Sooviks ostuabi
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Sooviks ostuabi
Tervist!
Kuna siia kirjutan, siis võib mõista, et olen antul alal rookie.
On plaan hakata sõitma hobikorras maastikuratast aga ei tea, ega oska ratast valida.
Kus plaanin sõita? Kuna huvi pakub just maastik ja kergemad hüpped, siis ratas ei tohiks ka neid karta, ehk siis hüpped, juurikad, kivid ja muda ei tohik olla see, mis ratas kardab.
Lisainfoks, et aastane läbisõit oleks tõenäoliselt 1000km piires. Enda pikkuseks on 182 cm. Ostupiirkonnaks oleks kindlasti Eesti ja ei soovi kasutatud rattaid.
Ise olen siiamaani uurinud põhiliselt https://www.hawaii.ee/et/tooted/suvi/ja ... tikurattad
Hinnapiiriks valinud kuni 2000 eurot.
Kõik soovitused, ideed ja ettepanekud palun lahti seletada, et ka ise saaks targemaks.
Tänud!
Kuna siia kirjutan, siis võib mõista, et olen antul alal rookie.
On plaan hakata sõitma hobikorras maastikuratast aga ei tea, ega oska ratast valida.
Kus plaanin sõita? Kuna huvi pakub just maastik ja kergemad hüpped, siis ratas ei tohiks ka neid karta, ehk siis hüpped, juurikad, kivid ja muda ei tohik olla see, mis ratas kardab.
Lisainfoks, et aastane läbisõit oleks tõenäoliselt 1000km piires. Enda pikkuseks on 182 cm. Ostupiirkonnaks oleks kindlasti Eesti ja ei soovi kasutatud rattaid.
Ise olen siiamaani uurinud põhiliselt https://www.hawaii.ee/et/tooted/suvi/ja ... tikurattad
Hinnapiiriks valinud kuni 2000 eurot.
Kõik soovitused, ideed ja ettepanekud palun lahti seletada, et ka ise saaks targemaks.
Tänud!
Re: Sooviks ostuabi
Esimene suur otsus on ilmselt valik hardtaili või full suspension ratta vahel. Ilmselgelt on siin loogika, et kahe amordiga ratas maksab rohkem ning mainitud hinnapiir on vähemalt Eestist ostes praktiliselt miinimum, mille eest üldse FS ratta saab - ehk hardtaili saad lihtsalt paremate komponentidega. Kerged hüpped, juurikad ja muu jutt samas kõlab nagu keskkond, kus FS rattaga väga mõnus lasta oleks.
Järgmine otsus on see, mis kohas skaalal cross-country-->trail-->enduro-->downhill ratas olema peaks. Kuna mainid Eestit ja tuhandest läbisõitu, siis ilmselt kuskil seal esimese kahe juures, sest tahad, et ratas pedaalides edasi ka läheks. Mäest alla sõidu rattad on rasked, tugevad ja pikema amordikäiguga, mäest üles sõidu ja tasasema maa rattad (XC jms) on kerged, efektiivsemad ja lühema amordikäiguga. Ja igal juhul peab olema dropper post, ilma pole nagu mõtet tänapäeval MTB-d ostagi.
Hawaiist:
Scott Spark on 120mm käiguga "downcountry", ehk suts trailim XC ratas, mis võiks igati asine valik olla. Kui kõvem hüppemees oled ja rohkem Pirtale, Kiviõlli või kuhugi Lõuna Eesti kõrgmäestikesse satud, siis Scottilt lihtsalt level pikema käiguga Genius, mis on küll suts "aeglasem" (raskem ja tugevam, iseasi kas need grammid nii olulised on.
Muudest kohtadest:
Orbead müüakse Eestis, neil on Oiz ja Occam; Specializedil on Stumpjumper ja ega ma ise mõni aeg tagasi sama otsuse ees olles rohkem kohalikust võrgust väga midagi ei leidnudki. Kindel värk on jälle see, et "direct to consumer" brändid (commencal, canyon, yt, rose, radon jms) pakuvad sama raha eest oluliselt rohkem, kuid garantiis, hoolduses ja üldises kasutajakogemuses jälle kaotad.
