Kuusalu Rattaralli
Foorumi reeglid
Võistluste osaluste müügifoorum asub: viewforum.php?f=152
Võistluste osaluste müügifoorum asub: viewforum.php?f=152
Kuusalu Rattaralli
Kui paljud siinsetest Kuusalu rattarallist osa võtsid?
Enda jaoks oli see elu teiseks rattasõiduks (esimene Keilas). Korraldus oli Kuusalus tunduvalt viisakam kui Keilas (rohkem raha vist). Ise sõitsin lühikest ja kuna vastupidavuse ning kiirusega on mul kehvad lood siis olin seltskonnas kus enamik olid tossudega .Häbiga püüdsin oma hübriidiga ja spets kingade-pedaalidega võimalikult palju vedamas käia. Peale tagasipööret oli grupp kus sõitsin päris suureks kasvanud ja siis eksisin ka mõnel korral grupisõidu ühe raudreegli vastu, nimelt vajutasin kergelt pidurit (sõites grupi keskel lasid eespool sõitjad kiiruse alla ning pidurdamata oleksin lihtsalt eesmistele tagarattasse sõitnud) vabandan kõigi ees kellele oma pidurdamistega probleeme tekitasin (vandesõnu küll tagantpoolt ei kostnud, või ma lihtsalt ei kuulnud neid ) . Umbes 25-dal kilomeetril, kui olin mõnda aega enda arust suurt gruppi vedanud, avastasin, et minu taha on ainult kaks sõitjat jäänud ja nendega õnnestus päris edukalt koostööd teha kuni lõpuni (tõsi üks jäi maha umbes 5 km enne lõppu). Fini?is polnud midagi enam tõestada vaja, sest nii ees kui ka taga oli tühjus ja nõnda me teise vennaga kahekesi venisime üle lõpujoone kuulates kuidas samal ajal kommentaator lobiseb, et just fini?i eelne lõik on koht kus võetakse tippkiirus üles .
Pika jutu kokkuvõte oleks aga, et sain sõidust, vaatamata sellele, et oma tulemuse otsimist alustan protokolli tagumisest otsast, väga positiivse elamuse ja ilmselt muudan oma varasemaid plaane ja püüan ka Elva rattarallit sõitma minna. Mulgi sõidu ajal olen kahjuks tantsupeo ülevaatusel .
Enda jaoks oli see elu teiseks rattasõiduks (esimene Keilas). Korraldus oli Kuusalus tunduvalt viisakam kui Keilas (rohkem raha vist). Ise sõitsin lühikest ja kuna vastupidavuse ning kiirusega on mul kehvad lood siis olin seltskonnas kus enamik olid tossudega .Häbiga püüdsin oma hübriidiga ja spets kingade-pedaalidega võimalikult palju vedamas käia. Peale tagasipööret oli grupp kus sõitsin päris suureks kasvanud ja siis eksisin ka mõnel korral grupisõidu ühe raudreegli vastu, nimelt vajutasin kergelt pidurit (sõites grupi keskel lasid eespool sõitjad kiiruse alla ning pidurdamata oleksin lihtsalt eesmistele tagarattasse sõitnud) vabandan kõigi ees kellele oma pidurdamistega probleeme tekitasin (vandesõnu küll tagantpoolt ei kostnud, või ma lihtsalt ei kuulnud neid ) . Umbes 25-dal kilomeetril, kui olin mõnda aega enda arust suurt gruppi vedanud, avastasin, et minu taha on ainult kaks sõitjat jäänud ja nendega õnnestus päris edukalt koostööd teha kuni lõpuni (tõsi üks jäi maha umbes 5 km enne lõppu). Fini?is polnud midagi enam tõestada vaja, sest nii ees kui ka taga oli tühjus ja nõnda me teise vennaga kahekesi venisime üle lõpujoone kuulates kuidas samal ajal kommentaator lobiseb, et just fini?i eelne lõik on koht kus võetakse tippkiirus üles .
Pika jutu kokkuvõte oleks aga, et sain sõidust, vaatamata sellele, et oma tulemuse otsimist alustan protokolli tagumisest otsast, väga positiivse elamuse ja ilmselt muudan oma varasemaid plaane ja püüan ka Elva rattarallit sõitma minna. Mulgi sõidu ajal olen kahjuks tantsupeo ülevaatusel .
sõitsin pikka, üritasin küll UrmasL tuulde võtta kuid jäin maha ja pundid olid läinud. siis tekkis mingi aja jooksul 4-ne grupp kus minule lisaks Marju Põder, kodanik nr 923 ja kollase särgi ja valgete kingadega ludri. tõmbasime siis kahekesi 923-ga tapa teeristini, siis liitus meiega üks tartu velo sell kes tuli metsast välja. . peale viitnat saime veel ühe kollasärklase (vennad/dahl tiimist) kätte. vedasime siis juba vahelduva eduga neljakesi. peale palmset ilmus tagant järsku punt sportlasi sh marion. kuid ühel sportlasel läks kohe kumm ja paar jäid teda vist järgi ootama. vahepeal olid kõik tööhimulised nii väsinud, et naised kahekesi vedasid ka. kolgaküla mägi läks edukalt ja seal jäid vist mõned maha kuna taga oli punt väiksem. vastutuul piiteri maanteni ja siis küljekas tähendasid jälle seda, et vedasime koos tartu velo, dahli ja naistega. ludri lasi jätkuvalt tirri. siis tulid tagant jälle sportlased ja selg ees ka 2 tükki ja varsti oligi pööre kuusallu. olin oma vedamisest nii süsi, et naised, velo, sportlased ja ludri läksid mööda. aga enda jaoks oli sõit hea ja see on kõige olulisem.
