Matkarattad
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Matkarattad
Olen dilemma ees kas osta uus matkaratas või hakata oma vana remontima ja paremaks ehitama. Äkki aitab keegi variante vaagida ja üht-teist soovitada.
Vana on mul Helkama Kulkuri. Selline sarvedega ja 6 käiguline. (6 hammasrattaga kassett taga ja ees üks hammasratas). Vahetada tuleks kindalsti mõlemad veljed korralike tugevate topeltvelgede vastu. Vahetada tuleks ka keskjooks ja lisada sinna käiguvahetaja sest 6-st käigust jääb väheks. Heameelega tahaks käike juurde nii kiiremasse kui aeglasemasse otsa. Kusagile tuleks siis panna ka uus vahetushoob või panna üldse uued vahetajad näiteks Sora. Kindlasti tuleks ka raam üle värvida kui juba ehitamiseks läheb sest originaalne lilla-kollane värvikombinatsioon pole mulle kunagi meeldinud. Kas selle vana helkama terasraami peale üldse on midagi mõtet ehitada.
Uue otsimisel on ka jama sest sama tüüpi ratast Eestis müügil ei leidu.
Nö unistusterattad oleks:
http://www.trekbikes.com/bikes/2004/road/520.jsp
See ka terasraamiga ja lausa Shimano 105 vahetajad
http://www.cannondale.com/bikes/03/cusa/model-3TR8.html
Aluraam ja Tiagra vahetajad
Eestis neid müügil pole ja soovituslikud müügihinnad Trek $1099 ja Kännukas $1199. Mõlemad veidi rohkem kui kulutada sooviks.
Eestis saadaolevatest variantidest maanteerattad jäävad välja liiga kitsaste kummide pärast ja neile pole ka kuigi hea porikaid ning pakiraame kinnitada. Niisiis variandiks on hübriidid aga neist kõik ikka sirge lenksuga. Kõver lehks harjumuspärasem ja näiteks Sora vahetaja tundus mulle poes proovides vägagi käepärane. Kas hübriidile annaks kõverat lenksu ja Sora vahetajaid peale kombineerida ja millist mudelit aluseks soovitaksite?
Vana on mul Helkama Kulkuri. Selline sarvedega ja 6 käiguline. (6 hammasrattaga kassett taga ja ees üks hammasratas). Vahetada tuleks kindalsti mõlemad veljed korralike tugevate topeltvelgede vastu. Vahetada tuleks ka keskjooks ja lisada sinna käiguvahetaja sest 6-st käigust jääb väheks. Heameelega tahaks käike juurde nii kiiremasse kui aeglasemasse otsa. Kusagile tuleks siis panna ka uus vahetushoob või panna üldse uued vahetajad näiteks Sora. Kindlasti tuleks ka raam üle värvida kui juba ehitamiseks läheb sest originaalne lilla-kollane värvikombinatsioon pole mulle kunagi meeldinud. Kas selle vana helkama terasraami peale üldse on midagi mõtet ehitada.
Uue otsimisel on ka jama sest sama tüüpi ratast Eestis müügil ei leidu.
Nö unistusterattad oleks:
http://www.trekbikes.com/bikes/2004/road/520.jsp
See ka terasraamiga ja lausa Shimano 105 vahetajad
http://www.cannondale.com/bikes/03/cusa/model-3TR8.html
Aluraam ja Tiagra vahetajad
Eestis neid müügil pole ja soovituslikud müügihinnad Trek $1099 ja Kännukas $1199. Mõlemad veidi rohkem kui kulutada sooviks.
Eestis saadaolevatest variantidest maanteerattad jäävad välja liiga kitsaste kummide pärast ja neile pole ka kuigi hea porikaid ning pakiraame kinnitada. Niisiis variandiks on hübriidid aga neist kõik ikka sirge lenksuga. Kõver lehks harjumuspärasem ja näiteks Sora vahetaja tundus mulle poes proovides vägagi käepärane. Kas hübriidile annaks kõverat lenksu ja Sora vahetajaid peale kombineerida ja millist mudelit aluseks soovitaksite?
