Maanteeratas ja talv
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Maanteeratas ja talv
Jagage kogemusi, kes kasutavad maanteeratast ka talvel. Kindlasti tuleks kummid vahetada ja kasutada porilaudu. Kuidas piduritega lood on? Rattapoes ratast valides soovitati mul seda talvel mitte kasutada. Maanteerattaga mul endal veel kogemused puuduvad.
Re: Maanteeratas ja talv
Käesoleva kümnendi "talv" hõlmab enda alla praktiliselt kõik erinevad tee- ja liiklusolu, kui täisvalmidus sihikul, siis kole küsimus. Aga põhilise, enda tervise jaoks kasutasid ilmselt juba foorumi otsingut ja jõudsid artiklini Jalgratturi talvine treening, milles pole väga oluline, millise ratta sadulas väntad, kuniks seal sadulas ikka püsid.
Aastaringseks kasutuseks ratast valides (aga-mulle-loeb-iga-gramm tuleb kompromisslahenduseks alla neelata) on teemaks nii täispikkade porilaudade kui ka laiemate (nael-)kummide mahtuvus, aga juba soetatud ratta puhul selle kordamine ei aita. Märjale mõeldud piduriklotsidega päästad mõne vaeva, pidurduspindade igakordse sõidujärgse puhastamisega veel nii mõnegi. Hoiuruumi tuulutus ja kuiv õhk on sagedasema niisutamise ja pesu kõrval oluline allteema, sest et rooste. Kui sõidumarsruute jääb vähemaks ja teeolud kipuvad halvenenute või väga halbade poole kalduma, võib tekkida kõrgendatud vajadus sõidujoone turvamisel pidevalt pea küklasse pööramiseks - seda on mugavam teha veidi püstisemaks tõstetud sõiduasendiga. Tuled ja helkurid on elulise tähtsusega.
Oota siis kevadel teisi ikka järgi kah.
Aastaringseks kasutuseks ratast valides (aga-mulle-loeb-iga-gramm tuleb kompromisslahenduseks alla neelata) on teemaks nii täispikkade porilaudade kui ka laiemate (nael-)kummide mahtuvus, aga juba soetatud ratta puhul selle kordamine ei aita. Märjale mõeldud piduriklotsidega päästad mõne vaeva, pidurduspindade igakordse sõidujärgse puhastamisega veel nii mõnegi. Hoiuruumi tuulutus ja kuiv õhk on sagedasema niisutamise ja pesu kõrval oluline allteema, sest et rooste. Kui sõidumarsruute jääb vähemaks ja teeolud kipuvad halvenenute või väga halbade poole kalduma, võib tekkida kõrgendatud vajadus sõidujoone turvamisel pidevalt pea küklasse pööramiseks - seda on mugavam teha veidi püstisemaks tõstetud sõiduasendiga. Tuled ja helkurid on elulise tähtsusega.
Oota siis kevadel teisi ikka järgi kah.
Re: Maanteeratas ja talv
Minul talvel sõiduks vaid pikad porikad ja vanad jooksud kuna soolvesi oksüdeerib kodaranipleid mis siis kinni võivad jääda. Naelad enamasti maantekale alla ei mahu, cyclocross'ile ning gravel grindel'ile aga küll mis tõttu need rattad ka aastaringseks sõiduks paremini kõlbaksid.
Kindlasti pead mõtlema korralikule riietusele. Arvestama peab, et talvesõiduks sobilikud müts, kindad, jope, pesu, püksid ja soojad kingad võivad olla suurem investeering kui soodsam maanteeratas. Vaataksin riietust kuni 0 kraadini kuna miinuskraadidega pole eriti huvitav sõita sest pidevalt peab jälgima kus on libe: kitsa maantekummiga kaob ratas jube lihtsalt alt ära.
Kindlasti pead mõtlema korralikule riietusele. Arvestama peab, et talvesõiduks sobilikud müts, kindad, jope, pesu, püksid ja soojad kingad võivad olla suurem investeering kui soodsam maanteeratas. Vaataksin riietust kuni 0 kraadini kuna miinuskraadidega pole eriti huvitav sõita sest pidevalt peab jälgima kus on libe: kitsa maantekummiga kaob ratas jube lihtsalt alt ära.