Järgmine otsus on see, mis kohas skaalal cross-country-->trail-->enduro-->downhill ratas olema peaks. Kuna mainid Eestit ja tuhandest läbisõitu, siis ilmselt kuskil seal esimese kahe juures, sest tahad, et ratas pedaalides edasi ka läheks. Mäest alla sõidu rattad on rasked, tugevad ja pikema amordikäiguga, mäest üles sõidu ja tasasema maa rattad (XC jms) on kerged, efektiivsemad ja lühema amordikäiguga. Ja igal juhul peab olema dropper post, ilma pole nagu mõtet tänapäeval MTB-d ostagi.
Hawaiist:
Scott Spark on 120mm käiguga "downcountry", ehk suts trailim XC ratas, mis võiks igati asine valik olla. Kui kõvem hüppemees oled ja rohkem Pirtale, Kiviõlli või kuhugi Lõuna Eesti kõrgmäestikesse satud, siis Scottilt lihtsalt level pikema käiguga Genius, mis on küll suts "aeglasem" (raskem ja tugevam, iseasi kas need grammid nii olulised on.
Muudest kohtadest:
Orbead müüakse Eestis, neil on Oiz ja Occam; Specializedil on Stumpjumper ja ega ma ise mõni aeg tagasi sama otsuse ees olles rohkem kohalikust võrgust väga midagi ei leidnudki. Kindel värk on jälle see, et "direct to consumer" brändid (commencal, canyon, yt, rose, radon jms) pakuvad sama raha eest oluliselt rohkem, kuid garantiis, hoolduses ja üldises kasutajakogemuses jälle kaotad.
Re: Sooviks ostuabi
Miks sa kasutatud rattaid põlgad?
2k eest saad poest kõige lahjema FS ratta.
Siinsamas kuulutustes on aga müügis kaks L suuruses Sparki, mis võiks mõlemad nii omaduste kui hinna mõttes sobida.
Uus ratas on "uus" esimese kukkumiseni - ja neid tuleb sihipäraselt kasutades niikuinii.
2k eest saad poest kõige lahjema FS ratta.
Siinsamas kuulutustes on aga müügis kaks L suuruses Sparki, mis võiks mõlemad nii omaduste kui hinna mõttes sobida.
Uus ratas on "uus" esimese kukkumiseni - ja neid tuleb sihipäraselt kasutades niikuinii.
Re: Sooviks ostuabi
Kirjelduse järgi oleks L suuruses FS ratas just õige valik. Nagu juba eelnevalt mainitud, siis saab 2k€ eest odavama otsa FS-i alu raamiga ~14kg ringis. Samas kasutatuna liigub siin piisavalt palju FS mudeleid carbon raamide ja paremate komponentidega 2k€ hinnapiiri ümber. Ratta südameks on raam, ja kõik seda ümbritsevad osad on kergelt vahetatavad. Kui tahad kunagi hiljem alu raami carbon oma vastu vahetada, siis see ise läheb sul maksma 2-3k€.
Lisaks pole hawaii-s hetkel kohapeal saadaval ühtegi L suuruses spark-i alla 3400€. Mõistlikum on osta kasutatud carbon raamiga FS, ja vajadusel hiljem seal komponente vahetada, kui poest uus alu raamiga FS ja seda hiljem upgrade-ida või odavalt müüa, kui soovid paremat ratast.
Lisaks pole hawaii-s hetkel kohapeal saadaval ühtegi L suuruses spark-i alla 3400€. Mõistlikum on osta kasutatud carbon raamiga FS, ja vajadusel hiljem seal komponente vahetada, kui poest uus alu raamiga FS ja seda hiljem upgrade-ida või odavalt müüa, kui soovid paremat ratast.
Re: Sooviks ostuabi
Võib siia julgelt panna viiteid foorumis müüdavatele ratastele. Kui just reeglid seda keela.
Nagu ma aru saa, siis carbon ja alu suurem erinevus on vastupidavus.
Mis olukordades hakkab rolli mängima neide erinevus?
Kas ka algajafaasisnon sellel tähtis roll?
Nagu ma aru saa, siis carbon ja alu suurem erinevus on vastupidavus.
Mis olukordades hakkab rolli mängima neide erinevus?
Kas ka algajafaasisnon sellel tähtis roll?
Re: Sooviks ostuabi
Carbon raam on kergem, jäigem kohtades kus seda vaja vaja teistes kohtades painduvam, et parandada mugavust rattal. Lisaks on tal omadus imeda vibratsiooni enda sisse, mis parandab sõidu mugavust. Korraliku tootja puhul on nad mõlemad vastupidavad.
