Raudalu rajad
Raudalu rajad
Siin teemas on väga palju räägitud, kuidas nüüd lähen ja harjutan seal Raudalu rajal. Riskide hindamise ja juhtimisega igapäevaselt kokku puutuva inimesena paar kainestavat sõna ka siia eufooria vahele. Esiteks, sealne on valdava osa ajast kasutusel motomeeste rajana. Arvesta selle võimalusega, et mõni KTM või Kawasaki kuskilt ootamatult välja ilmub. Teiseks, hüppeid/droppe ja laudteid proovima minnes, võta sõber kaasa. Mõni kukkumine võib olla nii õnnetu, et jäädki sinna metsa lebama. Miinimumnõue võiks olla, et ütled kodustele väga täpselt, kus sa oled, ja lepid kokku ka kontrollkõne aja, millal annad teada, et oled metsast väljas ja sinuga on kõik korras. Hoidkem end ja head harjutamist!
If everything's under control, you're going too slow!
Re: III etapp Raudalu 08.05.19
See on oluline märkus ning mitte ainult metsas vaid ka mujal üksi sõites või liikudes on hea kui lähedased saaksid vaadata kas sul kõik korras.KaupoR kirjutas: ↑10. 05. 2019. 08:47... Teiseks, hüppeid/droppe ja laudteid proovima minnes, võta sõber kaasa. Mõni kukkumine võib olla nii õnnetu, et jäädki sinna metsa lebama. Miinimumnõue võiks olla, et ütled kodustele väga täpselt, kus sa oled, ja lepid kokku ka kontrollkõne aja, millal annad teada, et oled metsast väljas ja sinuga on kõik korras. Hoidkem end ja head harjutamist!
Oma asukoha jagamine Google Maps'is ei pruugi olla täpne, eriti metsas kuna tihti määratakse asukoht GSM tugijaama järgi.
Hea äpp oma asukoha jagamiseks ning automaatse teamisega kui ei liigu on Never Alone: https://neveralone.site/#features-icons
Aga ka Endomondo, Strava jt. live sharing näitab kus sa oled ja kas liigud.
-
- Rattur
- Postitusi: 25
- Liitunud: 02. 05. 2019. 08:07
Re: III etapp Raudalu 08.05.19
Ma olen enamuse riskide maandamise ettepanekutega nõus mida KaupoR välja tõi
1. Kui lähed rajale sõitma, siis võta sõber kaasa.
2. Anna oma lähedastele teda kuhu rajale sa sõitma lähed ja mis ajaks tagasi oled
Lisan omalt poolt
3. Väldi pimedal ajal sõitmist
4. Väldi suure tuulega sõitmist
5. Ära sõida klapid peas
6. Kaevikutes pimedates nurkades ole ettevaatlik. Riski vähendamiseks tee ennast vastutulevale ratturile kuuldavaks, et jõuaks vastastikku reageerida.
Mootorratturitest ma nii suurt riski ei näe
1. Neid kuuleb kaugelt ära ja saab turvaliselt teineteisele teed anda. Kaevikutes küll tekib väike probleem teineteisest möödumisest, kuid mootorrattast tingitud helile saab rattur varakult reageerida.
2. Ametlik mootorratturite rada kattub max 3 km ulatuses („Tammoja kiviaed“ kuni vasakpöördeni eramajade poole, uue Rail Balticu singli lõpust kuni raja tagasi pöördeni, kaevikutest kuni karjääri vallini ). Loomulikult kasutavad mõned enduro motomehed ka teisi teid aga mitte massiliselt.
3. Uuele Roosa sõõriku lõigule on paigaldatud spetsiaalselt mootorratturitele keelav märk, kuidas sellest kinni peetakse näitab aeg.
4. Viimasel ajal ei ole mootorratturite arv suurenenud
5. Pigem tuleks mootorratturitega koostööd teha. Nende poolt tekitatud BMX stiilis rada lisab tehnilisi oskusi nõudvaid elemente. Samuti võiks mootorratturitega kokku leppida kaevikutes sõidusuuna ja tekitada kõrvale vastassuunas tehnilise singli.