Sai pikal sõidetud ja kuni 17 km oli ülikerge.siis läks sõbral kumm ja jäin vaatama mis juhtus.selle ajaga grupp juba oma 500 m eemal .sai siis üksi järgi kangutatud.järgi jõudsin siis kui toimus 2 kukkumine.jäin selle taha kinni ja kuna olin kaua üksi vunkinud siis järgi enam ei saanudki.sealt edasi kulgesin üksi kuni viitna keeramiseni kui järgi jõudis sõitja nr 68 kellega koos tegime tööd lõpuni.kesmine kiirus jäi 38 kanti ja aeg oli 02,05,58.
korraldajate suur möödalaskmine oli kohe alguses (3,5km)eile toimunud avariikoht ,kus tee läks väga kitsaks.seal väljas ainult 1 märk ja ei mingit hoiatust.oli väga valus kukkumine mingil tartu veloklubi vennal kes pani täiega märki sisse.
korraldajate suur möödalaskmine oli kohe alguses (3,5km)eile toimunud avariikoht ,kus tee läks väga kitsaks.seal väljas ainult 1 märk ja ei mingit hoiatust.oli väga valus kukkumine mingil tartu veloklubi vennal kes pani täiega märki sisse.
Sai ka osa võetud pikast distantsist ja vaatamatta kahele kukkumisele, mis pundis aset leidsid, pääsesin terve naha ja rattaga. Siiski niipalju tahaks öelda järgmisel (Elva) etapil osalejatele, et olge tähelepanelikumad ja hoidke silmad-kõrvad lahti. Grupisõidus tuleb ikka kukkumisi ette, see on paratamatus aga selline veresaun nagu seal liiklusmärgi ümber toimus rikub tuju terveks päevaks. Enamus süüd sellel intsidendil lasub minu arust korraldajatel aga rohkem hoatushüüdeid pundist ei oleks ka paha teinud. Korralduse koha pealt häiris veel natuke see, et vahetult enne finisit oli järsk kurv mistõttu vähemalt minu enesealalhoiuinstinkt soovitas mul finiseerimine teiste lõbuks jätta. Seega soovin kukkunuile kiiret paranemist ja kohtumiseni Elvas.
Sõitsin pikka. Üks asi mis meeldis oli uus rada. Vanal rajal oli liiga palju kitsaid teed ja kurve ja kui see loomakari oleks sinna lahti lastud siis .... Seekord saadi hakkama 2 kukkumisega. Esimene siis 'liiklusmärgi kukkumine' mida vaatasin kõrvalt ja teisest õnestus ka mööda saada väikse kõrvalpõikega murule. Palmse mõisa kitsastel kurvilistel teedel küljetuulega rivistusid ratturid üles vastavalt nende võimetele - kuna kolmapäevast saati hädas kerge külmetushaigusega siis tuli endal asuda üsna rivi lõppu. Läbi häda jäin mingisse punti püsima ja nii veeresime lõpuni. Nagu Bimmer vaatasin isegi distantsilt meie pundi finishit ja lõpetasin rahulikult viimasena ajaga umbes 1:55. Polnud minu päev. Jalgu ei olnud. Muidu oli sõit täitsa OK ja ise rahul.
P.S. Liiklusmärgi kukkumist oleks saanud ära hoida. Pundi keskel kerkib selline märk kellegi jaoks ikka nagu maa seest ning otsasõit on kindel. See oli 100% tõenäosusega mats. Lääne tuuridel on ohtlikes kohtades jõll vile ja lipukesega. Kohtunike vms. tehnilisest autost oleks pidanud keegi välja hüppama ja pundi möödudes seda kohta kuidagi hoiatama.
P.S. Liiklusmärgi kukkumist oleks saanud ära hoida. Pundi keskel kerkib selline märk kellegi jaoks ikka nagu maa seest ning otsasõit on kindel. See oli 100% tõenäosusega mats. Lääne tuuridel on ohtlikes kohtades jõll vile ja lipukesega. Kohtunike vms. tehnilisest autost oleks pidanud keegi välja hüppama ja pundi möödudes seda kohta kuidagi hoiatama.
üritan veidi korraldajaid kaitsta nimelt kaks kolm minutit enne põhisõidu starti anti selge häälega kõikidele sõitjatele avariikohast teada, öeldes ka mitmendal kilomeetril see koht on ja paluti ettevaatlik olla (suures pundis sõites ei pruugi see hoiatus muidugi üle kolme minuti meeles püsida).spl kirjutas:korraldajate suur möödalaskmine oli kohe alguses (3,5km)eile toimunud avariikoht ,kus tee läks väga kitsaks.seal väljas ainult 1 märk ja ei mingit hoiatust.oli väga valus kukkumine mingil tartu veloklubi vennal kes pani täiega märki sisse.
Krt, mõtlesin küll et hoiaks seekord veidigi peagrupi sabast kinni aga ei. Juba stardikoridori jõudsin suht viimasena ja hiljem maanteele keerates oli juba vahe sees. Lasin küll paar minti üle 190 pulsiga kuid nägin, et tulu see ei too. Ootasin siis tagant tulnud 4 selli järgi, kes olid ainsad kaaslased kuni poole distantsini. Tööd tehti vahelduva eduga, kuna pidevalt oli eespool näha ühte suuremat punti. Vahepeal prooviti karuselli orgunnida aga välja sellest midagi ei tuld. Pundi saime kätte lõpuks veidi enne Palmset. Väga head tööd tegi kokkuvõttes Porteri Heiki. Edasi läks mingi 10-15 meheline punt, kust aegajalt välja tilguti ja eespoolt jälle mõningaid väsind sõdureid juurde tuli. Uuesti Peterburi teele keerates läks looderdamiseks ja oodati vaid lõppu. Viadukti alla keerates olid väikse vahe sisse teinud neli meest. Lõpu võttis SL, mina paar meetrit maas.erikr kirjutas:sõitsin pikka, üritasin küll UrmasL tuulde võtta kuid jäin maha ja pundid olid läinud.
