Filter Temposõidu Karikasari 2016
Re: Filter Temposõidu Karikasari 2016
Otsin paarimeest kellega täna Jüris sõita keskmise kiirusega 43+ km tunnis
see aasta esimese etappi 27.1km tulemus mul on: 37:48.2 (43.0km/h)
2015 aasta viimase paarisõitu 26.3km tulemus oli: 36:34.9 (43.1 km/h)
mobiili number: viis viis viis üheksa null üks üks viis
see aasta esimese etappi 27.1km tulemus mul on: 37:48.2 (43.0km/h)
2015 aasta viimase paarisõitu 26.3km tulemus oli: 36:34.9 (43.1 km/h)
mobiili number: viis viis viis üheksa null üks üks viis
Tuule tiibadesse saanud seltsimees
Re: Filter Temposõidu Karikasari 2016
Täna Kiilis. Ühed rullnokkadest autoomanikud suutsid ca 2 km ennem finisit ristuvalt kruusateelt mingil moel katta asfaldi kivikülviga. Istusid autodes ja rõõmustasid oma sigaduse üle.
-
- Rattur
- Postitusi: 22
- Liitunud: 30. 03. 2015. 15:39
Re: Filter Temposõidu Karikasari 2016
Olingi veidi üllatunud kuidas see kurv sellises seisus oli. No mis teha kui ess ikka nii keeb sees ratturite peale. Olgu muld neile kerge.
Re: Filter Temposõidu Karikasari 2016
Korraldajale aitäh! Peale starti maanteele sõitmine oli seekord juba väga heaks tehtud.
Ilm oli hea ning vähemalt minu sõidu ajal vastutuult ka polnud
Ilm oli hea ning vähemalt minu sõidu ajal vastutuult ka polnud
"Demokraatlikus riigis on igal inimesel õigus omada eraldistardikombet ja aerokiivrit!" - Anonüümsust sooviv rattur
Re: Filter Temposõidu Karikasari 2016
Kuna see mulle endale (meeldiva) üllatusena tuli, siis jagan siin ka, et eraldistardi sõitudest on lisaks Aerobike enda veebi/FBsse tekkivatele piltidele olemas veel täiendav valik üliproffe ja suure resoga kaadreid aadressil http://www.sportsdata.ee.
Kesiganes neid seal teeb, teeb igatahes head tööd, aitäh!
Kesiganes neid seal teeb, teeb igatahes head tööd, aitäh!
Re: Filter Temposõidu Karikasari 2016
Kuna viimasel etapil ei osale, kas saab kiibi ka Tallinnas tagastada? Näiteks Aerobike poes.
Re: Filter Temposõidu Karikasari 2016
Kiipide põhiline kokku korjamine toimub Iklas kohe peale finaaletappi. Täiendavalt saab kiipe tagasi tuua peale Ikla etappi ka Aerobike rattatöökotta. Siiski palume sellega kannatada 12. septembrini, kuna kiipide kassa ja dokumentatsioon ei paikne praegu veel seal.tim kirjutas:Kuna viimasel etapil ei osale, kas saab kiibi ka Tallinnas tagastada? Näiteks Aerobike poes.
