Rattur ristmikul
Rattur ristmikul
Meeldetuletamiseks - auto.ee möödunudsügisese arutelu tuum:
...kui auto seisab ESIMESES reas, ja vilgutab paremat suunatuld, siis ei luba LE ühelgi jalgarturil ega mootorarturil ega ka autojuhil ennast ESIMESES reas seisva auto paremale küljele pressida, eesmärgiga otse sõita. Paraku paljud jalgarturid niimoodi teevad ja sellest ka kogu see jutuvada siin. Jalgratturid taovad endile vastu rindu ja sõimavad autojuhte ise samal ajal iikluseeskirjadest teavad nagu siga aerodünaamikast...
vt pikemalt
...kui auto seisab ESIMESES reas, ja vilgutab paremat suunatuld, siis ei luba LE ühelgi jalgarturil ega mootorarturil ega ka autojuhil ennast ESIMESES reas seisva auto paremale küljele pressida, eesmärgiga otse sõita. Paraku paljud jalgarturid niimoodi teevad ja sellest ka kogu see jutuvada siin. Jalgratturid taovad endile vastu rindu ja sõimavad autojuhte ise samal ajal iikluseeskirjadest teavad nagu siga aerodünaamikast...
vt pikemalt
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Rattur ristmikul
Tere
§ 91. Enne sõidu, manöövri või peatumise alustamist peab juht veenduma, et see on ohutu ega takista teisi liiklejaid ja teel töötajaid. D-kategooria ühissõidukijuht peab veenduma, et talle antakse käesoleva määruse § 81 kohaselt teed.
92. Juht peab andma teed järgmiselt:
2) sõiduteelt ära sõites ? jalakäijale ja jalgratturile kõnniteel või teepeenral ning jalgratturile ja mopeedijuhile jalgrattateel või teepeenral.
§ 97. Enne pööret peab juht aegsasti suunduma sõidutee pärisuunavööndi vastava ääre lähedale. Nõue ei kehti sõitmisel ringliiklusega ristmikule ja pöörde korral, mida vastav liikluskorraldusvahend lubab teha ka mujalt.
§ 99. Kui juht ei saa ristmikul või ristmikevahelisel teel sõiduki suure pöörderaadiuse või sõidutee seisundi tõttu pöörata käesoleva määruse §-de 97, 98 ja 109 nõuete kohaselt, võib nendest kõrvale kalduda ? kaasa arvatud teepeenrale sõitmine ? tingimusel, et ei ohustata ega takistata teist liiklejat ega rikuta tee mullet.
Seega kui auto teeb oma parempööret LE päraselt, siis rattur ei mahu auto ja kõnnitee vahele. Kui aga auto jätab piisava vahe enese ja kõnnitee vahele, siis rikub ta kindlalt LE'd.
Jah ma olen autokoolis käinud. Ja seal õpetati parempööret tehes tahavaatepeeglisse vaatama, kuna rattureid ei takista mitte ükski LE reegel sinna vahesse trügimast!
jJanno
Arusaam LE'st on küll BS.mart kirjutas:Meeldetuletamiseks - auto.ee möödunudsügisese arutelu tuum:
...kui auto seisab ESIMESES reas, ja vilgutab paremat suunatuld, siis ei luba LE ühelgi jalgarturil ega mootorarturil ega ka autojuhil ennast ESIMESES reas seisva auto paremale küljele pressida, eesmärgiga otse sõita. Paraku paljud jalgarturid niimoodi teevad ja sellest ka kogu see jutuvada siin. Jalgratturid taovad endile vastu rindu ja sõimavad autojuhte ise samal ajal iikluseeskirjadest teavad nagu siga aerodünaamikast...
vt pikemalt
§ 91. Enne sõidu, manöövri või peatumise alustamist peab juht veenduma, et see on ohutu ega takista teisi liiklejaid ja teel töötajaid. D-kategooria ühissõidukijuht peab veenduma, et talle antakse käesoleva määruse § 81 kohaselt teed.
92. Juht peab andma teed järgmiselt:
2) sõiduteelt ära sõites ? jalakäijale ja jalgratturile kõnniteel või teepeenral ning jalgratturile ja mopeedijuhile jalgrattateel või teepeenral.
§ 97. Enne pööret peab juht aegsasti suunduma sõidutee pärisuunavööndi vastava ääre lähedale. Nõue ei kehti sõitmisel ringliiklusega ristmikule ja pöörde korral, mida vastav liikluskorraldusvahend lubab teha ka mujalt.
§ 99. Kui juht ei saa ristmikul või ristmikevahelisel teel sõiduki suure pöörderaadiuse või sõidutee seisundi tõttu pöörata käesoleva määruse §-de 97, 98 ja 109 nõuete kohaselt, võib nendest kõrvale kalduda ? kaasa arvatud teepeenrale sõitmine ? tingimusel, et ei ohustata ega takistata teist liiklejat ega rikuta tee mullet.
Seega kui auto teeb oma parempööret LE päraselt, siis rattur ei mahu auto ja kõnnitee vahele. Kui aga auto jätab piisava vahe enese ja kõnnitee vahele, siis rikub ta kindlalt LE'd.
Jah ma olen autokoolis käinud. Ja seal õpetati parempööret tehes tahavaatepeeglisse vaatama, kuna rattureid ei takista mitte ükski LE reegel sinna vahesse trügimast!
jJanno
Sarnasesse teemasse:
ühes viimastest politseisaadetest näitas juhust, kus mingi veokas oli sunnitud oma suure pöörderaadiuse tõttu pööret tegema suhteliselt tee keskelt. Kuna aga vahepeal jõudis tema ja teeserva vahele üks väikeauto pugeda, siis oli tulemuseks väikeauto lömastumine veoauto poolt. Süüdlane oli kõigi osapoolte arvates veoauto juht.