Paar tähelepanekut enda kohta veel. Millegipärast oli närv enne sõitu nii sees, et soojenduse ajal pulss alla 160 ei läinudki ;(. Sõidu ajal oli tunne parem. Pikapeale hakkas tagumik ebameeldivalt tunda andma. Nõrgad tuharalihased vist. Lõpuspurdi ajal tõmbas reie ka pärsi täis ja krambist oli suht vähe puudu. Võimalik, et sai sõidujooksul vähe joodud. Vaid 0,7l oli kaasas ja sööki üldse mitte. Üks kissell oleks distantsi keskel ilmselt vaid head teinud.
Pole küll mnt mees ja ei tea, kuidas seal kombeks, kuidtanet kirjutas:üritan veidi korraldajaid kaitsta nimelt kaks kolm minutit enne põhisõidu starti anti selge häälega kõikidele sõitjatele avariikohast teada, öeldes ka mitmendal kilomeetril see koht on ja paluti ettevaatlik olla (suures pundis sõites ei pruugi see hoiatus muidugi üle kolme minuti meeles püsida).spl kirjutas:korraldajate suur möödalaskmine oli kohe alguses (3,5km)eile toimunud avariikoht ,kus tee läks väga kitsaks.seal väljas ainult 1 märk ja ei mingit hoiatust.oli väga valus kukkumine mingil tartu veloklubi vennal kes pani täiega märki sisse.
mu meelest see enne starti selline hoiatamine meenutab jüri voodla kuulsat lauset: laskumised võtke ettevaatlikult ja kasutage ainult tagumisi pidureid.
Jap. Mina näiteks kah mingit hoiatust ei kuulnud kuna sisenesin stardikoridori vaevalt 3 min enne starti. Sel ajal rääksid mikrisse mingid kohalikud linnapead vms.Ereliukas kirjutas:Pole küll mnt mees ja ei tea, kuidas seal kombeks, kuid
mu meelest see enne starti selline hoiatamine meenutab jüri voodla kuulsat lauset: laskumised võtke ettevaatlikult ja kasutage ainult tagumisi pidureid.
Pedaalisin minagi selles pundis .UrmasL kirjutas: Tööd tehti vahelduva eduga, kuna pidevalt oli eespool näha ühte suuremat punti. Pundi saime kätte lõpuks veidi enne Palmset.
See alguse pauk oli ikka päris karm . Mingil hetkel nägin, et ühel vennal on eespool (nii 10 m vmt) käsi püsti, siis kulus paar sekundit ja käis ilge pauk ning üks ratas lendas kõrgele üles õhku. Ise sain kuidagi sellest vennast, mitte see kes märki lajatas, vaid see kes ka kukkus kuidagi mööda ja siis jätkus sõit juba tunduvalt väiksemas grupis. Grupp oli väga normaalne s.t. kõik tegid tööd ja asi sujus väga hästi kuni sinnamaani kui UrmasL ja Tuuksami grupp meid kinni püüdis. Siis kadus kuidagi rütm ära ja mingi hetk tekkis olukord kus keegi enam vedada ei tahtnud ja kiirus vajus ära. Seepeale tulistasid tagant paar meest kellele siis enamus taha haakisid ja grupp pooldus. Endal oli siis just veidi raskem hetk ja läksin kergema vastupanu teed s.t, jäin sinna tagumisse gruppi koos kolme teise selliga. Sõitsime siis kordamööda vedades edasi ja paarkümmend kilti enne lõppu saime veel ühe mahajäänud sõitja kätte. Ma ei tea mis jama tal oli aga meie poolt arendatud suhteliselt mõõdukas tempos ta püsida ei suutnud. Üllatus oli aga suur kui sama sell püüdis meid nii kümmekond kilti enne lõppu kinni pirukakäru tuules sõites Korraldajate tsiklimeeste ergutusel haakisid ka ülejäänud kolm matsi ennast piruka taha ja olingi üksi . Paar venda kukkus siiski veidi hiljem piruka tuulest välja kellest ühe suutsin ka kinni püüda.
Päris rahul enda sõiduga ei jäänud, kripeldama jäi see, et ei suutnud ennast kokku võtta ja UrmasL pundiga kaasa minna. Aga noh, ühe kogemuse võrra jälle rikkam ja eks järgmine kord tuleb üritada paremini sõita.
Ah jaa, jooki oli mul piisavalt (2x 0,5 L), aga arvan samuti, et kissell või mingi batoon oleks marjaks ära kulunud.
Jäid kahjuks nägemata - ole hea räägi lühidalt, mis kaadrisse jäi......Rom kirjutas:Uudistes olid ikka jubedad kaadrid
Kuigi jah, aiman juba ette. Valus oli kuulata seda meeletut raginat, mis keset teed kui laviinina lahti läks. Esimestel vendadel oli hea - kukkumine? mis? midagi ei kuulnud. oleks teadnud, oleks litti juurde pannud.
Ma ei pannud küll kordagi tähele, et Marju vedanud oleks, aga minu taga istus küll kõvasti kinni. Kui ma vedamast ära tulin, võttis ka Marju minu selja taga tee serva. Aga fini?is üritas küll taguotsa näidataerikr kirjutas:vahepeal olid kõik tööhimulised nii väsinud, et naised kahekesi vedasid ka.... vastutuul piiteri maanteni ja siis küljekas tähendasid jälle seda, et vedasime koos tartu velo, dahli ja naistega.
jahah, nii oli. lihtsalt kolmandana olles oli tunda, et keegi ikka ees on kui olite kahekesi.marion kirjutas:Ma ei pannud küll kordagi tähele, et Marju vedanud oleks, aga minu taga istus küll kõvasti kinni. Kui ma vedamast ära tulin, võttis ka Marju minu selja taga tee serva. Aga fini?is üritas küll taguotsa näidata
See alguse kukkumine oli ikka jõhker - mingi vend tõstis käe - ma ei saanud arugi miks, kuid igaks juhuks võitsin kõrgendatud valvsuse, kui käiski üks VÄGA KÕVA LAKS ... konkreetselt otse märki sisse ja siis pikalt libisedes maha. Sinna otsa sõitis ka klubikaaslane Pear. Jäin hetkeks seisma, et vaadata, kas keegi ehk päris surnud on ... Pear näis olevad ok, kuid see teine tartu (vist) vend oli konkreetselt käed kõhu all lõuaga vastu asfalti, üleni verine ja ainult korises ja tõmbles ... ausalt - nii jubedat pilti pole ma enne näinud ...
