erikr kirjutas:mi.re kirjutas: Ilmselt tasub meil kaaluda ka kiibiga ajavõttu MTB rajal, kuigi siis on murekoht, et kuidas saada kiiresti EKT protokollid. Kui on kaks eri ajamõõtjat ja kaks eri süsteemi, siis ei pruugi EKT tulemused kiiresti ja veatult ikkagi tulla.
Kiibimeestel on live võimalus juba aastaid olnud. Ehk tulemused reaalajas. Tuleb viimane üle joone, on kõik kirjas (kui pole kellegagi juhtunud tehnilist viperust joone ületamise registreerimisega). Fail e-mailiga kokkulepitud e-maili aadressile (teisele ajavõtjale). Teine ajavõtja saab põhimõtteliselt MTB sõidu tulemused koondprotokolli laduda enne kui MNT sõidu start on antud. See siis selline naivistlik ideaalstsenaarium.
Võistluse aegsed LIVE tulemused on teoreetiliselt ka Aivo Maripuul olemas ning laias plaanis peetakse siiski Aivo Maripuud Eesti kõige kõrgema tasemega ajamõõtjaks. Seetõttu on palju aastaid just tema mõõtnud EMV aega nagu ka kõigi rahvusvaheliste võistluste aega. Samas, nagu Fakto sõidul mitmel korral tõestatud, siis pagunitest õlgadel ja teoreetilisest projekti teostatavusest ei piisa.
Tegelikult ei olnud Fakto sõidu probleemide ahel niipalju tingitud ajamõõtmisest kui sellisest, vaid andmetöötlusest. Korrektne finišisalvestus, kus on näha millal keegi lõpetas, on ju olemas.
Nagu võistlussekretär mulle selgitas, siis mingil põhjusel arvutas tarkvara koondtulemusi põhimõttel 6 parimat tulemust 7-st. Minusuguse arvutivõhiku jaoks tundub see pisike viga, mida võiks saada kergesti valemis muuta. Kui seda aga muutma hakati, siis mingil põhjusel läks kogu süsteem lolliks. Võistlejate numbrid, nende ees ja perekonnanimed läksid omavahel nihkesse - hunnik pudru ja kapsaid, mida ei suudetud enam lennust lahendada. Lõpuks ei jäänudki muud üle, kui koondpunktid autasutamise jaoks arvutati käistsi kalkulaatori ja Exceliga. See võttis aega, ent vähemasti selles plaanis päästis päeva, et koondautasutamine toimus. Tõsi, kahjuks siiski tehti käsitsi kiiruga arvutades ka mõned vead, mistõttu paaris klassis jäi õige inimene poodiumil käimise aust ilma, ning sellest on ääretult ääretult kahju :/
Ajavõtuteenusel on laias plaanis kolm tahku - andmete sisse võtmine, mis lähtub sekretariaadi tööst. Vahetu ajavõtt, mis on vaat et päeva lihtsaim osa ning hilisem andmete töötlemine. Muide asja kiirendaks ja vigu vähendaks kõvasti, kui sulgeksime sekretariaadi 1,5h enne starti, nii nagu see kunagi oli. Samas võistlejate surve tulla pigem hiljem kui varem on tohutu ning sealt lähtuvalt oleme murdunud ning lubanud kuni stardini numbrite väljastamist ja kohapeal registreerimist. Teatavasti Haanjasse kohale sõitnud inimesele on jube keeruline öelda, et sorri, sa enam starti ei saa, kuni stardini on veel tund aega. See on inimestele üsna mõistmatu ja toob kaasa meeletu kriitika korraldaja aadressil. Teisalt muidgi võimaldaks enne starti rahulikult andmeid kontrollida ning paljud protokollivead jääksid olemata.
Aga kiipidest veel - nimelt palju näevad kiipe kui võluvõtit kõigi tulemuste probleemide lahenduseks. Kogemusest võin öelda, et nii see pole. Teatavasti Filter Temposarjas ja Läti Filter Velokauss sarjas kasutame kiipidega ajavõttu. Pea iga etapi järel saan aga mõned kirjad, kus keegi on tulemustest puudu või midagi on valesti, kuigi ajamõõtja on ju sama kui näiteks Estonian Cup sarjas. Veelgi enam, Iklas toimub meil juba kolmandat aastat ka Filter Velokauss sarja koondautasutamine. See on oma olemuselt üsna sarnane olukorrale, kus Fakto EKT sõidul oleks eri distantsidel erinev ajamõõtja, sest Läti Filter Velokausi etappe mõõdab Läti ajamõõtja, Ikla finaali aga Tolknet. Samas Velokaussi autasutamine toimub Iklas ning peab hõlmama ka Ikla punkte. Mõnes mõttes on olukord isegi lihtsam kui oleks EKT sõidul, sest läti nelja varasema etapi tulemused ja punktid on aegsasti enne võistluspäeva olemas, mistõttu on ajamõõtjatel sisuliselt piiramatult aega nende oma süsteemi integreerimiseks. Lõpptulemus on aga alati olnud üle kivide ja kändude. Koondtulemused on meil ka Velokaussi autsautamisel viibinud, need on sisaldanud vigu ning segadust on olnud täie raha eest. Ka pole me Velokausil pääsenud hilisemast vigade parandusest ehk õigetele omanikele medalite koju järgi saatmisest.
Kokkuvõttes, tuginedes 200 võistluselisele korraldajakogemusele, tundub mulle, et nii vastutusrikast asja kui koondautasutamine ei saa lihtsalt kohe peale etappi teha. On see ajavõt kiipide või fotofinišiga, vahet ei ole - vigu tuleb ikka. Vigu välistab vaid see, et tulemused pannakse enne kõigile vaatamiseks ülesse ning siis saab igaüks aegasti oma kontrolliva pilgu neist üle lasta.
Näiteks Faktol oli suisa lust teha Filter Temposarja koondautasustamist - paberipakis sobramise asemel oli ees konkreetne ettevalmistatud ja võistlejate enda poolt kontrollitud koondtulemustega autasutavate nimekiri. Ei mingeid vigu ega segadusi ega lehekülgde pikkuses protokollis orienteerumist. Sama tuleb teha ka Maanteekarikasarja autasutamisega või alternatiivina minna tõesti seda teed, et finaal ei anna enam sarja punkte.
Tõsi, eraldi autasutamise puhul jääb igipõline küsimus, et kas näiteks Tartu kandi rahvas sõidab Tallinnasse medali järgi? Kui autasutamine toimub nädala sees, siis tõenäoliselt mitte. Kui aga autasutamine toimub nädalavahetusel, siis suure tõenäosusega toimub kuskil samal päeval juba ka järgmine võistlus ning ei pruugi olla samuti mahti autasutamisele tulla. Kunagi muide pidasime eraldi autasutamise üritust. Mul on hästi meeles Stockmannis toimunud tseremoonia, mis pädis sellega, et üle poolte poodiumiastmete olid tühjad. Kusjuures veelgi enam, neist vähestestki välja läinud medalitest käis "sama mees 10 korda" poodiumil, võttes vastu M-U15 medalitest kuni M70 medalini.
Eelkirjeldatud formaadis autasutamise puhul on mul aga enim kahju just nendest võitjatest, kes seda hetke poodiumil väärtustavad ja kelle jaoks see on hooaja üks tipphetkedest. Kui poodium on tühi ja viimaste vanuseklasside ajaks ka poodiumi esine tühi, sest kõik need, kes oma medali kätte on saanud, on kohe ära läinud, siis ei riku see nende võistlejate jaoks sugugi mitte vähem emotsiooni kui vead protokollis.