See on täpselt sama lugu, kui veoauto asendada suvalise teel liiklejaga ning väikeauto asendada jalgratturiga. ning lömastumine asendada ... Pole absoluutselt mingit küsimust, kes sellises situatsioonis süüdlaseks jääb! Ning samuti pole kahjuks kahtlust kelle vigastused on suuremad.
jJanno
ühes viimastest politseisaadetest näitas juhust, kus mingi veokas oli sunnitud oma suure pöörderaadiuse tõttu pööret tegema suhteliselt tee keskelt. Kuna aga vahepeal jõudis tema ja teeserva vahele üks väikeauto pugeda, siis oli tulemuseks väikeauto lömastumine veoauto poolt. Süüdlane oli kõigi osapoolte arvates veoauto juht.
See on täpselt sama lugu, kui veoauto asendada suvalise teel liiklejaga ning väikeauto asendada jalgratturiga. ning lömastumine asendada ... Pole absoluutselt mingit küsimust, kes sellises situatsioonis süüdlaseks jääb! Ning samuti pole kahjuks kahtlust kelle vigastused on suuremad.
jJanno
Viimati muutis jjanno, 06. 04. 2004. 14:08, muudetud 1 kord.
Re: Rattur ristmikul
Kas mitte paremalt möödumine keelatud pole? Autoga ju teepeenra kaudu parempööret sooritavast autost ei möödu. Ei viitsi LE-d välja otsida...jjanno kirjutas: Jah ma olen autokoolis käinud. Ja seal õpetati parempööret tehes tahavaatepeeglisse vaatama, kuna rattureid ei takista mitte ükski LE reegel sinna vahesse trügimast!
Re: Rattur ristmikul
Tere
http://trip.rk.ee/cgi-bin/thw?${BASE}=a ... 2001-02-02
jJanno
Palun otsisin Sinu eest:margo kirjutas:Kas mitte paremalt möödumine keelatud pole? Autoga ju teepeenra kaudu parempööret sooritavast autost ei möödu. Ei viitsi LE-d välja otsida...jjanno kirjutas: Jah ma olen autokoolis käinud. Ja seal õpetati parempööret tehes tahavaatepeeglisse vaatama, kuna rattureid ei takista mitte ükski LE reegel sinna vahesse trügimast!
http://trip.rk.ee/cgi-bin/thw?${BASE}=a ... 2001-02-02
jJanno
Mart, kus on loogika?
§ 235. Kui teel on omaette jalgrattatee ja tee reguleerimata ristumiskoht, peavad jalgrattur ja mopeedijuht andma teed teel liiklejale, kui teeandmise kohustus pole liikluskorraldusvahenditega seatud teisiti.
Asi ei ole päris ühene
§ 235. Kui teel on omaette jalgrattatee ja tee reguleerimata ristumiskoht, peavad jalgrattur ja mopeedijuht andma teed teel liiklejale, kui teeandmise kohustus pole liikluskorraldusvahenditega seatud teisiti.
Asi ei ole päris ühene
Viimati muutis René, 06. 04. 2004. 13:46, kokku muudetud 3 korda .
Re: Rattur ristmikul
§ 64. Juht peab olema tähelepanelik teel ja teeservas seisvate või liikuvate vähekaitstud liiklejate suhtes, vältima nende ohustamist ja neile kahju tekitamist.margo kirjutas:Kas mitte paremalt möödumine keelatud pole? Autoga ju teepeenra kaudu parempööret sooritavast autost ei möödu. Ei viitsi LE-d välja otsida...jjanno kirjutas: Jah ma olen autokoolis käinud. Ja seal õpetati parempööret tehes tahavaatepeeglisse vaatama, kuna rattureid ei takista mitte ükski LE reegel sinna vahesse trügimast!
ja
§ 92. Juht peab andma teed järgmiselt:1) parklast, puhkekohast, teega külgnevalt alalt, õuealalt või nende juurdesõiduteelt või pinnasteelt teele sõites ? igale teel liiklejale;2) sõiduteelt ära sõites ? jalakäijale ja jalgratturile kõnniteel või teepeenral ning jalgratturile ja mopeedijuhile jalgrattateel või teepeenral
aga ka:
§ 96. Kui sõidukite liikumisteed lõikuvad ja sõidujärjekord ei ole käesolevas määruses mujal määratud, peab juht andma teed paremalt lähenevale või paremal asuvale sõidukijuhile.
Mulle tundub, et linnas peaks see viimane kehtima, kuna rattur ei sõida teepeenral, vaid sõidurajal.
käitun rattaga liikluses niivõrd-kuivõrd LE järgi, autojuhtidelt ootan sama kuid tean, et tugevama õigust kasutatakse igapäevaselt ja kogu aeg, oma õigust reeglina taga ei aja sest naine ja laps kodus ootavad. ristmikel hoian silmad lahti ja sõrmed piduril, ristmikest üle ei kihuta just nende parempöörajate tõttu (Jensi kurb kogemus). igast autojuhist eeldan, et ta võib teha mulle ohtliku lolluse. nagu autojuhina kardan iga vänderdavat ratturit. auto alla jäänuna pole minust suurt kellelegi kasu.
Viimati muutis erikr, 06. 04. 2004. 13:57, kokku muudetud 2 korda .
Teemasse haakuvalt. Oli täna võimalus tööga seonduvalt näha Tallinna kaarti kuhu olid kantud kõik raskemad (st inimesed viga saand) liiklusõnnetused 1999-2002. St iga õnnetuse koha peale (pol määrab paiga GPS'iga) oli pandud sümbol. Vaatasin eriti Kakumäge ja Pirita kanti, kus ratturitest treenijaid rohkem ja imestuseks oli kummaski antud perioodil ainult üks õnnetus jalgratturiga (Tallinnas kokku 154). Seega kinnitab see statistika minu ja arvatavasti paljude arvamust, et treeniv rattur oskab käituda liikluses (taustaks siis treenivate ratturite kontsentratsioon antud piirkondades). Liiklustihedus mängib ka muidugi rolli.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Pole sellel lingil ja kopitud sissejuhatusel viga miskit. Näitab vaid autojuhtide mõtteid ja tõekspidamisi. Ise käitun rattal enamasti niisamuti, nagu Konflict ja Erikr.Gunnar kirjutas:Mart, seekord panid küll mööda oma lingiga
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Ma ei tea kuidas teised aga mina teen punase tulega ristmikule jõudes nii, et võtan ennast mitte paremale teepoolele vaid parempoolse sõiduraja keskele nii, et minu kõrvale ei mahuks auto. Siis ei teki sellist probleemi tavaliselt. Oleneb ka ristmikust. Aga öelge parem mehed kui paljud teist jäävad punase tulega parempöörde võimalust ootama kui on näha kaugele, et ei tule ühtegi autot ega jalakäijat. Mina patustan suht tihti
olen sama kogenud, nüüd lihtsalt seisma jäädes võtan ennast keset sõidurada, siis ei pressi keegi küljele enam. maanteel sõites ajavad mind vihale juhid, kes vastu sõites vot just siis, kui hakkavad minuni jõudma alustavad möödasõitu eelnevast sõidukist, et sõida või kraavi ise, krt üritan sellistele alati keskmist sõrme vibutada, kuid ise kardan samas, et mõni äkki ajabki meelega alla mida küll LE selle kohta kostaks (möödasõidu kohta)marion kirjutas:Sageli juhtub ka nii, et jõudes ristmikule punase tule taha esimesena ja jään suhteliselt tee serva seisma, kõrvale sõidab auto ja kohe, kui süttib roheline tuli, teeb parempöörde vaatamata sellele, et mul oli plaanis otse sõita.
