Esimest korda
Esimest korda
Tere Teile kõigile!
Kirjutan Teile siia, et saada mõnele oma küsimusele vastust. Nimelt sooviksin osta endale esimest jalgratast pärast lapsepõlve. Ratta soetamise eesmärgiks on trenni tegemine (kaalu langetamine). Küsimus aga Teile, et milline peaks olema see jalgratas mille ostma peaksin?
Sõitma kavatsen hakata kattega teedel ja enamasti rattateel. Maanteele alguses vist ei peaks minema? Ja metsa ka otseselt ei satu või kui siis ainult mõni väike metsavahe lõik tasase pinnasega (kui seda peaks juhtuma).
Ma ei tea kui palju see ratta valimisel rolli mängib aga kaalu on mul palju ja kaalun 125 kg olles 185 cm pikk. Trenni soovin hakata tegema kaalulangetamise eesmärgil 5x nädalas (vähemalt).
Esialgne investeering rattasse võik olla pigem vähem, kui rohkem sessuhtes esimeseks ratta hinnaks üle 400 eur ma ei saa kahjuks lubada.
Kui oskate mind aidata sellise küsimusega oleks Teile väga tänulik!
Kirjutan Teile siia, et saada mõnele oma küsimusele vastust. Nimelt sooviksin osta endale esimest jalgratast pärast lapsepõlve. Ratta soetamise eesmärgiks on trenni tegemine (kaalu langetamine). Küsimus aga Teile, et milline peaks olema see jalgratas mille ostma peaksin?
Sõitma kavatsen hakata kattega teedel ja enamasti rattateel. Maanteele alguses vist ei peaks minema? Ja metsa ka otseselt ei satu või kui siis ainult mõni väike metsavahe lõik tasase pinnasega (kui seda peaks juhtuma).
Ma ei tea kui palju see ratta valimisel rolli mängib aga kaalu on mul palju ja kaalun 125 kg olles 185 cm pikk. Trenni soovin hakata tegema kaalulangetamise eesmärgil 5x nädalas (vähemalt).
Esialgne investeering rattasse võik olla pigem vähem, kui rohkem sessuhtes esimeseks ratta hinnaks üle 400 eur ma ei saa kahjuks lubada.
Kui oskate mind aidata sellise küsimusega oleks Teile väga tänulik!
Re: Esimest korda
Hei.
Ratta soovitamise osas jään vastuse võlgu ja kui see vastus on kohatu siis võib vabalt eemaldada.
Minu soe soovitus on kaalu langetamiseks võtta ette toitumine, mitte treenimine elukutselise mahtudega. Been there done that.
Kui seni pole füüsilist aktiivsust liiga palju olnud siis 5 või rohkem korda nädalas treening (kui see on tõesti treening mitte keskmisest natuke aktiivsem olemine) tähendab üsna kõrge tõenäosusega kiiret üle tegemist, motivatsiooni kadu, kehvemal juhul ka terviseriket ja kaalu tõusu.
Misiganes otsustad, soovin edu igal juhul.
Ratta soovitamise osas jään vastuse võlgu ja kui see vastus on kohatu siis võib vabalt eemaldada.
Minu soe soovitus on kaalu langetamiseks võtta ette toitumine, mitte treenimine elukutselise mahtudega. Been there done that.
Kui seni pole füüsilist aktiivsust liiga palju olnud siis 5 või rohkem korda nädalas treening (kui see on tõesti treening mitte keskmisest natuke aktiivsem olemine) tähendab üsna kõrge tõenäosusega kiiret üle tegemist, motivatsiooni kadu, kehvemal juhul ka terviseriket ja kaalu tõusu.
Misiganes otsustad, soovin edu igal juhul.
Re: Esimest korda
Mine käi läbi erinevad suuremad rattakauplused ja räägi oma mõttest. Proovi erinevaid ja leia endale sobivaim. Vastupidavuse ja sõidumugavuse võtmes pakun, et miski hübriidilaadne ratas on kõige sobilikum.
OT/
Ilmselt kodanik teab ka ise, et toitumine on osa võrrandist, samamoodi nagu ilma lisanduva liikumiseta on kaalulangus vaevaline. Nt tunnike kulgemist päevas on täiesti piisav algatuseks, kaloreid kulub kenasti.
/OT
OT/
Teemaalagataja ei ole rääkinud midagi "elukutseliste" mahtudest Oma lollusi ei tasu ekstrapoleerida valimatult ...KaidoV kirjutas:Minu soe soovitus on kaalu langetamiseks võtta ette toitumine, mitte treenimine elukutselise mahtudega. Been there done that.
Ilmselt kodanik teab ka ise, et toitumine on osa võrrandist, samamoodi nagu ilma lisanduva liikumiseta on kaalulangus vaevaline. Nt tunnike kulgemist päevas on täiesti piisav algatuseks, kaloreid kulub kenasti.
/OT
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Esimest korda
Toitumine kindlasti käib sinna juurde. Sellest olengi juba alustanud. Nüüd tahaks füüsilist ka lisada.
