Filter Maanteekarikasari 2016
Filter Maanteekarikasari 2016
Etteruttavalt nüüd siis ka Filter Maanteekarikasarja 2016 aasta kalenderplaan. Tõsi, päris 100% lukus veel ei ole, kuid rattalaadaks, kus regamise avame, saab lukku.
Uuenduseks on kalendrisse lisandunud põnev mäetipu finišiga Viljandi etapp ning Fakto Auto Tallinna Rahvasõit hakkab samuti kuuluma Filter Maanteekarikasarja, olles selle sarja finaaliks.
1. etapp 07. mai Kuusalu
2. etapp 22.mai Elva
3. etapp 05. juuni Tabasalu
4. etapp 19. juuni Viljandi
5. etapp 10. juuli Haapsalu
6. etapp 31. juuli Pandivere
7. etapp 21. august Võru
Finaal 3. september Fakto Auto Tallinna Rahvasõit
Uuenduseks on kalendrisse lisandunud põnev mäetipu finišiga Viljandi etapp ning Fakto Auto Tallinna Rahvasõit hakkab samuti kuuluma Filter Maanteekarikasarja, olles selle sarja finaaliks.
1. etapp 07. mai Kuusalu
2. etapp 22.mai Elva
3. etapp 05. juuni Tabasalu
4. etapp 19. juuni Viljandi
5. etapp 10. juuli Haapsalu
6. etapp 31. juuli Pandivere
7. etapp 21. august Võru
Finaal 3. september Fakto Auto Tallinna Rahvasõit
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Ilus plaan. Millal distantsid ära otsustatakse?
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Plaan tõesti ilus, Viljandi etapp sobib ajaliselt väga hästi peale Tabasalu, muidu oli varemalt parimal rattasõidu ajal suur auk Filtri kalendris sees. Viljandis saab ka väga ägeda tõusudega raja teha. Ainult, et kas Kuusalu peab tõesti nii mai alguses olema? Võiks kasvõi nädal hiljem olla - kõik ei saa varakevadel Mallorcal vormi ihumas käia.
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Oled kindel, et keegi justnimelt sellepärast lõunamaale läheb, et end Kuusalu Rattaralliks tippvormi ajada?
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Ära alahinda Eesti harrastajaid.
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Paar viimast aastat on saanud märtsi algusest maanteele. Mai alguseks saab hea tahtmise juures 2 tuhhi alla küll. Ei pea lõunamaale minema.
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Et teema ses suunas on liikunud, ütleks omalt poolt, et hooaeg võiks alata veelgi varem ja lõppeda veelgi hiljem. Just varakevadel ja hilissügisel saab parimad tuuleolud vägeva maanteevõistluse pidamiseks (ses osalemiseks). Kui Kuusalu on liiga vara, siis ei pea ju osalema ja saab oma ideaalkilomeetraaži edasi koguda. Ei ole iial kevadlaagris käinud, aga talviti trenni on ikka tehtud ning pole veel tundnud, et hooaja esimesel võistlusel "tulemus" kilometraaži taha jääks. Tippvorm rattal saabub nagunii suve lõpuks, oli hooaja algus nädal varem või hiljem. Ehk siis rohkem etappe ja olemasolevad enamvarieeruva trassiga, kas või tagurpidi kui muud pähe ei tule. Selline soovunelm hoopis.
PS! Maanteega on see pluss, et iga võistlus ei pea olema Võistlus. Osad võibki jätta kiiruse kogumiseks, eriti hooaja algus. Kui tõesti tulemus see kõige tähtsam hooaja lõpuks on.
PPS! Õnneks on teine maanteesari veel, kus varakevadele ka suuremat rõhku pandud. Loodetavasti jääb sarjana püsima. Septembris tundsin aga küll maanteevõistlusest või paarist puudust.
PS! Maanteega on see pluss, et iga võistlus ei pea olema Võistlus. Osad võibki jätta kiiruse kogumiseks, eriti hooaja algus. Kui tõesti tulemus see kõige tähtsam hooaja lõpuks on.
PPS! Õnneks on teine maanteesari veel, kus varakevadele ka suuremat rõhku pandud. Loodetavasti jääb sarjana püsima. Septembris tundsin aga küll maanteevõistlusest või paarist puudust.
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Õige, minu viga. Samuti tuleb Kuusalu Rattarallit alati täie tõsidusega võtta. See, et seal on väga ilus rada, kevad ümberringi, lind laulab, sinilill õitseb jne., las see jääda pehmodele. Tõeline harrastaja on tegelikult proff, kes teeb kõvasti trenni, et minna ja panna.Prommar kirjutas:Ära alahinda Eesti harrastajaid.
-
- Rattur
- Postitusi: 124
- Liitunud: 02. 02. 2014. 23:57
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Tere.
Lubatud Rattalaada hinnaga Täna (24.10.2015) internetis regada ei saa.
Tabel arvutab täiega vale summa.
Mingist -60% st pole juttugi.
Palun tehke oma registreerimismoodul korda.
Kõigil pole võimalik sularaha näpus Talinna sõita.
Parimat
Lubatud Rattalaada hinnaga Täna (24.10.2015) internetis regada ei saa.
Tabel arvutab täiega vale summa.
Mingist -60% st pole juttugi.
Palun tehke oma registreerimismoodul korda.
Kõigil pole võimalik sularaha näpus Talinna sõita.
Parimat
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Tundub, et kõik toimib ja 60% hinnaalandust on ka juures. Kuid mind huvitab üks punkt registreerimise juures:
5. Maksa arve sama päeva jooksu. Laekumisi kontrollitakse järgmisel päeval kell 12:00. Juhul kui raha ei ole selleks ajaks korraldaja pangakontole laeknud, siis kustutakse võistleja registreerunute nimekirjast.
Kuna nädalvahetustel ülekandeid ei toimu, siis pühapäeval kell 12:00 ei ole kindlasti korraldaja arvele laekunud sentigi, vaid esmaspäeval. Kui vahepeal kustutakse võistleja registreerunute nimekirjast, siis...
5. Maksa arve sama päeva jooksu. Laekumisi kontrollitakse järgmisel päeval kell 12:00. Juhul kui raha ei ole selleks ajaks korraldaja pangakontole laeknud, siis kustutakse võistleja registreerunute nimekirjast.
Kuna nädalvahetustel ülekandeid ei toimu, siis pühapäeval kell 12:00 ei ole kindlasti korraldaja arvele laekunud sentigi, vaid esmaspäeval. Kui vahepeal kustutakse võistleja registreerunute nimekirjast, siis...
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Ettepanek
Kuna võistlustel on pika ja lühikese maa sõitjate arv enamvähem võrdne, võiks lühikese maa sõitjatel olla omette üldarvestus. See meelitaks rohkem "pühapäevasõitjaid" ligi , kes muidu ei viitsiks kodust väga kaugele võistlema minna , kuna üldarvestuses nad ei mängi mingit rolli.