Tere
jJanno
Ära looda teistelt Sinu suhtes LE täitmist, kui Sa ise sellest kinni ei pea. See, kas keegi sind sellel hetkel näeb või ei näe, pole üldse oluline. LE täitmine peaks olema täiesti loomulik ning lisamõtlemist mitte nõudev.koff kirjutas:Aga öelge parem mehed kui paljud teist jäävad punase tulega parempöörde võimalust ootama kui on näha kaugele, et ei tule ühtegi autot ega jalakäijat. Mina patustan suht tihti :oops:
jJanno
See kas mind keegi näeb või ei näe ei koti mind ka...vaatan ma ikka, et kedagi tulemas ei oleks ja et ma kedagi ei takistaks, ei tehitaks ohtliku olukorda või ei sunniks kedagi liikumistrajektoori muutma. Seda mõtlesin mina. Ja kui ma alati loodaksin autojuhtide poolt LE eeskirja täitmist siis ma oleks juba tõenäoliselt manalas või siis ratastoolis.jjanno kirjutas: Ära looda teistelt Sinu suhtes LE täitmist, kui Sa ise sellest kinni ei pea. See, kas keegi sind sellel hetkel näeb või ei näe, pole üldse oluline. LE täitmine peaks olema täiesti loomulik ning lisamõtlemist mitte nõudev.
jJanno
Ela ise ja lase teistel elada. Kust peaks see liikluskultuuri areng peale hakkama, kui hetkel on surnud ring "mina ei täida LEd kuna autojuhid ei täida" ja autojuhid jälle "no miks mina pean ma mingi LE järgi ratturiga arvestama, kui tema minu õigustest ei hooli"koff kirjutas:Ja kui ma alati loodaksin autojuhtide poolt LE eeskirja täitmist siis ma oleks juba tõenäoliselt manalas või siis ratastoolis.
Kusagilt peab see ahel lõpuks ju katkema ja miks ei võiks just SINA olla selle ahela katkestaja oma korrektse käitumisega?
Eks LE ongi ju selleks tehtud, et massid toimiksid teatud süsteemi alusel ja ilma häireteta. See rohkem meie kõigi turvalisuse nimel, nii autojuhi kui jalgratturi ja ka jalakäija.Antti kirjutas: kui hetkel on surnud ring "mina ei täida LEd kuna autojuhid ei täida" ja autojuhid jälle "no miks mina pean ma mingi LE järgi ratturiga arvestama, kui tema minu õigustest ei hooli"
Arvan, et kui üksik jalgrattur üksi tühjal ristmikul eeskirju eirab ei juhtu sellest küll midagi, ilus see muidugi pole. Suuremaks probleemiks on ikka ilmselt massid, need kes igapäevases tänavapildis domineerivad ja selle üldmulje tekitavad. Suhteliselt tavapärane on selline pilt (vähemasti tartus) kus jalgrattal liikleja valib tee hetkest ja olukorrast lähtuvalt, sõites autodega ühes rivis ja kui punane on ees lipsab korraks kõnnitele kus roheline sealt üle ja kohe tagasi sõiduteele. Autoroolist vaadatuna on sihukesed kõige ettearvamatumad, katsu siis nendega arvestada.
Kui sellisest tegevusest lahti saaks muutuks ka ilmselt suhtumine.
Kuulasin täna hommikul raadio Elmarist jalgrattateemalist intervjuud. Üldiselt oli kõik teada asjad, kuid jällegi toonitati paari punkti, millest tooksin välja järgnevad:
1. Jalgrattur on kaherattalise sõiduki juht, kellele kehtivad täpselt samad liikluseeskirjad nagu autojuhtidelegi. Nt. kui sa sõidad mööda sõiduteed ja süttib punane tuli, siis pead SA SEISMA JÄÄMA. Ma toon jällegi sama näite, mis eelmisel aastal siin foorumis: Ületades Liivalaia tänavat rohelise jalakäia tulega, olen mitu korda näinud jalgrattureid, kes põrutavad mööda sõiduteed liikudes üle sebra, nii et jalakäiad saavad südari. Samuti praegu kevadel Pirtal trenni tehes näen n.ö. proffe, kellele üldse ei loe valgusfoor, mis asub Pirita poe/linnavalitsuse ees- teevad seal punase tulega parem pööret nagu muiste.
2. Kui sa ületad jalgratta seljas sebrat, st. liigud jalakäiatega koos üle sõidutee, siis see on vale- SEBRAL OLED SA JALAKÄIA ja PEAD JALA LIIKUMA
3. Maanteel trenni tehes ei ole liikluseeskirjadega määratud kui kaugel sa pead olema teepeenrast, kuid on öeldud- LIIGU VÕIMALIKULT TEE PAREMA ÄÄRE JUURES, isegi kui teepeenar on korralik, siis sellel.
Lisaks öeldi veel sellist asja, et tulemas on kampaania, mille käigus jagatakse ratturitele tasuta helendavaid veste, paelu, helkureid.
Kurb on see, et ei öeldud millal see tuleb ja kus see tuleb.