1. Kui lähed rajale sõitma, siis võta sõber kaasa.
2. Anna oma lähedastele teda kuhu rajale sa sõitma lähed ja mis ajaks tagasi oled
Lisan omalt poolt
3. Väldi pimedal ajal sõitmist
4. Väldi suure tuulega sõitmist
5. Ära sõida klapid peas
6. Kaevikutes pimedates nurkades ole ettevaatlik. Riski vähendamiseks tee ennast vastutulevale ratturile kuuldavaks, et jõuaks vastastikku reageerida.
Mootorratturitest ma nii suurt riski ei näe
1. Neid kuuleb kaugelt ära ja saab turvaliselt teineteisele teed anda. Kaevikutes küll tekib väike probleem teineteisest möödumisest, kuid mootorrattast tingitud helile saab rattur varakult reageerida.
2. Ametlik mootorratturite rada kattub max 3 km ulatuses („Tammoja kiviaed“ kuni vasakpöördeni eramajade poole, uue Rail Balticu singli lõpust kuni raja tagasi pöördeni, kaevikutest kuni karjääri vallini ). Loomulikult kasutavad mõned enduro motomehed ka teisi teid aga mitte massiliselt.
3. Uuele Roosa sõõriku lõigule on paigaldatud spetsiaalselt mootorratturitele keelav märk, kuidas sellest kinni peetakse näitab aeg.
4. Viimasel ajal ei ole mootorratturite arv suurenenud
5. Pigem tuleks mootorratturitega koostööd teha. Nende poolt tekitatud BMX stiilis rada lisab tehnilisi oskusi nõudvaid elemente. Samuti võiks mootorratturitega kokku leppida kaevikutes sõidusuuna ja tekitada kõrvale vastassuunas tehnilise singli.
Re: III etapp Raudalu 08.05.19
Elan ka seal lähedal, ja käin ka nende radade peal sõitmas. Pole kunagi olnud, et mõni KTM-i mees ootamatult välja ilmuks. Erinevalt jalgrattast on need masinad kaugelt kuulda, ja on teada, et silmad/kõrvad lahti hoida, kui hääl juba lähedal on.
Re: III etapp Raudalu 08.05.19
Siit leiab Draakoni ülejäänud klipid ka algusest kuni kell 19.40ni. Fookus on nendel, kes palgi peale läksid. Kellaaja järgi leiad end ehk üles lõpuks.
https://www.dropbox.com/sh/wpeh9i0340l9 ... Owgya?dl=0
https://www.dropbox.com/sh/wpeh9i0340l9 ... Owgya?dl=0
-
- Rattur
- Postitusi: 25
- Liitunud: 02. 05. 2019. 08:07
Re: III etapp Raudalu 08.05.19
Hea töö
-
- Rattur
- Postitusi: 25
- Liitunud: 02. 05. 2019. 08:07
Re: III etapp Raudalu 08.05.19
Siin üks kokkuvõttev video, mis toimus rajal.
https://youtu.be/gM1CScCpKqg
https://youtu.be/gM1CScCpKqg
Re: III etapp Raudalu 08.05.19
Suurepärane töö alates rajast kuni videoni!metsdraakon kirjutas: ↑15. 05. 2019. 16:23Siin üks kokkuvõttev video, mis toimus rajal.
https://youtu.be/gM1CScCpKqg
Re: III etapp Raudalu 08.05.19
Seal kollases sektoris on motikatega möllatud. Rada on kõvasti kannatada saanud. Need aukudest kaarega väljakeeramised on laiaks ja väga liivaseks läinud, suured kivid väljas, jne. Äkki saaks sinna ka sarnase "ainult jalgratastele" märgi nagu seal draakoni juures on?
Re: III etapp Raudalu 08.05.19
Võimalik, et tunnen Liiklusseadust kehvasti, aga kas ei peaks sinna hoopis politsei kutsuma? Või on terve see ala maaomaniku poolt mootorsõidukitelearnea kirjutas: ↑30. 06. 2019. 20:40Seal kollases sektoris on motikatega möllatud. Rada on kõvasti kannatada saanud. Need aukudest kaarega väljakeeramised on laiaks ja väga liivaseks läinud, suured kivid väljas, jne. Äkki saaks sinna ka sarnase "ainult jalgratastele" märgi nagu seal draakoni juures on?
lubatud? Glehni pargis ja Harku metsas ei tohi ju suvalises kohas mootorsõidukiga rallitada.