Re: Esimest korda
Minu meelest väga hea jutt, eriti siis, kui abikaasa ei luba trenni minna, vaid tahab, et sa midagi targemat teeks .
http://viltsvilts.blogspot.com/2014/12/ ... 40-kg.html
http://viltsvilts.blogspot.com/2014/12/ ... 40-kg.html
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
Re: Esimest korda
See sul topelt postitus, Ost foorumis täpselt sama.Zill154 kirjutas:Tere Teile kõigile!
Kirjutan Teile siia, et saada mõnele oma küsimusele vastust. Nimelt sooviksin osta endale esimest jalgratast pärast lapsepõlve....
Soovitaks kõvakahvliga hübriidi või fitness ratast. Kindlasti ära osta amordiga hübriidi - odav amort on reeglina saast ja mõttetu 2-3 kg lisakaalu, seda enam, et asfaldil-kruusal on efekt olematu.
Näiteks
- Cube Hyde https://www.veloplus.ee/et/toode/ratas- ... 8-cm-44785
- Merida Speeder 300 https://www.veloplus.ee/et/toode/ratas- ... must-49643
- Scott Silence 30 http://www.hawaii.ee/et/tooted/suvi/rat ... men-265456
- Specialized Men's Sirrus Alloy Disc https://www.specialized.com/ee/en/mens- ... 701-134215 (http://www.vo2.ee/rattapood/meie-story/meie-story-2/)
EvansCycle on kah hea koht ratta ostuks - ise sealt 2 ratast ostnud, postikulu umbes 50€.
Pinnacle Lithium 3 2018 Hybrid Bike https://www.evanscycles.com/en-ee/pinna ... e-EV275573
Pinnacle Lithium 5 2018 Hybrid Bike https://www.evanscycles.com/en-ee/pinna ... e-EV275575
Pinnacle Lithium Alfine 2018 Hybrid Bike (tagumine käiguvahetus rattarummu sisene Alfine süsteem) https://www.evanscycles.com/en-ee/pinna ... e-EV306906
Siis veel Canyon Roadlite Fitness rattad (hetkel suured aled) ja müüb kah posti teel Eestisse: https://www.canyon.com/en-ee/fitness/roadlite/#men
Spikker ratta komponentide kohta:
Shimano maantegrupid (kallimast odavamani): Dura-Ace, Ultegra, 105, Tiagra, Sora, 2000-series
Shimano maastikurattagrupid (kallimast odavamani): XTR, XT, SLX/LX, Deore, Alivio, Acera, Tourney
Eelpooltoodud rattastest oleks enda personaalsed soovitused 125 kg kaaluvale mehele mõni Pinnacle Lithium või Cube Hyde mudelitest.
Pinnacle Lithium mudelid: Väga head, testide põhjal väga kiired ja hübriidi jaoks ideaalse laiusega Continental Sport Contact II 700 x 42c rehvid poest kaasas, kvaliteetne Shimano käiguvahetus, ees 42/32/22T hammasrattad, mis on väga mõistlikud hammasrataste suurused, kassett 12-32T või 12-28T mis on ka väga mõistlik (tippkiirus 42-12 ülekandega oleks üle 46 km/h 100 vändapööret minutis korral), hüdraulilised Shimano ketaspidurid, topeltseintega tugevad jooksud, terasest esihark, mis annab teevibrat vähem edasi kui alumiiniumist esihargid, näeb lahe välja ja tugevam ka, saab külge kruvida esimese pakiraami või lisapudelikorvid matkamiseks. Saab peale panna porikad ja mahuvad alla kuni 2 tollised rehvid (2 tollistega võib juba maastikumaratonile minna...). Keskjooks on BSA keermega, mis on töökindlaim keskjooksu lahendus. Suht ideaalne ja stiilse välimusega hübriid mu meelest, eriti veel hindu vaadates. Pikkuse 185 cm korral oled täpselt L ja XL raamisuuruste vahel, sobiks ilmselt mõlemad ja alati saab ju asendit veidi sättida pikema või lühema lenksukinnituse paigaldamisega. Oletaks siiski pigem, et L suurus oleks OK.
Cube Hyde mudelid kah väga mõistliku konfiguratsiooniga. Olemas ka rummusisese Shimano Nexus käiguvahetajaga ja hooldusvaba rihmülekandega Cube Hyde Pro variant. Hyde plussiks, nagu Pinnacle mudelitelgi, on laiade rehvide kasutamise võimalus - tulevad poest Schwalbe Big Apple 2.15 tolliste kummidega, millega on ka pikemaid kruusa- ja metsatee otsi väga mugav sõita. Korralikud Shimano pidurid ja rummud.
Re: Esimest korda
Kunagi olin sama murega üksi. Küll eesmaärk oli teine, lihtsalt sõita rattaga. Aga poodi minnes ei osanud valida ja veel vähem küsida, kuna soov oli nautita Laulasmaa künlike metsasid ja ka siledat asfalti ning lõpuks ka naise ja lastega randa sõita.