Toonitaks ise ka veel seda, et sa oled liikluses nõrgem ja seega ei saa alati seaduses/eeskirjades näpuga järge ajada- tuleb olla tähelepanelik ja hoida oma närvid vaos.
1. Jalgrattur on kaherattalise sõiduki juht, kellele kehtivad täpselt samad liikluseeskirjad nagu autojuhtidelegi. Nt. kui sa sõidad mööda sõiduteed ja süttib punane tuli, siis pead SA SEISMA JÄÄMA. Ma toon jällegi sama näite, mis eelmisel aastal siin foorumis: Ületades Liivalaia tänavat rohelise jalakäia tulega, olen mitu korda näinud jalgrattureid, kes põrutavad mööda sõiduteed liikudes üle sebra, nii et jalakäiad saavad südari. Samuti praegu kevadel Pirtal trenni tehes näen n.ö. proffe, kellele üldse ei loe valgusfoor, mis asub Pirita poe/linnavalitsuse ees- teevad seal punase tulega parem pööret nagu muiste.
2. Kui sa ületad jalgratta seljas sebrat, st. liigud jalakäiatega koos üle sõidutee, siis see on vale- SEBRAL OLED SA JALAKÄIA ja PEAD JALA LIIKUMA
3. Maanteel trenni tehes ei ole liikluseeskirjadega määratud kui kaugel sa pead olema teepeenrast, kuid on öeldud- LIIGU VÕIMALIKULT TEE PAREMA ÄÄRE JUURES, isegi kui teepeenar on korralik, siis sellel.
Lisaks öeldi veel sellist asja, et tulemas on kampaania, mille käigus jagatakse ratturitele tasuta helendavaid veste, paelu, helkureid.
Kurb on see, et ei öeldud millal see tuleb ja kus see tuleb.
Toonitaks ise ka veel seda, et sa oled liikluses nõrgem ja seega ei saa alati seaduses/eeskirjades näpuga järge ajada- tuleb olla tähelepanelik ja hoida oma närvid vaos.
Painutan nii kuis jaksan
Vabandust küll aga iga üksik moodustabki massi.Moiva kirjutas: Arvan, et kui üksik jalgrattur üksi tühjal ristmikul eeskirju eirab ei juhtu sellest küll midagi, ilus see muidugi pole. Suuremaks probleemiks on ikka ilmselt massid, need kes igapäevases tänavapildis domineerivad ja selle üldmulje tekitavad.
St et kui Sa näed näiteks teel nõmmelt->piritale imbes 4 jalgratturit, kes rikuvad LE'd arvates sealjuures, et nad on üksikjuhtum, siis sellest saabki ju kokku mass. Ja autojuhil ongi konkreetne arvamus, et jalgrattur on jobu ja LE'st on tal kama2. Elementaarne.
Nagu on levinud arvamus, et BMW on rullnokkade auto ja pemmi eest tuleb hoiduda. Paraku on möningad elemendid rikkunud kogu liigi maine.
Näiteid vöiks tuua veel aga ma ei viitsi.
Sellest ei saa mina üldse aru miks arvavad osad nö profid, et nad vöivad eirata LE'd samal ajal räägitakse meedias, et ratturit peavad täitma justsedasama LE'd. Pmst peaks need "profid" olema ju eeskujuks noortele. Sest näeb möni poisike, et voh see mees söidab nii, et miks mina siis ei vöi.... ja kaugel see önnetuski siis enam on. Vöiks ju noortele hääd eeskuju näidata.ii kirjutas: .....Samuti praegu kevadel Pirtal trenni tehes näen n.ö. proffe, kellele üldse ei loe valgusfoor, mis asub Pirita poe/linnavalitsuse ees- teevad seal punase tulega parem pööret nagu muiste....
Mina arvan, et see on paratamatu, sest tihti sõidavad autod tihedalt äärekivi lähedal. Ise hüppan sellisel puhul kõnniteele (konkreetselt nt. Lastekodu tn tln-s), kui on näha et punase taga seisavad 200 m ulatuses autod ja ühestki neist mööda ei mahu...Moiva kirjutas:Suhteliselt tavapärane on selline pilt (vähemasti tartus) kus jalgrattal liikleja valib tee hetkest ja olukorrast lähtuvalt, sõites autodega ühes rivis ja kui punane on ees lipsab korraks kõnnitele kus roheline sealt üle ja kohe tagasi sõiduteele. Autoroolist vaadatuna on sihukesed kõige ettearvamatumad, katsu siis nendega arvestada.
Superhea oleks, kui tee ääres oleks pisut kõrgendatud rattariba, millel autod ei sõidaks, aga seda ei ole, kuigi ruumi selleks oleks. Tulemus on see, et kartlikumad juhid sõidavad peaaegu äärekivi vastus ja jalgrattal pole ruumi liikuda.
Autoderivi taga ootamine on aga mõttetu, eriti tervise seisukohast, sest foori kiirendavad autod eritavad eriti palju heitgaase, millest tuleks autode taga ootamise korral läbi sõita.
Jalgratturite liikluskultuur ei saa paraneda (tekkida) kui puuduvad tingimused kultuurseks liiklemiseks rattal. Autojuhtidel tuleb seda arvestada.
sääne asi ajab vihale küll. nagu jalgrattur oleks tühi koht. kui tee kitsas kah on ning möödasõidetavaks veoauto, peab ikka päris kraavi ronima oma rattaga.maxspeed kirjutas:maanteel sõites ajavad mind vihale juhid, kes vastu sõites vot just siis, kui hakkavad minuni jõudma alustavad möödasõitu eelnevast sõidukist, et sõida või kraavi ise, krt üritan sellistele alati keskmist sõrme vibutada, kuid ise kardan samas, et mõni äkki ajabki meelega alla mida küll LE selle kohta kostaks (möödasõidu kohta)
Sebrat ületatakse ratta seljas ikka väga tihti, aga vähemalt mina sain aru, miks see keelatud on. Nimelt lastakse jalakäijatel teed ületada ja autodel parempööret teha tihti samal ajal ja siis peab pööret lõpetav auto jalakäijale teed andma. Ratas liigub aga nii palju kiiremini jalakäijast, et autojuht lihtsalt ei näe teda enne, kui rattur juba tee peal on. Nii võib päris kergesti auto alla jääda.ii kirjutas:2. Kui sa ületad jalgratta seljas sebrat, st. liigud jalakäiatega koos üle sõidutee, siis see on vale- SEBRAL OLED SA JALAKÄIA ja PEAD JALA LIIKUMA
Autojuhid võiks ka ristmikel autost välja tulla ja auto ristmikult läbi lükata
Sõiduteel sõites ja parempöörde puhul oleks tõesti viisakas fooridest juhinduda. Kuigi see võib tunduda sama tobe kui üksiku jalakäijana punase tule vahtimine, aitab see distsipliinile ja korrale kaasa. Sport pidavat ju ka iseloomu kasvatama? Suhtuge ootamisse kui iseloomu treenimisse.
