Veel lambiteema.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Veel lambiteema.
Plaan hakata soetama pimeduse saabudes rattale korralikku valgustust.Poodides ringi vaadanud jõudsin järeldusele,et ega midagi
korralikku saada ei ole.Lambi nimi on neil kõigil,samas kasutegur väike.Oskab keegi soovitada,pakkuda midagi sellist millega tõesti metsas valge oleks.Netis on sellised asjad olemas aga hind on ka vastav a la 400$
korralik halogeen (mõni variant 2 lambiga)ja aku,mis sobib pudelihoidjasse.
Avastasin siit admini erikr lahenduse asjale,pakub huvi kuidas see reaalses olukorras ennast õigustab?
album_page.php?pic_id=358
Nii et leidurid pange pead tööle,kindlasti pole ma ainus sügisene off road huviline.
korralikku saada ei ole.Lambi nimi on neil kõigil,samas kasutegur väike.Oskab keegi soovitada,pakkuda midagi sellist millega tõesti metsas valge oleks.Netis on sellised asjad olemas aga hind on ka vastav a la 400$
korralik halogeen (mõni variant 2 lambiga)ja aku,mis sobib pudelihoidjasse.
Avastasin siit admini erikr lahenduse asjale,pakub huvi kuidas see reaalses olukorras ennast õigustab?
album_page.php?pic_id=358
Nii et leidurid pange pead tööle,kindlasti pole ma ainus sügisene off road huviline.
Kes tasa sõuab, sellel mädanevad aerud ära
pimedaks läheb
Kahjuks pole au neid lahendusi oma silmaga näha olnud.Oskad äkki täpsemaid vihjeid anda.UrmasL kirjutas:... Alvaro ja Personi lahendused on ka vägagi toimivad.
PS
Talvel suusatamas käin PETZL otsaesise halogeenlambiga,see on päris asjalik,patareid või akud saab külma eest kotiga põue peita.
Kes tasa sõuab, sellel mädanevad aerud ära
Re: pimedaks läheb
Näiteks Myo'dcareras kirjutas:Talvel suusatamas käin PETZL otsaesise halogeenlambiga,see on päris asjalik,patareid või akud saab külma eest kotiga põue peita.
Minu arust suht siiani suht sobitamatud asjad nagu professionaalsus ja universaalsus lõpuks koos. IMHO
Re: Veel lambiteema.
VCE leidurid on oma infi juba ülesse riputanud ja müttavad täistuledega Tallinna ja Tartu metsades :careras kirjutas: rattale korralikku valgustust.Poodides ringi vaadanud jõudsin järeldusele,et ega midagi korralikku saada ei ole.Lambi nimi on neil kõigil,samas kasutegur väike.Oskab keegi soovitada,pakkuda midagi sellist millega tõesti metsas valge oleks...
korralik halogeen (mõni variant 2 lambiga)ja aku,mis sobib pudelihoidjasse.
Nii et leidurid pange pead tööle...
vt esitule teemasid,
ööd on siin pimedad...
millist lampi ...
nightride..
Kuna sinu küsimus oli suht laialivalguv, siis nende väheste soovide põhjal peaks sulle huvi pakkuma:
Sigma Mirage (6V 5W), aku (6V 3,2Ah) pudelihoidjas, hind Tln Laki tn Rademaris ca 760EEK, kui tahad upgradeda, siis Pärnus Ringi rattapoes on eraldi Mirage X (6v 20 W) hinnaga ca 590EEK. Too on meie kaubandusvõrgus HETKEL ainuke võimsam veekindel komplekt.
Re: pimedaks läheb
Näppisin Petzl-i pealampe Matkaspordis. Osadel mudelitel on ebastandartne tikujämedune halogeen (4,8V ja 6V). Seega vaatasin suurema/standard halogeeniga (6v, eraldi 129EEK) mudelit. Kobe asi ja hind kah kobe ca 1600EEK.valdek kirjutas:Näiteks Myo'dcareras kirjutas:Talvel suusatamas käin PETZL otsaesise halogeenlambiga,see on päris asjalik,patareid või akud saab külma eest kotiga põue peita.
Minu arust suht siiani suht sobitamatud asjad nagu professionaalsus ja universaalsus lõpuks koos. IMHO
matkasport peatuled
Re: pimedaks läheb
Oskad sa öelda kas see pirn on standartne:mart kirjutas: Osadel mudelitel on ebastandartne tikujämedune halogeen (4,8V ja 6V). Seega vaatasin suurema/standard halogeeniga (6v, eraldi 129EEK) mudelit.
http://www.osta.ee/listings/details/ind ... =936503104
Re: pimedaks läheb
Fototehnikasse küll. . Osrami kataloog ütleb:UrmasL kirjutas:Oskad sa öelda kas see pirn on standartne:mart kirjutas: Osadel mudelitel on ebastandartne tikujämedune halogeen (4,8V ja 6V). Seega vaatasin suurema/standard halogeeniga (6v, eraldi 129EEK) mudelit.
http://www.osta.ee/listings/details/ind ... =936503104
lk 9.30
Foto- ja foto-optiset pienjännitteiset halogeenilamput ilman heijastinta.
