Ratta kaal vs. enda kaal
Ratta kaal vs. enda kaal
Kui teema juba arutatud, siis ärge kõvasti lööge, kuid tekkisid mõningad küsimused. Et kui tegu siis maantee sõiduga (kuid ka mägiratta spordiga), et kui on kaks ühe füüsilise tasemega kodanikku, kelledest üks kaalub 5 kilo vähem, kui teine, kuid ta ratas kaalub kilo rohkem, et kummal siis on suuremad võimalused tulla võidule, kui muud segavad faktorid puuduvad? Ja miks see nii on? Kokkuvõtteks tahaks siis teada saada kui palju mõjutab tulemusi ratta kaal ja enda kaal?
Väga suured tänud.
Väga suured tänud.
Re: Ratta kaal vs. enda kaal
alar kirjutas:Kui teema juba arutatud, siis ärge kõvasti lööge, kuid tekkisid mõningad küsimused. Et kui tegu siis maantee sõiduga (kuid ka mägiratta spordiga), et kui on kaks ühe füüsilise tasemega kodanikku, kelledest üks kaalub 5 kilo vähem, kui teine, kuid ta ratas kaalub kilo rohkem, et kummal siis on suuremad võimalused tulla võidule, kui muud segavad faktorid puuduvad? Ja miks see nii on? Kokkuvõtteks tahaks siis teada saada kui palju mõjutab tulemusi ratta kaal ja enda kaal?
Väga suured tänud.
hmm.huvitav küss tegelt on ike nii et võidab tugevam
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
See on sügavalt individuaalne ja sõltub konkreetse kodaniku fysioloogiast, et mis talle paremini sobib. Samuti kas etapp on mägine või mitte.
Aga üldiselt reegel ütleb et kergem kodanik raske rattaga saab halvemini hakkama kui raskem kodanik kergema rattaga.
Maanteel ei ole 5kg kodaniku kaal ega 1kg rattakaal ka suurem asi vahe - metsas(mägedes) on see vahe juba natuke olulisem - eriti kui see "lisakaal" paikneb vales kohas.
... lihtsalt minu mõtted, eks targemad parandavad...
Aga üldiselt reegel ütleb et kergem kodanik raske rattaga saab halvemini hakkama kui raskem kodanik kergema rattaga.
Maanteel ei ole 5kg kodaniku kaal ega 1kg rattakaal ka suurem asi vahe - metsas(mägedes) on see vahe juba natuke olulisem - eriti kui see "lisakaal" paikneb vales kohas.
... lihtsalt minu mõtted, eks targemad parandavad...
jättes muud segavad faktorid kõrvale, on niipalju objektiivseid faktoreid ilma mida teadmata on mõttetu öelda, et see kergem või raskem kodanik omab olulist eelist. neist on arutatud treeningu foorumites päris palju.
üldiselt on rasket keret raskem mäkke tirida ja rasket ratast raskem juhtida, eriti maastikul. teaduskraadi selle teemaga pole mõtet taotlema hakata.
üldiselt on rasket keret raskem mäkke tirida ja rasket ratast raskem juhtida, eriti maastikul. teaduskraadi selle teemaga pole mõtet taotlema hakata.
Üldiselt see polegi eesmärk (vähemalt hetkel), kuid hakkasime siin sõbraga vaidlema, et mis kasu on kergemast rattast, kui selle kaalu vähenemisega kaasneb metsik hinna kasv. Et tegelikult oli küssa selles, et miks osta endale mingi väga kallis ratas, kui palju lihtsam on võtta paar kilo alla ja sõita mingi odavamaga samadele kohtadele.erikr kirjutas:teaduskraadi selle teemaga pole mõtet taotlema hakata.
nii see kindlasti ei ole! ratta kaal ja ratturi kaal on ikka erinevad asjad. võin öelda, et minu 70 kg juures on 10,5 kg ja 11,5 kg rattal väga suur vahealar kirjutas:Et tegelikult oli küssa selles, et miks osta endale mingi väga kallis ratas, kui palju lihtsam on võtta paar kilo alla ja sõita mingi odavamaga samadele kohtadele.erikr kirjutas:teaduskraadi selle teemaga pole mõtet taotlema hakata.