Kuna võistlustel on pika ja lühikese maa sõitjate arv enamvähem võrdne, võiks lühikese maa sõitjatel olla omette üldarvestus. See meelitaks rohkem "pühapäevasõitjaid" ligi , kes muidu ei viitsiks kodust väga kaugele võistlema minna , kuna üldarvestuses nad ei mängi mingit rolli.
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
rootsrai ettepanek mu arust täitsa hea. Eks veidi keerulisemaks läheks see värk muidugi korraldajale.
Praegult on muidugi näiteks M60 klassis võimalus natuke taktikaga mängida. Kui konkurendid sõidavad mõlemad muidu lühikest maad ja hooaja lõpus seis tasavägine, siis on võimalus minna Võrus ( nüüd Faktol) pikka sõitma, etapil klassivõidust loobuda, aga punktidega lühikesel maal vastavas vanuseklassis võistlejat edestada ja üldvõit endale saada.
Aga üldiselt siiski oleks see paljudele suureks motivatsiooniks ja arvatavasti tuleks paljud kodust kaugemale ka sõitma, kes muidu oma kodukandi etapil ehk ainult sõidavad.
Näha on, et osavõtjaid kokku on päris suur hulk ja paljud sõidavadki ainult ühe või paar etappi. Mihklile mõtlemiskoht, et kas oleks mõtekas selline väike vangerdus teha.
Praegult on muidugi näiteks M60 klassis võimalus natuke taktikaga mängida. Kui konkurendid sõidavad mõlemad muidu lühikest maad ja hooaja lõpus seis tasavägine, siis on võimalus minna Võrus ( nüüd Faktol) pikka sõitma, etapil klassivõidust loobuda, aga punktidega lühikesel maal vastavas vanuseklassis võistlejat edestada ja üldvõit endale saada.
Aga üldiselt siiski oleks see paljudele suureks motivatsiooniks ja arvatavasti tuleks paljud kodust kaugemale ka sõitma, kes muidu oma kodukandi etapil ehk ainult sõidavad.
Näha on, et osavõtjaid kokku on päris suur hulk ja paljud sõidavadki ainult ühe või paar etappi. Mihklile mõtlemiskoht, et kas oleks mõtekas selline väike vangerdus teha.
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Juhul kui lühikese maa sõitjal tuleb oma üldarvestus, siis palju võistlejat ümberregistreerivad ennast lühikese rajale, sest mina näiteks ei ole nii tugev rattur nagu Shultz, Kukk, Jakin, Oolo jne... aga olen ikka kiirem ja tugevam kui "pühapäevasõitja" ja siis saaks endale medali kaela.rootsrai kirjutas:Ettepanek
Kuna võistlustel on pika ja lühikese maa sõitjate arv enamvähem võrdne, võiks lühikese maa sõitjatel olla omette üldarvestus. See meelitaks rohkem "pühapäevasõitjaid" ligi , kes muidu ei viitsiks kodust väga kaugele võistlema minna , kuna üldarvestuses nad ei mängi mingit rolli.
Tuule tiibadesse saanud seltsimees
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Aga praegult on ju ka võimalus kõigil tugevatel tulla ja lühikestel paugutada. Üldarvestuses ei pruugi vanuseklassi eesotsas olla, aga igalt etapilt korjaks ikka poodiumi ära. Eks see ikka moti küsimus ka, et milline distants valida. Pika maa viimased kaotaks lühikesel kindlasti hulka vähem esimestele, aga ikkagi sõidavad just pikka.
Aga see on ka ainult minu arvamus, mis ei pruugi sugugi tõelähedane olla.
Aga see on ka ainult minu arvamus, mis ei pruugi sugugi tõelähedane olla.
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Eks see on üsna põhimõtteline otsustamise koht, kuidas absoluutarvestust käsitleda. Senimaani on mõte olnud pigem selles, et niiöelda tulemuspõhine võidusõit peaks käima ikkagi pikal distantsil ning lühike distants peaks jääma neile, kes soovivad osaleda rohkem melu ja koos sõitmise eesmärgil; teisisõnu oleks lühike distants suunatud rohkem definitsioonipõhisele harrastusspordile. Erand on muidgi noortesport ja M60+ klass, kelle põhivõidusõit toimub lühikesel distantsil.
Samas eks selle üle ole palju mõeldud, et äkki peaks seda fookust muutma. Teisalt jälle, praegusel juhul oleme lühikese distantsi osalustasu saanud hoida madalama, kuna seal pole nii palju autasustamise kulusid ning vajadust kohtunikebrigaadide järgi. Kui teha ka lühikesele distantsile eraldi absoluutarvestus ning etappidel vanuseklasside autasustamine, siis koheselt tekib vajadus ka täiendavate kohtunikebrigaadide ja medalite/karikate ja auhindade järele, mis omakord tähendaks paraku ka lühikese distantsi osalustasu tõusu.
Siiski panen aga mõtisklemiseks kirja mõtted, mida on kaalutud hooaja 2016 osas:
1) Pika distantsi esikolmikute etappidel autasustamise asemel autasustada kõigi vanuseklasside võitjaid nii pikal kui lühikesel distantsil. Teine ja kolmas koht seega etappidel medalit ei saaks. Teoreetilislet saaks sellisel juhul tihendada ka vanuseklasside arvu, näiteks teha seenioride klassid iga 5 aasta järel.
2) Anda Lühikese distantsi start vanusegruppide kaupa. Näiteks noortestart (M/N-U15 ja U17), siis põhistart, M/N-U30 ja M/N30 ja M/N40. Ning siis seeioride start M/N50 ja M/N60+. Kaaluda võiks ka eraldi naiste stardi tegemist.
Näen selle meetme eelisena ennekõike ohutust - väiksemates gruppides esineb vähem kukkumisi. Samuti saaks kõik sõita võidu just omaealistega ning noorteklasside puhul kaoks ära niiöelda tuules istumise ja ainult finiši tegemise fenomen. Teisalt jälle elimineeriks see absoluutarvestuse pidamise mõtte. Isegi kui öelda, et stardivahe (näiteks 2 min) elimineeritakse tulemuste koostamisel, siis on selge, et näiteks seenioride grupp ei läbi rada sama kiirelt kui põhistardi grupp.
Aga avaldage mõtteid. Eks varsti jõuab kätte see aeg, kus hakkame 2016 juhedit kokku kirjutama ning siis tuleb need teemad lukku panna.
Samas eks selle üle ole palju mõeldud, et äkki peaks seda fookust muutma. Teisalt jälle, praegusel juhul oleme lühikese distantsi osalustasu saanud hoida madalama, kuna seal pole nii palju autasustamise kulusid ning vajadust kohtunikebrigaadide järgi. Kui teha ka lühikesele distantsile eraldi absoluutarvestus ning etappidel vanuseklasside autasustamine, siis koheselt tekib vajadus ka täiendavate kohtunikebrigaadide ja medalite/karikate ja auhindade järele, mis omakord tähendaks paraku ka lühikese distantsi osalustasu tõusu.