Aga, kui plaanid toda rattatuleks, saab olema raskusi peegeldi ja sokli ning fokuseerimisega. Lisaks on 30W akule hirmus imemine. Kas plaanid ületada 20W+20W Erikr-u rongitulesid?
Parim ülevaade rattapirnidest: pingest, voolust, võimsusest ja kujust on sellel inglaste saidil:
http://www.reflectalite.com/buyingbulbs.html
Mina ostan tavaliselt oma pirnid Effexist http://www.effex.ee/Phillamp.htm
või Megaluumenist. Mujal võib end segaseks maksta. SLO on ka, aga seal vist jae ei müüda.
või Megaluumenist. Mujal võib end segaseks maksta. SLO on ka, aga seal vist jae ei müüda.
Re: pimedaks läheb
Hakkasin eelmisel aastal Petzl Arctic pealambi omanikuks valgustmart kirjutas: Näppisin Petzl-i pealampe Matkaspordis. Osadel mudelitel on ebastandartne tikujämedune halogeen (4,8V ja 6V). Seega vaatasin suurema/standard halogeeniga (6v, eraldi 129EEK) mudelit. Kobe asi ja hind kah kobe ca 1600EEK.
matkasport peatuled
annab 4,8V halogeen,põues 4,5V lapik patarei,mis talvel suusatades tegi oma tööd küll korralikult.
Ainus mis närvidele käis oli see kui üks halogeen pirn 3-ndal päeval otsustas läbi põleda ja selle peale kodanikud Matkaspordist kostsid et pirn ei kuulu garantii alla ,mille tulemusena tuli uue pirni eest välja laduda 100 EEK (huvitav mis seal lambil siis veel katki minna võib,mis garantii alla kuulub),hiljem turgu uurides leidsin sama pirni 26 EEK eest(ei ole kyll Petzl originaal,aga ma võrdluses küll valgustugevuse vahet ei tee)Järeldus ise loll,tasub turgu uurida
Kes tasa sõuab, sellel mädanevad aerud ära
Re: pimedaks läheb
[quote="mart"]
Aga, kui plaanid toda rattatuleks, saab olema raskusi peegeldi ja sokli ning fokuseerimisega. Lisaks on 30W akule hirmus imemine. Kas plaanid ületada 20W+20W Erikr-u rongitulesid?
Tegin väikese katse,mõeldes Erikr-i rongituledele ja tulemus pole üldsegi
nii hull:Katsetasin ühte kasutatud UPS-i akut mis esialgsel mõõtmisel andis tulemuse 13,2V ja 4,5AH ühendasin sinna tavalise 20W lae halogeeni,mille voolutarve oli umbes 1,5A .Peale 3 tundi põlemist valgus oluliselt ei vähenenud mõõtes pinget ja voolu oli akus järgi veel 12V ja 0,76AH ,nii et minuarust igati normaalne tulemus.Ja kui kasutada näiteks 7AH akut siis kahe pirniga 20W ja 10W saab päris kaua hakkama.Ahjaa 7AH aku mõõtmed on 5x7x15cm, 4,5AH peaaegu samad,pikkus vist oli 10cm,mille annab väikese nokitsemise tulemusena panna ühte pudelihoidjasse
Aga, kui plaanid toda rattatuleks, saab olema raskusi peegeldi ja sokli ning fokuseerimisega. Lisaks on 30W akule hirmus imemine. Kas plaanid ületada 20W+20W Erikr-u rongitulesid?
Tegin väikese katse,mõeldes Erikr-i rongituledele ja tulemus pole üldsegi
nii hull:Katsetasin ühte kasutatud UPS-i akut mis esialgsel mõõtmisel andis tulemuse 13,2V ja 4,5AH ühendasin sinna tavalise 20W lae halogeeni,mille voolutarve oli umbes 1,5A .Peale 3 tundi põlemist valgus oluliselt ei vähenenud mõõtes pinget ja voolu oli akus järgi veel 12V ja 0,76AH ,nii et minuarust igati normaalne tulemus.Ja kui kasutada näiteks 7AH akut siis kahe pirniga 20W ja 10W saab päris kaua hakkama.Ahjaa 7AH aku mõõtmed on 5x7x15cm, 4,5AH peaaegu samad,pikkus vist oli 10cm,mille annab väikese nokitsemise tulemusena panna ühte pudelihoidjasse
Kes tasa sõuab, sellel mädanevad aerud ära
Re: pimedaks läheb
palju selline 4,5 AH aku kaaluda võiks?careras kirjutas: 4,5AH peaaegu samad,pikkus vist oli 10cm,mille annab väikese nokitsemise tulemusena panna ühte pudelihoidjasse
Re: pimedaks läheb
kõlab hästi. mul on vooluallikana 2x1,4 Ah trelliakud. kui aku saab tühjaks siis tõmbab tuli järsku oranziks ja kustub ca 2 min jooksul. tegelikult on 1x 20W täiesti OK, samas kui on sõltumatu lülitusega 20+10 siis saab 10W valgel poole kauem kruisata. veel on võimalik sisustushalogeene kasutades improviseerida reflektori (valgusvihu) nurgaga. tavaliselt on see 36-38 kraadi juid on olemas (eestis pole laiatarbe kauplustes näinud) 10 kraadised mis peaks sobima kaugtuledeks mul on 10 kraadine lamp olemas kuid pole aega / võimalust proovida olnudcareras kirjutas: Tegin väikese katse,mõeldes Erikr-i rongituledele ja tulemus pole üldsegi
nii hull:Katsetasin ühte kasutatud UPS-i akut mis esialgsel mõõtmisel andis tulemuse 13,2V ja 4,5AH ühendasin sinna tavalise 20W lae halogeeni,mille voolutarve oli umbes 1,5A .Peale 3 tundi põlemist valgus oluliselt ei vähenenud mõõtes pinget ja voolu oli akus järgi veel 12V ja 0,76AH ,nii et minuarust igati normaalne tulemus.Ja kui kasutada näiteks 7AH akut siis kahe pirniga 20W ja 10W saab päris kaua hakkama.Ahjaa 7AH aku mõõtmed on 5x7x15cm, 4,5AH peaaegu samad,pikkus vist oli 10cm,mille annab väikese nokitsemise tulemusena panna ühte pudelihoidjasse
Viimati muutis erikr, 26. 09. 2003. 12:38, muudetud 1 kord.