No vot, seda üritasin minagi talle selgeks teha, kuid ei suutnud välja tuua mitte ühtegi väga adekvaatset põhjust miks see nii on. Ja vaidlus käis just konkreetselt raskuse pärast, sest see on kõigile teada, et mida kergem ja kallim ratas on, seda kallimad ja paremad jooksud pöiad, kummid jne. rattale külge panakse, mis ka vägagi suuresti mõjutab tulemusi ju.Ruve kirjutas: nii see kindlasti ei ole! ratta kaal ja ratturi kaal on ikka erinevad asjad. võin öelda, et minu 70 kg juures on 10,5 kg ja 11,5 kg rattal väga suur vahe
Kusagil netis on kogenud terasraamiga ratta valmistaja väljahõiganud MNT ratta kaalu ja sõitja kaalu suhte - MNT ratas võiks olla ca 12% sõitja kaalust. Seega, kui oled näiteks 80 kg, siis ratas võiks kaaluda 0,12 X 80 = 9,6 kg. Kahjuks originaalteksti näidata pole, ei leia enam ülesse
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Et kas see siis selline kõige optimaalsem kaal, et raskem pärsib arengut ja kergem ei anna enam midagi juurde?mart kirjutas:Kusagil netis on kogenud terasraamiga ratta valmistaja väljahõiganud MNT ratta kaalu ja sõitja kaalu suhte - MNT ratas võiks olla ca 12% sõitja kaalust. Seega, kui oled näiteks 80 kg, siis ratas võiks kaaluda 0,12 X 80 = 9,6 kg. Kahjuks originaalteksti näidata pole, ei leia enam ülesse
Re: Ratta kaal vs. enda kaal
Minu teada peaks olema nii, et ratta kaal oleneb "tavaliselt" rohkem, sest ratast on vaja erinevates suunades liigutada. Kui sõidad ühtlase kiirusega maanteel otse edasi, siis ei tohiks vahet olla, kas võtta kilo maha ratturi kehast või ratta raamist. Seda sellepärast, et siis liiguvad rattur ja ratta raam ühtlase kiirusega (kiirendus puudub). Ratta kaal tuleb mängu näiteks siis, kui hakkad ratta peal nö. võimlema - tõused pedaalidel püsti ja väntad näiteks. Ratas liigub selle tagajärjel tavaliselt küljelt küljele samal ajal kui keha seisab suhtkoht paigal. Sellisel juhul on kasulikum kergem ratas, sest siis vaja ratast liigutada erinevates suundades - mõjuvad igasugused kiirendused. Ja kiirendada on palju lihtsam vähem kaaluvat asja. Kui lihtsalt ühtlast kiirust hoiad, pole kaal nii oluline. Sellepärast võib ka maantee sõitjatel kilosid kehas rohkem olla, sest keha nii palju liigutada ei ole vaja.alar kirjutas:Kokkuvõtteks tahaks siis teada saada kui palju mõjutab tulemusi ratta kaal ja enda kaal?
Kui ratast ennast vaadata, siis mõjub kõige suurem kiirendus nendele komponentidele, mis ringi käivad (neil joonkiiruste vahe kõige suurem) - ehk siis jooksud ja vändad. Kui saad 100g kergemad kummid rattale alla, on kasu tuhat korda suurem kui soetada 100g kergem sadul.
Samuti liiguvad ratturi "erinevad komponendid" sõidu ajal erineva kiirusega - jalad käivad ringi, kõht näiteks seisab suht paigal. Seega kilo rasva jalgades on palju hullem kui kilo rasva kõhus - kõhtu vaja vaid edasi liigutada (aeg-ajalt ka mäest üles-alla), kuid jalgu vaja pidevalt üles-alla liigutada.
Ehk siis ei ole oluline, kas on ratta kaal või ratturi kaal - oluline on, kui palju seda kaalu erinevates suundades liigutada vaja on. Väga laias laastus võib vast kokku võtta, et mnt sõidus ratta kaal olulisem (ratas liigub rohkem, keha suht paigal) ja mtb sõidus igasugune kaal oluline (vahet pole kas kaalub ratas või keha, kogu seda raskust on vaja ikkagi kogu aeg mäest üles tassida).
Lauri.Tibbo
Raskem ratas läheb aeglasemalt üles aga tuleb ka kergemini alla. Juhul kui jooksud on korralikud, siis määravaks saab asjaolu, et kas mäest alla tuleb sõita pidurit sõtkudes või talda andes. Mina olen seda meelt, et enne ratta kaalu vähendamist tuleks endal kilosid vähendada ja kui sellest väheks jääb siis alles ratta kallale asuda. analytic-cyclingus olid vist kah online kalkulaatorid asja läbiarvutamiseks. Nende järgi tuleb välja, et kaalu mõju sõiduajale on ikka suhteliselt väike. Küll aga on väiksema kaalu eeliseks paremad kiirendusomadused, mida läheb grupis sõitmisel väga tihti vaja.