Re: Maanteeratas ja talv
Tsüklokas sobib tõesti ideaalselt, kuid miks peaks keegi tahtma talvel maantekaga sõita jääb küll arusaamatuks.
Re: Maanteeratas ja talv
Näiteks kui tahaks talvel rattaga sõita, aga muud ratast pole.MK777 kirjutas:... kuid miks peaks keegi tahtma talvel maantekaga sõita jääb küll arusaamatuks.
Üldiselt on eelnevalt enamus olulist ära öeldud.
Maantekaga saab sõita kuival või märjal asfaldil.
Kui lund või jääd pole, pole probleemi.
Talviseks ja kevadiseks sõiduks kindlasti mingid teised (odavad) jooksud ja pidurikotsid.
On olnud inimestel ka probleeme graniidipuruga kergliiklusteedel, mõned maanteekummid ei paista seda eriti taluvat.
Re: Maanteeratas ja talv
Kasutan ratast tarbeesena, mitte trenniks. Arvasin koguaeg, et tsüklokas on mnt ratas, millel on ketaspidurid. Kuid siin on palju rattaid, millel puuduvad kettad, aga ikka nimetavad ratast tsükloks. Olen midagi valesti aru saanud?MK777 kirjutas:Tsüklokas sobib tõesti ideaalselt, kuid miks peaks keegi tahtma talvel maantekaga sõita jääb küll arusaamatuks.
Re: Maanteeratas ja talv
Raamigeomeetria, CX võimaldab oluliselt laiemaid kumme kasutada.Maidor kirjutas: Arvasin koguaeg, et tsüklokas on mnt ratas, millel on ketaspidurid. Kuid siin on palju rattaid, millel puuduvad kettad, aga ikka nimetavad ratast tsükloks. Olen midagi valesti aru saanud?
Ketaspidurid on uuema aja teema. Tänapäeval ka kettad MNT ratastel.
Hea seletus ja ülevaade https://www.youtube.com/watch?v=_lzINksN_90
Re: Maanteeratas ja talv
Talvel eriti oluline ka piduritrossid ja kõrid, et need oleksid kuivad ja töötaksid hästi. Kui juba üksjagu kulunud ja niiskus kõri ja trossi vahele läheb siis on oht, et miinusega külmuvad ära ja ei tööta enam või jäävad püsivalt peale.
Tsüklokale saab isegi mõningaste naeltega rehvid alla panna, et peaks aastaringselt saame mugavamalt liigelda ja ehk isegi maanteekale lähevad kitsamad rehvid alla, näiteks SUOMI A10 A 32-622, mis lasevad ka igapäevaselt liigelda, kergemas lumes/libedaga.
Kuuldavasti saavad ka juba järgmisest nädalast Tallinnas ülesse n. bikeshare rattad, mida vist on mingi 100 tk ja nendega saab kesklinna piires sõita punktist-punkti. Ametlik Lindi lõikamine tuleb tõenäoliselt ka...
Tsüklokale saab isegi mõningaste naeltega rehvid alla panna, et peaks aastaringselt saame mugavamalt liigelda ja ehk isegi maanteekale lähevad kitsamad rehvid alla, näiteks SUOMI A10 A 32-622, mis lasevad ka igapäevaselt liigelda, kergemas lumes/libedaga.
Kuuldavasti saavad ka juba järgmisest nädalast Tallinnas ülesse n. bikeshare rattad, mida vist on mingi 100 tk ja nendega saab kesklinna piires sõita punktist-punkti. Ametlik Lindi lõikamine tuleb tõenäoliselt ka...
Re: Maanteeratas ja talv
Rehvi alamfoorumis pajatasin pikemalt oma rehvivalikust MTB talvesõiduks. Jutu siia kopimine tunduks risustamisena.