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
Re: III etapp Raudalu 08.05.19
No see mets on enduromotikate tehtud radu täis. Tähistatud ja puha. Ma usun, et ju see ikka seaduslik seal on.
-
- Rattur
- Postitusi: 25
- Liitunud: 02. 05. 2019. 08:07
Re: III etapp Raudalu 08.05.19
Olen nõus, et mõned kurvid on läinud liivasemaks, eriti viimasest august väljasõit aga üldiselt on lõik ikkagi sõidetav.arnea kirjutas: ↑30. 06. 2019. 20:40Seal kollases sektoris on motikatega möllatud. Rada on kõvasti kannatada saanud. Need aukudest kaarega väljakeeramised on laiaks ja väga liivaseks läinud, suured kivid väljas, jne. Äkki saaks sinna ka sarnase "ainult jalgratastele" märgi nagu seal draakoni juures on?
Jätsin antud lõigul teadlikult keelavad märgid panemata, kuna 2-3 aasta pärast võtab Rail Baltic oma.
-
- Rattur
- Postitusi: 25
- Liitunud: 02. 05. 2019. 08:07
Re: III etapp Raudalu 08.05.19
Infoks. Looduses liikumist reguleerib ''Keskkonnaseadustiku üldosa seadus'' https://www.riigiteataja.ee/akt/1220220 ... tiv#para33
ja koos kommentaaridega siin http://k6k.ee/keskkonnaseadustik/4-ptk/2-jagu/pg-33
-
- Rattur
- Postitusi: 25
- Liitunud: 02. 05. 2019. 08:07
Re: III etapp Raudalu 08.05.19
Jüri Mutika käis Metsdraakonil külas. Täna 16.09.2019 läks ETV Ringvaates eetrisse
https://etv.err.ee/977098/ringvaade alates 44:27
https://etv.err.ee/977098/ringvaade alates 44:27
-
- Rattur
- Postitusi: 25
- Liitunud: 02. 05. 2019. 08:07
Re: III etapp Raudalu 08.05.19
Otse link https://menu.err.ee/981099/juri-muttika ... genud-olen video lõigule.
-
- Rattur
- Postitusi: 25
- Liitunud: 02. 05. 2019. 08:07
Kaevikute singel, uus rada 2020
Kaevikute singel
Pikkus: ~800m
Enamasti sõidetakse 2 maailmasõja ajal loodud kaitserajatistes, kaevikud, punkri ja pommi augud. Reaalseid lahinguid nendes kohtades ei toimunud
Takistused: väike jupp kaevikust, pommiaugud, sõit pikki maha langenud puud ladvast juurteni, kaevik, punkriauk, kolm kivist sõpra (need on toodud kohale 21 saj alguses, takistamast autodega metsa sõitmist) , telliskivi hunnik (90'ndest), punkriauk (II maailmasõjast), 4 kaevikut , väike kaeviku moodi auk.
Alguse asukoha orientiir Viljandi mnt Kaarla bussipeatuse ülekäik.
Pikkus: ~800m
Enamasti sõidetakse 2 maailmasõja ajal loodud kaitserajatistes, kaevikud, punkri ja pommi augud. Reaalseid lahinguid nendes kohtades ei toimunud
Takistused: väike jupp kaevikust, pommiaugud, sõit pikki maha langenud puud ladvast juurteni, kaevik, punkriauk, kolm kivist sõpra (need on toodud kohale 21 saj alguses, takistamast autodega metsa sõitmist) , telliskivi hunnik (90'ndest), punkriauk (II maailmasõjast), 4 kaevikut , väike kaeviku moodi auk.
Alguse asukoha orientiir Viljandi mnt Kaarla bussipeatuse ülekäik.
