Soovitusi rattaostuks
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Soovitusi rattaostuks
Juhul kui Sul on plaanis ratas osta ja Sa ei ole teemas väga kodus siis enne kui teed vastava postituse:
? Loe läbi lisatud info Veloplusi, Rademari ja Hawaii Expressi kodulehtedelt. Kiika ka mõnda kohalikku netipoodi.
? Vaata millistest juppidest koosneb ratas siit
? Loe läbi teema Millest sõltub MTB hind
Kui Sul on plaanis foorumis nõu küsida siis ootavad vastajad Sinult veidi lisainformatsiooni:
? Milleks Sulle ratast vaja on? (suvel kruiisamiseks, aasta läbi tööle sõitmiseks, matkamiseks, trikitamiseks, treenimiseks, võistlemiseks jne)
? Kui mitu kilomeetrit aastas Sa plaanid sõita
? Millistel teedel Sa plaanid põhiliselt sõita (asfalt, kruusa- ja pargiteed, metsateed, tõsine offroad)
Lisaks veel nõuandeid:
? Leia endale meeldiv rattapood. Lisaks müüjale on sul vaja mehhaanikut, kes oskab sinu ratta kohta nõu anda. Nagu sul endal on perearst, on sinu rattal mehhaanik, kes teab, mida ja millal on ta su rattal vahetanud ning oskab su kuuldud imelikust kriuksust kiirelt vea välja selgitada.
? Kui sa ostad kasutatud ratta, näita seda ratast enne mehhaanikule.
? Ratta optimaalne maksumus on enesetunde küsimus. Sobiva ratta leidmiseks pead sa teadma, kus ja kui palju sul on plaanis sõitma hakata.
? Osta ratas oma vajaduste, mitte võimaluste järgi. Kui on selge, et sind rahuldav ratas maksab rohkem kui sa hetkel saaksid maksta, lükka ost edasi. Rusikareegel on, et kõik rattad üle 5000 krooni ei lagune sul kätte ära. Kui plaanid sõita üle 1000 km aastas või hüpata katuselt alla, tulevad erivajadused mängu.
? Kallimad jupid kuluvad pea sama kiiresti kui odavad. Ratta eluiga pikendab hooldus: puhastus, õlitamine, hoidmine soojas ja kuivas. Kallimate juppide eeliseks on kergus ja paremad veereomadused.
? Loe läbi lisatud info Veloplusi, Rademari ja Hawaii Expressi kodulehtedelt. Kiika ka mõnda kohalikku netipoodi.
? Vaata millistest juppidest koosneb ratas siit
? Loe läbi teema Millest sõltub MTB hind
Kui Sul on plaanis foorumis nõu küsida siis ootavad vastajad Sinult veidi lisainformatsiooni:
? Milleks Sulle ratast vaja on? (suvel kruiisamiseks, aasta läbi tööle sõitmiseks, matkamiseks, trikitamiseks, treenimiseks, võistlemiseks jne)
? Kui mitu kilomeetrit aastas Sa plaanid sõita
? Millistel teedel Sa plaanid põhiliselt sõita (asfalt, kruusa- ja pargiteed, metsateed, tõsine offroad)
Lisaks veel nõuandeid:
? Leia endale meeldiv rattapood. Lisaks müüjale on sul vaja mehhaanikut, kes oskab sinu ratta kohta nõu anda. Nagu sul endal on perearst, on sinu rattal mehhaanik, kes teab, mida ja millal on ta su rattal vahetanud ning oskab su kuuldud imelikust kriuksust kiirelt vea välja selgitada.
? Kui sa ostad kasutatud ratta, näita seda ratast enne mehhaanikule.
? Ratta optimaalne maksumus on enesetunde küsimus. Sobiva ratta leidmiseks pead sa teadma, kus ja kui palju sul on plaanis sõitma hakata.
? Osta ratas oma vajaduste, mitte võimaluste järgi. Kui on selge, et sind rahuldav ratas maksab rohkem kui sa hetkel saaksid maksta, lükka ost edasi. Rusikareegel on, et kõik rattad üle 5000 krooni ei lagune sul kätte ära. Kui plaanid sõita üle 1000 km aastas või hüpata katuselt alla, tulevad erivajadused mängu.
