Odavama otsa MTB käikude arv?

Komplektsed jalgrattad. MTB, Road, Trekk, CC, BMX. ...
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Morghat
Rattur
Postitusi: 14
Liitunud: 02. 08. 2019. 11:58

Odavama otsa MTB käikude arv?

Postitus Postitas Morghat » 06. 08. 2019. 21:54

Plaan soetada omale MTB ja eelarve seal kuskil 500 euro kandis. Mingi hull mägede vallutaja pole aga teinekord eksin ära Harku metsa singlite peale ja mõttes on sõita ka mõni eestis toimuv rattamaraton läbi.
Olen käinud mitmes rattapoes uurimas et mis selle hinna eest saaks ja mida soovitatakse.
Müügi meeste ülesanne on loomulikult mu eelarvet natuke üle piiri ajada ning pakutakse ratast mis natuke kallim.
Põhi argument mis välja tuuakse on käikude arv
Kuna selles hinnaklassis enamus rattad ees 3 kettaga ja taga on siis kas 7, 8 või 9-ne kassett

Minu küsimus oleks et kui suur on vahe kas mul on taga 7,8 või 9-ne kassett. Kas ühel või tesisel juhul on vaja vastavalt siis rohkem käike vahetada et järsemast kohast üles saada või jääb mul mingis kohas käike puudu?

Mingil põhjusel ei saa rataste linke lisada, Seega kirjutan mudelid
Orbea ˇMX29 40 vs Orbea MX29 50
Scott ASPECT 940 vs 950 vs 930
Trek Marlin 6 VS Kross LEVEL 4.0

Kasutaja avatar
M785
Rattur
Postitusi: 414
Liitunud: 10. 12. 2012. 20:43

Re: Odavama otsa MTB käikude arv?

Postitus Postitas M785 » 06. 08. 2019. 22:51

MTBde käigutehnoloogia on arenenud nüüdseks nii kaugele, et kõige mõtekam on 1x11 ja 1x12, natukene vanematel mudelitel 2x10 ja 3x10. 7, 8 ja 9 käiguga rattad on nüüdseks jäänud ainult kõige kõige odavamatele ratastele. Kui natukenegi tõsisem huvi MTB vastu on, soovitan 7, 8 ja 9 käigulistest ratastest eemale hoida ehk investeerida natukene rohkem, 500 euro eest väga mingit tõsist ratast ei saa kahjuks (vähemalt uuena, alati on hea ka uurida kasutatud). Üks hammasratas ees ja rohkem taga on nii hea, et paljud rattatoojat on proovinud nüüd seda isegi tuua oma kõige odavamatele mudelitele.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Odavama otsa MTB käikude arv?

Postitus Postitas erikr » 08. 08. 2019. 09:48

On ka täiesti 1x10 uusi odavama otsa mudeleid.
Näiteks https://rademar.ee/toode/trek-roscoe-6
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4003
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Re: Odavama otsa MTB käikude arv?

Postitus Postitas Kirsa » 08. 08. 2019. 10:00

7 ja 8 käiku taga võid kohe välistada kui liiga odav kraam.
See oli umbes 25-30a tagasi kui 7-8 käigulist süsteemi tehti kvaliteetsetest komponentidest.
3x9 oli tegija umbes 10-20a tagasi, et ka selle välistaks.
500 euroses hinnaklassis on kõige mõistlikum valik 2x10 või 2x11.
1x süsteemidest kõlbab kasutada minu arvates ainult 1x12 oma 10-50 või 10-51 kassetiga - alla selle on alati käike mingist otsast puudu (käidud tee).
Aga korralik 12-ne tagakassett maksab juba ise mitusada eurot, et ei mahu eelarvesse.

500 euro eest mina valiks kindlasti mõne carbonraamiga 26 või 27,5" kasutatud maastikuratta. Saab sõidumõnu selle raha eest kõige rohkem.

... minu 2 senti

priit908
Rattur
Postitusi: 402
Liitunud: 24. 04. 2006. 16:46

Re: Odavama otsa MTB käikude arv?

Postitus Postitas priit908 » 08. 08. 2019. 10:27

500€ kandis müüakse pigem kulgemise rattaid kergliiklusteedele ning kruusateedele millega singlitel ja maratonidel kuigi mugav liigelda poleks.

Nt. Scale ja Aspect seeriat eristab raami geomeetria mis esimese puhul on sportlikum, Aspectil istud püstisemas asendis. Käiguvahetuses tuleks kindlasti eelistada alates Deore seeriat, veel parem SLX seeriat või NX Eagle/GX Sramilt - esiteks on need vastupidavamad ning teiseks suudavad sul ka koormuse all ning mudaga normaalselt vahetada. Kindlasti on oluline ka ratta kaal, 14,5kg pommiga on kehvem sõita singleid ja tõuse kui 12,5kg rattaga (ja usu mind, see vahe on vägagi tuntav). Odavamatel ratastel olevad vedrukahvlid on pigem kruusatee augukese ja ilu kui millegi muu pärast.

Nt. see Scale 980 võiks sulle aastateks väärt kaaslane olla - https://www.hawaii.ee/et/scale-980-269735 või kui veidi oodata, siis saab ilmselt uue aasta mudelivalikust ettetellimisega (tavaliselt korraliku alega) juba mõne soodsama otsa 1x12 SLX süsteemiga ratta.

