Sooviks uueks hooajaks uue jalgratta osta. Hetkel olen paar aastat sõitnud kitsa rehvi ja sirge lenksuga Merida fitness rattaga (alumiinium raam, carbon kahvel, ketaspidurid). Olen vaadanud maanteerattaid aga Youtube'st Global Cycling Network videosid vaadates on ka cx/gravel rattad meeldima hakanud.
Sõidan maanteel ja kergliiklusteedel. Metsa ja kruusateedele ei soovi minna. Talvel ka ei sõida. Tavaline distants on 50-60km, keskmine kiirus 30km/h. Aastas kokku ca 3000km. Võistlema ei plaani minna aga kiirelt/kiiremalt meeldib sõita. Sooviks maanteeratta lenksu aga meeldiks pigem püstisem sõiduasend. Muid eelistusi (ketaspidurid, carbon raam, groupset jm) otseselt ei ole - või ei oska tahta. Hinnaklass 1000-1500€.
Kohalikest e-poodidest on hetkel silma jäänud sellised mudelid:
1) Merida Mission CX 400
2) Merida Scultura 300
3) Merida Scultura 4000
4) Scott Speedster 20
5) Scott Addict 30
Merida ja Scott sellepärast valikus, et nende välimus meeldib kõige rohkem. Sooviks Eestist kohapealt osta, et oleks proovimise võimalus.
Andke nõu, millist ratast peaks vaatama või mis asjad peaks veel endale selgeks tegema valikut tehes.
Kas osta poest uus või eelistada kasutatud ratast?
Ostuabi - maanteeratas või gravel?
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Re: Ostuabi - maanteeratas või gravel?
Igal juhul ketaspiduriga ratas.
Mina siiski vaataks sellise raami, kuhu läheb kuni 38mm kumm alla. Universaalsem ja pikas perspektiivis annab laiemad võimalused.
Kasutatud ratast võib osta aga võiks olla tuntud tootja ja tuntud tootja(te) juppidega.
Mina siiski vaataks sellise raami, kuhu läheb kuni 38mm kumm alla. Universaalsem ja pikas perspektiivis annab laiemad võimalused.
Kasutatud ratast võib osta aga võiks olla tuntud tootja ja tuntud tootja(te) juppidega.
Müüa Veloflex MNT rehvid: viewtopic.php?f=144&t=84505&p=387357#p387357
Re: Ostuabi - maanteeratas või gravel?
Kui sõit ainult maanteel ja kergliiklusteel, siis igal juhul maanteratas. Mis puutub piduritesse, siis ei oma see suurt tähtsust. Sõidetakse ja võidetakse ka TdF etappe pöiapiduritega ja selle järgi valida ei tasu. Sinu nimekirjast valiksin Merida Scultura 4000. Aga astu korralikku poodi sisse ja räägi mure ära, kindlasti oskavad sulle pakkuda õiget ratast.
Re: Ostuabi - maanteeratas või gravel?
Profid sõidavad ka tubular kummidega. Ehk see mida TdF etappidel profid teevad ja kasutavad, ei oma suurt tähtsust.
Kergliiklusteel on vaja mammide, jooksjate, jalutajate, koerte ja laste vahel kiirelt pidama saada, samuti iga ristuva tee, hoovist väljasõidu ja erinevate kunstlike takistuse juures vaja seisma saada ning kõigi nende puhul on ketaspiduri efektiivsus selge eelis.
Seda välimust ei tasu primaarseks seada. Emotsionaalselt on raske mittemeeldiva välimusega ratta eest raha välja käia aga sõites see välimus suurt midagi ei "maksa" ja ebasobiv ratas jääb sellisel juhul veel pikaks ajaks meelt mõrudaks tegema. Sõitma tahaks ikka hea tunde ja kerge ootusärevusega tegema.
Nendest väljatoodud ratastest on Scott-id püstisema sõiduasendiga, kuigi vahed pole suured. Geomeetria tabelist lihtsustatult vaadata, siis 'stack' ja 'reach' annavad esmase ülevaate kätte. Suurem 'stack' - kõrgem lenks, väiksem 'reach' - lenks on lähemal.
Hetkel paistab, et 2021 aasta uusi rattaid poodides veel väga ei ole, nii et valik on piiratud. Aga poodidele tasuks ring peale teha, et teada saada mis on tulemas.
Ma lisaks valikusse veel Cannondale Synapse:
https://www.hobisport.ee/index.php/cann ... 844-detail
Proshopist võiks uurida Wilier Jareen-i ja Stevensi rattaid. Neil ei ole veebis kõike väljas.
