Rock Shox Solo-Air vs Dual-Air

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Kirsa
Rattur
Postitusi: 4003
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Rock Shox Solo-Air vs Dual-Air

Postitus Postitas Kirsa » 07. 07. 2016. 15:05

Kas eksisteerib kuskil inimene, kes on oma RS SID solo-air amordi toimima saanud?
Ladusin eelmine kevad ise spark10-e kokku ja võtsin saksast 120-se solo air sidi.
Olen käinud selle amordiga nüüd 4x hoolduse vahet, seal tehakse mu amordile täishooldus ja arvatakse, et kõik on ok, fox-id on samasugused.
Probleem on siis selles et solo-airil puudub absoluutselt "small bump compliance". Amort kiilub nagu ülemisse aseindisse kinni, kui keharaskuse ette viid või korra lenksule hüppad, siis hakkab tööle. Käitumine meenutab ebaõnnestunud spessu brain lahendust. Sellel pead ka enne metsa keeramist korra otsas karglema, et süsteemid tööle hakkaks.
Nüüd sai ostetud teine ratas, millel oli kohe piest uus RS solo-air all ja täpselt sama jama. Olen proovinud veel 4-a erinevat solo-airi ja mitmeid foxe. Täiesti mõttetud amordid, lihtsam on juba kõva kahvel alla keerata.

Võrdluseks olen ma aastaid sõitnud RS dual air amortidega. Ma arvan et 12 aastat või nii, kokku vähemalt 10 erinevat amorti.
Kui sa dual-airil miinus õhu mõnusalt paika ära sätid, siis sõidad nagu diivaniga. Iga üksik juurikas, iga väike kivi või treppis traktorijälg triigitakse välja - niiet ei saa arugi.
Ma ei saanud aastaid aru, miks rahvas vooreka suusanõlva laskumisel koperdas, tegemist ju laudsilega laskumisega minu arust. Siis kui solo-airi alla kruvisin, siis sain aru, et kurat raputab jah.
Ja ei ole asi otseselt Rock Shoxis, olen proovinud mitmeid teisi tootjaid ja dual-airile ei ole kellelgi midagi vastu panna, aga seda enam ei toodeta. :(

Aga mulle on väidetud et soloair on ka võimalik toimima saada - sellest nüüd ongi minu küsimus, kuidas ometi ja kes sellega hakkama sai???

PS! Tabel ütleb 120-se sidi kohta, et minu kaaluga peaks seal rõhku olema 130psi. Tegelikkuses aga kruvisin sisse 3 tokenit ja õhku on ainult 60psi - siis kuidagi enamvähem töötab. Amordi käik on küll, 70-80mm, aga päris 120 pole eestis vajagi - vähemalt on passatka paigas ja pedaalid ei käi vastu maad. Proovisin naljapärast ka 4 tokenit sisse kruvida, aga ei teinud asja paremaks. 1 tokeniga või päris ilma on amort täiesti tarvitamiskõlbmatu.
Sellistest jublakatest jutt: https://www.bike24.com/p288887.html

arnea
Rattur
Postitusi: 1244
Liitunud: 02. 06. 2008. 17:04

Re: Rock Shox Solo-Air vs Dual-Air

Postitus Postitas arnea » 10. 07. 2016. 21:47

Peale positiivse õhukambri vähendamise SoloAiril muid mõistlike tuuninguvõimalusi pole. Negatiivset kambrit saaks ka vähendada näiteks õli lisades, aga see teeks asja ainult hullemaks. Kui tokenite lisamisega endale sobivaks ei saanud, siis on su nõudmised liiga kõrged selle amordi jaoks.

Taskukohastest amortidest soovitaks Manitou Minute-t vaadata. Sellel on MARS vedru - negatiivset kambrit pole üldse - on lühike tavaline keerdvedru ja õhkvedru järjest. Idee on selles, et keerdvedru vedrutab käigu algul ja hakkab liikuma hästi kergelt - mingit kleepumist, mis õhkvedrul tavaliselt on, pole. Keerdvedrusid on erineva jäkusega, soovitaks alustada Medium vedrust. Tavalisi juurikaid ei tunne sellega üldse. Õhkvedru hakkab tööle suuremate löökide korral. See peaks olema jäigem kui keerdvedru - põhimõtteliselt valid rõhu selle järgi, kuidas amort pidurdamisel toimib - et ei vajuks läbi. Ja viimane asi on siis bottom out reguleerimine - selleks lisad õhukambrisse paksu määret, kuni suurtel löökidel enam põhja ei löö. Uutel Minute-tel (alates 2015) on hüdrauliline bottom out puhver - see on veel parem. See häälestamine kõik nõuab natuke nukerdamist, aga tulemus on väga hea.

