Zwift
Re: Zwift
Olen ka nüüd mõnda aega puki kasutaja ja mõtlesin, et lisan mõned kommentaarid. Teemat algatades ei kujutanud ma üldse ette missugust vaadata, mida eelistada jne. Kuna turg on üpris kirju, siis sai kaalutud erinevaid variante ja esmaseks muljeks jäi, et tuleb osta direct ülekandega ja arvatust palju rohkem raha välja käia. Siis aga jäin mõtlema, et see on siiski vahend, mis aitab talve ja võib olla ka mõned ekstreemsed ilmad üle elada ja ei ole otstarbekas nii palju siiski maksta. Kuid kindlasti peaks olema FE-C tugi, ilma selleta kaob pool lõbust ära. Seega leidsin actionspordist Elite Qubo Digital Smart+ 290 euroga ja kuna sellel oli kõik vajalik küljes, saigi ostetud. Töötab hästi, müra on nagu on, aga kannatab korteris sõita küll. Kuna kaasa sai aastase kasutusaja E-Training programmile , siis kasutasin seda algul, kus sai mägedes videode järgi sõita, aga üksinda sõitmine tüütas lõpuks ära ja läksin ikkagi Zwifti. Esialgsed muljed on küll positiivsed ja usun, et selle ikaldusperioodi mis praegu väljas on, elab ilusti üle. Muidugi võib kahelda poweri ja muudes näitajates, kuid päris aiateibaid siiski ei näidata ja põnevust jätkub. Pealegi ei ole vaja osta selleks mingit superarvutit, piisab kui laadida app alla, ühendada telekaga ja asi toimib. Igatahes soovitan.
Re: Zwift
Zwift tegelikult ikka uskumatult lahe asi. Talvine treening on saanud täiesti uue kuue. Samas uuendused / parandused on üsna visad tulema. Isegi lippe ei suudeta mitme kuu jooksul lisada. Varsti kindlasti mõni suurem mängutootja avastab selle nišši ja siis Zwiftil vesi ahjus.
- Nominative
- Rattur
- Postitusi: 184
- Liitunud: 11. 06. 2010. 14:01
Re: Zwift
Mõtlesin, et panen siia vähe teksti teistele, kes mõtleb Tacx Flux'i ostmise peale. Ehk, antud hetkel ei tasu seda toodet soetada, kuna alates detsembrist 2016, kui toode turule paisati, ilmuvad pinnale järjepidevalt katkised Fluxid tüüpvigadega. Vead nii hoorattaga, mis veeredes teeb sellist häält nagu käiks kuskile vastu või vahel koriseb või levinum probleem on mahalibisev rihm. Mul endal oli 2 Fluxi, kus üks oli hooratta probleemiga ja teine mahalibisenud rihmaga. Vaatamata sellele, et Tacx tegeleb probleemiga aktiivselt, tuleb ikka turule kõige viimaste seerianumbritega mingit kahtlast praaki, kus eelpool nimetatud murekohad on lahendatud, kuid on uued ANT+ ja Bluetooth ühendprobleemid(viimane uudis on, et selle lahendus võib peituda uues firmware'is aga täpselt veel ei tea). Tacx'i support on väga kiire ja hea ning saadavad sulle katkise toote asemele uue ühe nädalaga, siis toote kvaliteet jätab siiski tugevalt soovida. Kogu selle kupatuse peale olen ma hakanud kahtlema üldse terves Tacx firmas ja nende toodete kestvuses. Osad julged inimesed on saatnud tagasi 3 katkist Flux'i ja hetkel sõidavad juba neljanda isendiga. Aga kui kaua? Seda ma jälgin veel hoolega :) Igaljuhul, on mis on, edasi ma lähen Elite Drivoga.
Kirjutan vahel ka siia - viljarsaare.com
Re: Zwift
Nominative kirjutas:Mõtlesin, et panen siia vähe teksti teistele, kes mõtleb Tacx Flux'i ostmise peale. Ehk, antud hetkel ei tasu seda toodet soetada, kuna alates detsembrist 2016, kui toode turule paisati, ilmuvad pinnale järjepidevalt katkised Fluxid tüüpvigadega. Vead nii hoorattaga, mis veeredes teeb sellist häält nagu käiks kuskile vastu või vahel koriseb või levinum probleem on mahalibisev rihm. Mul endal oli 2 Fluxi, kus üks oli hooratta probleemiga ja teine mahalibisenud rihmaga. Vaatamata sellele, et Tacx tegeleb probleemiga aktiivselt, tuleb ikka turule kõige viimaste seerianumbritega mingit kahtlast praaki, kus eelpool nimetatud murekohad on lahendatud, kuid on uued ANT+ ja Bluetooth ühendprobleemid(viimane uudis on, et selle lahendus võib peituda uues firmware'is aga täpselt veel ei tea). Tacx'i support on väga kiire ja hea ning saadavad sulle katkise toote asemele uue ühe nädalaga, siis toote kvaliteet jätab siiski tugevalt soovida. Kogu selle kupatuse peale olen ma hakanud kahtlema üldse terves Tacx firmas ja nende toodete kestvuses. Osad julged inimesed on saatnud tagasi 3 katkist Flux'i ja hetkel sõidavad juba neljanda isendiga. Aga kui kaua? Seda ma jälgin veel hoolega Igaljuhul, on mis on, edasi ma lähen Elite Drivoga.
