Kruvi alumiiniumis kinni
Kruvi alumiiniumis kinni
Keegi teab kuidas aluminiumisse kinni jäänud kruvi lahti saada?
Shimano XTR piduriklotsi kinnituskruvi on nii kinni, et ei aita määrimine ega vandumine.
Mingi sussuõliga mis peaks roostes asjad lahti leotama olen juba proovinud - ei aita.
Kruvisoon ka veidi juba ära nusserdatud.
Kruvi pea on ise väikse süvendi sees, et asi huvitavam oleks.
Kuumutamine või väljapuurimine oleks ilmselt suht riskantne.
Shimano XTR piduriklotsi kinnituskruvi on nii kinni, et ei aita määrimine ega vandumine.
Mingi sussuõliga mis peaks roostes asjad lahti leotama olen juba proovinud - ei aita.
Kruvisoon ka veidi juba ära nusserdatud.
Kruvi pea on ise väikse süvendi sees, et asi huvitavam oleks.
Kuumutamine või väljapuurimine oleks ilmselt suht riskantne.
Re: Kruvi alumiiniumis kinni
Kui paremat lahendust ei tule, siis hea rooste lahustaja pidi olema KENT-il. Saab teda vist nähtavasti vaid otse tellides (Pärnust).
Roostelahustaja siis tundideks peale ja kui väikse meelitamisega ei tule siis kuumaõhupuhuriga soojaks ajada ja kruvi peaosale külmašokk ja samas kohe ka püüda keerata. Kahekesi nähtavasti lihtsam tegutseda.
Roostelahustaja siis tundideks peale ja kui väikse meelitamisega ei tule siis kuumaõhupuhuriga soojaks ajada ja kruvi peaosale külmašokk ja samas kohe ka püüda keerata. Kahekesi nähtavasti lihtsam tegutseda.
Re: Kruvi alumiiniumis kinni
Terase ja alumiiniumi saab lahti tavaliselt ühe korraliku kõksuga vastu poltti. Poldi tagumine ots paistab küll ilusti. Kui sinna nüüd millegi vahendusel, et mitte keeret vigastada, üks paras toks haamriga panna peaks see korrodeerunud polt lahti tulema. Ise kasutan seda alumiinium karterite puhul. Teras ja alu lihtsalt korrodeeruvad kuidagi lollilt kinni.
Re: Kruvi alumiiniumis kinni
Siin on õpetus. Olen seda lahendust ise kasutanud. Vaja lihtsalt tagurpidi keermega see vidin leida mida videos näidatakse.
https://www.youtube.com/watch?v=dbZZFWaIzyU
https://www.youtube.com/watch?v=dbZZFWaIzyU
Re: Kruvi alumiiniumis kinni
Pidurite juures?mulkago kirjutas:Siin on õpetus. Olen seda lahendust ise kasutanud. Vaja lihtsalt tagurpidi keermega see vidin leida mida videos näidatakse.
https://www.youtube.com/watch?v=dbZZFWaIzyU
Re: Kruvi alumiiniumis kinni
Selle pulga teema võib küll nii peenikese kruvi puhul ära unustada. Kui peaks olemagi nii peenikest, siis selle sisse keeramisel surud kruvi laiemaks/paksemaks ja lõpuks keerad ka selle pulga sinna sisse puruks.
Re: Kruvi alumiiniumis kinni
XTR klotside poldi keere on poldi pea pool. Ma üritaksin siiski 1-1,5 mm puuriga poldi läbi puurida. Kui peaksid keeret vigastama, pole ju ka väga hullu - saad pärast klotse splindiga ikkagi kinni panna. Kui ünnestub puurida poldi keerme osa läbi, siis saad ilmselt poldi jäänused keermest kätte.
Meisterda!
Meisterda!
Re: Kruvi alumiiniumis kinni
Kinnita suport mugavasse asendisse (jäigalt ja poldiga taeva poole) ja proovi siis korraliku lapik peaga kruvikaga see lahti taguda.
Re: Kruvi alumiiniumis kinni
Kuumutama seda kruvi mingil juhul ära hakka! Paikneb liiga lähedal pidurisilindritele ja seal olevatele mansettidele, mis kindlasti kuumutamist ei talu. Kõige õigem oleks ikka, nagu siit juba läbi käis, immutusõli (ükskõik millise firma toodang, toimeained nagunii samad) ja vasaraga kergelt kopsata.
PS! See on Shimano klientide probleem, Shimanol on lihtsalt nii head pidurid, mis on pea-aegu hooldevabad. Srami pidureid peab regulaarselt lahti võtma ja puhastama, seepärast seal sellist asja ei saa juhtuda, et mõni kruvi kinni roostetab.
PS! See on Shimano klientide probleem, Shimanol on lihtsalt nii head pidurid, mis on pea-aegu hooldevabad. Srami pidureid peab regulaarselt lahti võtma ja puhastama, seepärast seal sellist asja ei saa juhtuda, et mõni kruvi kinni roostetab.
