"Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Kas sa Cremet oled kaalunud? Ehitavad käsitsi ja peaksid tarnima ka:
https://cremecycles.com/la-ruta-rando,630,pl.html
https://cremecycles.com/la-ruta-rando,630,pl.html
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Ei ole neid kaalunud, sest ei teadnud neist midagi ja valikut vaadates ei ole seal minu stiilile ka midagi sobivat.pukujuku kirjutas: ↑19. 04. 2021. 16:06Kas sa Cremet oled kaalunud? Ehitavad käsitsi ja peaksid tarnima ka:
https://cremecycles.com/la-ruta-rando,630,pl.html
Täna kirjutasin Brothercycle inimestele ja palusin infot,vastust veel pole.
Alternatiivina sobiks Kona Unit X, Surly Karate Monkey või Krampus,
Nordest Sahhardinia 2 sobiks ka aga siis on vaja eraldi ketipingutit kasutada.
Ja raamide valik on vähenenud 148/12 boost taga, 110/15 ees ja ketipingutuse võimalusega raamideni, sest kõik peale raami on ju olemas.
Kuigi mulle endale see Brothercycles Big Bro sümpatiseerib siiani kõige rohkem, veidi klassikalisem kui teised.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Täna tuli brothercycle poolt tracking number. See nädal vast ei saa enam kätte aga järgmisel ehk küll.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Tänaseks on kõik jubinad kohal ja laon ratast vaikselt kokku. Täna rihiti veljed (tänud Polaveri Rihole) ja ise paigaldasin rehvid tublessina. Kindernay rummu täitsin õliga ja pidurikettad kruvisin ka külge.
Homme tuttava rattamehaaniku juurde poodi, kus loodetavasti saab kõik ülejäänud toimingud tehtud. Peale seda kodara janti enam möödapanekuid ei tahaks.
Raam tundub täitsa ilus, imelik on keevisõmblusi vaadata, mis võrreldes alumiiniumiga on kordades väiksemad.
Raam on tehtud Taiwanis ja seest ilusti mingi roostevastase vahendiga ka töödeldud.
Homme tuttava rattamehaaniku juurde poodi, kus loodetavasti saab kõik ülejäänud toimingud tehtud. Peale seda kodara janti enam möödapanekuid ei tahaks.
Raam tundub täitsa ilus, imelik on keevisõmblusi vaadata, mis võrreldes alumiiniumiga on kordades väiksemad.
Raam on tehtud Taiwanis ja seest ilusti mingi roostevastase vahendiga ka töödeldud.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Ratas sai valmis, siinkohal tänud jooks.cc meeskonnale, kes aitas tööriistade ja ruumiga.
Sõidab ka päris mõnusalt
Sõidab ka päris mõnusalt
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Jäi esialgse eelarve piiridesse?
Millised on Kindernay erinevused võrreldes tavapäraste käikaritega?
Näita pilti.
Millised on Kindernay erinevused võrreldes tavapäraste käikaritega?
Näita pilti.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Aus vastus on, et eelarve läks 10% üle ja seda riigimaksude tõttu, mida päris alguses kohe arvestada ei osanud. Lisaks on veel ostmata dünamo jaoks isb laadija ja tuli. Muud asjad kõik olemas.
Käigkast on esimese 100km põhjal küll väga mõnus, käiguvahetus lihtne, kiire ja üsna täpne. Pidi ainult paremaks minema ajaga. Sissesõit 1000+ km. Esimesel seitsmel käigul on hammasrataste undamist veidi kuulda, eriti 5-7 käik. 8-14 on täiesti vaiksed, ja minu kulgemise käigud ongi 8 ja ülesse.
Tubless suured rehvid on ka mõnusad, suurte kivide peal on lausa lust, raam on väga mugav ja tundub kavaliteetne. Pikalt mõtlesin, et ehk oleks pidand XL raami tellima aga tundub, et sobib ka L. Ma küll 190+ pikk aga sadula ja lenksu sain normile kõrgusele, ei riiva minu silma, et liiga väljas oleks. Detailid on ilusti kokku sobinud igasuguse viilimiseta.
Tagaratta pean nüüd uuesti sirgendamisesse viima. Pidurid sain kodus ise õhutatud edukalt. Keti pesin ka tehase
määrdest nüüd puhtaks ja hakkan Squirt vaha kasutama. Brooksi sadul on iga sõiduga ainult mugavam ja pean teisele rattale vist uue ostma, pidevalt ümber tõsta ei viitsi.
Järgmiseks on plaan pakiraamid ja ratta kolmnurga kott valmis teha.
Käigkast on esimese 100km põhjal küll väga mõnus, käiguvahetus lihtne, kiire ja üsna täpne. Pidi ainult paremaks minema ajaga. Sissesõit 1000+ km. Esimesel seitsmel käigul on hammasrataste undamist veidi kuulda, eriti 5-7 käik. 8-14 on täiesti vaiksed, ja minu kulgemise käigud ongi 8 ja ülesse.
Tubless suured rehvid on ka mõnusad, suurte kivide peal on lausa lust, raam on väga mugav ja tundub kavaliteetne. Pikalt mõtlesin, et ehk oleks pidand XL raami tellima aga tundub, et sobib ka L. Ma küll 190+ pikk aga sadula ja lenksu sain normile kõrgusele, ei riiva minu silma, et liiga väljas oleks. Detailid on ilusti kokku sobinud igasuguse viilimiseta.
Tagaratta pean nüüd uuesti sirgendamisesse viima. Pidurid sain kodus ise õhutatud edukalt. Keti pesin ka tehase
määrdest nüüd puhtaks ja hakkan Squirt vaha kasutama. Brooksi sadul on iga sõiduga ainult mugavam ja pean teisele rattale vist uue ostma, pidevalt ümber tõsta ei viitsi.
Järgmiseks on plaan pakiraamid ja ratta kolmnurga kott valmis teha.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Väga äge! Tasus punnitada
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Huvitav ratas. Sellele raamile ehitaks isegi midagi.
Kaal alla 15kg?
Kaal alla 15kg?
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Kaal on 15~kg, päris alguses ronisin koos rattga kaalule, näitas 14,5 aga pump, spidokas,pudelihoidja, tuli ja vb veel midagi külge riputatud. Homme teen põranda kaaluga veel värske mõõtmise. Rippkaal on kuskile jalutama läinud.
Kui keegi arvab, et rummusisesel on tagumine ots jube raske, siis selle ratta raskuskese, ülatorust tõstes on 100mm keskjooksust ettepoole. Jooksude vahe 1130mm ja raskuskese tagajooksu tsentrist 550mm. Seega suht balansis.
Kui keegi arvab, et rummusisesel on tagumine ots jube raske, siis selle ratta raskuskese, ülatorust tõstes on 100mm keskjooksust ettepoole. Jooksude vahe 1130mm ja raskuskese tagajooksu tsentrist 550mm. Seega suht balansis.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Väga laheda ratta oled omale ehitanud. Head nautimist!
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Netist näha, et käikarist väljuvad torud ei pea tingimata olema otse üles suunatud nagu sinu rattal. Kui torud läheksid raami suunas ja oleksid ka lenksu juures vajaliku pikkusega näeks ratas minu silmale parem välja.
Ise pumpa ei kasuta kuna pumpamine võtab jubeda aja vaid kaasas on CO2 balloonid.
Kui suure raami kolmnurkkoti teed? Keskjooksuni välja?
Ise pumpa ei kasuta kuna pumpamine võtab jubeda aja vaid kaasas on CO2 balloonid.
Kui suure raami kolmnurkkoti teed? Keskjooksuni välja?
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Esteetika kõrvale jättes, isegi vähese võsaga Saku100 rajal (kuhu see masin sobib btw. suurepäraselt, hoolimata kaalust) võib õnnestuda tagumisi voolikuid pahasti kahjustada.mtm kirjutas: ↑03. 05. 2021. 07:19Netist näha, et käikarist väljuvad torud ei pea tingimata olema otse üles suunatud nagu sinu rattal. Kui torud läheksid raami suunas ja oleksid ka lenksu juures vajaliku pikkusega näeks ratas minu silmale parem välja.