Endal on sisuliselt sama teema tacx geniusega, kohe peale esimest sõitu hakkas tegema madalatel pööretel kahtlast häält, tacx on saatnud mulle juba kolmanda mootori keskosa ilma ,et ma oleks "vigaseid" tagasi saatnud. Nüüd olen viimasega mootoriga zwiftis 1500 km ära sõitnud. hääl hullemaks pole läinud ja loobunud nendega suhtlemisest (praegu) ,sest rohkem mootoreid koju korjata ka ei taha.
Re: Zwift
Paadunud maastikuratturina tunnistan, et Zwift on väga äge. Võimsuse põhine treening on arusaadav (esimest korda oskan andmetele peale vaadates arvata, mis värk on). Tacx Vortex Smart on karvajalale täiesti piisav (ja Eestist peaaegu et maailma parima hinnaga saadaval), 26" 44/11 ülekandega maastikuratas sai uue elu. Golden Cheetah on imeline näide heast vabavarast. Ühtegi eestlast pole ainult veel trehvanud sõitmas.
- Nominative
- Rattur
- Postitusi: 184
- Liitunud: 11. 06. 2010. 14:01
Re: Zwift
Ma tänahommikul vurasin seal Londonis 3h. Hommikuti ma vist ei olegi seal ühtegi eestlast näinud :Darnea kirjutas:Paadunud maastikuratturina tunnistan, et Zwift on väga äge. Võimsuse põhine treening on arusaadav (esimest korda oskan andmetele peale vaadates arvata, mis värk on). Tacx Vortex Smart on karvajalale täiesti piisav (ja Eestist peaaegu et maailma parima hinnaga saadaval), 26" 44/11 ülekandega maastikuratas sai uue elu. Golden Cheetah on imeline näide heast vabavarast. Ühtegi eestlast pole ainult veel trehvanud sõitmas.
Kirjutan vahel ka siia - viljarsaare.com
- kondiraputlane
- Rattur
- Postitusi: 16
- Liitunud: 10. 09. 2012. 22:30
Re: Zwift
Eestlaste leidmine on üleüldse raske kuna Eesti lipu joonitamisega pole Zwift veel hakkama saanud.Nominative kirjutas: Ma tänahommikul vurasin seal Londonis 3h. Hommikuti ma vist ei olegi seal ühtegi eestlast näinud
- Nominative
- Rattur
- Postitusi: 184
- Liitunud: 11. 06. 2010. 14:01
Re: Zwift
Jep. Olen neile mitu korda kirjutanud ja nende vastus on alati sama, kus toovad vabanduseks "memory restrictions" vastuse, mis on ilmselgelt täiesti naeruväärne. Kirjutasin neile ka viimane kord vastu, et kas nad ise ka aru saavad kui naeruväärne see on, millepeale ei vastatud midagi. Eesti lipp on seal ainuke Euroopa Liidu lipp, mida pole. Nüüd nad tõstsid oma teenuse hinda 50% ja lubasid rohkem spetsialiste palgata, niiet eks siis näis, kas see kajastub ka lipu saamises :)kondiraputlane kirjutas: Eestlaste leidmine on üleüldse raske kuna Eesti lipu joonitamisega pole Zwift veel hakkama saanud.
Kirjutan vahel ka siia - viljarsaare.com
Re: Zwift
viewforum.php?f=20HooligaN kirjutas:Yhiselt s6itma? T2na 10.01.18 kell 19.45 v2ike tiir 100km 3w/kg
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Zwift
Lõpuks ometi! Olen ligi kaks aastat sellel teemal nendega regulaarselt jauranud
arnea kirjutas:Tänane uuendus tõi siis lõpuks Eesti lipu. Great success igatahes. Osalesin ühes sõidus, kus eespool oli ka Eesti lippe näha. Lootsin järgi jõuda, aga siis läks kumm! Homme ehk uuesti.
Re: Zwift
Kusjuures see "mälu pole" oli vist tingitud iOS versioonist. Seal on tõesti vähe mälu. Selle viimase uuenduse juures oli kommentaar, et 1GB mäluga seadmetel parandati oluliselt stabiilsust. Ju siis õnnestus niipalju parandada, et saadi ka lippude jaoks ruumi juurde.juuser78 kirjutas:Lõpuks ometi! Olen ligi kaks aastat sellel teemal nendega regulaarselt jauranud
Re: Zwift
On keegi sel teemal silma peal hoidnud või omab ise värskemat kogemust, on neil ikka kvaliteediprobleemid veel?Nominative kirjutas:Mõtlesin, et panen siia vähe teksti teistele, kes mõtleb Tacx Flux'i ostmise peale. Ehk, antud hetkel ei tasu seda toodet soetada, kuna alates detsembrist 2016, kui toode turule paisati, ilmuvad pinnale järjepidevalt katkised Fluxid tüüpvigadega.
