Filter Maanteekarikasari 2021
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Suure Munamäe etapp on kavast välja võetud?
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Mingi suurem segadus on tekkinud.
https://www.aerobike.ee/maanteekarikasari ütleb, et 29.08 on Elva 36. rattapäev
https://www.ejl.ee/ejl-kalendri-muudatu ... rangutega/ andmetel on 29.08 Suure-Munamäe 5. rattaralli. Samas pole siin kalendris üldse nt Kuusalu RR õigel kuupäeval (on vana kuupäevaga ja märkega EDASI LÜKATUD)
https://www.aerobike.ee/maanteekarikasari ütleb, et 29.08 on Elva 36. rattapäev
https://www.ejl.ee/ejl-kalendri-muudatu ... rangutega/ andmetel on 29.08 Suure-Munamäe 5. rattaralli. Samas pole siin kalendris üldse nt Kuusalu RR õigel kuupäeval (on vana kuupäevaga ja märkega EDASI LÜKATUD)
If everything's under control, you're going too slow!
-
- Rattur
- Postitusi: 100
- Liitunud: 28. 01. 2008. 12:03
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Aerobike leht ikka kõige uuema infoga ma usun
"Filter Maanteekarikasari alustab 13. juunil Kuusalu rattaralliga. Peatselt avaldame ka Jõgeva rattaralli toimumisaja. Jooksvad muudatused avalikustatakse siinsamas kodulehel ning samuti ka AeroBike Facebookis."
"Filter Maanteekarikasari alustab 13. juunil Kuusalu rattaralliga. Peatselt avaldame ka Jõgeva rattaralli toimumisaja. Jooksvad muudatused avalikustatakse siinsamas kodulehel ning samuti ka AeroBike Facebookis."
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Loen juhendit:
Mida see tähendab nt harrastussõidu kohta? Kas "12 absoluutarvestuses esimest" tähendab vaid sportsõitu (sealt tulevad eeldatavasti 12 esimest lõpetajat) ja harrastussõidu lõpetajad saavad kõik grupiaja?• Grupifinišiga etappidel - Jõgeva, Kuusalu, Elva, Kuusalu, Pärnu, Tallinn - fikseeritakse lõpuprotokollis oma koha ja punktidega 12 absoluutarvestuse esimest võistlejat
If everything's under control, you're going too slow!
-
- Rattur
- Postitusi: 100
- Liitunud: 28. 01. 2008. 12:03
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Konkreetse "sõidu" esimesed 12
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Mind häirib ajakava. Nimelt see, et lastesõidud on pandud kõige ette. Eelmine aasta olid sõidud peale starte.
Hetkel peaks tulema lapsega varem kohale, et ta saaks ära sõita ja siis peab pärast passima seal niikaua kui Isa/ema sõidab oma distantsi.
Hetkel peaks tulema lapsega varem kohale, et ta saaks ära sõita ja siis peab pärast passima seal niikaua kui Isa/ema sõidab oma distantsi.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Jääb ka silma et korraldaja ei suuda Rahvasõidul osaleiajte lõpuprotokollis kajastuvat punktiarvestust siiani juhendiga vastavusse viia.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Selgitan, miks see nii on. Nimelt Jõgeval etapil on ringi pikkus 35,5km ja rada läbib võistluskeskust. Sprotsõit stardib kell 13:00 ning läbib ringi ca 45 minutit. Viimane suur start on kell 13:20. Seega lastesõidud saavad alata kõige varem 13:35. Arvestaed, et pikk sõit sõidab koriduori sisse a kell 13:45, siis jääks lastesõitudeks kõigest 20 minutit aega. Tegelikult isegi vähem, sest me ei saa lubada seda närvipignget, et lapsed on veel koridoris ja äkki suur grupp tuleb - on tarvis ka puhveraega. Seega oli ainult kaks varianti - kas tuua lastesõidud hommikusse või teha need kuskil eraldi rajal, mis tähendanuks seda, et lapsed ei saa startida suure kaare alt, vaid peaksid kuskil olulise tähistuseta kohas nurga taga sõitma. Kartsime, et viimane rikuks hoopis emotsiooni osalejatele.
- kondiraputlane
- Rattur
- Postitusi: 16
- Liitunud: 10. 09. 2012. 22:30
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Jõgeva etapp läbi, oli sutsu palav. Tänud, et harrastussõit 2 ringi peale sai, jõudsin ka seetõttu pelotoniga finišisse, tavaliselt grupettos .
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Millise juhendi punkti alusel pandi Elvas sport- ja harrastussõit kokku? Lugesin siit ja sealt, kuid sellist võimalust ei leidnud. Osalejate vähesus ei käi kindlasti vääramatu jõu alla (punkt 21.10 annab vääramatu jõu korral õiguse programmis teha muudatusi).
If everything's under control, you're going too slow!
-
- Rattur
- Postitusi: 100
- Liitunud: 28. 01. 2008. 12:03
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Väga hästi õnnestus sõit ju! Mis asi sul täpsemalt kripeldama jäi?
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Näiteks see, et kevadel kogu sarjale registreerudes panin ma end kirja teistsugusele üritusele kui meile seekord pähe määriti. See, kuidas sõit välja kukkus, on tagantjärgi tarkus ja igaühe subjektiivne arvamus.
PS. See, et ma sain tehnilise probleemi tõttu võistelda vaid 900 meetrit, ei mõjuta minu teemapüstitust. Ma oleksin sama küsimust küsinud ka siis kui ma oleks kogu sõidu ära võitnud!
PS. See, et ma sain tehnilise probleemi tõttu võistelda vaid 900 meetrit, ei mõjuta minu teemapüstitust. Ma oleksin sama küsimust küsinud ka siis kui ma oleks kogu sõidu ära võitnud!
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Tegelelikult täitsa õige küsimus Kaupo poolt! Hooaja alguses paned ennast kirja kogu sarjale ja siis poole hooaja pealt muudetakse distants lühemaks ja lõpuks pannakse teise sõiduga kokku ka! Kusjuures kuulsin, et Elvas oli osalejaid(mitte mina!), kes ei teadnud distantsi pikkust ja niiöelda "magasid finishi maha"!
Täielik bardak, öeldakse selle kohta! Mulle see küll mingit head muljet ei jätnud!
Muudkui aga tõstame osalustasusid ja teeme distantse juurde, äkki nii on ägedam
Täielik bardak, öeldakse selle kohta! Mulle see küll mingit head muljet ei jätnud!
Muudkui aga tõstame osalustasusid ja teeme distantse juurde, äkki nii on ägedam
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Bardakist veel. Tiimide koosolekul osalemine ei ole kohustuslik, seega sellise olulise info liikumine on juba eelduslikult piiratud. Mihkel küll astus võistlejaterivi ette ja informeeris muudatusest aga samal ajal informeeris Madis läbi valjuhääldite meid kõiki sellest, kes on stardinimekirjas ja mitmes ta oli tunamullustel Eesti meistrivõistlustel kriteeriumis. Pakkuge ise, kelle hääl oli tugevam - kõlarid või Mihkel?
If everything's under control, you're going too slow!
-
- Rattur
- Postitusi: 100
- Liitunud: 28. 01. 2008. 12:03
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Muud teha ei ole kui vinguda
Maantekarikasari toimus ja võistelda sai.
Ma väga rahul selle hooajaga. Distantsi pikenemise muudatus ka meeldis
Tänud Korraldajatele!
Maantekarikasari toimus ja võistelda sai.