Kuskil teemas keegi postitas hea lingi kohale, kus jagati häid argumenteeritud näpunäiteid, kuidas liikluses paremini oma nahka hoida.
http://bicyclesafe.com/
Natuke teemast välja kah, aga kui jutt juba rattaga tänaval sõitmise peale läks, siis las olla:
Lugesin hiljuti ühte kirjutist, kus arvati, et:
* rattateid pole vaja ehitada - sõiduteid tuleb ratturisõbralikumaks teha.
* ratturid on ka maksumaksjad ja arvestades, et rattad ei lõhu nii palju teid ega ohusta keskkonda kui autod, siis rahaliselt võttes on ratturitel suurem õigus sõiduteedele.
* ratturid soovivad võrdväärset kohtlemist, ehk siis nendega arvestamist
Minuarvates võiks seadust kohendada.
Kui praegu on nii, et kui sõiduteega paraleelselt on jalgrattatee, siis peab rattur seal sõitma, mitte sõiduteel. Seadus ei arvesta selle variandiga, et mitte kõigil pole abiratastega rattad ja et mõned tahavad rattaga samamoodi liigelda nagu autoga, mitte ei ole tegemist ratta seljas jalutamisega.
Seega võiks olla ratturil lubatud ka sõiduteel sõita, kui rattatee ei võimalda normaalset liiklemist (pidevad ristumised, kus tuleks ratta seljast maha tulla või on teel aeglased liiklejad). Tavaliselt on tegemist kõnniteedega, kuhu on liiklusmärgiga lubatud ka jalgrattaid.
Juhul kui on korralik rattatee (muudele liiklejatele keelatud), millel liiklemine on tõhus, siis võiks tõesti ratturid sedamööda liikuda.
Ise olen rattur, jalakäija, autojuht ja ühistranspordi kasutaja ning arvan, et ratturitega pole liikluskorralduses piisavalt arvestatud. Samuti tuleks arvestada rulluisutajatega - ka see on paljude jaoks transpordivahend. Rulluisutajate eest ma sõna ei võtaks - pole kaasaegseid isiklikke kogemusi selle alaga.
Sõiduteel sõites ja parempöörde puhul oleks tõesti viisakas fooridest juhinduda. Kuigi see võib tunduda sama tobe kui üksiku jalakäijana punase tule vahtimine, aitab see distsipliinile ja korrale kaasa. Sport pidavat ju ka iseloomu kasvatama? Suhtuge ootamisse kui iseloomu treenimisse.
Kuskil teemas keegi postitas hea lingi kohale, kus jagati häid argumenteeritud näpunäiteid, kuidas liikluses paremini oma nahka hoida.
http://bicyclesafe.com/
Natuke teemast välja kah, aga kui jutt juba rattaga tänaval sõitmise peale läks, siis las olla:
Lugesin hiljuti ühte kirjutist, kus arvati, et:
* rattateid pole vaja ehitada - sõiduteid tuleb ratturisõbralikumaks teha.
* ratturid on ka maksumaksjad ja arvestades, et rattad ei lõhu nii palju teid ega ohusta keskkonda kui autod, siis rahaliselt võttes on ratturitel suurem õigus sõiduteedele.
* ratturid soovivad võrdväärset kohtlemist, ehk siis nendega arvestamist
Minuarvates võiks seadust kohendada.
Kui praegu on nii, et kui sõiduteega paraleelselt on jalgrattatee, siis peab rattur seal sõitma, mitte sõiduteel. Seadus ei arvesta selle variandiga, et mitte kõigil pole abiratastega rattad ja et mõned tahavad rattaga samamoodi liigelda nagu autoga, mitte ei ole tegemist ratta seljas jalutamisega.
Seega võiks olla ratturil lubatud ka sõiduteel sõita, kui rattatee ei võimalda normaalset liiklemist (pidevad ristumised, kus tuleks ratta seljast maha tulla või on teel aeglased liiklejad). Tavaliselt on tegemist kõnniteedega, kuhu on liiklusmärgiga lubatud ka jalgrattaid.
Juhul kui on korralik rattatee (muudele liiklejatele keelatud), millel liiklemine on tõhus, siis võiks tõesti ratturid sedamööda liikuda.
Ise olen rattur, jalakäija, autojuht ja ühistranspordi kasutaja ning arvan, et ratturitega pole liikluskorralduses piisavalt arvestatud. Samuti tuleks arvestada rulluisutajatega - ka see on paljude jaoks transpordivahend. Rulluisutajate eest ma sõna ei võtaks - pole kaasaegseid isiklikke kogemusi selle alaga.
Tere
jJanno
Tuled ja helkur...villu kirjutas:http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... id=7602650
jJanno
hmm... mina ületan sebra ikka ratta seljas enamasti, võtan ühe jala lahti ja ehk puudutan korra maad saan väga hästi aru, et autojuhil on reageerimiseks aega vaja, seetõttu liigun sellistes kohtades jalakäija kiirusega ja annan autojuhile aegsasti mõista, et tahan teed ületada.Lüliti kirjutas: Sebrat ületatakse ratta seljas ikka väga tihti, aga vähemalt mina sain aru, miks see keelatud on. Nimelt lastakse jalakäijatel teed ületada ja autodel parempööret teha tihti samal ajal ja siis peab pööret lõpetav auto jalakäijale teed andma. Ratas liigub aga nii palju kiiremini jalakäijast, et autojuht lihtsalt ei näe teda enne, kui rattur juba tee peal on. Nii võib päris kergesti auto alla jääda.