Õhtul uudisestes Kirsipuu ütles õigesti, et midagi peaks ette võtma, et selliseid grupi kukkumisi ära hoida - usun, et see oleks ejl-i rida - kas panna mingi õpetus üles oma kodukale või teha veel ja veel seminare, või mingi telesaade, kus ässad kogemusi jagaksid ... Rahvas juba jõuab sõita, kuid kuidas sõita on veel täiesti tume maa enamusele.
Õhtul uudisestes Kirsipuu ütles õigesti, et midagi peaks ette võtma, et selliseid grupi kukkumisi ära hoida - usun, et see oleks ejl-i rida - kas panna mingi õpetus üles oma kodukale või teha veel ja veel seminare, või mingi telesaade, kus ässad kogemusi jagaksid ... Rahvas juba jõuab sõita, kuid kuidas sõita on veel täiesti tume maa enamusele.
Mida oleks pidanud tegema, et ära hoida seda laksu? Ma kardan, et õpetussõnad ei oleks aidanud, sest tegemist oli üsna ebastandardse olukorraga.
Esiteks oli grupp liiga suur. Tundub, et rafas on hakanud tugevaks. Muidugi oli tee sile ja lai, see aitas ka kaasa.
Teiseks oli see takistus eriti ebameeldiv - väike, madal ja fuckn purunematu.
Kolmandaks ei hoiatatud piisavalt ka grupi enda poolt. Kohtunike auto ei ole selleks, et rohkem segadust grupis tekitada oma tuututamisega.
Tavalised juhtuvad kukkumised ratturite omavahelistest "kokkusaamistest", kui keegi vänderdab vms. Selliseid rajatisele sissekihutamisi tuleb harva ette. Muidugi ei ole raske leida analoogiat 2a taguse TRR-ga, kus kaks esimese grupi venda autoklaasi purunemiskindlust testisid.
Kurvaks teeb jah see, et sõidu muljeid kuulates üle 50% kulub kukkumistest rääkimisele. Nii jääb neid positiivseid emotsioone kudagi väheks.....
Esiteks oli grupp liiga suur. Tundub, et rafas on hakanud tugevaks. Muidugi oli tee sile ja lai, see aitas ka kaasa.
Teiseks oli see takistus eriti ebameeldiv - väike, madal ja fuckn purunematu.
Kolmandaks ei hoiatatud piisavalt ka grupi enda poolt. Kohtunike auto ei ole selleks, et rohkem segadust grupis tekitada oma tuututamisega.
Tavalised juhtuvad kukkumised ratturite omavahelistest "kokkusaamistest", kui keegi vänderdab vms. Selliseid rajatisele sissekihutamisi tuleb harva ette. Muidugi ei ole raske leida analoogiat 2a taguse TRR-ga, kus kaks esimese grupi venda autoklaasi purunemiskindlust testisid.
Kurvaks teeb jah see, et sõidu muljeid kuulates üle 50% kulub kukkumistest rääkimisele. Nii jääb neid positiivseid emotsioone kudagi väheks.....
korraldajad küll hoiatasid liiklusmärgi eest aga kui punt sõidab 50-ga pole aega jälgida spidot et millal see 3. kilomeeter on. oleks võinud olla punase lipu ja vilega mees tolle märgi juures... nagu välismaal.. kukkunud poiss on haiglas, peapõrutus, käeluumurd, nägu suht sodi..kukkumisest ei mäleta midagi.
ise ma seda kukkumist ei näinud, olin pundi suht eesotsas.. aga millalgi hiljem kui ka kuhi tekkis siis pääsesin napilt.
jassi poolt öeldu on õige kuid väga raske on teoreetiliselt õpetada inimesi sõitma ja ratast valitsema kiirusel 50+ km/h. see tuleb lihtsalt ajaga minu arust.
endal jäi silma sõitja 818, kes pidevalt tegi kahtlaseid liigutusi pundis
ise ma seda kukkumist ei näinud, olin pundi suht eesotsas.. aga millalgi hiljem kui ka kuhi tekkis siis pääsesin napilt.
jassi poolt öeldu on õige kuid väga raske on teoreetiliselt õpetada inimesi sõitma ja ratast valitsema kiirusel 50+ km/h. see tuleb lihtsalt ajaga minu arust.
endal jäi silma sõitja 818, kes pidevalt tegi kahtlaseid liigutusi pundis
veni vidi vici
Kas see kukkumise koht oli siis autobahni peal? S.t kas ratturite jaoks oli esialgselt mõeldud mõlemad sõidurajad ning 1 meetrine asfaltriba teepeenra ja parempoolse raja vahel (mis on mõeldud tavaliikluses jalgratturile). Autoga seal sõitnuna tundub see koht küll piisavalt lai ja hea nähtavusega. Kuidas see liiklusmärk/takistus siis nii ootamatult tuli...