Ise pumpa ei kasuta kuna pumpamine võtab jubeda aja vaid kaasas on CO2 balloonid.
Pumba vältimine on pigem Boschi-sarja esisajale küsimus, ise vean 27.5+ rattal alati sellist https://www.hawaii.ee/et/spaero-double-action-11182 kaasas, suuremahulisel rehvil annab 16g CO2 ühe sopsu ja kui siis kinni ei löö, on kellad. Been there ...
Geomeetria osas torkab silma et stack on jube kõrgeks reguleeritud, samas reach on L-raamiga suhtkoht minimaalseks toodud. Ronimisel raskuskese liiga taha ei liigu? Hoolimata ratta enda suht tsentraalsest raskuskeskmest, see sadulale paigutatav lisaraskus sõitmise ajal peaks esiotsa väga kergeks tegema
aif
eat more, fat needed for workout
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
XL raam ei andnud erilist kõrguse/ulatuse lisa, 14mm ja 20mm täpselt, bikeinsights lehel võrdlesin korduvalt. Mõlemad on praegu sobinud, pole ju kuskil mägedes käinud. Kuna mu esimene ja viimane rattamaraton jäi sinna 9-10 aasta taha ja sõidan/matkan oma lõbuks, siis mulle meldib, et lenks on kõrgemal kui tavaliselt nähtud võistlusratastel. Bikepacking ratastel on ta tavaliselt sadulast isegi kõrgemal, ma saavutaksin, seda nurga all stemmiga ainult.
Maastikutee võimekuse prooviks sõitsin Aegviidust Tallinna poole mööda raudtee poolset äärt 50~km. Päris mugav oli. Mulle meeldiks lenks isegi kõrgemal. Vb mul pikka keha ja lühikesed käed ja jalad
Käiguvahetuse voolikud on nii ajutiselt pandud, saab mööda raami otse ilusti tuua, et kuhugi oksa taha kinni ei jääks. Algselt nii paningi aga siis jäid voolikud eest jube kaugele, mul pole süstlaid, et Hysec süsteemi õhutada pärast lühemaks tegemist. Eks tulevikus pean selle töö ka ette võtma.
Pumba teemat ei oskagi kommmenteerida, ostsin välismaiste rattamatkajate poolt kiidetud Leizine suure volüümiga pumba ja panin ta metsasõitudeks peale, et kui peaks vaja olema rõhku tõsta või langetada. Isegi manomeeter on vooliku peal olemas. Plaan koos sõpradega sõita mõni pikem ots ja tavaliselt olen mina tehnikamees kellelt abi saab.
Raamile kleepisin ka kaitsekile strateegilistesse kohtadesse, tänu sellele jääb suurem osa värvi hõõrdumisest olemata.
Rattakott on plaanis täiskolmnurk teha. Esihargile joonistan pudeli/pakihoidjad ka ja kui disain valmis ja kartongi peal ära proovitud lasen alumiiniumlehest laseriga välja lõigata ja painutan õigesse kujusse.
Maastikutee võimekuse prooviks sõitsin Aegviidust Tallinna poole mööda raudtee poolset äärt 50~km. Päris mugav oli. Mulle meeldiks lenks isegi kõrgemal. Vb mul pikka keha ja lühikesed käed ja jalad
Käiguvahetuse voolikud on nii ajutiselt pandud, saab mööda raami otse ilusti tuua, et kuhugi oksa taha kinni ei jääks. Algselt nii paningi aga siis jäid voolikud eest jube kaugele, mul pole süstlaid, et Hysec süsteemi õhutada pärast lühemaks tegemist. Eks tulevikus pean selle töö ka ette võtma.
Pumba teemat ei oskagi kommmenteerida, ostsin välismaiste rattamatkajate poolt kiidetud Leizine suure volüümiga pumba ja panin ta metsasõitudeks peale, et kui peaks vaja olema rõhku tõsta või langetada. Isegi manomeeter on vooliku peal olemas. Plaan koos sõpradega sõita mõni pikem ots ja tavaliselt olen mina tehnikamees kellelt abi saab.
Raamile kleepisin ka kaitsekile strateegilistesse kohtadesse, tänu sellele jääb suurem osa värvi hõõrdumisest olemata.
Rattakott on plaanis täiskolmnurk teha. Esihargile joonistan pudeli/pakihoidjad ka ja kui disain valmis ja kartongi peal ära proovitud lasen alumiiniumlehest laseriga välja lõigata ja painutan õigesse kujusse.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Sentimeeter on ratta geomeetria juures väga palju aga kui meeldib püstine matkaaasend siis on raam ju sobiv. Matkaratta raamid valitaksegi tihti number väiksem.
Kõik vajaliku rattakoti tegemiseks saab Saksast https://www.extremtextil.de/en/ . Sealt leiad ka korraliku takjapaela ning polüamiidi või polüetüleeni plaadid koti tugevduseks/ vormi hoidmiseks, neid kahte Eestist kuskilt ei ole leidnud. Ja tõmblukud mida leiab küll ka siitmailt. X-Pac vist oleks suurele kotile sobilik materjal, Cordurast 2x kergem.
Kõik vajaliku rattakoti tegemiseks saab Saksast https://www.extremtextil.de/en/ . Sealt leiad ka korraliku takjapaela ning polüamiidi või polüetüleeni plaadid koti tugevduseks/ vormi hoidmiseks, neid kahte Eestist kuskilt ei ole leidnud. Ja tõmblukud mida leiab küll ka siitmailt. X-Pac vist oleks suurele kotile sobilik materjal, Cordurast 2x kergem.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Matkakottide tarbeks tellisin materjali ära mtm näidatud lehelt, koos saatmisega 100euri. Plaan on teha kahe taskuga raamikolmurga kott, esikahvli külge kaks kotti,lenksule kaks "sööda"kotti ja kui materjali veel järele jääb, siis ehk ka sadula taha midagi või siis pakiraami jaoks kott.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Kas tõesti kvaliteetsete ja valmistoodete seast ükski kott ei sobinud?
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Kahjuks mitte, seerõttu tuleb ise kvaliteetsed valmistooted teha.
Viimati muutis Ernie, 09. 05. 2021. 17:29, muudetud 1 kord.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
See nv tegin peaaegu 200km. Rongiga läksin Aegviitu ja sealt rattaga edasi.
Reedel Aegviidust maale 72km 3h12m, ilm oli jube, ülekere olin si*ane. Sõisin mööda metsateid ja kruusa peamiselt, paar aafaldi lõiku ka.
Laupäeval tegin maal 27km samuti mööda metsi aga samuti oli asfaldit.
Pühap ehk täna tulin maalt jälle Aegviitu, vähemalt pool teed oli rmk matkatee, 1/3 oli asfalt. Ja kilomeeterid tuli 99,27 aeg 4h40m. Ilm oli super mõnus.
Millegi üle kurta ei saa, ainult kiita, kõik toimib täpselt nagu vaja. Kindernay läheb ainult paremaks. 150km pärast on esimene õlivahetus.
Ps: pumba peab siiski kotti panema, rattaküljes saab poriseks ja vesi läheb ka sisse . Lisaks on kotti snäkkide ja varustuse jaoks. Aga kohe kohe
Reedel Aegviidust maale 72km 3h12m, ilm oli jube, ülekere olin si*ane. Sõisin mööda metsateid ja kruusa peamiselt, paar aafaldi lõiku ka.
Laupäeval tegin maal 27km samuti mööda metsi aga samuti oli asfaldit.
Pühap ehk täna tulin maalt jälle Aegviitu, vähemalt pool teed oli rmk matkatee, 1/3 oli asfalt. Ja kilomeeterid tuli 99,27 aeg 4h40m. Ilm oli super mõnus.
Millegi üle kurta ei saa, ainult kiita, kõik toimib täpselt nagu vaja. Kindernay läheb ainult paremaks. 150km pärast on esimene õlivahetus.