- Nominative
- Rattur
- Postitusi: 184
- Liitunud: 11. 06. 2010. 14:01
Re: Zwift
Mingi nurga pealt saad aimu hetkeolukorrast, kui lähed Facebooki gruppi nimega "Tacx Flux owners group". Aga, kui juba Fluxi peale mõtled, siis arvesta kindlasti ka Elite Direto rattapuki soetamist.
Kirjutan vahel ka siia - viljarsaare.com
- vigurivänt
- Rattur
- Postitusi: 798
- Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49
Re: Zwift
Oskab keegi nõu anda.
Elite Turbo Muin Smart B+ ühendan kõik ära, aga mees ekraanil tuigerdab vaevu edasi. Kõik nagu oleks juhendi järgi häälestatud (Elite Misuro Bluetooth/Ant+ junn). Kas võib jama olla selles, et asi on üle ''sinihamba'' ja parem oleks arvutile Ant+ liides muretseda?
Elite Turbo Muin Smart B+ ühendan kõik ära, aga mees ekraanil tuigerdab vaevu edasi. Kõik nagu oleks juhendi järgi häälestatud (Elite Misuro Bluetooth/Ant+ junn). Kas võib jama olla selles, et asi on üle ''sinihamba'' ja parem oleks arvutile Ant+ liides muretseda?
Tark ei torma!
- vigurivänt
- Rattur
- Postitusi: 798
- Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49
Re: Zwift
Ma pole väga võimsusanduriga sõitnud, aga nende kogemuste põhjal, mis mul on, siis pigem näitab võimsust natuke vähem.arnea kirjutas:Kas vaevu edasi tuigerdades on ka võimsusnumbrid naeruväärselt madalad?
Tark ei torma!
Re: Zwift
ma olen sõitnud (küll kombinatsioonis võimsusandur + rullikud) nii BT kui ANT+ ühendusega ja pole mingit vahet. kui mees ekraanil ikka vaevu edasi liigub, siis peab olema kas puki kalibreering vale või midagi muud mööda, muud seletust seal pole. Zwift arvutab kiiruse puhtalt võimsuse ja sisestatud kehakaalu järgi, ega sa juhuslikult kehakaalu pole valesti sisestanud (metric versus imperial ehk kilod versus naelad).?vigurivänt kirjutas:Oskab keegi nõu anda.
Elite Turbo Muin Smart B+ ühendan kõik ära, aga mees ekraanil tuigerdab vaevu edasi. Kõik nagu oleks juhendi järgi häälestatud (Elite Misuro Bluetooth/Ant+ junn). Kas võib jama olla selles, et asi on üle ''sinihamba'' ja parem oleks arvutile Ant+ liides muretseda?
56 viis kuus kuus 427
Re: Zwift
Mul on sama pukk. Seda Elite Misuro andurit saab seadistada vastavalt puki mudelile. Vist oli, et kui andur lahti võtta, siis pisikesele nupule vajutades peab LED 7x vilkuma. Et siis on õigesti seadistatud.vigurivänt kirjutas:Oskab keegi nõu anda.
Elite Turbo Muin Smart B+ ühendan kõik ära, aga mees ekraanil tuigerdab vaevu edasi. Kõik nagu oleks juhendi järgi häälestatud (Elite Misuro Bluetooth/Ant+ junn). Kas võib jama olla selles, et asi on üle ''sinihamba'' ja parem oleks arvutile Ant+ liides muretseda?
Aga oma kogemusest olen aru saanud, et see Misuro näitab veidi rohkem, kui reaalselt watte genereerid. Ma suutsin veorihma pinget sedistades jõuda täpsuseni ~+6%
Senikaua, kui ainult selle puki peal trenni teed, pole vahet. Kui aga teed vahest ka kuskil mujal, siis tead, et erinevus on sees.
Re: Zwift
Ok, aga mis võimsusnumbreid Zwift näitab?vigurivänt kirjutas:Ma pole väga võimsusanduriga sõitnud, aga nende kogemuste põhjal, mis mul on, siis pigem näitab võimsust natuke vähem.arnea kirjutas:Kas vaevu edasi tuigerdades on ka võimsusnumbrid naeruväärselt madalad?
Re: Zwift
Zwiftis kontrolli kindlasti oma kasutaja seadete alt oma kehakaalu number üle, minul on kogemus kus miskipärast oli kaal 1000kg, jah 1000kg miskit. ja siis vaatasin, et mis jama on, et tõusudel pressid nagu segane, aga tyyp ratta seljas hakkab mäest alla vajuma tagasi..