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
tagantpoolt vaadates oli sõidupilt võimas - kogu piiteri tee asfalt oli kihutavaid rattureid täis kuna oli kerge küljekas. ja kui siis 1,5 rida (lai äär ja esimene sõidurada) ära kaovad kiirusel misiganes ta teil seal oli (55?) siis pole madalasse takistusse panemine mingi ime. pollar küll sõitis tsikliga pundile järgi vasakul pool teeservas ja tuututas kuid sellest pold kasu ja laks käis ära. tagantjärgi tarkusena oleks pidanud pundi paremale küljele panema kohe 1-2 tsiklit või autot.Alvaro kirjutas: Esiteks oli grupp liiga suur. Tundub, et rafas on hakanud tugevaks. Muidugi oli tee sile ja lai, see aitas ka kaasa.
Teiseks oli see takistus eriti ebameeldiv - väike, madal ja fuckn purunematu.
Kolmandaks ei hoiatatud piisavalt ka grupi enda poolt. Kohtunike auto ei ole selleks, et rohkem segadust grupis tekitada oma tuututamisega.
ilmselt saateautost võetud kaadrid kohe pärast laksu kus tee oli juppe täis......üks poiss lamas liikumatult nägu vastu asfalti.......teine sealsmas püsti ukerdamas ja lombakaid oli veel.Alvaro kirjutas:Jäid kahjuks nägemata - ole hea räägi lühidalt, mis kaadrisse jäi......Rom kirjutas:Uudistes olid ikka jubedad kaadrid
Kuigi jah, aiman juba ette.......
suure grupi finisis läks ühel ratas väliskurvis alt ja tüüp lasi külje peal liugu.
Jass rääkis et midagi on vaja ette võtta....
ja Tombak ei oleks minu arvates pidanud rääkima "võidust kui kokkumängust" sest see rikub minumeelest spordi ära.
kuna kuusalus oli see ju kohe algul siis oli isegi 90-95% veel pundis koos.priidik kirjutas:Nii nagu Kuusalus tagant küljekaga mööda siledat jõuab 50 km/h sõita 80% ratturitest ja siit algavad probleemid. Seega üks moodus kuidas rahvarallide ohutust tõsta on võidusõidu korraldamine vähe mägisemal trassil. Otepää rattaralli oleks igati cool ....
Veel vähe tõrva katlasse. Meenub lihtsalt asju, mis kohe ei tule keelele.erikr kirjutas:kuna kuusalus oli see ju kohe algul siis oli isegi 90-95% veel pundis koos.
Just stardi koha pealt. Hea näide meil Urmas, kes jättis "XC" sõidu laupäeval ära, et teha ilma Kuusalus. Way to go man! Ja mis ta sai - fuckin hambad ristis üksi kangutamise, mitte +50 grupiga lendamise, sest sisenes stardikoridori liiga hilja. Samas oli esimese 50 startija seas selliseid päntajalgu, kes konkreetselt edasi ei liikunud. Grupp tuiskas mööda kui vend seal keset teed 20-30ga stardist väljuda üritas.
Ise trügisin täpselt nii kaugele, kui arvasin, et suudan veel grupi sabast kinni saada. Lohutas teadmine, et veel tagant poolt lähevad Tombak ja mõned teised ässad, küll ma ka siis jõuan.......
Natuke nuttu ja hala siis ka minu poolt.Jälle õnnestus kukkumisse sattuda,ikka sinna esimesse.Nõustun eelkõnelejatega,et grupis polnud võimalik näha 1 meetri kõrgust betoonjalamil märki ja stardis kuuldud hoiatusest suurt kasu polnud.Tükiks ajaks on grupisõidu isu läinud,kuna olin sunnitud avariijärgset olukorda pealt vaatama.Oleks tahtnud vigastatut kuidagigi aidata,masendav abituse jõuetuse tunne.Arstid olid tasemel.Pärast komplekteerisime vrakkidest minu ratta sõidukõlbulikuks ja hakkasin järele veerema.Päris suure pundi saime,kui sõbral järjekordne kumm purunes ning jälle maha jäime.Veel kõva pongestus ja 7km enne lõppu saime Jaak Mae abiga jälle gruppi.Kokkuvõttes jäin rahule.Elvas sõidan ilmselt nagu eraldistardis.
http://www.epl.ee/artikkel_264063.html
http://www.sloleht.ee/index.aspx?id=156408&r=3
esialgsed tulemused, 80 km nimekiri täielik.
http://www.sloleht.ee/index.aspx?id=156408&r=3
esialgsed tulemused, 80 km nimekiri täielik.
Et see olid siis sina, Madis, punase Bassano-ga, kes mindki viimasele grupile järele vedas. Tahtsingi tänada.Madis kirjutas:Pärast komplekteerisime vrakkidest minu ratta sõidukõlbulikuks ja hakkasin järele veerema.Päris suure pundi saime,kui sõbral järjekordne kumm purunes ning jälle maha jäime.Veel kõva pongestus ja 7km enne lõppu saime Jaak Mae abiga jälle gruppi
Aga see, et Erikr viimasel kolmandikul (kui minagi selles grupis olin) väga kõvasti vedas ning tööd tegi, ja lõpuks eelviimaseks jäeti, on küll täielik mölaklus.
Need vennad, kes tee peal tööd ei tahtnud teha ja tuules mõnulesid, aga fini?is küll kõvad tulistajad olid, on minu "isiklikus protokollis" vähemalt pool tundi hiljem lõpetanud.
http://www.postimees.ee/030504/esileht/sport/133140.phperikr kirjutas: http://www.epl.ee/artikkel_264063.html
http://www.sloleht.ee/index.aspx?id=156408&r=3
esialgsed tulemused, 80 km nimekiri täielik.