? Kallimad jupid kuluvad pea sama kiiresti kui odavad. Ratta eluiga pikendab hooldus: puhastus, õlitamine, hoidmine soojas ja kuivas. Kallimate juppide eeliseks on kergus ja paremad veereomadused.
Re: Soovitusi rattaostuks
Ära Osta!
Hullem kui naise koju toomine. Täna Acera, homme deore ja ennem kui arugi saad on XTR allakruvitud, rahakott koguaeg tühi ja ainus meelelahutus, mida endale lubada saad on jalgrattaga sõit - no kellele sellist elu vaja on! Mulle küll mitte, aga rsk liiga palju pappi on läinud, et loobuda.
Hullem kui naise koju toomine. Täna Acera, homme deore ja ennem kui arugi saad on XTR allakruvitud, rahakott koguaeg tühi ja ainus meelelahutus, mida endale lubada saad on jalgrattaga sõit - no kellele sellist elu vaja on! Mulle küll mitte, aga rsk liiga palju pappi on läinud, et loobuda.
Believe it or not, non-cyclists sometimes think they have something interesting to say, have an interesting hobby, or an interesting experience to relate. Still, for the sake of propriety, you must act as if you care. Feel free, as they talk, to pleasantly daydream about biking. Just smile and say, "Absolutely," from time to time.
Re: Soovitusi rattaostuks
Puhas kuld!wylde kirjutas:Ära Osta!
Hullem kui naise koju toomine. Täna Acera, homme deore ja ennem kui arugi saad on XTR allakruvitud, rahakott koguaeg tühi ja ainus meelelahutus, mida endale lubada saad on jalgrattaga sõit - no kellele sellist elu vaja on! Mulle küll mitte, aga rsk liiga palju pappi on läinud, et loobuda.
Re: Soovitusi rattaostuks
See link paistab surnud olevat. Ei tea, kas kuskil on veel mõni samaväärne?riho kirjutas:Vaata millistest juppidest koosneb ratas siit
Re: Soovitusi rattaostuks
Võimalus on osta ka kasutatud ratas ehk naine teisest perest
Re: Soovitusi rattaostuks
mina soovitan ka ostmata jätta. tegin iseenese peal loomkatse - hakkasin igapäevaselt rattaga tööle-koju sõitma, tegin läbi TRR'i ja nüüd on rattaga sõites sama õnnis tunne nagu tatikana ereliukasega mööda külavaheteid kärutades. ehk et diagnoosiks võib panna eemaldumise objektiivsest reaalsusest.
Re: Soovitusi rattaostuks
Kui plaanid sõita üle 1000 km aastas või hüpata katuselt alla, tulevad erivajadused mängu.
Re: Soovitusi rattaostuks
ehk keegi viitaks komponentide võrdlusele või nn. hierarhiale
meil enimlevinud ja tänapäevastest juppidest linna/hübriid ja maastiku ratastel
meil enimlevinud ja tänapäevastest juppidest linna/hübriid ja maastiku ratastel
Re: Soovitusi rattaostuks
Sealt leiad:MeelisV kirjutas:ehk keegi viitaks komponentide võrdlusele või nn. hierarhiale
meil enimlevinud ja tänapäevastest juppidest linna/hübriid ja maastiku ratastel
http://www.hawaii.ee/rattaabc
Re: Soovitusi rattaostuks
tänan
miskit nagu oli aga mitte see mida päris ootasin
uurin edasi
küsimus lihtne kui sul nimekirjas on ühel rattal mingi käiguvahetaja nimetus ja teisel teine siis kuidas neid lihtsalt võrrelda
kumb parem või mingi nimekiri plussid ja miinused
ja kui valikus on veel kolmas ja neljas ratas siis otsi siit ja sealt ja ...
ja muud komponendid veel lisaks
miskit nagu oli aga mitte see mida päris ootasin
uurin edasi
küsimus lihtne kui sul nimekirjas on ühel rattal mingi käiguvahetaja nimetus ja teisel teine siis kuidas neid lihtsalt võrrelda
kumb parem või mingi nimekiri plussid ja miinused
ja kui valikus on veel kolmas ja neljas ratas siis otsi siit ja sealt ja ...
ja muud komponendid veel lisaks
Re: Soovitusi rattaostuks
http://en.wikipedia.org/wiki/GroupsetMeelisV kirjutas:tänan
miskit nagu oli aga mitte see mida päris ootasin
Re: Soovitusi rattaostuks
Ja ega ratast terveks eluks osteta, esimeseks rattaks kõlbab väga hästi ka see, mis kõige rohkem välimuselt meeldib. Ning kui juba "haiguse" külge oled saanud siis leiad juba ise sobiva ratta.