Aga härrased-kõhklejad, kui muidu oleme sunnitud olnud sellel aastal otsa vaatama osalejate arvu kahanemisele, siis Ikla etapil on rõõm tõdeda, et esimest korda oleme lähedal 300 eelregistreeruja piirile temposõidus. Hetkel on ennast kirja pannud 293 temposõitjad. Saab olema põnev maavõistlus pühapäeval
Re: Filter Temposõidu Karikasari 2016
Mis see eestlaste-lätlaste suhe on? Kui lätlasi oluliselt rohkem, siis ju sisulist rõõmu pole (Riga-Ikla 120 km, Tallinn-Ikla 200km).mi.re kirjutas:Aga härrased-kõhklejad, kui muidu oleme sunnitud olnud sellel aastal otsa vaatama osalejate arvu kahanemisele, siis Ikla etapil on rõõm tõdeda, et esimest korda oleme lähedal 300 eelregistreeruja piirile temposõidus. Hetkel on ennast kirja pannud 293 temposõitjad. Saab olema põnev maavõistlus pühapäeval
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Filter Temposõidu Karikasari 2016
Mihkel, tibusid loetakse peale koorumist. Kui sa loed eelregistreerunute hulka ka kõik sarjaks registreerunud, siis tabab sind pühapäeval ilmselt halb üllatus. Vaatasin tulemusi: Pirital oli lõpetajaid 221, Kiilis 232, optimistlikult keskmiseks 230. Lätis oli Jurmalas 108, Riias 100 ja Ropažis 126 lõpetajat, ütleme, et Läti keskmine on optimistlikult 120. 230+120 = 350. Ma puusalt ennustan, et pühapäeval on lõpetajaid alla 250.mi.re kirjutas:oleme sunnitud olnud sellel aastal otsa vaatama osalejate arvu kahanemisele, siis Ikla etapil on rõõm tõdeda, et esimest korda oleme lähedal 300 eelregistreeruja piirile
Ma ei ole vaenulik vaid töötan analüütikuna ning olen harjunud asju vaatama konservatiivselt/realistlikult/argumenteeritult.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Filter Temposõidu Karikasari 2016
Minu puhul pole tegemist kõhklemisega☺
Pühapäeval silkan 42 km koos paari tuhande jooksusõbraga.
Kui Ikla etapp oleks teisel ajal siis oleks seal kohal.
Pühapäeval silkan 42 km koos paari tuhande jooksusõbraga.
Kui Ikla etapp oleks teisel ajal siis oleks seal kohal.
Re: Filter Temposõidu Karikasari 2016
Võrrelda saab ikka sarnaseid suuruseid. Kui võrdleme eelregistreerujate hulkasid aastate lõikes, siis on see üks võrdlus ning ka seal on omad rekordid. Kui võrdleme reaalselt startijate arvu aastate lõikes, siis on statistika mõistagi teistsugune. Aga järgnevalt statistika huvilistele siis ka pisike ülevaade tegelikest numbritest:
Eelregistreerujate arvud aastate lõikes:
Filter TT 2014 2015 2016
I Etapp 231 244 262
II Etapp 252 232 271
III Etapp 255 257 260
IV Etapp 258 252 285
V Etapp 250 213 243
VI etapp 252 203 238
Finaal x x 298
Kui võrrelda reaalselt startinute arvusid, siis oleks statitsika järgmine:
Startijaid / AVG etapp
2008 = 74
2009 = 93
2010 = 115
2011 = 144
2012 = 202
2013 = 241
2014 = 251
2015 = 241
2016 = 260
Või kes soovib veel täpsemalt, siis startijate arv etappide kaupa:
2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016
1. etapp 74 111 140 122 210 247 254 259 281
2. etapp 78 107 115 188 180 238 250 256 277
3. etapp 63 82 149 154 221 297 282 248 270
4. etapp 63 91 122 113 210 213 260 273 277
5. etapp 106 89 100 153 201 216 238 207 232
6. etapp 70 87 83 132 188 237 224 200 222
7. etapp 84 78 98 x x x x x ???
8. etapp 79 102 x x x x x x
9. etapp 80 x x x x x x x x
10. etapp 56 x x x x x x x x
11. etapp 72 x x x x x x x x
12. etapp 65 x x x x x x x x
Väike ülevaade sarja võtmesündmustest:
- 2008 ületas sari esmakordselt 100 startija piiri, kuigi aasta keskmine oli tunduvalt madalam.
- 2012 ületas sari esmakordselt 200 startija piiri
- stuurim startijate arv senimaani oli 2013 aasta Pirita etapil, kui reaalselt startis 297 ratturit. 300 startija piir on senimaani alistamata.
- väikseim statrijate arv oli 2008 aasta 10. etapil, kui rajale läks kõigest 56 ratturit.
- Viimati startis alla 100 ratturi hooajal 2010. Alla 200 ratturi startis viimati hooajal 2012, kuigi ka 2015 aasta viimasel osavõistlusel läks rajale täpselt 200 võistlejat.