Kergliiklusteel on vaja mammide, jooksjate, jalutajate, koerte ja laste vahel kiirelt pidama saada, samuti iga ristuva tee, hoovist väljasõidu ja erinevate kunstlike takistuse juures vaja seisma saada ning kõigi nende puhul on ketaspiduri efektiivsus selge eelis.
Seda välimust ei tasu primaarseks seada. Emotsionaalselt on raske mittemeeldiva välimusega ratta eest raha välja käia aga sõites see välimus suurt midagi ei "maksa" ja ebasobiv ratas jääb sellisel juhul veel pikaks ajaks meelt mõrudaks tegema. Sõitma tahaks ikka hea tunde ja kerge ootusärevusega tegema.
Nendest väljatoodud ratastest on Scott-id püstisema sõiduasendiga, kuigi vahed pole suured. Geomeetria tabelist lihtsustatult vaadata, siis 'stack' ja 'reach' annavad esmase ülevaate kätte. Suurem 'stack' - kõrgem lenks, väiksem 'reach' - lenks on lähemal.
Hetkel paistab, et 2021 aasta uusi rattaid poodides veel väga ei ole, nii et valik on piiratud. Aga poodidele tasuks ring peale teha, et teada saada mis on tulemas.
Ma lisaks valikusse veel Cannondale Synapse:
https://www.hobisport.ee/index.php/cann ... 844-detail
Proshopist võiks uurida Wilier Jareen-i ja Stevensi rattaid. Neil ei ole veebis kõike väljas.
Müüa Veloflex MNT rehvid: viewtopic.php?f=144&t=84505&p=387357#p387357
Re: Ostuabi - maanteeratas või gravel?
ketaspiduril on ainult märjaga sõites eelis.
pöiapiduri klotsid on mul vastu pidanud 11000 km ja kestavad veel. tõsi,vihmaga sõites juba jäävad kohati nõrgaks.
pöiapiduri klotsid on mul vastu pidanud 11000 km ja kestavad veel. tõsi,vihmaga sõites juba jäävad kohati nõrgaks.
Re: Ostuabi - maanteeratas või gravel?
Miks soovitus igaljuhul mnt ratas? Mul on täna nii Gravel kui MNT ja olen ratast sõitnud 25 aastat. Nüüd kuulun samasse kategooriasse, kus üksi veeren ca 3000km aastas. Endal ka mõte loobuda ühest aga ei suuda otsustada kummast. Gravel võimaldab hooaega varem alustada (puhastamata teed, porikad jne) ja kauem sügisel sõita mingis mõttes - saab tiirutada ka suusaradadel kui tuuled ja pimedus mnt sõitu enam nauditavaks ei tee. Oleneb kus kandis elada ja palju rattateedel sõita, aga nt minu trajektooril on palju kergliiklusteede ületamisi ja laiem kumm, tugevama ehitusega raam jms justkui oleks kohasem valik. MNT eelis tuleb ehk eredamalt esile kui 40km/h + grupis tiksuda. Mu mnt rattal on pöiapidurid ja Gravel rattal disc - jällegi ma ei annaks nõud kumb võtta või jätta. Tõenäoliselt disc, sest see lubab jämedamat kummi kasutada (ka mnt puhul) aga pidurduse kvaliteedilt ärme unusta, et pöiapiduritega sõidetakse edukalt alpides mäest alla ja meie siin lagedal ei jõua ligilähedalegi nende tingimuste võrdlemisel. Kui mnt pidurist on veel äkilisemat pidurdust vaja, siis ma ütleks et enivei oled pidurdamisega juba hiljaks jäänud. Pole küll elu jooksul sattunud pöiapiduriga ohtlikku olukorda sest pidur olnuks "lahja".
Ma ise endiselt otsin samale küsimusele vastust aga arvan, et kui hinnaklass on alla 2k, leiab mnt ratta klassist rohkem sõidurõõmu asfaldile. Kui suruusjärk 3-4K, mõtleks Graveleile, mis kummivahetusega oleks ühtlasi vinge mnt püss, laiema kasutamisvõimalusega. Veenge mind ümber et see ei oleks fun nii gruusal kui asfaldil - https://www.bikeradar.com/news/ridley-kanzo-fast/
Ma ise endiselt otsin samale küsimusele vastust aga arvan, et kui hinnaklass on alla 2k, leiab mnt ratta klassist rohkem sõidurõõmu asfaldile. Kui suruusjärk 3-4K, mõtleks Graveleile, mis kummivahetusega oleks ühtlasi vinge mnt püss, laiema kasutamisvõimalusega. Veenge mind ümber et see ei oleks fun nii gruusal kui asfaldil - https://www.bikeradar.com/news/ridley-kanzo-fast/
Training always works best when it’s built around your life, not the other way around.