Oinasarved võimaldavad vähemalt 3-e käte asendit (1 all+2 ülal) ning saad valida keha asendit olenevalt tuulest ja tujust. Touring rattal tõstetakse lenks sadula kõrgusele või tiba kõrgemale. Ülalt hoides on nn relax (püstine) asend st naudid loodusvaateid. Kui tuul vastu või lihtsalt kiire , laskud alla ja hoiad tempot.René kirjutas:Miks Sa üldse tahad matkarattale sarvi panna? Harjumusest? Matkates peaks sirge lenks ju mugavam olema...
________________
pooldan kah matkamisel oinasarvi
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Niisiis keegi ei viitsi mind mu dilemmas aidata?
Kas see helkama raam on piisavalt hea et selle peale oleks mõtet raha kulutada ja midagi ehitada?
Või oskaks äkki keegi soovitada mingit head baashübriidi millest väikese ümberehitusega mõnusa matkaratta saab?
Tegelikult ma leidsin ühe cyclocross ratta mis tundub olema üsna seda sorti asi nagu ma otsin ja normaalses hinnas. Ratas on Kona Jake:
http://www.konaworld.com/2k4bikes/2k4_jake.cfm
Oskab keegi Kona rattaid kommenteerida, või seda konkreetset ratast. Kas on asi?
Kas see helkama raam on piisavalt hea et selle peale oleks mõtet raha kulutada ja midagi ehitada?
Või oskaks äkki keegi soovitada mingit head baashübriidi millest väikese ümberehitusega mõnusa matkaratta saab?
Tegelikult ma leidsin ühe cyclocross ratta mis tundub olema üsna seda sorti asi nagu ma otsin ja normaalses hinnas. Ratas on Kona Jake:
http://www.konaworld.com/2k4bikes/2k4_jake.cfm
Oskab keegi Kona rattaid kommenteerida, või seda konkreetset ratast. Kas on asi?
1. Kui lai on Kulkuri tagumine hargivahe - 126 mm, 130 mm, 135 mm. Too määrab ära, millist tagajooksu saad kasutada. Kas vändad on ühes-tükis või eraldi? Millised pidurid on, kas keskkinnitusega või nn V kinnitusega? Ainult Kulkuri nime järgi on raske miskit soovitada - Kulkurit on Helkama teinud aastakümneid.garu kirjutas:Niisiis keegi ei viitsi mind mu dilemmas aidata?
1. Kas see helkama raam on piisavalt hea et selle peale oleks mõtet raha kulutada ja midagi ehitada?
2. Või oskaks äkki keegi soovitada mingit head baashübriidi millest väikese ümberehitusega mõnusa matkaratta saab?
3.Tegelikult ma leidsin ühe cyclocross ratta mis tundub olema üsna seda sorti asi nagu ma otsin ja normaalses hinnas. Ratas on Kona Jake:
2. Rocca Hawaiis on vennad aretanud Shwinni hübriidile oinasarved ja MNT käiguvahetuse , Mine vaata ja näpi. Too ratas ei võimalda jämedamat kui 700X 35 kummi ja tagaporilaud jääb suht vastu sadulatoru.
3. Jake, 17000.- - sellise hinna eest peaks kvaliteet olema garanteeritud. Matkamise otstarbel teeb ainult Al raam tiba mõtlikuks.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Ma mõõdan need hargivahed ära ja teen mõned pildid ka rattast ja komponentidest.
Ski&Surf House-i kodukas andis Kona Jake hinnaks 11990. Kõvem mudel on neil nimega Jake the Snake, tõenäoliselt saa vaatasid tolle hinda. Aga ka odavamal mudelil on aluraam, lihtsalt komponendid on madalamast klassist.
Nagu ma saan sinu postist aru et siis terasraam matkamiseks parem kui alumiinium? Sel juhul äkki polegi vana ratta upgrade-imine paha mõte kui komponendid peale istuvad?
Ski&Surf House-i kodukas andis Kona Jake hinnaks 11990. Kõvem mudel on neil nimega Jake the Snake, tõenäoliselt saa vaatasid tolle hinda. Aga ka odavamal mudelil on aluraam, lihtsalt komponendid on madalamast klassist.
Nagu ma saan sinu postist aru et siis terasraam matkamiseks parem kui alumiinium? Sel juhul äkki polegi vana ratta upgrade-imine paha mõte kui komponendid peale istuvad?