- Peale Jaanipäeva toimuvate etappide osalejate arv on tunduvalt madalam kui enne Jaanipäeva toimuvate etappide osalejate arv. See trend on märgatav läbi terve sarja ajaloo, kuigi eriti drastiliselt joonistub välja viimasel kolmel aastal.
- Keskmiseid näitajaid arvestades on Filter Temposõidu Karikasari on kasvanud kõigil hooaegadel peale hooaja 2015, kui sari kahanes. Kõigi aegade populaarseim hooaeg on siiski 2016, kus keskmine etapil startijate arv on 260.
- Sarja hooaja suurim etappide arv on olnud 12, vähim etappide arv aga 6. Tänavu on kavas sarnaselt 2010 aastaga 7 etappi.
- Etappide arvu vähendamine aitab kaasa etappide keskmise osalejate arvu kasvule. Seega soovitus sarjakorraldajatele: etappide arv peaks püsima mõistlikkuse piires, siis jõuavad inimesed seda sõita ka kui terviklikku sarja. Minu sisetunne ütleb, et optimaalne on 4-6 etappi.
Statitika mooduli lõpetuseks:
Kui nüüd tahta mulle rõõmu keelata, siis ma tean ise ka väga hästi, et Iklas 300 startijat ei tule. Vähe sellest, ka eelregistreerujate arv jäi siiski maagilisest 300 registreeruja piirist alla poole; lõppseisuks jäi 298 eelregistreerujat.
Samas on see siiski sarja eelregistreerujate rekord ning miks mitte maantee grupisõitude katastroofilise osalejate arvu kahanemise varjus tunda üle pika aja veidi ka rõõmu mingisugustegi rekordite üle. Usun, et kriisis vaevlevale maanteesõidule ei tee vahelduseks ka mõni positiivne uudis halba : )
Eelregistreerujate arvud aastate lõikes:
Filter TT 2014 2015 2016
I Etapp 231 244 262
II Etapp 252 232 271
III Etapp 255 257 260
IV Etapp 258 252 285
V Etapp 250 213 243
VI etapp 252 203 238
Finaal x x 298
Kui võrrelda reaalselt startinute arvusid, siis oleks statitsika järgmine:
Startijaid / AVG etapp
2008 = 74
2009 = 93
2010 = 115
2011 = 144
2012 = 202
2013 = 241
2014 = 251
2015 = 241
2016 = 260
Või kes soovib veel täpsemalt, siis startijate arv etappide kaupa:
2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016
1. etapp 74 111 140 122 210 247 254 259 281
2. etapp 78 107 115 188 180 238 250 256 277
3. etapp 63 82 149 154 221 297 282 248 270
4. etapp 63 91 122 113 210 213 260 273 277
5. etapp 106 89 100 153 201 216 238 207 232
6. etapp 70 87 83 132 188 237 224 200 222
7. etapp 84 78 98 x x x x x ???
8. etapp 79 102 x x x x x x
9. etapp 80 x x x x x x x x
10. etapp 56 x x x x x x x x
11. etapp 72 x x x x x x x x
12. etapp 65 x x x x x x x x
Väike ülevaade sarja võtmesündmustest:
- 2008 ületas sari esmakordselt 100 startija piiri, kuigi aasta keskmine oli tunduvalt madalam.
- 2012 ületas sari esmakordselt 200 startija piiri
- stuurim startijate arv senimaani oli 2013 aasta Pirita etapil, kui reaalselt startis 297 ratturit. 300 startija piir on senimaani alistamata.
- väikseim statrijate arv oli 2008 aasta 10. etapil, kui rajale läks kõigest 56 ratturit.
- Viimati startis alla 100 ratturi hooajal 2010. Alla 200 ratturi startis viimati hooajal 2012, kuigi ka 2015 aasta viimasel osavõistlusel läks rajale täpselt 200 võistlejat.
- Peale Jaanipäeva toimuvate etappide osalejate arv on tunduvalt madalam kui enne Jaanipäeva toimuvate etappide osalejate arv. See trend on märgatav läbi terve sarja ajaloo, kuigi eriti drastiliselt joonistub välja viimasel kolmel aastal.
