Mitu ratast on mehele parim?
Mitu ratast on mehele parim?
Küsimus peaks ülioluline olema ka rattakaupmeestele. Kui suudaksime iga kliendi ära veenda, et olemasolevale tasub teine (või kolmas, neljas...) sõiduriist kõrvale soetada, tõuseks meie rattapoodide käive hüppeliselt. Kasum mitmekordistuks, sest pole saladus, et enim teenitakse just komplektsete rataste, mitte riiete, tarvikute jm pisema rattakraami pealt.
Inglise ajakiri BikeBiz kirjutab - õigustatult - et ratas on sageli kõige kallim asi üldse asi, mida mees ostab puhtalt endale. Autod, korterid, majad, suvilad, kinnis- ja vallasvara, maine vara... eks need ole ikka kokkuvõttes naise, laste, perekonna ühiseks hüvanguks. Sportratas - olgu siis maanteel või metsas sõitmiseks - on aga ainult mehe enda jaoks - nendeks vähesteks päevadeks ja tundideks maanteel või metsas, mida perekonna, oma äri, riigi, ühiskonna huvide teenimisest enda jaoks saab pühendada.
Kas rattaid peaks olema üks või rohkem?
Palju on (veel) mehi, kellel polegi ratast.
Mõnedes kultuurides vaadatakse rattasõidule üldse viltu. Sõidab rattaga - järelikult ei jaksa autot osta. Võib arvata, et sellist suhtumist leidub meilgi.
Loeme rattad kokku. Aga mida rattaks lugeda? Sellest sõltub arvutusmetoodika. Arvestame ikka sportratast. Sellist, millega ei tehta tarbesõite. Mitte tingimata kõrget intensiivsusega, kuid ikkagi, ratas, millega - vastavalt oma eale, võimetele ja füüsilisele seisundile - maastikul, maanteel, kergliiklusrajal - käiakse sõitmas - sõidu enda pärast. Tööl- või poeskäimise rattad tuleb arvestusest välja jätta.
Arvestada ei saa ka keldris või garaažis tolmukorda koguvat ratast.
Arvestada võiks rattad, mida mees on ostnud naisele või girlfriendile, lastele. Ei, jätame need siiski välja.
Vanu postitusi sirvides torkab silma, et mõni mees vahetab rattaid sama sageli kui teine mees grafti aluspesu. Hooaeg sõidetud, üritatakse rattast müügi teeb vabaneda. Mitu ratast panna kirja mehele, kel olemasolev ratas müügis ja uus juba tellitud, kuid mitte kohale jõudnud?
Sisse arvestame kollektsioonirattad. Rattaharrastus (või -haigus) võib seisneda ka rataste kogumises. Eestis veel üliharv nähtus, kui seda üldse eksisteerib.
Parematel meestel on muidugi mitu ratast. Võistleval rattamehel võib olla treeningu- ja võistlusratas. Eraldi ratas võib olla iga rattadistsipliini jaoks. Maastiku- ja maanteeratas. Krossiratas. Fätt. Kruusatee- e gravel ratas. Gran fondo ratas. Full suspension e kahe amordiga ratas. Fixie e käikudeta ratas. Ratas urban ride sõitudeks. Zwifti e virtuaalvõidusõitude ratas. Jne.
Näeme, et härrasmees, kellele meeldib mitmekülgsus, kes harrastab erinevaid sõidustiile, osaleb erinevatel üritustel, vajab erinevateks sõidusündmusteks tervet hulka erinevaid rattaid. Nii nagu ühe pintsaku ja lipsuga on raske läbi saada igal elusündmusel, ei ole ka universaalset, igale maastikule, sõiduseltskonda või sõidumeeleolusse sobivat ratast.
Üks positiivne, võiks isegi öelda - säästuefekt - tekib mitme ratta omamisel siiski. Tööriistu ei ole vaja dubleerida. Enamus tööriistu sobivad nii maastiku- kui maanteeratastele.
Foorumit vaadates on rekordimeheks võib-olla A., kellel on 8 ratast. Mitmelgi harrastajal on 3 ratast, kuid tundub, et palju neid ei ole. Tüüpiline harrastaja paistab olevat kaherattamees, mountain bike-i ja maanteeratta omanik. Kahe ratta tasemele jõutakse ja sinna jäädaksegi reeglina püsima. Võib-olla teha aga arenguhüpe? Juba 2018. a kevadel?
Rattapoed on valmis kuulama teie soove, mehed.
Inglise ajakiri BikeBiz kirjutab - õigustatult - et ratas on sageli kõige kallim asi üldse asi, mida mees ostab puhtalt endale. Autod, korterid, majad, suvilad, kinnis- ja vallasvara, maine vara... eks need ole ikka kokkuvõttes naise, laste, perekonna ühiseks hüvanguks. Sportratas - olgu siis maanteel või metsas sõitmiseks - on aga ainult mehe enda jaoks - nendeks vähesteks päevadeks ja tundideks maanteel või metsas, mida perekonna, oma äri, riigi, ühiskonna huvide teenimisest enda jaoks saab pühendada.