Ostsin GT hübriidi. Kole raske jne. AGA, sain sellega nautida/piinelda metsas, maanteel, linnas, matkal, kus iganes. Käisin sellega võistlustel (maante ja maastiku). Olin oma ostuga rahul, SEST sain aru, maastikule, maanteele, matkamiseks ja linna, igale poole vajad sa erinevat ratast, KUI sa tahad rattasõitu nautida.
Tänaseks on mul kuuris 4 ratast ja otsast vahetan neid järjest kallimate vastu välja, SEST kohe pole mõtet osta EUR 4000 ratast, kui puudub hiljem võrdlus moment, miks see kallis ratas on kallis ja mis seal siis on parem (reaalselt, mitte paberil). Samuti, vähe vanakooli teema, aga kalli ratta peab välja teenima. Kui on huvi, siis pean endale tõestama ja näitama, et ikka sõidan ka rattaga, et oleks põhjus osta kallim ratas. Et suvel 10 korda sõita, ei pea omama Kangerti vana, eelmise hooaja ratast, piisab ka odavamast.
Ehk siis, Soovitan pisut sportlikuma hübriidi. Mine vaata, mis välimuselt sobib ja osta ära. Usu mind, sinule vahet pole, kas on XT või Acera, eesmärk on trenni teha. Ja jälle, kui järgmine aasta on ikka endiselt, mida alla võtta ja tahe rattaga sõita, ostad omale XTR käikari ja saad aru, et kui tuul vastu, siis on tuul vastu, vahet pole mis käikar sul küljes on
Jõudu jaksu !
Ostsin GT hübriidi. Kole raske jne. AGA, sain sellega nautida/piinelda metsas, maanteel, linnas, matkal, kus iganes. Käisin sellega võistlustel (maante ja maastiku). Olin oma ostuga rahul, SEST sain aru, maastikule, maanteele, matkamiseks ja linna, igale poole vajad sa erinevat ratast, KUI sa tahad rattasõitu nautida.
Tänaseks on mul kuuris 4 ratast ja otsast vahetan neid järjest kallimate vastu välja, SEST kohe pole mõtet osta EUR 4000 ratast, kui puudub hiljem võrdlus moment, miks see kallis ratas on kallis ja mis seal siis on parem (reaalselt, mitte paberil). Samuti, vähe vanakooli teema, aga kalli ratta peab välja teenima. Kui on huvi, siis pean endale tõestama ja näitama, et ikka sõidan ka rattaga, et oleks põhjus osta kallim ratas. Et suvel 10 korda sõita, ei pea omama Kangerti vana, eelmise hooaja ratast, piisab ka odavamast.
Ehk siis, Soovitan pisut sportlikuma hübriidi. Mine vaata, mis välimuselt sobib ja osta ära. Usu mind, sinule vahet pole, kas on XT või Acera, eesmärk on trenni teha. Ja jälle, kui järgmine aasta on ikka endiselt, mida alla võtta ja tahe rattaga sõita, ostad omale XTR käikari ja saad aru, et kui tuul vastu, siis on tuul vastu, vahet pole mis käikar sul küljes on
Jõudu jaksu !
Re: Esimest korda
Kui eelarve on piiratud(ca 400euri),siis on eelarve piiratud,ok natuke ilmselt punnitab juurde, aga mõttetu soovitada tonniseid ja mitmetonniseid rattaid. Cube hydest 160euri odavam on https://www.veloplus.ee/et/toode/ratas- ... 50cm-40872 ja nagu valatult sobib eelarvesse selline sõiduvahend https://www.veloplus.ee/et/toode/ratas- ... 52cm-43098 õlipiduritega,no mis me räägime.
5 korda nädalas võib sõita küll , aga ettevaatlikult,kui peale sõitu on enesetunne kehv,siis järgmine sõit võtta rahulikumalt.Kui aga tunne on hea peale sõitu,siis miks mitte homme uuesti.
Maanteed pole ka põhjust peljata,pigem algajal just rahulikum kulgeda kui linnaliikluses.
5 korda nädalas võib sõita küll , aga ettevaatlikult,kui peale sõitu on enesetunne kehv,siis järgmine sõit võtta rahulikumalt.Kui aga tunne on hea peale sõitu,siis miks mitte homme uuesti.
Maanteed pole ka põhjust peljata,pigem algajal just rahulikum kulgeda kui linnaliikluses.
Re: Esimest korda
Dront2 pakutust siis pigem Merida Crossway. Cube amort on miinus mitte pluss.
Re: Esimest korda
See Merida ehk väikeseks jääb 185 kasvu mehele kui 52cm raami suurust näitab. Aga igal juhul tuleb poes proovida, siis saab selgeks.
Re: Esimest korda
Eks seda võib suurema raamiga ka leida kui hästi otsida https://www.veloplus.ee/et/toode/ratas- ... 58cm-43100