Pealegi kas see reegel kehtib nö rattatee sebra kohta? Minu meelest ei kehti (kuigi pole uurinud)... kõnniteel ei tohigi rattaga sõita, seetõttu ei tohiks rattur ka eriti sebrale sattuda.
no hea et sind ikka märgatigreen_day kirjutas:täna eriti mõnus. kitsas asfalttee, tagant tuli veoauto, eest sõiduauto ning täpselt siis, kui veoauto minuni jõudis, jäi mul ette suur porilomp (ära vajunud järsk asfalti äär). veoauto taga sireenitama... lompi kah ei taht põrutada. kuidagi saime kõik 3 ikka üksteisest mööda.
üks kevadistest probleemidest on ju see, et talvel autojuhid ratturid ära unustanud. näide eelmisest teisipäevast: kino kosmose juures, nõmme poolt tuli üks kaubik ja keeras üles tõnismäele. linna poolt tulid kaks maanteeratturit (autode kiirusel või isegi rohkem). pööret tegev juht nägi neid kuid pidas tähtsusetuteks ja rõõmsalt nad ristmikul kokku said. ratturid said edukalt siiski mööda sest auto viimasel hetkel pidurdas aga asi oli nii et üks ratturitest ulatas vabalt rusikaga auto kapotile kolaka kirja panna. poleks auto pidurdanud oleks mõlemad ratturid edukalt küljeuksest sees. ja sama probleem ka mul juba mitu korda olnud
kui siin elamuste vahetamiseks juba läks, lisaks siis ka enda oma.
oli see vist eelmise suve alguses kui asi toimus. sõidan mina omas tempos tartust elva poole ja ikka enam-vähem seda parempoolset jutti mööda, et ikka neljarattalistele ka ruumi jääks. kusagil enne külitset, parasjagu siis kui liinibuss minust ilusti vasakult möödumas on arvab üks "iibivend", et nüüd oleks paras aeg bussist mööda minna. ja seda paremalt poolt .
kahjuks ei õnnestunud näha numbrit selles tolmu ja kruusa pilves
õnneks aga olen praega siin...
oli see vist eelmise suve alguses kui asi toimus. sõidan mina omas tempos tartust elva poole ja ikka enam-vähem seda parempoolset jutti mööda, et ikka neljarattalistele ka ruumi jääks. kusagil enne külitset, parasjagu siis kui liinibuss minust ilusti vasakult möödumas on arvab üks "iibivend", et nüüd oleks paras aeg bussist mööda minna. ja seda paremalt poolt .
kahjuks ei õnnestunud näha numbrit selles tolmu ja kruusa pilves
õnneks aga olen praega siin...
Re: Rattur ristmikul
Tere
Kellaaeg: 18:08
Koht: Tammsaare tee suunaga Õismäe poole. Nõmme tee ja Sõpruse pst vaheline ala. Tuletan meelde, et seal on KORRALIK rattatee tee kõrval.
Tegelane: Scotti jopes Classic rattaga.
Tegevus: Sõidan rahulikult. Märkan peeglist mööda autoteed lähenevat ratturit. Viisakas nagu ma olen, võtan pisut vasakule, et rattur minu ja teeperve vahelt läbi saaks (kuigi LE järgi oleks pidanud ta üldse rattateel olema). Minu ees olev auto aga seda ei tee. Mida teeb rattur? Rattur suudab siiski auto ja teeserva vahelt läbi pugeda ühte jalga maha pannes. Ning nüüd tuleb asi, mille pärast ma üldse sellest siia kirjutan. Rattur LÖÖB rusikaga minu ees olevat autot!!! Tuletan veelkord meelde, et selles kohas oli autotee kõrval rattatee ning ratturil polnud mingit õigust autoteel viibida. Veelvähem oli tal õigust omakohust teha.
Kas selline autode kallal vägivallatsemine on normaalne?
Kui rattur nüüd väidab, et rattateed on ebanormaalsed kohad sõitmiseks, siis kui ma õigesti nägin, siis keeras ta Kadaka Selveri ristmikul lõpuks rattateele.
jJanno
Sry, et teema uuesti üles kisun, kuid täna hämmastas mind üks rattur:margo kirjutas: Kas mitte paremalt möödumine keelatud pole?
Kellaaeg: 18:08
Koht: Tammsaare tee suunaga Õismäe poole. Nõmme tee ja Sõpruse pst vaheline ala. Tuletan meelde, et seal on KORRALIK rattatee tee kõrval.
Tegelane: Scotti jopes Classic rattaga.
Tegevus: Sõidan rahulikult. Märkan peeglist mööda autoteed lähenevat ratturit. Viisakas nagu ma olen, võtan pisut vasakule, et rattur minu ja teeperve vahelt läbi saaks (kuigi LE järgi oleks pidanud ta üldse rattateel olema). Minu ees olev auto aga seda ei tee. Mida teeb rattur? Rattur suudab siiski auto ja teeserva vahelt läbi pugeda ühte jalga maha pannes. Ning nüüd tuleb asi, mille pärast ma üldse sellest siia kirjutan. Rattur LÖÖB rusikaga minu ees olevat autot!!! Tuletan veelkord meelde, et selles kohas oli autotee kõrval rattatee ning ratturil polnud mingit õigust autoteel viibida. Veelvähem oli tal õigust omakohust teha.
Kas selline autode kallal vägivallatsemine on normaalne?
Kui rattur nüüd väidab, et rattateed on ebanormaalsed kohad sõitmiseks, siis kui ma õigesti nägin, siis keeras ta Kadaka Selveri ristmikul lõpuks rattateele.
jJanno
Re: Rattur ristmikul
Ei tea jah, miks ta nii käitus. Sinu jutu põhjal tundub veider lugu olevat.jjanno kirjutas:Rattur LÖÖB rusikaga minu ees olevat autot!!!
Ma hetkel ei kujuta ettegi, et mina mingit autot taoks isegi kui tolle juht sellega mulle @@@@ keeraks.