Ma väga rahul selle hooajaga. Distantsi pikenemise muudatus ka meeldis
Tänud Korraldajatele!
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Ma sõnastasin vist natuke halvasti. Ta ei rääkinud mitte endast vaid Madis rääkis stardinimekirjas olevatest sportlastest ja kes millal kus mingi koha on saanud. Ja tunamullused kriti eestikad oli ka lihtsalt ilmestamiseks kirjutatud, püüdsin tegelikult kõigest väest kuulda ja aru saada, mida Mihkel "sosistab".
Toon veel ühe näite. Kontserdikorraldaja reklaamib välja, et esineb 2 Quick Start. Sa ostad pileti, lähed kohale, võtad lava ees koha sisse ja siis astub lavale hoopis Code One. Kas seejärel korraldajalt aru pärimine on vingumine?
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Kriitika on vägagi õigustatud. Tegelikult oli välja reklaamitud pikkusega ainult Kuusalu etapp. Ülejäänud etappidel saime petta. Võdusõidu dünaamika on väga erinev 107 vs 80km sõidul.
Elva sportsõidu osalejate vähesus oli korraldajal teada juba eelmisel päeval. Kas plaanitavast muudatusest oleks teada saanud anda e-kirjas, mis ennem igat etappi on saadetud? Seekord seda üldse ei saadetud.
Peaasi et Mihkel sarja ikka edasi korraldaks
Elva sportsõidu osalejate vähesus oli korraldajal teada juba eelmisel päeval. Kas plaanitavast muudatusest oleks teada saanud anda e-kirjas, mis ennem igat etappi on saadetud? Seekord seda üldse ei saadetud.
Peaasi et Mihkel sarja ikka edasi korraldaks
"Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride"
-
- Rattur
- Postitusi: 100
- Liitunud: 28. 01. 2008. 12:03
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Sinu näite puhul sa konkreetselt vingud. Kuna sa peaesinejat ei näinudki
rainerhq oleks niivõi naa see aasta harrastusõidu võitnud ja kui ta 107km "dünaamikat" tahab siis mingu sportsõidule.
Küsin kõige vingumise vahele, kas midagi oli hästi ka see aasta?
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Ei ole see vingumine, mida sa jaurad. Elva oli ikka konkreetne jama nii kommunikatsioonis kui juhendi järgimises ning sellele tuleb osutada. Ega juhend pole ainult osalejatele järgimiseks ju. Mina näiteks sain muutustest teada kui kuulsin stardikoridori lindikohtunikku kaaslasega arutamas, et selline muudatus ei ole normaalne. Küsisin siis, et mis muudatusest jutt ning siis seletati, et sport- ja harrastussõit on nüüd kokku pandud ja seega mu start on juba 2 minuti pärast. No ei ole see okei. Õhtul kodus protokolle sirvides sain teada et lisaks eelnevale kestis sportsõit ka ainult 2 ringi.rolfvector kirjutas: ↑31. 08. 2021. 11:47Sinu näite puhul sa konkreetselt vingud. Kuna sa peaesinejat ei näinudki
rainerhq oleks niivõi naa see aasta harrastusõidu võitnud ja kui ta 107km "dünaamikat" tahab siis mingu sportsõidule.
Küsin kõige vingumise vahele, kas midagi oli hästi ka see aasta?
-
- Rattur
- Postitusi: 100
- Liitunud: 28. 01. 2008. 12:03
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Sinu jaoks ei muutnud mitte midagi ju? Stardiaegu ei muudetud. Sinu start oli ikka 13.03
Arvan, et on loogiline, et korraldaja võib teha jooksvalt ka üritusega seotuid otsuseid. Tõsi Sellest oleks pidanud valjuhääldajaga enne starti teada andma küll.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Sõidu dünaamika on erinev ka harrastussõidus kui distants erineb ca 30% jagu.rolfvector kirjutas: ↑31. 08. 2021. 11:47rainerhq oleks niivõi naa see aasta harrastusõidu võitnud ja kui ta 107km "dünaamikat" tahab siis mingu sportsõidule.
"Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride"
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Kui võib teha korraldaja suvalisi otsuseid, mida juhend ei luba või ei reguleeri, siis kas neid võib teha ka osaleja? Sinu loogika järgi on see õigus ebasümmeetriline. Ma otsustan näiteks liituda sõiduga teise ringi alguses, mis sest, et juhend seda ei luba aga jooksvalt teen üritusega seotud otsuseid (nagu on õigus teha korraldajal). Või siis kui see õigus on vaid korraldajal, kuhu maale see jooksvate otsuste õigus läheb?rolfvector kirjutas: ↑31. 08. 2021. 13:10Arvan, et on loogiline, et korraldaja võib teha jooksvalt ka üritusega seotuid otsuseid.
Milleks on meile (ja korraldajale ja kohtunikele) juhend?
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Millest sa räägid? Kui sõidud läksid koos, siis ühe sõidu stardiaeg pidi ju muutuma. Mis sa arvad, kas kell 11.58 oli tagapool startival osalejal infot, kumba sõidu aeg on muudetud?rolfvector kirjutas: ↑31. 08. 2021. 13:10Sinu jaoks ei muutnud mitte midagi ju? Stardiaegu ei muudetud. Sinu start oli ikka 13.03
-
- Rattur
- Postitusi: 100
- Liitunud: 28. 01. 2008. 12:03
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Ma tõesti ei tea kuhu sa kell 12 startisid või mis võistlusel üldse osalesid...erko kirjutas: ↑31. 08. 2021. 14:07Millest sa räägid? Kui sõidud läksid koos, siis ühe sõidu stardiaeg pidi ju muutuma. Mis sa arvad, kas kell 11.58 oli tagapool startival osalejal infot, kumba sõidu aeg on muudetud?rolfvector kirjutas: ↑31. 08. 2021. 13:10Sinu jaoks ei muutnud mitte midagi ju? Stardiaegu ei muudetud. Sinu start oli ikka 13.03
Harrastusõidu start oli kell 13.03 nagu ikka. See, et saa maast ja ilmast midagi ei jaga ei ole korraldaja süü
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Ok, eksisin peast kirjutades tunniga. Olen rohkem harjunud Boschi sarja ürituste algusega ning seetõttu nii läks.
Ehk siis siin räägime ikkagi 12.58 hetkest ning 13.00 ja 13.03 stardist. Ja minu märkuse mõtte seisukohast on täiesti irrelevantne kumba sõidu start ei muutunud. Aga demagoogiavõtteid kasuta ikka Selmet süveneda, mida öelda tahetakse.
Ehk siis siin räägime ikkagi 12.58 hetkest ning 13.00 ja 13.03 stardist. Ja minu märkuse mõtte seisukohast on täiesti irrelevantne kumba sõidu start ei muutunud. Aga demagoogiavõtteid kasuta ikka Selmet süveneda, mida öelda tahetakse.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Igal ühel meist on omad tugevused ja nõrkused. Seda nii rattasõidus ku muudes eluvaldkondades.
Mihkel, Sa oled suurepärane võistluste ja matkade organiseerija.
Tundub, et juhendite kirjutamise ja kommunikatsiooni osas on Sinust paremaid. Värba oma tiimi Kaupo omadustega inimene juhendeid kirjutama ja pädev kommunikatsioonispetsialist. Usu mind, ja asjad sujuvad.
Mihkel, Sa oled suurepärane võistluste ja matkade organiseerija.