Re: pimedaks läheb
1,5 A X 3h =4,5Ah, st su aku peaks pidemeni tühi olemacareras kirjutas:mart kirjutas: Aga, kui plaanid toda rattatuleks, saab olema raskusi peegeldi ja sokli ning fokuseerimisega. Lisaks on 30W akule hirmus imemine. Kas plaanid ületada 20W+20W Erikr-u rongitulesid?
Tegin väikese katse,mõeldes Erikr-i rongituledele ja tulemus pole üldsegi
nii hull:Katsetasin ühte kasutatud UPS-i akut mis esialgsel mõõtmisel andis tulemuse 13,2V ja 4,5AH ühendasin sinna tavalise 20W lae halogeeni,mille voolutarve oli umbes 1,5A .Peale 3 tundi põlemist valgus oluliselt ei vähenenud:
Ja-veel:
UrmasL küsis inffi 6 V 30W pirni kohta. Vastasin, toetudes konkreetsele pirnile. Tolle kasutamisel saab akust imetav vool olema 5 amprit. Pirn põleb heledalt ca 30 minutit, kui kasutada ntx Panasonic 6V 7,2Ah akut, mille mõõdud on 15X3,5X10 cm ja kaalub 1,26kg.
Sina kasutad 12 V 20W pirni. Voolutarve 1,66 A. Kui kasutada toiteallikana sama rasket akut ntx
Panasonic 12V 3,4Ah, mille mõõdud on 13,4X6,7X6,6 cm ja kaalub 1,2 kg, siis pirn põleb heledalt samuti 30 minutit.
Eelnevate akude DISCHARGE CHARACTERISTICS diagrammid annavad 30 minutit , sest edasine imemine on juba akude eluea arvelt. Aga lühema elueaga on kõik isetegijad juba arvestanud st pirni põletatatakse, kuni ta veel vähegi teed valgustab.
Re: pimedaks läheb
kaalusin ära 4,5AH aku mark Powersonic kaalus 1,6kgtarmo kirjutas:palju selline 4,5 AH aku kaaluda võiks?careras kirjutas: 4,5AH peaaegu samad,pikkus vist oli 10cm,mille annab väikese nokitsemise tulemusena panna ühte pudelihoidjasse
Kes tasa sõuab, sellel mädanevad aerud ära
Re: pimedaks läheb
[quote="mart"][quote="careras"][quote="mart"]
1,5 A X 3h =4,5Ah, st su aku peaks pidemeni tühi olema
Teoreetiliselt jah,aga praktikas oli asi teine,võibolla see 20w halogeen
ei tarbi siis täpselt 1,5A.Kuid mulle piisab sellest faktist et see nii oli.
Backupiks võib ju ka pealambi ka kaasa võtta,kui aku peaks äkki nii kiiresti ära surema.
1,5 A X 3h =4,5Ah, st su aku peaks pidemeni tühi olema
Teoreetiliselt jah,aga praktikas oli asi teine,võibolla see 20w halogeen
ei tarbi siis täpselt 1,5A.Kuid mulle piisab sellest faktist et see nii oli.
Backupiks võib ju ka pealambi ka kaasa võtta,kui aku peaks äkki nii kiiresti ära surema.
Kes tasa sõuab, sellel mädanevad aerud ära
Mina mõtlen rohkem majanduslikult. Minu latern läks maksmaRom kirjutas:Küsimus voldi-oomi-ampri keelt mõistvatele,
kuidas need Matkaspordi pakutavad pealambid, mõtlen just alla tuhande maksvad, kannatavad võrdlust omavalmistatud isenditega?
Careras tutvustas ühte mudelit aga mida nendest üldjoontes arvata?