Siiski panen aga mõtisklemiseks kirja mõtted, mida on kaalutud hooaja 2016 osas:
1) Pika distantsi esikolmikute etappidel autasustamise asemel autasustada kõigi vanuseklasside võitjaid nii pikal kui lühikesel distantsil. Teine ja kolmas koht seega etappidel medalit ei saaks. Teoreetilislet saaks sellisel juhul tihendada ka vanuseklasside arvu, näiteks teha seenioride klassid iga 5 aasta järel.
2) Anda Lühikese distantsi start vanusegruppide kaupa. Näiteks noortestart (M/N-U15 ja U17), siis põhistart, M/N-U30 ja M/N30 ja M/N40. Ning siis seeioride start M/N50 ja M/N60+. Kaaluda võiks ka eraldi naiste stardi tegemist.
Näen selle meetme eelisena ennekõike ohutust - väiksemates gruppides esineb vähem kukkumisi. Samuti saaks kõik sõita võidu just omaealistega ning noorteklasside puhul kaoks ära niiöelda tuules istumise ja ainult finiši tegemise fenomen. Teisalt jälle elimineeriks see absoluutarvestuse pidamise mõtte. Isegi kui öelda, et stardivahe (näiteks 2 min) elimineeritakse tulemuste koostamisel, siis on selge, et näiteks seenioride grupp ei läbi rada sama kiirelt kui põhistardi grupp.
Aga avaldage mõtteid. Eks varsti jõuab kätte see aeg, kus hakkame 2016 juhedit kokku kirjutama ning siis tuleb need teemad lukku panna.
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Mina pooldaks seda teist ideed, lühikesel sõidul on tõesti peagrupp kogu sõidu ikka hirmuäratavalt suur ja 90% loksuvad lihtsalt kaasas ja loodavad lõpus heale õnnele. Siiski võiks lühikesel sõidul osalejatel mingitmoodi ka üldarvestus ilmuda. Näiteks üleüldine punktisüsteem üldarvestuses võiks jääda samaks, lihtsalt on juurede lisatud üks rida kus on märgitud mitmendat kohta hoiab lühikese sõidu arvestuses. Siiski ei oleks see ju päris üldarvestus ja auhindu ei peakski jagama. Lihtsalt oleks hea jälgida kes on su konkurendid ja kus maal oled "omasugustega"(loe lihtsurelikega) võisteldes.
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Pooldan ka lühikese maa eraldiarvestust. Medaleid polegi vaja - neid saab Tartu võistluselt niigi.
Eriti kui pole proff ja vanust ka üle 50, siis on pikad ja mägised trassid üle jõu, aga lühikesel endasugustega võisteldes oleks hasart suurem
Eriti kui pole proff ja vanust ka üle 50, siis on pikad ja mägised trassid üle jõu, aga lühikesel endasugustega võisteldes oleks hasart suurem
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Kui lisaks tervisespordi ja pingevaba grupile veel eraldi starte tuleb, läheb ehk asi paljude jaoks juba segaseks ära. Liikluses läheks ka asi arvatavasti keerulisemaks ja saatetehnikat kuluks rohkem. Tavaliselt peagrupp ju pole väga suurem, kui 40- 50 pead ja kust mujalt noored grupis võistlemise kogemust ikka saavad, kui võistlustelt.
Muidugi mida suurem grupp, seda ohtlikum, aga kui kõik praegused vanuserühmad eraldi lahti lasta stardist, muutub grupisõit vist pigem meeskondlikuks temposõiduks vähemalt puntide suuruse poolest.
Eks neid tuules passijaid oleks siis ka ja ega kõik tõesti ei jaksagi käia ees tööd tegemas peagrupis. Tagumistes puntides on küll jah ka selliseid, kes terve sõidu lihtsalt püüavad soojas varjus püsida ja siis lõpus teevad tegusi, aga selline see grupisõit ju on. Selliste olukordade ära hoidmiseks saavad tegelikult ju väiksemad seltskonnad lihtsalt eest ära sõita küljeka lõikudel.
Aga eks peamurdmist on tõesti, et asi enamikule vastuvõetavalt paika panna. Kõik nagunii rahul pole ja eks ole ka neid, kes kisavad lihtsalt kisamise pärast.
Muidugi mida suurem grupp, seda ohtlikum, aga kui kõik praegused vanuserühmad eraldi lahti lasta stardist, muutub grupisõit vist pigem meeskondlikuks temposõiduks vähemalt puntide suuruse poolest.
Eks neid tuules passijaid oleks siis ka ja ega kõik tõesti ei jaksagi käia ees tööd tegemas peagrupis. Tagumistes puntides on küll jah ka selliseid, kes terve sõidu lihtsalt püüavad soojas varjus püsida ja siis lõpus teevad tegusi, aga selline see grupisõit ju on. Selliste olukordade ära hoidmiseks saavad tegelikult ju väiksemad seltskonnad lihtsalt eest ära sõita küljeka lõikudel.
Aga eks peamurdmist on tõesti, et asi enamikule vastuvõetavalt paika panna. Kõik nagunii rahul pole ja eks ole ka neid, kes kisavad lihtsalt kisamise pärast.
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Nii võiks see ka edaspidi olla. Lisaks, ka pikka maad saab sõita seltskonna ja rattasõidu nautimise mõttes. Tooge palun Tervisespordi grupp pikale maale tagasi. Eelmine hooaeg näitas selgelt ära, et kui järeleaitamise gruppi enam polnud, oli ka tagumine ots (õigemini see päris lõpp) ikka väga hõre. Pika maa sõitmises pole iseenesest midagi ületamatut aga päris üksi ka ei viitsi 100+ km eraldistarti teha. Tunnistan, et Haapsallu ma seepärast ei tulnudki. Aga selles ei näe ka mingit mõtet, et sõidan autoga kuhugi teise Eestimaa otsa selleks, et sõita rattaga napilt samapalju kui oma iganädalane ring kodus.mi.re kirjutas:Senimaani on mõte olnud pigem selles, et niiöelda tulemuspõhine võidusõit peaks käima ikkagi pikal distantsil ning lühike distants peaks jääma neile, kes soovivad osaleda rohkem melu ja koos sõitmise eesmärgil; teisisõnu oleks lühike distants suunatud rohkem definitsioonipõhisele harrastusspordile. Erand on muidgi noortesport ja M60+ klass, kelle põhivõidusõit toimub lühikesel distantsil.
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Aga paljud siiski sõidavad teise Eesti otsa lühikest sõitma ja just sellepärast lühikest, et pikal nad esiotsas püsida ei jaksa, kuna seal tempo ikka kiirem. Samas tahaks ikkagi võidu sõita, mitte niisama lõpuni veereda. Ma arvan, et väga paljudel lühikese maa sõitjatel on igapäevane trenni ring pikem, kui võistlusdistant, aga see on ka loomulik.
Aga see mõte mulle meeldib küll, et muidu jätta kõik vanaviisi, aga lihtsalt lisa punktiarvestus lühikese sõitjatele, et saaks lihtsamalt ülevaate just selle distantsi sõitjate üldseisust ja võrrelda ennast otseste konkurentidega.
Ja kui võimalik, siis ehk aasta kokkuvõttes parematele mingi diplom või medal, mis ei tohiks eelarvet väga suuremaks ajada. Samas see on ka loogiline, et mingi hetk nagunii peab osavõtumaks tõusma, sest inflatsioon mõjutab ju kõiki valdkondi.