Kiirel vaatamisel mõned L suuruses FS müügi kuulutused, mis foorumis silma jäid:
viewtopic.php?f=143&t=81039
viewtopic.php?f=143&t=80774
viewtopic.php?f=143&t=80250
viewtopic.php?f=143&t=81095
viewtopic.php?f=143&t=81198
Kiirel vaatamisel mõned L suuruses FS müügi kuulutused, mis foorumis silma jäid:
viewtopic.php?f=143&t=81039
viewtopic.php?f=143&t=80774
viewtopic.php?f=143&t=80250
viewtopic.php?f=143&t=81095
viewtopic.php?f=143&t=81198
Re: Sooviks ostuabi
Süsinikkiust raamiga ratas on kergem. Maastikul on see oluline - sõidumõnu on rohkem. (Ja eelmine kirjutaja on vahepeal jõudnud tehnilised põhjendused ka kirja panna.)
Rataste müügi otsingusse "spark" ja tuleb:
viewtopic.php?f=143&t=81198 - 2400
viewtopic.php?f=143&t=80250 - 2000
viewtopic.php?f=143&t=81039 - 1800
viewtopic.php?f=143&t=80249 - 1700
viewtopic.php?f=143&t=79598 - 1500
Kõik on L.
Vali millist tahad
Hinnale läheb ilmselt otsa dropper posti korraldamine, vbl ka tubelessile üle minek, tõenäoliselt ka klipid ja rattakingad (kui sul neid juba olemas ei ole).
Mul on kerge Spark olnud, igati tore ratas oli. Võrdlust teiste FS ega trail / dh ratastega mul ei ole.
Rataste müügi otsingusse "spark" ja tuleb:
viewtopic.php?f=143&t=81198 - 2400
viewtopic.php?f=143&t=80250 - 2000
viewtopic.php?f=143&t=81039 - 1800
viewtopic.php?f=143&t=80249 - 1700
viewtopic.php?f=143&t=79598 - 1500
Kõik on L.
Vali millist tahad
Hinnale läheb ilmselt otsa dropper posti korraldamine, vbl ka tubelessile üle minek, tõenäoliselt ka klipid ja rattakingad (kui sul neid juba olemas ei ole).
Mul on kerge Spark olnud, igati tore ratas oli. Võrdlust teiste FS ega trail / dh ratastega mul ei ole.
Re: Sooviks ostuabi
Natukene pikem jutt siis ka minu poolt, kuidas näen asju läbi oma silmade. Olen ise pigem see trail/all-mountain tüüpi sõitja kui pigem XC racer.
Nii, teeksin ka siis omad soovitused seatud piirangute sees. Alustame raami suurusega, 182cm juures kindlasti L, mõnel äärmisel juhul ka XL (oleneb geomeetria "reach" mõõtme suurusest). Reach suurus võiks raamil olla vähemalt 460mm. Kindlasti ära hakka esimesena vaatama XC race bike, pigem otsi midagi mis läheb trail kategooria alla, ehk amordikäik ees ja taga 120-140mm vahel. XC rataste geomeetria ja väike amordikäik hakkab sind kindlasti (eriti uue ja vähekogenenud MTB sõitjana) tagasi hoidma hüpetel ja tehnilisematel juurikatel ja kividel. Samuti isiklikult leian, et aastal 2020 on dropper post igal trail rattal väga hädavajalik asi. Jooksu suurus 29er, usun et sellega samuti kõik nõustuvad. 2000€ eelarvega leiab ilusti FS ratta, käiguvahetus kindlasti selline, et ees on 1 hammasratas ja taga 11 või 12. Proovi vältida rattaid millel on SRAM SX käiguvahetus, see on täielik jura. 2000€ eelarvega pole mõtet tutikatest carbon raamidega ratastest isegi unistada, kasutatult võib isegi leida. Süsinikkiust raamide ainuke eelis on põhimõtteliselt väiksem kaal, ja see ka tuleb oluliselt suure hinnatõusu pealt. Kui on pigem kindel soov uus osta, saab ka Eestist aga samuti soovitaksin "direct to consumer" netipoodidest vaadata nagu Canyon, YT Industries, Commencal, Vitus jne. Põhjus miks on aastal 2020. pigem mõtekam võtta uus ratas kui kasutatud ratast aastast 2015. on geomeetria, standardite ja tehnoloogia areng (nagu näiteks parem geomeetria, BOOST võllid jooksudel, suurema siselaiusega veljed jne).