Ps: pumba peab siiski kotti panema, rattaküljes saab poriseks ja vesi läheb ka sisse . Lisaks on kotti snäkkide ja varustuse jaoks. Aga kohe kohe
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Kas nende rattakottide õmblemiseks on mingit erilisemat õmblusmasinat vaja?
Endal positiivne kogemus poolakatega https://bikepack.pl/ Tellisin FS rattale raamikoti, mis täpselt amordist ja pudelist jäänud ruumi ära täitis. Mahutab suuremat sorti Lezyne pumba, varukummi, tööriistad, öiseks sõiduks aku.
Endal positiivne kogemus poolakatega https://bikepack.pl/ Tellisin FS rattale raamikoti, mis täpselt amordist ja pudelist jäänud ruumi ära täitis. Mahutab suuremat sorti Lezyne pumba, varukummi, tööriistad, öiseks sõiduks aku.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Ei ole vaja. Tavaline Singeri masin kõlbab, elektriga või jalaga on parem kuna siis kaks kätt vabad. Masina jaoks kõige raskem on õmmelda üle tõmbluku aga kotil kasutad meetriga ostetavat veekindlat tõmblukku mis plastikust ning mis lubab ennast õmmelda küll.
Raamiga sobivat valmis kotti on pea võimatu leida eriti kui teed terve raami esimese kolmnurga täitva koti kus on oluline iga raamitoru nurk ja pikkus, raami laius ning ka kinnituste kohad. Ka väiksel kotil on oluline raami nurgad ja laius ja ette käival kotil ka kahvlitoru pikkus. Väikse raamikoti saad ise teha täpselt nii suure kui vaja. Takjakinnituse asukoha juures on oluline, et see ei jääks midagi segama- näiteks väliseid trosse- ning ühel rattal tegin kinnitused nii, et need ei kataks ei raamil olevat kirja ega ees olevat valmistaja märki. Aheneva toptube:iga plastikrattal sai tehtud kott ka raami järgi ahenev. Jne... Tellida saab kotte mõõdu järgi küll aga nii kaob tegemise rõõm ja raha. Väikse ca 20-25 cm pika, lohvi, paari ballooni ja mõnda tööriista mahutava raamikoti materjalikulu on näiteks suurusjärgus 10€.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Materjal raamikoti tegemiseks tuli kohale. Väga kiirelt minu arvates, kõik asjad olid ilusti pakis olema. Šabloon on võetud ja nädala jooksul peab midagi valmis saama, sest laupäeval on start Aegviidust Mustvee poole mööda RMK matkateed.
Tegin veel ühe pikema otsa sõbraga, alustasime Paldiskist ja liikusime mööda rannikut kodupoole, minul tuli lõpuks 107km. Sellega sai täis ka 500km ja on vaja teha õlivahetus.
Aga pärast pikemaid sõite on mul tekkinud ka üks probleem, seal kus ma seda oodata ei osanud. Nimelt suri mul ära vasaku käe sõrm "nimetamats". Teised on korras. Lugesin, et see on tingitud käte asendist ja õigete kinnaste puudumisest, soovitati muuta. Varem sõitsin ka ilma kinnasteta, nüüd ostsin rattakindad pehmendusega. Aga kahjuks pole geeliga kindad vaid mingi pehme vahuga. Jama on veel selles, et sõrme tundlikus ei ole siiani täielikult taastunud (24h hiljem). Kas peaks muretsema ja mis ma üldse teha saan?
Update: sadul oli kergelt ette kaldu, panin ta horisontaali ja mul on Ergon GA3 gripid ja need keerasin ka veidi rohkem ülesse. Võibolla pean lenksu veel tõstma.
Update 2: 10mm lenksu tõstetud, homme proovin sõita
Tegin veel ühe pikema otsa sõbraga, alustasime Paldiskist ja liikusime mööda rannikut kodupoole, minul tuli lõpuks 107km. Sellega sai täis ka 500km ja on vaja teha õlivahetus.
Aga pärast pikemaid sõite on mul tekkinud ka üks probleem, seal kus ma seda oodata ei osanud. Nimelt suri mul ära vasaku käe sõrm "nimetamats". Teised on korras. Lugesin, et see on tingitud käte asendist ja õigete kinnaste puudumisest, soovitati muuta. Varem sõitsin ka ilma kinnasteta, nüüd ostsin rattakindad pehmendusega. Aga kahjuks pole geeliga kindad vaid mingi pehme vahuga. Jama on veel selles, et sõrme tundlikus ei ole siiani täielikult taastunud (24h hiljem). Kas peaks muretsema ja mis ma üldse teha saan?
Update: sadul oli kergelt ette kaldu, panin ta horisontaali ja mul on Ergon GA3 gripid ja need keerasin ka veidi rohkem ülesse. Võibolla pean lenksu veel tõstma.
Update 2: 10mm lenksu tõstetud, homme proovin sõita
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Kui palju keharaskust (tunnetuslikult) kätel on? Võid proovida sadulat natuke tahapoole nihutada.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Pakiraam valmis, raamikott valmis, pudelihoidjad ka valmis ja esimene pikem rattamatk ka tehtud. Aegviidu - Kauksi mööda rmk matkarada. 417km, ilma suurte tehnilise viperusteta. Ainus probleem tekkis kui sõbra rattal läks rattakoti kinnitus katki aga lappisin käepäraste vahenditega ära. Sõita oli mõnus, mitte ükski kehaosa ära ei surnud, eriti õnnelik olen oma Brooksi sadula üle, pidas kenasti ka kaks päeva lausvihma vastu. Kaitsesin teda muidugi igal võimalikul hetkel kattega. Istus minu tagumikuga kui valatud, sõber kannatas viimastel päevadel tugeva taguotsa valukäes, kuigi kandis rattapükse, ma panin tuimalt ilma.
Kokku sõitsime 5 päeva, alustasime laup kell 17.00 Aegviidust ja lõpetasime kolmapäeval kell 16.00 Kauksis, teine ja viies päev olid lausvihmas. Mitte ühtegi teist matkalist samal rajal ei kohanud, korra nägime karu, mis oli päris uhke hetk. Rada oli vaheldusrikas, alustades asfaldist lõpetades poolemeetri sügavuste lompidega.
Varustus on hoodatud, ratas pestud ja 50km juba peale ka tehtud, mõtted on uuel matkal saartele.
Kokku sõitsime 5 päeva, alustasime laup kell 17.00 Aegviidust ja lõpetasime kolmapäeval kell 16.00 Kauksis, teine ja viies päev olid lausvihmas. Mitte ühtegi teist matkalist samal rajal ei kohanud, korra nägime karu, mis oli päris uhke hetk. Rada oli vaheldusrikas, alustades asfaldist lõpetades poolemeetri sügavuste lompidega.
Varustus on hoodatud, ratas pestud ja 50km juba peale ka tehtud, mõtted on uuel matkal saartele.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Kas öösel olid rattad lukus või telgis "kaisus"? Enamus RMK platsidele saab ju autoga üsna lähedale.Ernie kirjutas: ↑29. 05. 2021. 01:04Pakiraam valmis, raamikott valmis, pudelihoidjad ka valmis ja esimene pikem rattamatk ka tehtud. Aegviidu - Kauksi mööda rmk matkarada. 417km, ilma suurte tehnilise viperusteta. Ainus probleem tekkis kui sõbra rattal läks rattakoti kinnitus katki aga lappisin käepäraste vahenditega ära. Sõita oli mõnus, mitte ükski kehaosa ära ei surnud, eriti õnnelik olen oma Brooksi sadula üle, pidas kenasti ka kaks päeva lausvihma vastu. Kaitsesin teda muidugi igal võimalikul hetkel kattega. Istus minu tagumikuga kui valatud, sõber kannatas viimastel päevadel tugeva taguotsa valukäes, kuigi kandis rattapükse, ma panin tuimalt ilma.
