv.ja eesti teedel leian iga tõusu või laskumise jaox omale sobiva ülekande.ja kui sul juba 2/10 süsteem siis ega enam sujuvamax ta minna saagi vist.see on minu arvamus.
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Pole ta midagi väga sujuv, pole sellise kombi (12-25) juures ka 16est hammakat mitte... Mul algselt selline oligi, mõtlesin ta isegi mtb`le hoopis panna.veloman32 kirjutas:tänapäeval on käiguvaheuts ka ntx 12-25 kassetil väga sujuv.endal on 42/54 (just 54 mitte 53) 12-23 (8 speed,campa)ülekanne ja juba seal on vahetus väga sujuv.ja eesti teedel leian iga tõusu või laskumise jaox omale sobiva ülekande.ja kui sul juba 2/10 süsteem siis ega enam sujuvamax ta minna saagi vist.see on minu arvamus.
arvaks isegi vastupidi. sellise ülekandega (52-13) on tartu rr-l päris raske esimeses suures grupis püsida. väga kiired jalad peavad olema ise sõitsin mnt-l 53/42 ees ja 12-21 taga. eestis ei ole sellist mäge kust 53/21 üles ei saaks...vic kirjutas:endal on 44-52 ja 13-23 9ne kassett. täiesti piisav, pole veel pidanud kuskil jalutama mäest üles.
Huvitav, et 2se puhul on siin paljud väiksemaks märkinud 42 või 44, mida nad kasutavad. Krt, olen arvanud, et 39ne on kuidagi "standardne" variant?? Kui väga punnitada, saaks ju ka lõuna-eestis mingi 53/15 kuidagi üles, aga see poleks ökonoomne...??Ruve kirjutas:arvaks isegi vastupidi. sellise ülekandega (52-13) on tartu rr-l päris raske esimeses suures grupis püsida. väga kiired jalad peavad olema ise sõitsin mnt-l 53/42 ees ja 12-21 taga. eestis ei ole sellist mäge kust 53/21 üles ei saaks...vic kirjutas:endal on 44-52 ja 13-23 9ne kassett. täiesti piisav, pole veel pidanud kuskil jalutama mäest üles.
-
- Rattur
- Postitusi: 156
- Liitunud: 21. 07. 2003. 16:17
heh
mul on kolmene ees ja kui käikar niimoodi reguleerida et ta sinna väikese peale ees ka vahetaks siis käiks taga väiksemate hammakate juures kett vastu esimese käikari külge aga jah pole eriti puudust tundnud sellest 30nesest ees nii et pole viitsinud selle "probleemiga" eriti tegeleda...
Re: heh
Jätan vist kogu kupatuse vist, nagu on. Univrsaalsema variandi asemel, lihtsalt siis lähvad käiku erinevad kassetid (kui on ette näha kuskil Võru ümbruses ronimist) ja kunagi hiljem lähen 10sele üle. Kuigi 10st jälle vist sutsu kallim pidada? On vist jah nii, et 3est ikka õigeks asjaks ei peeta, rohkem matkajate ja mtb rida. Aga kaalun läbi võimaluse panna ette mingeid muid hammakaid, et oleks opt. (42/52nt.) Krt. neid pisiasju on ikka nii palju... Hakkan uuesti arvutamavelosipedist kirjutas:mul on kolmene ees ja kui käikar niimoodi reguleerida et ta sinna väikese peale ees ka vahetaks siis käiks taga väiksemate hammakate juures kett vastu esimese käikari külge aga jah pole eriti puudust tundnud sellest 30nesest ees nii et pole viitsinud selle "probleemiga" eriti tegeleda...
Antud teema tundub jällegi selline "kontoriinimese muremõtted" taolist, aga mis seal salata, oli ka mul 5-6 aastat tagasi selline probleem. Tahtsin endal ka tookord maanteeratast välja vahetada ja uurisin erinevaid võimalusi, mis kassett rattale panna. Õnneks oli tookord Avi (Andrus Aug), kes ütles, et sa (ma) võiksid rohkem vändata, mitte nii palju mõelda. 11-23 kassett oli ka tema jaoks juba liig ning kasutas seda ainult eraldistardil. Panin 12-23 eelkõige ühtlast üleminekut arvestades ja võin tunnistada, et 12se hammaka peale olen rattarallil pannud ainult allamäge lõikudel (ka esimeses pundis sõites).
Mis aga puutub alustatud teemasse, siis tõesti on mõtekam 2ne ees (53/39). Kett jookseb paremini ning hätta ei jää sa sellise ülekandega kuskil Eestis.
Mis aga puutub alustatud teemasse, siis tõesti on mõtekam 2ne ees (53/39). Kett jookseb paremini ning hätta ei jää sa sellise ülekandega kuskil Eestis.
- Väntan visaduse levialas -
Eestis pole ees 3-sel mingit mõtet. Taga kasutan alati 12-23. Varem oli mul ees 52/42 aga sellega jäin TRR-l tõesti hätta. Nüüd 53/39 ja 53/12 ülekandest jagub küllaga. Mõnikord trennis pundifinishis ei lükkagi seda sisse kuna tunnen et 53/13 saavutan lamedal teel kerimise arvelt hoopis suurema kiiruse. Aga näiteks eraldistarti oli 52 hammakaga tunduvalt mugavam sõita, 53ga on ülekannete vahed natuke liiga suured ja eriti kevadel tunnen et pole hea. Eraldis on taga 12-21 mis võimaldab kuni 19ndani valida iga 1 hamba tagant. 9 speed 12-25 kasseti suureks miinuseks on 16 hammaka puudumine, samas on see hammakas mida kasutan kõige enam. Tean et mõni tahab väga 11 hammakat aga siis peaks olema juba 10speed et oleks parem käiguvalik k.a 16, võis siis 9speed 11-21. Ühesõnaga mulle tundub et kuldne kesktee on 9speed puhul 53/39 ees ja 12-23 taga ja kui oled väga härg siis 11-21 (Campa minu arust sellist ei toodagi, Shimi peaks tootma).
Re: 2ne või 3ne chainring mnt rattal?
No-nii, enamus eelkõnelejatest on ju võidu sõitjad, kes MNT rattal laiemat, kui 23mm kummi ei kasuta ja 3st esihammakat ei vaja.maxspeed kirjutas: kui ees on 53/39,
äkki oleks mõtekam hoopis ees 3sele süst. üle minna? Nt 52/42/30.
Mul, kui matkajal on 52/46/30 ees ja 7-ne 13/28 taga. 46 sai spetsiaalselt linnasõiduks pandud - sobib sõtkuda vahemikus 18-40 km/h. Linnast väljas maanteel lähen üle 52-le. Väga väsinult+vastutuulega+järsul tõusul kasutan 30-t.
Sina, kes sa MTB-ga sõidad keskmise kiirusega 27 km/h ei ole 30-sega tõesti miskit peale hakata. Lisaks nõuaks kolmene esihammas: pikema aasaga esikäikarit, pikemat ketti, pikemat keskjooksuvõlli ning medium/long tagakäikarit.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.