Aga see mõte mulle meeldib küll, et muidu jätta kõik vanaviisi, aga lihtsalt lisa punktiarvestus lühikese sõitjatele, et saaks lihtsamalt ülevaate just selle distantsi sõitjate üldseisust ja võrrelda ennast otseste konkurentidega.
Ja kui võimalik, siis ehk aasta kokkuvõttes parematele mingi diplom või medal, mis ei tohiks eelarvet väga suuremaks ajada. Samas see on ka loogiline, et mingi hetk nagunii peab osavõtumaks tõusma, sest inflatsioon mõjutab ju kõiki valdkondi.
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Kas nüüd kalender lõplikult paigas?
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Jah, kalender on paigas, rohkem muutuseid ei tule.gliff kirjutas:Kas nüüd kalender lõplikult paigas?
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Maanteekarikasari 2016 juhendis on vanuseklassid valesti, s.t. arvutatud eelmise aasta seisuga (Temposõidu Karikasarja juhendis on aga õiged numbrid).
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Juhendist saan aru ,et lühikesel sõidul antakse vanusegrupidele eri aegadel start aga ei lugenud kuskilt välja kuidas siis etapil paremusjärjestust ja autasustamist peetakse. Kas stardivahe hiljem lahutatakse maha?
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
III etapp, 05.06.2016, Mulgi 6. Rattaralli
Lühike distants 41 km (1 ring: 48km)
FINAAL, 03.09.2016 Fakto Auto 6. Rahvasõit
Lühike distants 68km (1 ring: 44 km)
Natuke sassi läinud numbrid.
Lühike distants 41 km (1 ring: 48km)
FINAAL, 03.09.2016 Fakto Auto 6. Rahvasõit
Lühike distants 68km (1 ring: 44 km)
Natuke sassi läinud numbrid.
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Ja see lühikese maa paremusjärjestuse selgitamise kord pakub ka muidugi huvi.
See vanusegruppide kaupa startimine on tegelikult mu arvates üldse liiast. Suure tõenäosusega aitab noortele vabalt nii suurest edust ja neid ei püüta kunagi sõidu lõpuks kinni ja naised seevastu peavad kõige väiksemas grupis kannatama ja neil pole ka eriti reaalset lootust saada mehi kätte.
Minu silmis oli eelmise aasta stardigruppide süsteem täiesti piisav ja tänavuse aasta grupi lõikumine on nagu mingi Brüsseli seadus, mis kõike eriti täpselt, aga alati mitte just targalt reguleerib.
Arvatavasti jäävad grupid hulka hõredamaks, kui eelnevatel aastatel, see tähendab, et tuulega lagunevad need väiksemad grupid veelgi laiali ja lõpuks muutub grupisõit suuresti eraldistardiks.
Kui see ongi asja mõte, siis jääb see mulle natuke arusaamatuks.
See vanusegruppide kaupa startimine on tegelikult mu arvates üldse liiast. Suure tõenäosusega aitab noortele vabalt nii suurest edust ja neid ei püüta kunagi sõidu lõpuks kinni ja naised seevastu peavad kõige väiksemas grupis kannatama ja neil pole ka eriti reaalset lootust saada mehi kätte.
Minu silmis oli eelmise aasta stardigruppide süsteem täiesti piisav ja tänavuse aasta grupi lõikumine on nagu mingi Brüsseli seadus, mis kõike eriti täpselt, aga alati mitte just targalt reguleerib.
Arvatavasti jäävad grupid hulka hõredamaks, kui eelnevatel aastatel, see tähendab, et tuulega lagunevad need väiksemad grupid veelgi laiali ja lõpuks muutub grupisõit suuresti eraldistardiks.
Kui see ongi asja mõte, siis jääb see mulle natuke arusaamatuks.
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Hetkel uuendan juhendit. Seetõttu on osad paragrahvid veel uuendamata, ent seda enam on nüüd õige aeg arvamuste avaldamiseks, et saaks neid arvesse võtta : )
Lubage aga esmalt tutvustada visiooni:
1) Pikk maa jääb klassikaliseks võidusõiduks; massistart, laulupeo efekt, klassikaline rattaralli.
2) Lühikese maa stardi anname teemagruppide kaupa, stardivahet tulemustest ei elimineerita, absoluutarvestust lühikesel maal ei ole, on vanusegruppide arvestus. Ühtlasi tähendab see siis seda, et ka lühikese distantsi vanusegruppide parimaid hakatakse etappidel autasutama.
Sellisel mõttekõigul on järgmised põhjendused:
1) Noortetreenerid on avaldanud pikka aega arvamust, et noortespordi seisukohast oleks oluline pakkuda noortele võimalust teineteisega mõõtu võtta, räägitud on ka konkureeriva noortespordi sarja ellu kutsumisest. Vana süsteemi kohaselt seisneb noorte võistlus pigem meeste tuules ära püsimisest (jättes kõrvale üksikud M16 tipud) ja finiši tegemisest. Noorte seisukohast oleks aga oluline, et noored õpiksid ka ise sõidu taktikat, mida peavad nad tiitlivõistlustele või muudele rahvusvahelistele noorte võistlustele minnes valdama. Stardiintervalli eesmärk ei ole mitte handikäp süsteem vaid just nimelt see, et noored saaksid sõita oma sõitu, et neid ei saadaks kätte. Kes jääb aga oma grupist maha, sellel on võimalus hüpata tagant tulevasse jõukohasesse gruppi. Tõsi, otsustamise koht on see, et kumb peaks enne startima, kas meeste sõit või noorte sõit - kumb on lühikesel distanstil ühtlasem, st kummast tekib vähem mahajääjaid, kes jääksid järgmisele grupile jalgu?
2) Teada on, et maanteesõitudel liiguvad hirmujutud kukkumistest ning paljud on maanteel võistlemisest kukkumiste ohu tõttu loobunud. Kukkumisi juhtub ennekõike suurtes puntides, me peame midagi selles osas ette võtma, kui ei taha nentida aasta aastalt osalejate arvu vähenemist ja sarja hääbumist.
Vanusegruppide eraldamise mõte ongi teha punte väiksemaks ning seeläbi suurendada ohutust. Samuti on oluline tähele panna, et ratturite riskikäitumine sõltub osati ka vanuse faktorist. Kõige riskialtim, seega kukkumiste ohtlikum, on just verinoorte ratturite grupp. Samas on hea painduvuse ja kiire taasutmise tõttu neil kukkumiste tagajärjed enamasti palju kergemad kui seenioritel. Kui eraldame riskialti noorsportlaste grupi, siis muutub sellest ka seenioride sõit ohutumaks.