Tundub, et juhendite kirjutamise ja kommunikatsiooni osas on Sinust paremaid. Värba oma tiimi Kaupo omadustega inimene juhendeid kirjutama ja pädev kommunikatsioonispetsialist. Usu mind, ja asjad sujuvad.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Juhendi kirjutamisega on hetkel minu meelest kõik OK. Juhendi lugemise ja järgimisega mitte niiväga.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Ei viitsi juhendit läbi lugeda aga juhendi korrektseks järgimiseks võib korraldaja lisada punkti, et 'jätab endale õiguse teha muutusi distantsi ja startide arvu osas' ja olekski JOKK.
Sisulisest küljest oleks võinud jah mikrofoni kaudu ette teavitada, et sport ja harrastussõit on koos.
Mis on minu meelest aga hoopis olulisem, et harrastussõit on sisuliselt 50% kokku kuivanud
Täpsemalt kokku ei lugenud aga kui pilk peale visata, siis hooaja koondprotokollis 30 esimest on enamasti kaasa teinud kõik etapid ja ~30ndast kohast edasi on juba paljudel 2 sõitu vahele jäänud.
Võrdluseks 2020 aasta protokollis on 2 sõitu vahele jäänud seal ~70ndast kohast alates.
Sisulisest küljest oleks võinud jah mikrofoni kaudu ette teavitada, et sport ja harrastussõit on koos.
Mis on minu meelest aga hoopis olulisem, et harrastussõit on sisuliselt 50% kokku kuivanud
Täpsemalt kokku ei lugenud aga kui pilk peale visata, siis hooaja koondprotokollis 30 esimest on enamasti kaasa teinud kõik etapid ja ~30ndast kohast edasi on juba paljudel 2 sõitu vahele jäänud.
Võrdluseks 2020 aasta protokollis on 2 sõitu vahele jäänud seal ~70ndast kohast alates.
Müüa Veloflex MNT rehvid: viewtopic.php?f=144&t=84505&p=387357#p387357
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Sõitude vahele jätmist võib ehk põhjendada taas kokku surutud kalendriga. Mina alles (taas-)alustanud harrastajana ei planeeri endale kahte võistlus-starti nädalavahetusele. Kui maratonisarjad oleks saanud tavapäraselt mais alustada, oleks tõenäoliselt suvel jagunud rohkem sõitjaid kõikidele sõitudele.Omiar kirjutas: ↑01. 09. 2021. 13:26Mis on minu meelest aga hoopis olulisem, et harrastussõit on sisuliselt 50% kokku kuivanud
Täpsemalt kokku ei lugenud aga kui pilk peale visata, siis hooaja koondprotokollis 30 esimest on enamasti kaasa teinud kõik etapid ja ~30ndast kohast edasi on juba paljudel 2 sõitu vahele jäänud.
Võrdluseks 2020 aasta protokollis on 2 sõitu vahele jäänud seal ~70ndast kohast alates.
Teiseks, toodi ju maantekarikasarja sel aastal distantse juurde ning osad harrastajad on valinud lühema distantsi, nö. rahvasõidu, ning osad pikema distantsi ehk "uue" harrastussõidu.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Mina tänavu ei osalenud, sest Viljandi ja Munamäe jäeti ära.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Viljandi ja Munamägi võiks olla jah kalendris.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Pakuks, et Suure-Munamäe Rattaralli jäi ära torni remondi tõttu, kogu see plats seal üleval on 1 suur ehitustanner, loodetavasti järgmisel aastal uuesti kalendris.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Ma natuke kipun arvama, et maanteesõidule ka MTB sõitu harrastavad sportlased üldpilti väga ei muuda.erko kirjutas: ↑01. 09. 2021. 16:39Sõitude vahele jätmist võib ehk põhjendada taas kokku surutud kalendriga. Mina alles (taas-)alustanud harrastajana ei planeeri endale kahte võistlus-starti nädalavahetusele. Kui maratonisarjad oleks saanud tavapäraselt mais alustada, oleks tõenäoliselt suvel jagunud rohkem sõitjaid kõikidele sõitudele.
Teiseks, toodi ju maantekarikasarja sel aastal distantse juurde ning osad harrastajad on valinud lühema distantsi, nö. rahvasõidu, ning osad pikema distantsi ehk "uue" harrastussõidu.
Distantsi osas on õigus ja seda olukorda polnud raske ette näha. Lühikese sõidu tagumine ots jäi lühikesse sõitu ja pikast sõidust kolis marginaalne osa harrastussõitu.
Tõenäoliselt jääb harrastussõit vaeslapseks ka edaspidi ja ühe rohkem hakatakse seda kokku panema kas lühikese või sportsõiduga.
Kui natuke pikemalt tagasi vaadata, siis 2012-2013 on osalejate arv olnud ~50% suurem. Konkreetselt näiteks 2012a Elva rattaralli protokolli, on pikas sõidu ~300 ja lühikeses sõidus ~200 lõpetajat.
Müüa Veloflex MNT rehvid: viewtopic.php?f=144&t=84505&p=387357#p387357
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
2021. aastal liitus Maanteekarikasari Rullisarjaga. Rattasõidu stardid viidi pealelõunasse ja see oli kindlasti üks põhjus, miks sari huvilisi kaotas. Ega endalegi tundus see tobe ja ebamugav, oleksin eelistanud kella üheks võidusõidu lõpetada, mitte alustada.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
See oli ka minu põhjus.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Järgmiseks hooajaks korraldajale mõtteainet äkki teha stardid ka pigem 11 ajal näiteks, endale meeldib nii rohkem. Jääks õhtupoolikul muudeks tegevusteks ka aega.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Stardid viidi hilisemaks ju sellepärast, et lisandus rullituur, kelle stardid olid hommikul
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
On tore näha, et üle pika aja on taaskord tekkinud aktiivne arutelu Veloclubbersi foorumis. Lugesin ka kõik asjakohased mõtted läbi ja kirjan siinkohal veidi kommentaare:
- Distantside kokku panemine Elvas....aga mida oleksite teie teinud? Kas sõita 130km sportsõitu olukorras, kus stardijoonel on 32 ratturit, oleks reaalne? Ma väidan, et see ei oleks tõsiselt võetav grupisõit. Sisuliselt olid meil valikus ainult halvad valikud:
a) jätta sportsõit hoopis ära, ent see tähendanuks probleeme sarja koondarvestuse välja selgitamisel ja olnuks totaalselt halb valik nende 32 sportlase osas, kes ikkagi soovisid Elvas võidu sõita.
b) Lühendada võistlejate vähesuse tõttu sportsõit 2 ringiliseks ja see ikkagi kuidagi ära pressida, kuid see ei oleks sisuliselt lahendanud midagi, sest 32 sportlasega ei teki normaalset grupisõidu. Iga mees suudab kontrollida sisuliselt kogu gruppi ja minna kaasa kõigi äraminekutega.
c) Panna sportsõit ja harrastussõit kokku, ent protokollid teha eraldi - valisime selle variandi.
d) Sportsõit ära jätta ja selle sõidu osalejad registreerida ümber harrastussõidule. Samas see oleks jätnud õhku sarja koondarvestuse küsimuse ning oleks tekitanud veel suurema juhendikonflikti, sest juhend ei lubanud eliidi litsentsiga sportlaseid harrastussõidule.
Valisime variandi c. Kui sellele on vaja juhendijuriidilist selgitust, siis sarja juhend ütleb: "21.13. Kõik juhendis määratlemata küsimused lahendab kohtunikekogu ning peakohtuniku, peakorraldaja ja peasekretäri konsensusliku otsuse korral on korraldajatel õigus sarja juhendit hooaja sees täiendada või muuta."