-
- Rattur
- Postitusi: 25
- Liitunud: 02. 05. 2019. 08:07
Metsaelaniku singel, uus rada 2020
Metsaelaniku singel
Pikkus: ~300m
takistused: sõit pikki maha langenud puud juurtest ladva suunas, 2 augu läbimine, üks väike kaeviku ots
Asukoha orientiir, Kolmapäevaku 2019 stardist ~50 m
Pikkus: ~300m
takistused: sõit pikki maha langenud puud juurtest ladva suunas, 2 augu läbimine, üks väike kaeviku ots
Asukoha orientiir, Kolmapäevaku 2019 stardist ~50 m
-
- Rattur
- Postitusi: 25
- Liitunud: 02. 05. 2019. 08:07
2+2 singel, uus rada 2020
2+2' singel
Pikkus: ~130m
takistused: lao mullavall, mulla künkas, väiksem kivi
Singli lõpus keerata paremale, siis satud 2+2 singlile
Asukoha orientiir, Metsaelaniku raja lõpp
2+2 singel
Pikkus: ~350m
takistused; kaevik, vanade kaskede vahel väike slaalom, väike hüpe (maha langenud puult), väike auk
Pikkus: ~130m
takistused: lao mullavall, mulla künkas, väiksem kivi
Singli lõpus keerata paremale, siis satud 2+2 singlile
Asukoha orientiir, Metsaelaniku raja lõpp
2+2 singel
Pikkus: ~350m
takistused; kaevik, vanade kaskede vahel väike slaalom, väike hüpe (maha langenud puult), väike auk
-
- Rattur
- Postitusi: 25
- Liitunud: 02. 05. 2019. 08:07
Tammoja singel, uus rada 2020
Tammoja singel
Pikkus: ~700m
Täiendatud on Tammoja singlit. Algab Viljandi mnt poolsest otsast Kaarla bussipeatuse lähedal. Kulgeb ühest oja kraavi kaldast teise. Seejärel ületab oja purre ja eemaldub ojast, ületab risti metsasihi, mida tsiklimehed vahetevahel sõidavad. Edasi võtab suuna Draakoni küürule.
Peale Draakoni küüru pöörab rada 180 tagasi ja ühineb juba olemasoleva Tammoja singliga. Lõpu osa (~100m) sõidetakse üles alla II Maailmasõja aegse tankitõrjekraavi vallil, singel lõppeb Tammoja kiviaiaga.
Pikkus: ~700m
Täiendatud on Tammoja singlit. Algab Viljandi mnt poolsest otsast Kaarla bussipeatuse lähedal. Kulgeb ühest oja kraavi kaldast teise. Seejärel ületab oja purre ja eemaldub ojast, ületab risti metsasihi, mida tsiklimehed vahetevahel sõidavad. Edasi võtab suuna Draakoni küürule.
Peale Draakoni küüru pöörab rada 180 tagasi ja ühineb juba olemasoleva Tammoja singliga. Lõpu osa (~100m) sõidetakse üles alla II Maailmasõja aegse tankitõrjekraavi vallil, singel lõppeb Tammoja kiviaiaga.
Re: Raudalu rajad
Aitäh, oled kõvasti vaeva näinud ja tulemus tõotab väga hea tulla kui jälg natuke kõvemini sisse sõidetud saab.
Kui keegi tahab proovima minna ja mõtleb, et oleks mingit gepsu faili vaja, siis ei ole! Nii singlite algused kui ka lõpud on kapitaalselt tähistatud, ainuke asi, et valepidi sõitma ei lähe - 2+2 singli lõpp jääb kolmapäevaku rajal kohe ette, aga otsi hoopis Kaevikute singli algus ülesse - sellest alustades lähevad teised ilusti järjest.
Need "rattale jah, motikale ei" märgid näevad ka väga asjalikud välja, loodetavasti ka toimivad.
Kui keegi tahab proovima minna ja mõtleb, et oleks mingit gepsu faili vaja, siis ei ole! Nii singlite algused kui ka lõpud on kapitaalselt tähistatud, ainuke asi, et valepidi sõitma ei lähe - 2+2 singli lõpp jääb kolmapäevaku rajal kohe ette, aga otsi hoopis Kaevikute singli algus ülesse - sellest alustades lähevad teised ilusti järjest.
Need "rattale jah, motikale ei" märgid näevad ka väga asjalikud välja, loodetavasti ka toimivad.