Kokku sõitsime 5 päeva, alustasime laup kell 17.00 Aegviidust ja lõpetasime kolmapäeval kell 16.00 Kauksis, teine ja viies päev olid lausvihmas. Mitte ühtegi teist matkalist samal rajal ei kohanud, korra nägime karu, mis oli päris uhke hetk. Rada oli vaheldusrikas, alustades asfaldist lõpetades poolemeetri sügavuste lompidega.
Varustus on hoodatud, ratas pestud ja 50km juba peale ka tehtud, mõtted on uuel matkal saartele.
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Esimene öö olid puukuurisja ise magasine kõrval ruumis katuse all ( Neerutis). Koormarihmaga sidusin kinni ja tõstsin kola ette kui keegi tahab näppida siis teeb lärmi. Teistel öödel kannatas ööbimiskohta sisse tõsta. Telki ei kasutanudki, leidsime katusega rmk varjualused kahel oli isegi tule tegemise võimalus sees. Luku peaks ikka kaasa võtma igaksjuhuks või kuidagi kinni siduma. Paar aastat tagasi pandi kellelgi rattad pihta matka ajal ma mäletan.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Matkal turvalise riigi maapiirkonnas kui ise ratta ligidal oled peaks sellisest lukust piisama: https://hiplok.com/product/zlok1/ .
Räägi rohkem/ näita pilti tehtud pakiraamist, pudelihoidjast ja kottidest.
Räägi rohkem/ näita pilti tehtud pakiraamist, pudelihoidjast ja kottidest.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Pakiraami tegin 8mm roostevabast torust 1mm seinaga. Kokku kulus 3,3m. Keevitused tegin tigiga, ei midagi ilusat aga toimis kenasti. Esipakiraam tuleb sarnase lahendusega, matkal tundsin sellest veidi puudust. Esipakiraami olemasolul oleks sinna saanud mahamiskoti panna ja tagakoti väiksemaks timmida.
Koti tegin tellitud materjalidest, ise ei õmmelnud vaid valmistasin jupid ette ja juhendasin, õmblejale oli see ka esimene kord sellist asja teha. Õmblused saaks kindlasti paremini, välja paistab tegelt ok. Inspiratsiooni sain youtube “salty beard bikepacking” diy raamikoti videost, ülesehitus suht sama. Vasakul on õhuke kaarditasku. Paremal küljel all kolmnurgas on varuosad ja hoolduse kola ja üleval kõik muu, mis sinna parasjagu vaja panna oli, riided, pump, söök jne. Laiuse tegin 50 mm ja seda on tegelt liiga vähe, 65-75mm oleks parem olnud.
Esimesed pidelihoidjad on minu interpretatsioon “widefoot” pakialustest aga kuna oli kiire ja materjali polnud siis saagisin ja toksisin need välja 2,5mm merealumiiniumist. Parem oleks kasutada 4-5mm materajali ja laserlõigata ja pressi all kujusse vajutada. Aga on töö tegid nad ideaalselt ära. Pudeliteks olid Sigg 1l pudelid koos “Fixplus” kummirihmadega. Suurepärased rihmad julgen soovitada, odavamad, kättesaadavamad ja kindlasti mitte kehvemad kui “Voilestraps”.
Esiratta tagune raami all olev pudelihoidja osutus mõttetuks, ilm ja rada olid porine ja sealt ma juua ei tahtnud, praegu arvan, et jätan selle koha kasutamata.
Väiksed “feederbagid” tegin ka, suurepärased asjad, batoonide ja joogi hoidmiseks. Oma tehtud toimisid ilusti aga kvaliteedi ja disainiga ma rahul ei ole.
Järgmine matk on plaanis meie saartele ja ideid on kuidas paremini pakke paigutada. Mida kaasa võtta ja millele tähelepanu pöörata. Tuleb vist see kaablite lühendamine ka ette võtta.
Tänaseks uuel rattal 1200km~ sõidetud.
Paar pilti setupist on siin. https://imageupload.io/g/zbI7c43Ned
Koti tegin tellitud materjalidest, ise ei õmmelnud vaid valmistasin jupid ette ja juhendasin, õmblejale oli see ka esimene kord sellist asja teha. Õmblused saaks kindlasti paremini, välja paistab tegelt ok. Inspiratsiooni sain youtube “salty beard bikepacking” diy raamikoti videost, ülesehitus suht sama. Vasakul on õhuke kaarditasku. Paremal küljel all kolmnurgas on varuosad ja hoolduse kola ja üleval kõik muu, mis sinna parasjagu vaja panna oli, riided, pump, söök jne. Laiuse tegin 50 mm ja seda on tegelt liiga vähe, 65-75mm oleks parem olnud.
Esimesed pidelihoidjad on minu interpretatsioon “widefoot” pakialustest aga kuna oli kiire ja materjali polnud siis saagisin ja toksisin need välja 2,5mm merealumiiniumist. Parem oleks kasutada 4-5mm materajali ja laserlõigata ja pressi all kujusse vajutada. Aga on töö tegid nad ideaalselt ära. Pudeliteks olid Sigg 1l pudelid koos “Fixplus” kummirihmadega. Suurepärased rihmad julgen soovitada, odavamad, kättesaadavamad ja kindlasti mitte kehvemad kui “Voilestraps”.
Esiratta tagune raami all olev pudelihoidja osutus mõttetuks, ilm ja rada olid porine ja sealt ma juua ei tahtnud, praegu arvan, et jätan selle koha kasutamata.
Väiksed “feederbagid” tegin ka, suurepärased asjad, batoonide ja joogi hoidmiseks. Oma tehtud toimisid ilusti aga kvaliteedi ja disainiga ma rahul ei ole.
Järgmine matk on plaanis meie saartele ja ideid on kuidas paremini pakke paigutada. Mida kaasa võtta ja millele tähelepanu pöörata. Tuleb vist see kaablite lühendamine ka ette võtta.
Tänaseks uuel rattal 1200km~ sõidetud.
Paar pilti setupist on siin. https://imageupload.io/g/zbI7c43Ned
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Lenksul suuremast pambust pigem hoidud? Kui kaabeldus, tuled jms ei pidurda, siis suurem veekindel kott rakises või ka lihtsalt rihmadega kinni tõmmatult toimetab seal üsna kenasti. Siin näide küll mitte väga suurest, minu puhul pluss-kraadidel sellisest 13l kotist piisab ning jääb ka üle- https://imgur.com/0GcFbfi
Aasadega kott on Alpkit Airlok Xtra - https://alpkit.com/collections/dry-bags
Mul on praguseks ka Relevate' rakis - https://www.revelatedesigns.com/index.c ... barharness , MTB puhul annab voolikutele rohkem ruumi, hüppab samuti vähem (kuigi selle vastu aitas ka konksudega koormakumm), aga sellest sai siiski natuke enamat loodetud.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Esiteks, tore on lugeda, et keegi on nii põhjalikult enda ratta ehitust dokumenteerinud. Kindlasti on see inspiratsiooni allikaks paljudele teistele
Kui seda teemat ja eelarvet esimest korda lugesin, siis enda mõtted läksid Salsa Cutthroat või mõne muu kerge gravel ratta suunas, mis matkamiseks vägagi sobilik. Vaadates aga praegust set-up jääb mulje, et kui ratta külge käiv kola oleks pisut kompaktsem ja kergem, siis mahuks see ka Gravel'i peale ära ja saaks isegi ilma pakiraamideta hakkama. Tulelemuseks oleks see, et ratas on umbes poole kergem ning tänu selle oleks pisut kergem kulgeda. Aga jah, kui plaanis on ka oluliselt pikemad matkad + vähe nõudlikum maastik, siis selline tank on vägagi sobilik lahendus.
PS: kerge kaalu taga ajamine võib ka omamoodi ohtlik olla. Hinnad hüppavad teadud piirilt taevasse ning kõik ei pruugi ka enam nii vastupidav olla.