Kas rattaid peaks olema üks või rohkem?
Palju on (veel) mehi, kellel polegi ratast.
Mõnedes kultuurides vaadatakse rattasõidule üldse viltu. Sõidab rattaga - järelikult ei jaksa autot osta. Võib arvata, et sellist suhtumist leidub meilgi.
Loeme rattad kokku. Aga mida rattaks lugeda? Sellest sõltub arvutusmetoodika. Arvestame ikka sportratast. Sellist, millega ei tehta tarbesõite. Mitte tingimata kõrget intensiivsusega, kuid ikkagi, ratas, millega - vastavalt oma eale, võimetele ja füüsilisele seisundile - maastikul, maanteel, kergliiklusrajal - käiakse sõitmas - sõidu enda pärast. Tööl- või poeskäimise rattad tuleb arvestusest välja jätta.
Arvestada ei saa ka keldris või garaažis tolmukorda koguvat ratast.
Arvestada võiks rattad, mida mees on ostnud naisele või girlfriendile, lastele. Ei, jätame need siiski välja.
Vanu postitusi sirvides torkab silma, et mõni mees vahetab rattaid sama sageli kui teine mees grafti aluspesu. Hooaeg sõidetud, üritatakse rattast müügi teeb vabaneda. Mitu ratast panna kirja mehele, kel olemasolev ratas müügis ja uus juba tellitud, kuid mitte kohale jõudnud?
Sisse arvestame kollektsioonirattad. Rattaharrastus (või -haigus) võib seisneda ka rataste kogumises. Eestis veel üliharv nähtus, kui seda üldse eksisteerib.
Parematel meestel on muidugi mitu ratast. Võistleval rattamehel võib olla treeningu- ja võistlusratas. Eraldi ratas võib olla iga rattadistsipliini jaoks. Maastiku- ja maanteeratas. Krossiratas. Fätt. Kruusatee- e gravel ratas. Gran fondo ratas. Full suspension e kahe amordiga ratas. Fixie e käikudeta ratas. Ratas urban ride sõitudeks. Zwifti e virtuaalvõidusõitude ratas. Jne.
Näeme, et härrasmees, kellele meeldib mitmekülgsus, kes harrastab erinevaid sõidustiile, osaleb erinevatel üritustel, vajab erinevateks sõidusündmusteks tervet hulka erinevaid rattaid. Nii nagu ühe pintsaku ja lipsuga on raske läbi saada igal elusündmusel, ei ole ka universaalset, igale maastikule, sõiduseltskonda või sõidumeeleolusse sobivat ratast.
Üks positiivne, võiks isegi öelda - säästuefekt - tekib mitme ratta omamisel siiski. Tööriistu ei ole vaja dubleerida. Enamus tööriistu sobivad nii maastiku- kui maanteeratastele.
Foorumit vaadates on rekordimeheks võib-olla A., kellel on 8 ratast. Mitmelgi harrastajal on 3 ratast, kuid tundub, et palju neid ei ole. Tüüpiline harrastaja paistab olevat kaherattamees, mountain bike-i ja maanteeratta omanik. Kahe ratta tasemele jõutakse ja sinna jäädaksegi reeglina püsima. Võib-olla teha aga arenguhüpe? Juba 2018. a kevadel?
Rattapoed on valmis kuulama teie soove, mehed.
Viimati muutis ciclismo, 22. 12. 2017. 05:53, kokku muudetud 2 korda .
- - -
Why so serious?
Why so serious?
Re: Mitu ratast on mehele parim?
FS, gravel bike, hardcore talvekas. Arvestades sättumust on fatbike puudu.
Re: Mitu ratast on mehele parim?
Kõige n.ö universaalsem variant oleks cyclokas/gravel bike, millele vajadusel teised jooksud maanterehvidega alla sättida ja fatbike, millele siis näiteks teised jooksud 29+ rehvidega kiirema sõidu tarvis alla panna.
Re: Mitu ratast on mehele parim?
Vaidlen paarile asjale vastu. 1.) 8 rattaga ei olda rekordimees. Isegi mitte edetabelikõlbulik ei olda. 2.)Kaupluste käive ei suurene kordades, sest väga väiksele vähemusele õnnestub mitme ratta pidamist veenvalt selgitada. 3.) Kasum tuleb ikkagi kõige väiksemate pudinate pealt
-
- Rattur
- Postitusi: 144
- Liitunud: 08. 04. 2016. 07:19
Re: Mitu ratast on mehele parim?
