Õhkamort talvel
Õhkamort talvel
Käisin öösel -14 sõitmas, amordi tööpinnad pindmise jääga kaetud aga mingit tööd amort tegi ja sees veel õli liikus.
Aga siit tekkis küsimus: Millise miinusega oleks mõistlik ratas tuppa jätta? Siis kui enam ei tööta külmast? Või peaks seda ennetama, et mitte amorti lõhkuda? Või saab teha midagi, et talvel miinusega paremini hoida?
Eeldan, et tihendid ja O-rõngad hävitab selline talvel retsimine niikuinii ära ja kevadel tuleb leida keegi, kes Manitoule täishoolduse teeb (või tuleb ise selgeks õppida).
Aga siit tekkis küsimus: Millise miinusega oleks mõistlik ratas tuppa jätta? Siis kui enam ei tööta külmast? Või peaks seda ennetama, et mitte amorti lõhkuda? Või saab teha midagi, et talvel miinusega paremini hoida?
Eeldan, et tihendid ja O-rõngad hävitab selline talvel retsimine niikuinii ära ja kevadel tuleb leida keegi, kes Manitoule täishoolduse teeb (või tuleb ise selgeks õppida).
Re: Õhkamort talvel
Õiget vastust ei ole. Õli läheb paksemaks, tihendid lekivad suurema tõenäosusega ja on rabedamad. Mis temperatuurist alates sa näiteks auto seisma jätaks? Olen sõitnud ka -18 kraadiga, seni pole tehnika hävinud (32f fox).
https://nsmb.com/articles/cold-weather- ... uspension/
https://nsmb.com/articles/cold-weather- ... uspension/
Re: Õhkamort talvel
Talve jaoks on üldjuhul teised rattad (näiteks jäiga esihargiga, plus suurusega või fatbike). Uimase/pooljäiga amordiga sõitmine suurt rõõmu kindlasti ei paku.
Re: Õhkamort talvel
Rõõm või mitte, aga mulle näiteks meeldib rattaga ühest kohast teise saada.
Tõsi, -20 paneb võib-olla ümber mõtlema.
Eile oli vist -8 ja sõita täiesti okei - tavalised püksid (ja ilma alumise kihita), keskmised kindad, isegi jopet ei pannud selga.
Kas rehvidele - eriti tubelessid, kautšuki-piimaga?? - teeb külmas hoidmine halba?
Tõsi, -20 paneb võib-olla ümber mõtlema.
Eile oli vist -8 ja sõita täiesti okei - tavalised püksid (ja ilma alumise kihita), keskmised kindad, isegi jopet ei pannud selga.
Kas rehvidele - eriti tubelessid, kautšuki-piimaga?? - teeb külmas hoidmine halba?
Re: Õhkamort talvel
-5'ga toimivad korrapäraselt hooldatud rs pike ja rs deluxe väga hästi. Tubeless ja piim samamoodi, aga rohkemaga ei ole tõesti proovinud - migni -15 vist amordile tõesti head ei tee. Kui nii külmaga pidevalt vaja sõita, siis sõidaks jah odava jäiga töölekäimise rattaga.
Re: Õhkamort talvel
Jäiga rattaga ei ole praegu eriti hea sõita, nii kõnni- kui sõiduteed on väga ebatasased, lõhud hambad ära. Pigem vana odav ja pehme mtb.
Tallinna peal on rattureid näha küllalt.
Külm on lume kinni "tsementeerinud", võrreldes vahepealse pehme sodiga on väga kerge ja ohutu liikuda
Tallinna peal on rattureid näha küllalt.
Külm on lume kinni "tsementeerinud", võrreldes vahepealse pehme sodiga on väga kerge ja ohutu liikuda
Re: Õhkamort talvel
Antud ratas on plus suurusega ja muidu sõidab hästi, võiks amordi lihtsalt lukku panna ka külmaga paksus pudrus.