Praktikas lootsime siiski viimase hetkeni, et äkki ikkagi kohapeal registreerib natuke osalejaid juurde, et oleks vähemalt 50 inimest koos. Eelregistreerujaid oli ju 40 ning võttes arvesse, et koroona aastatel on paljud jätnud otsutamise viimasele hetkele, ei olnud seis lootusetu. Kui kümmekond inimest oleks kohapeal juurde tulnud, oleksime ikkagi grupisõiduks minimaalse kvoorumi ehk 50 sportlast kokku saanud. Praktikas oli aga esindajate koosolekuks asi selge, et nii ei lähe. Vastupidi, mõned eelregistreerujad ei tulnud, mis tegi osalejate arvuks lõpuks 32.
_____________
Kokkuvõttes võime korraldajale muidugi verbaalselt ju molli anda, kuid olen nõus siinse postitusega, et tegelikult on meil, maanteeratta fännidel, oluliselt suurem probleem kui see Elva distantside kokku panek. Elvas polnud probleem ainult sportsõiduga. Ka harrastussõit oli piiri pealne ehk lõpetas ainult 58 sportlast. Lisaks veel ka noortesõit kiratseb. AInuke, mis oli veel kuidagi enam-vähem oli rahvasõit. Filter Maanteekarikasari on 2019. aasta koroona eelse ajaga kaotanud 40% osalejatest ning parima hooaja ehk 2014. aastaga võrreldes on loobunud 50% osalejatest. Koos sellega on paraku vähenenud suures mahus ka meie omatulud ning vähemast silmapaaride aruvt tulenevalt kahanenud ka sponsorhuvi. Sarja tulud ja eelarve kukub kolinal, kuid sellest olenemata kõik asjaosalised eeldavad, et igal aastal saame potist natuke rohkem. Sisse ostetavad teenused lähevad igal aastal ju kallimaks ja reguleerijad soovivad palgatõusu - inflatsioon ju. Ka paljud osalejad tegelikult eeldavad, et korraldaja igal aastal lihvib korralduskvaliteeti ja pakub osalustasu eest tsipa rohkem kui varem. Ma ei häbene välja öelda kurba tõsiasja, et see kõik on päädinud hooajal 2021 sellega, et erinevalt varasemast mitte mina korraldajana ei teeni selle tööga leiba, vaid minust on saanud läbi Laternamatkade Filter Maanteekarikasarja sponsor. Kui ma aga ise käib sponsorite juures hooaja lõpus tänukirjadega, siis mina saan enamasti vaid "tänuks" verbaalselt molli selle eest, mis oleks võinud olla paremini.
Tegelikult olen seisukohal, et oleme jõudnud punkti, kus maanteerattafänn ei peaks enam küsima, et mida korraldaja mulle veel mu osalustasu eest pakub, vaid et peaksime hakkama küsima, et mida saaksin mina teha selle nimel, et maanteerattarallid Eestis välja ei sureks.
Jah, kindlasti rulliga koos toimumise tõttu stardi tund aega edasi lükkamine pani mõned osalejad loobuma. Samas starti lükati mitte kella 11-lt 13-ni vaid ühe tunni võrra edasi. Mõistan, et me kõik tahaksime ideaalseimat ajakava, kuid palun ka mõista, et kui me ei teeks seda koos rulliga, siis ei teeks me seda enam üldse. Kuna nii rullitajaid kui ka rattureid on koroona ajal jäänud poole vähemaks, siis kumbki neist sarjadest ei tuleks iseseisvalt enam ots otsaga kokku. Koos pidamine on ainuke võimalus. Samas, millest mul on kurb, on see, et harrastussport on muutunud profispordiks, kus peale finišit peetakse maha veel teine võistlus selle nimel, et kas saab kiiremini võistluskeskusest minema. Legendaarne treener Kaido Laas ikka rääkib noortele, et võistluspäev on sportlase pidupäev. Peole minnakse peo pärast, mitte selleks, et võimalikult ruttu minema saada.
Kas Haanja või Viljandi tulevad tagasi? Vastus on, et hooajal 2022 minu poolt korraldatult mitte. Tegelikult pidasime just üle-eile kriisikoosoleku AS Filtris sarjade tuleviku üle. On ju kurb fakt, et kui ka FIlter peaks osalejate vähesuse tõttu loobuma, siis järgmist hooaega enam üldse ei tule. Täna saan nentida, et maanteerattafännid peaksid AS Filtrisse tänusõnad edastama, sest see on puhas Filtri suuremeelsus, et nad ka tänases seisus on valmis edasi minema. Ärilises mõttes ei anna see sari neile midagi, kuid õnneks on Eestis veel siiski mõned patriootlikud ettevõtjad, kes soovivad liikumisharrastusse panustada. Kusjuures Filtri omanik/juhata ei ole ise rattaharrastaja ega pole seda kunagi olnud, nagu ka mitte tema lapsed või sugulased ei ole rattaharrastajad. Seega sari 2022 siiski tuleb, kuid mitte enam senises mahus. Kuue etapi asemel teeme kolm etappi. Peame tegema valiku, et millised 3 etappi järgmine aasta teha, millised jätta. Kuid peame valima sellised kohad, kus saaksime teha nii rulli kui ratast. Üks neist kolmest jääb kindlasti Tallinn, sest ka Tallinna linn aitab meil seda üritust rahaliselt püsti hoida. Aga teised kaks etapi kohta tuleb veel otsustada.
Samuti on selge, et tänase maanteerattaspordi populaarsuse juures ei ole jätkusuutlik jätkata 4 eri distantsiga. Seega sportsõit ja harrastussõit tuleb panna kokku pikaks sõiduks, nagu see oli varem. Eraldi mõttekoht on veel ka see, et kas noortesõit liita lühikese sõiduga ning jätta M16 vanuseklassile võimalus sõita pikka sõitu nagu sealne paremik seda soovib.
Lõpetuseks sooviksin veel välja tuua, et asi pole ainult maanteesõidus. Ka MTB maratonidel ei ole kuldajad. Ka Estonia Cup sari tegi tänavu negatiivses mõttes osalejate rekordeid ning ka Boschi sari, mis küll kommunikatsioonis räägib rekorditest kogus näiteks Kose etapil vaid 537 finišeerujat, mis on kaugel maagilisest tuhandest. Aga MTB üritustega pole õnneks muidugi asi jõudnud veel nii eksistentsiaalsete hetkedeni, sest minu napi korralduskogemuse põhjal on siiski MTB üritust märksa odavam korraldada kui MNT üritust ja kui seal käib 2 korda rohkem rahvast kui maanteel. Seega need sarjad peavad esialgu veel vastu.
Käes on hetk, mil tuleks teha ettepanekuid, et kuidas edasi, et hooaja 2022 lõpus ei läheks tuled lõplikult kustu!
NB! Kriisis on just grupisõidud. FIlter Temposarjal läks tänavu väga hästi ja FIlter Temposari jätkab ka hooajal 2022 täies mahus ehk 6 etapiga.