175 krooni eest 4 Ah aku ja 35 krooni eest 20 W halogeen. Kõik muu tuli kodusest majapidamisest kokku improviseerida: jupp juhet, kinnituskonstrui (milleks kasutasin rattaluku rattaraami külge kinnitamise klambrit ), vöökott, vana lambilüliti ja teip. Ahjaa, 4 ühendusklemmi ka aku klemmidega ühendamiseks. Nii akulaadija kui lambijuhtme otsa. Aga need on juba toreduslikud asjad ja juhtusid jälle kodus vedelema.
Mul oli muidugi õnne, et oli vana autoakulaadija, mis täidab ülesannet mardi kinnitusel hästi. Kui seda pole, lisanduks veel laadija hind ca 250 krooni.
Niiet kui valida 210 (460) krooni või 1000 krooni Mina valisin odavama ja võib-olla ka parema
Kõige olulisem on sokliosa vihmakindlaks saada. Ise pole vihmas sõitnud, udus aga küll. Ja probleeme polnud. Ma kaldun arvama, et minu lamp peab ka vihmas, kuna ühenduse tegemisel pöörasin sellele piisavalt rõhku. Kõike annab teha - tuleb vaid piisavalt tahtaRom kirjutas:Mida need poest ostetud halogeenid niiskusest arvavad? vahest vaja ju ka udus-vihmas sõita.
Sõitsin 00:00 paiku linnas, mingi suvaline krüptoonpirniga lenksulamp oli küljes. Tee valgustamisel minumeelest grammigi kasu polnud ja vähe puudus, et oleks ka jalgrattateel vastu posti sõitnudCyc kirjutas:tulin just sõitmast, saku-tallinn, mööda maanteed, kell 20.15... kui enesetappu teha tahan siis tean mis ette võtan... lähen ilma lambita maanteele sõitma, autojuhid sind enamasti märkavad, ise aga auke ei märka
Seega suvalisest laternast tee nägemiseks ei piisa. Kunagi oli rattal mingi vene latern ja isegi see valgustas tavapirniga paremini kui mu praegune.
endal nüüd siis selline lamp olemas:
http://www.sigmasport.com/media/produkt ... echnik.pdf
aitab mul ellu jääda tänavatel ja kui mardi prozektoreid kõrval pole, siis tundub, et ka metsas on talutav valgus.
Niiskuskindel.
Rademar 245.- (sama disainiga hõbedased maksavad vähem, kuid pole niiskuskindlust jne.)
+5xAA akud (Kinetic Ni-MH, 1800 mAh 1,2 V "Oomipood" 50eek/tk.)
+laadija
5 akut on veel backupiks taskus kaasas (kui olen viitsinud laadida).
Soetasin, kuna mardil selline juba mõnda aega ja norm.
Nii et olen nightridedeks "stand by"
Jama, vaid, et lampi läheb korraga 5 akut, mitte 4 või 6
http://www.sigmasport.com/media/produkt ... echnik.pdf
aitab mul ellu jääda tänavatel ja kui mardi prozektoreid kõrval pole, siis tundub, et ka metsas on talutav valgus.
Niiskuskindel.
Rademar 245.- (sama disainiga hõbedased maksavad vähem, kuid pole niiskuskindlust jne.)
+5xAA akud (Kinetic Ni-MH, 1800 mAh 1,2 V "Oomipood" 50eek/tk.)
+laadija
5 akut on veel backupiks taskus kaasas (kui olen viitsinud laadida).
Soetasin, kuna mardil selline juba mõnda aega ja norm.
Nii et olen nightridedeks "stand by"
Jama, vaid, et lampi läheb korraga 5 akut, mitte 4 või 6
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!
Täpsustan tiba:Andrus K kirjutas:endal nüüd siis selline lamp olemas:
http://www.sigmasport.com/media/produkt ... echnik.pdf
aitab mul ellu jääda tänavatel ja kui mardi prozektoreid kõrval pole, siis tundub, et ka metsas on talutav valgus.
Niiskuskindel.
Rademar 245.- (sama disainiga hõbedased maksavad vähem, kuid pole niiskuskindlust jne.)
+5xAA akud (Kinetic Ni-MH, 1800 mAh 1,2 V "Oomipood" 50eek/tk.)
+laadija
5 akut on veel backupiks taskus kaasas (kui olen viitsinud laadida).
Soetasin, kuna mardil selline juba mõnda aega ja norm.
Nii et olen nightridedeks "stand by"
Jama, vaid, et lampi läheb korraga 5 akut, mitte 4 või 6
Sinu antud lingil on 3 Sigmaspordi esituld:
lk 1: Sigma Ellipsoid (6 V 2,4 W), toide 5 AA akut
lk 2: Sigma Mirage (6 V 5W), toide 3,2 Ah SLA aku
+ Mirage X esituli (6V 20 W), toide samast 3,2 Ah akust
Ja-veel Sigma Ellipsoid toitest:
Kuna lambil on sisseehitatud akulaadija, siis on võimalik teda laadida suvalise välise toiteallikaga, mis annab välja 8,5-10 volti ja vähemalt 500 mA. Lambil olev akulaadija pesa on standartne.