Re: Raudalu rajad
Mina metsdraakoni sarnasele teadmustepagasile toetuda ei saa ega kõikide nende aukude ja kraavide sünnilugusid jutustada, aga mul midagi muud varuks
Raudalu 2020 rajakaart
Rada on 50% ulatuses ümber pööratud, saanud juurde pikkuses pea 3 kilomeetrit ja on nüüd okupeerinud pea iga vaba võimaliku ruutsentimeetri Magaziini vastas laiutavas metsatukas. Tulge ja sõitke need mõned samblalõigud sisse!
Enduro sõitjatega käib diskussioon ja loodetavasti saavad kõik rajad varsti ka ühtse tähistuse. Enduro põhiliin on planeeritud kolida metsa keskelt läände, järve äärde valli taha. Kaevikuid (kaardi lõunapoolses osas) hakatakse sõitma vaid ühtepidi - põhjast lõunasse.
Hoiame peal!
Raudalu 2020 rajakaart
Rada on 50% ulatuses ümber pööratud, saanud juurde pikkuses pea 3 kilomeetrit ja on nüüd okupeerinud pea iga vaba võimaliku ruutsentimeetri Magaziini vastas laiutavas metsatukas. Tulge ja sõitke need mõned samblalõigud sisse!
Enduro sõitjatega käib diskussioon ja loodetavasti saavad kõik rajad varsti ka ühtse tähistuse. Enduro põhiliin on planeeritud kolida metsa keskelt läände, järve äärde valli taha. Kaevikuid (kaardi lõunapoolses osas) hakatakse sõitma vaid ühtepidi - põhjast lõunasse.
Hoiame peal!
Treeni vähe, aga kvaliteetselt!
http://www.ccrotamobilis.ee
http://www.ccrotamobilis.ee
Re: Raudalu rajad
Eelmise nädala torm on Raudalus korralikult lammutanud, suurel osal uuematest singlitest on risti langenud puud.
Re: Raudalu rajad
Täna on samas kohas rattaorienteerumise päevak:
https://www.oknomme.ee/
Kel huvi tuttavaid radu "veidi teistmoodi" sõita, siis MTBO on selleks abiks võimalus.
Raudalu teisipäevak
Parkimine: Karuse tänaval.
Rajameister: Raul Gescheimer
Start: Start on avatud 16:30 - 19:00.
Finiš: Finiš suletakse kell 20:00
Rattaorienteerumiskaart:
Mõõtkava 1:10 000 H2,5m
https://www.oknomme.ee/
Kel huvi tuttavaid radu "veidi teistmoodi" sõita, siis MTBO on selleks abiks võimalus.
Raudalu teisipäevak
Parkimine: Karuse tänaval.
Rajameister: Raul Gescheimer
Start: Start on avatud 16:30 - 19:00.
Finiš: Finiš suletakse kell 20:00
Rattaorienteerumiskaart:
Mõõtkava 1:10 000 H2,5m
-
- Rattur
- Postitusi: 25
- Liitunud: 02. 05. 2019. 08:07
Re: Raudalu rajad
Nüüd on uued rajad sõidetavad.
Re: Raudalu rajad
Kas Raudalus tulemas uued takistused või on keegi pahalane oma käed hoogsalt käima pannud?
Re: Raudalu rajad
Üks suuremat sorti takistus on Raudalu radade alumisesse osasse planeeritud:
https://gis.railbaltica.org/portal/apps ... d3b99b1467
https://gis.railbaltica.org/portal/apps ... d3b99b1467
Re: Raudalu rajad
Täna, 11.05 on võimalus Raudalu radadel jõudu katsuda otsides punaseid tähiseid. Rohkem infot: https://teisipaevakud.ee/
Rail Baltica ehitust jälgib Draakonivana pidevalt ja ka reagerib vastavalt. 2020 nägid ilmavalgust hulk uusi singleid ja just Tallinna poolel. RB trassi kõige valusam tabamus on Kangru põhjanurga vastas asuvad sügavad kaevikud, kus asub raja ainus koht tõusumeetrite kogumiseks. 2021 sai valmis järvepoolne uus singel "Austraalia väljal", mis loodetavasti võimaldab rada edasi-tagasi vedada RB ja järve vaheliselt alalt. Elame näeme.