M 89 Polakovs Martins LAT19840409 KCT-Merida diskvalifitseeritud
N 743 Normak Kata-Liina EST19860210 Individuaalvõistleja diskvalifitseeritud
M40 905 Kirsipuu Toomas 1964 CFC Rattaklubi diskvalifitseeritud
huvitav kas selle eest et sõitsid autode taga tuules???
samas veeti auto taga lahtise luugiga gruppi järgi gilber kask ja on teine punktisaajate hulgas koguni?
vingerdasin ka ise nati autode vahel aga kahjuks sellest abi ei olnud ja järgi ei saanud
N 743 Normak Kata-Liina EST19860210 Individuaalvõistleja diskvalifitseeritud
M40 905 Kirsipuu Toomas 1964 CFC Rattaklubi diskvalifitseeritud
huvitav kas selle eest et sõitsid autode taga tuules???
samas veeti auto taga lahtise luugiga gruppi järgi gilber kask ja on teine punktisaajate hulgas koguni?
vingerdasin ka ise nati autode vahel aga kahjuks sellest abi ei olnud ja järgi ei saanud
N võttis mul sõnad suust. Eile nähtud kaadrid spordiuudistest andsid viimase tõuke juba niigi vaikselt küpsenud otsusele mitte TRRile minna.N kirjutas:Krt, kuidagi üldse ei tõmba nendele maanteesõitudele. Iga kord kui võistlus on järgneb päevalehes pilt ja artikkel, kuidas keegi on pealahases haiglas jne jne.. Mina igatahes kardan.
Arvake ära, kus on suurimad kiirused ja kukkumisoht ning kus saate ise ja teie varustus suurimaid vigastusi:
1. maanteevõistlusel
2. maratonil
3. XC-s
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!
kui hunti kardad, ära metsa mine. õige.
või kui vaadata asja mnt vaatevinklist siis - kui hunti kardad, mine tee pealt metsa.
või kui vaadata asja mnt vaatevinklist siis - kui hunti kardad, mine tee pealt metsa.
Viimati muutis erikr, 03. 05. 2004. 12:52, muudetud 1 kord.
Teadjamad maanteehundid teemat mulle niiviisi valgustanud - julge hundi rind on rasvane.
Ehk - mis sa passid seal grupi taga!!! - mine ja ole ees, kus:
1. kontrollid, et minekuid maha ei maga, võimalus ise midagi korda saata
2. ei kuku
Ehk kõik vabandused a'la - ma jäin kukkumise taha, seepärast jäin ka maha, tee keeras järsku ja ma ei näinud kurvi ette ... - ei maksa midagi - nendele on üks vastus - ole grupi ees ja teed, mis tahad.
teoorias on see kõik loomulikult ilus ja loogiline ...
Tombak pidi juba iseloomult sellise julguse musternäide olema. Noorest peast juba julgelt rinda pistnud kõikides heitlustes (nii võistlustel, kui mujal ka) ja näed kuhu tüüp jõudnud on.
Ehk - mis sa passid seal grupi taga!!! - mine ja ole ees, kus:
1. kontrollid, et minekuid maha ei maga, võimalus ise midagi korda saata
2. ei kuku
Ehk kõik vabandused a'la - ma jäin kukkumise taha, seepärast jäin ka maha, tee keeras järsku ja ma ei näinud kurvi ette ... - ei maksa midagi - nendele on üks vastus - ole grupi ees ja teed, mis tahad.
teoorias on see kõik loomulikult ilus ja loogiline ...
Tombak pidi juba iseloomult sellise julguse musternäide olema. Noorest peast juba julgelt rinda pistnud kõikides heitlustes (nii võistlustel, kui mujal ka) ja näed kuhu tüüp jõudnud on.
Eriku vastus jumala õige. Ja otsus on iga ühe individuaalne asi.Andrus K kirjutas:N võttis mul sõnad suust. Eile nähtud kaadrid spordiuudistest andsid viimase tõuke juba niigi vaikselt küpsenud otsusele mitte TRRile minna.
Arvake ära, kus on suurimad kiirused ja kukkumisoht ning kus saate ise ja teie varustus suurimaid vigastusi:
1. maanteevõistlusel
2. maratonil
3. XC-s
Samas....
kuidas muuta maanteesõitu turvalisemaks ja populaarsemaks:
a. panen pea padja alla ja loodan, et see sõiduoskus ise külge hakkab
b. lähen ja proovin, niikaua proovin, kuni oskan.
Ja väike lisamärkus - Tartu Rattarallil pole pea kunagi peamiseks teemaks olnud kukkumised, seal on need väikesed põlvekriimustamised enamasti. Põhjuseks raskem trass, mis ei lase sellisel suurel parvel tekkida lasta.
Mina kardan küll XC-d rohkem; põhjuseks see, et kiirus on küll väike, aga võimalus on kuhugi okastraati põrutada, mingi ora ribidesse jne. IMHO kõik TECi rajad sisaldasid selliseid lõike, kus väikese kiirusega teelt välja pannes ning piisava EBAÕNNE korral on võimalik invaliidiks jääda.Andrus K kirjutas:Arvake ära, kus on suurimad kiirused ja kukkumisoht ning kus saate ise ja teie varustus suurimaid vigastusi:
1. maanteevõistlusel
2. maratonil
3. XC-s
On kellelgi andmeid, kas praeguse seisuga on kõik eelmisel hooajal Eesti võistlustel med. abi vajanud ratturid jälle täie tervise juures?
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
teci maraton pole xcLauriA kirjutas:[Mina kardan küll XC-d rohkem; põhjuseks see, et kiirus on küll väike, aga võimalus on kuhugi okastraati põrutada, mingi ora ribidesse jne. IMHO kõik TECi rajad sisaldasid selliseid lõike, kus väikese kiirusega teelt välja pannes ning piisava EBAÕNNE korral on võimalik invaliidiks jääda.
Kole lugu, mis Kuusalus juhtus. Aga samas - juhtusin nädalavahetusel Daugavpilsist läbi sõitma. Sealsed teed on sellised, et kui hakata auke märkidega tähistama, polekski võimalik rattaga sõita...