- Distantside kokku panemine Elvas....aga mida oleksite teie teinud? Kas sõita 130km sportsõitu olukorras, kus stardijoonel on 32 ratturit, oleks reaalne? Ma väidan, et see ei oleks tõsiselt võetav grupisõit. Sisuliselt olid meil valikus ainult halvad valikud:
a) jätta sportsõit hoopis ära, ent see tähendanuks probleeme sarja koondarvestuse välja selgitamisel ja olnuks totaalselt halb valik nende 32 sportlase osas, kes ikkagi soovisid Elvas võidu sõita.
b) Lühendada võistlejate vähesuse tõttu sportsõit 2 ringiliseks ja see ikkagi kuidagi ära pressida, kuid see ei oleks sisuliselt lahendanud midagi, sest 32 sportlasega ei teki normaalset grupisõidu. Iga mees suudab kontrollida sisuliselt kogu gruppi ja minna kaasa kõigi äraminekutega.
c) Panna sportsõit ja harrastussõit kokku, ent protokollid teha eraldi - valisime selle variandi.
d) Sportsõit ära jätta ja selle sõidu osalejad registreerida ümber harrastussõidule. Samas see oleks jätnud õhku sarja koondarvestuse küsimuse ning oleks tekitanud veel suurema juhendikonflikti, sest juhend ei lubanud eliidi litsentsiga sportlaseid harrastussõidule.
Valisime variandi c. Kui sellele on vaja juhendijuriidilist selgitust, siis sarja juhend ütleb: "21.13. Kõik juhendis määratlemata küsimused lahendab kohtunikekogu ning peakohtuniku, peakorraldaja ja peasekretäri konsensusliku otsuse korral on korraldajatel õigus sarja juhendit hooaja sees täiendada või muuta."
Praktikas lootsime siiski viimase hetkeni, et äkki ikkagi kohapeal registreerib natuke osalejaid juurde, et oleks vähemalt 50 inimest koos. Eelregistreerujaid oli ju 40 ning võttes arvesse, et koroona aastatel on paljud jätnud otsutamise viimasele hetkele, ei olnud seis lootusetu. Kui kümmekond inimest oleks kohapeal juurde tulnud, oleksime ikkagi grupisõiduks minimaalse kvoorumi ehk 50 sportlast kokku saanud. Praktikas oli aga esindajate koosolekuks asi selge, et nii ei lähe. Vastupidi, mõned eelregistreerujad ei tulnud, mis tegi osalejate arvuks lõpuks 32.
_____________
Kokkuvõttes võime korraldajale muidugi verbaalselt ju molli anda, kuid olen nõus siinse postitusega, et tegelikult on meil, maanteeratta fännidel, oluliselt suurem probleem kui see Elva distantside kokku panek. Elvas polnud probleem ainult sportsõiduga. Ka harrastussõit oli piiri pealne ehk lõpetas ainult 58 sportlast. Lisaks veel ka noortesõit kiratseb. AInuke, mis oli veel kuidagi enam-vähem oli rahvasõit. Filter Maanteekarikasari on 2019. aasta koroona eelse ajaga kaotanud 40% osalejatest ning parima hooaja ehk 2014. aastaga võrreldes on loobunud 50% osalejatest. Koos sellega on paraku vähenenud suures mahus ka meie omatulud ning vähemast silmapaaride aruvt tulenevalt kahanenud ka sponsorhuvi. Sarja tulud ja eelarve kukub kolinal, kuid sellest olenemata kõik asjaosalised eeldavad, et igal aastal saame potist natuke rohkem. Sisse ostetavad teenused lähevad igal aastal ju kallimaks ja reguleerijad soovivad palgatõusu - inflatsioon ju. Ka paljud osalejad tegelikult eeldavad, et korraldaja igal aastal lihvib korralduskvaliteeti ja pakub osalustasu eest tsipa rohkem kui varem. Ma ei häbene välja öelda kurba tõsiasja, et see kõik on päädinud hooajal 2021 sellega, et erinevalt varasemast mitte mina korraldajana ei teeni selle tööga leiba, vaid minust on saanud läbi Laternamatkade Filter Maanteekarikasarja sponsor. Kui ma aga ise käib sponsorite juures hooaja lõpus tänukirjadega, siis mina saan enamasti vaid "tänuks" verbaalselt molli selle eest, mis oleks võinud olla paremini.
Tegelikult olen seisukohal, et oleme jõudnud punkti, kus maanteerattafänn ei peaks enam küsima, et mida korraldaja mulle veel mu osalustasu eest pakub, vaid et peaksime hakkama küsima, et mida saaksin mina teha selle nimel, et maanteerattarallid Eestis välja ei sureks.
Jah, kindlasti rulliga koos toimumise tõttu stardi tund aega edasi lükkamine pani mõned osalejad loobuma. Samas starti lükati mitte kella 11-lt 13-ni vaid ühe tunni võrra edasi. Mõistan, et me kõik tahaksime ideaalseimat ajakava, kuid palun ka mõista, et kui me ei teeks seda koos rulliga, siis ei teeks me seda enam üldse. Kuna nii rullitajaid kui ka rattureid on koroona ajal jäänud poole vähemaks, siis kumbki neist sarjadest ei tuleks iseseisvalt enam ots otsaga kokku. Koos pidamine on ainuke võimalus. Samas, millest mul on kurb, on see, et harrastussport on muutunud profispordiks, kus peale finišit peetakse maha veel teine võistlus selle nimel, et kas saab kiiremini võistluskeskusest minema. Legendaarne treener Kaido Laas ikka rääkib noortele, et võistluspäev on sportlase pidupäev. Peole minnakse peo pärast, mitte selleks, et võimalikult ruttu minema saada.
Kas Haanja või Viljandi tulevad tagasi? Vastus on, et hooajal 2022 minu poolt korraldatult mitte. Tegelikult pidasime just üle-eile kriisikoosoleku AS Filtris sarjade tuleviku üle. On ju kurb fakt, et kui ka FIlter peaks osalejate vähesuse tõttu loobuma, siis järgmist hooaega enam üldse ei tule. Täna saan nentida, et maanteerattafännid peaksid AS Filtrisse tänusõnad edastama, sest see on puhas Filtri suuremeelsus, et nad ka tänases seisus on valmis edasi minema. Ärilises mõttes ei anna see sari neile midagi, kuid õnneks on Eestis veel siiski mõned patriootlikud ettevõtjad, kes soovivad liikumisharrastusse panustada. Kusjuures Filtri omanik/juhata ei ole ise rattaharrastaja ega pole seda kunagi olnud, nagu ka mitte tema lapsed või sugulased ei ole rattaharrastajad. Seega sari 2022 siiski tuleb, kuid mitte enam senises mahus. Kuue etapi asemel teeme kolm etappi. Peame tegema valiku, et millised 3 etappi järgmine aasta teha, millised jätta. Kuid peame valima sellised kohad, kus saaksime teha nii rulli kui ratast. Üks neist kolmest jääb kindlasti Tallinn, sest ka Tallinna linn aitab meil seda üritust rahaliselt püsti hoida. Aga teised kaks etapi kohta tuleb veel otsustada.
Samuti on selge, et tänase maanteerattaspordi populaarsuse juures ei ole jätkusuutlik jätkata 4 eri distantsiga. Seega sportsõit ja harrastussõit tuleb panna kokku pikaks sõiduks, nagu see oli varem. Eraldi mõttekoht on veel ka see, et kas noortesõit liita lühikese sõiduga ning jätta M16 vanuseklassile võimalus sõita pikka sõitu nagu sealne paremik seda soovib.
Lõpetuseks sooviksin veel välja tuua, et asi pole ainult maanteesõidus. Ka MTB maratonidel ei ole kuldajad. Ka Estonia Cup sari tegi tänavu negatiivses mõttes osalejate rekordeid ning ka Boschi sari, mis küll kommunikatsioonis räägib rekorditest kogus näiteks Kose etapil vaid 537 finišeerujat, mis on kaugel maagilisest tuhandest. Aga MTB üritustega pole õnneks muidugi asi jõudnud veel nii eksistentsiaalsete hetkedeni, sest minu napi korralduskogemuse põhjal on siiski MTB üritust märksa odavam korraldada kui MNT üritust ja kui seal käib 2 korda rohkem rahvast kui maanteel. Seega need sarjad peavad esialgu veel vastu.
