Keti vahetus Speedlink / Masterlink abil
Keti vahetus Speedlink / Masterlink abil
Vahetaks veidi kogemusi nii lihtsa asja nagu ketivahetuse alal. Ma olen aastaid kasutanud Shimano kette ja ühendanud neid needi abil. Viimati kui Srami kasutsasin oli veel 9sp ajastu ja keti ühendamiseks oli powerlink. Viimane käis kinni ja lahti sekunditega, ilma igasuguste abivahenditeda, sekunditega. Mugav vidin oli, eriti kui sõidu ajal ketti pidi parandama.
Nüüd, mõnda aega tagasi, hakkasin oma ühel rattal vahetama Shimano 11sp ketti, neeti polnud, oli speedlink lüli. Ja seda ma kinni ei saanud. Ei suutnud näppudega ketti nii kokku pigistada, et speedlinki kinni pigistada. Olin rohkem kui pettunud, tükk aega jebisin ja kirusin ja ei saanudki peale. Õnneks leidsin ühe needi ja kett oli vähem kui minutiga kinni. Järgmisena võtsin oma teise ratta, kus oli 12sp Sram ja ketiga kaasas powerlink. Selle sain peale, aga ei jõudnud ketti nii pingule tõmmata, nii et lüli lõpuni paika libiseks. See tähendab, et üks lülivahe jäi tiba lühemaks, kuid kett ju hammakal nii enam normaalselt ei jookse. Kahe ebaõnnestunud katsega oli kopp ees ja uurisin siis manuale ka. Selgus, et tänapäeval pannakse neid linke kinni tangide abil ja maha võetakse samuti. Tundsin, et olen ikka korralikult ajast maha jäänud. Kuidas teistel siin sellega läheb, kõgil on ketitangid soetatud? Mis siis rattamatkal näiteks saab kui selle lingiga peaks purunenud ketti paikama? Mul on alati need varulingid kaasas, aga õnneks pole ükski 10, 11 või 12sp sõidu ajal purunenud.
Nüüd, mõnda aega tagasi, hakkasin oma ühel rattal vahetama Shimano 11sp ketti, neeti polnud, oli speedlink lüli. Ja seda ma kinni ei saanud. Ei suutnud näppudega ketti nii kokku pigistada, et speedlinki kinni pigistada. Olin rohkem kui pettunud, tükk aega jebisin ja kirusin ja ei saanudki peale. Õnneks leidsin ühe needi ja kett oli vähem kui minutiga kinni. Järgmisena võtsin oma teise ratta, kus oli 12sp Sram ja ketiga kaasas powerlink. Selle sain peale, aga ei jõudnud ketti nii pingule tõmmata, nii et lüli lõpuni paika libiseks. See tähendab, et üks lülivahe jäi tiba lühemaks, kuid kett ju hammakal nii enam normaalselt ei jookse. Kahe ebaõnnestunud katsega oli kopp ees ja uurisin siis manuale ka. Selgus, et tänapäeval pannakse neid linke kinni tangide abil ja maha võetakse samuti. Tundsin, et olen ikka korralikult ajast maha jäänud. Kuidas teistel siin sellega läheb, kõgil on ketitangid soetatud? Mis siis rattamatkal näiteks saab kui selle lingiga peaks purunenud ketti paikama? Mul on alati need varulingid kaasas, aga õnneks pole ükski 10, 11 või 12sp sõidu ajal purunenud.
Re: Keti vahetus Speedlink / Masterlink abil
Tarmo! Lihtsaim viis. Paned luku keti ülemisele poolele (ehk tirrist esimesele hammakale suunas) ja virutad kerge kolaka eespool asuva vända pihta sõidusuunas. Iga lukk läheb kinni.
Re: Keti vahetus Speedlink / Masterlink abil
Kas see Andrese nipp või kodus kasutan tavalisi kurenokkasid - tuleb õigesti sättida vastavalt sellele, kas tahad lahti või kinni panna.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Keti vahetus Speedlink / Masterlink abil
Ise olen kolaka asemel esi+tagapidurit peal hoidnud ja lihtsalt pedaalile astunud ja klõpsti, paigas see lüli ongi. KMC kettidega siis selline kogemus aga ei usu, et shima või sramiga erinevalt see käiks.
