Palun abi ratta valikul (3-4 tonni)
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Palun abi ratta valikul (3-4 tonni)
On soov nii kuu aja pärast osta ratas. Hinna piirid oleks 3000-4000kr. Kasutatut ei soovi. Sõita kavatseks linnas kui ka maastikul. Oleks siis esialgu pühapäevasõitja. Viimati ratast omasin lapsena üle 10 aasta tagasi. Selle aja sees on vahel saand väga harva tuttavate ratastega sõidetud. Tehnilise poole pealt ka väga tugev ei ole.
Re: Palun abi ratta valikul (3-4 tonni)
Mine näiteks kristiine Hawaii expressi ( või ka mõni muu HE) seal on päris mõistusega müüjadalgren kirjutas:On soov nii kuu aja pärast osta ratas. Hinna piirid oleks 3000-4000kr. Kasutatut ei soovi. Sõita kavatseks linnas kui ka maastikul. Oleks siis esialgu pühapäevasõitja. Viimati ratast omasin lapsena üle 10 aasta tagasi. Selle aja sees on vahel saand väga harva tuttavate ratastega sõidetud. Tehnilise poole pealt ka väga tugev ei ole.
Re: Palun abi ratta valikul (3-4 tonni)
Enne mõtle täpselt läbi kuidas ja kus sa sõidad. Mida sa maastikul sõidu all mõtled? Kui lihtsalt kruusa- ja metsavaheteid siis võta parem hübriid. Väga vähesed pühapäevasõitjad lähevad oma maastikuratastega sellisele maastikule kus tõesti maastikuratast vaja on. Ja kole on vaadata kui tegelased mudakummidega asfaldil ägavad.algren kirjutas:On soov nii kuu aja pärast osta ratas. Hinna piirid oleks 3000-4000kr. Kasutatut ei soovi. Sõita kavatseks linnas kui ka maastikul. Oleks siis esialgu pühapäevasõitja. Viimati ratast omasin lapsena üle 10 aasta tagasi. Selle aja sees on vahel saand väga harva tuttavate ratastega sõidetud. Tehnilise poole pealt ka väga tugev ei ole.
Selles hinnaklassis pole konkreetset mudelit mõtet soovitada, mõtle läbi oma ootused ratta kohta ja lase poes sobivat soovitada.
Kirjutaks siia mõned nõuanded, millele mina soovitan odava ratta puhul tähelepanu pöörata.
* Mida vähem vilesid ja vigureid küljes, seda parem. Taga-amordid, ketaspidurid jms. sh. Isiklikult põlgaksin ka kirjusust ja kirjaderohkust.
* Tuleb teha selgeks käiguvahetajate brändid ja mille poolest üks teisest üle on. Selle raha eest Aliviot või Deoret ilmselt ei saa, Accerat aga küll. Muul juhul tuleks täpsemalt uurida. Hea, kui lingid, esivahetaja jms. samast brändist.
* Tuleb hoolikalt läbi mõelda, kus sõidad ning rattast sõltumatult valida vastav kumm. Mitte ainult mustri poolest, vaid ka paksuselt. Algajale abiks jäme, kuid sile - veereb hästi ja ei löö lohakal kasutusel läbi. Kummid lased ostu käigus ära vahetada.
* Kui rattasõit tõsisemalt huvi pakub, siis tuleks jälgida mõningaid pisidetaile, mis eristavad sõitjate rattaid harrastajate omadest. Näiteks et lenks on stem-iga, mitte keevitatud - saab paremini häälestada. Pedaalid aluminiumist, mitte plastikust (ja soovitatavalt korvitatavad). Sadul sportlikum. Topeltpöiad. Kiirkinnitusega rummud. Pidurid oleksid V tüüpi.
* Kui vedrupulk, siis reguleeritav - mitte häälestamisvajaduse pärast, vaid näitab natukegi kvaliteeti. Ise eelistaksin amordita kahvlit, kuna saad siis sama raha eest muid asju rohkem. Amordi ostad kunagi niikuinii parema.
* Pööra tähelepanu trossikõridele. Vaata, et nad üheski asendis (sh. ümber häälestades) ei nühiks vastu raami. Parem on, kui trossid pealtpoolt toru lähevad.