Muidu see rattatee Pärnu mnt ISKU juurest kuni Sõpruseni on sõidetav vähemalt, kui kedagi takistamas ei ole. Sõpruse pst kuni Kadaka Selverini on keskpäraselt sõidetav, kuigi ebamugav. Kadaka Selverist Haabersti ringini on OK, kui mõned freesitud kohad välja arvata, milledest läbi kimada ei tasu.
Re: Rattur ristmikul
eelpoolkirjeldatud situatsioonis auto löömine polnud kindlasti õigustatud.jjanno kirjutas:Rattur LÖÖB rusikaga minu ees olevat autot!!!
Kas selline autode kallal vägivallatsemine on normaalne?
Samas enda viimane action: tänaval vastassuunas minu poole liikuv auto teeb minu ees vasakpöörde õuealale. Mind ta muidugi märka või klassikalisem versioon - arvab et ratturid liiguvad vaid natuke kiiremini kui jalakäijad. Ühesõnaga raibe keeras ette ja sain 5 cm enne kokkupõrget pidama. Panin rusikaga kõva tümaka kapotile (kvaliteetsed plekid ei andnud minu meelehärmiks järele), rebisin esiukse lahti et juhti pisut sakutada, kuid avastasin kahjuks mingi beibe ja tema tütre? Krt. nendega. Ütlesin paar krõbedat ja lasin nad minna.
Ühesõnaga kui keegi keerab teile liikluses naturaalset s*tta, ei maksa teda ilma õppetunnita minema lasta.
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!
Re: Rattur ristmikul
Oled kindel, et hindasid adekvaatselt eessõitnud juhi toiminguid? Või tegelesid ikka vahepeal muu liikluse jälgimisega? Kas rattur virutas rusikaga meelehärmist, et ta vahele ei mahtunud?jjanno kirjutas: Rattur suudab siiski auto ja teeserva vahelt läbi pugeda ühte jalga maha pannes. Ning nüüd tuleb asi, mille pärast ma üldse sellest siia kirjutan. Rattur LÖÖB rusikaga minu ees olevat autot!!!
Kas selline autode kallal vägivallatsemine on normaalne?
jJanno
On olemas selline tõug juhte, kes litsuvad sind äärekivisse mitte tähelepanematusest, vaid eriti tülgastava pilguga paremast küljepeeglist jälgides. Aga järgmise foori taha jõudes paneb ta kasvõi punasega üle...
Re: Rattur ristmikul
Tere
Teiseks. Liiklemiskiirus oli ummiku tõttu väike (max 20km/h). Nägin enese peeglist, et rattur tuleb ning võtsin enese auto suts vasakule, et rattur mööda lasta. Kuna ma nägin, et ees oleva auto juht sõidab teeperve lähedal, siis ma jätsin piisava pikivahe, et rattur mahuks minu ja eesoleva auto vahele. Eesolev auto sõitis otse ning mingit erilist takistusmanöövrit ei sooritanud. Ta oli lihtsalt pime ja ei pannud tähele valest kohast lähenevat ratturit. Ega iga autojuht ei ole ise rattur, et ta teaks koguaeg paremast peeglist lähenevat ratturit jälgida.
jJanno
Esiteks tuletan Sulle meelde, et seal kohas on olemas RATTATEE. Seega pole ratturil mingit õigust autoteel olla. Lisaks sellele on see üks laiemaid rattateid Tallinnas.Kuldar kirjutas:Oled kindel, et hindasid adekvaatselt eessõitnud juhi toiminguid? Või tegelesid ikka vahepeal muu liikluse jälgimisega? Kas rattur virutas rusikaga meelehärmist, et ta vahele ei mahtunud?
On olemas selline tõug juhte, kes litsuvad sind äärekivisse mitte tähelepanematusest, vaid eriti tülgastava pilguga paremast küljepeeglist jälgides. Aga järgmise foori taha jõudes paneb ta kasvõi punasega üle...
Teiseks. Liiklemiskiirus oli ummiku tõttu väike (max 20km/h). Nägin enese peeglist, et rattur tuleb ning võtsin enese auto suts vasakule, et rattur mööda lasta. Kuna ma nägin, et ees oleva auto juht sõidab teeperve lähedal, siis ma jätsin piisava pikivahe, et rattur mahuks minu ja eesoleva auto vahele. Eesolev auto sõitis otse ning mingit erilist takistusmanöövrit ei sooritanud. Ta oli lihtsalt pime ja ei pannud tähele valest kohast lähenevat ratturit. Ega iga autojuht ei ole ise rattur, et ta teaks koguaeg paremast peeglist lähenevat ratturit jälgida.
jJanno
Re: Rattur ristmikul
On jah selliseid. Endalgi niimoodi juhtunud, et auto sõidab mööda ja nimme tõmbab peale möödumist äärekivi lähedale, et siis jääda seisma foori taga ootava autoderivi taha, blokeerides niimoodi minu tee foorini. Ma saan aru, et autod, mis on minust eespool ja pole minust möödunud, ei tea minuga arvestada, aga just möödunud auto peaks ikka arvestama. Ma arvan, et see on mingi kadeduseuss, mis selliseid juhte närib. Ja selles ei saa ka mind süüdistada, et ma rattateel ei sõida, sest minu liikumistrajektooril enamasti rattateid ei ole.Kuldar kirjutas:On olemas selline tõug juhte, kes litsuvad sind äärekivisse mitte tähelepanematusest, vaid eriti tülgastava pilguga paremast küljepeeglist jälgides. Aga järgmise foori taha jõudes paneb ta kasvõi punasega üle...
Rattateedel liikumisega on veel see lugu, et parempööret tegevad autojuhid sealt lähenevat ratturit ei taha märgata. Samuti välja keeravad autod, kes enne pöörde sooritamist sõidavad ületuskohale ja jäävad sealt pööramise võimalust otsima, blokeerides sellega rattatee. Lisaks asjaolu, et rattateed läbivad bussipeatusi, mis on eriline tobedus, sest bussi peale ja pealt tormavad inimesed on justkui silmadeta. Tundub, et sõiduteel sõita on mugavam ja sageli ohutum. Paraku tundub ka, et autojuhid muutuvad ratturitega harjumise asemel hoopis nende suhtes järjest kretiinsemaks.