Mul endal hoopis selline küsimus nende ketilukkude kaasas kandmise kohta: kui Sul sõidu ajal peaks kett purunema, näiteks ühe lüli murdumise näol, siis kuidas sa ilma tööriistata selle murdunud lüli needid lahti saad, et ketilukk vahele pista? See murdunud lüli jääb ju ette jalgu töllerdama sinna
Re: Keti vahetus Speedlink / Masterlink abil
Vanasti 9speed aegadel käis jah kukk kergemalt. Viimati 12 spd sram pidin ikka hulka vaeva naga kahtede näpitstangidega. Ei ole enam et keset võistlust teed kiirelt ära....
Re: Keti vahetus Speedlink / Masterlink abil
Selleks on multitööriist kaasas!Nightsilm kirjutas: ↑16. 05. 2020. 18:30Mul endal hoopis selline küsimus nende ketilukkude kaasas kandmise kohta: kui Sul sõidu ajal peaks kett purunema, näiteks ühe lüli murdumise näol, siis kuidas sa ilma tööriistata selle murdunud lüli needid lahti saad, et ketilukk vahele pista? See murdunud lüli jääb ju ette jalgu töllerdama sinna
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Keti vahetus Speedlink / Masterlink abil
Olen neid powerlinke-speedlinke vms kasutanud aastast 2001. Kui rattaga tõsisemalt tegelema hakkasin. Nii MNT kui MTB.
Vahet pole, kas Shima või SRAMi ketid, olen pea alati kasutanud SRAM powerlinke. Korra jäid ka Dectathlonis ette BBB 10 s lingid, nägid välja ja toimisid ka usaldusväärselt. 11 s maailma jõudnuna olen kasutanud ainult SRAMi tehnikat, st ka kette ja linke. Muudel pere ratastel on ka kõik ketid linkidega. (SRAM 8 s ja 9s)
Jah, alates 10s ei õnnestu enam powerlinki vaba käega lõpuni kinni panna ega lahti võtta. Kodus on ratta tööriistakastis lingil olevaga analoogne riistapuu
https://www.bike-discount.de/en/buy/shi ... ers-673371
Välja näeb samasugune, aga ilma Shima juttudeta, maksis ilmselt ca 15 EUR kusagilt Saksast. Kui tahan ketti pesuks maha võtta, kokku panna või vahetada siis kasutan sihipäraselt. Kodustes oludes teen ketti parajaks Tacxi ketineedi tööriistaga http://www.ciclismo24.com/tacx-chain-ri ... t3210.html
Kunagi üks hästituntud tegelane soovitas mulle KMC kette. 10s oli tookord. Kippusid mu käes metsas ilma koormuseta olukorras katkema. Multitooliga poolik lüli küljest ja powerlink asemele. Sõrmega kokku ja raske rauaga paigalt minnes tõmbas lüli hiljemalt esihammakal paika. Multitoolina kasutan viimased vähemalt 10 aastat CrankBrothersi oma https://www.bike-discount.de/en/buy/cra ... .box-26449 . Hästi vanasti oli taskus eraldi mingi lihtne Lifu ketitööriist.
Olen ka lappinud rahval kette oma linkide ja tööriistadega nii Eestis võistlustel kui ka Alpide asfalditõusudel.
Kus mul lingid kaasas on? MNT rattal haaknõelaga trossi kõri küljes, MTB-l haaknõelaga amordi neopreenist poripõlle küljes. https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5EE403DE Hea tahtmise korral on pildil need läikivad niblakad näha.
Ahjaa, võib ka tekkida küsimus, et kus ma neid tööriistu sõidu ajal kaasa tassin. Sõidusärgi vasakpoolses taskus. Multitool, kummiheebel, CO2 püss ja 1-2 varuballooni, Blackburni minipump. MIdagi mahuks veel, ma arvan. Miks ma seda teen? Et mitte olla see kes enda lolluse, laiskuse või mugavuse tõttu raja äärde jääb. Kui siin eespool küsiti, et kuidas saate katkenud lüli ilma tööriistata keti küljest siis vastus on lihtne - ei saagi. Ise oled ...., et ilma tööriistata kodust välja tuled. Simple as that. Üldiselt on nii, et viimast hinge tagant ära ei anna, Ühe ketiluku ja ballooni jätan alati endale.