Kui seda teemat ja eelarvet esimest korda lugesin, siis enda mõtted läksid Salsa Cutthroat või mõne muu kerge gravel ratta suunas, mis matkamiseks vägagi sobilik. Vaadates aga praegust set-up jääb mulje, et kui ratta külge käiv kola oleks pisut kompaktsem ja kergem, siis mahuks see ka Gravel'i peale ära ja saaks isegi ilma pakiraamideta hakkama. Tulelemuseks oleks see, et ratas on umbes poole kergem ning tänu selle oleks pisut kergem kulgeda. Aga jah, kui plaanis on ka oluliselt pikemad matkad + vähe nõudlikum maastik, siis selline tank on vägagi sobilik lahendus.
Ise vaataks magamisvarustuse (telk, madrats, magamiskott, padi?) üle - palju praegune ruumi võtab ja kaalub? Ise olen suutnud selle kola näiteks ühte drybag'i (7L ja 2,5kg) ära mahutada ning tegu pole üldse kõige kõige kalleima või kergeima kolaga.
PS: kerge kaalu taga ajamine võib ka omamoodi ohtlik olla. Hinnad hüppavad teadud piirilt taevasse ning kõik ei pruugi ka enam nii vastupidav olla.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Matkaratas peab olema muuseas ka paindlik ja varuga. Ostad külapoest kotitäie tomateid, antakse tort pealekauba - kuhugi tuleb ka see ära mahutada. Või kui grupist keegi ära väsib ja tuleb tema raskem kola teiste ratturite peale ära jagada. Telkidega on ka nii, et enamasti antakse need meestele kanda.
Ma olen olnud korduvalt matkal, kus grupi kõige tugevamad on võtnud endale kõige väiksema seljakoti. Aga kui siis midagi juhtub ja on vaja teist aidata, siis "ei, mina küll ei saa, näed ju, mul on endagi kott täiesti punnis täis." Mida me teeme siis? Jätame kaaslase mäkke surema, sest sina võtsid teadlikult kaasa liiga väikese koti? Selleks ju tugev ollaksegi, et vajadusel teisi aidata, eks? Ei?
Ses mõttes ei saa matkaratast üle optimeerida, et sõidan vaid mina ja iseenda asjadega ja mul on ju nii vähe vaja.
Ernie, väga äge ratas ja tore lugemine, suur aitäh!
Ma olen olnud korduvalt matkal, kus grupi kõige tugevamad on võtnud endale kõige väiksema seljakoti. Aga kui siis midagi juhtub ja on vaja teist aidata, siis "ei, mina küll ei saa, näed ju, mul on endagi kott täiesti punnis täis." Mida me teeme siis? Jätame kaaslase mäkke surema, sest sina võtsid teadlikult kaasa liiga väikese koti? Selleks ju tugev ollaksegi, et vajadusel teisi aidata, eks? Ei?
Ses mõttes ei saa matkaratast üle optimeerida, et sõidan vaid mina ja iseenda asjadega ja mul on ju nii vähe vaja.
Ernie, väga äge ratas ja tore lugemine, suur aitäh!
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Matkaratas on pakiraamidega - olenemata ratta tüübist - city, gravel, tour, mtb. Ja pakid jaotuvad ette taha ning võimalikult madalale.dride kirjutas: ↑31. 05. 2021. 13:44enda mõtted läksid ... mõne muu kerge gravel ratta suunas, mis matkamiseks vägagi sobilik. Vaadates aga praegust set-up jääb mulje, et kui ratta külge käiv kola oleks pisut kompaktsem ja kergem, siis mahuks see ka Gravel'i peale ära ja saaks isegi ilma pakiraamideta hakkama.
Omal nt kompekteeritud spetsiaalne gravel matkaratas (kui matka pole, ripub seinal)- 3 rummusisest+8 välist käiku, 700Cx44mm torkekindlad kummid,3 kotti taga pakiraamil, 2 kotti ees kahvlil+1 lenksul. Max mass koos minuga on olnud ca 140 kg ja kulgesime sellisega sadu kilomeetreid probleemivaba.
Tegelt eemaldume rattaraua teemast ja jõuame rattakülge mineva matkavarustuseni, mis koosneb miljonist pisiasjast.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Eesti keele terminoloogia on kasin, ka teema pealkirjas on kasutatud ingliskeelset terminit „bikebacking” kuna levinud ja täpsemalt ratast iseloomustavat omadussõna on keeruline leida. Võiks ju nimetada matkarattaks aga vaid siis kui teada, et tegu on bikebacking matkarattaga muidu läheb bike touring rattaga segi mis ehk on see tõelise matka ratas.
Kuigi bikebacking’ul ja bike touring’gul on paratamatult palju kattuvusi lähevad need reisistiilid siiski üldjoones lahku. Bike touring’ut harrastatakse raskemalt koormatud ratastega ja osaliselt ka selle tõttu eelistatakse siledamaid teid. Kasutatakse pakiraame mis nõuab pakiraami kinnitusega rattaid, kotid raskuse tõttu võimalikult madalal.
Minimaalse kaasakantava varustusega bikebacking’ul eelistatakse sõita pigem metsateedel ja singlitel. Kasutakse ratta külge käivaid kotte mis ei vaja pakikat ega spetsiaalseid kinnitusi ratta raamil. Kuna varustus kerge siis ei pea kotid ka madala olema, metsas siblides külgedel olevad kotid segaksid niikuinii. Tuuletakistus ka väiksem.
Bikebacking’u ilu on selle lihtsuses: iga ratas võib olla bikebacking ratas kui sinna lisada sobivad kotid. Klassikalise bikebacking ratta kotid on:
- frame pack: raamikolmnurga sees olev raamikott, kas täis kolmnurk nagu Ernie’l või vaid top tub’i all,
- seatpack: sadula ja sadulaposti külge käiv kott, erinevad suurused, Ernie’l asendatud pakiraamiga aga kott on peal mitte külgedel nagu touring rattal
- hadlebar roll (handelbar harness): rakmetega lenksu külge risti sõidusuunaga käiv enamasti tavaline veekindel kott, erinevad suurused,
- top tube bag: ülemise raamitoru peal olev kott,
- stem bag: stemi/ lenksu külge käiv väikem kott kuhu sõidu ajal hea ligipääs.
Ernie’l rauatöö käpas on esipakikat ehk lihtsam teha kui lenksukoti rakist. Pakikale saab koti ka piki sõidusuunda panna mis vähendab veidi tuuletkistust aga kuna selg sirgu sõiduasend ei pruugi sest märgatavat tolku olla. Pakikal hakkas silma lapiku kruvikaga keeratavad kinnituspoldid- ma olen ratastel kasutanud polte milliseid rattal rohkem, enamasti on see sisekuuskant. Siis on vähem erinevaid tööriistu vaja kaasas kanda. Kett särab pea igal pildil- kas selle saladus on vähene õli või rohke vaha?
Kuigi bikebacking’ul ja bike touring’gul on paratamatult palju kattuvusi lähevad need reisistiilid siiski üldjoones lahku. Bike touring’ut harrastatakse raskemalt koormatud ratastega ja osaliselt ka selle tõttu eelistatakse siledamaid teid. Kasutatakse pakiraame mis nõuab pakiraami kinnitusega rattaid, kotid raskuse tõttu võimalikult madalal.
Minimaalse kaasakantava varustusega bikebacking’ul eelistatakse sõita pigem metsateedel ja singlitel. Kasutakse ratta külge käivaid kotte mis ei vaja pakikat ega spetsiaalseid kinnitusi ratta raamil. Kuna varustus kerge siis ei pea kotid ka madala olema, metsas siblides külgedel olevad kotid segaksid niikuinii. Tuuletakistus ka väiksem.
Bikebacking’u ilu on selle lihtsuses: iga ratas võib olla bikebacking ratas kui sinna lisada sobivad kotid. Klassikalise bikebacking ratta kotid on:
- frame pack: raamikolmnurga sees olev raamikott, kas täis kolmnurk nagu Ernie’l või vaid top tub’i all,
- seatpack: sadula ja sadulaposti külge käiv kott, erinevad suurused, Ernie’l asendatud pakiraamiga aga kott on peal mitte külgedel nagu touring rattal
- hadlebar roll (handelbar harness): rakmetega lenksu külge risti sõidusuunaga käiv enamasti tavaline veekindel kott, erinevad suurused,
- top tube bag: ülemise raamitoru peal olev kott,
- stem bag: stemi/ lenksu külge käiv väikem kott kuhu sõidu ajal hea ligipääs.