Leiaks sobiva jäiga kahvli mis laseks olemas olevaid jookse kasutada siis vahetaks ära talveks aga eriti pole saada. Vähemalt mitte mõistliku raha eest - 15x110 boost, 1-1/8" - 1.5" tapered harki mis lubaks olemas olevaid pidureid kasutada. Kiire otsinguga saksa rattapoodidest midagi sobivat ei leidnud, kui just 600+ eurost süsinik-kahvlit ei taha osta.
Re: Õhkamort talvel
Sool on paha, külmast ei tohiks lugu olla kui amorti hooldad. Kui tihendid on vanad, kulunud, õli pole, porolonrõngad on kuivad, siis võib vesi amorti sisse pugeda ja kahju teha. Kui palju sõidad talvel, siis hoolda sügisel ja kevadel ja ei tohiks probleeme olla.
Õlisid on erinevaid. Amordi sisse (i.k. damper) soovitan Fuchs Silkolene RSF 2.5 - seda on Eestis ka kohapeal saada. Olen seda erinevates Manitou amortides edukalt pruukinud. See on natuke väiksema viskoossusega õli - kui õli aereerub, siis eralduvad mullid kiiremini ja amort ei lähe intensiivsel kasutamisel jäigaks. Ja sellel õlil on kõrge viskoosusindeks - s.t. temperatuuri muutused mõjutavad õli viskoossust vähem.
Amordi jala sisse saab eriti madalal tempartuuril toimiva õli panna. Siin on pikem teema: https://www.mtbr.com/threads/best-oil-f ... s.1127235/ Seda Motorexi 0w40 saab näiteks siit: https://pood.fixus.ee/shop/prod/63/3?c=115-000286442
Ise olen selle komboga talvel sõitnud. Viimati eelmise aasta Taliharja Vanakurjal - 100 km, 15 tundi, -12 C kõik oli ok, amordid toimisid.
Manitou on lihtsalt hooldatav ja hästi tuunitav. Kui sul on Mattoc/Magnum, siis see vajab paari erilisemat tööriista. Vanema konstruktsiooniga amorte on eriti lihtne hooldada.
Õlisid on erinevaid. Amordi sisse (i.k. damper) soovitan Fuchs Silkolene RSF 2.5 - seda on Eestis ka kohapeal saada. Olen seda erinevates Manitou amortides edukalt pruukinud. See on natuke väiksema viskoossusega õli - kui õli aereerub, siis eralduvad mullid kiiremini ja amort ei lähe intensiivsel kasutamisel jäigaks. Ja sellel õlil on kõrge viskoosusindeks - s.t. temperatuuri muutused mõjutavad õli viskoossust vähem.
Amordi jala sisse saab eriti madalal tempartuuril toimiva õli panna. Siin on pikem teema: https://www.mtbr.com/threads/best-oil-f ... s.1127235/ Seda Motorexi 0w40 saab näiteks siit: https://pood.fixus.ee/shop/prod/63/3?c=115-000286442
Ise olen selle komboga talvel sõitnud. Viimati eelmise aasta Taliharja Vanakurjal - 100 km, 15 tundi, -12 C kõik oli ok, amordid toimisid.
Manitou on lihtsalt hooldatav ja hästi tuunitav. Kui sul on Mattoc/Magnum, siis see vajab paari erilisemat tööriista. Vanema konstruktsiooniga amorte on eriti lihtne hooldada.
Re: Õhkamort talvel
Olen amortidega sõitnud talviti alates 2002.
Esimesed ja ka mõned tagumised.
Marzocchi, Manitou, RS, Fox.
Talvel sõitmisest pole ühegiga midagi juhtunud.
Ei oska ka öelda, et külmaga toimiks kuidagi teistmoodi.
Hooldust on nad saanud ca 3 aasta tagant või mõni ka üldse mitte.
Ma ei ole ignorance-is-a-bliss juhtum.
Esimesed ja ka mõned tagumised.
Marzocchi, Manitou, RS, Fox.
Talvel sõitmisest pole ühegiga midagi juhtunud.
Ei oska ka öelda, et külmaga toimiks kuidagi teistmoodi.
Hooldust on nad saanud ca 3 aasta tagant või mõni ka üldse mitte.
Ma ei ole ignorance-is-a-bliss juhtum.