Rail Baltica ehitust jälgib Draakonivana pidevalt ja ka reagerib vastavalt. 2020 nägid ilmavalgust hulk uusi singleid ja just Tallinna poolel. RB trassi kõige valusam tabamus on Kangru põhjanurga vastas asuvad sügavad kaevikud, kus asub raja ainus koht tõusumeetrite kogumiseks. 2021 sai valmis järvepoolne uus singel "Austraalia väljal", mis loodetavasti võimaldab rada edasi-tagasi vedada RB ja järve vaheliselt alalt. Elame näeme.
Treeni vähe, aga kvaliteetselt!
http://www.ccrotamobilis.ee
http://www.ccrotamobilis.ee
-
- Rattur
- Postitusi: 25
- Liitunud: 02. 05. 2019. 08:07
RBR-1 Singel, Uus rada 2021
Pikkus: 300m
Üks raskemaid singleid Raudalus. Ei ole suutnud veel singlit läbida, ilma jalga maha panemata.
Takistusteks 3 väikest tõusu, 2 purret , 2 väikest laskumist ja hulgaliselt väikeseid auke.
Asukoha orientiiri: Enduro kaeviku singli teises osas (auto laiune metsatee jagab kaeviku kaheks osaks) ja vasakul pool, kui sõita põhja-lõuna suunas
GPX https://drive.google.com/file/d/1-4JNRK ... p=drivesdk
Üks raskemaid singleid Raudalus. Ei ole suutnud veel singlit läbida, ilma jalga maha panemata.
Takistusteks 3 väikest tõusu, 2 purret , 2 väikest laskumist ja hulgaliselt väikeseid auke.
Asukoha orientiiri: Enduro kaeviku singli teises osas (auto laiune metsatee jagab kaeviku kaheks osaks) ja vasakul pool, kui sõita põhja-lõuna suunas
GPX https://drive.google.com/file/d/1-4JNRK ... p=drivesdk
Viimati muutis metsdraakon, 10. 06. 2021. 18:01, muudetud 1 kord.
-
- Rattur
- Postitusi: 25
- Liitunud: 02. 05. 2019. 08:07
RBR-2 Singel, Uus rada 2021
Pikkus: 300m
Takistusteks: 2 väikest purret üle kraavi, 2 kraavi ja 2 augu läbimised.
Asukoha orientiiri: Enduro kaeviku singli esimeses osas (auto laiune metsatee jagab kaeviku kaheks osaks) ja paremal pool, kui sõita põhja-lõuna suunas.
GPX: https://drive.google.com/file/d/1-tqNw9 ... p=drivesdk
Takistusteks: 2 väikest purret üle kraavi, 2 kraavi ja 2 augu läbimised.
Asukoha orientiiri: Enduro kaeviku singli esimeses osas (auto laiune metsatee jagab kaeviku kaheks osaks) ja paremal pool, kui sõita põhja-lõuna suunas.
GPX: https://drive.google.com/file/d/1-tqNw9 ... p=drivesdk
-
- Rattur
- Postitusi: 25
- Liitunud: 02. 05. 2019. 08:07
RBR-3 Singel, Uus rada 2021
Pikkus: 420m
Takistusteks: väike purre, kiviaed, hulgaliselt aukude läbimist ja kraavis sik-sak'itamist.
Asukoha orientiiri: algus: vasakul pool poolel metsateel, mis algab Tallinna piirilt ja suundub karjääri suunas ; lôpp: Enduro kraavi singli algus
Tänu kolmapäevakule on rada sisse sôidetud
GPX: https://drive.google.com/file/d/1-tqNw9 ... p=drivesdk
Takistusteks: väike purre, kiviaed, hulgaliselt aukude läbimist ja kraavis sik-sak'itamist.
Asukoha orientiiri: algus: vasakul pool poolel metsateel, mis algab Tallinna piirilt ja suundub karjääri suunas ; lôpp: Enduro kraavi singli algus
Tänu kolmapäevakule on rada sisse sôidetud
GPX: https://drive.google.com/file/d/1-tqNw9 ... p=drivesdk
-
- Rattur
- Postitusi: 25
- Liitunud: 02. 05. 2019. 08:07
RBR-4 Singel, Uus rada 2021
Pikkus: 200m
Takistusteks: sõit pikki maha langenud puud ladvast juure suunas, väike kaevik, 1 augu läbimine.