Ernie’l rauatöö käpas on esipakikat ehk lihtsam teha kui lenksukoti rakist. Pakikale saab koti ka piki sõidusuunda panna mis vähendab veidi tuuletkistust aga kuna selg sirgu sõiduasend ei pruugi sest märgatavat tolku olla. Pakikal hakkas silma lapiku kruvikaga keeratavad kinnituspoldid- ma olen ratastel kasutanud polte milliseid rattal rohkem, enamasti on see sisekuuskant. Siis on vähem erinevaid tööriistu vaja kaasas kanda. Kett särab pea igal pildil- kas selle saladus on vähene õli või rohke vaha?
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Tänud kaasamõtlejatele.
Kui ma seda ratast oma vaimusilmas hakkasin kokkupanema, siis alguses oli mul peas hübriidratas, siis gravel ja lõpuks jõudsin selle õigeni ehk terasraamiga maastikuratas. Vb kellegi arust on ta mingis muus kategoorias aga minu jaoks on ta seal.
Esimene sõit Aegviidu-Kauksi trassil näitas, et graveliga oleks seda sõita olnud võimatu või ülimat vaimutugevust nõudev.
See ratas on praegu minu igapäevane liiklusvahend väga erinevates tingimustes ja seltskondades. Kui jõuan osalen oma lõbuks ka mõnel rattamaratonil. Minu jaoks on tähtis asend - lenks ja sadul samal kõrgusel. Kui lenks madalamal ei saa pikalt sõita. Vb tulevikus lisandub gravel ka, Brother Cycles tüüpidel on päris isuäratav raam nimega Mehteh. Tulevikus, sest praegu naudin olemas olevat ratast ja võtan temast maksimumi (lisaks pole pappi, et endale meeldiv gravel ehitada).
Kergete pakiraamide teema on ainult tõusev trend praegu, mina ei lähtunud trendist vaid sellest kui palju võimalusi pakiraam mulle juurde annab. Sadula ja lenksukotid olid mõttes küll aga esimene tripp näitas, et nad ei ole mulle eluliselt vajalikud ja saan varustuse paremini pakiraamile drybagiga panna. Esipakiraam on tulekul, eks kajastan siia ka kui valmis. Ja enne mainiti, et matkaratas peab olema võimeline kandma peale enda asjade veel asju. Eriti minu oma.
Kett on vahatatud, Squirt vaha kasutan. Eks tal miinuseid ka, märja ilmaga oli kett ka õrnalt roostes hommikuks. Lugesin selle probleemi/ iseärasuse kohta hiljem isegi aga hind, toime ja kasutusmugavus on äga head . Eks igaühele oma, kellele õli, kellele vaha.
Järgmine tripp viib mind arvatavasti nädalaks või isegi kaheks lääne-Eestisse ja saartele. Sõidan koos ühe noore elektrijalgratturiga( loodan 150km sõiduulatust saada. Osa tema pampudest tuleb ka minul kanda. (Kui kelellgi peaka selle ehituse kohta huvi olema või sedagi põgusalt teises teemas lahata).
Uhh.. varustusest.
Ma hoidsin ennast tagasi igasugu uue kola tellimisel, enne kui polnud sõidus käind. Kasutasin sõbra isetäituvat matti ja magamiskott oli ka vana. Telk oli meil olemas aga kordagi vaja polnd ja seega ei teagi milline see oli. Sõber ostis, ütles, et hea kerge kahekohaline.
Isetäituva madratsi tellisin ära, magamiskott jääb praegu vana, veidi suur aga piisavalt soe. Telgi osas vaatan aga tuleva tripi teen olemasolevaga, 3kg kolakas aga täitsa toimiv ja proovin pakkimisele teistmoodi läheneda.
Dünamo laadijat on ka ikkagi vaja, sest telefoni aku mul suht läbi, juhe pidevalt taga hoiaks vast aku enamvähem täis. Mul oli akupank kaasas aga seelle taga tiksudes oleks temagi päeva kahega tühjaks saand.
2,5 kg ja 7l sisse ei suudaks ma magamiskotti madratsit ja telki kunagi mahutada.
Paljud teist on kirjutanud oma ratastest aga keegi pole minu salajast soovi täitnud ja pilti pannud oma täispurjes rattast. Tegelt oleks päris huvitav vaadata, millega matkatakse. Mõtlen just neid “bikepackingu” rattaid. Aga miks mitte ka “biketouringu” rattaid.
Kui ma seda ratast oma vaimusilmas hakkasin kokkupanema, siis alguses oli mul peas hübriidratas, siis gravel ja lõpuks jõudsin selle õigeni ehk terasraamiga maastikuratas. Vb kellegi arust on ta mingis muus kategoorias aga minu jaoks on ta seal.
Esimene sõit Aegviidu-Kauksi trassil näitas, et graveliga oleks seda sõita olnud võimatu või ülimat vaimutugevust nõudev.
See ratas on praegu minu igapäevane liiklusvahend väga erinevates tingimustes ja seltskondades. Kui jõuan osalen oma lõbuks ka mõnel rattamaratonil. Minu jaoks on tähtis asend - lenks ja sadul samal kõrgusel. Kui lenks madalamal ei saa pikalt sõita. Vb tulevikus lisandub gravel ka, Brother Cycles tüüpidel on päris isuäratav raam nimega Mehteh. Tulevikus, sest praegu naudin olemas olevat ratast ja võtan temast maksimumi (lisaks pole pappi, et endale meeldiv gravel ehitada).
Kergete pakiraamide teema on ainult tõusev trend praegu, mina ei lähtunud trendist vaid sellest kui palju võimalusi pakiraam mulle juurde annab. Sadula ja lenksukotid olid mõttes küll aga esimene tripp näitas, et nad ei ole mulle eluliselt vajalikud ja saan varustuse paremini pakiraamile drybagiga panna. Esipakiraam on tulekul, eks kajastan siia ka kui valmis. Ja enne mainiti, et matkaratas peab olema võimeline kandma peale enda asjade veel asju. Eriti minu oma.
Kett on vahatatud, Squirt vaha kasutan. Eks tal miinuseid ka, märja ilmaga oli kett ka õrnalt roostes hommikuks. Lugesin selle probleemi/ iseärasuse kohta hiljem isegi aga hind, toime ja kasutusmugavus on äga head . Eks igaühele oma, kellele õli, kellele vaha.
Järgmine tripp viib mind arvatavasti nädalaks või isegi kaheks lääne-Eestisse ja saartele. Sõidan koos ühe noore elektrijalgratturiga( loodan 150km sõiduulatust saada. Osa tema pampudest tuleb ka minul kanda. (Kui kelellgi peaka selle ehituse kohta huvi olema või sedagi põgusalt teises teemas lahata).
Uhh.. varustusest.
Ma hoidsin ennast tagasi igasugu uue kola tellimisel, enne kui polnud sõidus käind. Kasutasin sõbra isetäituvat matti ja magamiskott oli ka vana. Telk oli meil olemas aga kordagi vaja polnd ja seega ei teagi milline see oli. Sõber ostis, ütles, et hea kerge kahekohaline.
Isetäituva madratsi tellisin ära, magamiskott jääb praegu vana, veidi suur aga piisavalt soe. Telgi osas vaatan aga tuleva tripi teen olemasolevaga, 3kg kolakas aga täitsa toimiv ja proovin pakkimisele teistmoodi läheneda.
Dünamo laadijat on ka ikkagi vaja, sest telefoni aku mul suht läbi, juhe pidevalt taga hoiaks vast aku enamvähem täis. Mul oli akupank kaasas aga seelle taga tiksudes oleks temagi päeva kahega tühjaks saand.