Käes on hetk, mil tuleks teha ettepanekuid, et kuidas edasi, et hooaja 2022 lõpus ei läheks tuled lõplikult kustu!
NB! Kriisis on just grupisõidud. FIlter Temposarjal läks tänavu väga hästi ja FIlter Temposari jätkab ka hooajal 2022 täies mahus ehk 6 etapiga.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Pakun välja mõned teemad/ideed aga ilmselt on iga stardijoonele enam mittejõudva ratturi rohkem kui üks põhjus loobumiseks. Mingil hetkel on neid osalemist mitte soodustavaid tegureid mitu ning kaalub üles ürituselt saadava emotsiooni.
Sportsõit ja harrastussõit. Sisuliselt on harrastajad jagatud kahte starti kuigi mõlemad on harrastajad. Tekib küsimus miks nii? Ilmselt selle tõttu et Sportsõidus on lubatud osaleda ka Eliidil.
Eliitklassi litsentse on 2021 välja antud 34tk. MSport, MSen1, MSen2 ja MSen3 litsentse on 2021 välja antud 184tk. Siin on küsimus kas soovitakse meeldida kõigile või teha üks korralik sõit harrastajatele. Selleks et harrastajad järgmise hooaja järel üldse ära ei kaoks, peaks Eliidi välja jätma. Kus Eliit võistlema sõitma peaks, sellega tegelegu EJL.
Pikk distants ehk viimase nimetusega sportsõit on kindlasti eliidi osalemise tõttu sõitjaid kaotanud. Kui järgmine aasta on üks pikk sõit ja osaleb ka Eliit, siis ma ei näe, et tänase Harrastussõidu osalejate puhul oleks suur motiiv seal Sportsõidu tagumises otsas aastast aastasse loksuda.
Rajad ja asukohad. Tegelikult peakski olema radade valik pidevas muutuses. Nii nagu iga toodet ja teenust tuleb pidevalt edasi arendada, tuleb ka võistlust vaadata kui teenust mida pidevalt uuendada. Tuleks esitada küsimus, mis paneb harrastusratturit osalema aastast aastasse samadel võistlusel, samadel radadel ja saama seal kohti vahemikus 20-80?
Lisaks on siin rattaspordi vana probleem, et sõidud toimuvad eikusagil. Suurtes keskustes on korraldus keeruline ja raskem aga on rohkem publikut, potensiaalseid sponsoreid ja potensiaalseid uusi harrastajaid. Võin tuua näiteks Pärnu selle aastase sõidu mida sisuliselt ei eksisteerinud nende jaoks kes ise kohal ei käinud. Kajastus kohalikus meedias täielik null, vaid tagurpidi uisutajad ületasid uudiskünnise. Samas igast joogi- ja söögiorgiad toimuvad otse linnas sees ja liikluspiirangud N õhtust P õhtuni on tavalised.
Klassikalises formaadis grupisõitude juurde võiks tuua võistlused kus sõidetakse kuni 10km pikal ringil. Siis on võistlejatega kaasas käivatel inimestel ka midagi vaadata, mis omakorda võiks tingida selle, et võistluspäev on tõesti pidupäev.
Jutt ei ole sihitud siiski sellele, et üritus ise oleks kuidagi süüdi. Jalgarattasport on vastupidavusala ja mõistlik osalemine eeldab ettevalmistust (aega) ja üsna kopsakat rahalist investeeringut.
Tulles tagasi tüüpilise tootearenduse põhimõtete juurde, siis üritus peab võistlejale pakkuma (Value proposition) piisavalt vastu (emotsiooni, võistluskogemust) et osaleja oleks nõus iga aasta sadu tunde ja tuhandeid eurosid selle peale kulutama.
Ilmselt need, kes on nõus panustama piisavalt et suudavad sinna Top20 sisse sõita, osalevad rohkem võistluskogemuse pärast.
Need, kelle on rõõmuks jääb peagrupis kaasa loksuda, osalevad rohkem emotsiooni pärast ning neid on kindlasti raskem ürituse juures hoida ning neile tuleb TOP20 alternatiiviks midagi muud pakkuda.
Mõistlik oleks kõigi aastate stardi/lõpuprotokollide pealt teha andmeanalüüs ja sealt joonistub välja kes ja mis põhjusel osaleb. Samuti on Teil olemas e-posti aadressid, et küsida otse põhjuseid. Seejärel saab ka juba õigeid muutusi sisse viia.
Kui praeguseid andmeid vaadata, siis 184tk MSport, MSen1, MSen2 ja MSen3 litsentsiomaniku puhul on 100 osalejaga grupisõit juba väga hea tulemus. Seal 184tk sees on ka MTB sõitjad, seega näiteks 200 osaleja peale jõudmine oleks juba tõsine väljakutse.
Sportsõit ja harrastussõit. Sisuliselt on harrastajad jagatud kahte starti kuigi mõlemad on harrastajad. Tekib küsimus miks nii? Ilmselt selle tõttu et Sportsõidus on lubatud osaleda ka Eliidil.
Eliitklassi litsentse on 2021 välja antud 34tk. MSport, MSen1, MSen2 ja MSen3 litsentse on 2021 välja antud 184tk. Siin on küsimus kas soovitakse meeldida kõigile või teha üks korralik sõit harrastajatele. Selleks et harrastajad järgmise hooaja järel üldse ära ei kaoks, peaks Eliidi välja jätma. Kus Eliit võistlema sõitma peaks, sellega tegelegu EJL.
Pikk distants ehk viimase nimetusega sportsõit on kindlasti eliidi osalemise tõttu sõitjaid kaotanud. Kui järgmine aasta on üks pikk sõit ja osaleb ka Eliit, siis ma ei näe, et tänase Harrastussõidu osalejate puhul oleks suur motiiv seal Sportsõidu tagumises otsas aastast aastasse loksuda.
Rajad ja asukohad. Tegelikult peakski olema radade valik pidevas muutuses. Nii nagu iga toodet ja teenust tuleb pidevalt edasi arendada, tuleb ka võistlust vaadata kui teenust mida pidevalt uuendada. Tuleks esitada küsimus, mis paneb harrastusratturit osalema aastast aastasse samadel võistlusel, samadel radadel ja saama seal kohti vahemikus 20-80?
Lisaks on siin rattaspordi vana probleem, et sõidud toimuvad eikusagil. Suurtes keskustes on korraldus keeruline ja raskem aga on rohkem publikut, potensiaalseid sponsoreid ja potensiaalseid uusi harrastajaid. Võin tuua näiteks Pärnu selle aastase sõidu mida sisuliselt ei eksisteerinud nende jaoks kes ise kohal ei käinud. Kajastus kohalikus meedias täielik null, vaid tagurpidi uisutajad ületasid uudiskünnise. Samas igast joogi- ja söögiorgiad toimuvad otse linnas sees ja liikluspiirangud N õhtust P õhtuni on tavalised.
Klassikalises formaadis grupisõitude juurde võiks tuua võistlused kus sõidetakse kuni 10km pikal ringil. Siis on võistlejatega kaasas käivatel inimestel ka midagi vaadata, mis omakorda võiks tingida selle, et võistluspäev on tõesti pidupäev.