Jah, nüüd kui sa pidureid mainisid meenus, et kui oma tavaliste klots-piduritega esimese ilgema tuisuga ringi sõitsin, siis võttis esipidurite klotsi vahele lume/jää. Nii tekkiski olukord, kus esipidureid vajutades ei juhtunud mitte midagi. Nagu polekski klotse küljes. Päris huvitav tunne on see . Tagumised klotsid jäid siiski puhtaks ja töötasid kenasti. Kuivõrd talvel kiirused avatud liikluses niikuinii väga suureks ei lähe, siis ohtu otseselt ei tekkinud. Aga meeles tasub pidada - vajuta aegajalt klotsid kokku, testi, vaata, kas pidurid ikka võtavad.
Ühesõnaga, tekkis esimene reaalne argument, miks (vähemalt ette) ketaspidur panna. (või praeguseid olemasolevaid klotse sättida nii, et neil lahtises olekus vahe veljega eriti väike oleks. EI tea, peab veel testima, sügavat lund otsima)
Ja kõige olulisem - talvel rattaga sõita on fun!
Jah, nüüd kui sa pidureid mainisid meenus, et kui oma tavaliste klots-piduritega esimese ilgema tuisuga ringi sõitsin, siis võttis esipidurite klotsi vahele lume/jää. Nii tekkiski olukord, kus esipidureid vajutades ei juhtunud mitte midagi. Nagu polekski klotse küljes. Päris huvitav tunne on see . Tagumised klotsid jäid siiski puhtaks ja töötasid kenasti. Kuivõrd talvel kiirused avatud liikluses niikuinii väga suureks ei lähe, siis ohtu otseselt ei tekkinud. Aga meeles tasub pidada - vajuta aegajalt klotsid kokku, testi, vaata, kas pidurid ikka võtavad.
Ühesõnaga, tekkis esimene reaalne argument, miks (vähemalt ette) ketaspidur panna. (või praeguseid olemasolevaid klotse sättida nii, et neil lahtises olekus vahe veljega eriti väike oleks. EI tea, peab veel testima, sügavat lund otsima)
Ja kõige olulisem - talvel rattaga sõita on fun!
Re: Maanteeratas ja talv
V-pidurid ja talv pole paraku sõbrad. Tunnen kettast puudust. Talvel pidurdan alati mõlemaid pidureid korraga. Talvekumm peaks olema sama loomuliksuhtumine, kui tuled rattal.
-
- Rattur
- Postitusi: 14
- Liitunud: 08. 04. 2015. 09:08
Re: Maanteeratas ja talv
Kuidas meie oludesse sobivad maanteekummid, mida reklaamitakse talvekummina (ka alla-nulli), kuid mis pole jämedad naeltega elukad, vaid tavapärases vahemikus 23-25-28 mm? Nt sellised?:
https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... 8%5D=18558
On need siiski naljanumber ja ilma naelkummita ei vea välja? No mingis paksus lumes ja jäärööbastes muidugi ei veagi, aga ütleme kõvemal ja siledamal lumel/jääl?
https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... 8%5D=18558
On need siiski naljanumber ja ilma naelkummita ei vea välja? No mingis paksus lumes ja jäärööbastes muidugi ei veagi, aga ütleme kõvemal ja siledamal lumel/jääl?
Re: Maanteeratas ja talv
Kui sina ja ratas talute palju kukkumisi, ei hooli taga sõitjate närvidest jne, siis on lausa ideaalne variant
Sõidan rattaga aastaringi. Kui MNT-ga enam püsti ei püsi, siis kolin MTB ja naelte peale üle. Vähegi madalama mustriga rehviga ei ole talvel enam pidamist ei kurvides ega pidurdamisel. Kui on täiesti puhtaks tehtud asfalt, siis pole vahet, aga kinnitambitud lumi ja jää on kindel kukkumine.
Sõidan rattaga aastaringi. Kui MNT-ga enam püsti ei püsi, siis kolin MTB ja naelte peale üle. Vähegi madalama mustriga rehviga ei ole talvel enam pidamist ei kurvides ega pidurdamisel. Kui on täiesti puhtaks tehtud asfalt, siis pole vahet, aga kinnitambitud lumi ja jää on kindel kukkumine.