* Ja kõige olulisem - kui oled eelvaliku teinud, siis laena sõbra käest head ratast, sõida mõned õhtud tunnetuse saamiseks ja proovi kõik rattad poodides läbi. Tagumik on kõige targem otsustaja
Rõhutan veel, et ennem rataste võrdlust proovimise teel peaks olema mingi tunnetus. Eriti, kui pole tükk aega sõitnud. Üks talv juba paneb põntsu, mis siis 10a rääkida. Ja ainult tagumiku tundega ei peaks piirduma, vaid on nüansse, mida peaks teadlikult jälgima.
Nende nüasside abil peaks ka võhik oskama rataste keskel orienteeruda.
Henry
* Mida vähem vilesid ja vigureid küljes, seda parem. Taga-amordid, ketaspidurid jms. sh. Isiklikult põlgaksin ka kirjusust ja kirjaderohkust.
* Tuleb teha selgeks käiguvahetajate brändid ja mille poolest üks teisest üle on. Selle raha eest Aliviot või Deoret ilmselt ei saa, Accerat aga küll. Muul juhul tuleks täpsemalt uurida. Hea, kui lingid, esivahetaja jms. samast brändist.
* Tuleb hoolikalt läbi mõelda, kus sõidad ning rattast sõltumatult valida vastav kumm. Mitte ainult mustri poolest, vaid ka paksuselt. Algajale abiks jäme, kuid sile - veereb hästi ja ei löö lohakal kasutusel läbi. Kummid lased ostu käigus ära vahetada.
* Kui rattasõit tõsisemalt huvi pakub, siis tuleks jälgida mõningaid pisidetaile, mis eristavad sõitjate rattaid harrastajate omadest. Näiteks et lenks on stem-iga, mitte keevitatud - saab paremini häälestada. Pedaalid aluminiumist, mitte plastikust (ja soovitatavalt korvitatavad). Sadul sportlikum. Topeltpöiad. Kiirkinnitusega rummud. Pidurid oleksid V tüüpi.
* Kui vedrupulk, siis reguleeritav - mitte häälestamisvajaduse pärast, vaid näitab natukegi kvaliteeti. Ise eelistaksin amordita kahvlit, kuna saad siis sama raha eest muid asju rohkem. Amordi ostad kunagi niikuinii parema.
* Pööra tähelepanu trossikõridele. Vaata, et nad üheski asendis (sh. ümber häälestades) ei nühiks vastu raami. Parem on, kui trossid pealtpoolt toru lähevad.
* Ja kõige olulisem - kui oled eelvaliku teinud, siis laena sõbra käest head ratast, sõida mõned õhtud tunnetuse saamiseks ja proovi kõik rattad poodides läbi. Tagumik on kõige targem otsustaja
Rõhutan veel, et ennem rataste võrdlust proovimise teel peaks olema mingi tunnetus. Eriti, kui pole tükk aega sõitnud. Üks talv juba paneb põntsu, mis siis 10a rääkida. Ja ainult tagumiku tundega ei peaks piirduma, vaid on nüansse, mida peaks teadlikult jälgima.
Nende nüasside abil peaks ka võhik oskama rataste keskel orienteeruda.
Henry
Re: Palun abi ratta valikul (3-4 tonni)
Minu kogemused ütlevad, et sellest hinnaklassist alustades ja sisuliselt olematut rattasõidu treenitust arvestades, tuleb osta võimalikult odav ratas ja aasta või kaks sellega trenni teha ja alles siis võiks mõelda ratta sõiduomaduste peale ning asjadele mis seal peaksid või võiksid küljes olla. Kui tahad tõsisemalt sõita, siis osta kohe ka klõpsuga pedaalid, rattakingad ja rattasõidupüksid. Kui tahad ainult rattale minna metsa ja merd näidata, siis kogemused ütlevad, et selleks sobib igasugune ratas mis vastab sinu kehamõõtmetele ja maksab üle 900.- krooni.algren kirjutas:On soov nii kuu aja pärast osta ratas. Hinna piirid oleks 3000-4000kr. Kasutatut ei soovi. Sõita kavatseks linnas kui ka maastikul. Oleks siis esialgu pühapäevasõitja. Viimati ratast omasin lapsena üle 10 aasta tagasi. Selle aja sees on vahel saand väga harva tuttavate ratastega sõidetud. Tehnilise poole pealt ka väga tugev ei ole.