3) Aastaid on räägitud, et naised tahaks sõita naiste sõitu, mitte võistelda meeste tuules, kus pahatihti segatakse ka ausat mängu naisvõistlejate meeste poolt lükkamise teel. Nüüd siis ongi mõte pakkuda naistele naiste sõitu, kus naised saaks omavahel mõõtu võtta. Selle mõtte on need naised, kellega nõu pidanud sellel teemal olen, kahel käel heaks kiitnud, kuna see loob ka eelduse, et rohkem naisi tuleks sõitma. Tõsi, on pisike oht, et grupp saab olema liiga väike - kui see realiseerub, siis mis teha, siis ühendame jooksvalt sellel etapil naiste grupi meeste grupiga.
4) Granfondo grupp. Moodne sõna, uudne lähenemine. Grupp sõidab distantsi läbi paarides aktiivse treeningu vormis, ent viimasel viiel kilomeetril antakse vabad käed finiši tegemiseks.
5) Tervisespordi stardigrupp - juba paar aastat toiminud ning postiivset tagasisidet toonud algatus just tõelistele rahvasportlastele. Grupp sõidab üheskoos kõigile jõukohase tempoga, kedagi maha ei jäeta, joogipunktis peatutakse jne.
Grupid stardivad kiiremast aeglasema suunas. Startide vahe peaks olema seega selline, et grupid ei jookse kokku, ent mahajääjatel on võimalus hüpata tagant tulevasse järgmisesse gruppi ning ei jää üksinda tuule kätte ponnistama.
Süsteem puudutab vaid lühikest distantsi, pikk distants jääb klassikaliseks rattaralliks, nii nagu kõik harjunud on
Vot selline idee - aga avaldage arvamust, kiitke heaks või laitke maha
Lubage aga esmalt tutvustada visiooni:
1) Pikk maa jääb klassikaliseks võidusõiduks; massistart, laulupeo efekt, klassikaline rattaralli.
2) Lühikese maa stardi anname teemagruppide kaupa, stardivahet tulemustest ei elimineerita, absoluutarvestust lühikesel maal ei ole, on vanusegruppide arvestus. Ühtlasi tähendab see siis seda, et ka lühikese distantsi vanusegruppide parimaid hakatakse etappidel autasutama.
Sellisel mõttekõigul on järgmised põhjendused:
1) Noortetreenerid on avaldanud pikka aega arvamust, et noortespordi seisukohast oleks oluline pakkuda noortele võimalust teineteisega mõõtu võtta, räägitud on ka konkureeriva noortespordi sarja ellu kutsumisest. Vana süsteemi kohaselt seisneb noorte võistlus pigem meeste tuules ära püsimisest (jättes kõrvale üksikud M16 tipud) ja finiši tegemisest. Noorte seisukohast oleks aga oluline, et noored õpiksid ka ise sõidu taktikat, mida peavad nad tiitlivõistlustele või muudele rahvusvahelistele noorte võistlustele minnes valdama. Stardiintervalli eesmärk ei ole mitte handikäp süsteem vaid just nimelt see, et noored saaksid sõita oma sõitu, et neid ei saadaks kätte. Kes jääb aga oma grupist maha, sellel on võimalus hüpata tagant tulevasse jõukohasesse gruppi. Tõsi, otsustamise koht on see, et kumb peaks enne startima, kas meeste sõit või noorte sõit - kumb on lühikesel distanstil ühtlasem, st kummast tekib vähem mahajääjaid, kes jääksid järgmisele grupile jalgu?
2) Teada on, et maanteesõitudel liiguvad hirmujutud kukkumistest ning paljud on maanteel võistlemisest kukkumiste ohu tõttu loobunud. Kukkumisi juhtub ennekõike suurtes puntides, me peame midagi selles osas ette võtma, kui ei taha nentida aasta aastalt osalejate arvu vähenemist ja sarja hääbumist.
Vanusegruppide eraldamise mõte ongi teha punte väiksemaks ning seeläbi suurendada ohutust. Samuti on oluline tähele panna, et ratturite riskikäitumine sõltub osati ka vanuse faktorist. Kõige riskialtim, seega kukkumiste ohtlikum, on just verinoorte ratturite grupp. Samas on hea painduvuse ja kiire taasutmise tõttu neil kukkumiste tagajärjed enamasti palju kergemad kui seenioritel. Kui eraldame riskialti noorsportlaste grupi, siis muutub sellest ka seenioride sõit ohutumaks.
3) Aastaid on räägitud, et naised tahaks sõita naiste sõitu, mitte võistelda meeste tuules, kus pahatihti segatakse ka ausat mängu naisvõistlejate meeste poolt lükkamise teel. Nüüd siis ongi mõte pakkuda naistele naiste sõitu, kus naised saaks omavahel mõõtu võtta. Selle mõtte on need naised, kellega nõu pidanud sellel teemal olen, kahel käel heaks kiitnud, kuna see loob ka eelduse, et rohkem naisi tuleks sõitma. Tõsi, on pisike oht, et grupp saab olema liiga väike - kui see realiseerub, siis mis teha, siis ühendame jooksvalt sellel etapil naiste grupi meeste grupiga.
4) Granfondo grupp. Moodne sõna, uudne lähenemine. Grupp sõidab distantsi läbi paarides aktiivse treeningu vormis, ent viimasel viiel kilomeetril antakse vabad käed finiši tegemiseks.
5) Tervisespordi stardigrupp - juba paar aastat toiminud ning postiivset tagasisidet toonud algatus just tõelistele rahvasportlastele. Grupp sõidab üheskoos kõigile jõukohase tempoga, kedagi maha ei jäeta, joogipunktis peatutakse jne.
Grupid stardivad kiiremast aeglasema suunas. Startide vahe peaks olema seega selline, et grupid ei jookse kokku, ent mahajääjatel on võimalus hüpata tagant tulevasse järgmisesse gruppi ning ei jää üksinda tuule kätte ponnistama.
Süsteem puudutab vaid lühikest distantsi, pikk distants jääb klassikaliseks rattaralliks, nii nagu kõik harjunud on
Vot selline idee - aga avaldage arvamust, kiitke heaks või laitke maha
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Ise olen nende muudatuste poolt, eriti just ohutuse ja selle alguses igal viisil starti trügimise pärast.
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Oot kas ma sain õigesti aru, et lühikesel maal hakatakse kõigi vanuseklasside paremaid autasustama? Ka. N/M-U19, M/N-U30, M30, M40, N40+ ja M50?
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Tekkis ka veel selline küsimus Mihklile, et kui nii lühikese aja sees on mitu starti, kus sõidetakse siiski koha peale, siis kas on mingi helge idee, kuidas selle käigus vältida suuremat trügimist?
On ju hästi näha olnud, kuidas lühikese maa sõitjad trügivad juba enne pika maa saateautode lahkumist starti, et saada parem positsioon. Ei tulda mitte väravast vaid igalt poolt ja väga kaootiliselt.
Tabasalus oli üks neiu väga nõutu näoga juba siis, kui enne pika maa starti hakkas värava taga tunglemine ja küsis teiste käest, et mis olukorraga nüüd tegu on
Kujutan ette, et sellist massi pole mitte lihtne ohjata ja mõistlikult käituma panna, sest alati leidub selliseid, kes peavad ennast kuidagi teistest paremaks või on tegu lihtsalt mitte eriti taibuka tegelasega...