Jutt ei ole sihitud siiski sellele, et üritus ise oleks kuidagi süüdi. Jalgarattasport on vastupidavusala ja mõistlik osalemine eeldab ettevalmistust (aega) ja üsna kopsakat rahalist investeeringut.
Tulles tagasi tüüpilise tootearenduse põhimõtete juurde, siis üritus peab võistlejale pakkuma (Value proposition) piisavalt vastu (emotsiooni, võistluskogemust) et osaleja oleks nõus iga aasta sadu tunde ja tuhandeid eurosid selle peale kulutama.
Ilmselt need, kes on nõus panustama piisavalt et suudavad sinna Top20 sisse sõita, osalevad rohkem võistluskogemuse pärast.
Need, kelle on rõõmuks jääb peagrupis kaasa loksuda, osalevad rohkem emotsiooni pärast ning neid on kindlasti raskem ürituse juures hoida ning neile tuleb TOP20 alternatiiviks midagi muud pakkuda.
Mõistlik oleks kõigi aastate stardi/lõpuprotokollide pealt teha andmeanalüüs ja sealt joonistub välja kes ja mis põhjusel osaleb. Samuti on Teil olemas e-posti aadressid, et küsida otse põhjuseid. Seejärel saab ka juba õigeid muutusi sisse viia.
Kui praeguseid andmeid vaadata, siis 184tk MSport, MSen1, MSen2 ja MSen3 litsentsiomaniku puhul on 100 osalejaga grupisõit juba väga hea tulemus. Seal 184tk sees on ka MTB sõitjad, seega näiteks 200 osaleja peale jõudmine oleks juba tõsine väljakutse.
Müüa Veloflex MNT rehvid: viewtopic.php?f=144&t=84505&p=387357#p387357
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Selle asja nimi on kriteeriumisõit ja selleks on kevadel suisa omaette sari
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
No kriteerium ikka päris 10km ringil ikka ei ole, pigem 1-3km.
Aga mõni etapp võiks küll jah olla lühema ringi peal (näitex 10...20km), et pealtvaatajatele ka midagi pakkuda.
Olen üldiselt Omiar-a jutuga täiesti nõus.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Juhendit ei saa sedasi viimasel hetkel muuta! Kuna tegemist oli EJL kalendri võistlusega, siis peate järgima EJL võistlusmäärustikku, mille 9 peatükis on selline punkt ja alapunkt:mi.re kirjutas: ↑12. 09. 2021. 00:20...
Valisime variandi c. Kui sellele on vaja juhendijuriidilist selgitust, siis sarja juhend ütleb: "21.13. Kõik juhendis määratlemata küsimused lahendab kohtunikekogu ning peakohtuniku, peakorraldaja ja peasekretäri konsensusliku otsuse korral on korraldajatel õigus sarja juhendit hooaja sees täiendada või muuta."
1h enne starti juhendit kinnitades ei saa seda kuidagi 1 kuu enne võistlust üles riputada. Ja pealegi - kättesaadav juhend ütleb veel tänaseni, et sport- ja harrastussõit on eraldi ning distantside pikkused on erinevad (3 vs 2 ringi). Seega:9.10. EJL-i kalendrivõistluste korraldajad on kohustatud:
9.10.6. Peakohtunik esitab korraldajaga kooskõlastatud juhendi EJL-i kodulehele väljapanekuks hiljemalt üks kuu enne võistluse toimumise kuupäeva;
1) ei saa EJL-i võistlusreglemendist tulenevalt juhendit sellisel viisil muuta (võistlusreglement prevaleerib juhendi üle nagu prevaleerib põhiseadus alamate aktide üle);
2) ei ole juhendit muudetud või kui seda on muudetud, siis ei ole seda avalikustatud ja kui nüüd avalikustada (mitu nädalat peale sarja lõppu), siis kaotaks juhend kui selline üldse igasuguse mõtte ära.
Ma saan aru, et osalejate vähesus on korraldajale mõru pill aga see ei anna õigust asju suvaliselt teha kui varem on kokku lepitud teisiti. Kui osaleja maksab ära osalustasu, siis sisuliselt leppisid korraldaja ja osaleja kokku mängureeglites ja kui sina ühepoolselt reegleid jooksvalt muudad, siis mis võimalused jäävad selle partnerluse teisele poolele? Kuna ka varem on Aerobike'i korraldatud üritustel/sarjadel olnud korraldajapoolne juhendi eiramine korduv (markantseim näide oli see, et peale sarja viimast etappi otsustati üldarvestuse reegleid muuta), siis tundubki, et teile on juhend lihtsalt üks tüütu bürokraatlik kohustus ja asju teete te ikka nii nagu heaks arvate. Minu arvates ei tohiks see nii olla.
If everything's under control, you're going too slow!
-
- Rattur
- Postitusi: 100
- Liitunud: 28. 01. 2008. 12:03
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Kaupo, mitte ei saa aru mida sa saavutada üritad? Kas tahad, et keegi sulle isiklikult vabandaks?
Peakohtunik ja korraldaja võivad teha võistlusega seoses ka jooksvalt muudatusi.
Keegi ei pea juhendit ümber kirjutama kuna Elvas sõidud kokku pandi.
See teema on ammu maas! Tuleb mõelda kuidas edasi, et maanteerattasport täiesti välja ei sureks!
Peakohtunik ja korraldaja võivad teha võistlusega seoses ka jooksvalt muudatusi.
Keegi ei pea juhendit ümber kirjutama kuna Elvas sõidud kokku pandi.
See teema on ammu maas! Tuleb mõelda kuidas edasi, et maanteerattasport täiesti välja ei sureks!
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Pole vaja üritada asja isiklikule tasandile tirida. Ilmselgelt Kaupo ei taotle mingit vabandamist, ega taha korraldajale "verbaalselt molli anda".
Korrektsuse taotlemine on ka üks osa maanteeratta võistluste välja suremisest päästmisest.
Korrektsuse taotlemine on ka üks osa maanteeratta võistluste välja suremisest päästmisest.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Ma arvan, et ma ei ole solvuja tüüp ega võta isiklikult. Olen Mihkliga ka varem juhedi (mitte)järgimise teemal kakelnud aga olen temposarjas püsikunde ja sel aastal olin üle mitme aasta ka maanteesarjas jälle osaline.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Teemat aastaid jälginud teavad, et kui juhendis mingi viga või vastuolu on, siis Kaupo selle ka avastab (palun mitte seda kuidagi negatiivses võtmes võtta). Aga nagu Mihkel selgitas, oli valida sisu ja vormi vahel ning valik langes sisuliselt parema lahenduse peale. Kui maanteevõistlusel on vähem osalejaid kui keskmisel MTB kolmapäevakul, siis võiks ju aru saada, et organiseerimise poolel suurt mänguruumi ei ole. Pigem võiks arutada selle üle, et miks kolmapäevasel temposõidul on palju rohkem osalejaid kui nädalavahetuse maanteesõidul. Mulle paistavad 2 olulist põhjust:
1) Inimesed kardavad kukkuda, ennast ja tehnikat lõhkuda. Olgem ausad, maanteerattaga regulaarselt treenijaid tuleb iga-aastaselt pidevalt juurde, maanteel võistlejaid aga mitte. Ei oska küll pakkuda, kas seal õnnestuks midagi mõtteviisis muuta;
2) Ajakulu - Mihkel on algusest peale tahtnud võistlusest teha pidupäeva, kus oleks möllu ja melu pikemalt ning kirub neid, kes peale lõpetamist kiirelt jalga lasevad. Paraku peab arvestama, et elu on üha kiirem, "neidsamu penskareid", kellel elus midagi muud teha ei ole, on väga piiratud hulk. Seetõttu ongi popimad sellised üritused, kus saab paari tunniga asja aetud (temposõit, kolmapäevakud) ning jõuab samal päeval midagi muud ka veel teha. Kui isiklikult saaks võistluste osas midagi muuta, siis start võiks olla kell 10, oleks 13 asi läbi ja terve suvine päev veel kasutusel.