Vahet pole, kas Shima või SRAMi ketid, olen pea alati kasutanud SRAM powerlinke. Korra jäid ka Dectathlonis ette BBB 10 s lingid, nägid välja ja toimisid ka usaldusväärselt. 11 s maailma jõudnuna olen kasutanud ainult SRAMi tehnikat, st ka kette ja linke. Muudel pere ratastel on ka kõik ketid linkidega. (SRAM 8 s ja 9s)
Jah, alates 10s ei õnnestu enam powerlinki vaba käega lõpuni kinni panna ega lahti võtta. Kodus on ratta tööriistakastis lingil olevaga analoogne riistapuu
https://www.bike-discount.de/en/buy/shi ... ers-673371
Välja näeb samasugune, aga ilma Shima juttudeta, maksis ilmselt ca 15 EUR kusagilt Saksast. Kui tahan ketti pesuks maha võtta, kokku panna või vahetada siis kasutan sihipäraselt. Kodustes oludes teen ketti parajaks Tacxi ketineedi tööriistaga http://www.ciclismo24.com/tacx-chain-ri ... t3210.html
Kunagi üks hästituntud tegelane soovitas mulle KMC kette. 10s oli tookord. Kippusid mu käes metsas ilma koormuseta olukorras katkema. Multitooliga poolik lüli küljest ja powerlink asemele. Sõrmega kokku ja raske rauaga paigalt minnes tõmbas lüli hiljemalt esihammakal paika. Multitoolina kasutan viimased vähemalt 10 aastat CrankBrothersi oma https://www.bike-discount.de/en/buy/cra ... .box-26449 . Hästi vanasti oli taskus eraldi mingi lihtne Lifu ketitööriist.
Olen ka lappinud rahval kette oma linkide ja tööriistadega nii Eestis võistlustel kui ka Alpide asfalditõusudel.
Kus mul lingid kaasas on? MNT rattal haaknõelaga trossi kõri küljes, MTB-l haaknõelaga amordi neopreenist poripõlle küljes. https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5EE403DE Hea tahtmise korral on pildil need läikivad niblakad näha.
Ahjaa, võib ka tekkida küsimus, et kus ma neid tööriistu sõidu ajal kaasa tassin. Sõidusärgi vasakpoolses taskus. Multitool, kummiheebel, CO2 püss ja 1-2 varuballooni, Blackburni minipump. MIdagi mahuks veel, ma arvan. Miks ma seda teen? Et mitte olla see kes enda lolluse, laiskuse või mugavuse tõttu raja äärde jääb. Kui siin eespool küsiti, et kuidas saate katkenud lüli ilma tööriistata keti küljest siis vastus on lihtne - ei saagi. Ise oled ...., et ilma tööriistata kodust välja tuled. Simple as that. Üldiselt on nii, et viimast hinge tagant ära ei anna, Ühe ketiluku ja ballooni jätan alati endale.
Re: Keti vahetus Speedlink / Masterlink abil
Kaasas kandmiseks võib Powerlinki panna ka MTB pidurilingi sisemisse soonde ja teibiga kinni. Stealth lahendus.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Keti vahetus Speedlink / Masterlink abil
Matkal on tangid kaasas. 10 käigulisel sai suht edukalt veel traadijupiga lahti luku, aga 11 käigulistel enam mitte. Seiklusspordivõistlustel, kus mingi taolise jama pärast kogu tiimiga katkestada oleks suht nõme, on ketivõti, tangid, ports lukke ja jupp ketti kaasas. Paar korda olen hädalisi saanud aidata, endal pole ptüi-ptüi-ptüi vaja olnud.
Teine samast klassist asi on raamikõrv. Seda olen kaks korda võistlusel vahetada saanud. Hea tunne, kui 48 tunnise võistluse neljandal tunnil kuskil pärapõrgus pärast kûmneminutilist remonti jälle normaalselt liikuma saab.