Vigastustest - minu tutvusringkonnas on oluliselt rohkem neid, kes on ebaregulaarse treeningu baasilt korv- või jalgpalli mängima minnes enesel achilluse krussi saanud. Ja kui meenutama hakkan, siis ka tuttavate rattaga saadud vigastused-nihestused on esinenud peamiselt pühapäevasõitjatel või vähese sõidukogemusega tegijatel. Seepärast tundub arusaamatu, et kindlustamisel maksab risk nimega "võistlussport" ca 2 korda rohkem.
Loomulikult esineb võistlusspordis ja selleks valmistumisel olukordi, kus ei aita ükskõik kui suured kogemused - keegi sõidab autoga ette või selga vms.
Vigastustest - minu tutvusringkonnas on oluliselt rohkem neid, kes on ebaregulaarse treeningu baasilt korv- või jalgpalli mängima minnes enesel achilluse krussi saanud. Ja kui meenutama hakkan, siis ka tuttavate rattaga saadud vigastused-nihestused on esinenud peamiselt pühapäevasõitjatel või vähese sõidukogemusega tegijatel. Seepärast tundub arusaamatu, et kindlustamisel maksab risk nimega "võistlussport" ca 2 korda rohkem.
Loomulikult esineb võistlusspordis ja selleks valmistumisel olukordi, kus ei aita ükskõik kui suured kogemused - keegi sõidab autoga ette või selga vms.
no ma väidan et maanteesõit on ikka oluliselt ohtlikum igasugusest maastikusõidust. sellele pole vaja just väga kaugelt minevikust tõestust otsida.LauriA kirjutas:IMHO kõik TECi rajad sisaldasid selliseid lõike, kus väikese kiirusega teelt välja pannes ning piisava EBAÕNNE korral on võimalik invaliidiks jääda.
Eile sai siis ka uut maanteeratast võistlussituatsioonis proovitud (peale ca 180 trennikilomeetrit, enne ainult MTB-ga sõitnud). Jõu poolest oleks võinud ka mõnda suuremasse punti jõuda, aga peale seda esimest laksu tõmbasin hoogu maha ja sai siis rahuliku tempoga koos väikese pundiga (incl. SL, Peeter, UrmasL) rada läbi sõita. Koht polnud küll suurem asi, aga enesetunne oli hea ja rattatunnetus ning sõidukindlus kasvas tublisti. Nii et vähemalt alguses tasuks võiduiha endas maha suruda ja ratast ning ennast ratta seljas tundma õppida. Jäävad ka luud-kondid suurema tõenäosusega terveks.Alvaro kirjutas: Samas....
kuidas muuta maanteesõitu turvalisemaks ja populaarsemaks:
a. panen pea padja alla ja loodan, et see sõiduoskus ise külge hakkab
b. lähen ja proovin, niikaua proovin, kuni oskan.
Järjekordne lõputu jahumine tegelikult. Fakt on see, et iseenesest pole ükski reziim ohtlik, ohtlikuks teevad asja inimesed. Mida suurem on kitsal alal ratturite kontsentratsioon, seda suurem on kägara tõenäosus, kiiruse kasvades tõenäosus suureneb. Sarnastes situatsioonides on ju ka maastikul kägaraid pandud, ntx stardirüsinas.
Point on selles, et igaüks sõidab seda mida tahab ja selle pärast kedagi kudagi halvustada või nii pole ilus. Maanteehundid saavad XC-s kotti ja XC-mehed saavad maanteel kotti - no ja siis. Minus äratab aukartust see kuda vennad suudavad TDF'l 200-ses pundis 50km/h 200 km kägarateta sõita ja samuti ka see kuda XC vennad mega laskumisi ja känkras maastike võtavad. Iga sell omal alal spets, a samas miks ei võiks kõike proovida kui soovi ja tahtmist on. Ja mul on tunne, et varem või hiljem käivad meil siin kõik harrastajad, olgu hetkel nii tulihingelised kui tahes, vastavalt siis nii maanteelt kui metsast läbi.
Point on selles, et igaüks sõidab seda mida tahab ja selle pärast kedagi kudagi halvustada või nii pole ilus. Maanteehundid saavad XC-s kotti ja XC-mehed saavad maanteel kotti - no ja siis. Minus äratab aukartust see kuda vennad suudavad TDF'l 200-ses pundis 50km/h 200 km kägarateta sõita ja samuti ka see kuda XC vennad mega laskumisi ja känkras maastike võtavad. Iga sell omal alal spets, a samas miks ei võiks kõike proovida kui soovi ja tahtmist on. Ja mul on tunne, et varem või hiljem käivad meil siin kõik harrastajad, olgu hetkel nii tulihingelised kui tahes, vastavalt siis nii maanteelt kui metsast läbi.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
üldiselt ei püütudki midagi/kedagi maha teha, vaid lahata erinevaid ohte.
et milles seisneb erinavate alade ohtlikkus, mida peab teadma ja jälgima.
Ja olgem ausad ka France'il on kukkumisi. ja päris karme.
Aga seal on 100% osalejatest ka oma ala spetsid.
Üks kukkumiste põhjuseid meil on see, et oskajad ja vähem oskajad on segamini starti lastud.
Kui näiteks jass sõidab Tombaku lenksust 10cm kauguselt mööda siis on kõik ok (mõlemad on sellega harjunud).
kui aga sõita niimoodi mööda mõne teise mehe (mõne sellise kes sõidab esimesi maanteevõistlusi) lenksust , siis on maokas kerge tulema.
Ja see, et stardis öeldakse: olge kolmandal kilomeetril ettevaatlikud!!!!
Nalja teete, kui arvate, et kõik seda kuulevad ja tähele panevad.
selle peale küll ei saa lootma jääda.
et milles seisneb erinavate alade ohtlikkus, mida peab teadma ja jälgima.
Ja olgem ausad ka France'il on kukkumisi. ja päris karme.
Aga seal on 100% osalejatest ka oma ala spetsid.
Üks kukkumiste põhjuseid meil on see, et oskajad ja vähem oskajad on segamini starti lastud.