Re: Maanteeratas ja talv
Bike24 kirjade järgi pakub see 23 mm maanteekumm küll "fenomenaalset grippi", iga ilmaga ja aasta ringi, ka alla nulli. Pagan, äkki nano-õhuke grafeenikiht võtabki pidama?
Kui proovid, anna siis ka ülevaadete rubriigis testitulemustest kõigile teada.
Kui proovid, anna siis ka ülevaadete rubriigis testitulemustest kõigile teada.
- - -
Why so serious?
Why so serious?
Re: Maanteeratas ja talv
Kõikide nende arvustuste territooriumil algab "winter" selle koha pealt, kus meie paneme alles lühikestele pükstele põlved lisaks. Meie talvel ei ole minu talupojaloogikas mingit ühist 23mm maanteekummiga.
Re: Maanteeratas ja talv
Ka itaalias on talv, kui hommikul on kerge miinus ja päeval jälle 16 kraadi sooja.
Re: Maanteeratas ja talv
Nõuka ajal muid rattaid peale mnt rataste ei olnud. Kui talveks pandi 27 või 30mm cycloka rehvid alla ja sõideti nendega.
Re: Maanteeratas ja talv
Kindel pikalipanek kõigil külmunud vee vormidel kohe kui kaob nake abrasiivse aluspinnaga.Leonhard Rotiver kirjutas: On need siiski naljanumber ja ilma naelkummita ei vea välja? No mingis paksus lumes ja jäärööbastes muidugi ei veagi, aga ütleme kõvemal ja siledamal lumel/jääl?
Re: Maanteeratas ja talv
Kui teed on jääs siis soovitan naelu(kui need Su rattale alla mahuvad). Kui need ei mahu siis cyclo rehv. Mida karvasem seda parem.Leonhard Rotiver kirjutas:Kuidas meie oludesse sobivad maanteekummid, mida reklaamitakse talvekummina (ka alla-nulli), kuid mis pole jämedad naeltega elukad, vaid tavapärases vahemikus 23-25-28 mm? Nt sellised?:
https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... 8%5D=18558
On need siiski naljanumber ja ilma naelkummita ei vea välja? No mingis paksus lumes ja jäärööbastes muidugi ei veagi, aga ütleme kõvemal ja siledamal lumel/jääl?
Ise sõidan kuni jääva lumekatte tulekuni cyclorehviga, Kui jäädav lumi maha tuleb panen naelad alla.
-
- Rattur
- Postitusi: 14
- Liitunud: 08. 04. 2015. 09:08
Re: Maanteeratas ja talv
Aitäh vastuste eest.
Sõidangi ka ise juba viiendat talve hübriidratta ning Nokiani naelkummidega, mis peavad väga hästi, aga kaaluvad kumbki natuke üle kilo. Pärast lennukat suve-sügist maanteeratta sadulas läheb päris aeglaselt see sõit. Sattusin nende itaalia kummide peale ja eks kergelt jäin reklaamijutu peale mõtlema, lootuses, et ehk saan ka talvel maanteerattaga edasi sõita. Teie jutu peale ent paistab, et neid itaallasi pole mõtet meie oludes testima hakata.
Mu maanteerattale on absoluutne maksimum 28 mm rehvid. Ilmselt peaks ikkagi tsükloka hankima, neile vist ju mahuvad alla ka peenemat sorti naelkummid.
Sõidangi ka ise juba viiendat talve hübriidratta ning Nokiani naelkummidega, mis peavad väga hästi, aga kaaluvad kumbki natuke üle kilo. Pärast lennukat suve-sügist maanteeratta sadulas läheb päris aeglaselt see sõit. Sattusin nende itaalia kummide peale ja eks kergelt jäin reklaamijutu peale mõtlema, lootuses, et ehk saan ka talvel maanteerattaga edasi sõita. Teie jutu peale ent paistab, et neid itaallasi pole mõtet meie oludes testima hakata.
Mu maanteerattale on absoluutne maksimum 28 mm rehvid. Ilmselt peaks ikkagi tsükloka hankima, neile vist ju mahuvad alla ka peenemat sorti naelkummid.