Tööstusautomaatika lahendused www.minitec.de
- vigurivänt
- Rattur
- Postitusi: 798
- Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49
Re: Zwift
Ma lugesin küll välja, et peab 11 korda vilkuma, äärmisel juhul 12. Proovisin muideks enamus asendeid ära ja ühel korral pigistasin lihtsalt vänta ringi ajades üle 2000W välja. Siis liikus mees ekraanil nii, nagu ma muidu tavaelus olen harjunud teistega võrreldes sõitmamartr kirjutas:
Mul on sama pukk. Seda Elite Misuro andurit saab seadistada vastavalt puki mudelile. Vist oli, et kui andur lahti võtta, siis pisikesele nupule vajutades peab LED 7x vilkuma. Et siis on õigesti seadistatud.
Pukk oli laenatud ja nüüdseks tagastatud ja seega teema maas. Eks otsin kusagilt mujalt praktilist kogemust.
Tark ei torma!
Re: Zwift
Toimib väga hästi.miilits kirjutas:Kas keegi ipadiga ka sõidab? Huvitab, et kuidas paigaldatud, kas lenksu küljes v kuskil kapi peal?
Mul on statiiviga laua peal, kuna laud on suht lähedal.
Akasa Leo - Desktop stand - orange - for Apple iPad
Sellist statiivi on lisaks laua peal kasutamisele võimalik kinnitada ka seinale või kuhugi:
StarTech.com Universal Tablet Desk Stand
Re: Zwift
Vaatasin just oma Zwift profilet.
13609 km, 147639 tõusumeetrit.
Alustasin 235w FTP-ga, hetkel 330w, kõrgeim mõõdetud 341 w (umbes 4,6 w/kg).
Reaalsetes tulemustes muutus nii, et kui esiti sõitsin eraldistardis keskmiseid kiiruseid 38 ja 39 km/h juurde, siis nüüd reeglina üle 41 km/h (sealhulgas 90 km üle 40 km/h). Pereelu ning korraga kolme spordiala harrastamine ei ole lubanud kiiremini areneda.
13609 km, 147639 tõusumeetrit.
Alustasin 235w FTP-ga, hetkel 330w, kõrgeim mõõdetud 341 w (umbes 4,6 w/kg).
Reaalsetes tulemustes muutus nii, et kui esiti sõitsin eraldistardis keskmiseid kiiruseid 38 ja 39 km/h juurde, siis nüüd reeglina üle 41 km/h (sealhulgas 90 km üle 40 km/h). Pereelu ning korraga kolme spordiala harrastamine ei ole lubanud kiiremini areneda.
Re: Zwift
Peab ikka palju aega olema või fännama toas sõitmist, et selline kilometraaz pukis koguda.
Mul on kahe hooajaga 1000+km ja sellest ka enamus esimesel aastal kui asi oli uus ja huvitav.
Kuigi on Taxc NEO pukk jne. siis teisel hooajal oli sõit juba üsna nüri tegevus.
Natukene oli asi võibolla ka rattas mille asend polnud parim ja tekitas tänu sellele vaevusi.
See aasta on uus ratas mis maanteel hea ehk annan pukisõidule vist veel ühe võimaluse...
Mul on kahe hooajaga 1000+km ja sellest ka enamus esimesel aastal kui asi oli uus ja huvitav.
Kuigi on Taxc NEO pukk jne. siis teisel hooajal oli sõit juba üsna nüri tegevus.
Natukene oli asi võibolla ka rattas mille asend polnud parim ja tekitas tänu sellele vaevusi.
See aasta on uus ratas mis maanteel hea ehk annan pukisõidule vist veel ühe võimaluse...
Viimati muutis indro, 31. 12. 2018. 11:45, muudetud 1 kord.
Re: Zwift
Kui on kompott suurtest eesmärkidest, tahtejõust ning napist ajast, siis ma leian, et see on ainuvõimalik lahendus. Ma ise sõitsin alguses rumala pukiga, siis Vortexiga ja nüüd Diretoga. Lõppkokkuvõttes pole väga vahet, mis pukki kasutada, sest jalalihased saavad aru ainult kahest asjast: kui raske ja kui kaua.indro kirjutas:Peab ikka palju aega olema või fännama toas sõitmist, et selline kilometraaz pukis koguda.
- Nominative
- Rattur
- Postitusi: 184
- Liitunud: 11. 06. 2010. 14:01
Re: Zwift
Panen puusalt sellise fakti, mille ma ise välja mõtlesin ;) Igaljuhul, et toas palju kilomeetreid koguda, peab olema psüühiliselt tugev, et suuta kannatada palju ebamugavust. Õues on lihtsam kannatada, sest ümberringi on pidev muutuv keskkond, mis mõtteid eemale viib. Toas ei ole palju asju, mis mõtteid eemale viib. Kõige raskem setup - pukk ja tühi tuba. Ja kuidas saab tugevaks? Tuleb õppida tähelepanu juhtima ja tuleb õppida, kuidas olla üksi :)
Kirjutan vahel ka siia - viljarsaare.com
Re: Zwift
Tellisin ka oma esimese puki ära just, põhimõtteliselt Zwifti pärast. Nüüd on 2 nädalat aega ilastada ja Zwifit kontot registreerida... . On mingeid sarnaseid konkureerivaid äppe veel? Pinget pakub just teistega võiduajamise võimalus ning challengid/badged jms. Kujutan ette, et sarnaneb võidusõidu arvutimängudele, ainult et veel lahedam..