Samas on ntx Järve Rademaris müügil Ellipsoidi originaal toiteplokk hinnaga ca 100 eeku.
Viimati muutis mart, 29. 09. 2003. 13:36, muudetud 1 kord.
Pimestumise vastu on kaks retsepti:Cyc kirjutas:... ja ega vastupulevad autod siis viitsi oma kaugtulesid maha võtta, pikapeale harjusid silmad juba natuke pimedusega ära aga peale autot ei näinud ikka pikka aega mitte muffigi
1. Ära vaata tulede suunas. Vaata teed või teepeenart.
2. Sulge üks silm seniks, kuni pimestav auto on möödunud. Seega jääb vähemalt see silm nägijaks.
täistuled peale
Seltsimehed clubbersidmart kirjutas:Pimestumise vastu on kaks retsepti:Cyc kirjutas:... ja ega vastupulevad autod siis viitsi oma kaugtulesid maha võtta, pikapeale harjusid silmad juba natuke pimedusega ära aga peale autot ei näinud ikka pikka aega mitte muffigi
1. Ära vaata tulede suunas. Vaata teed või teepeenart.
2. Sulge üks silm seniks, kuni pimestav auto on möödunud. Seega jääb vähemalt see silm nägijaks.
Loodan varsti presenteerida omavalmistatud rongitulesid,mis peaks aitama
ka autojuhtide vastu võidelda niivõrd kuivõrd.Lauapealsed katsetused on lõppfaasis,jääb üle veel metsas testida ja siis võin konveieri
käima panna.Ja kõik clubbersid autojuhte pimestama.Proovin 2x20w lampidega,millest yx on 36kraadise nurgaga ehk lähituli ja teine 10kraadise nurgaga(kaugtuli) ja eraldi lylitatavad.Panen siis kindlasti ka pildid ylesse.Seniks aga head kobamist pimeduses!
PS
kas Glehni pargis yleval ringil tuled on kunagi põlenud ka?Eile põlesid tuled ainult all+esimene tõus.
Viimati muutis careras, 01. 10. 2003. 22:16, muudetud 1 kord.
Kes tasa sõuab, sellel mädanevad aerud ära
Saagu valgus
Omaarust leidsin parima tootesarja lampidest,tegemist on küll
orienteerumislampidega,aga annab ilusti paigaldada kiivrile.Tegemist
on siis SILVA lampidega,kusjuures 12V 9AH aku kaalub neil 580g
ja lampides on 10W ja 20W halogeenid.Valgustuskaugus 20W on 250m
Nii et kellel raha palju,sellel tasuks kindlasti kaaluda.
http://www.silva.se/orienteering/index.htm
seal klikkige products ja siis headlamps
Nende kodulehe andmetel tegeleb eestis selliste asjadega
OÜ Skvaier, Mati Poom
Regati 1-307
11911 Tallinn
Tel: +372 - 639 86 92, mobile: +372-507 46 86
Fax: +372 - 6576118
mati@eok.ee
matip@hot.ee
orienteerumislampidega,aga annab ilusti paigaldada kiivrile.Tegemist
on siis SILVA lampidega,kusjuures 12V 9AH aku kaalub neil 580g
ja lampides on 10W ja 20W halogeenid.Valgustuskaugus 20W on 250m
Nii et kellel raha palju,sellel tasuks kindlasti kaaluda.
http://www.silva.se/orienteering/index.htm
seal klikkige products ja siis headlamps
Nende kodulehe andmetel tegeleb eestis selliste asjadega
OÜ Skvaier, Mati Poom
Regati 1-307
11911 Tallinn
Tel: +372 - 639 86 92, mobile: +372-507 46 86
Fax: +372 - 6576118
mati@eok.ee
matip@hot.ee
Kes tasa sõuab, sellel mädanevad aerud ära
Re: Saagu valgus
Mati Poomi andmetel maksab ainult 10/20 W pealamp ca 1500eeku, koos akudega ca 3000eeku.careras kirjutas: Omaarust leidsin parima tootesarja lampidest,tegemist on küll
orienteerumislampidega,aga annab ilusti paigaldada kiivrile.Tegemist
on siis SILVA lampidega,kusjuures 12V 9AH aku kaalub neil 580g
ja lampides on 10W ja 20W halogeenid.Valgustuskaugus 20W on 250m
Nii et kellel raha palju,sellel tasuks kindlasti kaaluda.
-
- Rattur
- Postitusi: 64
- Liitunud: 15. 05. 2003. 05:24
Silva M4
Hei, Mart
Tundub, et sa oled velo.clubbersi ringkondades tunnustatuim elektroonik Mõned küsimused sulle kui tohib (ehk huvitab ka teisi):
1. mis asi on krypton halogen?
2. kuidas sa kommenteeriksid Silva M-sarja pealampe, konkreetsemalt huvitab mind M3, tahaks pealampi kasutada talvel ka suusatamisel.
3. neil on siis 6V pirn nagu ma aru saan, on see hea või halb?