Parim mis ise isiklikult leidsin oleks kõige sobivam valik:
https://www.canyon.com/en-ee/mountain-b ... be=GY%2FOG
Canyon Neuron AL 7.0 L suurus, hind on küll 2300€, aga saad palju palju paremad amordid kui odavamal 1900€ 6.0 versioonil. Mingit tuunimist pole vaja, kõik jupid juba on tasemel. Teed tubelessiks valmis, leiad omale sobivad pedaalid ja sõida pikalt murevabalt. Samuti ei tule rattal kaasa paberist kummid. Sellise rattaga ei tohiks Eestis mitte ükski tehniline juurikas, kivi või hüppe ületamata jäämata).
Nii, teeksin ka siis omad soovitused seatud piirangute sees. Alustame raami suurusega, 182cm juures kindlasti L, mõnel äärmisel juhul ka XL (oleneb geomeetria "reach" mõõtme suurusest). Reach suurus võiks raamil olla vähemalt 460mm. Kindlasti ära hakka esimesena vaatama XC race bike, pigem otsi midagi mis läheb trail kategooria alla, ehk amordikäik ees ja taga 120-140mm vahel. XC rataste geomeetria ja väike amordikäik hakkab sind kindlasti (eriti uue ja vähekogenenud MTB sõitjana) tagasi hoidma hüpetel ja tehnilisematel juurikatel ja kividel. Samuti isiklikult leian, et aastal 2020 on dropper post igal trail rattal väga hädavajalik asi. Jooksu suurus 29er, usun et sellega samuti kõik nõustuvad. 2000€ eelarvega leiab ilusti FS ratta, käiguvahetus kindlasti selline, et ees on 1 hammasratas ja taga 11 või 12. Proovi vältida rattaid millel on SRAM SX käiguvahetus, see on täielik jura. 2000€ eelarvega pole mõtet tutikatest carbon raamidega ratastest isegi unistada, kasutatult võib isegi leida. Süsinikkiust raamide ainuke eelis on põhimõtteliselt väiksem kaal, ja see ka tuleb oluliselt suure hinnatõusu pealt. Kui on pigem kindel soov uus osta, saab ka Eestist aga samuti soovitaksin "direct to consumer" netipoodidest vaadata nagu Canyon, YT Industries, Commencal, Vitus jne. Põhjus miks on aastal 2020. pigem mõtekam võtta uus ratas kui kasutatud ratast aastast 2015. on geomeetria, standardite ja tehnoloogia areng (nagu näiteks parem geomeetria, BOOST võllid jooksudel, suurema siselaiusega veljed jne).
Parim mis ise isiklikult leidsin oleks kõige sobivam valik:
https://www.canyon.com/en-ee/mountain-b ... be=GY%2FOG
Canyon Neuron AL 7.0 L suurus, hind on küll 2300€, aga saad palju palju paremad amordid kui odavamal 1900€ 6.0 versioonil. Mingit tuunimist pole vaja, kõik jupid juba on tasemel. Teed tubelessiks valmis, leiad omale sobivad pedaalid ja sõida pikalt murevabalt. Samuti ei tule rattal kaasa paberist kummid. Sellise rattaga ei tohiks Eestis mitte ükski tehniline juurikas, kivi või hüppe ületamata jäämata).
Re: Sooviks ostuabi
Traili jaoks ilmus just L suuruses Scott Genius müügile
viewtopic.php?f=143&t=81347
viewtopic.php?f=143&t=81347
Re: Sooviks ostuabi
+1 minu poolt, vastab kõikidele kriteeriumitele perfektseltsnaxez kirjutas: ↑27. 05. 2020. 22:50Traili jaoks ilmus just L suuruses Scott Genius müügile
viewtopic.php?f=143&t=81347
Re: Sooviks ostuabi
viewtopic.php?f=143&t=81356
Veel 1 mis sobiks päris hästi, jääb eelarvet ülegi, et teha mingit tuuningut hiljem.
Veel 1 mis sobiks päris hästi, jääb eelarvet ülegi, et teha mingit tuuningut hiljem.
Re: Sooviks ostuabi
Kuidas asi lahenes?