Re: Rattur ristmikul
Tere
Anna andeks. See on täiesti mõttetu jutt. Mul oleks ka seal kohas olnud parem autoga rattateel sõita. Oleks ummikutest mööda saanud. Aga kas ma ronin autoga rattateele? Iga liiklusvahendi jaoks on oma koht. Kui on rattateed, siis tuleb neid kasutada. Antud lõigul on ohtlik koht tõesti Tammsaare/Nõmme tee rist, kuid selline see liklus juba kord on, et kõik ei ole ideaalne ning silmad tuleb liikluses lahti hoida.Märt kirjutas:Rattateedel liikumisega on veel see lugu, et parempööret tegevad autojuhid sealt lähenevat ratturit ei taha märgata. Samuti välja keeravad autod, kes enne pöörde sooritamist sõidavad ületuskohale ja jäävad sealt pööramise võimalust otsima, blokeerides sellega rattatee. Lisaks asjaolu, et rattateed läbivad bussipeatusi, mis on eriline tobedus, sest bussi peale ja pealt tormavad inimesed on justkui silmadeta. Tundub, et sõiduteel sõita on mugavam ja sageli ohutum. Paraku tundub ka, et autojuhid muutuvad ratturitega harjumise asemel hoopis nende suhtes järjest kretiinsemaks.
Nonii, nüüd taheti mulle ka ära teha. Sõitsin üksinda esimeses rajas, sellel mis pöörab ristmikul enne saarekest paremale ja just kui olin kurvi jõudnud, ilmus tagant mingi auto, möödus ja lõikas mul tee ära. Hea, et mul sellised mõttetud asjad nagu pidurid olemas olid - muidu oleks tulnud läbi auto kurv lõpuni võtta, sest korraga me sinna enam ei mahtunud. Järgmisel korral proovin sellises kurvis rohkem laiutada, et kellelgi ei tekiks kiusatust vahele pressida. Seekord vist ei laiutanud piisavalt.
Ei ole autojuhid sugugi hullemad kui ratturid. Vahelduseks neljarattaliste kirumisele võiks mõelda mitut liikluseeskirja rattur ühe linnas sõidetud pooltunni jooksul ise rikub. Täna näiteks nägin esimest korda oma "karjääri" jooksul kuidas korraliku ratta, sõiduriiete, sõidukingade ja kiivriga rattur ületas reguleeritud ristmikul vöötraja ratas käe kõrval. Samas edasi sõitis ta mööda kõnniteed. On ta siis korralik liikleja või mitte ? Punastest tuledest, valedest pööretest ja sellistest asjadest pole vist üldse mõtet rääkida.
seoses saarekesega tuli meelde, et tükk aega tagasi tahtsin kõrvalteelt keerata vasakule peateele. reastusin nagu peab (üks rida läheb paremale, teine saarepoolne vasakule). tagant tuli auto ja küll hakkas sireenitama. no kus krt kaudu ma huvitav sõitma pean. autojuhid vist mõtlevad tõesti, et sõidutee vaid neile.cowrider kirjutas:Nonii, nüüd taheti mulle ka ära teha. Sõitsin üksinda esimeses rajas, sellel mis pöörab ristmikul enne saarekest paremale ja just kui olin kurvi jõudnud, ilmus tagant mingi auto, möödus ja lõikas mul tee ära. Hea, et mul sellised mõttetud asjad nagu pidurid olemas olid - muidu oleks tulnud läbi auto kurv lõpuni võtta, sest korraga me sinna enam ei mahtunud. Järgmisel korral proovin sellises kurvis rohkem laiutada, et kellelgi ei tekiks kiusatust vahele pressida. Seekord vist ei laiutanud piisavalt.
lisaks sellele tuli meelde, kuidas rahulikult sõites sõitis must mööda auto, taga pukseeritav. omast arust hoidsin nii tee ääre ligi kui sai. sai auto mööda ja küll kukkus mulle siis vehkima (mingid sellised kõri läbi kõikamise liigutused olid). jällegi...rattur ei tohigi sõita või?
Avastasin sellise jutu
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php/tid=17652
Selle järgi tundub (ja pilte vaadates - need, mis Espordis olid), et pühapäevased ühissõidud ei toimu päris LE piirides
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php/tid=17652
Selle järgi tundub (ja pilte vaadates - need, mis Espordis olid), et pühapäevased ühissõidud ei toimu päris LE piirides
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
nowot siis. vat kui palju rikkumisi asulaväliselt toimub... kui pundiga sõidetakse.LauriA kirjutas:Avastasin sellise jutu
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php/tid=17652
Selle järgi tundub (ja pilte vaadates - need, mis Espordis olid), et pühapäevased ühissõidud ei toimu päris LE piirides
njahh, saa siis nüüd aru mis see õige on...Cyc kirjutas:aga mina olen näiteks saanud politseilt noomida selle eest et sõitsin rattateel. öeldi et rattatee on pühapäevasõitjatele ja kihutada ei tohi, kui liigud autodega sama kiirelt siis kobi aga autoteele
või paneks rattateele kiirust piiravad märgid ?
-
- Rattur
- Postitusi: 156
- Liitunud: 21. 07. 2003. 16:17
mis rattatee see oli kui küsida tohib? mind on paar korda ikka oma maanteerattaga rattateele kupatatud enda ja teiste inimeste närve rikkuma.... aga tavaliselt ma sinna pikaks ajaks ei jää. Rattatee on vahel päris hea asi kui niisama matkata aga enamasti on ta ikkagi nuhtluseks, sest korralikult trenni teha seal EI OLE võimalik (mida suve poole, seda rohkem inimesi, seda hullem) ja kuna LE käsib seal sõita, siis autojuhid on meeeega kurjad ja politsei ka tavaliselt.... Tore et muidugi leidub ka erandlikke politseinike. Tegelt on ikka ka toredaid politseinikke ka olemas, erinevalt üldsuse arvamuseleCyc kirjutas:aga mina olen näiteks saanud politseilt noomida selle eest et sõitsin rattateel. öeldi et rattatee on pühapäevasõitjatele ja kihutada ei tohi, kui liigud autodega sama kiirelt siis kobi aga autoteele