On ju hästi näha olnud, kuidas lühikese maa sõitjad trügivad juba enne pika maa saateautode lahkumist starti, et saada parem positsioon. Ei tulda mitte väravast vaid igalt poolt ja väga kaootiliselt.
Tabasalus oli üks neiu väga nõutu näoga juba siis, kui enne pika maa starti hakkas värava taga tunglemine ja küsis teiste käest, et mis olukorraga nüüd tegu on
Kujutan ette, et sellist massi pole mitte lihtne ohjata ja mõistlikult käituma panna, sest alati leidub selliseid, kes peavad ennast kuidagi teistest paremaks või on tegu lihtsalt mitte eriti taibuka tegelasega...
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Kui vaadata kasvõi möödunud aasta tulemusi, siis võidu sõitvad noored enamuses ikka protokollide esimesel lehel ja nende vahel siis teravama jalaga vanemad harrastajad. Valdav osa M30, M40 ja edasi sõidumehed siiski kohtadel 100+ üsna korraliku ajalise kaotusega.mi.re kirjutas:Tõsi, otsustamise koht on see, et kumb peaks enne startima, kas meeste sõit või noorte sõit - kumb on lühikesel distanstil ühtlasem, st kummast tekib vähem mahajääjaid, kes jääksid järgmisele grupile jalgu?
Kuna täiskasvanud osalejate arv ka ilmselgelt suurem ja tasemevahe üsna suur, siis tundub olevat üsna kindel, et kui noored hiljem stardiksid, siis neile hakkaksid vanemaid osalejaid üsna kiirelt jalgu jääma.
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Pikal distantsil on stardigrupid. Samas stardigrupid on ka lühikesel maal, ainult et eelloetletud gruppidele. Seega saab stardikoridoridesse peale pika maa starti ning siseneda tuleb sinna gruppi, millisesse võistleja oma vanuse, soo või eelistuse (granfondo, tervessõit) järgi läheb.gliff kirjutas:Tekkis ka veel selline küsimus Mihklile, et kui nii lühikese aja sees on mitu starti, kus sõidetakse siiski koha peale, siis kas on mingi helge idee, kuidas selle käigus vältida suuremat trügimist?
On ju hästi näha olnud, kuidas lühikese maa sõitjad trügivad juba enne pika maa saateautode lahkumist starti, et saada parem positsioon. Ei tulda mitte väravast vaid igalt poolt ja väga kaootiliselt.
Tabasalus oli üks neiu väga nõutu näoga juba siis, kui enne pika maa starti hakkas värava taga tunglemine ja küsis teiste käest, et mis olukorraga nüüd tegu on
Kujutan ette, et sellist massi pole mitte lihtne ohjata ja mõistlikult käituma panna, sest alati leidub selliseid, kes peavad ennast kuidagi teistest paremaks või on tegu lihtsalt mitte eriti taibuka tegelasega...
Kuivõrd eelmine aasta valis lühikesel maal valdav enamus võistlejaid esimese võistlusgrupi, siis peaks igal juhul tulema nüüd grupid võiksemad kui mullu. Kuidas aga vältida trügimist ühe grupi piires, siis selles osas ideid ei ole. Loodame inimeste endi mõistlikkusele.
Jah, lühikesel maal autasustame ka neid vanusegruppe, kelle põhisõit on pikal distantsil. Aga etappidel autasustatakse ainult vanusegruppide võitjaid, mitte esikolmikuid. Seda nii pikal kui lühikesel distantsil.
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Aga kas lühikese maa punkte jagatakse ka siis kuidagi teisiti, kui üldarvestust ei peeta?
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
gliff kirjutas:Aga kas lühikese maa punkte jagatakse ka siis kuidagi teisiti, kui üldarvestust ei peeta?
Jah, lühikesel maal jagatakse punkte igale vanuseklassile eraldi vanuseklassi koondtabeli alusel. Olen nüüd kogu sarja juhendi ära uuendanud, seda saab näha siin:
http://aerobike.ee/index.php?option=com ... 19&lang=et
Kui kellelgi on ettepanekuid, kuidas midagi muuta või paremini teha, siis andke teada : )
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Kuskilt on meelde jäänud, et 2016 hooajal tulevad kasutusse kiipidega numbrimärgid. Juhendit lugedes saab aru, et see siiski nii ei ole?
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Maantee grupisõiitudes me fotofiniši kiipidega asendamist ei plaani. Kiipidega ajavõttu kasutame Filter Temposõidu Karikasarjas ja EventRent Elamussõitude sarjas.PKT kirjutas:Kuskilt on meelde jäänud, et 2016 hooajal tulevad kasutusse kiipidega numbrimärgid. Juhendit lugedes saab aru, et see siiski nii ei ole?
Grupisõidu jaoks ei taga kiibid piisavat täpsust, fotofiniš on selles osas parem. Tõsi, ka kiipidel on omad eelised. Nimelt tulemused tulevad kiiremini ning lihtne on võtta vaheaegasid ja neid reaalajas internetti kuvada. Samas kiire maantee massfiniši puhul on kiipide täpsus vaieldav ning protestide korral üsna keeruline midagi tõestada. Ideaalis võiks muidugi olla mõlemad, nii kiipidega ajavõtt esialgsete tulemuste jaoks kui fotofiniš lõplike tulemuste jaoks, kuid see käib ca 500 osalejaga üritusele esialgu veel üle majanduslike võimaluste. Seega peame valima ning eelistame veidi aeglasemat, ent selle eest märksa täpsemat lahendust ehk fotofinišit.
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Lühikese maa muudatused ikka päris totaalsed. Ütleme, et mind, kui nõrgemat sõitjat võtab kukalt sügama, et mida nüüd teha.
Lühikesel maal saaks eelmise aastaga võrreldes kõvasti vähem punkte, samas pikk distants tähendaks pm lõpuni sõitmist lihtsalt.
Ütleme, et nõrgal mehel mott langes tublisti
Aga eks see mu isiklik probleem ja keegi ei sunni osalema ei ühel ega teisel sõidul.
Igatahes jään huviga ootama, et millist mõju need muudatused endaga kaasa toovad.
Ps. Kiitus Mihklile, et stardikoridori sisenemise reeglid on nüüd kenasti ja konkreetselt paigas. Äkki nüüd kaob see viimasel minutil üle aia ronimine ära.
See on ju tegelikult olenevalt ilmast suur eelis, kui 15 minuti asemel pead ainult paar minutit starti ootama.
Lühikesel maal saaks eelmise aastaga võrreldes kõvasti vähem punkte, samas pikk distants tähendaks pm lõpuni sõitmist lihtsalt.
Ütleme, et nõrgal mehel mott langes tublisti
Aga eks see mu isiklik probleem ja keegi ei sunni osalema ei ühel ega teisel sõidul.
Igatahes jään huviga ootama, et millist mõju need muudatused endaga kaasa toovad.
Ps. Kiitus Mihklile, et stardikoridori sisenemise reeglid on nüüd kenasti ja konkreetselt paigas. Äkki nüüd kaob see viimasel minutil üle aia ronimine ära.