4. kas sellist (krypton!) pirni on võimalik pärast ka eestis osta ja mis hinnaga? tavalist halogeeni vist on võimalik kui mitte mujalt siis MatkaSpordist 129 EEKi eest
Effexi ja Oompoe kodulehtedelt 6V halogeeni polnud, rääkimata kryptonist.
5. kas neid patarei toidet saab asendada ka akudega, ehk siis oleks pinge 6V asemel 4,8V
6. kas on võimalik 6V pirn asendada 4.8V pirniga ja siis kasutada akusid
Tänud ette.
Tundub, et sa oled velo.clubbersi ringkondades tunnustatuim elektroonik Mõned küsimused sulle kui tohib (ehk huvitab ka teisi):
1. mis asi on krypton halogen?
2. kuidas sa kommenteeriksid Silva M-sarja pealampe, konkreetsemalt huvitab mind M3, tahaks pealampi kasutada talvel ka suusatamisel.
3. neil on siis 6V pirn nagu ma aru saan, on see hea või halb?
4. kas sellist (krypton!) pirni on võimalik pärast ka eestis osta ja mis hinnaga? tavalist halogeeni vist on võimalik kui mitte mujalt siis MatkaSpordist 129 EEKi eest
Effexi ja Oompoe kodulehtedelt 6V halogeeni polnud, rääkimata kryptonist.
5. kas neid patarei toidet saab asendada ka akudega, ehk siis oleks pinge 6V asemel 4,8V
6. kas on võimalik 6V pirn asendada 4.8V pirniga ja siis kasutada akusid
Tänud ette.
Kõik mis teed, teed iseendale.
Re: Silva M4
Raul Tammesoo kirjutas: 1. mis asi on krypton halogen?
Halogeen pirni lahjem variant. Annab sama heleduse nagu halogeenpirn, kuid tema eluiga on lühem ja mehaaniliselt on nõrgem (klaas puruneb kergemini ja talub vähem vibratsiooni/lööke). samas hind ca 4x odavam, kui halogeenpirnil.
2. kuidas sa kommenteeriksid Silva M-sarja pealampe, konkreetsemalt huvitab mind M3, tahaks pealampi kasutada talvel ka suusatamisel.
3. neil on siis 6V pirn nagu ma aru saan, on see hea või halb? Arvatavast on neil standardsokliga 4,8 V 0,5A pirn, mida heleduse suurendamiseks toidetakse 6 voldiga st valgustugevus vastab 3W pirnile. Eluea arvelt
4. kas sellist (krypton!) pirni on võimalik pärast ka eestis osta ja mis hinnaga? Kui seal on eelpool arvatu, siis hind on ca 10-12 eeku.
tavalist halogeeni vist on võimalik kui mitte mujalt siis MatkaSpordist 129 EEKi eest matkaspordi pirnil on keeratav st vindiga sokkel
Effexi ja Oompoe kodulehtedelt 6V halogeeni polnud, rääkimata kryptonist. Megaluumenis st Osramil on 6V 2,4 W halogeen.
5. kas neid patarei toidet saab asendada ka akudega, ehk siis oleks pinge 6V asemel 4,8V . jep. Pirn hakkab tiba nõrgemalt/kollasemalt põlema.
6. kas on võimalik 6V pirn asendada 4.8V pirniga ja siis kasutada akusid
Pirnide vahetamisel võib sageli paigast minna fokusseering, kuna hõõgniit asub eri pirnidel eri kõrgusel soklikinnituse suhtes.
Re: täistuled pele
Kas meisterdasid pirnidele kesta kah ümber?careras kirjutas: Loodan varsti presenteerida omavalmistatud rongitulesid.
Kõige paremini peaks sobima kärukonksu kate
vt pikemalt:
12V 20W halogeen, 4Ah aku
http://www.timpaton.net/bikes/light/tim.htm
-
- Rattur
- Postitusi: 64
- Liitunud: 15. 05. 2003. 05:24
ALFA GPS
Silva asju müüb ka Alfa GPS OÜ. Kusjuures info leidsin samuti Silva.se lehelt.careras kirjutas: http://www.silva.se/orienteering/index.htm
seal klikkige products ja siis headlamps
Nende kodulehe andmetel tegeleb eestis selliste asjadega
OÜ Skvaier, Mati Poom
Kas hinnad ka soodasmad on seda ma ei tea. Põgusal otsimisel Skvaieri hindu netist ei leidnud.
Kõik mis teed, teed iseendale.
Re: täistuled peale
Tänud mart, edaspidi võtan kindlasti arvesse,aga praegu jäi su soovitus veica hiljaks,kuna kestaks leidsin ootamatult hästi sobiva vana vene el.lüüt kondeka k50-32a 40v 22000mkf (neid mul mõned tööl vedelevad)kuna see halogeen eraldab kenasti soojust,siis kartsin esialgiu plastmasse proovida.mart kirjutas:Kas meisterdasid pirnidele kesta kah ümber?careras kirjutas: Loodan varsti presenteerida omavalmistatud rongitulesid.
