Siin on nüüd eriti-keeruline mõtteharjutus. Kui jalakäija muudab ennast novembriöös ilma helkurita eriti väikseks ja lõpetab oma maise eksistentsi, siis kas tegemist oli "õnnetuse ohu vähendamisega" ? Liiklusuuringud näitavad et kõige vähemohtlik on ratturil sõita keset sõidurada või kahekesi kõrvuti.kalari kirjutas: ↑14. 05. 2020. 13:22Ehk siis küsimuste küsimus. Kas tänavatel, teedel ja suuremas plaanis kogu avalikus ruumis liigeldes kehtib põhimõte, teha kõik endast olenev ja muuta ennast võimalikult "väikeseks", et seeläbi vähendada õnnetuste ohtu ja tagada teistele liiklejatele võimalikult sujuv, takistusevaba liikumine? Kusjuures see põhimõte kehtib kõikidele liiklejatele, nii jalakäijatele kui ka autojuhtidele.
Jällegi, millel põhineb arusaam et sportrattal persoon tšillib ja seetõttu ei oma õigust teeressurssi sithotstarbeliselt pruukida ning suvaline rasketehnika liikumine on alati 200% eriti-tõsine-töö? Või kuskohas on seadusandluses kirjas et rasketehnikaga operaator on väärikam kodanik ning seetõttu on talle lubatud oluliselt kõrgem rikkumiste ja apsude protsent kui kellelgei teisele?kalari kirjutas: ↑14. 05. 2020. 13:22Kui maanteel liigub traktor, siis me ju saame aru, et niisama lõbu pärast ta seal ees ei ukerda ja autojuhtidena neelame selle ebamugavuse alla. Samuti ei hakka mõistlik autojuht tuututama ja möödub suure kaarega või võtab hoo alla, kui talvise libeda tee servas vänderdab "tädi Maali" oma poekompsudega. Sest me mõistame, et ratas ja see neetult libe teeserv on tema ainus lahendus omale eluks vajaliku koju viia. Ta ju ei käi seal niisama tšillimas ja oma õigust nautimas.
Seda õnnetut videot ma nägin. Mis sealt välja joonistus oli sama olukord mida Kalari juba enda näitel kirjeldas, väljaspoolt vaates (antud juhul siis täitevvõimu ametniku näol), tegelevadki ratturid ainult tšillimise ja ebamõistliku jamaga ning mingi mulle mittetuntud protsessi abil tekib osadel persoonidel õigus määrata kaaskodanike legaalseid tegevusi keelatuteks ja teiste (ja/või iseenda) rikkumistele vaadata läbi sõrmede, sest kahju ju ei sündinud.
Eestis ongi enamus teid kitsad ja tihedat liiklust esineb meil mõnes üksikus asukohas loetud minutitel. Selle jubeda asjaolu tõttu maanteerattaga pundis sõitmine ära keelata ei anna kuidagi märku ratsionaalsusest või koolihariduse abil edasi aidatud intellektist.
aif