Kui soetada uut maastikuratast, kas 27.5" või 29"?
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kui soetada uut maastikuratast, kas 27.5" või 29"?
Nagu ikka, vahel juhtub, et miskisuguses vanuses tekib igatsus lapsepõlverõõmude järgi ja nii juhtus ka minuga. Ehk siis pikk lugu lühidalt, kevadel tekkis mõte jälle otsida välja ratas ja teha õhtuti mõni tiir, no ja nagu ikka, hakkas meeldima.
Hetkel on sõiduriistaks üle 10 aasta vana 26 tolline, tollal üsnagi viisakas keskmise hinnaklassi ratas, ostmise hetkel ka suhteliselt ajakohase popi ja noortepärase varustusega (talutava, aga tänapäevamõistes raske vedruamordiga kahvel, 160mm mehhaanilised ketaspidurid). Sai see siis suve hakul välja aetud, veidi kõpitsetud, välja vahetatud mõned kulunud jupid ja peale mõnda aega sihtotstarbelist kasutamist tõdetud, et see paganama asjandus kaalub ikka kuradi palju ning mäkke ronimine on paras piin. Peale mõningat dieeti, sai ratta kaalu pea 2 kilo vähemaks (olgu tänatud hiinlased, kes on eksootilised materjalid ka tavainimesele kättesaadavaks teinud), aga tänapäeva mõistes on see ikkagi raske. Raha on natuke kulutatud ja tegelikult väga palju enam ei taha investeerida, pigem mõlgub mõte talvel uue ratta soetamise poole, see jääks alles naise kasutusse, kuna külge on keeratud mõned täitsa head tükid, ning müües selle eest nagunii üle paarisaja eurorubla ei saaks.
Nüüd siis tekkiski küsimus, et mida osta? Internet on pungil täis arvamusi, seinast seina, kes kiidab üht, kes teist. Ehk ootakski pisut ideid ja abi.
Veidi taustainfot ka - pikkust on mul 176 cm ja kannan 32" säärega pükse, ehk siis jala sisekülg peaks olema 81 cm. Enamasti sõidan kruusa- ja metsateid, asfalti niipalju, kui sinna jõudmiseks tarvis. Pigem laugem maa, kuna lähedal väga sihtotstarbeliseks kasutamiseks sobivaid kohti pole, mõned korrad olen Vooremäel käinud, aga hetkevormi ja ratta jaoks on see rada pisut liiga ekstreemne. Muidugi ma ei välistaks seal rohkem aja veetmist, kui vorm paraneb ja ka tehnika veidi täieneb, iseenesest rada mulle meeldib.
Nüüd siis tekkinud küsimused:
1. Arvestades kohti kus sõidan, siis ilmselt oleks mõistlikum valik 29" (jookseb kiiremini ja neelab veidi paremini treppis teed)? Samas, kui veidi ringi vaadata, siis 27.5 on päris ahvatlev, kuna rattad kipuvad kergemad olema ning ka viisakamad-kergemad jooksud kipuvad odavamalt kätte tulema. Pulli pärast kokku pandud Exceli tabel veel vähegi rahakotisõbralike hindadega tükkidest komplekti koostamiseks pigem ka suunaks väiksema ratta poole.
2. Tihti kohtab soovitust, et alla 180 cm kasvu puhul võiks pigem kaaluda 27.5". On sel ka mingi reaalne taust, teismelisena sai 29" linnarattaga ringi liigutud ja ei tundunud küll üleliia suurena?
3. Raami geomeetria - kümnekonna aastaga on rattad ikka väga palju muutunud. Praegune ratas on suhteliselt lühikese teljevahega ja samas suhteliselt pika tagumise hargiga. Praegu tundub pigem popp olevat vastupidine olukord. Eksperimenteerimise peale leidsin, et tänapäevase laiusega lenks (720mm) mulle igatahes hakkab iga päevaga järjest enam meeldima, treppi sõidetud kruusatee ja juurikaid täis metsaalune muutusid oluliselt "pehmemaks".
4. Hinnaklassis kuni 1000 EUR mõni adekvaatne soovitus, mida võiks üldse vaatama-proovima minna?
Hetkel on sõiduriistaks üle 10 aasta vana 26 tolline, tollal üsnagi viisakas keskmise hinnaklassi ratas, ostmise hetkel ka suhteliselt ajakohase popi ja noortepärase varustusega (talutava, aga tänapäevamõistes raske vedruamordiga kahvel, 160mm mehhaanilised ketaspidurid). Sai see siis suve hakul välja aetud, veidi kõpitsetud, välja vahetatud mõned kulunud jupid ja peale mõnda aega sihtotstarbelist kasutamist tõdetud, et see paganama asjandus kaalub ikka kuradi palju ning mäkke ronimine on paras piin. Peale mõningat dieeti, sai ratta kaalu pea 2 kilo vähemaks (olgu tänatud hiinlased, kes on eksootilised materjalid ka tavainimesele kättesaadavaks teinud), aga tänapäeva mõistes on see ikkagi raske. Raha on natuke kulutatud ja tegelikult väga palju enam ei taha investeerida, pigem mõlgub mõte talvel uue ratta soetamise poole, see jääks alles naise kasutusse, kuna külge on keeratud mõned täitsa head tükid, ning müües selle eest nagunii üle paarisaja eurorubla ei saaks.