- Alan B'Stard
- Rattur
- Postitusi: 81
- Liitunud: 12. 08. 2003. 00:55
Miks trosse toru peale pannakse? Pakun, et tassida on parem. Saad õlale võtta, ilma et trossid sooniksid. Hooldada on pealtpoolt lihtsam. Ruumi on rohkem kõride paigutuseks.Alan B'Stard kirjutas:Miks ?
Omal on näiteks all ja tagantjärgi põen, et kohe sellele tähelepanu ei osutanud. Muidu on hea, et suure raami puhul ei hõõru kubet, kuid tassimiseks on võimalused piiratud. Trepist alla minnes saan sadula otsa õlale toetada. Ülesse minnes pean aga ratta tagumise otsa ette keerama ja kaenla alla võtma ning vända juurest alumise toru alt kinni hoidma. See koht võib aga väga porine olla ja mäest ülesse tassides oleks parem õlaga toetada.
Henry
- Alan B'Stard
- Rattur
- Postitusi: 81
- Liitunud: 12. 08. 2003. 00:55
Re: Palun abi ratta valikul (3-4 tonni)
No ei sobi, kõveraks ja katki lähevadtarts kirjutas:Kui tahad ainult rattale minna metsa ja merd näidata, siis kogemused ütlevad, et selleks sobib igasugune ratas mis vastab sinu kehamõõtmetele ja maksab üle 900.- krooni.
Einoh ... ma ikka ei saa aru, mis teadus nüüd selle rattatassimise taga on? Mis sul on raam monoliitne metallikamakas, et ei anna kätt ülemise toru alt läbi panna ja sealt teda õlale toetada?Karikas kirjutas:Trepist alla minnes saan sadula otsa õlale toetada. Ülesse minnes pean aga ratta tagumise otsa ette keerama ja kaenla alla võtma ning vända juurest alumise toru alt kinni hoidma. See koht võib aga väga porine olla ja mäest ülesse tassides oleks parem õlaga toetada.
velo.clubbers.ee
Ritchey WCS QRS vektor
Ritchey WCS QRS vektor
Otsisin ja otsisin, leidsin aga ainult 15 tonnise:algren kirjutas:Palun abi ratta valikul (3-4 tonni)
http://www.ingramrollers.com/images/as315_thumb3.jpg
Midagi ratta taolist 3 tonni jaoks:
http://www.leblancauction.com/HANSEN/ha ... ics/01.JPG
Ja peaaegu viimasena: 3 tonnine
http://www.leblancauction.com/HANSEN/ha ... -F%7E1.JPG
http://www.rememuseum.org.uk/vehicles/wrv/vehchev.jpg
Veelgi:
http://www.aristocraft.com/catalog/part ... 0truck.jpg
Ja veel ja veel rattaid 3 tonniseid:
http://www.tractorpulling.com/result/2001/ahoy.html
Ärme nüüd päris sedasi kah küsijat tümitama hakka. Tegelikult saame ju kõik aru, et küsijat huvitas ratta juures 3000-4000 EEK hinnaklass, mitte raskusühik. Kõik ei näe vajadust omada võistlustasemega ratast. Milleks peab niisama kulgema ja nt. paar tänavat/kilomeetrit eemal sõbra juures käima Deore juppidest pungil rattaga? Siit ka algse postitaja küsimus, mis ka igati õigustatud. Ainus probleem vast see, et siin ei osata sellise hinnaskaala rattaid niivõrd hästi kommenteerida, kui nt. võistlusklassi rattaid. Vähemalt mina küll ei oska kuni 4k. maksvate (uute) kohta miskit asjaliku kommenteerida.Overkilla kirjutas:Otsisin ja otsisin, leidsin aga ainult 15 tonnise:algren kirjutas:Palun abi ratta valikul (3-4 tonni)
http://www.ingramrollers.com/images/as315_thumb3.jpg
Midagi ratta taolist 3 tonni jaoks:
http://www.leblancauction.com/HANSEN/ha ... ics/01.JPG
Ja peaaegu viimasena: 3 tonnine
http://www.leblancauction.com/HANSEN/ha ... -F%7E1.JPG
http://www.rememuseum.org.uk/vehicles/wrv/vehchev.jpg
Veelgi:
http://www.aristocraft.com/catalog/part ... 0truck.jpg
Ja veel ja veel rattaid 3 tonniseid:
http://www.tractorpulling.com/result/2001/ahoy.html
Algsele postitajale niipalju, et mine poodi, vaata, mis meeldib, proovi natuke sõita. Lõpuks vali see, mis nii välimuse, kui ka sõita proovimismugavuse järgi kõige paremini sobib.