Amordi pool on sellel amordil ka väga hea - rebound on kahe vooluteega - nõelaga saab reguleerida reboundi kiirust käigu algul (väikeste löökide korral) ja suurte löökide korral avaneb ka seibiga tagasivool.

Löögi amorisaator on ka kahe vooluteega - nõelaga saad muuta aeglaste löökide summutamise tugevust ja seibidega suurte löökide summutamise tugevust ja platvormi. Kusjuures nende seibide ümberladumine on umbes 15 minutiga tehtav. Amordi pool on ka ülituunitav - kui tahad võid teha ülijäiga platvormi (sadulast väljas pedaalimiseks), kui tahad võid teha täiesti lineaarse amordi (pmst downhilli jaoks) ja kõik variandid vahepeal.

Ühesõnaga - see on parem amort kui DualAir Reba oli.

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4003
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Re: Rock Shox Solo-Air vs Dual-Air

Postitus Postitas Kirsa » 11. 07. 2016. 16:06

arnea kirjutas: Taskukohastest amortidest soovitaks Manitou Minute-t vaadata.
Kas siit saab välja lugeda, et mittetaskukohased amordid võiksid toimida?

Ma oleks ammu amordi välja vahetanud, aga variandid on väga piiratud.
Amort peab olema: 120mm käiguga, 15mm võllile, tapered steerer, trossiga lukustus, 3 asendiga lukustus, 26" - ei ole just palju valikut.

Muideks kui sid solo air tunniks ajaks tagurpidi keerata, siis kaob kleepumine ära. Huvitav millest see tuleneb.

arnea
Rattur
Postitusi: 1244
Liitunud: 02. 06. 2008. 17:04

Re: Rock Shox Solo-Air vs Dual-Air

Postitus Postitas arnea » 11. 07. 2016. 22:13

Kirsa kirjutas:
arnea kirjutas: Taskukohastest amortidest soovitaks Manitou Minute-t vaadata.
Kas siit saab välja lugeda, et mittetaskukohased amordid võiksid toimida?

Ma oleks ammu amordi välja vahetanud, aga variandid on väga piiratud.
Amort peab olema: 120mm käiguga, 15mm võllile, tapered steerer, trossiga lukustus, 3 asendiga lukustus, 26" - ei ole just palju valikut.

Muideks kui sid solo air tunniks ajaks tagurpidi keerata, siis kaob kleepumine ära. Huvitav millest see tuleneb.
Tagurpidi keerates voolab amordi jalas olev õli tihenditeni ja hakkab neid määrima. Ilmselt on need poroloonrõngad, mis tihendi all on, kuivad. Hooldus võiks paremaks teha.

Mul jäi mulje, et sul 27,5" ratas on. Siis oleks see http://www.pinkbike.com/news/core-bike- ... -2016.html näiteks sobinud. See OTT süsteem on reguleeritava preloadiga negatiivne keerdvedru. 29" on veel rohkem valikut - Manitou Magnum 27,5+ millel on IRT lisakamber installitud.

Aga seda lukustuse värki neil amortidel pole.

Kasutaja avatar
veloson
Rattur
Postitusi: 940
Liitunud: 12. 06. 2012. 22:53

Re: Rock Shox Solo-Air vs Dual-Air

Postitus Postitas veloson » 11. 07. 2016. 23:24

Kas liugurite enne sõitu määrimine muudab olukorda? http://www.hobisport.ee/index.php/poodi ... ray-detail

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4003
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Re: Rock Shox Solo-Air vs Dual-Air

Postitus Postitas Kirsa » 12. 10. 2016. 22:53

Vaatan, et olen unustanud kirja panemata - ühesõnaga amort tehti mul võru hawaiis juba suvel täiesti korda!

Siiamaani käib kui õlitatud shveitsi kell, mitte ühtegi kaebust ei ole enam amordile. :D
Võeti lahti, määriti ja pandi õiged õlid sisse. Väideti, et varasemalt on seda amorti hooldatud vale määrdega?!
Igatahes edaspidi viin oma amordid kõik Võru hawaii expressi.

Kasutaja avatar
JuriV
Rattur
Postitusi: 144
Liitunud: 24. 08. 2010. 08:15

Re: Rock Shox Solo-Air vs Dual-Air

Postitus Postitas JuriV » 04. 12. 2016. 18:07

See õlivahetus jalgades ei ole nii raske protseduur, saate ise ka teha, kui vaba aega muidu on. Ise vahetan õli jalgades ca 1 kord kahe kuu tagant. Kusjuures see ei peaks olema originaalõli, RS´ga kasutasin Motul´i. Kui tegin hooldust vedrule, siis peale PM600 määret lisasin kamprisse ca 1-2ml õli, see andis ka tulemust.
Kuidas Te panete õhku amorti sisse, kas tabeli järgi ? Kui jah siis soovitan teha seda SAG´i järgi, on erinevus.
Edu Teile

Vasta

Mine “Jupid”