Viimati muutis radiaator, 09. 12. 2018. 12:42, muudetud 1 kord.
- kondiraputlane
- Rattur
- Postitusi: 16
- Liitunud: 10. 09. 2012. 22:30
Re: Zwift
Kes TrainerRoadi podcasti kuulavad, siis juba teavad, et nemad ei suuda ära kiita tööstuslikke põrandate/seinte kuivatamise jaoks mõeldud ventilaatoreid.
Kuna endal sama probleem, et tavalised ventilaatorid, nagu Honeywell HT-900E, ei ole piisavad ning Wahoo ventilaatori eest 230 EURi ka ei raatsi maksta, siis otsustasin tööstusliku ventilaatori ära proovida. Julgen omat poolt soovitada, kordades tugevam kui mu Honeywellid, nagu pistaks pea aknast välja autoga sõites .
Päris TR soovitatud mudeleid Eestist ega Euroopast ei leidnud, kuid ekvivalent UK-st: https://www.cleva-uk.com/products/vacma ... 9263692834. Eeldan, et Eestis ka analoogsed isendid poodides saadaval.
- kondiraputlane
- Rattur
- Postitusi: 16
- Liitunud: 10. 09. 2012. 22:30
Re: Zwift
Nii, esimene virtuaalne "Tour de France" etapp läbi - mis muljed tekkisid? Oli näha liiga vara sprintijaid, rünnakuid, mis tundusid nagu sprindi harjutamisi, power-up'idega mitte arvestamist, ootamatuid võitjaid. Korraldus jättis kohati soovida, intervjuudel heli polnud, kommentaatorid rääkisid samal ajal kui muusika mängis aga kokkuvõttes oli huvitav, eks näis mis tulevik toob.
Kes veel kursis pole, siis rohkem infot siin: https://www.letour.fr/en/virtual-tour-de-france ja etappe saab Zwift YouTube kanalist järgi vaadata: https://www.youtube.com/c/Zwift/videos.
Trailer
https://www.letour.fr/en/video-gallery/tdf-virtuel-uk
Paar pilti
Kes veel kursis pole, siis rohkem infot siin: https://www.letour.fr/en/virtual-tour-de-france ja etappe saab Zwift YouTube kanalist järgi vaadata: https://www.youtube.com/c/Zwift/videos.
Trailer
https://www.letour.fr/en/video-gallery/tdf-virtuel-uk
Paar pilti
Re: Zwift
Tänasel nigela suusailmaga päeval on paras aeg jagada ka oma talvehooaja kogemust Zwiftiga.
Asjaolude kokkulangemisel õnnestus sügisel saada sõbralt laenuks Tacx Neo power trainer. Otsustasin selle üles seada oma keldriboksi:
Kuna kasutan sõitmiseks quick release tagateljega MTB'd ning MTB ja MNT rataste tagumise "kahvli" laiuste standardid on erinevad, siis seisnes esmane "üllatus" selles, et pidin asja toimimiseks ostma sobiva Tacx 135x10mm adapteri ostma. Selle peale tulin muidugi siis kui olin juba tükk aega jännanud ratta pukile asetamise ebaõnnestumisega. Lisaks ostsin puki jaoks uue 11-40T kasseti ideega see kevadel ratta tagajooksule alla kruvida.
Kui kõik oli üles seatud ja Zwift esimest korda käivitatud oli esimene reaktsioon hämming. Miks ülekanne müriseb ja vibreerib? Sai siis põhjalikult käiguvahetust reguleeritud ja edasi sõidetud kuni mingi hetk muutus ülekanne vaikseks. Alles hiljem sain aru, et tegu ei olnud Bugi vaid Featuuriga. Zwift oli mind nimelt esimeseks sõiduks munakiviteele asetanud ja TacX Neo andis endast parima, et neid sensatsioone mulle ka läbi ratta teatavaks teha.
Järgmise sõiduga läksin juba Zwifti omadusi avastama. Millest muust alustada kui ikka FTP testist, et oma võimekusest märk maha jätta ja loodetavasti kevadel tulemusi võrrelda. Valisin testimiseks Ramp Testi, mis seisneb selles, et pärast lühikest soojendust hakatakse 100W tasemelt iga minuti järel raskustaset 20W kaupa tõstma. Sõidad kaua jaksad ning kui enam ei jaksa arvutab Zwift välja Sinu ligikaudse FTP. Täpset algoritmi või valemit nad ei avalikusta, aga katsed näitasid, et Zwifti järgi on FTP ca 75% maksimaalsest Ramp Testil saavutatud võimsusest. Minu puhul oli esimeseks tulemuseks 211 W. Nüüd tuli välja mõelda, kuidas seda tulemust parandada?