- Keskmiseid näitajaid arvestades on Filter Temposõidu Karikasari on kasvanud kõigil hooaegadel peale hooaja 2015, kui sari kahanes. Kõigi aegade populaarseim hooaeg on siiski 2016, kus keskmine etapil startijate arv on 260.
- Sarja hooaja suurim etappide arv on olnud 12, vähim etappide arv aga 6. Tänavu on kavas sarnaselt 2010 aastaga 7 etappi.
- Etappide arvu vähendamine aitab kaasa etappide keskmise osalejate arvu kasvule. Seega soovitus sarjakorraldajatele: etappide arv peaks püsima mõistlikkuse piires, siis jõuavad inimesed seda sõita ka kui terviklikku sarja. Minu sisetunne ütleb, et optimaalne on 4-6 etappi.
Statitika mooduli lõpetuseks:
Kui nüüd tahta mulle rõõmu keelata, siis ma tean ise ka väga hästi, et Iklas 300 startijat ei tule. Vähe sellest, ka eelregistreerujate arv jäi siiski maagilisest 300 registreeruja piirist alla poole; lõppseisuks jäi 298 eelregistreerujat.
Samas on see siiski sarja eelregistreerujate rekord ning miks mitte maantee grupisõitude katastroofilise osalejate arvu kahanemise varjus tunda üle pika aja veidi ka rõõmu mingisugustegi rekordite üle. Usun, et kriisis vaevlevale maanteesõidule ei tee vahelduseks ka mõni positiivne uudis halba : )
Re: Filter Temposõidu Karikasari 2016
Võistluse idee oli äge ja ilm ideaalne. Teekate samas päris õudne, nagu Kiili kõige hullem lõik, aga 25 km. Kas korraldaja ise oli üldse selle raja TT rattaga läbi sõitnud?
Järgmiseks maavõistluseks oskavad pärnakad ehk kodulinna lähistel mõne siledama lõigu soovitada. Las sedakorda lätlased sõidavad 200 km kohale
Järgmiseks maavõistluseks oskavad pärnakad ehk kodulinna lähistel mõne siledama lõigu soovitada. Las sedakorda lätlased sõidavad 200 km kohale
Re: Filter Temposõidu Karikasari 2016
Minu arvates polnud teekattel häda midagi. Oligi veidi huvitavam, et tee natuke ka ebatasane oli, tähendab, et ka lenksust tuleb osata kinni hoida mitte ainult jalga tallata
Ka asukoht ei ole mitte halvem oma kauguselt Tallinnast kui võrrelda nt üle Eesti toimuvaid MTB sarjade sõite. Ja ei peagi ju iga sõit koduukse taga olema, juba kohalesõit nii kaugele on hea põhjus pisut oma kodumaal ringi vaadata
Tänud Mihklile ja tema meeskonnale laheda hooaja eest! Mina olen igati rahul kõige sellega mis te ratturitele pakkusite!
Jätkake samas vaimus!
Ka asukoht ei ole mitte halvem oma kauguselt Tallinnast kui võrrelda nt üle Eesti toimuvaid MTB sarjade sõite. Ja ei peagi ju iga sõit koduukse taga olema, juba kohalesõit nii kaugele on hea põhjus pisut oma kodumaal ringi vaadata
Tänud Mihklile ja tema meeskonnale laheda hooaja eest! Mina olen igati rahul kõige sellega mis te ratturitele pakkusite!
Jätkake samas vaimus!
Re: Filter Temposõidu Karikasari 2016
Tuleb sõita nii kiiresti, et ratas glisseerib üle konaruste. No nii 48.5 km/h keskmist vms.
Re: Filter Temposõidu Karikasari 2016
Oi, see Pärnu mnt oli põnev jah, kõik need kaks tundiTarts11 kirjutas:Ja ei peagi ju iga sõit koduukse taga olema, juba kohalesõit nii kaugele on hea põhjus pisut oma kodumaal ringi vaadata
Ärge saage valesti aru, Filtri temposõidud on väga äge sari (järgmisel aastal üks põhieesmärke) ja selle etapi idee oli kah hea, lihtsalt eraldistardirattal on sellisel teekattel sõitmine kohati paras piin.