Asukoha orientiiri: kohe alguses, paremal pool metsateest, mis algab Tallinna piirilt ja suundub karjääri suunas.
GPX: https://drive.google.com/file/d/1-9QYA8 ... p=drivesdk
Takistusteks: sõit pikki maha langenud puud ladvast juure suunas, väike kaevik, 1 augu läbimine.
Asukoha orientiiri: kohe alguses, paremal pool metsateest, mis algab Tallinna piirilt ja suundub karjääri suunas.
GPX: https://drive.google.com/file/d/1-9QYA8 ... p=drivesdk
Re: Raudalu rajad
Kus te olete kõik oma fättidega.täna sai elektrikaga sõidetud aga see 2.6" rehv ikka ei kanna väga. Hädasti oleks vaja fäti sõitjaid kolmapäevaku radasid üle käima. Kuramuse endurotüübid on igal pool sõitnud aga need ei suuda isegi gaasi andes rajal püsida. Päris palju rõvedaid sügavaid jälgi, mis rattasõitu kõvasti häirivad. Kolmapäevaku rajal Viljandi mnt pool küljes kohati ikka ka põlvini lumi. Elekter ronib hästi aga fätt teeks parema jälje sinna. Kas pole enam fäti sõitjaid alles? Talikrossil oli ikka omajagu sõitjaid koos!
Lumes näeme!
Lumes näeme!
Re: Raudalu rajad
2+2, Kaeviku singel, Metsaelaniku singel ning Tammoja singel on ilusti Fatiga sisse sõidetud ja nendel singlitel ei ole ma tsikleid veel näinud. Kolmapäevaku rajast ei tea ma midagi aga ilmselt osa sellest kattub eelpool nimetatutega. Tean, et seal kandis on veel radasid aga ropu lumeuputuse tõttu ei ole jõudnud neid ülesse otsida ja sisse sõita.
Re: Raudalu rajad
Käisin täna kohapeal ja hetkel on küll selline tunne, et enne kevadet metsa alla sõitma ei pääse.
Re: Raudalu rajad
Tervist,
Sai täna seal möllatid ja mida pole, on fäti jäljed. Mitte kusagil. 2 nädalat tagasi renditud Fätiga sisenesin koerte varjupaiga poolt ja 0 jälge. Täna Luige poolt, ikka ei midagi. Fätiga oleks täitsa hea, aga elektrikas jääb kinni, kuna 2.6"rehv ei kanna ja ka pidamist pole piisavalt põlvini lumes.
Kas siia kanti pole fätte jäänud et radasid keegi läbi ei sõida?
Sai täna seal möllatid ja mida pole, on fäti jäljed. Mitte kusagil. 2 nädalat tagasi renditud Fätiga sisenesin koerte varjupaiga poolt ja 0 jälge. Täna Luige poolt, ikka ei midagi. Fätiga oleks täitsa hea, aga elektrikas jääb kinni, kuna 2.6"rehv ei kanna ja ka pidamist pole piisavalt põlvini lumes.
Kas siia kanti pole fätte jäänud et radasid keegi läbi ei sõida?
Re: Raudalu rajad
Sõidetakse seal kus sõita saab. Inimene pole masin. Kellele seda südamelihase põletikku niiväga ikka vaja on. Lumisel asfaldil olen kõvasti fätijälgi spottinud.
Re: Raudalu rajad
jep lumine asfal on just see fäti koht
Re: Raudalu rajad
Kas su etteheide on see, et teised inimesed ei sõida seal, kus sina soovid, et nad peaksid sõitma?
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Raudalu rajad
Fätiga ei ole teab mis fun seal kooriklumises metsas mütata, paras pulss punases raiumine kui ainult kondiaurult liigud. Pehme/värske lumega teine lugu. Ise kütan ka praegu pigem kahejalgsete poolt sissetallatud radu nii metsas kui metsast väljas.
Re: Raudalu rajad
Tihtipeale isegi "kerg"liiklusteedel sellised teeolud, et rattavalitsemise oskus areneb iseenesest.