Valisin selleks ilma pikemalt mõtlemata välja Zwifti treeningkava "FTP Builder", mille kestvuseks oli 6 nädalat. Sisuliselt oli tegemist erinevate intensiivsustega intervalltreeningutega, mille raskustaset reguleeriti Ramp Testil välja selgitatud FTP järgi. Juba esimese sõidu ajal sai mulle selgeks üks Zwifti väga lahe omadus, mis muutis uue kasseti ostmise suhteliselt mõttetuks. Nimelt nn "ERG Mode", mis hoiab stabiilset võimsust sõltumata sellest milline ülekanne on käiguvahetuse abil valitud. Kui selle avastasin, sõitsin edaspidi juba ainult ühe ja sama käiguga ja lasin programmil endal võimsust valida.
Mul on varasemalt olnud kodus ka spinninguratas, kuid sellega treenimine mul väga hästi ei õnnestunud. Kuna ma treenin peamiselt hea enesetunde ja emotsiooni nimel, algaja/harrastaja tasemel, ei suutnud ma endas motivatsiooni leida, et kodus spinnida. See oli lihtsalt tapvalt igav. Jah, asja sai vürtsitada Youtubest rattavideote vaatamisega, kuid vajaka jäi selgest sihist, tagasisidest, programmist jne. Lühidalt - selline treenimine vajas oluliselt suuremat fokuseeritust, kui minul parajasti käepärast oli. Seetõttu olin alguses ka Zwifti osas väga skeptiline. Sotsiaalsest aspektist ma ei hoolinud, mul polnud vähimatki kavatsust võtta osa grupisõitudest või võistlustest. Pigem oli plaan talvehooaeg sportlikult sisustada ja endale sobival ajal sõita.
Seda enam olin täitsa meeldivalt üllatunud, et kardetud nüristavat rutiini hooaja jooksul ei tekkinudki. Sõitsin treeningprogrammi taustal läbi erinevaid Zwifti marsruute ("route"), kogusin tulemuspunkte ("achievemente", "experience pointe"), tõmbasin omale virtuaalselt selga edevamad riided, hankisin punktide eest virtuaalpoest tipptasemel FS MTB ratta, õppisin marsruute valima ligikaudse treeningu pikkuse järgi, et ikka lõpus "achievement" kirja saaks jne. Kõik täiesti mõttetud tegevused, näiteks parem ratas ei anna virtuaalsõidul vähimatki juurde, kuid need siiski andsid sõidumotivatsioonile väikse impulsi lisaks. Lisaks muidugi see, et tore oli näha enda samal ajal samas kohas sõitmas erinevaid "päris inimesi". Osad möödusid minust nagu postist, teistest sain ise mööda. Kõige motiveerivam oli muidugi Alpe du Zwifti vallutades jääda jalgu jooksjatele (Zwiftiga saab treenida ka jooksulindilt). Kõige skeptilisem olin alguses selle arvutimängulaadse keskkonna üle, kuid ka see sai ruttu väga omaseks ja tegelikult andis treeningutele palju juurde. Tekkisid seosed erinevate piirkondadega ja hasart osadest mägedest üle saamisel jne.
Pärast "FTP Builder" programmi läbimist tegin uue Ramp Testi ja seekord saavutasin tulemuseks juba 235W. Edust kannustatuna võtsin kohe ette 12 nädalat kestva programmi "Build Me Up", mis keeras raskustasemelt vinti natuke peale. Pikemad treeningud hakkasid ulatuma 1,5 - 2h'ni ning osad intervallid tõmbasid mootori ikka korralikult käima. Kahel korral otsustasin treeningu pooleli jätta. Mõlemal korral oli pikast tööpäevast väsimus ees ja tundsin, et ei jaksa nii kõvasti pingutada kui programm parasjagu nõudis. Kerisin siis lihtaslt rahulikult natuke peale ilma vähimagi süümepiinata. Vahepeal tabas Eestis kaunis talv ning tegin kuuks ajaks Zwiftiga pausi ning käisin hoopis suusatamas. Pärast suusahooaega tegin aga programmi lõpuni ning viimasel Ramp Testil sain tulemuseks juba 257W.
Kuna mulle endale andmed meeldivad, siis postitan siia ühe graafiku, kuhu olen korraga ära toonud kõigi kolm Ramp Testi viimased hetked. Minu arvates iseloomustab see väga kenasti seda, kuidas treeningperioodi lõpus jaksasin koormusele pikemalt vastu pidada. Ehk siis struktureeritud treeningplaanist paistis, et oli kasu. Järgmine huvitav moment saab olema MTB võistlushooaja algus. Kas kõrgem FTP paistab ka natuke paremates võistlustulemustes? Varsti saab teada.