Re: Soovitusi rattaostuks
Maantee ratta gruppide osas on päris hea ülevaade siin:
http://www.totalcycling.com/en/Componen ... /cc-8.aspx
Maastikurataste osas kirjeldavat juttu ja lõpus on ka tabel kust näha järjestus gruppide kaupa.
http://www.bikeradar.com/gear/article/b ... ets-42578/
Kui sa need kaks tabelit üle vaatad, siis peaksid päris hea ettekujutuse saama.
Reaalselt pole väga vahet, kas sa sõidad nt Shimano 105 või Ultegraga ega sa seetõttu kiiremini kohale ei jõua
http://www.totalcycling.com/en/Componen ... /cc-8.aspx
Maastikurataste osas kirjeldavat juttu ja lõpus on ka tabel kust näha järjestus gruppide kaupa.
http://www.bikeradar.com/gear/article/b ... ets-42578/
Kui sa need kaks tabelit üle vaatad, siis peaksid päris hea ettekujutuse saama.
Reaalselt pole väga vahet, kas sa sõidad nt Shimano 105 või Ultegraga ega sa seetõttu kiiremini kohale ei jõua
Re: Soovitusi rattaostuks
Tihti on nii et sama mudelisarja odavam vs veidi kallim ratas on samal raamil, vahe on juppides. Kui siis osta sarja odavamast otsast, siis käiguka osas niipalju arvestaks et kui on taga 10 käiguline (vs 8 või 9 käiguline) siis see on soovi korral eeldatavasti hiljem jupphaaval lihtsamini upgradetav. 8 v 9 käigulise puhul upgrade tähendab tavaliselt juba kogu komplekti st kassett-vaheti-shifter vahetust.
-
- Rattur
- Postitusi: 7
- Liitunud: 10. 08. 2015. 12:57
Re: Soovitusi rattaostuks
Kas kallimad komponendid on vastupidavamad ka või lihtsalt kergemad ja mugavamad kasutada? Mõtlen et kas pühapäevasõitjana on mõtet investeerida kallimasse rattasse? Oluline pigem töökindlus ja vastupidavus.
Re: Soovitusi rattaostuks
aadujaviinad kirjutas:Kas kallimad komponendid on vastupidavamad ka või lihtsalt kergemad ja mugavamad kasutada? Mõtlen et kas pühapäevasõitjana on mõtet investeerida kallimasse rattasse? Oluline pigem töökindlus ja vastupidavus.
Kallimad komponendid on kindlasti kergemad ja mugavamad kasutada. Töökindlamad on nad ka (ses mõttes, et korralik käikar vahetaba paremini ja korralik pidur pidurdab paremini), aga vastupidavusega ei pruugi lood samamoodi olla. Pigem kestab kallim komponent ikka vähem.
Sõltub mida sa pühapäevasõitja all mõtled? Sõidab korra nädalas 10 km tiiru? Kui ikka plaanis vähemalt paarikümnekilomeetriseid otsi ja mitu korda nädalas teha, siis soovitaks investeerida pisut kallimasse ja paremasse rattasse, sõltub, mida eelarve võimaldab. Sõidumõnu maksab ka midagi ja tihtipeale aja jooksul vajadused lähevad suuremaks, sellisel juhul ongi hea osta hetkevajadusest pisut parem ratas.
Re: Soovitusi rattaostuks
wylde kirjutas:Ära Osta!