See on ju tegelikult olenevalt ilmast suur eelis, kui 15 minuti asemel pead ainult paar minutit starti ootama.
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Oleneb, mis on eesmärgiks. Kui eesmärgiks on kõrgem koht oma sõidus, siis tasub jääda lühikese maa peale, kui aga kõrgem koht üldarvestuses, siis pika peale üle minna ja tõestada enda olemasolu seal. Sõitsin ise ka eelmisel aastal lühikest ja mul ei tekkinud kahtlustki, et 2016 lähen pikale üle.
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Kuivõrd intervallstardi süsteemi korral kõiki ühendavat absoluutarvestuse paremusjärjestust pidada ei saa, ning ka ei peeta, siis punktide hulgal pika distantsiga võrreldes tegelikult tähtsust ei oma. Lühikese distantsi punktid antakse välja igas vanuseklassis eraldi, nii et iga vanuseklassi võitja saab ka võitja preemiapunktid. Idee oleks siis laias laastus selles, et et need, kelle ettevalmistus on tugevam ning kes soovivad ennast sõltumata vanusest Eesti tippudega võrrelda, peaksid valima pika distantsi. Need aga, kes soovivad võistelda ennekõike omaealistega ning eelistavad sõitu väiksemates ja seeläbi turvalisemates puntides, peaksid valima lühikese distantsi.gliff kirjutas:Lühikese maa muudatused ikka päris totaalsed. Ütleme, et mind, kui nõrgemat sõitjat võtab kukalt sügama, et mida nüüd teha.
Lühikesel maal saaks eelmise aastaga võrreldes kõvasti vähem punkte, samas pikk distants tähendaks pm lõpuni sõitmist lihtsalt.
Ütleme, et nõrgal mehel mott langes tublisti
Aga tõsi see on, et tegu on üsna radikaalse muudatusega ning selle lõplikku mõju on keeruline ette prognoosida. Seetõttu saab olema mõnes mõttes ka prooviaasta, mis näitab, kas edaspidi naaseme traditsioonilise süsteemi juurde või oleme hoopis loonud uue trendi.
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Kui senimaani autasustati etappidel iga vanuseklassi esikolmikut vaid ühel distantsil - enamikke pikal sõidul, ent noorimaid ja vanimaid lühikesel sõidul -, siis nüüd autasustakse mõlemal distantsil kõikide avatud vanuseklasside võitjaid. Jah, mõlemal distantsil, ent esikolmikute asemel etappidel vaid vanuseklasside võitjaid; sarja kokkuvõttes aga mõlema distantsi kõikide vanuseklasside esikolmikuid!
Kas see tähendab, et kui sõidad vaheldumisi mõlemaid distantse, siis saad punkte eraldi pika arvestuses ja eraldi lühikese arvestuses?
Muidu ju ei saa mõlema distantsi kõikide vanuseklasside edetabelit koostada. Või siis on see tekst kodulehel kaheti mõistetav ja autasu saavad ikka iga vanuseklassi need kolm, kellel olenemata sõidetud distantsidest on enim punkte?
Kas see tähendab, et kui sõidad vaheldumisi mõlemaid distantse, siis saad punkte eraldi pika arvestuses ja eraldi lühikese arvestuses?
Muidu ju ei saa mõlema distantsi kõikide vanuseklasside edetabelit koostada. Või siis on see tekst kodulehel kaheti mõistetav ja autasu saavad ikka iga vanuseklassi need kolm, kellel olenemata sõidetud distantsidest on enim punkte?
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Tänan tähelepaneku eest, pean kuidagi selgemalt selle punkti sõnastama. Mõeldud on nii, et lühikese ja pika distantsi punktid on eraldi. Hooaja kokkuvõttes kõrge koha saavutamiseks tuleb ikkagi valida, kumba distantsi läbivalt sõita. Kui sõita vahel ühte ja vahel teist, siis kajastub võistleja mõlema distantsi koondtabelis, kuid juhul kui ta ei saa kuute arvesse minevat etappi kummalgi distantsil kokku, siis on ebatõenäoline, et ta poodiumile tõuseb.gliff kirjutas:Kui senimaani autasustati etappidel iga vanuseklassi esikolmikut vaid ühel distantsil - enamikke pikal sõidul, ent noorimaid ja vanimaid lühikesel sõidul -, siis nüüd autasustakse mõlemal distantsil kõikide avatud vanuseklasside võitjaid. Jah, mõlemal distantsil, ent esikolmikute asemel etappidel vaid vanuseklasside võitjaid; sarja kokkuvõttes aga mõlema distantsi kõikide vanuseklasside esikolmikuid!
Kas see tähendab, et kui sõidad vaheldumisi mõlemaid distantse, siis saad punkte eraldi pika arvestuses ja eraldi lühikese arvestuses?
Muidu ju ei saa mõlema distantsi kõikide vanuseklasside edetabelit koostada. Või siis on see tekst kodulehel kaheti mõistetav ja autasu saavad ikka iga vanuseklassi need kolm, kellel olenemata sõidetud distantsidest on enim punkte?
Samas eelmiste aastate statistika näitab seda, et neid, kes oleksid võistelnud vahel ühte ja vahel teist distantsi, oli väga vähe. Loodan, et me ei tee liialt neile liiga, kuivõrd nüüd nad peaksid koondarvestust silmas pidades langetama valiku hooaega läbivalt emma-kumma distantsi kasuks.
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Lähtuvalt laekunud tagasisidest kohendasime veel veidi lühikese distantsi korraldust ning vanuseklasside jaotust. Täiendavalt said juhendisse viidud järgmised parandused:
1) Ka lühikesel distantsil toimub siiski absoluutarvestus, ent mitte stardigruppide üleselt vaid iga stardigrupi piires peetakse ka selle stardigrupi absoluutarvestust.
2) Lisaks vanusegruppide autasustamisele autasustatakse ühikese maa iga stardigurpi absoluutarvestuses autasustatakse kolme kiireimat: noortespordi grupp, meeste grupp, naiste grupp.
3) Muudatusest lähtuvalt muutsime lühikeselt maalt antavate punktide korda ja hulka. Punkte antakse igale stardigrupile nende stardigrupi absoluutarvestuse tabeli alusel.
4) Konsulteerinuna eliitnaistega avatakse naiste klassid ainult lühikesel maal, kuivõrd nii saame kokku arvestatava naiste grupisõidu (ca 50...70 naist). Ühest küljest on see küll diskrimineeriv, kuid teisalt jälle suur edasiminek Eesti naiste rattaspordis, kuivõrd naised saavad hakata grupisõite sõitma koos naistega, teostades nii omaenda taktikat, mitte pole sõltuvad meesvõistlejate tuulest.
1) Ka lühikesel distantsil toimub siiski absoluutarvestus, ent mitte stardigruppide üleselt vaid iga stardigrupi piires peetakse ka selle stardigrupi absoluutarvestust.
2) Lisaks vanusegruppide autasustamisele autasustatakse ühikese maa iga stardigurpi absoluutarvestuses autasustatakse kolme kiireimat: noortespordi grupp, meeste grupp, naiste grupp.