Kokkuvõttes jättis sellisel moel siserattasõit mulle hea mulje. Kavatsen järgmisel hooajal kindlasti jätkata. Eks näis kas Zwifti või mõne nende konkurendiga. Eks näis, mis tuuled sügisel puhuvad. Tänan tähelepanu eest.
Asjaolude kokkulangemisel õnnestus sügisel saada sõbralt laenuks Tacx Neo power trainer. Otsustasin selle üles seada oma keldriboksi:
Kuna kasutan sõitmiseks quick release tagateljega MTB'd ning MTB ja MNT rataste tagumise "kahvli" laiuste standardid on erinevad, siis seisnes esmane "üllatus" selles, et pidin asja toimimiseks ostma sobiva Tacx 135x10mm adapteri ostma. Selle peale tulin muidugi siis kui olin juba tükk aega jännanud ratta pukile asetamise ebaõnnestumisega. Lisaks ostsin puki jaoks uue 11-40T kasseti ideega see kevadel ratta tagajooksule alla kruvida.
Kui kõik oli üles seatud ja Zwift esimest korda käivitatud oli esimene reaktsioon hämming. Miks ülekanne müriseb ja vibreerib? Sai siis põhjalikult käiguvahetust reguleeritud ja edasi sõidetud kuni mingi hetk muutus ülekanne vaikseks. Alles hiljem sain aru, et tegu ei olnud Bugi vaid Featuuriga. Zwift oli mind nimelt esimeseks sõiduks munakiviteele asetanud ja TacX Neo andis endast parima, et neid sensatsioone mulle ka läbi ratta teatavaks teha.
Järgmise sõiduga läksin juba Zwifti omadusi avastama. Millest muust alustada kui ikka FTP testist, et oma võimekusest märk maha jätta ja loodetavasti kevadel tulemusi võrrelda. Valisin testimiseks Ramp Testi, mis seisneb selles, et pärast lühikest soojendust hakatakse 100W tasemelt iga minuti järel raskustaset 20W kaupa tõstma. Sõidad kaua jaksad ning kui enam ei jaksa arvutab Zwift välja Sinu ligikaudse FTP. Täpset algoritmi või valemit nad ei avalikusta, aga katsed näitasid, et Zwifti järgi on FTP ca 75% maksimaalsest Ramp Testil saavutatud võimsusest. Minu puhul oli esimeseks tulemuseks 211 W. Nüüd tuli välja mõelda, kuidas seda tulemust parandada?
Valisin selleks ilma pikemalt mõtlemata välja Zwifti treeningkava "FTP Builder", mille kestvuseks oli 6 nädalat. Sisuliselt oli tegemist erinevate intensiivsustega intervalltreeningutega, mille raskustaset reguleeriti Ramp Testil välja selgitatud FTP järgi. Juba esimese sõidu ajal sai mulle selgeks üks Zwifti väga lahe omadus, mis muutis uue kasseti ostmise suhteliselt mõttetuks. Nimelt nn "ERG Mode", mis hoiab stabiilset võimsust sõltumata sellest milline ülekanne on käiguvahetuse abil valitud. Kui selle avastasin, sõitsin edaspidi juba ainult ühe ja sama käiguga ja lasin programmil endal võimsust valida.
Mul on varasemalt olnud kodus ka spinninguratas, kuid sellega treenimine mul väga hästi ei õnnestunud. Kuna ma treenin peamiselt hea enesetunde ja emotsiooni nimel, algaja/harrastaja tasemel, ei suutnud ma endas motivatsiooni leida, et kodus spinnida. See oli lihtsalt tapvalt igav. Jah, asja sai vürtsitada Youtubest rattavideote vaatamisega, kuid vajaka jäi selgest sihist, tagasisidest, programmist jne. Lühidalt - selline treenimine vajas oluliselt suuremat fokuseeritust, kui minul parajasti käepärast oli. Seetõttu olin alguses ka Zwifti osas väga skeptiline. Sotsiaalsest aspektist ma ei hoolinud, mul polnud vähimatki kavatsust võtta osa grupisõitudest või võistlustest. Pigem oli plaan talvehooaeg sportlikult sisustada ja endale sobival ajal sõita.