Re: Keti vahetus Speedlink / Masterlink abil
Tarmo: kinni käib jalaga vajutades ja lahti käib tööriistaga: https://www.bike-discount.de/en/buy/rad ... ner-444703
Shimano 12-s kett käib ka lingiga, aga tegelikult ei ole nad üldse korduvkasutatavad:
SRAM:
Shimano 12-s kett käib ka lingiga, aga tegelikult ei ole nad üldse korduvkasutatavad:
SRAM:
SHIMANO:Eight- and nine-speed chains use a PowerLink, which can be reused. SRAM's 10 and 11-speed master links are called PowerLocks and are not to be reused. According to SRAM, the ridge that joins the two plates of the PowerLock together can be damaged when unlocking it, increasing the risk of failure if reused
Do not reuse a QUICK-LINK that has been removed. If the QUICK-LINK is reused, there is a risk that it will loosen and become detached, which may result in an accident.
Re: Keti vahetus Speedlink / Masterlink abil
Sõnastus on tootja Legal Departmenti ja selle äripartnerite-konsultantide toodang. To protect their asses. Olen 10s ja 11s powerlinke süstemaatiliselt taaskasutanud. Probleemideta.Kirsa kirjutas: ↑16. 05. 2020. 21:34Tarmo: kinni käib jalaga vajutades ja lahti käib tööriistaga: https://www.bike-discount.de/en/buy/rad ... ner-444703
Shimano 12-s kett käib ka lingiga, aga tegelikult ei ole nad üldse korduvkasutatavad:
SRAM:SHIMANO:Eight- and nine-speed chains use a PowerLink, which can be reused. SRAM's 10 and 11-speed master links are called PowerLocks and are not to be reused. According to SRAM, the ridge that joins the two plates of the PowerLock together can be damaged when unlocking it, increasing the risk of failure if reusedDo not reuse a QUICK-LINK that has been removed. If the QUICK-LINK is reused, there is a risk that it will loosen and become detached, which may result in an accident.
Re: Keti vahetus Speedlink / Masterlink abil
see korduvkasutamise keeld on jura
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Keti vahetus Speedlink / Masterlink abil
Multitoolidisanierid on ka selle segmendi üles leidnud - Backburn Tradesman - Fix Stuff, Split Links, Win Kudos.
Ketiga toimetamiseks täiesti toimiv vigur (10s & 11s, needid ja lingid).
Re: Keti vahetus Speedlink / Masterlink abil
Matkale ma siiski tange ei võtaks, ketivõti on ju nagunii. Need tangid on parajad jurakad. Üldiselt ketid ei lähe luku juurest puruks ja siis aitab katkise lüli eemaldamisel alati ketivõti. Ja nagu selgus, siis kinni saab luku jalaga vändale vajutades.
Igal juhul tänud kõigile arvamusi avaldamast ja kogemusi jagamast.
Nägin, et Saksamaal müüakse mingeid re-usable tüüpi ketilukke 11 ja 12 sp kettidele. Võis olla KMC oma. Pole uurinud kas neid on lihtsam avada-sulgeda.
Re: Keti vahetus Speedlink / Masterlink abil
Olen kasutanud sarnaseid hiinlasi, 9s 10s 11s. Ise olen nad käega uuesti lahti saanud.
https://www.ebay.com/itm/New-Speed-Magi ... MO5Xn8Mhpw
Tulemussportlasele (kes ees narrow-wide ühest hammakat kasutab) ei julge soovitada, matkajale kärab küll.
https://www.ebay.com/itm/New-Speed-Magi ... MO5Xn8Mhpw
Tulemussportlasele (kes ees narrow-wide ühest hammakat kasutab) ei julge soovitada, matkajale kärab küll.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Keti vahetus Speedlink / Masterlink abil
Siiamaani on õnnestunud purunenud ketti parandada nii, et ketivõtmega katkine/puudulik lüli vahelt ära ja siis ühendus juba järgmise terve lüliga. Kett jääb lüli võrra lühem ja aega kulub mõne minuti jagu. Kas see lühem kett hakkab sõiduomadusi mõjutama? Kas sellises olukorras aitaks speedlink aega kokku hoida? Katkise lüli kättesaamise ajast ja vajalikust ketivõtmest vist ei pääse?