Kui näiteks jass sõidab Tombaku lenksust 10cm kauguselt mööda siis on kõik ok (mõlemad on sellega harjunud).
kui aga sõita niimoodi mööda mõne teise mehe (mõne sellise kes sõidab esimesi maanteevõistlusi) lenksust , siis on maokas kerge tulema.
Ja see, et stardis öeldakse: olge kolmandal kilomeetril ettevaatlikud!!!!
Nalja teete, kui arvate, et kõik seda kuulevad ja tähele panevad.
selle peale küll ei saa lootma jääda.
Viimati muutis XTRace, 03. 05. 2004. 16:52, muudetud 1 kord.
Ei saanud aru, mida päris täpselt öelda tahtsid - asja mõte ju ongi lugeda/kuulata ka teiste arvamust ... kusjuures ega tegelikult see ikka nii pole, et maanteemehed ja xc mehed saavad üksteise käest pidevalt kotti, toome näiteid Eestist (Oras) või mujalt (Martinez) ... ja eks tdf'l ka kukkumisi üsna tihti (eelmine aasta näiteks) ette on tulnud.Mati kirjutas:Järjekordne lõputu jahumine tegelikult. Fakt on see, et iseenesest pole ükski reziim ohtlik, ohtlikuks teevad asja inimesed. Mida suurem on kitsal alal ratturite kontsentratsioon, seda suurem on kägara tõenäosus, kiiruse kasvades tõenäosus suureneb. Sarnastes situatsioonides on ju ka maastikul kägaraid pandud, ntx stardirüsinas.
Point on selles, et igaüks sõidab seda mida tahab ja selle pärast kedagi kudagi halvustada või nii pole ilus. Maanteehundid saavad XC-s kotti ja XC-mehed saavad maanteel kotti - no ja siis. Minus äratab aukartust see kuda vennad suudavad TDF'l 200-ses pundis 50km/h 200 km kägarateta sõita ja samuti ka see kuda XC vennad mega laskumisi ja känkras maastike võtavad. Iga sell omal alal spets, a samas miks ei võiks kõike proovida kui soovi ja tahtmist on. Ja mul on tunne, et varem või hiljem käivad meil siin kõik harrastajad, olgu hetkel nii tulihingelised kui tahes, vastavalt siis nii maanteelt kui metsast läbi.
Probleem on olemas ja ei näe põhjust, miks selle üle arutada ei võiks. Lahendamiseks ei ole võimalik palju teha. Kui sõidate rattaga, vahet pole, kas trekil, mnt'l või maastikul, matsu te panete kõik NIIKUINII kunagi. Tõenäosusteooria ja kõik. Küsimus on selles, et kui keegi midagi ütleb või seletab, ei tasu arvata, et tema loll on ja sina tark. Kuula ära, võta arvesse ja jäta meelde. Ja talita selle järgi. Eile oli paar-kolm meest, kellest kohe aru sai, et ennast pikali keeravad. Viga oli siin selles, et neile ei öeldud seda või tehti seda liiga hilja. Kui antakse sulle teada, et mine sõida taga, siis peab minema. Muidu tõmmatakse kogu punt pikali, nagu eile, kus II kukkumises oli paarkümmend meest pikali. Sealt oleks ka mööda saanud, aga oli ka mehi, kes raginat kuulsid ja juba sellest vist lenksust lahti lasid ja pikali viskasid. Siin ei ole muud rohtu, kui SÕITA ja VÕIDU. Ja nii palju, kui võimalik. Ja kui tunnete, et ei julge, olge pundi taga. See tunne on parem, kui see, kui panete näoga vastu maad ja "tänu" teile on veel pool punti pikali.
võtab lausa kurvaks kui pean kadedusega lugema siinseid kommentaare. Rahvas sõidab,võidab ja naudib täielikult maantesõidu mõnusid (eks tasapisi emotsioonid ka raugevad tänu ohtratele kukkumistele). Ise olen ka Alvaroga TÄIELIKULT nõus,et kukkumisohud vähenevad ainult kogemustega-SÕITA,SÕITA ja veelkord SÕITA.Ise ka mõned aastad tagasi eranditul pidin igal võistlusel kukkuma nii et ratas sai kannatada ja enda väljanägemisest ei taha rääkidagi.Nüüdseks olen hakanud end tagasi hoidma ja viimastel aastatel olen kukkunud ainult TRM'il ja ise niisama metsas kruiisides. Sõnaga,loodame et järgmisel võistlusel on rattarahvas targemad ja kukkumisi vähem (mis on aint lootusetu lootmine).
NB!!!Kes tahab täit mõnu saada mnt sõidust ja seda täiesti ohutult, hakaku sõitma eraldistarte.Kiirused suuremad ja saad teada mis puust tegelikult oled ja ei ole neid tüütuid lohesid tuules loksumas.
NB!!!Kes tahab täit mõnu saada mnt sõidust ja seda täiesti ohutult, hakaku sõitma eraldistarte.Kiirused suuremad ja saad teada mis puust tegelikult oled ja ei ole neid tüütuid lohesid tuules loksumas.
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
-
- Rattur
- Postitusi: 399
- Liitunud: 07. 11. 2003. 23:14
Ma olen isegi eraldistardis 1x maoli käinud. Aga ohutum on küll kõvasti. Samas pole minu arust kerge ala ja 'täis mõnu' saavad sellest vähesed. Kui sellel päeval jalgu ja kopse ei ole saad ikka sihukese klistiiri et nutma ajab. See ala ei lähe iialgi massidesse. MNTd ka sõitma ei õpi.veloman32 kirjutas: NB!!!Kes tahab täit mõnu saada mnt sõidust ja seda täiesti ohutult, hakaku sõitma eraldistarte.Kiirused suuremad ja saad teada mis puust tegelikult oled ja ei ole neid tüütuid lohesid tuules loksumas.