Kõige paremini peaks sobima kärukonksu kate
vt pikemalt:
12V 20W halogeen, 4Ah aku
http://www.timpaton.net/bikes/light/tim.htm
Viimati muutis careras, 01. 10. 2003. 22:15, muudetud 1 kord.
Kes tasa sõuab, sellel mädanevad aerud ära
Proovisin ise neid Petzl pealampe oma kiivri peal ja ka Rademari kiivritel. Kõik peaaegu ok, mahub peale ja sobib ka, kuid vaevalt ta sinna pidama jääb. Ja vaevalt et ühegi pealambi kumm jalgrattakiivrile pidama jääb- rattakiiver paganas ju kooniline. Leidsin nüüd, et Petzlil on selle probleemi lahenduseks tegelikult olemas spetsiaalsed klambrid, mis hoiavad pealambi kummi kiivri serva peal kinni. Paksu ja õhukese servaga kiivritele on erinevad klambrid.
Jama aga selles, et praegu nad meil vaid kataloogis, pole neid veel siiamaani vaja läinud. Kuid varsti loodetavasti saab tellitud, kui saabuvad, siis raporteerin, kuidas istuvad ja kas saab pealambi kindlalt seisma.
Muuseas, siin eespool keski käis vaatamas Matkaspordis pealampe ja kohkus ära hinnast. Aga pole ju vaja seda kõige kallimat . Ise plaanin kasutusele võtta Myobelt3 . Hinnaga 1140.- . Sel minu arust küllaldane halogeenprozektor ja rängalt ökonoomne 3LED valgusdiood veel lisaks lähitegevuseks.
Jama aga selles, et praegu nad meil vaid kataloogis, pole neid veel siiamaani vaja läinud. Kuid varsti loodetavasti saab tellitud, kui saabuvad, siis raporteerin, kuidas istuvad ja kas saab pealambi kindlalt seisma.
Muuseas, siin eespool keski käis vaatamas Matkaspordis pealampe ja kohkus ära hinnast. Aga pole ju vaja seda kõige kallimat . Ise plaanin kasutusele võtta Myobelt3 . Hinnaga 1140.- . Sel minu arust küllaldane halogeenprozektor ja rängalt ökonoomne 3LED valgusdiood veel lisaks lähitegevuseks.
Re: täistuled peale
Just need vene elektrolüütkondensaatorid olid ca 20 aastat tagasi suur defitsiit Nüüdseks on enamus neist vist kõlbmatud st ärakuivanudcareras kirjutas: kestaks leidsin ootamatult hästi sobiva vana vene el.lüüt kondeka k50-32a 40v 22000mkf (neid mul mõned tööl vedelevad)kuna see halogeen eraldab kenasti soojust,siis kartsin esialgiu plastmasse proovida.
See-selleks:
arvatavasti läksid tulenduses kallimat teed, kuna sellise kondeka kesta sisse mahub vist ainult MR-11 tüüpi pirn. Nood on poes ca 2-3 korda kallimad, kui suuremad st MR-16 tüüpi pirnid.
Samas on tulekul veel väiksemad tuled - MR-8:idea:.
MR-8 Low Voltage (12 V)
At only one inch in diameter, MR-8 lamp allows for even smaller fixture designs than MR-11 and MR-16 lamps.
Available in 20 watt and 35 watt in narrow and wide beam spreads
http://www.ushio.com/files/MR-8%20Spec% ... 200502.pdf
Re: täistuled peale
mart kirjutas:Just need vene elektrolüütkondensaatorid olid ca 20 aastat tagasi suur defitsiit Nüüdseks on enamus neist vist kõlbmatud st ärakuivanudcareras kirjutas: kestaks leidsin ootamatult hästi sobiva vana vene el.lüüt kondeka k50-32a 40v 22000mkf (neid mul mõned tööl vedelevad)kuna see halogeen eraldab kenasti soojust,siis kartsin esialgiu plastmasse proovida.
See-selleks:
arvatavasti läksid tulenduses kallimat teed, kuna sellise kondeka kesta sisse mahub vist ainult MR-11 tüüpi pirn. Nood on poes ca 2-3 korda kallimad, kui suuremad st MR-16 tüüpi pirnid.
...eksid selle kondeka kesta mahtus täpselt MR-16 tüüpi pirn,ehk siis
51mm läbimõõduga,tegelen praegu asjale kaubandusliku väljanägemise
andmisega.