Reinu sõit oli vägev. Huvitav, mis võimsusandur näitas - 450 W kanti?
Re: Filter Temposõidu Karikasari 2016
417Wdevilc kirjutas:Reinu sõit oli vägev. Huvitav, mis võimsusandur näitas - 450 W kanti?
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Filter Temposõidu Karikasari 2016
Uhke number ikka. Reinu enda kommentaar ka FB'st:Mati kirjutas:417W
Pühapäeval eraldistardist sõit Iklas
Vana-Pärnu maantee meenutas rohkem kuumaastikku ja mugavam oleks olnud sõita Fatbikega, kuid põhiline materjali ja ratta possa test enne suuremaid võistlusi läks vist asja ette.
/--/
25km, 48.5km/h, 417w
Re: Filter Temposõidu Karikasari 2016
Kusjuures mul tellis Taaramäe sõitu vaadates selline küsimus, et millise emotsiooni sai võistlusest Läti Filter Velokauss sarja kollases liidrikombinesoonis startinud Artūrs Beļēvičs.
Üldiselt meil sarjas kollases liidrikombes sõitvad võistlejad pole väga harjunud mõttega, et keegi neist rajal mööda sõidab. Juhuse tahtel startis Artūrs Beļēvičs aga 2 min enne Taaramäed, ent püüti kinni. Seega kiiruse vahe pidi olema üsna muljetavaldav. Kujutan ette, et tempomehel, kes pole harjunud, et temast kui postist mööda tuhisetakse, võis see motivastiooni üsna alla tõmmata : D
Üldiselt meil sarjas kollases liidrikombes sõitvad võistlejad pole väga harjunud mõttega, et keegi neist rajal mööda sõidab. Juhuse tahtel startis Artūrs Beļēvičs aga 2 min enne Taaramäed, ent püüti kinni. Seega kiiruse vahe pidi olema üsna muljetavaldav. Kujutan ette, et tempomehel, kes pole harjunud, et temast kui postist mööda tuhisetakse, võis see motivastiooni üsna alla tõmmata : D
-
- Rattur
- Postitusi: 22
- Liitunud: 30. 03. 2015. 15:39
Re: Filter Temposõidu Karikasari 2016
See on pagana tõsi ka enda kogemusele toetudes. Esimesed etapid on nali ja naer. Aga viimased etapid on nagu kohustus (olin kogu sarjaks registreerunud aga Iklasse ei suutnud ennast ikkagi motiveerida). Äkki proovida lõpetada sari kesksuveks? Kui osalejate arvu kahanemine pole drastilne siis saab muidugi samas formaadis jätkata. Mingit kommi on harrastajale päris keeruline leida mis motiveeriks osalema (a la topelt punktid vms).mi.re kirjutas: - Peale Jaanipäeva toimuvate etappide osalejate arv on tunduvalt madalam kui enne Jaanipäeva toimuvate etappide osalejate arv. See trend on märgatav läbi terve sarja ajaloo, kuigi eriti drastiliselt joonistub välja viimasel kolmel aastal.
Re: Filter Temposõidu Karikasari 2016
Ainuke demotiveerija on vihm, seda aga sel aastal ühelgi etapil ei olnud.. Ikla on küll Tallinnast veidi eemal, aga, ega iga päev saa ju Taaramäega võidu panna! Igatahes sügav kummardus korraldajatele ja järgmine aasta uuesti.
Re: Filter Temposõidu Karikasari 2016
Nüüd ka ametlik teadaanne Filter Temposõidu Karikasarja koondautasutamise kohta.
Koondautasustamine toimub 1. oktoobril EventRent öösiduga koos Männikul. Autasustamise algus on kell 20:00.
Jah - see on veidi ebatraditsiooniline, et sarja koondautasustamise pimedal ajal välitingimustes teeme, kuid selle eest saab see olema vägagi omapärane ja pilkupüüdev. Nimelt EventRent öösõidu raames on piirkond kaunistatud enam kui 1000 õueküünlaga, mis loob väga kauni visuaali.