3) Muudatusest lähtuvalt muutsime lühikeselt maalt antavate punktide korda ja hulka. Punkte antakse igale stardigrupile nende stardigrupi absoluutarvestuse tabeli alusel.
4) Konsulteerinuna eliitnaistega avatakse naiste klassid ainult lühikesel maal, kuivõrd nii saame kokku arvestatava naiste grupisõidu (ca 50...70 naist). Ühest küljest on see küll diskrimineeriv, kuid teisalt jälle suur edasiminek Eesti naiste rattaspordis, kuivõrd naised saavad hakata grupisõite sõitma koos naistega, teostades nii omaenda taktikat, mitte pole sõltuvad meesvõistlejate tuulest.
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Teise punkti sõnastus on natukene süvenemist nõudev, aga need muutused ise on küll vägagi tervitatavad, vähemalt minu poolt.
Naiste osas ei oska küll kaasa rääkida ja eriti nende vaatevinklist, kes seni pikkasi sõitnud, aga kui tõesti juba 50 pealise pundigi kokku saaks, oleks asjal vast jumet küll.
Naiste osas ei oska küll kaasa rääkida ja eriti nende vaatevinklist, kes seni pikkasi sõitnud, aga kui tõesti juba 50 pealise pundigi kokku saaks, oleks asjal vast jumet küll.
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
edit
... Aerobike kodukal on info lühikese distantsi stardigruppide kohta veidi vildakas. Plakatil kirjas neli võistlusgruppi, aga kui vaadata eraldi etappide kaupa siis on viis gruppi. Nagu aru saan, siis Granfondo grupp ongi endine treeninggrupp ja sisuliselt muudatusi selles ei ole. Lihtsalt saadetakse minut hiljem naisi püüdma.
Algul ajas segadusse paarissõitmine, kus kordamööda veetakse, aga see vist ikkagi ei tähenda seda, et on nagu tempokarika paarissõit vaid lihtsalt seda, et sõidetakse nagu eelmine aastagi sõideti ja kui ikkagi jõudu polnud, et vedada, siis ei olnud kohustuslikku vedamist kah.
... Aerobike kodukal on info lühikese distantsi stardigruppide kohta veidi vildakas. Plakatil kirjas neli võistlusgruppi, aga kui vaadata eraldi etappide kaupa siis on viis gruppi. Nagu aru saan, siis Granfondo grupp ongi endine treeninggrupp ja sisuliselt muudatusi selles ei ole. Lihtsalt saadetakse minut hiljem naisi püüdma.
Algul ajas segadusse paarissõitmine, kus kordamööda veetakse, aga see vist ikkagi ei tähenda seda, et on nagu tempokarika paarissõit vaid lihtsalt seda, et sõidetakse nagu eelmine aastagi sõideti ja kui ikkagi jõudu polnud, et vedada, siis ei olnud kohustuslikku vedamist kah.
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Tõepoolest ühel kujundusfailil oli vananenud info - tellisin kujundajalt uue, saan vast homme lõunaks selle kätte.Cresent kirjutas:edit
... Aerobike kodukal on info lühikese distantsi stardigruppide kohta veidi vildakas. Plakatil kirjas neli võistlusgruppi, aga kui vaadata eraldi etappide kaupa siis on viis gruppi. Nagu aru saan, siis Granfondo grupp ongi endine treeninggrupp ja sisuliselt muudatusi selles ei ole. Lihtsalt saadetakse minut hiljem naisi püüdma.
Algul ajas segadusse paarissõitmine, kus kordamööda veetakse, aga see vist ikkagi ei tähenda seda, et on nagu tempokarika paarissõit vaid lihtsalt seda, et sõidetakse nagu eelmine aastagi sõideti ja kui ikkagi jõudu polnud, et vedada, siis ei olnud kohustuslikku vedamist kah.
Korrektne stardigruppide info on nähtav juhendist:
http://aerobike.ee/index.php?option=com ... lang=et#12.
Teisisõnu on neid ikkagi 5: noorte grupp, meeste grupp, naiste grupp, granfondo grupp, tervisespordi grupp.
Granfondo grupi erinevus eelmise aasta treeninggrupist on see, et viimasel 5 km võimaldatakse soovijatele vaba pakkumist ja finiši tegemist.
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Tekkis selline küsimus, et kui igas stardigrupis jagatakse eraldi punkte, siis lühikese distantsi võitjaks hooaja kokkuvõttes võib tulla ka see, kes on sõitnud granfondo grupis või tervisespordi grupis ja sealt saanud väiksemas konkurentsis suurema punktisumma?
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Vastuse leiab juhendist:
Igati bro sõit oli. Korraldajate poolt hea mõte väike pidulik start teha, sai ringteest ja parempöördest ohutult läbi.17.4. Teemagruppide süsteemiga lühikesel distantsil peetakse absoluutarvestust igas stardigrupis eraldi, andes punkte iga stardigrupi võistlejatele just nende grupi absoluutarvestuse protokolli alusel.
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Tänud Prommarile. Kuidagi jäi see täitsa märkamatta.
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Lühikese distantsi protokolle lapates noored ja mehed finišeerisid ikka ühes koos?
Endal jäi sel korral osalemata, seepärast küsin, mitte ei esita väitena. Parandage kui eksin.
Seega jäi ju gruppide lahkulöömise mõte "ausamast konkurentsist" täitmata, nii noorte kui meeste suhtes ning seniste kogemuste põhjal erinevate võistluskategooriate distantsil kokkusaamine midagi ohutumaks enamasti pole muutnud.
Ehk siis peaks noored kaks minutit pärast mehi startima?
Muidu jõudu! Tore, et maanteehooaeg viimaks alanud.
Endal jäi sel korral osalemata, seepärast küsin, mitte ei esita väitena. Parandage kui eksin.
Seega jäi ju gruppide lahkulöömise mõte "ausamast konkurentsist" täitmata, nii noorte kui meeste suhtes ning seniste kogemuste põhjal erinevate võistluskategooriate distantsil kokkusaamine midagi ohutumaks enamasti pole muutnud.
Ehk siis peaks noored kaks minutit pärast mehi startima?
Muidu jõudu! Tore, et maanteehooaeg viimaks alanud.
Re: Filter Maanteekarikasari 2016
Nõus eelpool kõneleja Prommariga, et oli ettenägelik ja ohutum anda lendstart, kuid kahjuks kõik sellest aru ei saa. Ikka leidub neid kes leiavad, et see on "minu võimalus just nüüd" ja spurtida rahvamassi kuskilt tagant sisse, kasutades igat vabat ruumi ja teeäärt. Kuna keegi ei oota, et turvaauto järel ühtlases tempos rivis kulgedes võib keegi raketina tagant selga lennata, siis hiljem või varem lõpevad niisugused asjad kurvalt. Ehk oleks õigem niisugustele ajaline karistus määrata ja järgmised korrad seda enam ei üritata? Usun, et need on samad tegelased kes stardirivis tõstavad ratta peakohale ja süüdimatult trügides ütlevad, et laske mind läbi ma tahan sinna minna, näidates grupi esiotsa poole.