Ise olen ringiga sinna tagasi jõudnud, et võistlemas ma ei käi, tervislikel põhjustel metsa ei roni ning üks gravel on kõik, mida õnneks vaja on. Kui võistleks ja maastikku sõidaks, siis alla 3 on raske hakkama saada. Kindlasti FS võistlemiseks, mnt või gravel mahutrenniks, fat talverattaks. Mingi hipsteri- või linnaratas võiks ka veel olla kui tahaks elustiili promoda.
Re: Mitu ratast on mehele parim?
Seda teemat annaks veel laiemaks kangutada. Mitu paari jookse per ratas?
MTB 1
MNT 2
CX1 3
CX2 1
MTB 1
MNT 2
CX1 3
CX2 1
"Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride"
Re: Mitu ratast on mehele parim?
N + 1 - siis on piisavalt
Pigem aga sõltub huvist, enda soovidest ning loomulikult võimalustest! Valdavalt on Eestis levinud, et omatakse MTB ja MNT ratast. Olin isegi pikki aastaid siin grupis. Hetkel aga ainult üks ratas ja võib juhtuda, et nii see jääbki
Pigem aga sõltub huvist, enda soovidest ning loomulikult võimalustest! Valdavalt on Eestis levinud, et omatakse MTB ja MNT ratast. Olin isegi pikki aastaid siin grupis. Hetkel aga ainult üks ratas ja võib juhtuda, et nii see jääbki
Re: Mitu ratast on mehele parim?
Mina tunnen, et ideaals peaks endal olema:
MNT
TT
CX
MTB
Hetkel siis aga 2X MNT ja suht kaalukas 26" MTB
MNT
TT
CX
MTB
Hetkel siis aga 2X MNT ja suht kaalukas 26" MTB
Re: Mitu ratast on mehele parim?
Hetkel
TT - võistlused, treeningud
MNT - treeningud
29" HT - võistlused, treeningud
26" HT - tööl käimine, talvised sõidud, linna sõidud - Kui selle CX vastu välja saaks vahetada, oleks minu rattapark koos või siis kui priiskama hakata siis CX sügis- talviseks perioodiks ja linnasõiduks eraldi mingi linnakas
TT - võistlused, treeningud
MNT - treeningud
29" HT - võistlused, treeningud
26" HT - tööl käimine, talvised sõidud, linna sõidud - Kui selle CX vastu välja saaks vahetada, oleks minu rattapark koos või siis kui priiskama hakata siis CX sügis- talviseks perioodiks ja linnasõiduks eraldi mingi linnakas
Re: Mitu ratast on mehele parim?
Minule oleks ideaalne:
MTB
TT
MNT
CX vms
Praktikas oleksin tegelikult õnnelik kui mistahes rattaga piisavalt sõita saaksin.
MTB
TT
MNT
CX vms
Praktikas oleksin tegelikult õnnelik kui mistahes rattaga piisavalt sõita saaksin.
Glory is earned, not given.
Re: Mitu ratast on mehele parim?
Sul pealkirjas ja üleslugemise metoodikas kõik läbisegi. Koonda mõtteid ja korrigeeri avateemas punkte A-st G-ni. Näen seal suuri vasturääkivusi.ciclismo kirjutas: A. Kas rattaid peaks olema üks või rohkem?
B. Loeme rattad kokku.
C. Arvestame ikka sportratast. .... ratas, millega - vastavalt oma eale, võimetele ja füüsiliselt seisundile - maastikul, maanteel, kergliiklusrajal - käiakse sõitmas - sõidu enda pärast.
D. Tööl- või poeskäimise rattad tuleb arvestusest välja jätta.
E. Arvestada ei saa ka keldris või garaažis tolmukorda koguvat ratast.
F. Sisse arvestame kollektsioonirattad. Rattaharrastus (või -haigus) võib seisneda ka rataste kogumises.
G. vajab erinevateks sõidusündmusteks tervet hulka erinevaid rattaid.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Mitu ratast on mehele parim?
Minul on 2 sõitvat ratast. 1 kiire maanteepüss ja teine lapsepõlveunistus. Ja siis loendamatu hunnik projekte teistele rõõmu tegemiseks
Re: Mitu ratast on mehele parim?
MNT trenniratas
MNT võistlusratas
TT võistlusratas
Trekiratas
FS võistlusratas
CX trenniratas
26" MTB talveratas
Neid on juba nii palju, et mõnega koguneb kilomeetreid päris vähe.
MNT võistlusratas
TT võistlusratas
Trekiratas
FS võistlusratas
CX trenniratas
26" MTB talveratas
Neid on juba nii palju, et mõnega koguneb kilomeetreid päris vähe.
Re: Mitu ratast on mehele parim?
See on muljetavaldav, ussky!
Trekirattal on vist Eestis vähe kasutust, kuid muidu ilus balansseeritud rida. Näeme, et 7 ei ole palju.
Trekirattal on vist Eestis vähe kasutust, kuid muidu ilus balansseeritud rida. Näeme, et 7 ei ole palju.
- - -
Why so serious?
Why so serious?