Et auhinnatseremoonial oleks tegu ja nägu, siis nagu ikka on auhinna kättesaamiseks tseremoonial osalemine kohustuslik. Kui autasustatav ise tulla ei saa, siis võib tema auhinna vastu võtta ka mõni sõber või tuttav.
Peagu saab ka Ikla etapi järgne protestide aeg läbi ning siis tulevad ka koondarvestuse protokollid ülesse
Koondautasustamine toimub 1. oktoobril EventRent öösiduga koos Männikul. Autasustamise algus on kell 20:00.
Jah - see on veidi ebatraditsiooniline, et sarja koondautasustamise pimedal ajal välitingimustes teeme, kuid selle eest saab see olema vägagi omapärane ja pilkupüüdev. Nimelt EventRent öösõidu raames on piirkond kaunistatud enam kui 1000 õueküünlaga, mis loob väga kauni visuaali.
Et auhinnatseremoonial oleks tegu ja nägu, siis nagu ikka on auhinna kättesaamiseks tseremoonial osalemine kohustuslik. Kui autasustatav ise tulla ei saa, siis võib tema auhinna vastu võtta ka mõni sõber või tuttav.
Peagu saab ka Ikla etapi järgne protestide aeg läbi ning siis tulevad ka koondarvestuse protokollid ülesse
Re: Filter Temposõidu Karikasari 2016
Härrad ja prouad - juba ülehomme laupäeval toimub tänavune FIlter Temposõidu Karikasarja autasutamine.
Tuletan meelde, et auhinnatseremoonial autasutatakse ka EuroPark auhinnaprogrammi parimaid. EuroPark programmi nominente on tänavu 55, mis tähendab, et igaüks neist saab 18 parkimisvoutšerit EuroPark väliparklatesse.
EuroPark programmi nominentide nimistu:
http://tolknet.ee/results/2016/filter_t ... ropark.pdf
Koondautasustatavate nimekiri:
http://aerobike.ee/images/protokollid/2 ... -%20TT.xls
PS! Nagu ikka, siis on auhinna kättesaamiseks tseremoonial osalemina kohustulik. Hilisemat auhindade väljastamist ei toimu. Kui võitja ise ei saa oma auhinnale järgi tulla, siis võib selle vastu võtta treener, sõber või esindaja.
Tuletan meelde, et auhinnatseremoonial autasutatakse ka EuroPark auhinnaprogrammi parimaid. EuroPark programmi nominente on tänavu 55, mis tähendab, et igaüks neist saab 18 parkimisvoutšerit EuroPark väliparklatesse.
EuroPark programmi nominentide nimistu:
http://tolknet.ee/results/2016/filter_t ... ropark.pdf
Koondautasustatavate nimekiri:
http://aerobike.ee/images/protokollid/2 ... -%20TT.xls
PS! Nagu ikka, siis on auhinna kättesaamiseks tseremoonial osalemina kohustulik. Hilisemat auhindade väljastamist ei toimu. Kui võitja ise ei saa oma auhinnale järgi tulla, siis võib selle vastu võtta treener, sõber või esindaja.
Re: Filter Temposõidu Karikasari 2016
Kas parkimisvoutšerite nominaadid peavad ka autasustamisel kohal olema? Justkui nagu on auhind ja europargi rattprogrammi tingimustes justkui selline lõik kirjas. Eelmine aasta see nii polnud. Ei mäleta ka muidugi mis siis tingimustes kirjas oli.
Re: Filter Temposõidu Karikasari 2016
Ka EuroPark programmi autasutamine toimub homme. Seega ootame homsele auhinnatseremooniale ka 55 tänavust EuroPark nominentimargusn kirjutas:Kas parkimisvoutšerite nominaadid peavad ka autasustamisel kohal olema? Justkui nagu on auhind ja europargi rattprogrammi tingimustes justkui selline lõik kirjas. Eelmine aasta see nii polnud. Ei mäleta ka muidugi mis siis tingimustes kirjas oli.
EuroPark programmi lõplikud tulemused:
http://tolknet.ee/results/2016/filter_t ... ropark.pdf