Re: Palun abi ratta valikul (3-4 tonni)
Ei tea miskit mul endal mingi 1800.- riistapuu ja läbipainduma hakkas alles 5 aastat pärast ostmist. St., et alguses ma ikka ei viitsinud ekstreemsetes oludes uhada, mööda muda ja kännujuurikaid.Alan B'Stard kirjutas:No ei sobi, kõveraks ja katki lähevadtarts kirjutas:Kui tahad ainult rattale minna metsa ja merd näidata, siis kogemused ütlevad, et selleks sobib igasugune ratas mis vastab sinu kehamõõtmetele ja maksab üle 900.- krooni.
Ja kui katki läheb ostan uue ja sellise mis minu sõidustiiliga juba rohkem sobib.
Ma muidugi loodan, et küsija pole migi 110 kilone mehehakatis.
Ei ole monoliitne metallikamakas, vaid trossid lähevad ülemise toru alt! Sai sellest ju kirjutatud, miks peab üle seletama? Lisaks veel selle, et tagurpidi peab keerama selleks, et ühe käega hoida - esiosa ripub taga ja ei vänderda. Aga aitab OT-st...Antti kirjutas:Einoh ... ma ikka ei saa aru, mis teadus nüüd selle rattatassimise taga on? Mis sul on raam monoliitne metallikamakas, et ei anna kätt ülemise toru alt läbi panna ja sealt teda õlale toetada?
Siin rahvas kiidab Meridat. Toetan seda soovitust. Täiesti arvestatav ratas (peaks olema 24 käigune) on näiteks Kalahari 550. Näiteks samas hinnas Trek puhul pead loobuma alu raamist (või amordist ja stemist) ning peab leppima vähem tuntud käiguvahetajaga. Tundmatumatest nimedest konkureeriks veel Progear, kuid siis pead peale ostu kõik pulkadeks võtma ja korralikult kokku panema. Ratas ise hea, kuid montaazi ja hoolduse kvaliteet jätab soovida.
Henry
- Alan B'Stard
- Rattur
- Postitusi: 81
- Liitunud: 12. 08. 2003. 00:55
Kas hind annab põhjust sellega vaeva näha ka, ja kas selle rattaga mõni pood Tallinnas ka tegeleb ?Karikas kirjutas:Tundmatumatest nimedest konkureeriks veel Progear, kuid siis pead peale ostu kõik pulkadeks võtma ja korralikult kokku panema. Ratas ise hea, kuid montaazi ja hoolduse kvaliteet jätab soovida.
Henry
Mul endal ketastega variant ja selleni jõudmisest juttu siin. V piduritega oli ca 1kEEK odavam ja saab ehk kaubelda kah pisut. Alguses pisut põdesin, kuid lõppkokkuvõttes olen rattaga rahul. Kaalub koos kõigi vidinatega 14.3kg ja V piduritega peaks kergem olema. Raam on jäik ja head jupid peal. Eriti kiitmist väärt on rehvid. Suurimaks puuduseks on just Pro-Team poekett, kus neid kokku pannakse ja hooldatakse. Sama ratta hind erinevates poodides erinev, kõikjalt paistab silma kokkuhoid - web-leht puudub, asjatundjast poesellid puuduvad, monteerijad teevad lohakat tööd, garantiiga võib probleeme tulla jne. Niiet parema meelega reklaamiks teisi rattapoode, kus pisut paremad kogemused...Alan B'Stard kirjutas:Kas hind annab põhjust sellega vaeva näha ka, ja kas selle rattaga mõni pood Tallinnas ka tegeleb ?
Henry
Sai nüüd lõpuks ratta valik tehtud.
Valik oli väga suur. Mõtlesin kord üht kord teist, aga lõpuks ikkagi valisin Classic Team Alu 21 S-i.
Esimesed sõidumuljed on .
Valik oli väga suur. Mõtlesin kord üht kord teist, aga lõpuks ikkagi valisin Classic Team Alu 21 S-i.
Esimesed sõidumuljed on .