Seda enam olin täitsa meeldivalt üllatunud, et kardetud nüristavat rutiini hooaja jooksul ei tekkinudki. Sõitsin treeningprogrammi taustal läbi erinevaid Zwifti marsruute ("route"), kogusin tulemuspunkte ("achievemente", "experience pointe"), tõmbasin omale virtuaalselt selga edevamad riided, hankisin punktide eest virtuaalpoest tipptasemel FS MTB ratta, õppisin marsruute valima ligikaudse treeningu pikkuse järgi, et ikka lõpus "achievement" kirja saaks jne. Kõik täiesti mõttetud tegevused, näiteks parem ratas ei anna virtuaalsõidul vähimatki juurde, kuid need siiski andsid sõidumotivatsioonile väikse impulsi lisaks. Lisaks muidugi see, et tore oli näha enda samal ajal samas kohas sõitmas erinevaid "päris inimesi". Osad möödusid minust nagu postist, teistest sain ise mööda. Kõige motiveerivam oli muidugi Alpe du Zwifti vallutades jääda jalgu jooksjatele (Zwiftiga saab treenida ka jooksulindilt). Kõige skeptilisem olin alguses selle arvutimängulaadse keskkonna üle, kuid ka see sai ruttu väga omaseks ja tegelikult andis treeningutele palju juurde. Tekkisid seosed erinevate piirkondadega ja hasart osadest mägedest üle saamisel jne.
Pärast "FTP Builder" programmi läbimist tegin uue Ramp Testi ja seekord saavutasin tulemuseks juba 235W. Edust kannustatuna võtsin kohe ette 12 nädalat kestva programmi "Build Me Up", mis keeras raskustasemelt vinti natuke peale. Pikemad treeningud hakkasid ulatuma 1,5 - 2h'ni ning osad intervallid tõmbasid mootori ikka korralikult käima. Kahel korral otsustasin treeningu pooleli jätta. Mõlemal korral oli pikast tööpäevast väsimus ees ja tundsin, et ei jaksa nii kõvasti pingutada kui programm parasjagu nõudis. Kerisin siis lihtaslt rahulikult natuke peale ilma vähimagi süümepiinata. Vahepeal tabas Eestis kaunis talv ning tegin kuuks ajaks Zwiftiga pausi ning käisin hoopis suusatamas. Pärast suusahooaega tegin aga programmi lõpuni ning viimasel Ramp Testil sain tulemuseks juba 257W.
Kuna mulle endale andmed meeldivad, siis postitan siia ühe graafiku, kuhu olen korraga ära toonud kõigi kolm Ramp Testi viimased hetked. Minu arvates iseloomustab see väga kenasti seda, kuidas treeningperioodi lõpus jaksasin koormusele pikemalt vastu pidada. Ehk siis struktureeritud treeningplaanist paistis, et oli kasu. Järgmine huvitav moment saab olema MTB võistlushooaja algus. Kas kõrgem FTP paistab ka natuke paremates võistlustulemustes? Varsti saab teada.
Kokkuvõttes jättis sellisel moel siserattasõit mulle hea mulje. Kavatsen järgmisel hooajal kindlasti jätkata. Eks näis kas Zwifti või mõne nende konkurendiga. Eks näis, mis tuuled sügisel puhuvad. Tänan tähelepanu eest.
Re: Zwift
Tore kui meeldis, aga eks see ole pigem selline alguse vaimustus. Olen kaks aastat erinevate keskkondade peal olnud, nii et ka suvel sai ilmad kehvemaks mõeldud. Raiusin muudkui endale, et palju kasulikum kui väljas sõit jne, aga nüüd kui jää on väljas kadunud siis puki peale mõtlen suht vastikusega. Mingid tunnised intensiivsed sutsakad elaks veel üle, aga pikemate puhul on loogika pigem see, et väljas autode vahel sõites on väiksem võimalus ajukahjustust saada.
Re: Zwift
Tere. Kas kogenenumad puki kasutajad oskavad midagi öelda ka puki vastupidavuse kohta külmades tingimustes? Mul on nimelt küllaltki suur rõdu. Rõdu on klaasitatud ning seal on super trenni teha. Temperatuur on voibolla mõned kraadid kõrgemad kui õues, kuid miinusesse läheb ikka. Nüüd külmade ilmadega olen pukki hakkanud ööseks tuppa tarima. Kas on kellelgi kogemus puki hoidmisega garraazis või rõdul ? Garmini koduleheküljelt lugesin, et seade töötab kuni -20c tingimustes. Reaalselt arvan, et miinuskraadidega ei ole mõtet teda rõdul hoida, aga kui keegi konkreetselt teab, et aparaat on ehitatud vastu pidama sellistes tingimustes, siis olen tänulik arvamuse üle.
Re: Zwift
Endal ka klaasitatud rõdu, kus rattaid ja ka pukki hoian. Pukk Elite Suito. Talvel trenni tegemiseks tõstan puki rattaga siis tuppa. Ei ole täheldanud, et temperatuuri erinevus mingeid probleeme või anomaaliad tekitaks. Sõidan regulaarselt, küllap saaks aru, kui mingi 10w või rohkem valesti oleks, aga ei ole mingit probleemi olnud. Kalibreerin heal juhul kord kuus.
Re: Zwift
Üle nulli temperatuuridega pole probleemi olnud.
Niiskus võib probleemiks saada, seeg peale trenni tuleks rõdu ventileerida.
Niiskus võib probleemiks saada, seeg peale trenni tuleks rõdu ventileerida.
Müüa Veloflex MNT rehvid: viewtopic.php?f=144&t=84505&p=387357#p387357