Piltide ja juppide järgi on tegemist 80-ndate mudeliga. Raam on tugev, raskest tavaterasest ja suht lohakalt tehtud (vt pakiraamihoidja keevitust). Samas, kui kenasti üle värvida, siis kärab küll.
Pidurid: on tegelt Weinmanni litsentsiga Shimano toodang nn caliper brakes. Pidurieeblid on samuti Weinmanni litsents.
Selline on Originaal Weinmann
Tagavahetaja on Shimano Positron. Trossi asemel on traat, kuna käikude fikseerimine toimub käiguvahetaja küljes. Traat võimaldab tõmmet/ lüket, (kaasaegsed vahetajad töötavad ainult tõmbele). Positroni aas ei võimalda suuremat, kui 28 hammast taga.
Keskjooks ja vändad on ühes tükis. Saab vahetada kaasaegsete vastu, kui kasutada ntx vanemat nelikant võlliga võiduka varianti 58/39. Kolmikut panna ei saa, kett jookseb liiga viltu ja samuti ei kannata Positroni mahutavus nii erinevat ülekannet välja.
Tagarummul on 6-ne tirr (st hammakad ja vabajooks on ühes tükis.) Selliseid tirre on poed täis.
Rattad on välimuse järgi 630 mm. Kui on, siis kummide valik on suht kehvake ja piiratud. Matkarattal võiks ikka torkekaitsega kummid olla.
Tulem: Et tollest rattast kobedat matkaratast teha, vajad kõvasti oskust, raha ja aega. Kuna ratas algab raamist, siis võiks mõttest loobuda, sest too raam pole miski meistriteos.
Pidurid: on tegelt Weinmanni litsentsiga Shimano toodang nn caliper brakes. Pidurieeblid on samuti Weinmanni litsents.
Selline on Originaal Weinmann
Tagavahetaja on Shimano Positron. Trossi asemel on traat, kuna käikude fikseerimine toimub käiguvahetaja küljes. Traat võimaldab tõmmet/ lüket, (kaasaegsed vahetajad töötavad ainult tõmbele). Positroni aas ei võimalda suuremat, kui 28 hammast taga.
Keskjooks ja vändad on ühes tükis. Saab vahetada kaasaegsete vastu, kui kasutada ntx vanemat nelikant võlliga võiduka varianti 58/39. Kolmikut panna ei saa, kett jookseb liiga viltu ja samuti ei kannata Positroni mahutavus nii erinevat ülekannet välja.
Tagarummul on 6-ne tirr (st hammakad ja vabajooks on ühes tükis.) Selliseid tirre on poed täis.
Rattad on välimuse järgi 630 mm. Kui on, siis kummide valik on suht kehvake ja piiratud. Matkarattal võiks ikka torkekaitsega kummid olla.
Tulem: Et tollest rattast kobedat matkaratast teha, vajad kõvasti oskust, raha ja aega. Kuna ratas algab raamist, siis võiks mõttest loobuda, sest too raam pole miski meistriteos.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Aga kui uute rataste poole vaadata siis mida soovitad? Eesti rattapoodide valikut vaadates teeb üsna nõutuks. Selline rattaliik nagu touring rattad tundub üldse puuduvat. Üksikud cyclocrossi omad on (nagu see Kona Jake), aga neil jälle aluraam vist tavaliselt. Raha ka oluliselt üle 10k ei tahaks nagu ratta alla panna, hea kui saaks isegi veidi alla selle, sarvedest ei tahaks ka loobuda.
On see Stratos piisavalt hea raamiga et sellele tasub ehitama hakata? Sarved ja linkvahetajad peaksin ise külge aretama siis asjale kui selle võtaksin.
Paistab et ise ümber ehitamisest ma ei pääse vist kui tahan alla 10k touring ratast kätte saada. Soovitage kuidas valida. Kuidas teha vahet hea ja kehva raami vahel? Shimano komponentidest ma juba niipalju tean et mis järjekorras need perekonnad on aga kuidas jooksude headust hinnata?
Paistab et ise ümber ehitamisest ma ei pääse vist kui tahan alla 10k touring ratast kätte saada. Soovitage kuidas valida. Kuidas teha vahet hea ja kehva raami vahel? Shimano komponentidest ma juba niipalju tean et mis järjekorras need perekonnad on aga kuidas jooksude headust hinnata?