Re: Keti vahetus Speedlink / Masterlink abil
Vana needi tagasi panek on ilmselt ajamahukam mässerdamine kui lukuga asendamine.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Keti vahetus Speedlink / Masterlink abil
Katkine lüli vahelt ära= kett jääb ca 2cm lühem. Kui taga suurele ja eest suurele (kui ees mitu hammakat) tõmbab, on hästi. edasi lühendades tekib moment, kuniks enam ei tõmba - tulemuseks kas tagakäikar sirgeks/ puruks tõmmatud või käikarihoidja puru.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Keti vahetus Speedlink / Masterlink abil
Siinpool “lompi” kahjuks mitte nii levinud toode:
https://www.wolftoothcomponents.com/pro ... ack-pliers
https://www.wolftoothcomponents.com/pro ... ack-pliers
one life, one love, one gear
Re: Keti vahetus Speedlink / Masterlink abil
Tellisin ka mingi aeg need WolfToothi tangid, ja on väga kerged/mugavad. MTB-ga sõites pole probleem seljakoti taskusse pista.
Suhteliselt õhukesed ja vajadusel mahuks ka särgi taskusse.
Suhteliselt õhukesed ja vajadusel mahuks ka särgi taskusse.
Re: Keti vahetus Speedlink / Masterlink abil
Kui läks juba ketitangide esitluseks, mul selline lihtne loom seinale riputamiseks:
https://www.ebay.com/itm/Super-B-Connec ... Sw6BtVTioB
https://www.ebay.com/itm/Super-B-Connec ... Sw6BtVTioB
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Keti vahetus Speedlink / Masterlink abil
Torkan omakasupüüdlikult teemasse ühe kodumaise netipoe rikkalikult varustatud tööriistasektsiooni poolt pakutava toote.
Re: Keti vahetus Speedlink / Masterlink abil
Bad luck, Riho! Tellisin just bike24.de-st Shimano ketitangid TL-CN10 25.20 € ja ketitööriista TL-CN28 27.22 €. Valisin kaua, aga mitte eriti õnnestunult.
Kasutasin seni ühe Tallinna tuntud rattatöökoja teenust keti vahetamisel ja mulle müüdi seal Shimano HG701 kett aug 2019 hinnaga 42 €, apr 2020 juba hinnaga 47.55 €.
Sama keti hind bike24.de-s on 29 €.
Sõidan aastas 8000 km, seega 2-3 ketivahetust aastas. Teenust kasutades 2,5 x (47 + 5 ketivahetustasu - võrdluseks Tanel Kangerti Veloteegis oli vist üldhoolduse hinnas ka kõigi vahetamist vajavate osade vahetus) kulutan aastas 130 €. Internetist kette ostes säästan 58 € aastas.
Seega tööriistade investeering 52 € tasub ära juba ühe aastaga.
Tööriistad Hobispordist saaksin aga juba 20 €-ga, siis tasuks ära juba esimese ketivahetusega! Vaatasin, et ka Proshop.ee-s on soodsad ketitangid.
Järeldus: Aastal 2020 hinnad Eesti internetipoodides võivad olla bike24.de jms tuntud välismaa e-poodidest odavamad.
Kasutasin seni ühe Tallinna tuntud rattatöökoja teenust keti vahetamisel ja mulle müüdi seal Shimano HG701 kett aug 2019 hinnaga 42 €, apr 2020 juba hinnaga 47.55 €.
Sama keti hind bike24.de-s on 29 €.
Sõidan aastas 8000 km, seega 2-3 ketivahetust aastas. Teenust kasutades 2,5 x (47 + 5 ketivahetustasu - võrdluseks Tanel Kangerti Veloteegis oli vist üldhoolduse hinnas ka kõigi vahetamist vajavate osade vahetus) kulutan aastas 130 €. Internetist kette ostes säästan 58 € aastas.
Seega tööriistade investeering 52 € tasub ära juba ühe aastaga.
Tööriistad Hobispordist saaksin aga juba 20 €-ga, siis tasuks ära juba esimese ketivahetusega! Vaatasin, et ka Proshop.ee-s on soodsad ketitangid.
Järeldus: Aastal 2020 hinnad Eesti internetipoodides võivad olla bike24.de jms tuntud välismaa e-poodidest odavamad.
- - -
Why so serious?
Why so serious?
Re: Keti vahetus Speedlink / Masterlink abil
No krt, selle summa eest (Shimano HG701 kett ja 47,55€) ma võiks Tallinn/Saku/Keila/Laagri/Jüri pirkonnas tulla kohale ja ära kah vahetada.