Nüüd siis tekkiski küsimus, et mida osta? Internet on pungil täis arvamusi, seinast seina, kes kiidab üht, kes teist. Ehk ootakski pisut ideid ja abi.
Veidi taustainfot ka - pikkust on mul 176 cm ja kannan 32" säärega pükse, ehk siis jala sisekülg peaks olema 81 cm. Enamasti sõidan kruusa- ja metsateid, asfalti niipalju, kui sinna jõudmiseks tarvis. Pigem laugem maa, kuna lähedal väga sihtotstarbeliseks kasutamiseks sobivaid kohti pole, mõned korrad olen Vooremäel käinud, aga hetkevormi ja ratta jaoks on see rada pisut liiga ekstreemne. Muidugi ma ei välistaks seal rohkem aja veetmist, kui vorm paraneb ja ka tehnika veidi täieneb, iseenesest rada mulle meeldib.
Nüüd siis tekkinud küsimused:
1. Arvestades kohti kus sõidan, siis ilmselt oleks mõistlikum valik 29" (jookseb kiiremini ja neelab veidi paremini treppis teed)? Samas, kui veidi ringi vaadata, siis 27.5 on päris ahvatlev, kuna rattad kipuvad kergemad olema ning ka viisakamad-kergemad jooksud kipuvad odavamalt kätte tulema. Pulli pärast kokku pandud Exceli tabel veel vähegi rahakotisõbralike hindadega tükkidest komplekti koostamiseks pigem ka suunaks väiksema ratta poole.
2. Tihti kohtab soovitust, et alla 180 cm kasvu puhul võiks pigem kaaluda 27.5". On sel ka mingi reaalne taust, teismelisena sai 29" linnarattaga ringi liigutud ja ei tundunud küll üleliia suurena?
3. Raami geomeetria - kümnekonna aastaga on rattad ikka väga palju muutunud. Praegune ratas on suhteliselt lühikese teljevahega ja samas suhteliselt pika tagumise hargiga. Praegu tundub pigem popp olevat vastupidine olukord. Eksperimenteerimise peale leidsin, et tänapäevase laiusega lenks (720mm) mulle igatahes hakkab iga päevaga järjest enam meeldima, treppi sõidetud kruusatee ja juurikaid täis metsaalune muutusid oluliselt "pehmemaks".
4. Hinnaklassis kuni 1000 EUR mõni adekvaatne soovitus, mida võiks üldse vaatama-proovima minna?
Re: Kui soetada uut maastikuratast, kas 27.5" või 29"?
29.
Just ostsin 170 pikkusele naisele 29 ja üldse pole suur.
Suuremad rattad annavad metsas rohkem enesekindlust.
Just ostsin 170 pikkusele naisele 29 ja üldse pole suur.
Suuremad rattad annavad metsas rohkem enesekindlust.
Re: Kui soetada uut maastikuratast, kas 27.5" või 29"?
180cm, jala sisekülg ~88cm. Sõidan 29" (XL raam), kuna 27.5 tundus peale istudes lihtsalt liiga väike olevat. Raske on nii soovitada, hüppa suvalisse suuremasse rattapoodi sisse ja proovi. Ise näiteks läksin Lõunakeskuse hawaii'sse ja hakkasin siis järjest proovima.
Proovida võid näiteks Scott Scale seeria hardtail rattaid, täiesti sõidetavad tavakasutajale ja ka võistlustel väga võimekas. Ei karda ka üle 100 kilost meest. Võimalik et tahab tsipa rohkem hoolt ja armastust saada kui teised aga eks ratast peadki hooldama nagu naist või projektiautot, mis garaazis presendi all suve ootab.
Kui tahad väga metsavahel ja künkalisel teel sõita, siis 27.5" võib isegi tunduda kindlam jalge all. Seda on lihtsam kontrolli all hoida. Samas 29" annab sulle mõnusa sõidurõõmu ja aukudest lausa lust läbi sõita.
Proovida võid näiteks Scott Scale seeria hardtail rattaid, täiesti sõidetavad tavakasutajale ja ka võistlustel väga võimekas. Ei karda ka üle 100 kilost meest. Võimalik et tahab tsipa rohkem hoolt ja armastust saada kui teised aga eks ratast peadki hooldama nagu naist või projektiautot, mis garaazis presendi all suve ootab.
Kui tahad väga metsavahel ja künkalisel teel sõita, siis 27.5" võib isegi tunduda kindlam jalge all. Seda on lihtsam kontrolli all hoida. Samas 29" annab sulle mõnusa sõidurõõmu ja aukudest lausa lust läbi sõita.