Re: Kruvi alumiiniumis kinni
Tänud nõuannete eest.
Proovisin veelkord immutada veidi koputada ja kruvikaga keerata, aga ei õnnestu lahti saada.
Kruvikaga on kuidagi eba seda keerata ka. Üritan saada kuskilt akuga-löökfunktsiooniga kruvika - pidavat hea asi olema.
Puurimise jätan viimaseks variandiks sest seda on jube ebamugav tsentreerida ja kui veidigi tsentrist mööda, siis ilmselt veab täitsa nihu kuna kruvi on kõva ja ümbritsev pehme.
Praegu mingi 0,6-0,7mm veel klotsimaterjali alles. Saab veel ehk veidi sõita ennem kui lahenduse leian.
Kuipalju oleks mõistlik kulumismõõt enne kui klotsi kindlasti vahetama peaks?
Kuskilt on meelde jäänud, et friktsioonmaterjali võiks olla vähemalt 0,5 mm ja kogupaksus koos metallplaadiga oli vist 2 mm kui õieti mäletan. Tavaliselt seda olen järginud.
Proovisin veelkord immutada veidi koputada ja kruvikaga keerata, aga ei õnnestu lahti saada.
Kruvikaga on kuidagi eba seda keerata ka. Üritan saada kuskilt akuga-löökfunktsiooniga kruvika - pidavat hea asi olema.
Puurimise jätan viimaseks variandiks sest seda on jube ebamugav tsentreerida ja kui veidigi tsentrist mööda, siis ilmselt veab täitsa nihu kuna kruvi on kõva ja ümbritsev pehme.
Praegu mingi 0,6-0,7mm veel klotsimaterjali alles. Saab veel ehk veidi sõita ennem kui lahenduse leian.
Kuipalju oleks mõistlik kulumismõõt enne kui klotsi kindlasti vahetama peaks?
Kuskilt on meelde jäänud, et friktsioonmaterjali võiks olla vähemalt 0,5 mm ja kogupaksus koos metallplaadiga oli vist 2 mm kui õieti mäletan. Tavaliselt seda olen järginud.
Re: Kruvi alumiiniumis kinni
Kas seda polti teiselt poolt ei õnnestuks kruustangide vahele pigistada? Viiliga väheke lamedamaks lükata õige külje pealt, et peaks.
Re: Kruvi alumiiniumis kinni (enam ei ole)
Sain teemale õnneliku lõpu. Sain lahti.
Leotasin kruvi mitu päeva ussiõliga mõlemalt poolt keeret.
Lugesin peale sajatused.
Väntsutasin veidi kruvi teiseltpoolt.
Käsitsi askendades saingi lahti.
Igatahes kahtlaselt pehmest materjalist need kruvid.
Veider on see, et puru mis nusserdamisest kruvilt eraldus ei jäänud magnet kruvikeeraja otsiku külge mis tekitas kahtluse, et tegu võibolla isegi alumiinium kruvigas sest isegi peene roostevaba puru oleks veidi magneetiline.
Panin praegu vanad kruvid tagasi. Vahele veidi määret ja keerasin õrnalt, et uuesti kinni ei jääks. Korralik seibimoodi stopper taha, et ära ei logiseks. Originaal (traadist) stopper oli ikka eriline nikats mis võib kõrrerägastikus liigeldes ära kaduda (üks oligi kadunud).
Ei tea kas neid kas neid kruve Eestis eraldi ka müüakse või võiks kasutada ka split splintnõela kasutada nagu osadel Shimo süsteemidel?
Leotasin kruvi mitu päeva ussiõliga mõlemalt poolt keeret.
Lugesin peale sajatused.
Väntsutasin veidi kruvi teiseltpoolt.
Käsitsi askendades saingi lahti.
Igatahes kahtlaselt pehmest materjalist need kruvid.
Veider on see, et puru mis nusserdamisest kruvilt eraldus ei jäänud magnet kruvikeeraja otsiku külge mis tekitas kahtluse, et tegu võibolla isegi alumiinium kruvigas sest isegi peene roostevaba puru oleks veidi magneetiline.
Panin praegu vanad kruvid tagasi. Vahele veidi määret ja keerasin õrnalt, et uuesti kinni ei jääks. Korralik seibimoodi stopper taha, et ära ei logiseks. Originaal (traadist) stopper oli ikka eriline nikats mis võib kõrrerägastikus liigeldes ära kaduda (üks oligi kadunud).
Ei tea kas neid kas neid kruve Eestis eraldi ka müüakse või võiks kasutada ka split splintnõela kasutada nagu osadel Shimo süsteemidel?
Re: Kruvi alumiiniumis kinni
Need originaalkruvid ongi alumiiniumist. Splint on kõige lollikindlam valik.