Hullem kui naise koju toomine. Täna Acera, homme deore ja ennem kui arugi saad on XTR allakruvitud, rahakott koguaeg tühi ja ainus meelelahutus, mida endale lubada saad on jalgrattaga sõit - no kellele sellist elu vaja on! Mulle küll mitte, aga rsk liiga palju pappi on läinud, et loobuda.
Kuldsed sõnad tõesti
Re: Soovitusi rattaostuks
Jah, nagu Kreekale laenu andmine.
-
- Rattur
- Postitusi: 7
- Liitunud: 10. 08. 2015. 12:57
Re: Soovitusi rattaostuks
chad kirjutas:aadujaviinad kirjutas:Kas kallimad komponendid on vastupidavamad ka või lihtsalt kergemad ja mugavamad kasutada? Mõtlen et kas pühapäevasõitjana on mõtet investeerida kallimasse rattasse? Oluline pigem töökindlus ja vastupidavus.
Kallimad komponendid on kindlasti kergemad ja mugavamad kasutada. Töökindlamad on nad ka (ses mõttes, et korralik käikar vahetaba paremini ja korralik pidur pidurdab paremini), aga vastupidavusega ei pruugi lood samamoodi olla. Pigem kestab kallim komponent ikka vähem.
Sõltub mida sa pühapäevasõitja all mõtled? Sõidab korra nädalas 10 km tiiru? Kui ikka plaanis vähemalt paarikümnekilomeetriseid otsi ja mitu korda nädalas teha, siis soovitaks investeerida pisut kallimasse ja paremasse rattasse, sõltub, mida eelarve võimaldab. Sõidumõnu maksab ka midagi ja tihtipeale aja jooksul vajadused lähevad suuremaks, sellisel juhul ongi hea osta hetkevajadusest pisut parem ratas.
Pigem jääb jah sinna heal juhul 10km nädalas enamasti. Enamuse aja seisab ja kui sõidan, siis olgu pigem töökindel ja vastupidav, kui kergem. Eks siis mul on hirm see, et investeerin rohkem, ja saan selle eest kergema ratta, mis kiiremini laguneb. Investeeriksin hea meelega selle raha, kui saaksin selle eest vastupidavama pilli.
Re: Soovitusi rattaostuks
10 km nädalas ei ole just väga palju, aga parem ikka kui mitte midagi
Tean omast käest, et parema rattaga venivad nii ringid pikemaks, kui ka sõidukordi tuleb järjest juurde.
Kui seda sädet aga ei teki, siis oleks nagu investeering suhteliselt mõttetu.
Vahetasin kunagi ise ratta välja oluliselt kallima vastu, kui ta pidevalt lagunes. Kallim ratas samades ja keerulisemates oludes on tunduvalt paremini vastu pidanud. Samas on ka juppide vahetus oluliselt kallim. Muidugi kui läbitav tee ei pikene, siis vajalike vahetuste välp on nii või teisiti üsna pikk.
Küsimusest ei tule tegelikult välja millisest plaanitavast hinnaskaalast on üldse jutt.
Arvutialal soovitan tuttavatele ühte kahest, kas panna paika summa mis ollakse valmis maksma ja vaadata mis selle eest saab, või siis mõelda täpselt välja mida vaja on ning vaadata, mis see maksab. Eks sama lähenemine sobib ka ratta puhul.
Tean omast käest, et parema rattaga venivad nii ringid pikemaks, kui ka sõidukordi tuleb järjest juurde.
Kui seda sädet aga ei teki, siis oleks nagu investeering suhteliselt mõttetu.
Vahetasin kunagi ise ratta välja oluliselt kallima vastu, kui ta pidevalt lagunes. Kallim ratas samades ja keerulisemates oludes on tunduvalt paremini vastu pidanud. Samas on ka juppide vahetus oluliselt kallim. Muidugi kui läbitav tee ei pikene, siis vajalike vahetuste välp on nii või teisiti üsna pikk.
Küsimusest ei tule tegelikult välja millisest plaanitavast hinnaskaalast on üldse jutt.
Arvutialal soovitan tuttavatele ühte kahest, kas panna paika summa mis ollakse valmis maksma ja vaadata mis selle eest saab, või siis mõelda täpselt välja mida vaja on ning vaadata, mis see maksab. Eks sama lähenemine sobib ka ratta puhul.