Kokkuvõttes - pane vaidi juurde või vaata järelturgu siit samast foorumist. Süües kasvab isu ja odava rattaga on oht, et hakkad mõne aja pärast kahetsema (mul naisega just odavamalt Aspectilt Contessa Scale 10 peale teekond läbi käidud seega tean omast käest :) )

Morghat
Rattur
Postitusi: 14
Liitunud: 02. 08. 2019. 11:58

Re: Odavama otsa MTB käikude arv?

Postitus Postitas Morghat » 08. 08. 2019. 22:34

Suured tänud heade mõtete ja kogemuste jagamiste eest.
Scotte aspect vs Scale kohapealt tahtsin küsida, et kui on Aspecti kangema otsa mudel vs Scale odavama otsa mudel
Hetkel siin pakutakse kasutatud Aspect 920 2016, see küll 3x10 käikudega aga samas nagu Aspecti kangema otsa mudel

aif
Rattur
Postitusi: 151
Liitunud: 02. 04. 2004. 12:43

Re: Odavama otsa MTB käikude arv?

Postitus Postitas aif » 09. 08. 2019. 08:03

Morghat kirjutas:
06. 08. 2019. 21:54
aga teinekord eksin ära Harku metsa singlite peale ja mõttes on sõita ka mõni eestis toimuv rattamaraton läbi.
Orbea ˇMX29 40 vs Orbea MX29 50
Scott ASPECT 940 vs 950 vs 930
Trek Marlin 6 VS Kross LEVEL 4.0
Rattamaratone sõidetakse ka ühe käiguga läbi. Aga see on pigem gurmaanide meelelahutus. Kui on plaan sõita üks maraton aastas ja vorm pole eliitklassi oma, siis igal juhul vaata sinna odava grupiga Scale klassi (kui peab olema uus ratas). Siis on vähemasti raam olemas millele kannatab toimiva amordi, jooksud ja käiguosa tekitada kui oled olemasoleva grupi pulbriks sõitnud. Alustuseks kaeva foorumi müügiosa rattad läbi ja küsi oma rattapoest, kas neile on midagi tagasimüügiks toodud.

aif
eat more, fat needed for workout

priit908
Rattur
Postitusi: 402
Liitunud: 24. 04. 2006. 16:46

Re: Odavama otsa MTB käikude arv?

Postitus Postitas priit908 » 09. 08. 2019. 08:19

Morghat kirjutas:
08. 08. 2019. 22:34
Suured tänud heade mõtete ja kogemuste jagamiste eest.
Scotte aspect vs Scale kohapealt tahtsin küsida, et kui on Aspecti kangema otsa mudel vs Scale odavama otsa mudel
Hetkel siin pakutakse kasutatud Aspect 920 2016, see küll 3x10 käikudega aga samas nagu Aspecti kangema otsa mudel
Kui võrrelda uusi poes pakutavaid (2019 Scale 980 vs 2019 Aspect 920), siis vahe on järgmine:

Raam - Scale jäigem, kergem ja sportlikuma geomeetriaga, tulevikukindlam (Boost).
Kaal - Scale on 1,2kg kergem ja see vahe on suur
Käigud - Scale on Sram Eagle 1x12 süsteemi peal, tulevikus saad sinna uue põlvkonna Srami lahendusi lihtsa vaevaga peale visata. 10-50 kassett rahuldab kõik vajadused (v.a. peened üleminekud mida ainult tipptegijad tajuvad ja nende tõttu kannatavad..., minul puudu millestki pole olnud ei võistlustel ega ka metsas trenni tehes). Aspectil Deore 2x10 mis pole kindlasti võrdväärne ei tasemelt ega ka omadustelt. 1x süsteemi puhul on plussiks, et esivahetajaga enam mässama ei pea, kaalu on vähem selle võrra ning süsteem üldiselt peaks olema vastupidavam/kestvam. Samuti ei teki esivahetaja spetsiifilisi probleeme nt. keti üle/maha viskamine või vahetaja piiratud töö nt. muda tõttu.
Amort - Scale amort on õhuga, selle võrra paremini reguleeritavam ning toimivam kui Aspecti vedrukahvel.
Pidurid - suht sarnased "non" series Shimano pidurid.
Jooksud - sarnased, v.a. arvatud tagarumm mis Aspectil on vana tüübi kasseti jaoks, ehk ei sobi ei Srami ega ka Shimano uue põlvkonna süsteemidega (Shimano Microspline/Sram XD).
Vändad - Srami omad võiks olla jäigemad

Kaalukauss on ilmselgelt tugevalt Scale-i poole - ütleks, et isegi rohkem kui see hinnavahe arvata lubaks.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: Odavama otsa MTB käikude arv?

Postitus Postitas mart » 09. 08. 2019. 17:13

M785 kirjutas:
06. 08. 2019. 22:51
MTBde käigutehnoloogia on arenenud nüüdseks nii kaugele, et kõige mõtekam on 1x11 ja 1x12,.. Kui natukenegi tõsisem huvi MTB vastu on, soovitan 7, 8 ja 9 käigulistest ratastest eemale hoida ...
Oli põhjust/võimalust 1xXX varianti stendis/pukis proovida selliselt, et tagatirri "kutsikad" olin eemaldanud ja tagavahetaja siduri olin pingestanud. Edaspidi vändates oli vändaliikumine tunduvalt rohkem takistatud kui vintage 3x9 variandil. Kumbki süsteem oli tootja ülaots, mitte "lihtrahva" mudel.
Mainin lihtsalt teadmiseks, mitte 1xXX süsteemi mahategemiseks.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Vasta

Mine “Jalgrattad”