2,5 kg ja 7l sisse ei suudaks ma magamiskotti madratsit ja telki kunagi mahutada.
Paljud teist on kirjutanud oma ratastest aga keegi pole minu salajast soovi täitnud ja pilti pannud oma täispurjes rattast. Tegelt oleks päris huvitav vaadata, millega matkatakse. Mõtlen just neid “bikepackingu” rattaid. Aga miks mitte ka “biketouringu” rattaid.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Ahjaa, need miinuspeaga poldid, ei ole kindlamat asja kui ajutine, M5 õige pikkusega kuuskanti polnd enne reisi kuskilt võtta. Eks mingi hetk vahetan välja.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Enda 3-4 päevased matkad Eesti maal on veedetud sellise setupiga:
Ratasteks Authori hübriidid
kotid taga pakiraami külgedel, kottide vahel pakika peal siis telk, magamiskott ja isetäituv madrats.
Need siis kummidega pakika peal , nende vahele veel mahuvad vee pudelid jms
telgiks momendil - https://www.aliexpress.com/item/32797382886.html
Ratasteks Authori hübriidid
kotid taga pakiraami külgedel, kottide vahel pakika peal siis telk, magamiskott ja isetäituv madrats.
Need siis kummidega pakika peal , nende vahele veel mahuvad vee pudelid jms
telgiks momendil - https://www.aliexpress.com/item/32797382886.html
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Aga palun. Just tulin tagasi Narva - Pärnu bikepacking tripilt, 326 km. Mööda kruusa ja metsateid. Blogipostitus saab ka varsti üles. Seekord siis valisin gravelbike-i, sest plaan on sõita tulevikus ümber Botnia lahe Rootsi - Soome - Eesti ja tahtsin teha väikese testi rattale. Ratas on hea ja vajadusel kiire. Sadul vajab väljavahetamist. Tagumikku ega jalgevahe ei lõhu, aga väsitab istmiku lihaseid. Hardtail MTB-ga ei ole seda kunagi täheldanud isegi pikematel sõitudel. Ju siis pole õige kuju ja otsin uue. Kui on soovitusi, siis kuulan huviga - sadul peab olema kindlasti keskelt lahtise avaga ja mitte väga lai. Teine kindel muudatus on uued ja laiemad rehvid. Originaal 38 mm on siledamal teel küll kiired, kuid vajavad rõhuga mängimist, et veidi kehvematel teedel ka mugav oleks. Siin ma pikalt internetis ei tuhni, alla lähevad 45 mm Maxxis Ramblerid.
Telki sel korral kaasa ei võtnud, sest vihma ei lubanud. Võtsin lihtsalt magamiskoti, aluse, madratsi ja õhukese bivy laadse ümbrise sääsevõrguga. Ilma viimaseta ma vist hetkel neid ridu ei kirjutaks - sellist sääsemöllu pole aastaid näinud.
Pilt rattast siin.
-
- Rattur
- Postitusi: 233
- Liitunud: 14. 12. 2010. 10:00
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Pilt
Kaks nädalat tagasi kahepäevane matk, 165km asfaltil, kruusal, metsateedel (+ 25km kanuuga). Ööbimine oli siseruumis ja magamisvarustust ei olnud vaja vedada. Vahetusriided ja tossud (sõitsin maastikukingaga) mahtusid ära Apidura Backcountry sadulakotti (suurust ei tea) ja Apidura Expedition 9l lenksukotti, lisaks sadulakotis mõned remondi- ja hooldusvahendid. Ülatoru peal Zefal kotis batoonid, telefon, rahatasku, lambiaku ja akupank. Pildil ajutiselt sadulakoti küljes läbiligunenud rattakindad ja ühe kaaslase katkine sisekumm, st kõik muu oli kottides sees ja midagi koti külge riputada polnud tarvis. Ratas ise Scott Addict 10 disc maantekas, millele pandud alla 32mm (laiem paraku ei mahu) tubeless Panaracer Gravelking SK+ ja lisaks SKS Raceblade Pro XL porikad. Porikate osas ei teagi, kas oli neist mingit tolku. Terve teise päeva kallas, jalad ligunesid, ratas oli porine. Kui muud ei päästnud, siis sadulakott jäi puhtaks . Eelistaksin muidu täispikki porikaid, aga kuna kinnituskohti pole ja mingit muud lahendust pole veel välja mõelnud, siis sai ajutiselt see Raceblade.
Sellest matkast sai kaasa võtta järgmist:
Kaks nädalat tagasi kahepäevane matk, 165km asfaltil, kruusal, metsateedel (+ 25km kanuuga). Ööbimine oli siseruumis ja magamisvarustust ei olnud vaja vedada. Vahetusriided ja tossud (sõitsin maastikukingaga) mahtusid ära Apidura Backcountry sadulakotti (suurust ei tea) ja Apidura Expedition 9l lenksukotti, lisaks sadulakotis mõned remondi- ja hooldusvahendid. Ülatoru peal Zefal kotis batoonid, telefon, rahatasku, lambiaku ja akupank. Pildil ajutiselt sadulakoti küljes läbiligunenud rattakindad ja ühe kaaslase katkine sisekumm, st kõik muu oli kottides sees ja midagi koti külge riputada polnud tarvis. Ratas ise Scott Addict 10 disc maantekas, millele pandud alla 32mm (laiem paraku ei mahu) tubeless Panaracer Gravelking SK+ ja lisaks SKS Raceblade Pro XL porikad. Porikate osas ei teagi, kas oli neist mingit tolku. Terve teise päeva kallas, jalad ligunesid, ratas oli porine. Kui muud ei päästnud, siis sadulakott jäi puhtaks . Eelistaksin muidu täispikki porikaid, aga kuna kinnituskohti pole ja mingit muud lahendust pole veel välja mõelnud, siis sai ajutiselt see Raceblade.
Sellest matkast sai kaasa võtta järgmist:
- Remondi- ja hooldusvahendid võiks pakkida nii, et nendele kergemini ligi saaks. Kummalgi päeval oli tagumine rehv tühjaks jooksnud ja otsisin kotisügavustest CO2-balloone.
- Backcontry seeria ei ole päris veekindel, õnneks olid asjad kilekottide sisse pakitud ja seda tuleb ka edaspidi teha. Pikemas plaanis vahetaks Expedition seeria vastu välja.
- Zefali kott ei ole veekindel ja ka originaal vihmakate ei päästnud. Läheb väljavahetamisele.
- Plaan soetada full frame kott rohkemate asjade kaasavõtmiseks. Joogipudelite asemel läheks kotti voolikuga joogikott. Ise ma millegi viisaka valmistamisega hakkama ei saa, läheb ilmselt Apidura jälle. See lahendaks ka tööriistade jms paigutamise mure, kuna seal selleks spets koht olemas.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Nädalavahetus näitas kenasti, mis vajadused grupiga matkamisel ja telkimisel tekivad.
Vedasin pikalt kolmeliitrist veinipakki.
Siis prügikotti kogu grupi õhtu ja hommiku jooksul tekkinud prügiga.
Igasuguseid asjade ja kottide vahetusi tekkis üksjagu.
Varustust oli üldse palju. Sääserohke aeg nõuab laagris olemiseks palju rohkem riideid kui muidu vaja oleks. Ka magamiseks on vaja sääsekindlat lahendust.
Sain hakkama kahe Ortlieb Back Roller kotiga, ka suur kolmekohaline telk + ebamõistlikult soe sulgmagamiskott mahtusid kõik sinna sisse. Kogu raskus oli tagumisel pakiraamil.
Samas nägime väga suurt Alpiekspressi matkapunti, kes ööbis katuse all - neil polnud tõesti pea mitte midagi kaasas.
Foto rattast, laupäevane.
Vana Merida 26" maastikuratas, amort eemaldatud, all 1.9" madala mustriga rehvid, matkamiseks täiesti suurepärane:
https://www.facebook.com/photo?fbid=588 ... 1968608867
Edu kõikidele rattamatkajatele, bikepackeritele.
