erikr kirjutas:üldiselt lihtne. esikäikar hammakatega paralleelseks ja ülemine-alumine äärmine asend paika.
-- reguleerimisest üldiselt -- kui mingi reguleerimine ei aita siis on midagi totaalselt kõver. juhul kui on vahetatud keskjooksu siis on oht et vale pikkusega keskjooksu tõttu chainline vale ja seda reguleerib välja ainult õige pikkusega keskjooksu abil.
esikäikari reguleerimise õpetus
Niih. Proovisin reguleerida. Nagu õpetuses kirjas. Kui saan korda esikäikari ühe äärmise asendi, (kett ees kõige väiksema ja taga kõige suurema hammasratta peal) siis hakkab kett vastu käikarit teises äärmises asendis (kett ees kõige suurema ja taga kõige väiksema hammasratta peal).
Eelmise ratta puhul oli sama jama. Poodides pyyti reguleerida, aga erilist tulemust ei olnud niikaua kuni ühel rattaretkel sõitsin yle tyhja õllepurgi. Purk takerdus kummimustrisse ja sattus käiguvahetajasse ning keeras selle raami suhtes igapidi kõveraks. Kaks rattaretkest osavõtjat aitasid mul käiguvahetaja õigeks panna ja oh imet, kett enam vastu käiguvahetajat ei käinud.
noh, seda varianti ma kasutada teist korda küll ei tahaks
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
ja ei saakski. Aga küsiksin. Kas asi võib selles olla, et käiguvahetaja on rattaraami külge kinnitatud liig alla või liig ylesse? Või mida peaks paluma/kysima/nõudma/ rattapoe mehhaanikult kui ta ytleb sulle, et neid äärmisi käike ei olegi sul vaja, et tavaliselt neid ei kasutatagi jms. Ehk on tegelasel hirm palju tööd ja ta ei viitsi peensustega jamada, (kui talle tumbuser, mitte rattasportlane kliendiks on sattunud) et nii räägib?
Mida kyll peaks talle rääkima, et tegelane inimest tõsisemalt võtaks?
Sest tahaks ju ikkagi et asi töötaks nagu peab kui käiguvahetus on keskmise treeningratta vurfi (LX)