Kes tasa sõuab, sellel mädanevad aerud ära
Lampidest
Ainus tõeline lamp on Cateye stadium light 12 voldine patarei + trafo + lamp ise. Valgus nagu autode ksenoontuled. Pimedas autod kipuvad vilgutama vastu. Saab sõita täispimedas metsas või märja maanteega. Kestab 3 tundi. Tellisime ise lambid soome kaudu ja maksis 430 EUR. Eestis selliseid lampe aint 3. Kallis aga parim mida praegu raha eest saab.
ee
ee
Re: Lampidest
Ega see nüüd ühe lambikomplekti hind pole Ratta jaoks on selline ikka hullult kirves. Peab ikka kõva kihk olema sinna pimedasse mtesaEE kirjutas:...Tellisime ise lambid soome kaudu ja maksis 430 EUR. Eestis selliseid lampe aint 3. Kallis aga parim mida praegu raha eest saab.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Lampidest
Ega jõukus pole häbiasiEE kirjutas: Tellisime ise lambid soome kaudu ja maksis 430 EUR. Eestis selliseid lampe aint 3. Kallis aga parim mida praegu raha eest saab.
ee
Kes tasa sõuab, sellel mädanevad aerud ära
Re: Lampidest
Kui ma ei eksi, siis nägin ühte sellist 2 nädalat tagasi Kakumäel ja pean tunnistama minu sigma (5+20W) ei jää maha (kaugele näitab Sigma paremini, kuni 5m on Cateye heledam) ja maksis 1000.- krooni.EE kirjutas:Ainus tõeline lamp on Cateye stadium light 12 voldine patarei + trafo + lamp ise. Valgus nagu autode ksenoontuled. Pimedas autod kipuvad vilgutama vastu. Saab sõita täispimedas metsas või märja maanteega. Kestab 3 tundi. Tellisime ise lambid soome kaudu ja maksis 430 EUR. Eestis selliseid lampe aint 3. Kallis aga parim mida praegu raha eest saab.
Ma ei tea, kas see on xenon-i või cateye reflektori eripära, et lähedale näitab väga hästi ja ühtlaselt, kuid üle 10m on ...
Cateye akude suureks miinuseks on mäluefekt (ma ei tea kas ka sellel mudelil), kes kunagi plaanib lampi osta, siis soovitan valida ilma nim efektita aku.
Vastuseks sigma omanikule
Siin tulebki välja vahe ksenoonvalguse ja tavalise halogeeni vahel. Ksenooni puhul on valgus päikesevalguse lähedane ja halogeenil siiski kollakas ja annab sellise visuaalse tunde, et näitab paermini. Sama lugu on autoga ksenoontuledega sõites. Tavalise halogeeniga tundub tee küll kaugemale kollane aga tegelikult on siiski ksenoon parema valgsutusega. Kakumäel sõites oli tuli meelega alla keeratud muidu vilgutavad kõik vastusõitvad autojuhid tuledega. Cateye valgusvihk on küllaltki lai aga tõeline efekt tuleb välja alles pimedal ja märjal asfaldil kus tee neelab kõik valguse. Ei vaidle vastu, et ka 1000 EEK eest on võimalik hankida väga korralik valgustus. Antud juhul sai lähtutud põhimõttest, et tuleb osta parim mis saadaval. Käime sügisel ja talvel ka paar korda nädalas sõitmas ja ei leia cateye'le alternatiivi. Korra kõrvuti sõites on meid isegi politsei pidanud autoks ja kinni peatanud. Alles siis kui taipas, et tegemist on jalgratastega lõi vihaselt kläega.
Re: Vastuseks sigma omanikule
Kui nüüd asi udupeeneks ajada, siis:EE kirjutas: Tavalise halogeeniga tundub tee küll kaugemale kollane aga tegelikult on siiski ksenoon parema valgsutusega.
siin rattafoorumis meeldiks mulle enam, kui kasutaks mõistet Metal-halide ehk metallhalogeen. Asi selles, et meie poodides müüakse ratta esitulesid, mis kannavad märget xenon. Heal juhul võib pirniks olla halogeenpirn, tavaliselt on seal nn krüptoon pirn. Siin üks nendest.
Xenon esituli Authori poes, 150.-
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Kas sa teed diplomitööd teemal - Cateye stadium light ja juttu jätkub kauemaks... . Siin sulle veel inffi metallhalogeen pirnist:EE kirjutas:Autor jah müüb xsenon nimelist aga mitte sisulist lampi. Cateye stadium light lambi puhul tõstetakse pinge trafo abil kõrgeks nagu autode ksenoontuledes. Tänu sellele saavutatakse sinakas päevavalgusele vastav spekter.
http://www.xenon.ee/est1.htm
Kokkuvõtteks: Tore, et Eestisse on selline 240 eurone valguslahendus jõudnud. Võtsime teadmiseks ja püüame selle teadmisega edasi elada. Kellel on huvi, toksib Googlesse *metal halide bulbs* ja süveneb teemasse. Enda jaoks sain ksenooni teema ca 12 aastat tagasi selgeks, kui toda hakati kinoprojektorites kasutama.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Vastuseks mardile
Vaata korra cateye kodulehelt antud lampi
http://www.cateye.com/detail.php?products_id=65
http://www.cateye.com/manuals/MH310(E)v3.pdf
ja hind ei olnud mitte 240 EUR vaid 420 EUR. Võid olla jah õnnelik, et Eestisse sellised jõudnud.
http://www.cateye.com/detail.php?products_id=65
http://www.cateye.com/manuals/MH310(E)v3.pdf
ja hind ei olnud mitte 240 EUR vaid 420 EUR. Võid olla jah õnnelik, et Eestisse sellised jõudnud.