Ja eriti suur tänu ise varustuse ehitajatele, teie lugusid ja eneseotsinguid on lahe lugeda
Kirjutage ikka oma tegudest ja kogemusest, ja mida erinevamad nad on, seda ägedam.
Vedasin pikalt kolmeliitrist veinipakki.
Siis prügikotti kogu grupi õhtu ja hommiku jooksul tekkinud prügiga.
Igasuguseid asjade ja kottide vahetusi tekkis üksjagu.
Varustust oli üldse palju. Sääserohke aeg nõuab laagris olemiseks palju rohkem riideid kui muidu vaja oleks. Ka magamiseks on vaja sääsekindlat lahendust.
Sain hakkama kahe Ortlieb Back Roller kotiga, ka suur kolmekohaline telk + ebamõistlikult soe sulgmagamiskott mahtusid kõik sinna sisse. Kogu raskus oli tagumisel pakiraamil.
Samas nägime väga suurt Alpiekspressi matkapunti, kes ööbis katuse all - neil polnud tõesti pea mitte midagi kaasas.
Foto rattast, laupäevane.
Vana Merida 26" maastikuratas, amort eemaldatud, all 1.9" madala mustriga rehvid, matkamiseks täiesti suurepärane:
https://www.facebook.com/photo?fbid=588 ... 1968608867
Edu kõikidele rattamatkajatele, bikepackeritele.
Ja eriti suur tänu ise varustuse ehitajatele, teie lugusid ja eneseotsinguid on lahe lugeda
Kirjutage ikka oma tegudest ja kogemusest, ja mida erinevamad nad on, seda ägedam.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Väga head postitused, nõuan jätku ja kirjutan ilmselt ise ka, aga teema algläte on olnud Ernie matkaratta ehitamise projekt, nüüd oleme jõudnud eraldi bikebackingu kasutajakogemusteni, mis võiks omaette teema olla?
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Aitähh kõigile oma rattainfot jagamast. Kes oskab võib teema pooleks lüüa.
Homme lähen esipakika jaoks materjali tooma.
Varustusest jõudis kohale uus mardats “sea to summit ultralight insulated”. Telgi pakkisin kahte ossa ja sai päris palju väiksemaks. Magamiskoti tahaks tegelt ka pisema leida.
Homme lähen esipakika jaoks materjali tooma.
Varustusest jõudis kohale uus mardats “sea to summit ultralight insulated”. Telgi pakkisin kahte ossa ja sai päris palju väiksemaks. Magamiskoti tahaks tegelt ka pisema leida.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Kui sa Phenomit proovinud ei ole, siis soovitaks seda. Sellest tuli ka naiste mudel välja, Mimic lisanimega. See on natuke sirgem pealtpoolt ja ava on mingi pehme polstriga täidetud + nina on pehmem. Mulle meeldib see Mimic variant rohkem. Just pikkade sõitude korral hakkab vahet tundma.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Kui eelarve ja põhimõtted suvist või 3-hooaja sulge - olgu koti või quilt'ina - lubavad kasutada ja kogu muu kola ning harjumused sellele risti vastu ei tööta ( näiteks kondents pikalt ja tihti bivides või kambakesi liiga väikese telgiga tuuritades), saad praeguse sünt.kotiga võrreldes tõenäoliselt 2-3x või ka enam mahusäästu. Varem lingutud klõpsule jäänud kotis on Thermaresti xtherm matt, 10. hooaega tähistav Alpkit Pipedream400 sulgkott (toona olid need praegusest vist ka natuke õhemad-kergemad) ja sisekott. Sulg tahab nii tuuride vahel kui kasutamisel küll natuke rohkem tähelepanu, aga kestvus ning selja- ja/või rattakotis vabanev ruum ja kaalusääst on minu meelest seda ka igati väärt.
Viimati muutis mlt, 08. 06. 2021. 21:31, muudetud 1 kord.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Ise soovitan magamiskoti puhul ka igal juhul sulgi. Selle saab ikka jube kompaktselt kokku pakkida. Ning kui võtta suvisema sulgedest magamiskoti, siis kevadel/sügisel saab seda kombineerida sulejopega, mis jahedal õhtul nagunii vajalik on. Sule puhul aga jah see teema, et kodus hoiustades ei tohiks see kokku pakituna olla.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Tagumine pakiraam on vajalik kui on soovi dropper sadulaposti vaja. Ja mulle tundub, et see on päris kasulik lisa.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Hea kerge ja mugav soojema ilma magamiskott on Coleman Biker. Kannatab üpris väikseks pakkida. Kasutan 4ndat aastat matkadel. Minul mahub kenasti isetäituva madratsiga koos lenksukotti ja ruumi jääb veidi veel.
https://matkasport.ee/-59c/14556-biker.html
https://matkasport.ee/-59c/14556-biker.html
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Dropper posti vajadust küll ei oska kuidagi matkaratta puhul näha. Kasutan ise dropperit oma fatbikel tehnilistel radadel, kuid rattamatkal sellel küll mingit vajadust pole. Võib-olla ainult siis kui oled juba nii väsinud, et ei jõua enam jalga üle sadula tõsta kui ratta selga vaja ronida. Siis lased sadula alla.
Re: "Bikepaking" ratta ost/ehitamine 2021/Q2
Neljapäevane Lääne-Eesti tripp koos Hiiumaa külastamisega tehtud. Minu rattal oli kahe inimese (telk oli teisel rattal ainukesena) varustus, esimese pakiraami tegin ka valmis, töötab küll.
Ratas käitub eeskujulikult kuigi mingi nagin on sees kui peale pidurdamist vändata. Keskjooksu keerasin peale ja tsekkasin, kõik nagu korras. Vb kett, kasutan Squirt vaha, vahaga kette vist ei pesta vaid puhastatakse niisama kuivalt kaltsuga. Vähemalt mina olen nii teinud.
Kindernay on siiani eeskujulik olnud, eks väikseid vahetus igasi tuleb ette aga ei midagi erilist. Kilomeeterid algusest 1600+ km.
Naginat likvideerides keerasin ka esimese hammaka polte peale, ühel sain keermest lahti, seal moment vist nii väike, keerasin tundega, või noh ei saandki keerata nagu. Väga peenkeere ka seal, mingi ebastandartne. Panin praegu lihtsalt liimiga poldi tagasi aga kas on mingeid spets keermeparandus komplekte? Mul omal helikoili komplekt olemas. Või peaks garantiisse saatma? Shimano slx vändad on.
7 aastane oli elektrimootoriga. Saime enamvähem kahe laadimisega. Korra pidin paela otsas vedama 30km. 48V17,5Ah akust sai täpselt 130km kätte kui ise ilusti kaasa väntas. Esimese laadimisega saime vaid 110km, siis laps pettis mootorit rohkem vedama.
Ratas käitub eeskujulikult kuigi mingi nagin on sees kui peale pidurdamist vändata. Keskjooksu keerasin peale ja tsekkasin, kõik nagu korras. Vb kett, kasutan Squirt vaha, vahaga kette vist ei pesta vaid puhastatakse niisama kuivalt kaltsuga. Vähemalt mina olen nii teinud.
Kindernay on siiani eeskujulik olnud, eks väikseid vahetus igasi tuleb ette aga ei midagi erilist. Kilomeeterid algusest 1600+ km.
Naginat likvideerides keerasin ka esimese hammaka polte peale, ühel sain keermest lahti, seal moment vist nii väike, keerasin tundega, või noh ei saandki keerata nagu. Väga peenkeere ka seal, mingi ebastandartne. Panin praegu lihtsalt liimiga poldi tagasi aga kas on mingeid spets keermeparandus komplekte? Mul omal helikoili komplekt olemas. Või peaks garantiisse saatma? Shimano slx vändad on.
7 aastane oli elektrimootoriga. Saime enamvähem kahe laadimisega. Korra pidin paela otsas vedama 30km. 48V17,5Ah akust sai täpselt 130km kätte kui ise ilusti kaasa väntas. Esimese laadimisega saime vaid 110km, siis laps pettis mootorit rohkem vedama.