1) Inimesed kardavad kukkuda, ennast ja tehnikat lõhkuda. Olgem ausad, maanteerattaga regulaarselt treenijaid tuleb iga-aastaselt pidevalt juurde, maanteel võistlejaid aga mitte. Ei oska küll pakkuda, kas seal õnnestuks midagi mõtteviisis muuta;
2) Ajakulu - Mihkel on algusest peale tahtnud võistlusest teha pidupäeva, kus oleks möllu ja melu pikemalt ning kirub neid, kes peale lõpetamist kiirelt jalga lasevad. Paraku peab arvestama, et elu on üha kiirem, "neidsamu penskareid", kellel elus midagi muud teha ei ole, on väga piiratud hulk. Seetõttu ongi popimad sellised üritused, kus saab paari tunniga asja aetud (temposõit, kolmapäevakud) ning jõuab samal päeval midagi muud ka veel teha. Kui isiklikult saaks võistluste osas midagi muuta, siis start võiks olla kell 10, oleks 13 asi läbi ja terve suvine päev veel kasutusel.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Oh jah, eks see juhendi küsimus on tõesti Kaupole nagu punane rätik härjale : )
Ma oleksin siiski seda meelt, et kõike ei saa juhendi kirjutamise ajal alati ette näha. Juhendit tehes eeldasime, et pika sõidu kaheks tegemine toob meile osalejaid juurde, kuid läks hoopis vastupidi. Nii nagu laeva pardal jääb lõplik sõna siiski kaptenile, mitte sahtlis olevale manuaalile, on ka mõistlik, et korraldaja ja peakohtuniku konsensuse korral on võimalik teha oludest lähtuvalt mudatusi. Loomulikult igal vähegi mõistlikul juhul tuleb juhendit järgida ja seda me ju ka teeme, kuid alati on erandlikke olukordi. Mõistan, et kokku panek valmistas osadele pettumuse, kuid veel korra - milline olnuks siis õige lahendus? Kas tõesti läheatada 32 ratturit eraldi 130km pikkusele võidusõidule?
Mina tooks siinkohal kaks elulist näidet:
1) Liiklusseadus ei luba pidevat joont ületada ega selle tsoonis möödasõitu sooritada. Seega, kui auto ees on rattur ja pidama ei saa, siis kas sõidame pigem ratturist üle, sest üle pideva joone ju ei tohi kalduda või äkki teeme olukorras mõistlikuma valiku?
2) 28.09.1994 müüdi pileteid Rootsi teadmises, et see Estline on kõige täpsem laevafirma, mis saabub sitpunkti alati õigeaegselt. Et mitte klienti petta, hoogu maha võtta ja hilineda, siis anti tugevas lainetuses kuuma nii kuis mootorid jaksasid. Tulemust teame me kõik....Äkki oleks mõistlikum olnud "klienti petta" ja see päev siiski olusid arvestades pigem hilinemisega saabuda.....kui et üldse mitte saabuda.
@piffik - ratas enna ja rull pärast on täiesti võimalik vangerdus. Nagu aru olen saanud, siis rulli kogukond, kus on palju Lätist tulijaid, eelistakski just õhtusemat aega. Seega kui rattarahvas soovib hommikusemat, siis miks mitte teha vahetus.
Ma oleksin siiski seda meelt, et kõike ei saa juhendi kirjutamise ajal alati ette näha. Juhendit tehes eeldasime, et pika sõidu kaheks tegemine toob meile osalejaid juurde, kuid läks hoopis vastupidi. Nii nagu laeva pardal jääb lõplik sõna siiski kaptenile, mitte sahtlis olevale manuaalile, on ka mõistlik, et korraldaja ja peakohtuniku konsensuse korral on võimalik teha oludest lähtuvalt mudatusi. Loomulikult igal vähegi mõistlikul juhul tuleb juhendit järgida ja seda me ju ka teeme, kuid alati on erandlikke olukordi. Mõistan, et kokku panek valmistas osadele pettumuse, kuid veel korra - milline olnuks siis õige lahendus? Kas tõesti läheatada 32 ratturit eraldi 130km pikkusele võidusõidule?
Mina tooks siinkohal kaks elulist näidet:
1) Liiklusseadus ei luba pidevat joont ületada ega selle tsoonis möödasõitu sooritada. Seega, kui auto ees on rattur ja pidama ei saa, siis kas sõidame pigem ratturist üle, sest üle pideva joone ju ei tohi kalduda või äkki teeme olukorras mõistlikuma valiku?
2) 28.09.1994 müüdi pileteid Rootsi teadmises, et see Estline on kõige täpsem laevafirma, mis saabub sitpunkti alati õigeaegselt. Et mitte klienti petta, hoogu maha võtta ja hilineda, siis anti tugevas lainetuses kuuma nii kuis mootorid jaksasid. Tulemust teame me kõik....Äkki oleks mõistlikum olnud "klienti petta" ja see päev siiski olusid arvestades pigem hilinemisega saabuda.....kui et üldse mitte saabuda.
@piffik - ratas enna ja rull pärast on täiesti võimalik vangerdus. Nagu aru olen saanud, siis rulli kogukond, kus on palju Lätist tulijaid, eelistakski just õhtusemat aega. Seega kui rattarahvas soovib hommikusemat, siis miks mitte teha vahetus.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
See on üks põhjus tõesti. Mitmete tutvusringkonnas maanteerattaga sõitjate reaktsioon võistlema kutse peale on olnud negatiivne kuna "seal ju pidevalt kukutakse ennast ja ratast katki ning see on üldse megaohtlik". Eks siin saame vist teatud mõttes "tänada" Tartu Rattarallit, kus on/olid sellised intsidendid kuuldavasti pigem tavapärased.piffik kirjutas: ↑17. 09. 2021. 17:30...
Pigem võiks arutada selle üle, et miks kolmapäevasel temposõidul on palju rohkem osalejaid kui nädalavahetuse maanteesõidul. Mulle paistavad 2 olulist põhjust:
1) Inimesed kardavad kukkuda, ennast ja tehnikat lõhkuda. Olgem ausad, maanteerattaga regulaarselt treenijaid tuleb iga-aastaselt pidevalt juurde, maanteel võistlejaid aga mitte. Ei oska küll pakkuda, kas seal õnnestuks midagi mõtteviisis muuta;
....
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Ma ei tea kas selliseid kaarte on lauale käidud ja kui otstarbekad need on. Rattalaat peale sõitu. Parim reklaam ikkagi tehnikale. Ratta bussid erinevatest asukohtadest võistluspaika ja tagasi. Tehniline start. Mis kindlasti valmistab sõitjad paremini grupisõiduks ette. Tundub, et siinne kiire start on üks põhilisemad, mis võib pidupäeva ära rikkuda. Sõidetakse punases minema ja enamus sõitu siis hing paelaga kaelas, ebaadekvaatses olekus tehakse ohtlike otsuseid. Tehnilise stardiga pikem hea emotsioon kindlasti tagatud.