Re: Kui soetada uut maastikuratast, kas 27.5" või 29"?
Scale vist jah on oma olemuselt päris palju kiita saanud, eks plaan oligi vaikselt mööda poode konnata ja maad uurida. Scotti puhul ilmselt ämbrisse astuda on suhteliselt keeruline.
Kas keegi teab, kui hullud näiteks Aspect seeria rattad on? Mõtlen just raami poolt, muud asjad on ideeliselt vahetatavad, kui otsa saavad. Scale'st odavamad, aga infot netiavarustes suhteliselt vähe.
Teine punt, mis silma on jäänud, on Bergamont, tänasel päeval ilmselt tänu Scotti gruppi kuulumisele on muidugi omaaegsest saksa käsitööst ilmselt ainult unistus järgi jäänud ja tegu on Taiwani/Hiina tootega? Hinnapoliitika paistab olevat sõbralikum, kui siinmaal tuntumatel brändidel ning vähemalt saksakeelsetes maades on neil omaette kildkond fänne, kes kiidavad. Revox Sport tundub peale väikest modimist isegi täitsa asi olevat, jääb küll gramm hinnapiirist välja, mida ma mentaalselt endale sisendanud olen, aga selle raha eest tundub ratast küll ja veel olevat. Miski päev astusin Hawaiisse, aga parasjagu proovimiseks polnud.
Kas keegi teab, kui hullud näiteks Aspect seeria rattad on? Mõtlen just raami poolt, muud asjad on ideeliselt vahetatavad, kui otsa saavad. Scale'st odavamad, aga infot netiavarustes suhteliselt vähe.
Teine punt, mis silma on jäänud, on Bergamont, tänasel päeval ilmselt tänu Scotti gruppi kuulumisele on muidugi omaaegsest saksa käsitööst ilmselt ainult unistus järgi jäänud ja tegu on Taiwani/Hiina tootega? Hinnapoliitika paistab olevat sõbralikum, kui siinmaal tuntumatel brändidel ning vähemalt saksakeelsetes maades on neil omaette kildkond fänne, kes kiidavad. Revox Sport tundub peale väikest modimist isegi täitsa asi olevat, jääb küll gramm hinnapiirist välja, mida ma mentaalselt endale sisendanud olen, aga selle raha eest tundub ratast küll ja veel olevat. Miski päev astusin Hawaiisse, aga parasjagu proovimiseks polnud.
Re: Kui soetada uut maastikuratast, kas 27.5" või 29"?
Aspect seeria rattad, ega nad midagi hullu küll ei ole. Vaevalt et ta sul lagunema otsast peaks hakkama, kõik oleneb sellest mis jubinad peal on. Kui vaadata mõlema (Aspect ja Scale) raami ehitust siis Aspect kindlasti mugavam, mõnus kruiisimise ratas, mis ei jää samas hätta ka sitkemates oludes. Scale on rohkem juba selline rallikas. Ta on suurem ja pole võib-olla nii mugav kuigi eks oleneb sõitjast endast. Scale on samuti ka kergem ja üsna hea konstruktsiooniga, ehk kui tulevikus juba tunne hea käes ja tahaks uuendada, siis uus kahvel, oma stiilile välja kujunevalt vastav kassett ja läheb edasi.
Aga muidugi ei pea ju Scott see üks ja ainuke olema.
Aga muidugi ei pea ju Scott see üks ja ainuke olema.
Re: Kui soetada uut maastikuratast, kas 27.5" või 29"?
Kasvu 176cm jala sisekülg 81-82cm...sai paar aastat sõidetud scott scale rc 700 .....möödunud hooaja lõpus mõlgutasin mõtteid 29 suunal...sai ka proovitud erinevaid mudeleid ja tootjaid...scott scale 900rc....isegi oma sadulatoru ja stemiga proovides ei saanud ma sellest 900 seeria scotist aru ja oli hirmus kirju nagu jõulupuu jäigi see sinna paika....proovisin siis Coluer 29 tundus juba parem ja kindlam maastikul ka polnid nagu see...siis sai proovitud aga 29" Orbeat ja just FS-i ...vaat see oli oma geomeetria ja kõige muu poolest rusikas silmaauku...hispaania tootja ja see rahvus suht jupats ning minu enda geomeetriaga see ratas Orbea Oiz M10 sobib väga hästi...ja see saigi soetatud...täna väga rahul selle isendiga ja M suurus raam perfect küll väikeste omapoolsete modifilatsioonidega.Nii et 29 kindlalt. Hiljem sellel ka järelturgu...27.5 raske müüa...mina jätsin oma 9kg-se 27.5 scott scale pühapäeva rattaks.
Pedaalin nagu jaksan...
Re: Kui soetada uut maastikuratast, kas 27.5" või 29"?
tonni eest anan oma 27,5 scale M suurus ära. plaan minna FS i peale