Re: Raudalu rajad
Sai mõned rajad Saku metsas 4" Fätiga sisse sõidetud, pigem Kiili poolne ots Tallinna ringtee ääres. Sillad olid väga jääs ja ilma jääta veel libedamad. Sinna peaks mingi võrgu peale tõmbama. Eile oli lumi selline, et 4.7"+ oleks seal mõnusalt veerenenud. Kolmapäevaku ja saku 100 raja osad. Aga osalt on lund ikka meeletult, nii et väga ei liigu kuhugi.
Raudalus käisin ka kähku ja ajasin mõned rajad sisse Konsumi poolses otsas.
Kas siin kandis pole enam ühtegi fätti, et radadel pole keegi käinud? Mul endal ka pole, olen rentinud, et saaks rajad üle käia. Viimane oli ka elektriga. Eks ikka vastavalt rajale peab ka tehnika valima . Adventures.ee aitab, kui endal pole.
Osa kolmapäevaku singleid on ise täitsa puhtaks sulanud muideks. Sinna lihtsalt ei pääse alati .
Raudalus käisin ka kähku ja ajasin mõned rajad sisse Konsumi poolses otsas.
Kas siin kandis pole enam ühtegi fätti, et radadel pole keegi käinud? Mul endal ka pole, olen rentinud, et saaks rajad üle käia. Viimane oli ka elektriga. Eks ikka vastavalt rajale peab ka tehnika valima . Adventures.ee aitab, kui endal pole.
Osa kolmapäevaku singleid on ise täitsa puhtaks sulanud muideks. Sinna lihtsalt ei pääse alati .
Re: Raudalu rajad
Sai täna taas käidud ja 2 nädalat hiljem pole keegi radasid üritanud sees hoida ega natukenegi sõitnud. Kus meie radade kultuur kadunud on? See on ikka ju phisüritus, et rajad püsiks sees, eriti kui vahepeal tuleb nats lund peale. Fäti jälgi oli näha autoradades küll. Aidake nats kaasa ja saame hooajal hoo sisse lükata.
Re: Raudalu rajad
Praegu on talv ja inimesed käivad suusatamas. Kui lumi ära sulab tuleb sellealt ka singel välja ja siis saab sõita, milleks vaeva näha praegu?
Re: Raudalu rajad
kas see ei ole siis fäti mõte? Või pole neid enam liikumas? Meil Mõisaküla metsas kenasti fäti rada sees terve talve olnud ja käib risti rästi üle suusaraja. Kõike saab teha ning mõlemad rajad kenasti sees. Lihtsalt singlite peal ei ole ATV või traktori abi, vaid tuleb ikka ise sõitmas käia.
Aga ega kui pole sellist kambavaimu, et mõne ringi sees hoiaks, siis pole jah!
Aga ega kui pole sellist kambavaimu, et mõne ringi sees hoiaks, siis pole jah!
-
- Rattur
- Postitusi: 144
- Liitunud: 08. 04. 2016. 07:19
Re: Raudalu rajad
tead parmaat - sa oled vapper mees ja kiidame sinu tegevust, aga ajastusega oled vist natuke mööda pannud ehk hetkel on olukord selline, et sina hüppad kaevikust välja ja jooksed karjudes täägiga vastase poole, aga ülejäänud jäid kaevikusse ootama... meie siin nii vaprad ei ole (rattaga sõites on külm ja riided võivad mustaks saada) ning tegeleme tõesti veel suusatamisega ja rattaga üle suusaraja sõitmist heaks tavaks ei pea. Ja selles osas on sul ka õigus, et fätte tundub vähem olevat kui kunagi ning seda on näha ka poodide tootevalikus, et eriline hitt see segment ei ole. Aga kui juba jauramiseks läks, siis sõimaks natuke enduro ja saanimehi, need on mingi omaette rass oma tõekspidamistega ehk suvel lõhuvad ratturite singleid ning talvel istuvad mootorsaanile ning rüvetavad suusaradu.
Re: Raudalu rajad
need kuramuse enduromehed lõhuvad ka radu talvel, sest selles jäljes ei anna kuidagi sõita. Ja siis lõikavad ka veel osa radasid lühemaks, tundub et rut